Sivu: 1 / 36:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 1054:sta
  1. #1
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Tähän ketjuun voi vapaasti kirjoitella tuntojaan moderoinnista, pidetään parantamisehdotelmat ketju puhtaasti kehitysideoiden esitys areenana.

    Foorumin softa ei salli yksittäisten viestien siirtoa ketjusta toiseen, joten siirtelen Moderoinnin parantamisehdotelmat-ketjusta tähän ketjuun kuuluvat viestit lainauksina.



    -nomen est omen-
  2. #2
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 29 2010,18:57) kirjoitti
    Ja minkähän takia se maahanmuuttokeskustelu _taas_ lukittiin... ?
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 29 2010,19:20) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 29 2010,18:57) kirjoitti
    Ja minkähän takia se maahanmuuttokeskustelu _taas_ lukittiin... ?
    Todennäköisesti siitä syystä, että mä kirjoitin siihen liian pitkän viestin, jossa oli esim linkkejä maahanmuuttoviraston sivuille.


    Ja triidin aiheeseen liittyen; tääl kehitysosiossa vois olla yks triidi, esim "Nillitä moderoinnista" missä sais vapaasti avautua jos tyhmien moderoijien tyhmät moderoinnit vituttaa suunnattomasti.
    Lainaa (R2-D2 @ Tammi. 29 2010,19:33) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 29 2010,19:20) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 29 2010,18:57) kirjoitti
    Ja minkähän takia se maahanmuuttokeskustelu _taas_ lukittiin... ?
    Todennäköisesti siitä syystä, että mä kirjoitin siihen liian pitkän viestin, jossa oli esim linkkejä maahanmuuttoviraston sivuille.


    Ja triidin aiheeseen liittyen; tääl kehitysosiossa vois olla yks triidi, esim "Nillitä moderoinnista" missä sais vapaasti avautua jos tyhmien moderoijien tyhmät moderoinnit vituttaa suunnattomasti.
    Tai mä vähän pottuilin sun tyylistä.

    Jos mä aiheutin sen, onhan modella delete- näppylä josta voi painaa jos ei tykkää. Koko ketjun lukitseminen on liioittelua. Hyvinhän korrekti keskustelu toi oli, ei kai tosta käräjille kukaan päädy.

    Ketju auki, ja tarpeettomat viestit pois, pls.
    Lainaa (Vihdin Matti @ Tammi. 30 2010,01:55) kirjoitti
    Peräänkuulutan jälleen itsekin moderaattorin kommenttia lukotuksen perään. Eräällä toisella foorumilla meni aktiivinen keskustelu lukkoon, lukottaneen moderaattorin kommentoidessa näin:

    "Mutta minuun iski myös pienoinen siivousvimma. Siksi parit ihan muunlaiset mittaukset katosivat aiheeseen liittymättömän ja ala-arvoisen huumorinsa vuoksi. Moderaattorina pidätän oikeuden päättää ala-arvoisesta ja mauttomasta huumorista itselläni."

    Siivos minun ja monen muunkin tekstiä ja pisti ketjun lukkoon hän, eikä mulla ole mitään kysyttävää tuon tekstin jälkeen, koska ja vaikka olen eri mieltä hänen kanssa, niin mulla ei kumminkaan ole mitään kysyttävää tuon jälkeen.

    Nyt hän, joka lukitsi täällä tuon "maahanmuutto" - threadin, niin kertokoon vain perustelunsa toiminnalleen.
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 30 2010,02:27) kirjoitti
    Ehkäpä moderaattori oli kaukaa viisas ja lukotti ennen pahempaa flame waria *

    Aukeaa kun keskustelijoiden tunteet ei ole enää pinnassa ja on aikaa siivota?

    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 30 2010,06:13) kirjoitti
    Ja pyh, asiallisempaan suuntaanhan tuo oli mennyt, pahimmat intoilut oli jo jääneet taakse...
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 30 2010,09:13) kirjoitti
    Luulisi ihan perusmoderaattorinkin osaavan kyllä alkeet Suomen laista ja EU:n tärkeimmistä direktiivieistä. Ihan selvää on, ettei ole syytä ketään usuttaa täällä rikoksia tekemään. Sen sijaan lakien säätäjien kritisointi on toki sallittua ja jopa suotavaa.

    Tosin en itse ymmärrä hiukkaakaan miksi juuri maan perin harvalukuiset mp-foorumit pitäisi ottaa politiikan teon alustoiksi. Onhan niitä aatteellsia foorumeita pilvin pimein niin skineille kuin kommareillekin. *

    -hh-
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2010,13:15) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 30 2010,09:13) kirjoitti
    Luulisi ihan perusmoderaattorinkin osaavan kyllä alkeet Suomen laista ja EU:n tärkeimmistä direktiivieistä. Ihan selvää on, ettei ole syytä ketään usuttaa täällä rikoksia tekemään. Sen sijaan lakien säätäjien kritisointi on toki sallittua ja jopa suotavaa.

    Tosin en itse ymmärrä hiukkaakaan miksi juuri maan perin harvalukuiset mp-foorumit pitäisi ottaa politiikan teon alustoiksi. Onhan niitä aatteellsia foorumeita pilvin pimein niin skineille kuin kommareillekin.
    Itse taasen en ymmärrä hiukkaakaan miksi moderaattori kykenee vain vittuilemaan privaviestillä. Jos moderaattori ei muuhun kykene, hänen ei tulisi olla moderaattori.

    Aikaisemminkin olen antanut kehitysehdotuksena; että jos mode on herkkänahkainen jonkun aiheen suhteen, hänen tulisi kyetä jääväämään itsensä ko aiheen moderoinnista, koska hän ei pysty sitä rationaalisesti moderoimaan.
    Lainaa (samserious @ Tammi. 30 2010,13:48) kirjoitti
    Hiukan kanssa ihmettelen tuota maahanmuutto ketjun lukottamista, tuossa minun mielestä ole mitään niin asiatonta että olisi lukkoon pitänyt laittaa. Tai ainakin se kuka tuon on lukottanut saisi perustella sen kantansa. Paljon turhempia ja paskempia postauksia on tuo paskanjauhanta pullollaan.

    Samaten edelleen hämmästelen sitä mikä se linkitetyn kuvan maksimi koko sitten oikein?
    Viimesin setti mitä tuonne postasin sisälti suurimmillaan kuvan koossa 1024x683 ja ei kyllä mitenkään enää voi mun ajatuksissa olla että tuo kuva on liian iso
    Ton kokoset kuvat ei venytä enää edes nykyisten miniläppärien näyttöä, jopa ton commun näytölle ei leviä mahdottomasti.

    Its en ainakaan näe jossain bikes&babes topickissa järkeväksi, että laitetaan sitten vain jotain linkkejä... Toki tällä tavalla moderoimalla saadaan tietysti helposti topick sitten unohtumaan. En mä ainakaan enää viitsi sinne mitään postailla, kun kuvat vaan poistetaan.
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 30 2010,14:03) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2010,13:15) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 30 2010,09:13) kirjoitti
    Luulisi ihan perusmoderaattorinkin osaavan kyllä alkeet Suomen laista ja EU:n tärkeimmistä direktiivieistä. Ihan selvää on, ettei ole syytä ketään usuttaa täällä rikoksia tekemään. Sen sijaan lakien säätäjien kritisointi on toki sallittua ja jopa suotavaa.

    Tosin en itse ymmärrä hiukkaakaan miksi juuri maan perin harvalukuiset mp-foorumit pitäisi ottaa politiikan teon alustoiksi. Onhan niitä aatteellsia foorumeita pilvin pimein niin skineille kuin kommareillekin.
    Itse taasen en ymmärrä hiukkaakaan miksi moderaattori kykenee vain vittuilemaan privaviestillä. Jos moderaattori ei muuhun kykene, hänen ei tulisi olla moderaattori.

    Aikaisemminkin olen antanut kehitysehdotuksena; että jos mode on herkkänahkainen jonkun aiheen suhteen, hänen tulisi kyetä jääväämään itsensä ko aiheen moderoinnista, koska hän ei pysty sitä rationaalisesti moderoimaan.
    Periaatteessa joka ikisen poiston on oltava perusteltavissa tarvittaessa. Syytä kuitenkin muistaa, että jokainen omaa foorumia ylläpitävä yhteisö on valinnut itse omat moderaattorinsa ja saa myös valita foorumin käyttäjät aivan vapaasti halunsa mukaan. Yhdistyksissä luonnollisesti hallitus on taustalla aina vastuussa modejen toiminnasta jäsenistöä kohtaan.

    Itse ainakin olen sen sadat ja tuhannet kerrat raapustanut poiston perään syyn - esim lakipykälän (vaikkapa RL 38 § 7, RL 25 § 7, RL 17 § 1 tai § 18 tai RL 11 § 10). Tietysti noissa joutuu mode käyttämään harkintaa, koska Suomessa syyllisyys voidaan todeta vain oikeussalissa. Moden tehtävä on kuitenkin oman maalaisjärkensä avulla suojella moderoimaansa yhteisöä - sehän lopulta on moden olemuksen oleellisin perusta.

    Tietysti kännisten örinöiden tai latvalahojen jankutusten yms. poistoja ei ole syytä tai tarvettakaan millään tavoin kommentoida. Ei kapakan portsarikaan paljon lakipyäliä luettele, kun viskaa häirikön niskaotteella pihalle.

    Vittuilijat eivät tietenkään sovi sen paremmin modeiksi kuin mihinkään muuhunkaan vallankäyttötehtävään.

    -hh-
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2010,14:13) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 30 2010,14:03) kirjoitti
    Moden tehtävä on kuitenkin oman maalaisjärkensä avulla suojella moderoimaansa yhteisöä - sehän lopulta on moden olemuksen oleellisin perusta.
    Korniahan tässä nimenomaan on se, että tuo triidi sisältää kymmeniä eri linkkejä uutisiin ja tilastohin, eli antaa informaatiota asiasta.
    Ja sitten joku yksitäinen mode on sitä mieltä että foorumilla ei saa jakaa kyseistä informaatiota?
    Eli ko mode on sitä mieltä että tieto on vahingollista yhteisölleen?

    Lainaa kirjoitti
    Tietysti kännisten örinöiden tai latvalahojen jankutusten yms. poistoja ei ole syytä tai tarvettakaan millään tavoin kommentoida.

    Vittuilijat eivät tietenkään sovi sen paremmin modeiksi kuin mihinkään muuhunkaan vallankäyttötehtävään.
    Olen täysin samaa mieltä.
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,15:14) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2010,14:13) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 30 2010,14:03) kirjoitti
    Moden tehtävä on kuitenkin oman maalaisjärkensä avulla suojella moderoimaansa yhteisöä - sehän lopulta on moden olemuksen oleellisin perusta.
    Korniahan tässä nimenomaan on se, että tuo triidi sisältää kymmeniä eri linkkejä uutisiin ja tilastohin, eli antaa informaatiota asiasta.
    Ja sitten joku yksitäinen mode on sitä mieltä että foorumilla ei saa jakaa kyseistä informaatiota?
    Eli ko mode on sitä mieltä että tieto on vahingollista yhteisölleen?

    Lainaa kirjoitti
    Tietysti kännisten örinöiden tai latvalahojen jankutusten yms. poistoja ei ole syytä tai tarvettakaan millään tavoin kommentoida.

    Vittuilijat eivät tietenkään sovi sen paremmin modeiksi kuin mihinkään muuhunkaan vallankäyttötehtävään.
    Olen täysin samaa mieltä.
    Täysin samaa mieltä molempien lainaamienei kirjoittajien kanssa! Ko. ketju ei rikkonut lakia, ei edes hyvää makua, mutta varmasti jakaa mielipiteitä - ja oma, kenties, poikkeava mielipide ei voi eikä saa olla syy keskustelun tappamiseen.
    Lainaa (Matso @ Tammi. 30 2010,15:30) kirjoitti
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,15:14) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2010,14:13) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 30 2010,14:03) kirjoitti
    Moden tehtävä on kuitenkin oman maalaisjärkensä avulla suojella moderoimaansa yhteisöä - sehän lopulta on moden olemuksen oleellisin perusta.
    Korniahan tässä nimenomaan on se, että tuo triidi sisältää kymmeniä eri linkkejä uutisiin ja tilastohin, eli antaa informaatiota asiasta.
    Ja sitten joku yksitäinen mode on sitä mieltä että foorumilla ei saa jakaa kyseistä informaatiota?
    Eli ko mode on sitä mieltä että tieto on vahingollista yhteisölleen?

    Lainaa kirjoitti
    Tietysti kännisten örinöiden tai latvalahojen jankutusten yms. poistoja ei ole syytä tai tarvettakaan millään tavoin kommentoida.

    Vittuilijat eivät tietenkään sovi sen paremmin modeiksi kuin mihinkään muuhunkaan vallankäyttötehtävään.
    Olen täysin samaa mieltä.
    Täysin samaa mieltä molempien lainaamienei kirjoittajien kanssa! Ko. ketju ei rikkonut lakia, ei edes hyvää makua, mutta varmasti jakaa mielipiteitä - ja oma, kenties, poikkeava mielipide ei voi eikä saa olla syy keskustelun tappamiseen.
    Turhaan tuo laitettiin lukkoon, hyviä argumentteja ja hieman asiaakin oli linkitetty topikkiin.

    Jos jollakin on niin herkkä nahka, että katsoo maahanmuuttaja ja pakolaispolitiikkaan *kohdistuvan kritiikin rikkovan lakia tai joitakin eettisiä rajoja kannattaisi hieman avartaa omaa katsomustaan.

    Toki jos mp-foorumilta halutaan kitkeä kaikki muu paitsi mp-aiheinen jutustelu pois niin mikäs siinä.

    Huonot läpät, hyökkäykset yms paskat voi aina siivota pois, ei se koko topikin lukkoon lyöminen voi olla ainoa tapa moderoida tai sitten on oikeasti väärissä hommissa.
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 30 2010,18:32) kirjoitti
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,15:14) kirjoitti
    Täysin samaa mieltä molempien lainaamienei kirjoittajien kanssa! Ko. ketju ei rikkonut lakia, ei edes hyvää makua, mutta varmasti jakaa mielipiteitä - ja oma, kenties, poikkeava mielipide ei voi eikä saa olla syy keskustelun tappamiseen.
    Tää haisee nimenomaan pahasti siltä, että topicci meni lukkoon, koska voitolle jäi "väärä" mielipide. Eli lukittu moderaattorin poliittisen näkemyksen vuoksi.
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,19:48) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 30 2010,18:32) kirjoitti
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,15:14) kirjoitti
    Täysin samaa mieltä molempien lainaamienei kirjoittajien kanssa! Ko. ketju ei rikkonut lakia, ei edes hyvää makua, mutta varmasti jakaa mielipiteitä - ja oma, kenties, poikkeava mielipide ei voi eikä saa olla syy keskustelun tappamiseen.
    Tää haisee nimenomaan pahasti siltä, että topicci meni lukkoon, koska voitolle jäi "väärä" mielipide. Eli lukittu moderaattorin poliittisen näkemyksen vuoksi.
    Tätä nimenomaan tarkoitin, ja ihan vilpittömästi uskon olevani oikeassa. Valitettavasti "poliittinen korrektius" näkyy niin monissa asioissa...
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 30 2010,20:30) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 30 2010,06:13) kirjoitti
    Ja pyh, asiallisempaan suuntaanhan tuo oli mennyt, pahimmat intoilut oli jo jääneet taakse...
    näinhän se näyttää olevan, nyt kun nopsaan selasin pari viimeistä sivua.

    jospa lukijakunta on tiukkapipoista ja valitusten määrä ylitti kipukynnyksen?

    en usko nazi-moderointiin.
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,20:38) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 30 2010,20:30) kirjoitti
    jospa lukijakunta on tiukkapipoista ja valitusten määrä ylitti kipukynnyksen?
    Tässäkään tapauksessa ei pitäisi, eikä pidä, sortua nuoleskelemaan suuuren massan alavartalon yläosaa! Koskaan eikä milloinkaan voi kukaan mielipiteillään miellyttää kaikkia, mutta avoin keskustelu pitää olla hyväksyttyä.


    -nomen est omen-
  3. #3
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,20:38) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 30 2010,20:30) kirjoitti
    jospa lukijakunta on tiukkapipoista ja valitusten määrä ylitti kipukynnyksen?
    Tässäkään tapauksessa ei pitäisi, eikä pidä, sortua nuoleskelemaan suuuren massan alavartalon yläosaa! Koskaan eikä milloinkaan voi kukaan mielipiteillään miellyttää kaikkia, mutta avoin keskustelu pitää olla hyväksyttyä.
    totta tuokin, mutta toisaalta onko tämä saitti oikea paikka maailman parantamiseen?

    ja selvennyksen vuoksi; en ole tuosta ketjusta valittanut.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  4. #4
    Hyvä, että lukittuna ja mielestäni tuon ketjun vois kokonaan disabloida saitilta, turhaa käyttäjien välistä vääntöä useampi sivu, eikä sovi tälle foorumille vaikka paskiksessa onkin.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  5. #5
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 30 2010,21:14) kirjoitti
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,20:38) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 30 2010,20:30) kirjoitti
    jospa lukijakunta on tiukkapipoista ja valitusten määrä ylitti kipukynnyksen?
    Tässäkään tapauksessa ei pitäisi, eikä pidä, sortua nuoleskelemaan suuuren massan alavartalon yläosaa! Koskaan eikä milloinkaan voi kukaan mielipiteillään miellyttää kaikkia, mutta avoin keskustelu pitää olla hyväksyttyä.
    totta tuokin, mutta toisaalta onko tämä saitti oikea paikka maailman parantamiseen?

    ja selvennyksen vuoksi; en ole tuosta ketjusta valittanut.
    Ihan hyvä kysymys, valitettavasti en osaa varmuudella vastata. Mielestäni mikä tahansa "vapaankeskustelunalue" on sopiva paikka kaikenlaiseen keskusteluun, joko ihan suullisesti tai sitten kirjoittaen. Ja tähän vastakysymyksenä: miksi vapaa keskustelu, kun se ei riko lakeja, pitää rajata vain tiettyihin aiheisiin?
    Hain ihonäyte on haista kaavittu!
  6. #6
    Lainaa (mico @ Tammi. 30 2010,21:42) kirjoitti
    Hyvä, että lukittuna ja mielestäni tuon ketjun vois kokonaan disabloida saitilta, turhaa käyttäjien välistä vääntöä useampi sivu, eikä sovi tälle foorumille vaikka paskiksessa onkin.
    Mitkähän on sitten aiheita, joista "paskiksessa" saa jutella ilman ongelmia, ja millä tavoin ja millaisin mielipitein?
    Hain ihonäyte on haista kaavittu!
  7. #7
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,21:52) kirjoitti
    Ja tähän vastakysymyksenä: miksi vapaa keskustelu, kun se ei riko lakeja, pitää rajata vain tiettyihin aiheisiin?
    jos kysymys oli minulle osoitettu, niin omasta mielestäni moottoripyöräilyyn keskittyneellä foorumilla vapaitakin aiheita voi rajata jonkun verran. en tarkoita sensuroitia, vaan sitä että esim. politiikkaan liittyvä keskustelu sallittaisiin ainostaan yhdessä threadissa jne.

    näin kai olikin, ennen kuin ao. ketju lukittiin.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  8. #8
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 30 2010,22:07) kirjoitti
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,21:52) kirjoitti
    Ja tähän vastakysymyksenä: miksi vapaa keskustelu, kun se ei riko lakeja, pitää rajata vain tiettyihin aiheisiin?
    jos kysymys oli minulle osoitettu, niin omasta mielestäni moottoripyöräilyyn keskittyneellä foorumilla vapaitakin aiheita voi rajata jonkun verran. en tarkoita sensuroitia, vaan sitä että esim. politiikkaan liittyvä keskustelu sallittaisiin ainostaan yhdessä threadissa jne.

    näin kai olikin, ennen kuin ao. ketju lukittiin.
    Kysymys oli aivan avoin, mutta se taisi tulla muotoon, joka vaikutti sen olevan sinulle kohdistettu.

    Olen aivan samaa mieltä, toki aiheita voi pitää jossain rajoissa ja nimenomaan, kuten sanoit, niin ettei jokainen keskustelu käänny politiikkaan, seksiin, tisseihin tai delvaciin.. MUTTA minäkään en ymmärrä miksi ainoa varsinainen ketju tuosta "paheksutusta" aiheesta lukitaan kun siinä ei rikota lakia, hyviä tapoja eikä edes hyvää makua...ellei mielipide-eroja oteta huomioon.

    Jäsentenvälistä vääntö siinä toki oli, mutta eihän kaikki keskustelu voi olla sitä, että joku sanoo jotain ja kaikki toiset vain kuorossa nyökkäilee.
    Hain ihonäyte on haista kaavittu!
  9. #9
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,21:55) kirjoitti
    Mitkähän on sitten aiheita, joista "paskiksessa" saa jutella ilman ongelmia, ja millä tavoin ja millaisin mielipitein?
    Tähän voisin omana mielipiteenä vastata, lukiessani tuota ketjua läpi oli vaikea on vetää rajaa missä kohtaa keskustelu menee rasistiseksi.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  10. #10
    Lainaa (mico @ Tammi. 30 2010,23:13) kirjoitti
    Lainaa (petebe @ Tammi. 30 2010,21:55) kirjoitti
    Mitkähän on sitten aiheita, joista "paskiksessa" saa jutella ilman ongelmia, ja millä tavoin ja millaisin mielipitein?
    Tähän voisin omana mielipiteenä vastata, lukiessani tuota ketjua läpi oli vaikea on vetää rajaa missä kohtaa keskustelu menee rasistiseksi.
    No voihan helvetti, suora vastaus ilman kikkailua Valitettava faktahan on, että todella usein kaikki kriittinen kirjoittelu ajatellaan rasistiseksi, koska rasismi on laissakin kiellettyä, ja kritiikki sotii vastaan valtion virallista linjaa.

    Vaikka kuinka luin tuota ketjua, niin rasismia siinä ei ollut, pieniä ylilyöntejä kommunikaatiossa alkuvaiheessa ehkä, mutta loppuketju oli hyvin asiapitoista ja faktoihin perustuvaa keskustelua.
    Hain ihonäyte on haista kaavittu!
  11. #11
    Eipä ole juolahtanut mieleenkään lukea ko. threadia, mutta siellä näiden tekstien perusteella väitellään maahanmuutosta tai maastamuutosta, verisesti puolesta ja vastaan ilmeisesti. En ole alan harrastaja, niin en ota osaa. Nyt vaan aihe on jo levinnyt tännekin. Kas kun ei tallikeskusteluun tai ratafoorumille...

    Edelleen ihmettelen, että minkä ihmeen MOOTTORIPYÖRÄ-forumilla on joillakin tarvatta väitellä niinkin käsitteellisestä ja mutkikkaasta poliittisesta kysymyksistä kuin ihmisten muuttaminen eri maihin. Vaikuttaa jo hieman siltä, etä siellä olisi joku pyrkimässä vaaleissa johonkin virkaan.

    Samalla aihe suotta tukkii tätäkin asiapitoista palstaa, jossa voisi käsitellä mp-palstan moderointia. Seuraavaksi varmaan aletaan jäynätä palsternakan lannoituksen filosofiasta tai verotuksen proggressiosta tai koiran kakasta, ja ollaan taas toisten kurkussa ja vaikertamassa asiatonta moderointia.

    Luojan kiitos suurin osa sonnasta lentää paskanjauhannsaa, jossa ei ole tullut käytyä vuosiin. Minusta tämän moderointiväittelyn yhden aiheen tiimoilta voisi myös siirtää samaan paikkaan. Onhan sitä nyt sata muutakin tarpeellista asiaa väitellä modetavoista, ja ihan MOOTTORIPYÖRÄILYYN liittyen. Vaikka ylinopeus ja delvakki

    -hh-
  12. #12
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 31 2010,09:51) kirjoitti
    Edelleen ihmettelen, että minkä ihmeen MOOTTORIPYÖRÄ-forumilla on joillakin tarvatta väitellä niinkin käsitteellisestä ja mutkikkaasta poliittisesta kysymyksistä kuin ihmisten muuttaminen eri maihin.
    No joillakin ihmisillä on halu ja tarve keskustella asiasta, kun näkyi tuo melko pitkäksikin venyvän. Ei se käsittääkseni ole keneltäkään pois, ja jos se Sinua ei kiinnosta, niin mikään pakkohan ei ole sitä lukea.

    Suomessa muuten eletään demokratiassa, ja maahanmuuttopolitiikka on yksi asia jonka luonteesta päättävät demokraattisesti valitut instituutiot. Mutta se, jolla valta perimmäisesti demokratiassa on (kansa) ei siis saisi väitellä ja keskustella tästä käsitteellisestä ja mutkikkaasta poliittisesta kysymyksestä? Jos näin on, niin päätöksethän syntyvät epädemokraattisesti. Ja siis... hyssytellen?

    Tällä foorumilla nyt kuitenkin on olemassa osio nimeltä "paskanjauhanta", josta kyllä löytyy turhempaakin mutinaa. Ja muutakin politiikkaa. Missä on se perustelu, miksi juuri maahanmuuttokeskustelu on lukittava? Ylipäätään kun puhutaan KESKUSTELUfoorumista, niin mielestäni pitää olla aika hyviä perusteluja, jos estetään keskustelua. Rajaus tiettyyn aihepiiriin on ihan ymmärrettävä, jos sellainen on tehty. Mutta kun ei nähdäkseni ole, sillä ei tuota koko 'paskanjauhanta'-osiota ole lukittu ja siellä on paljon muutakin motoiluun mitenkään liittymätöntä.

    Koska moderaattorit eivät ainakaan tähän asti ole kertoneet miksi keskustelu lukittiin, on perustelujen nimeäminen arvailujen varassa, ja niitä ovat:
    1. Rasismi
    2. Politiikasta ei saa keskustella
    3. Politiikasta ei saa keskustalla .orgissa
    Koska mikään noista perusteluista ei ole kovin validi ko. ketjussa, jää jäljelle vain se perustelu mitä ei voida sanoa ääneen: Moderaattorin oma poliittinen mielipide.

    Eipä silti, tämähän kuvaa erinomaisen hyvin kyllä keskustelukulttuuria tästä asiasta Suomessa. Keskustella saa vain, jos mielipiteet on tietynlaiset, väärät mielipiteet vaiennetaan.



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #13
    eiköhän se ole toi Hommafoorumi oikeampi paikka maahanmuutto keskustelulle
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  14. #14
    Mitä jos keskittyisit politikointiin niille varatuilla forumeilla? Ei vaan mintenkään onnistu? Hmm... miksiköhän ei?

    Minun käsitykseni mukaan tämä paikka on tarkoitettu ensisijaisesti motoristeille - riippumatta siitä sattuuko olemaan maastamuuttaja, maahanmuuttaja vai maassamuuttaja; musta, lesbo, porvari, kommari, persu, virheä tai lukihäiriöinen ylipainoinen transu. Kaikkia yhdistää motorismi.

    Miksi haluat keskustella tästä tematiikasta nimenomaan Motorg ry:n ylläpitämällä mp-foorumilla? No, osaan jo arvata - ei tarvitse vastata. En jatka pitempään aiheesta.

    -hh-
  15. #15
    (poistettu tili)
    "Ylläpito voi:

    a) Lukita aiheen
    Aihe voidaan lukita, kun sen uusien viestien informaatioarvo alkaa olla vähäinen, viestit menevät käyttäjien henkilökohtaiseksi kinasteluksi tai jos ylläpito katsoo, ettei aiheen jatkamiselle ole mitään asiallista perustetta, mutta aiheessa on kuitenkin riittävästi asiaa tai viihdettä, jotta se kannattaa säilyttää."

    Säännöt on selvät. Kun yliälyä ei huvita, lukitaan aihe.

    Kunnon motoristin tulee olla luupää, joka jaksaa vuodesta toiseen jankuttaa ylinopeuksista ja delvacista. Ärsyttää jos joku keskustelee jostain muusta, silti pakko lukea.
  16. #16
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 31 2010,10:28) kirjoitti
    Mitä jos keskittyisit politikointiin niille varatuilla forumeilla? Ei vaan mintenkään onnistu? Hmm... miksiköhän ei?

    Minun käsitykseni mukaan tämä paikka on tarkoitettu ensisijaisesti motoristeille - riippumatta siitä sattuuko olemaan maastamuuttaja, maahanmuuttaja vai maassamuuttaja; musta, lesbo, porvari, kommari, persu, virheä tai lukihäiriöinen ylipainoinen transu. Kaikkia yhdistää motorismi.

    Miksi haluat keskustella tästä tematiikasta nimenomaan Motorg ry:n ylläpitämällä mp-foorumilla? No, osaan jo arvata - ei tarvitse vastata. En jatka pitempään aiheesta.

    -hh-
    Sivusta tätä seuranneena täytyy ihmetellä mitä se häiritsee jos paskanjauhannassa puhutaan esim. juuri tuosta maahanmuuttopolitiikasta? Varsinkaan jos et edes sitä lue. Ja toiseksi, motoristit tavatessaan livenä, keskustelevatko he vain ja ainoastaan moottoripyöriin liittyvistä asioista?
  17. #17
    Lainaa (pallero @ Tammi. 31 2010,10:54) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 31 2010,10:28) kirjoitti
    Mitä jos keskittyisit politikointiin niille varatuilla forumeilla? Ei vaan mintenkään onnistu? Hmm... miksiköhän ei?

    Minun käsitykseni mukaan tämä paikka on tarkoitettu ensisijaisesti motoristeille - riippumatta siitä sattuuko olemaan maastamuuttaja, maahanmuuttaja vai maassamuuttaja; musta, lesbo, porvari, kommari, persu, virheä tai lukihäiriöinen ylipainoinen transu. Kaikkia yhdistää motorismi.

    Miksi haluat keskustella tästä tematiikasta nimenomaan Motorg ry:n ylläpitämällä mp-foorumilla? No, osaan jo arvata - ei tarvitse vastata. En jatka pitempään aiheesta.

    -hh-
    Sivusta tätä seuranneena täytyy ihmetellä mitä se häiritsee jos paskanjauhannassa puhutaan esim. juuri tuosta maahanmuuttopolitiikasta? Varsinkaan jos et edes sitä lue. Ja toiseksi, motoristit tavatessaan livenä, keskustelevatko he vain ja ainoastaan moottoripyöriin liittyvistä asioista?
    Koska kysymys on suoraan kohdistettu, vastaan vielä. Itse et näemmä halua ym. kysymyksiin yrittää vastata.

    Ei, ei häiritse tippakaan mitä paskanjauhannassa puhutaan. Miksette pysy siellä? Näitäkään rivejä ei olisi tarvinnut skrivata. Miksette mene jonnekin missä teitä kiinnostavasta aiheesta (jolla ei ole mitään tekemistä tämän paikan idean kanssa) saa keskustella ylenpalttisesti ja laveasti, vailla pelkoa mielivallasta ja sorrosta? Siis miksi? Älkää nyt ainakaan yrittäkö vallata koko tätä perinteistä foorumia tärkeäksikään kokemallanne ulkopuolisella asialla.

    Kysymys 2: tietysti. Enpä voisi kuvitellakaan kuuluvani vaikkapa omaan paikalliseen mp-kerhooni sen takia, että siellä vaihdetaan piparakakkureseptejä tai keskustellaan perunanviljelystä. Kyllä me puhumme 99,99 -prosenttisesti mopoista ja mopoilusta - vain sehän meitä yhdistää, ei suinkaan jokin poliittinen ideologia.

    -hh-

    PS. Nyt en vastaa enää enempää suoriinkaan kysmyksiin. Riitti, kiitti. Yyveetä toki saa laittaa.
  18. #18
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 31 2010,11:16) kirjoitti
    Lainaa (pallero @ Tammi. 31 2010,10:54) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 31 2010,10:28) kirjoitti
    Mitä jos keskittyisit politikointiin niille varatuilla forumeilla? Ei vaan mintenkään onnistu? Hmm... miksiköhän ei?

    Minun käsitykseni mukaan tämä paikka on tarkoitettu ensisijaisesti motoristeille - riippumatta siitä sattuuko olemaan maastamuuttaja, maahanmuuttaja vai maassamuuttaja; musta, lesbo, porvari, kommari, persu, virheä tai lukihäiriöinen ylipainoinen transu. Kaikkia yhdistää motorismi.

    Miksi haluat keskustella tästä tematiikasta nimenomaan Motorg ry:n ylläpitämällä mp-foorumilla? No, osaan jo arvata - ei tarvitse vastata. En jatka pitempään aiheesta.

    -hh-
    Sivusta tätä seuranneena täytyy ihmetellä mitä se häiritsee jos paskanjauhannassa puhutaan esim. juuri tuosta maahanmuuttopolitiikasta? Varsinkaan jos et edes sitä lue. Ja toiseksi, motoristit tavatessaan livenä, keskustelevatko he vain ja ainoastaan moottoripyöriin liittyvistä asioista?
    Koska kysymys on suoraan kohdistettu, vastaan vielä. Itse et näemmä halua ym. kysymyksiin yrittää vastata.

    Ei, ei häiritse tippakaan mitä paskanjauhannassa puhutaan. Miksette pysy siellä? Näitäkään rivejä ei olisi tarvinnut skrivata. Miksette mene jonnekin missä teitä kiinnostavasta aiheesta (jolla ei ole mitään tekemistä tämän paikan idean kanssa) saa keskustella ylenpalttisesti ja laveasti, vailla pelkoa mielivallasta ja sorrosta? Siis miksi? Älkää nyt ainakaan yrittäkö vallata koko tätä perinteistä foorumia tärkeäksikään kokemallanne ulkopuolisella asialla.

    Kysymys 2: tietysti. Enpä voisi kuvitellakaan kuuluvani vaikkapa omaan paikalliseen mp-kerhooni sen takia, että siellä vaihdetaan piparakakkureseptejä tai keskustellaan perunanviljelystä. Kyllä me puhumme 99,99 -prosenttisesti mopoista ja mopoilusta - vain sehän meitä yhdistää, ei suinkaan jokin poliittinen ideologia.

    -hh-

    PS. Nyt en vastaa enää enempää suoriinkaan kysmyksiin. Riitti, kiitti. Yyveetä toki saa laittaa.
    Mikä saa sinut luulemaan että luen tai saatikka kirjoitan paskanjauhantaan tai olen kiinnostunut maahanmuuttopolitiikasta tms. Pointtini oli että miksi puuttua toisten kirjoitteluun tai sanoa että mitä siellä saa kirjoitaa jos niitä tekstejä ei itse edes lue. Ja juu, ei tarvitse vastata.
  19. #19
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 31 2010,10:28) kirjoitti
    Mitä jos keskittyisit politikointiin niille varatuilla forumeilla? Ei vaan mintenkään onnistu? Hmm... miksiköhän ei?

    Minun käsitykseni mukaan tämä paikka on tarkoitettu ensisijaisesti motoristeille - riippumatta siitä sattuuko olemaan maastamuuttaja, maahanmuuttaja vai maassamuuttaja; musta, lesbo, porvari, kommari, persu, virheä tai lukihäiriöinen ylipainoinen transu. Kaikkia yhdistää motorismi.

    Miksi haluat keskustella tästä tematiikasta nimenomaan Motorg ry:n ylläpitämällä mp-foorumilla? No, osaan jo arvata - ei tarvitse vastata. En jatka pitempään aiheesta.

    -hh-
    Tästäkään viestistä en nyt onnistu löytämään muuta perustelua mamu-keskustelun rajoittamiseen kuin sen, että se ei liity moottoripyöräilyyn.

    Mutta kun se ei ole mikään perustelu keskustelun kieltämiselle, kun ei paskanjauhanta-osaston aihepiiriä ole rajattu.

    Enkä ole huomannut, että olisin siellä yksin, näyttäisi olevan paljon muitakin, jotka asiasta haluavat keskustella. Mamu-keskustelua ei ole mikään forum internetissä monopolisoinut sen enempää kuin .org olisi monopolisoitunut mp-keskustelua.

    Ylipäätään pidän kovin kummallisena sellaista näkemystä, että jos kymmenkunta ihmistä kokoontuu johonkin keskustelemaan mistä tahansa aiheesta, niin mikä oikeus jollain ryhmän ulkopuolisella on tulla sanomaan että "ette saa keskustella" ?



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  20. #20
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 31 2010,13:36) kirjoitti
    Enkä ole huomannut, että olisin siellä yksin, näyttäisi olevan paljon muitakin, jotka asiasta haluavat keskustella. Mamu-keskustelua ei ole mikään forum internetissä monopolisoinut sen enempää kuin .org olisi monopolisoitunut mp-keskustelua.

    Ylipäätään pidän kovin kummallisena sellaista näkemystä, että jos kymmenkunta ihmistä kokoontuu johonkin keskustelemaan mistä tahansa aiheesta, niin mikä oikeus jollain ryhmän ulkopuolisella on tulla sanomaan että "ette saa keskustella" ?
    Tuosta lainatusta täytyy olla aivan samaa mieltä, sillä lisäyksellä, että minä en kyllä myöskään näe mitään syytä tai oikeutusta edes keskustelussa mukanaolevilla alkaa sanella muille osallistujille sitä mistä ja miten saa keskustella. Tämä siis tietysti hyvänmaun ja lakien rajoituksin.
    Hain ihonäyte on haista kaavittu!
  21. #21
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa (petebe @ Tammi. 31 2010,13:51) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 31 2010,13:36) kirjoitti
    Enkä ole huomannut, että olisin siellä yksin, näyttäisi olevan paljon muitakin, jotka asiasta haluavat keskustella. Mamu-keskustelua ei ole mikään forum internetissä monopolisoinut sen enempää kuin .org olisi monopolisoitunut mp-keskustelua.

    Ylipäätään pidän kovin kummallisena sellaista näkemystä, että jos kymmenkunta ihmistä kokoontuu johonkin keskustelemaan mistä tahansa aiheesta, niin mikä oikeus jollain ryhmän ulkopuolisella on tulla sanomaan että "ette saa keskustella" ?
    Tuosta lainatusta täytyy olla aivan samaa mieltä, sillä lisäyksellä, että minä en kyllä myöskään näe mitään syytä tai oikeutusta edes keskustelussa mukanaolevilla alkaa sanella muille osallistujille sitä mistä ja miten saa keskustella. Tämä siis tietysti hyvänmaun ja lakien rajoituksin.
    No jos nyt vaikka lähdetään siitä samasta sanonnasta jota on käytetty siinä keskustelussa: "Maassa maan tavalla, tai maasta pois."

    Tämä keskustelufoorumi on kuitenkin yhdistyksen jäsenmaksuilla ylläpidetty, vapaaehtoisvoimin pyöritetty ja tämän foorumin linjauksista päättää ensikädessä yhdistyksen hallitus ja sen kautta jäsenistö. Näin ollen yhdistyksellä on oikeus päättää siitä, että mitä keskustelua täällä käydään ja mitä ei. Keskustelua ei ole monopolisoitu kenenkään puolesta vaan .Orgilla on oikeus päättää millaisia hiekkakakkuja sen hiekkalaatikolla pysyy pystyssä ja millaiset potkitaan nurin. Näin se vaan menee.

    Se että tuo maahanmuuttajakeskustelu lukittiin on minunkin mielestäni aika naurettavaa. Se kumminkin on pysynyt yhdessä topickissa paskiksessa jossa se on ollut helposti vältettävissä. Itsekään en pidä siitä keskustelusta mitä käydään esim. A. Ehrnrooth-threadissa, mutta osaan pysyä sieltä pois sillä saattaisin provoontua turhankin kärkkäisiin kommentteihin. Jos maahanmuuttaja-aihe on jollekulle modelle liian arka paikka, niin ei ehkä kannattaisi käydä sitä lukemassa moderoinnista puhumattakaan.

    Itse olen tiukemman moderointilinjan kannalla, mutta nimenomaan siten, että moderoidaan asiattomuuksia, henkilökohtaisuuksia ja netikettiä (esim ylipitkiä lainauksia, "+1":siä ja liian suuria kuvia) koskevia viestejä eikä aiheita. Kyllä paskikseen jauhantaa mahtuu.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  22. #22
    Mikä se "järkevä" kuvakoko nyt sitten tällä foorumilla on?
  23. #23
    (poistettu tili)
    Kyllähän ton paskiksen vois poistaa kokonaan. Eihän se mikään temppu ole rekata Suomi24:een ja jauhaa siellä. Aktiivisia kirjoittajia varmasti vähenis, mutta mitä sitte? Tää on moottoripyörä saitti. Ei tulis näitä ihme vääntöjä mistä saa keskustella mistä ei, nää on lapsellisia.

    Äkkiä katsoen noin puolet viesteistä on paskista Minusta paskis on parasta mitä täällä on, kun on hengaillu kohta 6 vuotta. Tasan tiedän minkälaisen prätkän haluan ja missä ajelen. Monta kertaa on saanut nauraa noille paskisjutuille. Onpa asiaakin, hyvin kirjoitettuja mielipiteitä. Mutta miks tosiaan motoristin päässä pitää olla muuta kuin delvaccia? Naurakoot muualla, hyi pois!

    Kokonaan kiinni paskis, se ahdistaa niitä kun ei sitä lue.
  24. #24
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    jussa79 viesti siirretty oikeaan ketjuun:

    Lainaa (jussa79 @ Tammi. 31 2010,20:24) kirjoitti
    Voisikos joku mode kertoa suoraan miksi maahanmuuttajaketju on lukittu ja kuka sen on lukinnut?
    Koitin tietoa etsiä, mutta en ainakaan pikaisella etsimisellä löytänyt mitään tyhjentävää syytä vaikka moderaattoreilta on asiaa aiemminkin kysytty.

    Toinen itseäni kovasti kiinnostava kysymys on tuo köpin julkituoma "sopiva kuvakoko".
    Mikä kuvakoko on .orgiin sopiva, kun liian isot poistetaan automaattisesti köpin toimesta tuolta bikes and babes osioista.

    Omasta mielestäni kuvien kuuluisi saada olla reilun kokoisia että niistä jotain näkeekin (etenkin tuolla bikes and babesissa!!)
    -nomen est omen-
  25. #25
    ^ Mikset siis voisi vastata siihen? Miksei kukaan moderaattori voi? Kovin moni moderaattori ei ota kantaa näihin asioihin ja antaa vaan väännön jatkua vielä täälläkin. Jos kysytään asiallisesti niin vastatkaa. Asiallisesti.

    E: Mico on ainoana ottanut kantaa näihin aiheisiin ja hänkin on esittänyt vain omia mielipiteitään ( parempi sekin kuin ei mitään), mutta onhan tähän asiaan satava joku "virallinenkin" kanta.



    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  26. #26
    Teinpä tuossa pienen vilkaisun keskustelussa pinnalla olleeseen lukittuun ketjuun. Ketju oli ollut auki ja aktiivinen muutamaa päivää vajaan neljä kuukautta ja kuten jo jotkut ovat todenneet, niin loppuaan kohti selvästi rauhoittuen ja tyyntyen. Mikä siis oli se korsi, joka katkaisi aasin selän?

    edit. Lisään vielä sen verran, että ko. ketjussa siis posteja ennen lukitsemista oli noin 26 sivua...

    Ja sitten, ettei tule väärinkäsityksiä, niin tuossa yllä vertauksessa käytin aasia ihan vain siksi, että aasi kuuluu eurooppalaiseen kuljetuskalustoon toisin kuin kameli



    Hain ihonäyte on haista kaavittu!
  27. #27
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Number28 @ Tammi. 31 2010,22:51) kirjoitti
    ^ Mikset siis voisi vastata siihen? Miksei kukaan moderaattori voi? Kovin moni moderaattori ei ota kantaa näihin asioihin ja antaa vaan väännön jatkua vielä täälläkin. Jos kysytään asiallisesti niin vastatkaa. Asiallisesti.

    E: Mico on ainoana ottanut kantaa näihin aiheisiin ja hänkin on esittänyt vain omia mielipiteitään ( parempi sekin kuin ei mitään), mutta onhan tähän asiaan satava joku "virallinenkin" kanta.
    Siksi että minulla ei ole vastausta asiaan.

    Tässä ketjussa on monikin moderaattori vastaillut kysymyksiin asiallisesti, ja tuloksena on ollut vain lisää vääntöä.
    -nomen est omen-
  28. #28
    Kiinni paskanjauhanta ja kaikki moiset vitsiketjut!

    Tilalle tuhottomasti uusia delvacciketjuja entisten x^n kpl:n lisäksi. Myös uusia ja aina yhtä tarpeellisia "minkä pyörän ostaisin" / "mikä on hyvä mopo"-ketjuja ehdotan avattavaksi lukumäärän ääretön. Ylipäätään etenkin uusia öljy-threadeja tarvitaan lisää!

    Varianssia aiheuttamaan voidaan tehdä joku ketju missä saa haukkua bemaria ja toisessa saa kehua miehuutensa parantuneen HD:n oston myötä! Aamenta vaan...
    636 -> 998
  29. #29
    Lainaa (Eki- @ Helmi. 01 2010,01:00) kirjoitti
    Kiinni paskanjauhanta ja kaikki moiset vitsiketjut!

    Tilalle tuhottomasti uusia delvacciketjuja entisten x^n kpl:n lisäksi. Myös uusia ja aina yhtä tarpeellisia "minkä pyörän ostaisin" / "mikä on hyvä mopo"-ketjuja ehdotan avattavaksi lukumäärän ääretön. Ylipäätään etenkin uusia öljy-threadeja tarvitaan lisää!

    Varianssia aiheuttamaan voidaan tehdä joku ketju missä saa haukkua bemaria ja toisessa saa kehua miehuutensa parantuneen HD:n oston myötä! Aamenta vaan...
    joo ja se että haukutaan vaan kaverin kulkineet,se on tärkeetä
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Eki- @ Helmi. 01 2010,01:00) kirjoitti
    Kiinni paskanjauhanta ja kaikki moiset vitsiketjut!

    Tilalle tuhottomasti uusia delvacciketjuja entisten x^n kpl:n lisäksi. Myös uusia ja aina yhtä tarpeellisia "minkä pyörän ostaisin" / "mikä on hyvä mopo"-ketjuja ehdotan avattavaksi lukumäärän ääretön. Ylipäätään etenkin uusia öljy-threadeja tarvitaan lisää!

    Varianssia aiheuttamaan voidaan tehdä joku ketju missä saa haukkua bemaria ja toisessa saa kehua miehuutensa parantuneen HD:n oston myötä! Aamenta vaan...
    Lisäksi haluan lisää Moikkaatko vastaantulijaa, Moikkaatko poliisimoottoripyörää, Splittaatko, Ajatko ylinopeutta ja koirankakka -keskusteluja.

    Lisäksi vaadin poistettavaksi kaikki Merkkikohtaiset foorumit lukuunottamatta Hondaa, niitä kun en lue enkä siis näe niille tarvetta, sekä lisäksi kynttiläketjut. Pelkkä niiden olemassaolokin ärsyttää vaikka kukaan ei minua niitä pakota lukemaan. Ai ne liittyy moottoripyöräilyyn vai? Ei mun mielestä, ainakaan siihen oikeaan moottoripyöräilyyn.

    Sarakasmi sikseen ja asiaan. Olipa idioottimainen tempaus taas laittaa tuokin ketju lukkoon. Ok, siinä alkoi olla taas parin kirjoittelijan keskinäistä nahistelua, mutta asiallinen keino puuttua asiaan olisi poistaa ko. viestit, ei pistää koko aihetta lukkoon. Kaikenkaikkiaan keskustelu siinä ketjussa on asiallista ja informatiivista. Ehkä se on yksipuolista keskittyen maahanmuuton ongelmiin, mutta jos haluaa vastapainoksi muita mielipiteitä, niin ei tarvitse kuin avata mikä tahansa sanomalehti tai TV. Tai sitten ottaa osaa keskusteluun ja tuo omia mielipiteitään esiin, pitää vain varautua perustelemaan asiansa hyvin.

    Foorumin pääsivun mukaan täällä on 41611 aihetta joista 1 (YKSI!) koskee maahanmuuttoa ja lisäksi vielä melkoisen asiallisella tavalla. Niille jotka valittaa, että pitääkö moisesta täällä keskustella, niin eikö nyt jumalauta noista muista aiheista löydy tarpeeksi luettavaa niin, että ei tarvitse tuohon yhteen, omasta mielestä epämiellyttävään aiheeseen, puuttua? Vai ohjaako selain teidät jotenkin automaattisesti siihen keskusteluun, kyllä muakin vituttaisi jos itse joutuisin automaattisesti johonkin Moikkaatko vastaantulijaa-ketjuun? Lisäksi, tätä aihetta käsittelee vain 1 (YKSI!) ketju josta voi vapaasti pysyä erossa ja jossa asiasta kiinnostuneet vaihtavat ajatuksiaan. En siis näkisi että foorumi jotenkin tulvisi ko. asiaa, päivastoin.

    Paskanjauhantaosasto on täällä sitä varten että siellä jauhetaan sellaisista aiheista, jotka eivät kuulu moottoripyöräilyyn. Kyllä siellä pitäisi olla ja onkin sana aika vapaa. Kuten on helvetin monta kertaa todettua näissä väännöissä, paskanjauhantaosasto on erittäin tärkeä osa tätä foorumia, joka pitää käyttäjien mielenkiintoa yllä ja ihmiset käymässä täällä. Joku kylmä asiapitoinen foorumi ei olisi lähellekään yhtä houkutteleva. Ja mitä enemmän kävijöitä, sitä enemmän keskustelua syntyy asiasta kuin asiasta, niin ns. asiallisissa aiheissa, kuin paskanjauhannassakin. Jos se osasto ei kiinnosta, niin älkää saatana menkö sinne lukemaan! Kuinka helvetin vaikeaa se voi olla? Enhän mäkään mene naapurin ukolle sanomaan, että se käyttää paskaisia kalsareita ja vaatimaan niitä vaihdettavaksi, koska A. en ole käynyt katsomassa millaiset ne on ja B. ei kiinnosta, jolloin pysyn sieltä poissa.

    Prkl!
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Sivu: 1 / 36:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen