Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Missä järjestyksessä katteet pois? Venttiilien säätöä ja muuta huoltoa pitäis tehdä.
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  2. #2
    no ensin alakate pois, sitten peilit, vilkut ja pleksi. viimeisenä sitten ne isot sivukatteet.

    noin ainakin itse olen tehny
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Lainaa (Salmon @ Tammi. 30 2010,19:20) kirjoitti
    no ensin alakate pois, sitten peilit, vilkut ja pleksi. viimeisenä sitten ne isot sivukatteet.

    noin ainakin itse olen tehny *
    Samalla tyylillä teen itsekkin. Ainoa asia missä fuskaan kun en jaksa hifistellä niin on se että en ruuvaa peilejä irti vaan annan niiden roikkua "vapaasti" muuten sivukatteet on irti
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  4. #4
    Ok, kiitoksia.
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  5. #5
    jos tieto/taito ei riitä katteiden irroitukseen ni jättäisin venttiilien säädöt yms tekemättä suosiolla.

    Ei kestä kiitellä...
  6. #6
    Lainaa (rumakuhelvetti @ Helmi. 02 2010,08:50) kirjoitti
    jos tieto/taito ei riitä katteiden irroitukseen ni jättäisin venttiilien säädöt yms tekemättä suosiolla.

    Ei kestä kiitellä...
    Aika vahvaa...


    Katteita kiinni pitävät ruuvit pois ja katteet lähtee irti.
    Ei katteiden irrotus mitään magiaa ole
    1300cc Suzuki
  7. #7
    Lainaa (rumakuhelvetti @ Helmi. 02 2010,08:50) kirjoitti
    jos tieto/taito ei riitä katteiden irroitukseen ni jättäisin venttiilien säädöt yms tekemättä suosiolla.

    Ei kestä kiitellä...
    onko huono päivä?
    Kenties PMS-oireita
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  8. #8
    ei...

    Oon aina yrittäny jaksaa ns tyhmille kysymyksille mut... Tyhmiä ihmisiä ei jaksa!
    Sitä paitsi se oli ihan ystävällisesti neuvottu. Ei pidä tehdä jos ei vain osaa.

    Testo höyryissäni kirjoittelen
  9. #9
    Mielummin kysyn vinkkejä kuin rikon muovit. Edelliset pyörät on ollu nakuja, joten toi näyttää mun silmiin vittumaiselta riisua. Olisin muuten aloittanut purkamisen ylhäältä alaspäin...
    Taitoa ei tietenkään ole, mutta intoa ja voimaa on. Pari konetta oon purkanu ja kasannu ja aina on joutunu kysymään, kun ei kaikkea tiedä tai osaa.
    Mitä kiittämiseen tulee, mulla on vaan ollu tapana kiittää, jos joku jeesaa. *

    - trust me. I know what I'm doing. *
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  10. #10
    ...Sitäpaitsi venojen säätö on todella helppo homma jos verrataan kaikkien katteiden irroittamiseen tuosta suzukista, eli
    kysymys on hyvinkin relevantti.
    Ite laitoin sitten kasaus vaiheessa tipan kevyesti lukitsevaa tiivistysnestettä joka ruuviin, tahtoo olla melkoiset tärinät mopon muoviosissa ja kiinnikkeissä.
  11. #11
    Lainaa (rumakuhelvetti @ Helmi. 02 2010,08:50) kirjoitti
    jos tieto/taito ei riitä katteiden irroitukseen ni jättäisin venttiilien säädöt yms tekemättä suosiolla.

    Ei kestä kiitellä...
    Miten sinä voit tietää kenenkään remonttitaitoja .Mulla kun on ollu uusia härveleitä remontin tarpeessa nin olen kysynyt joka tuntee laitteen. säästynyt turhita purkamisilta

    Ei nää mopot mitään raketti tiedettä ole
  12.  
  13. #12
    Ei ole rakettitiedettä, ei. Pääsääntöisesti mopedit on helpompia rempata kuin autot, kunhan vaan muistaa, että näiden ropaaminen EI ole voimailulaji. Jos kohta ei autojenkaan, mutta niissä joutuu joskus vähän enemmän voimaa käyttämään. Niillä voimilla mopo on mennyttä.

    Kaikessa pätee, jos et tiedä mitä teet, älä koske siihen. Ota selvää ensin. Ja jos se toimii, älä helvetissä "korjaa" sitä.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.