Olen vähän ajatellut tällaista ketjurasvaria. Te jotka olette tilanneet, miten tuo tilaaminen oikein onnistuu? Sivuilla ei ole tilauslomaketta eikä noihin kyselypyyntöihin tunnu tulevan vastauksia. Miten on homma teillä pelannut?
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Hyvin se sujui, lieköhän Pablo reissussa jos ei vastaa. Maksu hoituu helpoimmin ja nopeimmin PayPal:illa, muutkin tietysti onnistuu.
On muuten mainio laite!
Vinkki: Takarenkaaseen tuleva magneetti sijoitetaan yleensä jarrulevyn kiinnityspultin kantaan. Jos pultti on ruostumatonta terästä (= ei magneettista) niin se ei välttämättä pysy siellä. Aluminifoliota, silikonia tms. tilkkeksi niin pysyy paremmin. Muutenkin asennuksessa kannattaa olla huolellinen.
ZZ-R1100 1991
Vinkki2: Magneetti ei tule kuin pyöriin, jossa ei ole sähköistä nopeusmittaria.(tvan @ Tammi. 20 2010,16:48) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Huippulaite. Itsekin tilasin sellasen entiseen pyörääni (Hayabusa). Siihen ei magneettia tarvita. Pablolta tulee laite pyöräkohtaisesti.![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Totta, unohdin että monet ajavat uudemmilla laitteilla kuin minä(C-A-D @ Tammi. 20 2010,17:03) kirjoitti
![]()
ZZ-R1100 1991
Täytyy varmaan sitten vain odotella että "Pablo" joskus ilmestyy maisemiin. Näistä webbisivuista kun ei aina tiedä miten aktiivinen kaveri siellä on toisessa päässä (vai onko enää ketään). Yritin tavoitella puhelimellakin, mutta taitaa olla talvilomalla.
Nyt ois sopivasti aikaa rakennella jotain autotallissa. Ulkona on melkein -30 joten ei viitsi nenää ulos laittaa.
Oishan tuolle vaihtoehtoja...Scottoiler E-system
Sanoisin jotta kehittyneempi kuin pro oiler...
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Tossa edellinen vääntö aiheesta:(Tuppervaari @ Tammi. 20 2010,22:58) kirjoitti
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=96859
ja lopputuloksena pääty pro-oileriin.
Sanoisin jotta toi e-system ei ole ominaisuuksiltaan ihan niin monipuolinen ja hifistynyt kuin pro-oiler. Ja e-systeemin toimintalogiikkakin on hieman eri. Erot tosiaan ovat aivan marginaalisen pienet, mutta aavistuksen pro-oilerin eduksi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Maililla tilasin, ja visalla maksoin. Kyl toi Pablo yleensä vastas baut vuorokauden sisällä, jopa tunnissa, kun vähän muutakin kyselin mailitse.(Pete2 @ Tammi. 20 2010,16:07) kirjoitti
Yks vaihtoehto voi olla että jos käytät jotain hotmailia tms joka uatomaattisesti lisää "mainoksen" sinne mailin loppuun, niin se menee vastaanottavassa päässä roskaposteihin. Ei ois eka kerta kun niin käy.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kyllä Pablo minulle vastaili normaalisti aina samana päivänä.
Kolme laitetta tilannut.
Ja jättäkää jo viimeinkin skotit() pois tämän otsikon alta.
Onko kukaan kokeillut laittaa annostelijaa eturattaalle?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
tulisko eturattaalla se ongelma että annostelija pitäis laittaa siihen rattaan alapuolelle..? ja jaksaako pumppu pukata sen tavallaa ylöspäin nokkaa kohti jos nokan suunnan laittaa alhaalta yläpuolelle?
(ja jos pumppu jaksaa, niin jaksaako esim scottoilerin systeemi sitä, koska toimii alipaineella eikä pumppu ole avittamassa..?)
mikäli alapuolelle sen nokan laittaa niin ei varmaan voitele kovin hyvin kun se öljy lähtee tavallaan tyhjää rattaan osaa pitkin koska öljy lähtee taaksepäin eikä ketjua kohti kuten takarattaalla..
yläpuolella pitää tehdä melkoiset koukkaukset siihen annostelijaan, että menee ketjun ohi ja sitten osuu siihen rattaaseen, annostelijaa pitää varmaan siinä tapauksessa jatkaa jollakin konstilla. ja mihin sen laittaisi kiinni, eturattaan koppaan ruuvilla jotenkin? ja kun kopan irrottaa, niin aina annostelija irti letkusta että koppa lähtee vaivatta?
kumpaakaan laitetta ei itsellä ole, harkinnassa kyllä eli ihan mututuntumalla mennään tässä mun arvioinnissa..
viisaammat saa kommentoida vapaasti. *
e: scottin lause laitettu sulkuihin, ku sattuu olemaan pro:n otsikko..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Noiden annostelijoiden (oli kyseessä se, jonka nimeä ei saa sanoa tai Pro) idea tietty on se, että öljy pusketaan rattaan pinnalle, josta se pyörivän rattaan kekipakovoimalla ajautuu ketjulle. Eli ainakaan rattaan "jättöpuolelle" tuota annostelijaa ei kannata asettaa. Tietty säätämällä syöttöä vastaavasti isommaksi tuon saattaa saada toimivaksi. Samalla kuitenkin ehkä "suosittu" takapyörän tahriintuminen öljyyn lisääntyy?
<p>2002-2014</p>
Sain vihdoin puhelimella kiinni. Oli perheessä sattunut kuolemantapaus (tai useita?), joten ei ollut vastaillut sähköposteihin. Lupasi vastata kun ehtii. En viitsinyt enempää hoputtaa kun oli tuollainen tilanne (saati kysellä milloin niitä "rasvareita" saisi). Jotenkin tuli vähän hölmö olo...
Näin jonkun saksalaisen rasvarin joka syötti eturattaan yläpuolelle joten toimii kai se sielläkin.
Tosin eturattaalla on kierroksia enemmän joten keskipakovoima heittää öljyt veks aijemmin.![]()
Tulihan se tarjous sieltä. Pistin tilaukseen. Saa nähdä milloin tulee kun tuntuu siellä päässä olevan noita ongelmia. Toivottavasti mies toipuu, jotta saadaan rasvari tänne ja asennus työn alle.
Asensin viime kesän lopulla Pro-Oilerin molempiin pyöriin. Kotariin sai nopeussignaalin helposti lampun takaa liittimeltä, Ducatissa johtosarjat on niin tiukasti pakattu että päätin käyttää magneettia ja reed-kytkintä. Jarrulaikkaan piti porata ylimääräinen reikä magneettia varten (luistonesto käyttänee hall-anturia koska ne 6 nappia eivät hetkauta reed-kytkintä).
Käyttökokemuksia on vasta noin 1000 km matkalta kummastakin pyörästä, joten on liian aikaista sanoa muuta kuin että spray-töhkää en kyllä ketjuihini enää laita. Pro-Oilerin dokumenttien perusteella sen tekijät ovat kyllä perehtyneet problematiikkaan syvällisesti, lähes tieteellisesti.
Otin kummastakin asennuksesta nipun valokuvia jos jotakuta kiinnostaa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Tuleeko mukana vain 125ml öljysäiliö vai tuon lisäksi 175ml ja 250ml?
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Siin tulee vaan yks mukana. Tosin kysy Pablolta mikä on hinta jos haluat vaihtaa kokoa toiseen, tai ostaa useamman säiliön tilauksen yhteydessä.(riisor @ Tammi. 26 2010,16:30) kirjoitti
Tähän väliin esitän oman joutavan kommenttini ihan vaan sillä notta voipi harkita onko tarvetta isommalle säiliölle kuin tuo 125ml.(riisor @ Tammi. 26 2010,16:30) kirjoitti
Notta tierä sitte pirinkö omassa pyörässäni viime kesänä tuota annostelijaa liian pienellä, mutta kilometrejä tuli 3100 ja vieläkin on pullossa öljyä viidesosa, joten vaikka on pienikin puteli niin aika pitkälle se taitaa riittää. *![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Samat kokemukset. Sen reilun kahden ja puolen tonnin aikana, jonka tuo Pro kerkesi kiinni olla ei tarvinnut pulloa täyttää. Oli vielä pauttiarallaa puolillaan kun nyt talvihuollossa tuon täytin.(jaska_73 @ Tammi. 26 2010,17:51) kirjoitti
Ja öljyä riitti kyllä takarenkaallekin. Delvac'cia kun käytän tuossa rasvarissakin tietty![]()
<p>2002-2014</p>
Vieläkin tuntuu suurehkoilta nuo kulutukset. Laihemmalle vaan jos riittää vanteelle asti jatkuvasti.
Minä olen nyt käyttäny 80/90 halvinta mahdollista.
No eihän tolla pikkusäiliöllä sit vedetä edes parin viikon alppireissua(C-A-D @ Tammi. 26 2010,19:26) kirjoitti
![]()
Pystyykö sitä syöttöä säätämään ihan oikeasti niin pienelle, että se voitelee vain ketjut? Siis siten, ettei se sotke koko takaratasta takavanteesta puhumattakaan. Kaikki asennukset jotka olen nähnyt, on olleet enemmän tai vähemmän p*skasia kaikki (eli ketjuja saa pestä jatkossakin?)
Ei taida käytännössä olla eroa käyttääkö synteettistä vai mineraaliöljyä?
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Pystyy. Tossa 20t ajetut -05 orginaaliketjut joita ei oo koskaan pesty. Pro-oileri on vaan tuupannu menemään sitkostamatonta teräketjuöljyy:(riisor @ Tammi. 26 2010,23:35) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/ketju/
Syötön oon säätäny niin minimiin, ett vaan o-rinkulat on kosteina. Ja koska öljy on ohutta, niin paska ei tartu/ lentää öljyn mukana pois.
Öljynkulutus on ollu jotain säiliöllinen per 5tkm tjsp.
Niin kummanko rattaan ulkokehällä on enemmän vai yhtä paljon keskipakoisvoimaa? Minä en tiedä, joku viisaampi sen kertokoot.(AimoPamaus @ Tammi. 22 2010,20:52) kirjoitti
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Hmm... ketjun ja rattaiden kehällä nopeus on tietty sama kummallakin rattaalla. Koska takaratas on isompi, pyörii se hitaammin. Keskipakovoimakin lienee pienempi...(RC17 @ Tammi. 27 2010,01:41) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
täytyypä sanoa, että hitto että on puhtaat ketjut! *(scuuba @ Tammi. 27 2010,01:35) kirjoitti
pitäisköhän laittaa ite kuva omista ketjuista joissa vielä vahaa viime syksyltä.. enpä taida sillä tätä ketjua raiskata.. *![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Omassa pyörässäni olen säätänyt ton oilerin kolmoselle, enkä muita hifistelyjä ole tehnyt, muuta kuin ne perus jutut asennuksen yhteydessä. Taajama ajossa ei oikeastaan ole vanne sotkeentunut, mutta sitten kun poistutaan taajamasta, niin kyllä jo sotkeentuu. Saattaa olla vauhdin syy. *(AimoPamaus @ Tammi. 26 2010,21:33) kirjoitti
Pitäs varmaan viritellä samanlainen "patentti" kuin scuuballa siihen ketjusuojan jatkeeksi. Toisaalta tuon systeemin vaivattomuus verrattuna vanteen ja penkin alusen vähäiseen sotkeentumiseen on niin pieni etten tuon takia kyllä tosta härpäätimestä luovu.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Keskipakovoima tulee kaavasta F=mv^2/r. Eli kun nopeus on ketjulla sama molemmilla rattailla määräytyy voima suoraan rattaan halkaisijan mukaan. (Meniköhän oikein? *(C-A-D @ Tammi. 27 2010,07:16) kirjoitti
)