Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Viiden Hondan jälkeen on käynyt mielessä josko vaihtaisi merkkiä. XJR näyttää erittäin hyvältä ja on todettu kestäväksi. Olen kuitenkin vannonut itselleni monta kertaa ettei ikinä enää nakupyörää. Muutaman nakupyörän jälkeen arvostaa hyvää katetta kuten nykyisessä on. Laittakaas mielipiteitä ja mielellään omakohtaisia kokemuksia laitteesta. Mistä Biken numerosta mahtaa löytyä koeajoartikkeli? Onko tästä ylipäätään olemassa alan lehdissä juttuja?
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  2. #2
    No itse ostin omani -04 uutena ja nyt n. 60000km mittarissa. Tyytyväinen olen ollut, tähän mennessä ei ole mitään isompaa remonttia ollut minkä nyt muutamia kulutusosia uusinut. Itse ostin tuon pyörän vähän vanhingossa, oikeastaan silloin oli hakusesa FZ1000:n mutta en ole kyllä katunut tuota ostosta. Mielestäni tuo on semmonen yleispyörä, jolla voi ajella mukavasti pikku kaupunkipyöristystä tai lähtee pitkälle lomareissulle. Toki tuo ei ole mihinkään autobahn hurjasteluun sopiva. Itse en tykkää ajaa tuolla pitempään 120km/h mutta 100km/h on vielä mukava matkavauhti.
    Tuossa nyt jotain pientä höpinää aluksi.
    <br /><br type="_moz" />
  3. #3
    Samoilla linjoilla kuin Äksjiiärrä, yleispyörä jota minä käytän liki pelkästään matka-ajoon. Kantaa kaksi aikuista ja tavarat hyvin konetta huudattamatta. Ekassa 1200:ssa oli 1/2 pleksi ja sillä 150 km/h oli ongelmatonta. Nykyisessä nakuna olevassa -03 1300:ssa 140 km/h alkaa olemaan ajomukavuudeltaan yläraja. Edellisellä täyskatetulla BMW:llä alkoi vasta >160 km/h tuntua joltakin ja se taas olisi voinut käydä lompakon päälle (Suomessa). Ns. autobahn-nopeudet ovat ainakin minulle aika marginaalinen osa harrastusta.

    Vertailutestejä on ainakin TM:n numeroissa 11/99 ja 8/06 ja on Bikessäkin joku Andersin, Niklaksen ja Jensin keulimistesti kyllä näkynyt.

    Jos ulkonäöllä on merkitystä, niin XJR:ää katsoessa ei varmaan kenellekkään jää epäselväksi etteikö kyseessä ole moottoripyörä!
    NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
  4. #4
    Kyllä, samoilla linjoilla kuin edelliset kirjoittajat. -06 ostin uutena, enkä ole päivääkään katunut
    Ulkomaanmatkatkin ovat taittuneet hyvin ilman minkäänlaista pleksiä ja sw-motechin laukkutelineet ovat pelittäneet pyörässä hyvin
  5. #5
    xjr::n penkki on melko matala ja ne mittarit korkeella, aika hyvä tuulisuoja nakuksi. vakiotangotkin on aika kapeet, joten ei ota käsiinkään tuuli pahemmin. suomessa toi 120 huippunopeus mukavuusraja on ihan hyvä. parempi olla pyörä joka on mukava alle 120, kuin pyörä jolla alle 120 tuntuu ikävältä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    tämä kiehtoo niin kuin otsikko sanoo jopa niin paljon että ostin tänään 07 8000 km ajetun yksilön . Kaunis tehokas tuntuu käteen sopivalta . Nyt on paljon kysymyksiä ,mutta täytyy ensin vähän tutkailla itse . Olen vaihtanut hondasta yamahaan ja tämä on ensimmäinen jammuni . Tyttäret irvailivat jo jammu sedäksi , sen kyllä kielsin ehdottomasti nimen historiaan vedoten . Arvatkaa kuka odotta kevättä ??
    ilmestyn vielä kyselemään esim mistä löytää suomenkielisen ohjekirjan , huolto-ohje manuskan ym ym
  7. #7
    Kävitkö Hyvinkään EE-Speedistä tuon XJR:n? Siisti peli! Itse harkitsin samaa mutta päädyin sitten Fazeriin kuitenkin.
  8. #8
    Hyvinkäältä hain ,Pyörä oli lievästi käynyt ojassa ja vähän korjattavaa on . En tietenkään maksanut sitä hintaa vaan huomattavasti vähemmän kun laitan itse . Mielenkiintoinen asia ettei netti-ilmoituksessa ollut siitä mitään vaan annettiin ymmärtää ihan toista , vähän ajettu hyvä mopo se on silti . Hondaan sai maahantuojan sivulta tulostaa ohjekirjan suomeksi ,mistä yamahaan ?
  9. #9
    Jep, myyjä mainitsikin puhelimessa että pyörä oli kolaroitu. Mutta jos km pitää paikkansa niin eiköhän tuo hintansa arvoinen peli liene. Toivottavasti löytyy ohjekirja jostain.
    Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
  10. #10
    Ohjekirja löytyi yamaha centeristä , hinta 25 euroa.
    tätä pitää lukea hartaudella on sen verran arvokas .
  11. #11
    terve vaan kaikki ,ostin tässä menneenä syksynä avk-ta xjr-
    1300 yamahan lievä vikaisen oli kaaduttu.olen laitellut sitä talven aikana kuntoon ja kunnossa alkaa olla uja sen omistajan käsikirjan ostin kx-centeristä tampere hinta oli 40 euroa mutta silti se oli pakko ostaa sillä siellä oli paljon tietoa ko pyödästä että silleen....
  12. #12
    Kyllä xjr kolmetoistasatanen on pirun hyvä peruspyörä ostin
    keväällä 2009,vuosimallia -04 ajettu nyt 51000 eli sisään ajettu,pienen pleksin laitoin kun ilmavirta veti niin kovasti rinnan kohdalle nyt se heittää virtauksen kypärän paikkeille mutta ei lähde kypärää puijuuttamaan onko kellä muulla kokemuksia pienestä pleksistä,joo kyllä pyörä vetää kun junan vessa 2 päälläkin ei tarvii paljon pykältää vääntöä löytyy.
  13. #13
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Hommasin 2003 uuden.
    Plexin kanssa hiton hyvä matkapyörä.
    Pitää oikein keksiä, jos meinaisi jotain huonoa sanoa.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  14. #14
    Mielestäni XJR on jees, mutta ei sekään täydellinen ole. Kokemukset olivat seuraavat reilun vuoden omistussuhteen perusteella.

    Plussat:
    +Tehokas (doupattuna ~120hv takapyörältä)
    +Hyvännäköinen
    +Lähes pomminvarma

    Miinukset:
    -Painaa ihan hitosti
    -Alusta aivan onneton
    -Tylsä ja tasapaksu
    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  15. #15
    Ja se täydellinen on ...?
    NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
  16. #16
    Bandiitti on omalla kohdalla vaihtoehto nro 1. Paperillahan nuo ovat kuin kaksi marjaa, puolukka ja mustikka. Se on makuasia kummasta tykkää enemmän. Sukisuki saattaa olla uutena hieman edullisempi. CB 1300:n olen koeajanut ja tuntui laiskalta, vääntöä kyllä piisasi mutta veto loppuu alle 8000 kierroksen kuin seinään. Bandussa on 6v loota vs. CB ja XJR joissa on 5v. Matka-ajossa mukavampi kun ei tarvii huudattaa konetta.



    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  17. #17
    Bandiitti oli kerran vuokralla etelän reissussa, reilun viikon ajoin.

    Tuntui XJR:ään verrattuna ihan mopolta, pienemmältä. Eritoten tankki ja etupää. Mutta kuljetti sekin kaks ja pakaasit.
    NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
  18. #18
    moi tossa aikaisemmin oli juttua pleksin koosta"laitoin pienen pleksin" minkähän korkuinen pleksi olisi sopiva xjr 1300 -06 ja
    onkohan joku kokeillut sitä kaksi osaista pleksiä...vasta alkanut
  19. #19
    Lainaa (hatle @ Tammi. 30 2010,10:29) kirjoitti
    moi tossa aikaisemmin oli juttua pleksin koosta"laitoin pienen pleksin" minkähän korkuinen pleksi olisi sopiva xjr 1300 -06 ja
    onkohan joku kokeillut sitä kaksi osaista pleksiä...vasta alkanut
    Mun mielestä paras kun ei ole minkäänlaista pleksiä. Kokeilin *givin pienintä pleksiä, enkä tykännyt. Ilmavirta kohdistuu tasaisemmin koko kroppaan kun edessä ei ole muuta kun mittaristo.
    Nää on tietysti makuasioita.
  20. #20
    Itsellä XJR 08 nyt pari kesää ajettuna ja tyytyväinen olen ollut... Minulle tuo vauhti ei ole pääasia, mutta kivan laaja vääntöalue antaa ajamiseen kivaa sporttisuutta... Katteettomana pyöränä 120km/h on mukavuuden raja, ja tämä sopii meikäläiselle kun en varsinaisesti ole mikään "Kevin Swants"!

    Nyt olen silleen varovaisen rauhallisesti kartoittanut mahdollisuuksia mitenkä tuosta 1300 ruisku moottorista sais pikkasen doubattua lisä hevosia.... (kaverit kun irvailee että moottoripyörässä pitäisi olla 100hv-> muutoin se on mopo * )

    Viikkositten sain tetää että powercommanderiä ei kyseiseen mopoon ole suoraan asennettavissa, onko XJR.n omaa ohjainpoksia mahdollista "säätää" vai pitääkö sinne asentaa kokonaan uusi ohjelmoitava keskusyksikkö (hestec... t.v...)
    Ihan hirveätä tehotavoitetta ei ole mutta sinne 110->hevosen päälle kun pääsis niin sit toi mopedi vois olla hivenen mukavampi leikkikalu...
    Onko kellään kokemuksia ruisku XJR. piristämisestä mitä kannattaaa tehdä ja kenellä kannattaa teettää?
    XJR
  21. #21
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Olen ollut huomaavinani, että olipa pyörä millainen tahansa, niin
    joillain on huomautettavaa. Tietenkin, jos tykkää rakentaa, niin
    mikäpäs siinä. Jos on alle 100, niin se on mopo ja jos ylle, niin jo on
    joku sanomassa, että mitä sinä tuolla teet, kun et osaa etkä voi
    käyttää sitä.

    Niinpä niin ... elämä on ... *
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  22. #22
    Jos moottoripyörää järjellä ajattelee niin edellisessä "mopossa" oli 41hv ja sekin riitti komeesti kruisailuun.Nykyisessä on 98hv (eiks ne sen verra ilmoita XJR.n tehoks) ja luulisin että siittäkin on suurimmaks osaksi se 50hv reservissä.

    Nyt on kuitenkin 3kesä alkamassa samalla mopolla eikä ole ilmennyt mitään syytä vaihtaa pyörää... kuitenkin alkavalle kaudelle olis kiva saada jotain uutta ja ihmeellistä, eli jos vaikka "pilais" tuon alkuperäisen XJR.n tekemällä jotain "tyhmää".

    Mitä tohon alle 100hv mopo juttuun tulee niin sehän on "vitsi" Kavereilla kun on kaikila 150+hv niin pieni "vääräleukaisuus" kuuluu asiaan kun jutellaan harrastuksista... pääsee sitä itse irvaileen kun on kuitenkin yli 1000kuutioo ja muilla karvan alle.... mutta sehän on sitä "pieni Vi###lu piristää päivää" osioo...

    Mutta tosiaan jos joku tietää että mitenkä ruisku XJRää sais pikkasen pirteemmäksi (pilaamatta koko mopoa) tai sais ainakin sen tasakaasun aaltoilun siittä pois, eli seosta hitusen rikkaammalle niin kaikki tieto on asiasta tervetullutta....

    Kiitos

    Ps. mun suussa kaikki moottoripyörät kääntyy mopoiksi oli siinä 10 tai 300hv. Joten sitä ei ole tarkoitettu halveeraavaksi ilmaukseksi...
    XJR
  23. #23
    Muuttuuko -08 mallissa toi ruisku jotenkin? Kun siihenhän tuo dynojet ainakin tarjoaa commanderia. Sen enempää tosta ruikumallista tietämättä, niin luulisin että ne perus jutut tuohonkin tuo sen kivan pikkulisän...

    Eli kokoputkisto, ruiskunsäätö/commander ja vaparifilsu, kenties ne nokat ja se kaikista halvin viritys eli piikkiä pienempi eturatas.

    Kaverin tollaseen vanhempaan kaasari version xjr:ään olis kanssa tarkoitus vielä tässä vaihtaa kokoputkisto ja suutinsetti filsun kera, sekä kenties sitten noi nokatkin.
    Aika paljon mukavampi siitäkin tuli ihan jo vaihtamalla viime kesänä ton eturattaan. Kokeiltiin ensin 2-piikkiä pienempää, mutta sillä jo sitten huuti tuolla matka-ajossa vähän liikaa.

    Omaa silmää tuo pyörä miellyttää kyllä malliltaan, verrattoman tyylikkään näköinen peli Jos itselleen hommaisi, niin haluaisin vaihtaa siihen keulan vaikka R1:stä ja vaihtaa ne orkkis takaiskarit myös jämäkämpiin. Saisi sen alustan päivitettyä noilla eväillä pikkuisen reippaampaan ajoon sopivaksi.
  24. #24
    Vanhemman version (1200cc) virit oli minulla: akra, imukurkut Fj1200:sta, k&n, syttypyörä, suutinsatsi ja avarrettu ilmanputsarikotelon kansi. Antoi penkissä 118hv takapyörältä ja sen jälkeen asensin vielä tuon syttypyörän ja avarsin kotelon kantta lisää. Minusta tuohon ei ole järkeä laittaa pienempää eturissaa, koneessa riittää vääntöä vakioväleilläkin.



    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  25. #25
    Lainaa (Tctic @ Helmi. 08 2010,10:16) kirjoitti
    Minusta tuohon ei ole järkeä laittaa pienempää eturissaa, koneessa riittää vääntöä vakioväleilläkin.
    Joo, tää lienee vähän makuasia

    Mun kokemukset rajoittuu tosiaan n.500km mitä tolla kaverin -00 1300:lla ajelin... Voihan se olla että mä olen vähän sellainen rajumman ajotyylin kaveri ja musta se tosiaan tuntui ihan vakiona niin pirun laiskalta... Sitten kun vaihtoi tuon rattaan, niin tuli siitä paljon pirteämmän oloinen ajella
  26. #26
    Näissä piireissä vittuilu on välittämistä..

    Itse vaihdoin Suzuki VX800:n -97 tuohon Yamahan XJR 1300 -04. Jammu seisoo viel kaupan rivissä odottelemassa ajokelejä.

    Suzukissa oli mieleiseni vääntävä V2 (n.48hp) ja oli muutenki mukava ajella. Tosin kilometrejä oli kertynyt jo 98tkm..

    Saas nähdä kuinka yllätyn(kö?) kun pääsen jammun sarviin suikan jälkeen.
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
  27. #27
    Dodiin. Viestiketjun aloittajana palaan aiheeseen. -09 Yamaha XJR kotiutui, Honda meni vaihdossa. Väri on Silver Tech ja juuri sisäänajettu peli on kyseessä. Lämpökahvat ja SW-motech takateline ovat lisävarusteet, muuten täysin alkuperäinen. Ai että on hyvännäköinen prätkä. Kyseessä ei kuitenkaan ole Vantaan YC:n mopotin.



    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  28. #28
    Ensimmäiset 100km takana, ja ei voi kuin kehua. Aika mahtava peli. Katetta tuo ei tarvitse, 100-120 km/h on juuri hyvä matkanopeus, eikä tunnu vielä yhtään rasittavalta. 100:n nopeudessa on kierroksia n.3700, eli sopivasti, ei tartte huudattaa. Ajoasento on juuri hyvä.. Moottorissa on vääntöä, tosin aika laihalla tuntuu seokset olevan. Tuohon vois harkita sliparia ja powercommanderia, samalla saisi äänet oikealle tasolle... Jousitus on täysin säädettävä, eli jousen esijännityksen lisäksi voi säätää sisään- ja ulospäinvaimennusta. Vaatii hieman perehtymistä, mutta tuntuu että takajousituksen ulospäinvaimennusta voisi lisätä. Terävissä pateissa tuntuu aika voimakas katapulttiefekti... Lisävarusteena otin Yamahan alkuperäiset kahvanlämppärit, pesee Hondan vastaavat mennen tullen. Lämpenee tasaisesti ja tehoa riittää niin että täysillä ollessaan polttaa. Lisäksi portaaton säätö, toisin kuin Hondan kahvoissa. Onko tietoa mitä muita slipareita tuohon malliin löytyy kuin LeoVince ja Laser??
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  29. #29
    Monologi jatkukoon... Kokeilin takajousituksen paluuvaimennuksen säätöä. Oireet viittasivat siihen että paluuvaimennusta on liian vähän. Kiristin säädön tiukimpaan asentoon. Oli todennäköisesti tehdasasetuksissa, tarvitsi kiristää 10 naksausta (käänsin vastapäivään) ja oli maksimissa. Löysäsin kolme naksausta maksimista ja eikun kokeilemaan. Käytös muuttui totaalisesti, nyt on hyvä. Ei lainkaan katapulttiefektiä. Jatkan säätökokeilua...

    Mitä öljyä porukka käyttää XJR:ssä? Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, toimivin ratkaisu lienee 20w-50 mineraaliöljy. Paikallinen myyjä suositteli BELRAY EXL:lää, mutta myös Hondan GN4:sta olen kuullut kehuttavan. Saattaa muuten olla samaa litkua molemmat... Kirjan mukaan suositeltu öljy luokitus on API SG tai korkeampi sekä JASO MA. Aika ympäripyöreästi mainittu, kaikki mp öljyt täyttää vaatimukset.



    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (sik @ Huhti. 23 2010,16:49) kirjoitti
    Dodiin. Viestiketjun aloittajana palaan aiheeseen. -09 Yamaha XJR kotiutui, Honda meni vaihdossa. Väri on Silver Tech ja juuri sisäänajettu peli on kyseessä. Lämpökahvat ja SW-motech takateline ovat lisävarusteet, muuten täysin alkuperäinen. Ai että on hyvännäköinen prätkä. Kyseessä ei kuitenkaan ole Vantaan YC:n mopotin.
    Joo ei taida olla se Vantaan YC:een yksilö kun kävin sen hakemassa tuossa muutama viikko sitten. Inssin jälkeen suoraan Centterille koeajamaan ja paluuta ei ollut... suorastaan valloittava peli .
    Ensimmäinen pyöräni ja ajaminen on yhtä riemua... ja onhan se niin syntisen hyvän-näköinenkin . Etujarrujen kanssa pitää olla vähän tarkempana tuon autokoulun absillisen kawan jälkeen. Ja niin kuin sanottu, menee kuin kiskoilla.

    Muita romppeita pyörässä ei ole kuin leovincen slipari... en tiedä sitten hyötyisinkö tuosta powercommanderista. Näyttää löytyvän suoraan tähän -09 malliin. Lisä heppoja/vääntöä en ainakaan vielä kaipaa . Ajoakin takana vasta 600km.
    Yamaha XJR -09
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen