Sivu: 3 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 423:sta
  1. #61
    ^Totta hitossa se vuokrapyörä on helpompi. Jos mopo hajoaa, niin korjaaja on puhelinsoiton päässä, eikä tarvitse ajatella edes kustannuksia. Jos korjaus ei onnistu, niin tuovat uuden tilalle.
    Ja jos rikot itsesi pahasti, niin eipä tarvitse miettiä miten saat mopon kotiin.

    Totesinkin jo edellä, että kaikesta toki selviää = kaikki järjestyy. Se järjestyminen vaan voi olla monen mutkan takana. Jenkkilä on käsittämättömän iso (erä)maa, ei sitä ja siellä ajelua voi verrata esim. Eurooppaan oikeastaan mitenkään..

    Niin ja joo.. Ainakin tuolla esimerkkivuokraamolla on toimipisteitä koko maassa, eli korjaus / vaihtopyörä onnistuu jopa käytännössä. Voit myös vuokrata pyörän mistä vaan ja ymmärtääkseni myös palauttaa palauttaa mihin toimipisteeseen vaan. Thaimaassa ei sellaista mahdollisuutta ollut, ei ainakaan siinä vuokraamossa josta mopot hommasimme..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #62
    Onkohan joku sitten yrittänyt kieltää sitä, etteikö molemmissa - vuokrauksessa tai oman toimittamisessa pelialueelle - olisi omat hyvät puolensa?

    Se, kumpi on parempi kenenkin tapauksessa ja suunnitelmassa, riippuu hyvin monesta tekijästä, MUUN MUASSA kohdealueesta, reissun pituudesta, omista mieltymyksistä, sekä oman lompuukin paksuudesta.

    Ei tässä asiassa sikäli ole oikein saumaa väitellä, että ei ole olemassa yhtä ainoaa ´parasta´ vaihtoehtoa.

    Viime vuoden kesällä tuli jonkun verran selviteltyä laiva- ja lentorahtausta Suomesta USA:n itärannikolle, ei kylläkään tullut sillä kertaa rahdattua, mutta aikaisemmin olen kyllä rahdannut pyörää sekä laivalla että lentokoneella.

    Ja semmoinen käsitys tuosta selvityskierroksesta jäi, että vajaan 300kg crate, dimensioiltaan n.2,2 kuutiometriä, olisi mennyt laivalla Suomesta New Yorkin lähelle kaikkinensa n.500-600 eurolla per suunta. Tuohon hupenevalla ~1200 eurolla taas olisi ollut varsin hankala löytää sieltä vuokrapyörää 6 viikoksi (eikä varsinkaan suunnitellulle +12 tuhannen kilometrin ajomatkalle).

    Esimerkiksi tuohon suunnitelmaan oman vieminen siis olisi istunut omasta vinkkelistäni paremmin. Jos taas olisin rahamiehiä, sitten olisin saattanut kyllä harkita sitä, että skippaisin nuo rahtipakkaamiset, ja satamaviranomaisten, ja tullin kanssa äkseeraamiset, jotka valitettavasti tulee aina ´samassa paketissa´ (USA:ssa ne tuskin on kuitenkaan hankalimmasta päästä, viranomaiset puhuvat englantia, ja se ei ole carnet-maa, jne). Ja vuokraisin pelin paikanpäältä, maksaa mitä maksaa.

    Mutta jälleen omassa vaa´assani painaisi jotain myös se, että vuokrapeli ei vaan olisi ihan sama asia kuin oma, ei varustelunsa puolesta eikä muutenkaan. Ja jos olisin siellä omallani, niin ei tarvitsisi kysellä keneltäkään lupia, saisinko viedä pyörän esim. Kanadaan tai Meksikoon.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #63
    Entäs jos se pyörä tosiaan menee rikki kuljetuksessa? Tai siellä Amerikan raitilla keskellä eimitään? Entä jos ajan ulos tieltä/kolarin ja loukkaan itseni, sairastun?

    Jos nuo kysymykset pyörivät päälimmäisinä, sanoisin olevan parempi pysytellä kotinurkilla. Siellä kaikki sujuu helpommin ongelmatilanteissa.
    Minussa herättää säälinsekaista huvittuneisuutta tuo loputon jahkailu rekkakyydin turvallisuudesta, ym. pelottavista asioista, mitä matkalla voi sattua. Itse ajattelen niin, että vahinkoja varten on vakuutukset ja jonkinlaista riskiä pitää olla valmis ottamaankin, jos reissuun lähtee.
    Niitä vahinkojen mahdollisuuksia miettiessä ja 100% turvallisuuteen pyrittäessa saattaa käydä niin, että jonakin päivänä löytää itsensä jostain vanhusvaraston keinutuolista murehtimassa sitä, mikä jäi elämässä tekemättä.
    Parempi katua sitä, mikä tuli tehtyä, kuin sitä, mikä jäi tekemättä.
  4. #64
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 02 2010,13:15) kirjoitti
    Entäs jos se pyörä tosiaan menee rikki kuljetuksessa? Tai siellä Amerikan raitilla keskellä eimitään? Entä jos ajan ulos tieltä/kolarin ja loukkaan itseni, sairastun?

    * Jos nuo kysymykset pyörivät päälimmäisinä, sanoisin olevan parempi pysytellä kotinurkilla. Siellä kaikki sujuu helpommin ongelmatilanteissa.
    * Minussa herättää säälinsekaista huvittuneisuutta tuo loputon jahkailu rekkakyydin turvallisuudesta, ym. pelottavista asioista, mitä matkalla voi sattua. Itse ajattelen niin, että vahinkoja varten on vakuutukset ja jonkinlaista riskiä pitää olla valmis ottamaankin, jos reissuun lähtee.
    * Niitä vahinkojen mahdollisuuksia miettiessä ja 100% turvallisuuteen pyrittäessa saattaa käydä niin, että jonakin päivänä löytää itsensä jostain vanhusvaraston keinutuolista murehtimassa sitä, mikä jäi elämässä tekemättä.
    * Parempi katua sitä, mikä tuli tehtyä, kuin sitä, mikä jäi tekemättä.
    +1
  5. #65
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 02 2010,13:15) kirjoitti
    Entäs jos se pyörä tosiaan menee rikki kuljetuksessa? Tai siellä Amerikan raitilla keskellä eimitään? Entä jos ajan ulos tieltä/kolarin ja loukkaan itseni, sairastun?

    * Jos nuo kysymykset pyörivät päälimmäisinä, sanoisin olevan parempi pysytellä kotinurkilla. Siellä kaikki sujuu helpommin ongelmatilanteissa.
    * Minussa herättää säälinsekaista huvittuneisuutta tuo loputon jahkailu rekkakyydin turvallisuudesta, ym. pelottavista asioista, mitä matkalla voi sattua. Itse ajattelen niin, että vahinkoja varten on vakuutukset ja jonkinlaista riskiä pitää olla valmis ottamaankin, jos reissuun lähtee.
    * Niitä vahinkojen mahdollisuuksia miettiessä ja 100% turvallisuuteen pyrittäessa saattaa käydä niin, että jonakin päivänä löytää itsensä jostain vanhusvaraston keinutuolista murehtimassa sitä, mikä jäi elämässä tekemättä.
    * Parempi katua sitä, mikä tuli tehtyä, kuin sitä, mikä jäi tekemättä.
    Nasevasti summattu... *

    Ja huomautan, että varsinkin toisille mantereille reissuun lähdettäessä se voi ollakin aika hankalaa saada esim. täysin kattavaa kaskovakuutusta jokaiseen maahan. Niinpä on hyvä olla taloudellinen pohja sellaisella mallilla, ettei se oma maailma vallan murene, jos rakas uskollinen kulkupeli sitten menee paskaksi, nyysitään, palaa, tippuu jokeen, tms.

    Rekan kyydissä Eurooppaan kuitenkin pitäisin huolen, että kuljetusvakuutus on kattava, koska ensinnäkin tämä on melko helposti hoidettavissa. Ja toisekseen siksi, että kuljetuksen aikana kampe on ihan täysin poissa omista käsistä. Niin ollen myös vitutus olisi kahta kauheampi, jos se onkin sitten saapumispäässä tuusan nuuskana, kauan haaveiltu matka menossa läskiksi, ja kuljetusliike vain levittelee käsiään.

    Kuljetusvakuutus on asia, jota yleensä ei mitenkään "automaattisesti" ole olemassa (paitsi ehkä joku kilohinta, joka ei riitä mihinkään). Joten sen olemassaolo on kyllä hyvä varmistaa. Myöskin mikäli oma kasko korvaa, syytä muistaa se, ettei kasko korvaa "ilmaiseksi" mitään, vaan sen omavastuuosuus vähennetään, ja myös bonukset putoaa.

    Mielestäni nämä vakuutusasiat (myös henkilökohtainen matkavakuutus) ovat sinänsä tärkeä osa reissun suunnittelua - mutta suunnittelun keskipistettä niistä ei kannata tehdä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #66
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 02 2010,13:15) kirjoitti
    Entäs jos se pyörä tosiaan menee rikki kuljetuksessa? Tai siellä Amerikan raitilla keskellä eimitään? Entä jos ajan ulos tieltä/kolarin ja loukkaan itseni, sairastun?

    * Jos nuo kysymykset pyörivät päälimmäisinä, sanoisin olevan parempi pysytellä kotinurkilla. Siellä kaikki sujuu helpommin ongelmatilanteissa.
    * Minussa herättää säälinsekaista huvittuneisuutta tuo loputon jahkailu rekkakyydin turvallisuudesta, ym. pelottavista asioista, mitä matkalla voi sattua. Itse ajattelen niin, että vahinkoja varten on vakuutukset ja jonkinlaista riskiä pitää olla valmis ottamaankin, jos reissuun lähtee.
    * Niitä vahinkojen mahdollisuuksia miettiessä ja 100% turvallisuuteen pyrittäessa saattaa käydä niin, että jonakin päivänä löytää itsensä jostain vanhusvaraston keinutuolista murehtimassa sitä, mikä jäi elämässä tekemättä.
    * Parempi katua sitä, mikä tuli tehtyä, kuin sitä, mikä jäi tekemättä.
    Tuo on aivan totta, se ei pelaa joka pelkää. Itseäni huolettaa vain rekkakuljetuksen (motologistica) huonot vakuutukset. Pyörän omistaja joutuu korvaamaan pyörän kaskolla kaikki kuljetuksen aikana tulleet kolhut ja naarmut. Eli jos kuljetuksessa tapahtuu vahinko, joutuu maksamaan kaskon omavastuu osuuden ja menettää bonuksia.
  7. #67
    Jostain syystä motologistica sitten toimii toisin kuin heidän sivuillaan kerrotaan.

    Lainaus esitteestä:
    "Hinta sisältää pyörän sitomisen telineeseen, lastaamisen
    rekkaan, kuljetuksen Italiaan ajovarusteineen, purkamisen rekasta terminaalissa Italiassa sekä kuljetusvakuutuksen. Kuljetusvakuutus on pakollinen ja se riippuu pyörän arvosta."
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuul
  8. #68
    Lainaa (JyrkiJ @ Maalis. 02 2010,15:25) kirjoitti
    Jostain syystä motologistica sitten toimii toisin kuin heidän sivuillaan kerrotaan.

    Lainaus esitteestä:
    "Hinta sisältää pyörän sitomisen telineeseen, lastaamisen
    rekkaan, kuljetuksen Italiaan ajovarusteineen, purkamisen rekasta terminaalissa Italiassa sekä kuljetusvakuutuksen. Kuljetusvakuutus on pakollinen ja se riippuu pyörän arvosta."
    Motolgistica vaatii että pyörässä on oltava rekkakuljetuksen kattava kasko (tämä täytyy itse selvittää vakuutusyhtiöstä). Heidän oma vakuutuksensa, rahdinkuljettajan vastuuvakuutus 9e/kg, on todella huonosti sovellettavissa moottoripyörään ja mukana oleviin ajovarusteisiin.
  9. #69
    ^ hyviä pointteja.

    Firmalla voi kyllä olla joku yleinen kuljetusvakuutus, mutta se ei välttämättä riitä korvaamaan moottoripyörää täydestä arvostaan.

    Oma kaskovakuutuskaan ei kata tuollaista automaattisesti ilman jotain sopivaa kaskon lisäosaa. Jos vaikka trukilla siirrellessä toinen lava tipahtaisi pyörän päälle, ja pyörä lunastuskuntoon, niin vakuutusyhtiö saattaisi ihan hyvin ruveta sille päälle, että tämähän ei muuten ollut kolaritapahtuma, eikä ilkivalta, eikä palo, eikä myöskään varkaus! Vaikka jälki muistuttaisi kolarissa syntyviä, vauriot eivät syntyneet ajoneuvon liikennekäytössä.

    Vaan ei siis syytä huoleen, kun muistaa varmistaa, että on kuljetusvakuutus, ja täydestä arvosta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #70
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Tulipa tässä mieleen että jos lähtee ja palaa samaan paikkaan, niin tuollaisen tukevan kuljetusalustanhan voi askarrella vaikka itsekin... Pyörän saa lähetettyä minne haluaa ja samaa alustaa voi käyttää takaisin tullessa. Romikselta saa rautaa puoli-ilmaiseksi eikä tuollaisen rakenteluun vielä kovin kummoisia hitsarintaitoja tarvita.

    Ainoa ongelma voisi olla se, että missä sitä säilyttää reissun ajan, mutta sekin saattaisi järjestyä joko kuljetusliikkeen tai majapaikan kanssa sopimalla. Sitten voisi kilpailuttaa kuljetusliikkeetkin aika helposti.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  11. #71
    Mitä ideaa on rahtauttaa oma pyörä kotoa johonkin Italiaan?

    Keski-Euroopan ollessa kyseessä, eikö olisi mielekkäämpää
    a) rahtauttaa pyörä Helsinkiin, josta laivalla Saksaan tai etelämmäs ja ajamalla perille(voihan sen ajaa sinne Helsinkiinkin, jos miehuus riittää)
    b) lentää paikan päälle ja vuokrata pyörä sieltä

    a-vaihtoehdossa tarvitsee taistella vain suomalaisten kanssa jos jotain tapahtuu.
    b-vaihtoehdossa pääsee ajamaan mahdollisesti jollain muulla kuin sillä sata kertaa ajetulla omalla pyörällä.

    Ei tulis ihan heti mieleen lähtiä rahtauttaan omaa kallista silmäterää sikahinnalla jonnekki Alppireissulle. Valtameren ylitte pakosta, jos olis joku seikkailumatka kyseessä, saattas mennä, mutta eiköhän se mene omalla vastuulla ihan ajamalla minne tarttee muissa tapauksissa.

    Siinä voi sitten ennen nukkumaanmenoa miettiä, kuka korvaa sen pyörän jos se kellahtaa rekassa, kiinnitetään väärin, ottaa naarmua tai kolhua tai laivalla sattuu vahinko...
  12. #72
    Lainaa (Juutana @ Maalis. 02 2010,18:40) kirjoitti
    Tulipa tässä mieleen että jos lähtee ja palaa samaan paikkaan, niin tuollaisen tukevan kuljetusalustanhan voi askarrella vaikka itsekin... Pyörän saa lähetettyä minne haluaa ja samaa alustaa voi käyttää takaisin tullessa. Romikselta saa rautaa puoli-ilmaiseksi eikä tuollaisen rakenteluun vielä kovin kummoisia hitsarintaitoja tarvita.
    Ma luulen, että rahdinvakuuttajilla ja muillakin on vähän sanomista sun itse sorvaamiin kiinnitysvälineisiin
  13. #73
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 02 2010,20:11) kirjoitti
    Mitä ideaa on rahtauttaa oma pyörä kotoa johonkin Italiaan?

    Keski-Euroopan ollessa kyseessä, eikö olisi mielekkäämpää
    a) rahtauttaa pyörä Helsinkiin, josta laivalla Saksaan tai etelämmäs ja ajamalla perille(voihan sen ajaa sinne Helsinkiinkin, jos miehuus riittää)
    b) lentää paikan päälle ja vuokrata pyörä sieltä

    a-vaihtoehdossa tarvitsee taistella vain suomalaisten kanssa jos jotain tapahtuu.
    b-vaihtoehdossa pääsee ajamaan mahdollisesti jollain muulla kuin sillä sata kertaa ajetulla omalla pyörällä.

    Ei tulis ihan heti mieleen lähtiä rahtauttaan omaa kallista silmäterää sikahinnalla jonnekki Alppireissulle. Valtameren ylitte pakosta, jos olis joku seikkailumatka kyseessä, saattas mennä, mutta eiköhän se mene omalla vastuulla ihan ajamalla minne tarttee muissa tapauksissa.

    Siinä voi sitten ennen nukkumaanmenoa miettiä, kuka korvaa sen pyörän jos se kellahtaa rekassa, kiinnitetään väärin, ottaa naarmua tai kolhua tai laivalla sattuu vahinko...
    Mitä ideaa on yleensäkään omistaa moottoripyörää saatikka sitten kaiken kukkuraksi vielä ajaa sillä? Sitähän voi sattua ja tapahtua jotain!!

    a) Jos luet ketjun alusta, niin kustannus laivalla ja rekalla on about sama, rekalla vaan säästyy muutama päivä aikaa
    b) Ei kiinnosta

    Tykkään paljon enemmän nukkua omassa sängyssä kuin laivalla ja miettiä ennen nukkumaan menoa, että huomenna olen Italiassa ja reissu kohti kotia monen mutkan kautta alkaa.
    Voihan sitä halutessaan tietysti nukkua laivassakin kaksi yötä ja miettiä sen lisäksi, että onkohan pyörä vielä pystyssä autokannella ja kuka korvaa ja mitä jos ei ole, vaikka sitä, että mitenköhän kauaksi etelään ehdin ajaa ennenkuin pitää kääntyä takaisin ettei loma lopu kesken. Elämähän on täynnä valintoja ja onneksi niitä voi tehdä. *
  14. #74
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 02 2010,20:15) kirjoitti
    Ma luulen, että rahdinvakuuttajilla ja muillakin on vähän sanomista sun itse sorvaamiin kiinnitysvälineisiin
    Mitäs sanomista niillä sihen olisi. Ihmisen tekemiä nuokin ovat eivätkä varmaankaan sen kummemmin standardoituja, patentoituja ehkä. Kyllä pyöriä kuljetetaan kaikennäköisissä puulaatikoissakin pitkin maita ja mantuja.

    Todennäköisesti olisit kyllä itse vastuussa jos kuljetusalusta pettää, muttei kovin kummoinen kyläseppä tarvitse olla jotta kestävän alustan saa aikaiseksi. Varsinainen kiinnitys kuljetusalustaan kuormaliinoilla kuten tuossakin, niin hyvä tulee. Itseasiassa pienellä suunnittelulla voi saada tukevamman ja turvallisemman kuin motologistican alustat koska alustan ei tarvitse olla "universaali" vaan ainoastaan omalle mopollesi mitoitettu.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  15. #75
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 02 2010,20:11) kirjoitti
    Mitä ideaa on rahtauttaa oma pyörä kotoa johonkin Italiaan?

    Keski-Euroopan ollessa kyseessä, eikö olisi mielekkäämpää
    a) rahtauttaa pyörä Helsinkiin, josta laivalla Saksaan tai etelämmäs ja ajamalla perille(voihan sen ajaa sinne Helsinkiinkin, jos miehuus riittää)
    b) lentää paikan päälle ja vuokrata pyörä sieltä
    c) Lentää paikan päälle, ostaa pyörän ja ajaa sen loman lopuksi kotiin.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  16. #76
    Lainaa (GSXman1400 @ Maalis. 02 2010,22:02) kirjoitti
    Mitä ideaa on yleensäkään omistaa moottoripyörää saatikka sitten kaiken kukkuraksi vielä ajaa sillä? Sitähän voi sattua ja tapahtua jotain!!
    Ittelle ostettu, itte hinkattu ja putsattu ja hierottu kun kipeää pillua. Ei sitä muitten runnottavaksi ihan heti anneta. Jos sen itte kaataa niin se on minä itte eikä mikään huolintaliikkeen rasvanäppi.

    Jos lomalle lähtee niin oiskait sitä järkiä aikaa varata sen verran että siitä kerkiää etes nauttimaan.
  17. #77

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 02 2010,20:11) kirjoitti
    Mitä ideaa on rahtauttaa oma pyörä kotoa johonkin Italiaan?

    Keski-Euroopan ollessa kyseessä, eikö olisi mielekkäämpää
    a) rahtauttaa pyörä Helsinkiin, josta laivalla Saksaan tai etelämmäs ja ajamalla perille(voihan sen ajaa sinne Helsinkiinkin, jos miehuus riittää)
    b) lentää paikan päälle ja vuokrata pyörä sieltä
    Mitkä vaihtoehdot tuosta Italiaan siirtymisestä olet itse kokeillut?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  18. #78
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 03 2010,02:06) kirjoitti
    Lainaa (GSXman1400 @ Maalis. 02 2010,22:02) kirjoitti
    Mitä ideaa on yleensäkään omistaa moottoripyörää saatikka sitten kaiken kukkuraksi vielä ajaa sillä? Sitähän voi sattua ja tapahtua jotain!!
    Ittelle ostettu, itte hinkattu ja putsattu ja hierottu kun kipeää pillua. Ei sitä muitten runnottavaksi ihan heti anneta. Jos sen itte kaataa niin se on minä itte eikä mikään huolintaliikkeen rasvanäppi.

    Jos lomalle lähtee niin oiskait sitä järkiä aikaa varata sen verran että siitä kerkiää etes nauttimaan.
    Se on yleensä hupaisaa, kun ruvetaan luennoimaan toisille, kuinka heidän oikein pitäisi matkustaa, jotta tämä tapahtuisi asianmukaisella tavalla. Siis neuvojien mielestä.

    Itsekin olen muutaman kerran hinkannut omalla pyörällä Suomesta esimerkiksi juuri Italiaan, ja kyllä ihan kivaa on yleensä ollut, en minä sitä sano. Mutta ei ne Ruottin, Saksan tai Baltian maiden läpiajelemiset vaan enää oikein sytytä. Esimerkiksi näissä maissa toki olisi varmasti vielä hyvin paljonkin nähtävää.

    Silti Italia on (ainakin minulle) kohteena vielä aivan toista luokkaa. Ja muutenkin haluan yleensä päästä vähintään Alppien etelärinteille, siellä kun tuppaa ainakin tuo kelipuoli natsaamaan vähän kivemmin ajohommien ja tarkenemisen suhteen. Varsinkin jos ei ole juuri kesällä reissussa. Olen ollut ajamassa Euroopassa esim. marraskuun puolivälissä, ja myös helmikuun alussa, ja voin kertoa, ettei ajokelit ole kaikkialla silloin ihan itsestäänselvyys.

    Itsekin pidän tuota rekkakuljetusta ehkä hieman tyyriinpuoleisena. Mutta se onkin minulle sitten oikeastaan ainoa varsinainen syy, miksi tuskin tulen sitä käyttämään. Ja jos hinta olisi edes vähän alempi, voisin aivan hyvin käyttää moista palvelua.

    Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta enää ajaa yhtään kertaa Suomesta Italiaan, koska olen sen tehnyt jo ihan riittävän monesti, ja riippuen siitä meneekö aluksi Saksaan, Puolaan, Ruotsiin tai Viroon, ajamalla sinne tulee "turhaa" siirtymää vähintään 1000-2000km suuntaansa. Eli selkeästi mieluummin menisin itse nykyään suoraan pelipaikoille. Sitä aikaakaan kun ei vaan valitettavasti ole aina ihan niin paljon käytettävissä, kuin oikealla tavalla matkustamisen neuvojat edellyttäisivät.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #79
    Lainaa (pecha @ Maalis. 03 2010,09:09) kirjoitti
    Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta enää ajaa yhtään kertaa Suomesta Italiaan, koska olen sen tehnyt jo ihan riittävän monesti, ja riippuen siitä meneekö aluksi Saksaan, Puolaan, Ruotsiin tai Viroon, ajamalla sinne tulee "turhaa" siirtymää vähintään 1000-2000km suuntaansa. Eli selkeästi mieluummin menisin itse nykyään suoraan pelipaikoille.
    Väärin matkailtu! Sinä et ole oikea motoristi, jos noin ajattelet! Haluat noukkia vain rusinat pullasta.
    * Suomalainen Motoristi poistuu maasta vain ajamalla omalla pyörällä. Miksi sinä olet hankkinut pyörän, jos et halua ajaa sillä?
    * Tunnen suurta myötähäpeää puolestasi.
  20. #80
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 03 2010,10:37) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 03 2010,09:09) kirjoitti
    Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta enää ajaa yhtään kertaa Suomesta Italiaan, koska olen sen tehnyt jo ihan riittävän monesti, ja riippuen siitä meneekö aluksi Saksaan, Puolaan, Ruotsiin tai Viroon, ajamalla sinne tulee "turhaa" siirtymää vähintään 1000-2000km suuntaansa. Eli selkeästi mieluummin menisin itse nykyään suoraan pelipaikoille.
    Väärin matkailtu! Sinä et ole oikea motoristi, jos noin ajattelet! Haluat noukkia vain rusinat pullasta.
    * Suomalainen Motoristi poistuu maasta vain ajamalla omalla pyörällä. Miksi sinä olet hankkinut pyörän, jos et halua ajaa sillä?
    * Tunnen suurta myötähäpeää puolestasi.
    Niin just, laivaakaan ei saa sit käyttää missään vaiheessa, se on Viipurin kautta kierrettevä Via Balticalle.

    Bensarahat hankitaan työllä, eväät metsästä marjoina, taikka paljain käsin pyydettyä lihaa. Taivasalla nukutaan ilman telttaa ja makuupussia.

    Eikä sit millään kyykkypaskalla voi tehdä reissua, sitä ei lasketa ellei alla ole oikea matkamopo Pannari, taikka Fjärrä. Bemarillakin voi optimisti lähteä, yleensä matkan keskeyttää tekninen vika.
  21. #81
    Lopettekaa nyt jo tämä typerä vääntäminen! Eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka haluaa mp-matkailua harrastaa. Ei siinä kaivata toisten typeriä mielipiteitä.
  22. #82
    Tarpeeks pitkälle jos lähtee (malaga esmes) alkaa olla halvempi rahdata mopo sinne ja lentää perästä..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  23. #83
    Lainaa (sakuc @ Maalis. 03 2010,11:31) kirjoitti
    Tarpeeks pitkälle jos lähtee (malaga esmes) alkaa olla halvempi rahdata mopo sinne ja lentää perästä..
    Joo, ja voi mennä bemarillakin, kun sen perä harvemmin hajoaa rekkakyydin aikana.
  24. #84
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 03 2010,10:37) kirjoitti
    Väärin matkailtu! Sinä et ole oikea motoristi, jos noin ajattelet! Haluat noukkia vain rusinat pullasta.
    * Suomalainen Motoristi poistuu maasta vain ajamalla omalla pyörällä. Miksi sinä olet hankkinut pyörän, jos et halua ajaa sillä?
    * Tunnen suurta myötähäpeää puolestasi.
    Kyllä! Ajappas, pecha, nyt kiltisti vaan Ruottin kautta Tanskaan niinkuin kaikki muutkin, eläkä tule selittämään mitään pehmoisia siihen. Pyörällä ajetaan. Rekkoja väistellään. Ei ole vaikeaa.
  25. #85
    No aika pitkälle tämä ketju etenikin suht asialinjalla, ennenkuin tämä vääntö matkustamisen oikeasta tavasta alkoi....

    Mutta ihan hyviä pointtejahan tänne on saatu. Väliyhteenvetona näkisin, että osa porukasta pitää ajatusta rekkarahdista ihan ookoona samoilla argumenteilla kuin itsekin asian näen (ajansäästö, laivakuolema, läpiajorangaistukset), osa pitää kalliina mutta muuten jees ja sitten on tämä "ammattimiesten" porukka joka tyrmää koko ajatuksen täysin motoristi-ideologian vastaisena.

    Tuota hintaa pidän edelleen kohtuullisena jos sitä vertaa kahden hengen ylitykseen Finnlinesillä. B3 hytissä se on just se 470€ minkä pyörän rahtaus kustantaa. Lisäkuluja tulee lennoista (Ryanair halpislennot) yms. mutta kuluja jää myös pois ( Saksa-Italia polttoaineet, sapuskat, yöpyminen) ja ajansäästö on se 2-3 vrk. Ja kuten joku täällä totesikin, lomaa ei kaikilla ole ilmeisesti ihan yhtä paljon. Eniten minua on kuitenkin hymyilyttänyt rekkavaihtoehdon tyrmääminen sen perusteella, että "rikkovat kuitenkin pyöräsi mokomat rekkajullikat". Jumalauta, jos kaikkea pitää varoa noin jumalattomasti niin eikö kannata sitten pysyä kotona?

    Ok...jatketaan keskustelua asian tiimoilta jos juttua riittää, mutta ihan hyvin voidaan jättää nämä "näin ei kuulu toimia"-jutut vaikka kokonaan kirjoittamatta....vai mitä "ammattilaiset"?
  26. #86
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 03 2010,11:47) kirjoitti
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 03 2010,10:37) kirjoitti
    Väärin matkailtu! Sinä et ole oikea motoristi, jos noin ajattelet! Haluat noukkia vain rusinat pullasta.
    * Suomalainen Motoristi poistuu maasta vain ajamalla omalla pyörällä. Miksi sinä olet hankkinut pyörän, jos et halua ajaa sillä?
    * Tunnen suurta myötähäpeää puolestasi.
    Kyllä! Ajappas, pecha, nyt kiltisti vaan Ruottin kautta Tanskaan niinkuin kaikki muutkin, eläkä tule selittämään mitään pehmoisia siihen. Pyörällä ajetaan. Rekkoja väistellään. Ei ole vaikeaa.
    jooh kiitos kun valistitte minua, ennenkuin ehdin vallan hairahtua vääränlaiselle polulle näissä matkailutottumuksissa, mitä olisikin varmaan saanut sitten katua vielä eläkeiässä... sekin olisi tietysti saattanut olla ihan mielenkiintoista tietää, kuinka mittavalla omakohtaisella kokemuksella näitä isällisiä neuvoja oikein jaellaan. Mutta tärkeintähän on toki se, että olen nyt tullut oikaistuksi.

    Perunkin muuten samantien kaikenlaiset paattivaraukset ja hotellit, ja käyn hamstraamassa Pietarin ja Narvan alueen karttoja, että varmasti sitten pääsen jatkossa ***OIKEAOPPISESTI*** Eurooppaan. Täytyykin muistaa ostaa tarpeeksi yksityiskohtaiset kartat, *niin niistä näkee sitten kätevästi, mistä löytyy sopivan erähenkisiä leiriytymispaikkoja esim. siltojen alta, tai umpimettästä.

    Ja heti jos/kun löydän tieni takaisin rakkaaseen kotimaahan ennen seuraavia lumia, tulen tänne sitten räksyttämään kaikille, jotka fuskaavat esimerkiksi kelluttamalla härpäkkeensä Suomenlahden yli -
    mokomatkin laivapyöräilijät ovat ansainneet pohjattoman halveksuntani!!

    Taidankin muuten hiipiä tuonne satamiin ja rekkaterminaaleihin kyttäämään, milloin noita epäreiluja pelureita liikkuu siellä, ja liimailen sivulaukkuihinsa HUIJARIMOTORISTI-tarroja... *
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  27. #87
    Tosimotoristi suunnistaa tähtien mukaan.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  28. #88
    Lainaa (pecha @ Maalis. 03 2010,12:40) kirjoitti
    ... sekin olisi tietysti saattanut olla ihan mielenkiintoista tietää, kuinka mittavalla omakohtaisella kokemuksella näitä isällisiä neuvoja oikein jaellaan. Mutta tärkeintähän on toki se, että olen nyt tullut oikaistuksi.
    Hyvä, sinussa on ainesta. Nöyryys on hyvä kasvualusta.

    Terv.pappa, joka ajeli Titon valtakunnassa jo silloin, kun sinä päristelit äidin työntämissä rattaissa.
  29. #89
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 03 2010,11:36) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Maalis. 03 2010,11:31) kirjoitti
    Tarpeeks pitkälle jos lähtee (malaga esmes) alkaa olla halvempi rahdata mopo sinne ja lentää perästä..
    Joo, ja voi mennä bemarillakin, kun sen perä harvemmin hajoaa rekkakyydin aikana.
    Tai jopa rahdata sumon sinne, tuo keino laajentaa myös pyörävalikoimaa millä voi käydä hassuttelemassa mutkapätkiä..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  30.  
  31. #90
    Lainaa (jyke @ Maalis. 03 2010,12:46) kirjoitti
    Tosimotoristi suunnistaa tähtien mukaan.
    ja yöpyy näreen juurella toinen korva kaksinkerroin taitettuna tyynynä ja toinen peittona
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
Sivu: 3 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen