Sivu: 2 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 476:sta
  1. #31
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 09 2010,08:17) kirjoitti
    1100€?? *

    Oliko kyseessä samainen Motologistica?
    Niin, siis toi oli edestakaisin! No menen silti mielummin laivalla, tuohon 1100€ lentoliput etc..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  2. #32
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 08 2010,19:08) kirjoitti
    Lainaa (puolapek @ Helmi. 08 2010,14:21) kirjoitti
    Viime lokakuussa tuli pyörät Vicenzasta Suomeen ja homma pelasi hyvin. Perjantaina ajettiin pyörät terminaaliin, jossa seurasimme niiden lastausta niille varattuihin kontteihin. Mukaan mahtui ajovarusteet ja ym. mille ei enää ollut käyttöä.

    Suomalainen rekka oli pihalla odottamassa ja vaihdoimme kuskinkin kanssa pari sanaa.

    Sitten vaan Veronaan taksilla viettämään viimeistä lomailtaa. Seuraavana päivänä Veronasta koneella Suomeen.

    Pyörät olivat jo alkuviikosta Tampereella, todella nopeaa toimintaa.

    Tulee todennäköisesti käytettyä palvelua vastaisuudessakin, jos loman pituus ei riitä siirtymäajoihin.
    Voitko kertoa kustannuksista teidän tapauksessa?
    Hintaa Vicenzasta Tampereelle tuli 580 e/pyörä.

    Kannattaa muuten kysyä lentohintoja myös Veronan ja Helsingin välille. Vicenzasta Veronaan ei tule matkaa kuin n. 60 km ja junia kulkee hyvin. *Ainakin viime syksynä lentoja sai ko. välille ihan mukavaan hintaan.
  3. #33
    MC-Cargo.net näyttäisi nettisivujensa perusteella tarjoavan samankaltaista palvelua pääkaupunkiseudulta Müncheniin (sivuja ei kyllä ole vissiin ihan äsken päivitetty, lieneekö palvelu enää toiminnassa?).
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  4. #34
    mitä tuohon hintaan tulee..
    Köppästä vertailla laiva/lento rahdin yksikköhintoja maantiekuljetukseen.
    Tampereelta ei saa ihan helposti mopoa laivattua italiaan.aikaa menee kummiski yli 4 päivää.
    Ja mitä maksais lentorahti pirkkala-verona?
    Jos lasketaan suoranaiset kulut per lvm eli lavametri sis.polttoaine,työ,laivaliput,tie+siltamaksut,term inaalin käsittely ja varastointi ei tuon logistigan hinta kovin paha ole.oiva vaihtoehto kermap.motoristille.
    Ajettaviksi mopot on tehty.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  5. #35
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 09 2010,12:57) kirjoitti
    mitä tuohon hintaan tulee..
    Köppästä vertailla laiva/lento rahdin yksikköhintoja maantiekuljetukseen.
    Tampereelta ei saa ihan helposti mopoa laivattua italiaan.aikaa menee kummiski yli 4 päivää.
    Ja mitä maksais lentorahti pirkkala-verona?
    Jos lasketaan suoranaiset *kulut *per lvm eli lavametri sis.polttoaine,työ,laivaliput,tie+siltamaksut,term inaalin käsittely ja varastointi ei tuon logistigan hinta kovin paha ole.oiva vaihtoehto kermap.motoristille.
    Ajettaviksi mopot on tehty.
    Alan olla ihan samaa mieltä ettei toi kuitenkaan paha hinta ole. Mitä nyt noi viimeiset lausumat vähän lipsahtelee lapsellisuuden puolelle. Nää on jännää porukkaa nää "tosimotoristit", ois kiva joskus kokeilla kenen perse kermaantuu nopeesti ja kenen ei... *
    Ajatus kun nyt on vaan keskittyä enempi oleelliseen ja jättää turha touhuaminen vähemmälle.

    Kiitokset kuitenkin kaikille asiallisista mielipiteistä, ei sattunu tällä kertaa kuin pari näitä kovia jätkiä tähän ketjuun.
  6. #36
    ei tuo etäisyyden ja paperipuolta helpottavan EU:n sisällä pysymisen näkökulmasta ole ainakaan halpa. Mutta jos palvelu on vaivaton / laadukas, ja sen avulla saa suunnitelmansa vörkkimään, niin mikäs siinä.

    En ihan äkkiä alkaisi itsekään jotain laivarahtauksia noin lähelle touhuamaan, koska siihen liittyy aina oma shownsa vähintään pakkaamisen ja pakettien purkamisen muodossa. Hki-Genova varmaan kävisi vaihtamassa paattiakin jossain, joten kestäisi pitkään. Laivarahdin edut alkaa näkyä vasta hyvin pitkissä kuljetuksissa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #37
    Ei halpa ei.....mutta ei minusta halpa ole myöskään Finnlinesin ~850€ edestakainen hinta. Ja se ajan tappaminen siellä laivalla ei todellakaan innosta. Mutta mikäpä tässä harrastuksessa halpaa olisi?

    Ihmetyttää tässä samaan hengenvetoon nuo TFMK:n ja Smoton "neuvottelemat" alennukset Saksan reiteille.....pyörä ilmaiseksi ja siinä se. Finnlines näyttää tarjoavan saman edun kaikille. Aika jäätävät neuvottelijat on olleet asialla *

    No....se siitä....edelleen rekkakuljetus voitolla meikäläisen suunnitelmissa...
  8. #38
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 10 2010,09:32) kirjoitti
    Ei halpa ei.....mutta ei minusta halpa ole myöskään Finnlinesin ~850€ edestakainen hinta. Ja se ajan tappaminen siellä laivalla ei todellakaan innosta. Mutta mikäpä tässä harrastuksessa halpaa olisi?

    Ihmetyttää tässä samaan hengenvetoon nuo TFMK:n ja Smoton "neuvottelemat" alennukset Saksan reiteille.....pyörä ilmaiseksi ja siinä se. Finnlines näyttää tarjoavan saman edun kaikille. Aika jäätävät neuvottelijat on olleet asialla *

    No....se siitä....edelleen rekkakuljetus voitolla meikäläisen suunnitelmissa...
    Messuilla jakelivat Finnlinesin tarjousta, taisi olla kesälläkin Gdyniaan 2 henkeä+mopo reilu 200 suuntaansa B3-hytissä.
    Tosin joutuu ajelemaan jonkin matkaa Puolassa, mutta sehän on mielenkiintoista vaihtelua
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  9. #39

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Oltsu @ Helmi. 10 2010,11:12) kirjoitti
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 10 2010,09:32) kirjoitti
    Ei halpa ei.....mutta ei minusta halpa ole myöskään Finnlinesin ~850€ edestakainen hinta. Ja se ajan tappaminen siellä laivalla ei todellakaan innosta. Mutta mikäpä tässä harrastuksessa halpaa olisi?

    Ihmetyttää tässä samaan hengenvetoon nuo TFMK:n ja Smoton "neuvottelemat" alennukset Saksan reiteille.....pyörä ilmaiseksi ja siinä se. Finnlines näyttää tarjoavan saman edun kaikille. Aika jäätävät neuvottelijat on olleet asialla *

    No....se siitä....edelleen rekkakuljetus voitolla meikäläisen suunnitelmissa...
    Messuilla jakelivat Finnlinesin tarjousta, taisi olla kesälläkin Gdyniaan 2 henkeä+mopo reilu 200 suuntaansa B3-hytissä.
    Tosin joutuu ajelemaan jonkin matkaa Puolassa, mutta sehän on mielenkiintoista vaihtelua
    Gdyniasta Szczecinin kautta kohti Berliiniä ja etelää. Puolan puolella tiet tuolla reitillä ihan OK:ssa kunnossa. Kerkeää laivasta valoisan aikaan aika lähelle Saksan rajaa yöksi.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  10. #40
    Laivalla on tullut mentyä, joko Trawemündeen tai Rostockiin. Ruotsin-Tanskan kautta en ole Eurooppaan ajanut ja tuskin tulen koskaan ajamaankaan - Baltian läpi täytynee vielä joskus kokeilla.

    Tuo rekkajuttu tuntuisi kyllä hieman vieraalta.. Jos helpon reissun haluaisin tehdä ja / tai olisi vähän aikaa, niin miksen vuokraisi pyörää periltä? Ihan niin kuin olen tehnyt USA:n ja Thaimaan reissuillakin, jonne oma pyörän rahtaaminen olisikin mielestäni vähintäänkin omituista..

    Vaikka Alpit ja mutkatiet olisivatkin matkan päätarkoitus, niin kyllä nähtävää ja koettavaa on valtavasti jo pelkästään Saksassa. Ja jos yhtään viitsii valtaväyliltä poiketa, niin kivoja pieniä maaseututeitä riittää loputtomiin. Aikaa niitä pitkin reissaamiseen toki tarvitaan, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan - ei Saksa ole pelkkää Autobahnia..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #41
    Tuosta olen J@ckin samaa mieltä, Saksa on eteläosiltaan kaunis ja mitä mainioin matkailumaa. Sitäkin on koettu ja varmaan paljonkin vielä kokematta.

    Niinkuin ketjun aloituksessa sanoin, en halua vuokrata pyörää vaan ajaa omalla.

    Tänään tehty Motologisticalle varaus...syssymmällä voin kertoa miten homma pelitti. *
  12. #42
    Lainaa (J@ck @ Helmi. 10 2010,14:16) kirjoitti
    Tuo rekkajuttu tuntuisi kyllä hieman vieraalta.. Jos helpon reissun haluaisin tehdä ja / tai olisi vähän aikaa, niin miksen vuokraisi pyörää periltä? Ihan niin kuin olen tehnyt USA:n ja Thaimaan reissuillakin, jonne oma pyörän rahtaaminen olisikin mielestäni vähintäänkin omituista..
    Mikä oman pyörän rahtaamisessa Amerikkaan on omituista? Jos parin viikon vuokrahinnalla saa sinne oman pyörän ja viipyy paljon pidempään, eikös se ennen ole omituista maksaa kalliista vuokrapyörästä ja seisottaa omaa?

    Vain yksi oikea tapa harrastaa moottoripyöräilyä?
  13. #43
    Siinäpä on muutenkin puolensa, että pääsee ikiomalla pyörällä reissuun:

    - tiedät varmasti, minkä kuntoinen, ja miten huollettu kampe on kyseessä

    - siinä on valmiiksi juuri ne matkavarusteet, sivulaukut, pleksit, tarvikesatulat ja navitelineet, jotka olet itse käytössä hyviksi havainnut

    - kun pyörä on omissa nimissäsi, ja sen asiapaperit ovat muuten kunnossa, saat ylittää sillä valtioiden rajoja ihan kuten itseäsi huvittaa. Riippuu kyllä suuresti maailmankolkasta, jossa ajelu tapahtuu, mutta sellaisiakin kolkkia löytyy, missä ei vuokralaite kovin helpolla mene rajalta yli, vaikka olisikin vuokraajalta valtakirja tähän. Jos tullimies vain yksinkertaisesti päättää alkaa pudistelemaan päätään, ja yhteinen kielitaitonne on tasoa "yes" / "no", siinä kohti voi olla vähän savottaa tiedossa.

    Reissun pituus tietenkin ratkaisee paljon. Tuskin esim. Pohjois-Amerikkaan kannattaa 1-2 viikoksi vielä omaansa lähettää, mutta kuukausi tai pari, niin kuvio voikin olla jo ihan toisennäköinen.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #44
    do dii. Kysäisin ihan piruuttani huolintaliikkeeltä jonka kanssa itse olen tekemisissä tuota mp:n kuljetusta etelä-saksaan mihin paljon viemme kuormia ja painavia sellaisia joten perävaunun perään jää hyvinkin tilaa moottoripyörälle. Ensimmäiseksi kysyttiin, että onko minun tai jonkun tuttavani mp, koska eivät ole kauhean innoissaan juuri vahinkoriskin vuoksi kuljettamaan moottoripyöriä tai autoja. Toki tilanne saattaa olla ihan toinen suorissa autoissa missä yksi ja sama auto/kuljettaja hoitaa kuljetuksen lastauksesta määrämaan purkaukseen. Pitäs ihan mielenkiinnon vuoksi jostakin selvittää vahinkojen vastuukysymykset tälläisissä tapauksissa riippuen tietenkin siitä ketä on lastannut ja sitonut mp:n perävaunuun. Uskon, että topicin aloittajan mainitsema yritys on pohtinut asiaa enemmänkin ennen kuin on alkanut kiskurihinnalla tätä palvelua tarjoamaan. Mp:n kuljettaminen sellaisenaan ottaa suhteettoman paljon tilaa. Käytännössä sen 2.5 lavametriä koska kunnollisen sitomisen kannalta se kannattaa laittaa kuormayksikköön keskelle. Edes kahden mp:n laittaminen rinnakkain vaikeuttaa sidontaa huomattavasti. Riippuen tietenkin perävaunun sidontapisteiden määristä ja paikoista, mutta helppoa se ei ole, ja ottaisinkinko itse siitä vastuun onkin ihan toinen asia.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  15. #45
    Lainaa (pecha @ Helmi. 11 2010,12:46) kirjoitti
    Siinäpä on muutenkin puolensa, että pääsee ikiomalla pyörällä reissuun:

    - tiedät varmasti, minkä kuntoinen, ja miten huollettu kampe on kyseessä

    - siinä on valmiiksi juuri ne matkavarusteet, sivulaukut, pleksit, tarvikesatulat ja navitelineet, jotka olet itse käytössä hyviksi havainnut

    - kun pyörä on omissa nimissäsi, ja sen asiapaperit ovat muuten kunnossa, saat ylittää sillä valtioiden rajoja ihan kuten itseäsi huvittaa. Riippuu kyllä suuresti maailmankolkasta, jossa ajelu tapahtuu, mutta sellaisiakin kolkkia löytyy, missä ei vuokralaite kovin helpolla mene rajalta yli, vaikka olisikin vuokraajalta valtakirja tähän. Jos tullimies vain yksinkertaisesti päättää alkaa pudistelemaan päätään, ja yhteinen kielitaitonne on tasoa "yes" / "no", siinä kohti voi olla vähän savottaa tiedossa.

    Reissun pituus tietenkin ratkaisee paljon. Tuskin esim. Pohjois-Amerikkaan kannattaa 1-2 viikoksi vielä omaansa lähettää, mutta kuukausi tai pari, niin kuvio voikin olla jo ihan toisennäköinen.
    Se on just noin.

    Jos jenkkireissuun ei ole aikaa kuin pari viikkoa niin sitten vaan vuokramopo alle. Jos aikaa on enemmän, niin ilman muuta oma mopo alle, siinä ei ole edes kahta sanaa.

    Kumpaakin olen kokeillut. V 2006 oma mopo ja reissun kokonaiskesto oli 4 viikkoa. Viime vuonna 13 päivää ja alla oli vuokraWingi. Kun oma kulkine on nimenomaan reissumopoksi viritelty, niin kyllähän se vuokraamon vakiovehkeellä matkanteko on hieman yksikätistä - vaikka jonkun verran vaivaakin nähtiin olon tekemiseksi kotoisaksi...Muutettiin Baehr-varusteiset kypärät Wingin audioon sopiviksi, yritettiin virittää PMR-puhelimet toimimaan (ei onnistunut) ja tuotiin omat juomapullotelineet mutta siltikin maisemia edellisen vuokraajan naarmuttaman pleksin läpi...

    Kaikesta marinasta huolimatta vielä taas ensi elokuussa vuokraWingin selkään ja eikun Amerikkaa taas koluamaan...

    Mutta vielä tuohon rahtitapojen vertailuun:
    En oikein ymmärrä mitä köppästä on vertailla moporahtien yksikköhintoja tyyliin rekalla Italiaan tai lentsikalla Kanadaan?

    Eräs niin rekka- kuin lentorahtauksenkin vetonauloista on nopeus. Eli aika on rahaa jne..Laivarahdissa taas on eri aikakäsitys ja sen myötä myös yksikköhintojen pitäsi olla ( ja tavallisesti ovatkin) edullisempia.

    Tämän mopojen rekkarahtauksen hinnanmuodostus näyttää selvästi perustuvan nimenomaan siihen, mitä motoristin vaihtoehdot maksavat höystettynä vielä tuolla aika on rahaa-argumentilla. Eli verrataan Finnlinesin Saksan / Puolanreitin hintoihin, lisätään Saksan läpiajokustannukset + kenties yö tai pari matkalla jne. Tai ajetaan Ruotsin tai Baltian läpi ja maksetaan bensoja, yöpymisiä jne.
    Vaihtoehtona tälle on se, että pannaan mopo rekkaan, ollaan kotona / töissä ne pari kolme päivää ja lennetään suoraan Italiaan ja päästään ajamaan. Eli näinhän se menee eikä tuossa hinnanmuodostuksessa sinällään ole mitään pahaa, näin markkinatalous toimii.

    Mopon lennätystä Atlantin yli ei voi hinnanmuodostuksen osalta täysin verrata tuohon "rekalla Italiaan", koska vaihtoehtoina ei oikein ole muuta kuin tuo laiva. Eli ajamalla ei Atlantin yli pääse. Eli jää vain tuo laiva / lento (ja tietysti pyörän vuokraus), josta jo aiempana.

    Siis, miten on mahdollista, että pyörä lentää Atlantin yli edestakaisn moninkertaisen matkan Suomi-Italia -Suomi reittiin verrattuna ja aikaa kuluu itse kuljetustapahtumaan paljon vähemmän?

    Ehkäpä se perustuu samaan mystiikkaan, joka selittää lentolippujen hintaeroa Euroopassa ja Atlantin yli lennettäessä...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  16. #46
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 11 2010,18:53) kirjoitti
    do dii. Kysäisin ihan piruuttani *huolintaliikkeeltä jonka kanssa itse olen tekemisissä tuota mp:n kuljetusta etelä-saksaan mihin paljon viemme kuormia ja painavia sellaisia joten perävaunun perään jää hyvinkin tilaa moottoripyörälle. Ensimmäiseksi kysyttiin, että onko minun tai jonkun tuttavani mp, koska eivät ole kauhean innoissaan juuri vahinkoriskin vuoksi kuljettamaan moottoripyöriä tai autoja. Toki tilanne saattaa olla ihan toinen suorissa autoissa missä yksi ja sama auto/kuljettaja hoitaa kuljetuksen lastauksesta määrämaan purkaukseen. Pitäs ihan mielenkiinnon vuoksi jostakin selvittää vahinkojen vastuukysymykset tälläisissä tapauksissa riippuen tietenkin siitä ketä on lastannut ja sitonut mp:n perävaunuun. Uskon, että topicin aloittajan mainitsema yritys on pohtinut asiaa enemmänkin ennen kuin on alkanut kiskurihinnalla tätä palvelua tarjoamaan. Mp:n kuljettaminen sellaisenaan ottaa suhteettoman paljon tilaa. Käytännössä sen 2.5 lavametriä koska kunnollisen sitomisen kannalta se kannattaa laittaa kuormayksikköön keskelle. Edes kahden mp:n laittaminen rinnakkain vaikeuttaa sidontaa huomattavasti. Riippuen tietenkin perävaunun sidontapisteiden määristä ja paikoista, mutta helppoa *se ei ole, ja ottaisinkinko itse siitä vastuun onkin ihan toinen asia.
    Mitä tarkoitat tuolla, että mp:n kuljetus ottaa suhteettoman paljon tilaa? Yleensähän , ainakin mitä minä olen nähnyt, niin pyörälle nikkaroidaan jonkinlainen kuljetuskehikko mihin pyörä juuri mahtuu. Ja se sidotaan tähän telineeseen, ei auton kiinnityspisteisiin jolloin liinoja joutuisi vetelemään sinne tänne. Tämä kyseinen Motologistica on vaan jalostanut ne telineet sellaisiksi, että pystyvät kuljettamaan kaksi pyörää päällekkäin. Normaali mopo menee kehikkoon jonka mitat on 240x100x155. Minusta se ottaa juuri sen mopon kokoisen tilan eikä mitenkään suhteetonta tilaa. Firman sivuilla www.motologistica.fi on sekä kuvia että video lastauksesta, jos joku ei ole sattunut vilkaisemaan. Se, onko lysti kallista vai liian kallista on edelleen jokaisen omassa harkinnassa, mutta vaivattomalta ja minulle tämän reissun aikatauluun sopivalta se ainakin vaikuttaa. Reissun jälkeen tuon kyllä mielipiteeni täälläkin julki kannattiko vaiko ei.
  17. #47
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 12 2010,10:39) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 11 2010,18:53) kirjoitti
    do dii. Kysäisin ihan piruuttani *huolintaliikkeeltä jonka kanssa itse olen tekemisissä tuota mp:n kuljetusta etelä-saksaan mihin paljon viemme kuormia ja painavia sellaisia joten perävaunun perään jää hyvinkin tilaa moottoripyörälle. Ensimmäiseksi kysyttiin, että onko minun tai jonkun tuttavani mp, koska eivät ole kauhean innoissaan juuri vahinkoriskin vuoksi kuljettamaan moottoripyöriä tai autoja. Toki tilanne saattaa olla ihan toinen suorissa autoissa missä yksi ja sama auto/kuljettaja hoitaa kuljetuksen lastauksesta määrämaan purkaukseen. Pitäs ihan mielenkiinnon vuoksi jostakin selvittää vahinkojen vastuukysymykset tälläisissä tapauksissa riippuen tietenkin siitä ketä on lastannut ja sitonut mp:n perävaunuun. Uskon, että topicin aloittajan mainitsema yritys on pohtinut asiaa enemmänkin ennen kuin on alkanut kiskurihinnalla tätä palvelua tarjoamaan. Mp:n kuljettaminen sellaisenaan ottaa suhteettoman paljon tilaa. Käytännössä sen 2.5 lavametriä koska kunnollisen sitomisen kannalta se kannattaa laittaa kuormayksikköön keskelle. Edes kahden mp:n laittaminen rinnakkain vaikeuttaa sidontaa huomattavasti. Riippuen tietenkin perävaunun sidontapisteiden määristä ja paikoista, mutta helppoa *se ei ole, ja ottaisinkinko itse siitä vastuun onkin ihan toinen asia.
    Mitä tarkoitat tuolla, että mp:n kuljetus ottaa suhteettoman paljon tilaa? Yleensähän , ainakin mitä minä olen nähnyt, niin pyörälle nikkaroidaan jonkinlainen kuljetuskehikko mihin pyörä juuri mahtuu. Ja se sidotaan tähän telineeseen, ei auton kiinnityspisteisiin jolloin liinoja joutuisi vetelemään sinne tänne. Tämä kyseinen Motologistica on vaan jalostanut ne telineet sellaisiksi, että pystyvät kuljettamaan kaksi pyörää päällekkäin. Normaali mopo menee kehikkoon jonka mitat on 240x100x155. Minusta se ottaa juuri sen mopon kokoisen tilan eikä mitenkään suhteetonta tilaa. Firman sivuilla www.motologistica.fi on sekä kuvia että video lastauksesta, jos joku ei ole sattunut vilkaisemaan. Se, onko lysti kallista vai liian kallista on edelleen jokaisen omassa harkinnassa, mutta vaivattomalta ja minulle tämän reissun aikatauluun sopivalta se ainakin vaikuttaa. Reissun jälkeen tuon kyllä mielipiteeni täälläkin julki kannattiko vaiko ei.
    Juuri, mutta missä perinteisessä huolintaliikkeessä jossa ajetaan irtoperillä liikennettä eurooppaan nakutetaan mp:lle teline lastauksen yhteydessä ? Tuskinpa ainakaan siinä tapauksessa jossa tarjotaan kuljetusta selkeästi edullisemmin kuin motologistica. Voisi kuvitella, että halvimman hinnan saisi juuri niin, että jossakin painavan kuorman omaavassa perävaunussa jää kok.painon vuoksi tyhjää tilaa ja siihen perään sitten olisi helppoa lisätä moottoripyörä. Jonnin verran on noiden peräkärryjen kanssa tullut pelattua mutta omalle kohdalle ei koskaan moottoripyörää. Kerran oli lastattu kaksi henkilöautoa ja niiden pois ottaminen olikin aika työlästä.

    Edittii: Tuli vilkaistua motologistican sivut ja täytyy myöntää että heillä on aika fiksu ratkaisu. Saavat parisenkymmentä moottoripyörää kerralla kyytiin.



    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  18. #48
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 12 2010,10:39) kirjoitti
    Se, onko lysti kallista vai liian kallista on edelleen jokaisen omassa harkinnassa, mutta vaivattomalta ja minulle tämän reissun aikatauluun sopivalta se ainakin vaikuttaa. Reissun jälkeen tuon kyllä mielipiteeni täälläkin julki kannattiko vaiko ei.
    En halua mitenkään kyseenalaistaa GSXman:in ratkaisua, mutta ainakaan omalla kohdallani en pitäisi sitä kovin nopeana tai vaivattomana (kun en asu Treella enkä lentokentän naapurissa):

    - vie mopo terminaalille ja sieltä jollain takaisin kotiin (1/2 pv)
    - matkustajan/-ien siirtyminen kotoa lentokentälle (~tunteja)
    - lento
    - bussilla/junilla siirtyminen terminaalille (~tunteja)

    Ja sama taas toisinpäin; terminaalille, (hotelliin?), kentälle, lento ja kotimatka, erikseen mopon haku kotiin jne. Aika monta kertaa saa lähteä tuon takia ja kustannuksiakin tulee. Auto olisi lentokenttäparkissa ja saattaisi ylimääräistä majoitustakin tarvita ellei lennot satu terminaalin aukioloaikohin. Eli jos kustannuksia vertailee, niin ei välttämättä voi rajoittua ihan pelkkään rahtiin, mutta kukin tietysti painottaa sitä mikä itselle sopii. Mukavahan se on kuulla kokemukset tästäkin vaihtoehdosta.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  19. #49
    No joo...tottakai kuluja syntyy lisää jos asiaa alkaa noin syvällisesti laskemaan. Tuolla ajatusmallilla tuskin monikaan moottoripyöräilyä edes harrastaisi...sen varran kallista puuhaa se on, niinkuin varmaan kaikki täälläkin myöntävät. En minäkään asu lentokentän vieressä ja pyörä on erikseen Tampereelle käytävä viemässä. Mutta jos näitä pystyy yhdistelemään työ- tai kyläreissuihin, niin samalla ne hoituu. Toki asia on ihan erilainen esim. jonkun joensuulaismotoristin kohdalla.

    Tuosta nopeudesta olen kyllä vahvasti eri mieltä kanssasi. Olen tässä ketjussa vertaillut rekka/lento kontra laiva/Saksan läpiajo ja jos joku on sitä mieltä, että istun pyörän päällä Italiassa nopeammin tuolla jälkimmäisellä vaihtoehdolla niin minun pitää todellakin alkaa kriittisesti tarkastelemaan omaa logiikkaani. Tällä hetkellä väitän vielä voittavani ajassa noin 3 päivää.
  20. #50
    No joo, ehkä tuli vähän epäselvästi sanottua. Tarkoitus oli vain kiinnittää huomiota siihen, että vaikka itse lento onkin nopea, niin siinä voi kuitenkin pari päivää tärvääntyä näihin kuljetus- yms. hommeleihin etu- ja jälkikäteen ja ehkä matkallakin ja se ainakin meikäläisellä söisi niitä samoja lomapäiviä.

    Siitä syystä ajamalla lähtö on mukava, koska se on sitten menoa sen tien kun kotoa lähtee. *Laivamatkat ovat minustakin tosi tylsiä, etenkin menomatkalla.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  21. #51
    Minä vakavasti harkitsen vaihtoehtoa prätkä rahtaen etelään, sieltä ajaen pois.
  22. #52
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 12 2010,15:55) kirjoitti
    Minä vakavasti harkitsen vaihtoehtoa prätkä rahtaen etelään, sieltä ajaen pois.
    Ajaen mekin kotiin tullaan, ei oikein persaus kestä edestakaista rekkarahtia. Ja niinkuin jo totesinkin, Saksassa riittää paljon katsottavaa kotimatkalla....ja kyllä sitä löytyy vielä Tanskasta ja jopa Ruotsistakin.
  23. #53
    Lainaa (AndersReisen @ Helmi. 09 2010,11:27) kirjoitti
    MC-Cargo.net näyttäisi nettisivujensa perusteella tarjoavan samankaltaista palvelua pääkaupunkiseudulta Müncheniin (sivuja ei kyllä ole vissiin ihan äsken päivitetty, lieneekö palvelu enää toiminnassa?).
    Kyllä palvelu alkaa taas tänä keväänä kuulemma rullaamaan.
    Puhelimessa kertoilivat, että hintoihinkin tulee lähiaikoina päivitystä.
    Ovat kuulemma vaihtamassa Münchenin pään terminaalin lähemmäs lentokenttää. Sivuilla olevan kartan perusteella lähemmäksi lentokenttää sitä on enää vaikea saada (kiitoradan toisella puolella).
    Pitää bongata Lufthansan halpalento. Tarjoavat halvimmillaan 99€ edestakaisin Müncheniin, ei paha...
    Kun lento on hallussa, niin sitten pääsee varaamaan pyörälle kuljetuksen.
  24. #54
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 12 2010,19:55) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 12 2010,15:55) kirjoitti
    Minä vakavasti harkitsen vaihtoehtoa prätkä rahtaen etelään, sieltä ajaen pois.
    Ajaen mekin kotiin tullaan, ei oikein persaus kestä edestakaista rekkarahtia. Ja niinkuin jo totesinkin, Saksassa riittää paljon katsottavaa kotimatkalla....ja kyllä sitä löytyy vielä Tanskasta ja jopa Ruotsistakin.
    Miten sovit vakuutusasiat ko. motologistican kanssa?
    Mun vakuutusyhtiöni (Turva) ihmetteli kovasti kun motologisticalla ei ole moottoripyörienkuljetukseen räätälöityä vakuutusta vaan tukeutuvat pyörän kaskoon.
  25. #55
    Vielä kuusi vuotta sitten oli moottoripyöräily uutta ja kivaa. Pyörän päällä istui ja ajoi vaikka Porvoon motaria nauttien siitä. Nyt - kun takana on jo 70-80tkm niin Porvoon motori on auttamattoman tylsä.

    Kun en ole yrittäjä enkä työtön niin lomaa on vain 5 viikkoa vuodessa. Toki palkatonta voi ottaa mutta milläs maksat sitten lainat ja reissut. Normaalisti kesässä tulee lukuisia lyhkäsiä reissuja ja sitten ehkä yksi-kaksi pidempää. Mut jos käytössä on vain 2 viikkoa niin herää kysymys haluanko viettää siitä puolet siirtymiseen pelipaikoille vai kuskaisko pyörän sinne rekalla ja ajais pois. Jos tarkoitus olisi ajella vain paikan päällä niin vuokrapyörä saattaisi olla vaihtoehto. Mutta jos aikookin ajaa vaikka Italiasta takaisin Suomeen niin vuokrapyörällä se ei onnistu.

    Oon kyllä joutunut nykyisin miettimään hyvin tarkkaan miten lomapäivät käytän ja kyllä tuo rekkakyyti kuulostaa aika mainiolta vaihtoehdolta joko meno tai paluumatkaan.
  26. #56
    Lainaa (BonAqua @ Maalis. 01 2010,22:34) kirjoitti
    Vielä kuusi vuotta sitten oli moottoripyöräily uutta ja kivaa. Pyörän päällä istui ja ajoi vaikka Porvoon motaria nauttien siitä. Nyt - kun takana on jo 70-80tkm niin Porvoon motori on auttamattoman tylsä.

    Kun en ole yrittäjä enkä työtön niin lomaa on vain 5 viikkoa vuodessa. Toki palkatonta voi ottaa mutta milläs maksat sitten lainat ja reissut. Normaalisti kesässä tulee lukuisia lyhkäsiä reissuja ja sitten ehkä yksi-kaksi pidempää. Mut jos käytössä on vain 2 viikkoa niin herää kysymys haluanko viettää siitä puolet siirtymiseen pelipaikoille vai kuskaisko pyörän sinne rekalla ja ajais pois. Jos tarkoitus olisi ajella vain paikan päällä niin vuokrapyörä saattaisi olla vaihtoehto. Mutta jos aikookin ajaa vaikka Italiasta takaisin Suomeen niin vuokrapyörällä se ei onnistu.

    Oon kyllä joutunut nykyisin miettimään hyvin tarkkaan miten lomapäivät käytän ja kyllä tuo rekkakyyti kuulostaa aika mainiolta vaihtoehdolta joko meno tai paluumatkaan.
    Joo. +1 tälle. Säästyy aikaa muutamalle.
  27. #57
    Lainaa (Pitkä @ Maalis. 01 2010,18:52) kirjoitti
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 12 2010,19:55) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 12 2010,15:55) kirjoitti
    Minä vakavasti harkitsen vaihtoehtoa prätkä rahtaen etelään, sieltä ajaen pois.
    Ajaen mekin kotiin tullaan, ei oikein persaus kestä edestakaista rekkarahtia. Ja niinkuin jo totesinkin, Saksassa riittää paljon katsottavaa kotimatkalla....ja kyllä sitä löytyy vielä Tanskasta ja jopa Ruotsistakin.
    Miten sovit vakuutusasiat ko. motologistican kanssa?
    Mun vakuutusyhtiöni (Turva) ihmetteli kovasti kun motologisticalla ei ole moottoripyörienkuljetukseen räätälöityä vakuutusta vaan tukeutuvat pyörän kaskoon.
    Kyllä ne ottaa sen vakuutuksen jos pyörän kaskoon ei sellaista sisälly. Mulla vakuutusyhtiön (Pohjola) mukaan kasko kattaa tämän kuljetuksen. Jos kaskoon ei kuulu kuljetusvakuutusta, niin Motologistica ottaa sellaisen. Mulle kertoivat esimerkkihinnan 58€ pyörän vakuutusarvon ollessa 10 000€
  28. #58
    Lainaa (GSXman1400 @ Maalis. 02 2010,09:15) kirjoitti
    Lainaa (Pitkä @ Maalis. 01 2010,18:52) kirjoitti
    Lainaa (GSXman1400 @ Helmi. 12 2010,19:55) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 12 2010,15:55) kirjoitti
    Minä vakavasti harkitsen vaihtoehtoa prätkä rahtaen etelään, sieltä ajaen pois.
    Ajaen mekin kotiin tullaan, ei oikein persaus kestä edestakaista rekkarahtia. Ja niinkuin jo totesinkin, Saksassa riittää paljon katsottavaa kotimatkalla....ja kyllä sitä löytyy vielä Tanskasta ja jopa Ruotsistakin.
    Miten sovit vakuutusasiat ko. motologistican kanssa?
    Mun vakuutusyhtiöni (Turva) ihmetteli kovasti kun motologisticalla ei ole moottoripyörienkuljetukseen räätälöityä vakuutusta vaan tukeutuvat pyörän kaskoon.
    Kyllä ne ottaa sen vakuutuksen jos pyörän kaskoon ei sellaista sisälly. Mulla vakuutusyhtiön (Pohjola) mukaan kasko kattaa tämän kuljetuksen. Jos kaskoon ei kuulu kuljetusvakuutusta, niin Motologistica ottaa sellaisen. Mulle kertoivat esimerkkihinnan 58€ pyörän vakuutusarvon ollessa 10 000€
    Eli jos motolgistica kolhii pyöräsi, niin joudut omalla kasko vakuutuksellasi korvaamaan heidän aiheuttamat vahingot?
  29. #59
    Lainaa (Kunkku @ Helmi. 10 2010,18:12) kirjoitti
    Mikä oman pyörän rahtaamisessa Amerikkaan on omituista? Jos parin viikon vuokrahinnalla saa sinne oman pyörän ja viipyy paljon pidempään, eikös se ennen ole omituista maksaa kalliista vuokrapyörästä ja seisottaa omaa?

    Vain yksi oikea tapa harrastaa moottoripyöräilyä?
    Ei tuossa mistään ainoasta oikeasta ole kyse, jokainen tehköön ihan kuten parhaalta tuntuu. Minusta se ei vaan tunnu parhaalta, eikä edes järkevältä. Otetaan nyt kuitenkin hieman pakkia, eli jos aikaa olisi todella runsaasti, niin ehkä voisin harkitakin.

    Vaivattomuus vuokrapyörässä on se pointti ja kun siitä on jopa kokemusta (tosin vain yksi USA), niin uskaltaisin tehdä saman uudelleenkin. Route 66, kesällä 2006 kaikilla erinomainen kalusto alla, kaikki pyörät uusia / lähes uusia. Eipä ollut pienintäkään vikaa, eikä edes naarmuja pyörissä. Vuokraamo oli EAGLERIDER

    On siinä sitte sekin, että jos ja kun sattuu jotain.. Usa on erämaata silmänkantamattomiin ja jos siellä mopo särkyy, niin korjaamoon on pitkä matka. Tai entäs jos sattuu sellanen onnettomuus, ettei pyörällä ihan heti ajetakaan..? Siis keula solmussa, konerikko tms..
    Toinen paha, jos särkee itsensä niin, ettei pysty enää ajamaan..
    Kaikesta toki selviää, mutta vitsit voi olla vähissä..

    Thaimaan reissu meni kyllä pyörien osalta vähän pyllylleen, sillä kalusto oli vähän sileltä tännepäin... Suoraan sanoen ensimmäiset mopot oli täyttä ***kaa. Jälkiviisaana tekisin toisin, eli ei mitään nettivarauksia, vaan pyörän vuokraus vasta perillä. Thaikkulassa vuokraamoja riittää, mutta kalusto on huomattavan kirjavaa, romuista priimaan ja kaikkea siltä väliltä. Eka päivän ottaisin koeajon merkeissä, jolloin pyörän saisi tarvittaessa vaihdettua helposti toiseen..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 02 2010,10:00) kirjoitti
    On siinä sitte sekin, että jos ja kun sattuu jotain.. Usa on erämaata silmänkantamattomiin ja jos siellä mopo särkyy, niin korjaamoon on pitkä matka. Tai entäs jos sattuu sellanen onnettomuus, ettei pyörällä ihan heti ajetakaan..? Siis keula solmussa, konerikko tms..
    Toinen paha, jos särkee itsensä niin, ettei pysty enää ajamaan..
    Kaikesta toki selviää, mutta vitsit voi olla vähissä..
    Mihis tää liittyy? Omaan vai vuokrapyörään? Onko vuokrapyörä helpompi jos särkee itsensä eikä pysty ajamaan vai miten se meni?

    On vanha viidakon sanonta "kaikki järjestyy - ja jos ei niin laitetaan järjestymään". Esim. en ole koskaan vielä eksynyt lopullisesti.
Sivu: 2 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen