Näin talvella on hyvä aika mietiskellä varusteita. Näin kerran tällä palstalla kuvan Honda skootterista ja siinä olleesta peräkärrystä. Onko tuollaiset vaunut omatekoisia, vai myydäänkö niitä jossain? Ja miten kiinnitys pyörään tapahtuu.
Itselläni on Suzuki Burgman 650.
Sitten vielä, pitääkö kärry rekisteröidä?
Suzuki Burgman AN400 => Suzuki Burgman 650 Executive =>BMW R1200 CL =>BMW R1200 RT
laita googleen karry.com taitaa olla naantalissa. ja ei tarvii kasastaa paino ei vaan saa ylittää puolta pyörän omasta painosta. jos oma rekkari jää piiloon, niin lähettää akeen hakemuksen jossa selittää tilanteen niin sieltä saa kakkos kilven. mulla on tommonen fasun perässä ja on toiminut ihan jees tullu vedettyä noin 4000km. itse tehty.
http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-20556
P.S jos hinnasta sovitaan saattasin myydä kärryn
Elämä on onneksi mutkikasta
Tuo sun tekemä kärry on hyvällä tavalla erikoisen näköinen!![]()
Mistä sä olet tehnyt? Näyttää kapealta. Kärryhän saa olla enintään 120cm leveä. Kuinka levee tuo on ja miten käyttäytyy pyörän perässä. Kyselen lähinnä siksi, että olen itsekin kärryä suunnitellut pyörän perään. Joskus tuo kärri on visioissani ollut yksipyöräinen ja joskus tuommonen "tavallinen".
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Kori on lasikuidusta runko metalliputkesta. leveyttä on noin 90cm.
Kun vauhti on 140km/h rupee hiukan heijaamaan. tossa taitaa olla se tärkein kohta aisan pituus ja koukun korkeus verrattuna takapyörän akseliin. Mun piti tehdä 4 eri koukku versiota ja pidentää aisaa ennen kuin tuli hyvin perässä.
Kärry on kyllä komia....(marko.fzs @ Tammi. 31 2010,13:43) kirjoitti
Mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää moottoripyörästä ehdoin tahdoin ottaa huippunopeus alas 8okm/h![]()
![]()
Noilla peräkärryillä saa ajaa vain tuon 80km/h
Siis lakipykälien mukaan.
Mutta eikös ne ole ohjeellisia nuo nopeusrajoitukset???![]()
Eihän tollakaan kärryllä ole yleisellä tiellä yli 80km/h ajettu
Toi kärry roikkuu ylensä pitkillä reissuilla perässä. pääsee hiuksn helpommalla pakkaamisella. Joka päiväisessä ajossa toi kyllä varmaan tappais ajo halut. koukku mulla on pyörässä niin kiinni että sen saa alta kahdessa minuutissa pois. kyllä pitkillä reissuilla tolla pärjää nopeuksien puolesta, esim norjan reissulla päivän keskinopeudeksi tuli 39km/h kun on niin paljon nähtävää.
Totta helpottaa varmasti "pakkaamista",tarvii muuta kuin pudotella sisään tavaraa.
Nuo tavaramäärät mitä kukin mukanaan kantaa on niin yksilöllisiä.
Meidänkin mopossa on kuulemma liikaa tavaratilaa toisten mielestä.
Aina ne on täynnä olleet......![]()
niin siis kun lähden yksinää mulla on tankkilaukku ja takalaukku. Mutta kun vaimo lähtee mukaan homma muuttuu huomattavasti![]()
se olikin "moto kärry" se hakusana![]()
Oon lukenut kärryjen omistajien juttuja, että tuollaista tavallista kakspyöräistä kärryä ei juuri huomaa ajossa, kun kärryn alusta on hyvin tehty. Jotenkin vaan ajattelen, että monopyöränen vois olla vielä huomaamattomampi. Tilavuutta tuommoseen ykspyöräseen ei saa ehkä ihan yhtä paljon.
Tuohon mun Harrikkaan on hankala sitoa kahden hengen matkatavaroita pitempää reissua varten. Kyllähän siinä nyssäkkää jos jonkinlaista on ollutkin kiinni reissuissa, mutta kärry vois olla huomattavasti käytännöllisempi.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Löysin tuon Moto Kärry sivuston. Kiitokset vinkistä.
Suzuki Burgman AN400 => Suzuki Burgman 650 Executive =>BMW R1200 CL =>BMW R1200 RT
yksi pyöräinen tulee kyllä paremmin perässä jos onnistuu saamaan nivel kohdan just oikeeseen paikkaan ja renkaan linjaan, jousitus pitää saada toimimaan saumattomasti pyörän taka jousen kanssa. eli törkeen vaikee.
Mp maailman lehdessä oli vähän aikaa sitten juttu yksipyöräisestä kärrystä ja vaikka oli moottori pyörän jousi ja runko tehty mitta penkissä vai mikskä sitä sanotaan niin 4:s kärry oli vasta hyvä.
noi kaksi pyöräiset on kyllä helpompi saada toimimaan varsinkin jos tekee meiningillä pelle peloton
Toi mun kärry ei tosiaan tunnu perässä kun vasta kunnon kanttauksessa ja silloinkin yrittää nostaa pyörää pystyyn eli pitää vähän voimakkaammin työntää niin onnistuu