Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 151:sta
  1. #61
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Tammi. 15 2011,11:48) kirjoitti
    Sieltä voi kaupasta http://www.mp-tuki.fi/kauppa/ käydä kurssit ostelemassa nyt. Lisäpaikkoja tulee jahka varmistuu lisäkouluttaja(t).

    Jukka
    Kiittää ja kuittaa. Paikat varattu...
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

    GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
  2. #62
    Kaksi paikkaa vapautunut Botniaringiltä maksamattomien varausten johdosta.

    Jukka
  3. #63

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Tammi. 11 2011,01:30) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 10 2011,22:14) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Tammi. 10 2011,21:14) kirjoitti
    Jospa nimitän sinut ylipäällikön oikeuksillani informaatiovastaavaksemme ja annan hra Lundahlin yhteystiedot ja voitte tuonne sivuille sellaisen osion rakentaa, oma aikani ja mielikuvitukseni ei riitä. Otatko kopin? Riittää K/E -tyyppinen vastaus, kaavakokoelmaa eikä perusteluja tarvita vaikka meidän kummankin alalla ne kovin tärkeitä ovatkin.
    Webbi-co-adminin toimenkuvan voisin ottaa vastaan; se ehkä paremmin kuvaisi tehtävää (webbisivujen päivitys/kehitys ja infon jakaminen webbisivujen kautta?), jos sen nyt oiken ymmärsin.
    Palkattu. Palkan määräytymisperuste sama kuin allekirjoittaneella. Täräytä allekirjoittaneelle spostia (etunimi.sukunimi(ät)pp.inet.fi, niin välitän teidät kommunikoimaan Mikon kanssa keskenänne ja ilmoitusta sitten kun tiedoitusosio on testauskunnossa.
    Mites tämä projekti on edennyt?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  4. #64
    Lainaa (TeroT @ Huhti. 07 2011,08:56) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Tammi. 11 2011,01:30) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 10 2011,22:14) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Tammi. 10 2011,21:14) kirjoitti
    Jospa nimitän sinut ylipäällikön oikeuksillani informaatiovastaavaksemme ja annan hra Lundahlin yhteystiedot ja voitte tuonne sivuille sellaisen osion rakentaa, oma aikani ja mielikuvitukseni ei riitä. Otatko kopin? Riittää K/E -tyyppinen vastaus, kaavakokoelmaa eikä perusteluja tarvita vaikka meidän kummankin alalla ne kovin tärkeitä ovatkin.
    Webbi-co-adminin toimenkuvan voisin ottaa vastaan; se ehkä paremmin kuvaisi tehtävää (webbisivujen päivitys/kehitys ja infon jakaminen webbisivujen kautta?), jos sen nyt oiken ymmärsin.
    Palkattu. Palkan määräytymisperuste sama kuin allekirjoittaneella. Täräytä allekirjoittaneelle spostia (etunimi.sukunimi(ät)pp.inet.fi, niin välitän teidät kommunikoimaan Mikon kanssa keskenänne ja ilmoitusta sitten kun tiedoitusosio on testauskunnossa.
    Mites tämä projekti on edennyt?
    Sama täällä.

    Ja onko se tiedotusportaali jo valmis?
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  5. #65
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,13:25) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2011,10:54) kirjoitti
    Ja onko se tiedotusportaali jo valmis?
    Sitä sinun tarvinnee kysyä tuolta:
    "Eli joku (se kuuluisa joku... srra?+moottoriliitto?+rr-uutiset?+jne?) tarjoaisi toimivan, tyylikkään ja valmiin alustan jolle kaikki rr-kuskit voisivat käydä helposti ja vaivattomasti lisäilemässä juttuja, kuvia ja videoita."
    Oletko pistänyt ajatusta, koska sen "isä" olet, noille kyseisille tahoille eteenpäin?
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  6. #66
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,14:56) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2011,14:21) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,13:25) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2011,10:54) kirjoitti
    Ja onko se tiedotusportaali jo valmis?
    Sitä sinun tarvinnee kysyä tuolta:
    "Eli joku (se kuuluisa joku... srra?+moottoriliitto?+rr-uutiset?+jne?) tarjoaisi toimivan, tyylikkään ja valmiin alustan jolle kaikki rr-kuskit voisivat käydä helposti ja vaivattomasti lisäilemässä juttuja, kuvia ja videoita."
    Oletko pistänyt ajatusta, koska sen "isä" olet, noille kyseisille tahoille eteenpäin?
    Ymmärtääkseni sinä pyörit ko piireissä huomattavasti paljon enemmän, joten voit aivan vapaasti adoptoida idean jne.
    Eikä tuo edes sinänsä edes ole minun idea; portaalit on sen verran universaali käsite.

    Tosin olen hyvin skeptinen sen suhteen, onko ko tahoilla tarpeeksi nuorta verta, jotta idea ylipäätään otettaisiin harkintaan.
    Vanhoilla spaduilla kun on lähtökohtaisesti se ongelma että he ajattelevat:"Näin on aina tehty, ja näin tehdään tulevaisuudessakin."

    Se on nähty monessa muussakin organisaatiossa, ei pelkästään tämän lajin skenessä:
    Homma on urautunut > tehdään asiat vuodesta toiseen samalla tavalla > päädytään vuodesta toiseen samoihin ongelmiin > valitetaan vuodesta toiseen samoista ongelmista > joku huomauttaa asiasta/ehdottaa muutosta > "Älä pasko meidän pesään!" > jatketaan homman tekemistä samalla uralla > jne vuodesta toiseen...
    No väärin olet ymmärtänyt, ehkä joskus olen ollut, mutta en ole pariin viime vuoteen noissa hommissa ollut.

    Ja toisekseen, kuten tuolla aikaisemminkin jo totesin, niin en itse henkilökohtaisesti usko että tuollainen tuota ongelman ydintä poistaa, koska onglema on syvemmällä ja mikään portaali ei siihen parannusta tuo. Mutta tämä on vain mun mielipide. Näin ollen en näe siinä mitään tolkkua että lähtisin itse viemään jonkun toisen ajatusta eteenpäin omanani, etenkin kun en usko sen "lentoon".

    SRRA:ssa on nuorta verta, joka asian voisi omakseen, mahdollisesti, ottaakin. Lajiryhmän ja liiton kohdalla en ehkä pidättelisi hengitystäni myönnytystä odotellessani.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  7. #67
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,16:38) kirjoitti
    Tai kerhon järjestämä kaikille avoin ajoharjoittelu tilaisuus; kummassa tieto leviää helpommin; kerhon omassa kerran vuodessa päivittyvässä webbisivussa?
    Vai orgin foorumin "Muiden järjestäjien tapahtumat"-osiossa jossa esim aihe "MC Muoviluodin ratapäivät 2011" on kerännyt jo 419 katselukertaa vaikka lumet eivät edes ole sulaneet?
    MC muoviluodin omien webbisivujen vieraskirjan viimeisin kommentti "Hyvää uutta vuotta 2004 Muoviluodin pojille!!!!".
    Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä siitä mitä kautta info saavuttaa kohteensa.
    On noissa harvemmin päivittyvissä puolensa. Löytää nopeammin omat kirjoitukset vaikkapa 10 vuoden takaa. Masa oli näköjään tuollakin just mun edellä, kuten kisassakin.

    Nimi: mza gpz750
    Sähköposti: matti.kauppinen@mbnet.fi
    Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/mursu/masa.jpg
    Viesti: Olipa ahvenistolla kivaa... pääsin ekaa kertaa kunnolla radalle. Lisää tämmösiä. Lisää vauhtia. Ja kiitos järjestäjille järjestämisestä.





    --------------------------------------------------------------------------------

    Nimi: Heebo R1
    Sähköposti: heebor1@hotmail.com
    Kotisivu: http://www.mp-foorumi.com
    Viesti: Kävinpä sitten minäkin tutustumassa sivuillanne. Kiitoksia viimeisimmästä rata-ajopäivästä Ahvenistolla. Tänään olisi taas tarkoitus sinne tulla. Toivottavasti ryysis ei niin suuri, kuin viimeksi. 20 min ajoa 20 min odottelua olisi mukavampi, kuin se 40 min odottelu. Katsotaan kuin käy...
  8. #68
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,16:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2011,15:10) kirjoitti
    Ja toisekseen, kuten tuolla aikaisemminkin jo totesin, niin en itse henkilökohtaisesti usko että tuollainen tuota ongelman ydintä poistaa, koska onglema on syvemmällä ja mikään portaali ei siihen parannusta tuo. Mutta tämä on vain mun mielipide. Näin ollen en näe siinä mitään tolkkua että lähtisin itse viemään jonkun toisen ajatusta eteenpäin omanani, etenkin kun en usko sen "lentoon".
    No väännämpä vielä kerran rautalankaa.
    Jos mulle koitit ajatustasi myydä, niin hukkasit aikaasi.

    Kuten jo tuolla aikaisemminkin mainitsin: "Kuten alussa jo totesin niin ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää. Esitin vain muutaman huolestuneen kysymyksen ja esitin asioita jotka ainakin tulisi ottaa selville sekä huomioon tuollaista tehtäessä."

    Ei muuta kun tekemään, ei sun tartte mulle myydä ajatusta tai selittää asiaa sen enempää. Mä ymmärrän pointtisi, mutta sä et tunnu ymmärtävän mun pointtia. Ei se haittaa.

    Jatketaan harjotuksia ja toivottavasti kokeilette tuota portaali ajatusta.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  9. #69
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,22:16) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2011,21:21) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,16:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2011,15:10) kirjoitti
    Ja toisekseen, kuten tuolla aikaisemminkin jo totesin, niin en itse henkilökohtaisesti usko että tuollainen tuota ongelman ydintä poistaa, koska onglema on syvemmällä ja mikään portaali ei siihen parannusta tuo. Mutta tämä on vain mun mielipide. Näin ollen en näe siinä mitään tolkkua että lähtisin itse viemään jonkun toisen ajatusta eteenpäin omanani, etenkin kun en usko sen "lentoon".
    No väännämpä vielä kerran rautalankaa.
    Jos mulle koitit ajatustasi myydä, niin hukkasit aikaasi.

    Kuten jo tuolla aikaisemminkin mainitsin: "Kuten alussa jo totesin niin ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää. Esitin vain muutaman huolestuneen kysymyksen ja esitin asioita jotka ainakin tulisi ottaa selville sekä huomioon tuollaista tehtäessä."

    Ei muuta kun tekemään, ei sun tartte mulle myydä ajatusta tai selittää asiaa sen enempää. Mä ymmärrän pointtisi, mutta sä et tunnu ymmärtävän mun pointtia. Ei se haittaa.

    Jatketaan harjotuksia ja toivottavasti kokeilette tuota portaali ajatusta.
    No empä enää yhtään ihmettele että susta ei saa mitään tolkkua:
    "Mikään portaali ei siihen parannusta tuo, ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää"
    Jumalaut, Paavo Väyrynenkin ois kateellinen moisesta, ehkä jopa hieman hämillään.


    Emme "me" ole edelleenkään mitään portaalia tekemässä koska minä en edelleenkään kuulu "meihin":
    Edelleenkin:
    "Eli joku (se kuuluisa joku... srra?+moottoriliitto?+rr-uutiset?+jne?) tarjoaisi toimivan, tyylikkään ja valmiin alustan jolle kaikki rr-kuskit voisivat käydä helposti ja vaivattomasti lisäilemässä juttuja, kuvia ja videoita."
    Voi luoja sä oot ihmeellinen tapaus.

    Irrottelet sanomiani kahdesta _täysin_ eri asiasta.

    Kommentoin että idea on ok, sen kun touhuatte, mutta mulle et sitä saa myytyä. Tuo portaali on varmasti toimiva juttu, tietyin varauksin, joita jo aikaisemminkin mainitsin.

    Tuo on sitten ihan eri asia kuin se että mitä tuo portaali korjaa ja mitä ei, se että kun kuljettajien ja tiimien omassa tekemisessä ja tiedottamisessa on jo parannettavaa sekä korjattavaa, niin sitä ei todellakaan mikään portaali korjaa, vaan se asennemuutos lähtee jokaisesta itsestään.

    On erittäin hassua että sä jaksat vääntää ja yhdistellä mun sanomia niin että niistä saadaan ihan kokonaan erilainen käsitys kuin mitä meikäläisen alkuperäinen ajatus on ollut. Ilmeisesti en osaa kirjoittaa.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  10. #70
    Olisko Facebookiin perustettavasta ryhmästä apua? Ainakin sinne olisi helppo laittaa materiaalia tulevista kisoista, tuloksista, kuvia yms. ja uutiset tulisivat automaattisesti kaikille kiinnostuneille.

    En ainakaan äkkiä löytänyt moista ryhmää.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  11. #71
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 07 2011,22:16) kirjoitti
    No empä enää yhtään ihmettele että susta ei saa mitään tolkkua:
    "Mikään portaali ei siihen parannusta tuo, ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää"
    Jumalaut, Paavo Väyrynenkin ois kateellinen moisesta, ehkä jopa hieman hämillään.


    Emme "me" ole edelleenkään mitään portaalia tekemässä koska minä en edelleenkään kuulu "meihin":
    Edelleenkin:
    "Eli joku (se kuuluisa joku... srra?+moottoriliitto?+rr-uutiset?+jne?) tarjoaisi toimivan, tyylikkään ja valmiin alustan jolle kaikki rr-kuskit voisivat käydä helposti ja vaivattomasti lisäilemässä juttuja, kuvia ja videoita."
    Oletko syönyt aamulla lääkkeet? Tunnetko olosi hyväksi?

    Mikä ihmeen vimma taas pukannu päälle? Ota paperipussi ja hengitä siihen.

    Olkoot portaali millainen tahansa, ei sinne mitään tule jos ei kuskeja napostele kirjotella. Jos portaali olis mihin kirjotella niin kait sitten vois jotain napostella kirjotellakkin sinne jotain. Yksinkertaista...
  12. #72
    Lainaa (Teppoman @ Huhti. 08 2011,10:11) kirjoitti
    Olisko Facebookiin perustettavasta ryhmästä apua? Ainakin sinne olisi helppo laittaa materiaalia tulevista kisoista, tuloksista, kuvia yms. ja uutiset tulisivat automaattisesti kaikille kiinnostuneille.

    En ainakaan äkkiä löytänyt moista ryhmää.
    Facebookissa nyt on helppoa "tykätä" eri kuskien touhuista. Sen jälkeen ne kivasti näkyvät omalla etusivulla sitten.

    nim. Any10 racebookin ja Ice1Racingin seuraaja. Muista ei ole edes tietoa onko sielä mtn. Kuskeja kyllä on mutta ei ns. kisasivuja/tallisivuja...

    On harvinaisen kaukana rata-ajokurssin asiasta btw...
  13. #73
    Portaali aiheuttaa asennemuutoksen?

    Ajatus ja tarkoitus on hyvä ja ei siinä mitään pahaa, mutta tuohon on pakko vastata laulun sanoin:

    Dream on

    edit: poistettu lainaus, kun se ei toiminut



  14. #74
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 09 2011,13:41) kirjoitti
    Jos et ymmärrä tuota yksinkertaista menestyksen edellytystä, niin jatka elämistäsi unimaailmassasi. *
    Jos et(te) ymmärrä topicin aihetta, niin voin kertoa sen käsittelevän pääsääntöisesti rata-ajokursseja ja tarkemmin yksilöitynä niitä, joita me järjestämme. Puroaho vastaan Partanen -topic tai yleinen keskustelu kilpakuskien nettisivuista voitaneen perustaa erikseen. En ole varma onko sen tarpeellista olla edes täällä ratapuolella, mutta jos on, se ei ole minulta pois. Sensuuria kun täällä kerran harjoitetaan, niin nuo aiheeseen liittymättömät voitaneen tästä topicista poistaa.

    Kiitän.

    Jukka
  15. #75
    Varma kevään merkki kun ratafoorumilla menee scuuba vs. muut
  16. #76
    Lainaa (Twini @ Huhti. 09 2011,15:51) kirjoitti
    Varma kevään merkki kun ratafoorumilla menee scuuba vs. muut
    Totta, tätä on kaivattu. Taitaa tää ajokauden kynnys olla otollisinta aikaa näille väännöille. Polttelee päästä radalle mutta kun ei ihan vielä pääse niin päästellään paineita internetin ihmeellisessä virtuaalimaailmassa
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  17. #77
    Lainaa kirjoitti
    Otetaampa esimerkiksi facebook, ja sen tärkein ominaisuus/ominaisuudet:
    1. Statuspäivityksien tekeminen on erittäin helppoa.
    2. Statuspäivitykset näkyvät automaattisesti yhdellä sivulla.

    Siinäpä se.

    Jos et ymmärrä tuota yksinkertaista menestyksen edellytystä, niin jatka elämistäsi unimaailmassasi. *
    Jatkan mielummin elämistäni todellisessa maailmassa kuin virtuaalimaailmassa, facebookista yritän pysyä erossa jos vain mahdollista. Olen ilmankin menestynyt ihan kohtuullisesti...

    Toki helppo ja kaikkialla näkyvä päivitys olisi jees, mutta missasit - kuten lähes aina - pointin. Asennemuutos ei lähde portaalista, vaikka kuinka toimiva olisikin, kun kysymys on siitä että kohderyhmää ei kiinnosta/huvita tms. päivitellä kuulumisiaan.

    Vai oletko jo mennyt niin pitkälle, että olet selvittänyt syyt, miksi kukaan ei päivitä kuulumisiaan, edes toimittajan niitä kysellessä...



    Ja Jukka hei, ei mahda mitään kun päivitykset tänne on helppoja ja näkyvät automaattisesti tällä sivulla. Koukuttavaa, asenteeni on muuttunut... *
  18. #78
    Lainaa (LL1 @ Huhti. 09 2011,18:37) kirjoitti
    Ja Jukka hei, ei mahda mitään kun päivitykset tänne on helppoja ja näkyvät automaattisesti tällä sivulla. Koukuttavaa, asenteeni on muuttunut... *
    Eipä se mitään. Onhan näitä sivujuonteita sinällään ihan hauska seurata. Ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita. Toiset ovat lahjakkaita ajamaan, näkevät sen eteen paljon vaivaa ja tulevat siinä hyviksi. Heitä ei kiinnosta tai heillä ei ole aikaa tahi osaamista nettisivujen päivitykseen, portaalien rakentamiseen tai lässyttämisiin näillä foorumeilla. Heidät löytää usein tulosluetteloiden kärkipäästä.

    Sitten on erikseen ne joilla on näkemys vähän jos johonkin ja osaamista etenkin tietokonepuolella. Heitä ei näy kovinkaan usein urheilukilpailuiden tuloslistoissa, ei ainakaan kärkipäässä. En tiedä miksi, mutta en hämmästykäään.

    Itse en totaalisesta kädettömyydestäni johtuen kuulu kumpaankaan suuresti ihailemaani ihmisryhmään, joten tyydyn järjestelemään vaikka näitä rata-ajokursseja. Osaa ne tuntuvat kiinnostavan vaikka tarjolla olisi toki syvällisempääkin tietoa pyörän säädöistä, esim. tältä forumilta. Toki fuusioenergiastakin on kiva jutella, mutta kun se nyt ei oikein sähköä vielä pistorasioihin tuota, niin osa keskittyy vaikkapa ihan halkolämmitykseen, kuten allekirjoittanut ja Pennoista pienempi ja suurempi tai nuorempi ja vanhempi, nopeampi tai hitaampi, miten sitten halutaankaan keskinäinen marssijärjestyksensä määrittää.

    Jatkakaahan vääntämistänne. Yritän uusia mielenkiintoisia vääntöjä odotellessa opetella kirjoittamaan tämän saman ruotsiksi ja englanniksi. Det är också viktigt?

    Jukka
  19. #79
    Lainaa kirjoitti
    Kyllä, olen täysin samaa mieltä kanssasi; nykyisellään kohderyhmää ei kiinnosta päivitellä kuulumisiaan (koska niitä ei kukaan lue/ne ei saavuta yleisöä)
    Esim. uusimman tai toiseksi uusimman Biken Partasen kolumnista voisi päätellä, että tietoa ei vain kiinnosta jakaa. Riippumatta siitä kuinka helppoa se on ja kuinka paljon se tavoittaa yleisöä...
  20. #80
    Lainaa (LL1 @ Huhti. 09 2011,19:53) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kyllä, olen täysin samaa mieltä kanssasi; nykyisellään kohderyhmää ei kiinnosta päivitellä kuulumisiaan (koska niitä ei kukaan lue/ne ei saavuta yleisöä)
    Esim. uusimman tai toiseksi uusimman Biken Partasen kolumnista voisi päätellä, että tietoa ei vain kiinnosta jakaa. Riippumatta siitä kuinka helppoa se on ja kuinka paljon se tavoittaa yleisöä...
    Partanen taas kyselee vääriltä tyypeiltä. Olisi soittanut mulle, mä olisin kertonut kuulumiseni. No, toinen toimittaja soitti ja kyseli ja minä kerroin. Saat lukea sitten painetusta sanasta toukokuussa mitä kuuluu ja vähän kukkuluuruu. On kuvia ja kaikkea.

    Kysyttiin harrastuksen alkuajoista. Teki mieli laittaa yksi kuva, arvaat varmaan minkä olisin pistänyt. Talvisaloa ja laskuhumalaa kunnioittava kuva harrastusaikojemme alusta. Se oli sitä aikaa kun olin nuori, komea, nopea ja taitava. Nyt olen j(ukk)a, kohta kampauksenkin perusteella.

    Jukka
  21. #81
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 09 2011,21:08) kirjoitti
    Kumpaan mielummin kirjoittaisi kolumninsa?
    Max noin 12 000 saataville, vai max noin 5,3 miljoonan saataville.
    Hmmm, vaikea kysymys...
    Miksi noin alhaisen arvion heitit? Eikös nettiä pääse selailemaan yli 6 miljardia ihmistä?

    Itse uskon kyllä, että Biken tilaajista vain 10 % lukee artikkelin ja esimerkiksi perheen toinen motoristi ei kyseistä lehteä lue lainkaan, saati esimerkiksi tallille tilattua tai kirjastossa olevaa kukaan. Suomalaisista kaikki kävisivät sen nettiartikkelin lukemassa, kuten vaikkapa terminaalivaiheessa olevat mummot ja laitoksella kotouttamista odottavat lapsukaiset.

    Valistunut arvaukseni on, että Bikenkin lukijamäärät saataisin näyttämään vähän erilaisilta kun leviksi laskettaisiin jokainen lehden sivun kääntö tai kosketus.

    Jukka
  22. #82

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 09 2011,19:28) kirjoitti
    Lainaa (LL1 @ Huhti. 09 2011,18:37) kirjoitti
    kysymys on siitä että kohderyhmää ei kiinnosta/huvita tms. päivitellä kuulumisiaan.
    Kyllä, olen täysin samaa mieltä kanssasi; nykyisellään kohderyhmää ei kiinnosta päivitellä kuulumisiaan (koska niitä ei kukaan lue/ne ei saavuta yleisöä).
    Eikös tämä väittely ratkea helposti kun teet sen portaalin? Minä ainakin olisin mielelläni väärässä tällä kertaa. Tosin uskon että ne jotka haluavat tiedottaa ja infota kohderyhmäänsä, pystyvät sen tekemään nykyisilläkin systeemeillä. Se on vaan ihan omasta halusta kiinni!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  23. #83
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2011,13:14) kirjoitti
    Edelleenkin:
    "Eli joku (se kuuluisa joku... srra?+moottoriliitto?+rr-uutiset?+jne?) tarjoaisi toimivan, tyylikkään ja valmiin alustan jolle kaikki rr-kuskit voisivat käydä helposti ja vaivattomasti lisäilemässä juttuja, kuvia ja videoita."
    Noo, voipi olla ettei kannata hengitystä lopettaa odotellessa. Pyysin Moottoriliiton toimitusjohtajalta kirjallisen vastauksen kysymykseen mitä hyötyä seuralle on Moottoriliiton jäsenyydestä. Pyysin vastauksen syyskuussa ja lupasi toimittaa, jotta voin perustella hallituksen pj:n ominaisuudessa yhdistyksen jäsenille sen, miksi jäsenmaksuistamme 25 % menee Moottoriliitolle. Vielä ei ole ehtinyt vastausta kirjoittamaan, joten ei kannata ehkä silmä kovana odottaa moista portaalipalvelua liiton suunnalta ja SRRA vapaaehtoistyöllä toimivanakin voi olla vähän niin ja näin.

    Toki tuosta voi ottaa itse kopin ja ehdottaa yhdistyksemme sivuille osiota, johon yhdistyksemme kuskit voivat käydä kuulumisiaan tiedottamassa. Muiden tonteille en viitsi lähteä sorkkimaan ja maailmaa alkaa parantamaan. Oma aikani ja osaamiseni ei riitä tuollaisen tekoon, mutta ehkäpä Mikko siihen pystyy jos hänen aikansa riittää.

    Fakta kuitenkin on, että vaikka millaisen alustan tarjoaa, niin ei sinne monikaan niitä käy laittelemassa, ei edes ohjattuna. Kannattaa käydä katselemassa kuskien sivuja, niidenkin jotka ihmettelevät julkisesti mistä saada sponsseja. Sivujen päivitykset ovat vuoden, parin takaa. Ei ehkä kaikkein parasta mainosta sponsoreille. Partasesta voi olla mielipiteitä jos jonkin sorttisia, mutta omat sponssinsa toi esille. Jotakin kuskeja joskus sponssaanneena voin sanoa, ettei paljoa hyötyä ole rahaa pistää johonkin katteen kätkössä olevaan tarraan jos kuski on kuin mykkä **ttu eikä saa tuotua itseään esille. Maailmalla sponsseista on sponsorille taloudellista odotusarvoa. Täällä Suomessa se on puhdasta hyväntekeväisyyttä. En oikein jaksa uskoa, että jos Möttösen Masan peräkatteessa on Ivalon nakkikioskin mainos, että sillä nakkarilla alkaisi ihmisiä pyörimään ihan toiseen tyyliin ja sponssatut rengassarjat maksaisivat itsensä takaisin. Kallion Mikan tapauksessa tilanne voi olla jo toinen. Ehkä joku ottaakin Pohjolan vakuutuksen ja ehkä kylkeen muutaman sijon ja homma on firmalle kannattavaa.

    Jukka
  24. #84
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2011,15:32) kirjoitti
    Eli kuvaamallasi tavalla "yhdistyksemme sivuille, yhdistyksemme kuskit" sitä nimenomaan ei pidä tehdä.
    Voisin saattaa sinut yhteen erään konsulttitoimiston edustajien kanssa. Teillä voisi olla ihan mukavaa suunnitellessanne maailmaa, joka toimii paperilla tosi hyvin. Ongelmana paperimalleissa on ne kirotut ihmiset, jotka eivät toimi kuten niiden pitäisi toimia.

    Kerron mistä on kyse. Olen tässä mopomaailman ulkopuolisessa roolissani erään yhteisön elimissä mukana ollut kohta parikymmentä vuotta. Tämä kevät on kruunannut kaiken. Vihreät sähköt ja teekkareiden tunnin kestävät palopuheet ovat kesyä tämän idean rinnalla. Meille esiteltiin kolme tuntia AIKAPANKKIA. Idea aivan uskomattoman hieno. Yhteisömme tulisi tarjota portaali, jossa ihmiset voivat vaihtaa työpanoksiaan keskenään, eli sellainen koordinoitu kaveriapujärjestelmä. Kyseessä on organisaatio, jonka asiakkaista vaihtuu n. 60 % vuoden aikana ja tämä järjestelmä olisi tarkoitettu noille asiakkaille.

    Eli jos sinä Juha vaikka leikkasit tunnin minun nurmikkoa, niin sinulle tulisi 1h plussaa aikapankkiin ja minulle 1 miinus. Sinä voisit sitten pyytää minua vaikka pesemään tunnin autoasi tai ohjata minut jonkun toisen velallisesi luo vahtimaan lapsia tai pilkkomaan halkoja. Eikös olekin hieno idea?

    Toistaiseksi ei ole löytynyt vastauksia kysymyksiin mitä sitten kun vaikkapa 100 miinustuntia tilillään pitävä kaveri muuttaa pois tai kuinka sitten jos 300 plussatunnilla oleva kaveri ei saa ketään tekemään itselleen mitään? Kuka korvaa, kuka pakottaa? Entä jos naapuri pyytää minua kaitsemaan lapsiaan, mutta minä en menekään vaan pistän juuri vankilasta vapautuneen ystäväni Pera Pedon puolestani hommiin, kun hän on minulle vähän piikissä. Muutama sata muutakin kysymystä nousi esille. Seuraavaksi varmaan siirrytään aikapankin virtuaalisista veloista konkreettisiin esineisiin, joita käytetään vaihdonvälineinä, vaikkapa simpukankuoriin. Siitä sitten ehkä metallipaloihin jotka ovat punnittavissa ja ehkäpä sitten paperinpaloihin jossa on numeroita jotka kertovat kuinka monta tuntia on töitä tehty. Ehkä voitaisiin ottaa mukaan myös taho, joka vetää vaikkapa nyt alkuun kolmasosan tunneista itselleen niiltä jotka niitä ovat tehneet, mutta tämä ei koske niitä, joilla on miinusta.

    Saanko pyytää sinua seuraavaan kokoukseemme (toukokuun puolivälissä) asiantuntijaksi tai vaikka kommentaattoriksi. Jahka saatte tuon aikapankin portaalin valmiiksi, idean toimivaksi ja kansan tyytyväiseksi, niin ryhdytään sitten astetta haasteellisempaan puuhaan ja 5,3 miljoonaa suomalaista seuraamaan motoristien portaalia johon kaikki kisamiehet ja -naiset päivittävät tietonsa reaaliaikaisesti. Tehdään siitä hiihtoa, mäkihyppyä ja akankantoakin suositumpi ja seuratumpi urheilumuoto joka villiinnyttää kansan ja jokainen YCC:n kuskikin voi alkaa maksattamaan itselleen palkkaa siinä missä kolmosdivarin hampaaton mustan muovipalan perässä luisteleva sankarikin.

    Tavoitteita ei kannata koskaan asettaa liian matalalle tasolle, sillä muutoin riskinä on niiden toteutuminen. Ja älä ota tätä ideoiden torppaamisena. Minusta ideoitisijoita tarvitaan täällä. Kyllä minunkin ideaa Jokkiksesta yritettiin torpeedoida toimimattomana. Olisi ehkä pitänyt ideoita kansallinen MotoGP-luokka, tien 1835 mestaruuskisat tahi lossien kiihdytyskilpailut.

    Jukka
  25. #85
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2011,18:28) kirjoitti
    Herääkin kysymys, että jos kerran tiedostit että "yhdistyksemme sivuille, yhdistyksemme kuskit"-portaali ei toimi edes paperilla, niin miksi sitten edes ehdotit sellaista?
    En yritä koskaan suunnitella Rolls Roycea, mäkiauto kelpaa ihan hyvin. Jos se siitä sitten jalostuu joskus paremmaksi, niin sitten jalostuu.

    Saksakin hävisi panssaritaistelut ja ehkäpä koko sodan syystä että se yritti tehdä täydellisiä panssarivaunuja samaan aikaan kun ryssät tekivät vähemmän täydellisiä, mutta nopealla tempolla. Toki Panzerkampfwagen VI Ausf. B oli aivan toista luokkaa kuin T34 saati M4 Sherman, mutta kun niitä tuotettiin vain se vajaa 500 samaan aikaan kun vastapelurit jonkun matkaa alle 100.000, niin kyllähän siinä kakkoseksi jää vaikka miten olisi hienoja.

    Se, että ry:n sivuilla olisi omille kuskeille oma paikka, saattaisi tuoda synergiaetuja. Sivuillamme kuitenkin käy jonkun verran porukkaa noita ratapäiviä varailemassa ja jos siitä olisi selkeät linkit, kokonaisuutta sotkematta, niin se voisi palvella molempia osapuolia. Se saattaisi poikia jotain isompaa tai olla todennäköisesti poikimatta. Polkuauto on kuitenkin helpompi rakentaa kuin saasteeton mutta silti haluttu urheilullinen hybridi.

    Huolimatta siitä, että ikäni alkaa 3:lla, kuulun kuitenkin siihen joukkoon ihmisiä joista on mukavampi lukea asiat paperilta kuin koneelta. Siksi haen kirjat kirjastosta, enkä tilaa niitä lukijalaitteeseen ja luen mopojutut mopolehdistä, enkä nettisivuilta. Tästäkin syystä epäilen suuresti, että joku portaali voisi tavoittaa samaa määrää lukijoita kuin lehdet.

    Uskaltaisin lyödä pienestä summasta vetoa, että jos joku Suomen Gallup tms tekisi tutkimuksen joka olisi suunnattu a) kaikille Suomen kansalaisille b) moottoripyörän omistajille/haltijoille ja kysyttäisiin kuinka moni on lukenut SRRA:n, Moottoriliiton, Moottoripyörä.orgin tai Mp-foorumin sivuja ja verrattaisiin lukuja Vauhdin Maailman, Tekniikan Maailman, Biken ja MP-Maailman lukuihin, niin toiseksi saattaa nettisaitit jäädä.

    En jaksa uskoa, että tätäkään sepustusta lukee enempää kuin korkeintaan muutama sata ihmistä, veikkaisin kymmeniä ja taas Bikessa olevan lukisi ehkäpä 10.000-20.000 ihmistä. Muutamia vuosia sitten olin näistä kohtuullisen hyvinkin kartalla kun erään ison yrityksen piikkiin haastatteluja ammattilaisilla teetätin ja tuloksia analysoitiin. Silloin ainakin nettisivujen osuus oli todella marginaalinen perinteisempään tiedonvälitykseen nähden. Toki aika on muutamassakin vuodessa muuttunut, mutta ei totaalisesti.

    Jotta pysytään otsikossa, niin saattaa olla tämän vuoden rata-ajokursseilla vähintään yhtä ansioituneita kuskeja kuin viime vuonna, ehkä piirun enemmän.

    Loppuun todettakoon, etten näitä väheksy yhtään, sillä meidän toimintamme pohjautuu lähes täysin nettisivustoihin. Avainasemassa kuitenkin on edelleen lehdet ja niitä kautta ihmiset saadaan sivustoille, en usko että marssijärjestys menee toisinpäin. 5,3 miljoonaa potentiaalista lukijaa on yhtä hauska tarina kuin WGI:n ja Goldenin mainospuheet. Reaalielämä on reaalielämää ja mielikuvitusmaailma mielikuvitusmaailmaa, niin rataa kiertäessä kuin näitä pohtiessa.

    Voin antaa Moottoriliiton tj:n ja lajipäällikön puhelinnumerot ja ota yhteyttä heihin ja katso kuinka innolla lähtevät ideaasi toteuttamaan. Seuraan kyllä mielenkiinnolla prosessin etenemistä jos pihakoivun kasvun katselulta maltan.

    Jukka
  26. #86
    Ja tsiigaillaan iltatyttöä netistä.Se *on nykyaikaa *:jippikaijee * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    Kurssia odotellessa voi tätäkin vääntöä lueskella
    Ei taidolla vaan tuurilla
    YCC #14
  27. #87
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 11 2011,12:09) kirjoitti
    Lainaa (poutis @ Huhti. 10 2011,23:17) kirjoitti
    Kurssia odotellessa voi tätäkin vääntöä lueskella
    Ehkä se hieman paikkaa mykkien kuskien takia tekemättä jääneitä lehtijuttuja joita ei voi lukea.
    Ainut ero että tästä junkaamisesta ei kyllä paljoa viisastu tai että jäisi jotain käteen.
  28. #88

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 11 2011,12:09) kirjoitti
    Lainaa (poutis @ Huhti. 10 2011,23:17) kirjoitti
    Kurssia odotellessa voi tätäkin vääntöä lueskella
    Ehkä se hieman paikkaa mykkien kuskien takia tekemättä jääneitä lehtijuttuja joita ei voi lukea.
    Tämänkin jänkäämisen aikana on joistakin tehty lehtijuttu(ja) ja sovittu kesälle uusia juttuja. Ilman portaalia, kun sellaista ei ole olemassa.



    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  29. #89
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2011,22:26) kirjoitti
    Toisaalta en näe juurikaan yhteistä esim mp-forumilla ja tekniikan maailmalla, joten niiden lukijamäärän vertailu olisi aika irrelevanttia.
    Tekniikan Maailmaa on varmasti lukenut yli 90 % ratamoottoripyöräilyn harrastajista. Uskoisin, että Mp-foorumiakin on lukenut ainakin puolet. Kummastakin paikasta saattaa löytyä motoristeja kiinnostavaa asiaa moottoripyöristä ja niiden kokemuksia.

    Iltalehden nettisivuilta ja Iltalehdestä ei juurikaan, mutta varmasti suuri osa motoristeista on niitä lukenut.

    Motoristeista taas kovinkaan moni ei ole koskaan lukenut Vauva-lehteä tai ollut hevostalli.netin jutuista kartalla.

    Uskaltaisin siis väittää, että Mp-foorumille tai TM:aan suunnattu mainos tai viesti voi saavuttaa paremmin kohderyhmänsä kuin ET-lehteen tai Suosikkiin tahi Habbohotellin sivuille laitettu.

    Jukka
  30.  
  31. #90

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 11 2011,13:52) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Huhti. 11 2011,12:43) kirjoitti
    Tämänkin jänkäämisen aikana on joistakin tehty lehtijuttu(ja) ja sovittu kesälle uusia juttuja. Ilman portaalia, kun sellaista ei ole olemassa.
    Hienoa. Sittenhän ihmiset voivat lukea niitä. Lehdistä joita heillä ei ole.
    Se on netissä, joten noin 6 miljoonaa (vai miljardia) potentiaalista kontaktia sen näkee. Täytynee laittaa sponsoreille lisälasku ennennäkemättömästä näkyvyydestä! Tosin sitä ennen pitänee tehdä vertailu ko videon katselukerroista ja vertailla viimekesäisiin lehtijuttuihin. En kyllä ihmettelisi vaikka lehdestä edellisen jutun olisi nähnyt huomattavasti useampi.



    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen