Sivu: 2 / 8:sta EnsimminenEnsimminen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 229:sta
    Lainaa (Vmatti @ Maalis. 20 2010,16:56) kirjoitti
    Tais olla tollanen nytill tnn Yamaha Centeriss motokuumeen tiimoilta.
    Vai oliko, en tunne noita niin hyvin? Sininen Tenere kuitenkin.
    Oiskohan sittenkin ollut 660 tenere. Ksitin ett noita 1200:sia ei olis viel maassa. Voin tosin olla vrss ja joku oikaiskoon asian jos tarvetta.
    Lainaa (xs2jammu @ Maalis. 20 2010,20:04) kirjoitti
    Lainaa (Vmatti @ Maalis. 20 2010,16:56) kirjoitti
    Tais olla tollanen nytill tnn Yamaha Centeriss motokuumeen tiimoilta.
    Vai oliko, en tunne noita niin hyvin? Sininen Tenere kuitenkin.
    Oiskohan sittenkin ollut 660 tenere. Ksitin ett noita 1200:sia ei olis viel maassa. Voin tosin olla vrss ja joku oikaiskoon asian jos tarvetta.
    Pikku Tenere oli esill ainakin Vantaan Yamaha Centteriss.
    Buell XB12X -06
    Onko joku lytnyt artikkelia, miss olisi todella ajettu tuolla vehkeell? Siis jonkinlaista koeajoa tai vastaavaa.
    Ei oikein uskaltaisi lhte tilailemaan, ennenkun saisi jotain puolueetonta tietoa masiinasta. Nyt saisi adventure varustuksen "first edition" sarjasta kaupan tekijisiksi, mutta joutuuko samalla palkattomaksi testi/kehityskuskiksi?
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tll hetkell tallissa ja kytss)

Katsele tuolta linkkej: www.advrider.com sielt lytyy jotain.
    BMW R 1200 GSA
    ex XT1200Z, FJR1300, GS1200, GS850, ST-2, XJ600, CX500C, GSX750ES, GR650XF
    Kiitoksia paljon!
    Tuntuvat olevan varsin tyytyvisi vehkeeseen. Mainio nimenomaan pitkn ajoon. Vnt tasaisesti kahdesta tonnista ylspin, kuten arvata saattaakin. Vertasivat kulutusta samanlaiseksi, kun V-Stomin tai gessun. Ja yhdell hiekkapolulla nytti kundi kskevn varsin mallikkaasti, joten ei taida olla liian painavakaan, vaikka paperilla kiloja onkin rutkasti. Taitaa ajo-ominaisuudet olla kohdallaan, kuten yamahoissa yleenskin. Trkeet mulle.
    Hyv meininki! Tytyy viel tutustua noihin linkkeihin syvllisemmin. Pirskatti, ku ei osaa ranskaa!!
    Ai ett, ku kutkuttaa. Koeajolle on pstv kki. Tuli paha vaihtoehto gessulle ja Multisradalle!!!
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tll hetkell tallissa ja kytss)

Yamaha Super Tenere first ride * << Youtubesta lytyi tuollainen ptk. Lievsti sanottuna kiinostavan oloinen pyr!

e: Laitetaas viel lis fiilistelyptk Youtube2

Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
    Jeeesss... Ja Moto Ykksess, viimeisess numerossa nkyy olevan koeajo!!
    Palataan, ku ehtii lukasemaan!!!
    FJR-1300

Nyt POLTTAA ja kovin. Psin eilen koeajamaan Teneren ja on se mahtava laite. Lahjoittaisko kukaan mulle vhn pomaa

En pssyt maastoon tai hiekkatielle kun oli niin pirun huono keli, mutta puoli tuntia kurvailin isompaa ja pienemp pikitiet. Moottorissa kivasti samat trint kuin TDM:ss joten silt osin tuntui kotoisalta. Vnt oli ihan oikeasti mukavasti ja ei huomannutkaan kun taas mentiin jo pitklti sakkolukemia ihan vaan noin niin kuin vahingossa. Pyrss oli vakiopleksi ja se antoi hyvn suojan sadesllkin hyvin joten en tied onko se isompi pleksi tarpeen ollenkaan, pitisi tietenkin pst vertaamaan. Ajoasento oli rento ja mik mukavaa niin satulasta lytyi useampi mukava kohta miss istua. Polvikulma oli hyv, ei olleet jalat koukussa. Kettern oloinen hallitavaksi mys hitaassa ajossa. Olen myyty mies
    Lainaa (xs2jammu @ Kes. 20 2010,21:04) kirjoitti
    Nyt POLTTAA ja kovin. Psin eilen koeajamaan Teneren ja on se mahtava laite. Lahjoittaisko kukaan mulle vhn pomaa *

En pssyt maastoon tai hiekkatielle kun oli niin pirun huono keli, mutta puoli tuntia kurvailin isompaa ja pienemp pikitiet. Moottorissa kivasti samat trint kuin TDM:ss joten silt osin tuntui kotoisalta. Vnt oli ihan oikeasti mukavasti ja ei huomannutkaan kun taas mentiin jo pitklti sakkolukemia ihan vaan noin niin kuin vahingossa. Pyrss oli vakiopleksi ja se antoi hyvn suojan sadesllkin hyvin joten en tied onko se isompi pleksi tarpeen ollenkaan, pitisi tietenkin pst vertaamaan. Ajoasento oli rento ja mik mukavaa niin satulasta lytyi useampi mukava kohta miss istua. Polvikulma oli hyv, ei olleet jalat koukussa. Kettern oloinen hallitavaksi mys hitaassa ajossa. Olen myyty mies *
    No niin sammus kyll hiillos kun m yyj soitti ja kertoi vlirahan

No on se silti mahtava laite vaikka maksaakin liikaa mulle tll hetkell.
    Lainaa (aj@ @ Maalis. 09 2010,14:58) kirjoitti
    Jrkyttv paino yhdistettyn ilmeiseen ylpainoisuuteen ei taida olla paras ratkaisu edes matkaenskaan.
    Ainakin se vanha super tttr oli aika ylpainoinen. Kovalla sivutuulella kun tuli metsn suojasta aukealle niin saattoi tuntua hupaiselle.. *mutta muutoin se oli ajo asennon puolesta kyll nautittava peli. Kyll tuohon uuteen sortua voisi ilomielin ..

R1100S & Gospel Rider

Mrnpt kohti

-Get away-

No tulihan toi uus Tenere tyypitetty.
    Kyll vanhan enska- ja V-Stromkuskin hanskaan istui heti vlittmsti. Paino ei haittaa ptkkn, kun painopiste on todella alhaalla. Ois vaikka heti pystynyt tekemn "paskarinki". Touring-asetusta en tuntunut tarvitsevan ollenkaan, vaan heti piti knt sportille, mik muuten vaatii pyshtymn. Vnt piisaa sillai eleettmn riittvn mukavasti. Luistonesto ilmeisesti esti muutaman keulimisen. Jarrut aivan erinomaiset. Kokeilin erilaisia jarrutuksia, enk huomannut ABsin puuttuvan tilanteisiin lainkaan, mik kertoo, ett systeemi toimii mainiosti. Satula on ehk paras, mill olen istunut. Oli aikamoinen puuskittainen tuuli, mutta aika pieni tuulisuoja toimi yllttvn hyvin. Kardaania ei havaitse lainkaan.
    Siis aivan mainio laite, jossa on yksi suuri haitta, nimittin hinta!!! Mutta ei tietenkn todella hyv saakaan todella halvalla. Nyt taitaa olla joka nurkka tynn vaihtopyri. Sen verran surkeeta vaihtohyvityst tarjosivat. Tytyy myyd nyt ekaks V-Strom ite. Mut ton m haluun!!!
    FJR-1300

Kayttajan kertomaa:

Lainaa kirjoitti
    Yamaha 1200 Super Tenere:
    Very competent machine. *It is big and heavy, but the suspension is very good and it handles the terrain extremely well. *I think we exposed all its weak spots by taking it into terrain where few riders will ever take it, and I doubt that anybody will do it at the speeds we saw. *The issues we exposed were more due to hard testing than intelligent ride to preserve technique. *There was none of that. *
    Nothing ever rattled loose. *We did not loose any bolts. *The only thing we had to check often was the spoke tension. They tended to loosen themselves. *We were unsure if they were properly tensioned to start with.
    The fan issue needs attention. *It has a 20A fuse on the fan circuit, so the motor burns before the fuse. *A smaller fuse to protect the motor should be considered. *
    Foot pegs those Aluminium ones should go and be replaced with something proper. *Really, this is a problem.
    Bash plate why they attach the bash plate to the sump I cannot work out. *BMW had patent rights on that. *Someone will make a plan, but this needs to change urgently.
    Having said that, I dont think that the design brief included anything remotely close to the conditions the bike saw.
    Would I buy it, yes!
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Thanks for information!

Here is one guite interesting test by the way:

http://www.ashonbikes.com/content....A9-test

So it is not perfect machine, but near by!
    FJR-1300

No eiks kukaan tll keskustelija ole viel ostanut kyseist laitetta, kun ei mitn tarinoita/kokemuksia ilmesty milln thn viestiketjuun??
    FJR-1300

Lainaa (mara55 @ Syys. 05 2010,08:06) kirjoitti
    No eiks kukaan tll keskustelija ole viel ostanut kyseist laitetta, kun ei mitn tarinoita/kokemuksia ilmesty milln thn viestiketjuun??
    Tainnut kyd niinkuin mulla ett kauppias oli sit mielt ett mun kukkarolla sit ei hommata
    No sama vika tllkin pikkusen vaivaa. Pitis kuulemma laittaa vlirahaa yli 15k aivan priiman V-Strom 650 lisks. Yli kahden tonnin lisvarusteet ei meinaa mitn!!
    Mut jumalaut, on se vaan niin mulle sopiva peli toi super tenere, et kyl m jotain keksin, ellei suzuki todella nopeesti pivit radikaalisti tota stromppaa. Tuolla susukipalstalla otsikolla V-Strom on keskustelunpoikasta asiasta.
    FJR-1300

Kvin kanssa testaamassa. Mukava mopo, mutta hintapyynti on aika kova. Tai siis hyvitys vanhasta moposta aika pieni.
    Hei xs2Jammu.
    Menee nyt vhn sivuun tst varsinaisesta aiheesta, mut mulla oli jytri viis vuotta. Ostin sen uutena "ruusulan romusta" *(Ajan Osa), vuonna -73 just ennen ku prtkvero yli tuplaantu. Oli muuten helvetin hyv pyr!! Ajoin sill melkeen 90000km eik koneessa koskaan ollu mitn vikaa. Runko murtu pari kertaa, mut ei muita murheita. Kytiin kaverin kaa sill Albanian rajalla vuonna -74, 8000km itblokin lpi. Vitsi, mik reissu!!
    Tuli tosi nostalginen fiilis sun videoistas! KIITOS!!
    Siis onko sulla se vielkin? Voi ku ois jttny omansa vaik talliin talteen!!
    FJR-1300

Lainaa (mara55 @ Syys. 05 2010,13:32) kirjoitti
    Hei xs2Jammu.
    Menee nyt vhn sivuun tst varsinaisesta aiheesta, mut mulla oli jytri viis vuotta. Ostin sen uutena "ruusulan romusta" *(Ajan Osa), vuonna -73 just ennen ku prtkvero yli tuplaantu. Oli muuten helvetin hyv pyr!! Ajoin sill melkeen 90000km eik koneessa koskaan ollu mitn vikaa. Runko murtu pari kertaa, mut ei muita murheita. Kytiin kaverin kaa sill Albanian rajalla vuonna -74, 8000km itblokin lpi. Vitsi, mik reissu!!
    Tuli tosi nostalginen fiilis sun videoistas! KIITOS!!
    Siis onko sulla se vielkin? Voi ku ois jttny omansa vaik talliin talteen!!
    Kyll mulla XS2:nen on jljell. Ostin tmn vuonna 2001 ja ihan hevin en myy. Muita pyri on sin aikana vaihtunut kymmenkunta, tnnkin lhti yksi uudempi -82:nen jytri uuteen kotiin. Pakko todeta ett jytriss ja varsinkin XS2:sessa on sit jotain aitoa fiilist.

Mutta itse aiheeseen. Kyll mulle ji sellainen polte tohon uuteen Tenereen ett jos jostain vaan rahoituksen keksin niin sellainen tulee, mutta ei sill hinnalla mink Vantaa tarjosi. Olis pitnyt laittaa -07 TDM:n lisksi 12500 euroa mukaan.
    No samassa suhteessa surkeen vaihtotarjouksen vantaa tarjos mullekin. Kerrottakoon nyt suoraan, et 2005, 41000km, uudet renkaat ja ketjut/rattaat, tarpeellisia lisvarusteita noin 2000 arvosta ja tysin virheetn siis V-Strom 650. Uus akku ja ajettu vain matka-ajoa, ku tymatkat ja muut stadiajot ajelen moposkootterilla. Ni ne kehtas tarjota siit 4600!!!!
    Eihn tollasta voi hyvksy hullu erkkikn. Ite kai se on myytv, mut sen verran mokasivat, et ji aikaa vhn ajatella. Siis kun strommi on priimaa ja toimii kuin enkeli, onko jrkee vaihtaa ollenkaan!? Toihan nyt oli suorastaan loukkaus, et niiden mielest toi jammu on neljn V-Stromin arvonen ja viel kaupan tekijisiks j ens kesn reissurahat!!!!!!
    No joo. Joka tapauksessa se tenere oli aivan loistava vehje mun makuun ja kyttn. Kyl m sellasen haluun ja hankin. Mut miten ja mist on sit eri asia. Taidan kyd persaukisessa kreikassa tutkailemassa tilannetta ja ostan sielt (jos lytyy), pidn pari vuotta ulkomailla rekisteriss ja sit kytettyn tuon suomeen.
    No en tied. Mut jotain tytyy keksi!!!
    FJR-1300

Kyll, mulle sellainen tuli tuossa keskuun puolessa vliss. Tilasin sen netist muistaakseni 9.3 ja vaihdossa meni FJR-07. Hiton hyv pyr. Mm parhaat jarrut ja luistonesto mit mulla on missn laitteessa aiemminin ollut (mukaan lukien FJR, GS:t, VW-konserni ja Tojot). Hitsin helppo ajella hitaasti ruuhissa, mink huomasin tnkin aamuna pk-seudun ruuhka liikenteess (vrin kytt?). Ajanut olen 5t km josta suurin osa nurkka ja tymatka ajoa, kulutus noin 5l/100km. Lisvarusteita olen asentanut alkuperiset kahvalmpprit (hiton kalliit) ja SW:n GPS ohjaustankoteline.

--Kari
    BMW R 1200 GSA
    Onneks olkoon vaan hyvn ostoksen johdosta!
    Minkin koeajolla tein parhaani jytkseni jotain moitittavaa jarruista, mutku ei mitn lytyny. En huomannu ABsin puuttuvan peliin missn vaiheessa, eik sit ennakolta hieman epilyttv jarrutehonjakosysteemi (kiva sana) havainnu milln lailla. Loistavat jarrut tytyy sanoa.
    Ilman luistonestoa sen saa keulimaan mukavasti (kuka nyt sellaista haluis) mut kys. jrjestelm esti sen ja tietenkin sutimisen, niin ettei sen puuttumista peliin edes huomannu. I like!!!
    Paljonko se muuten kantaa kuormaa?
    Miten eroaa kulutus touring ja sport asetuksella? Kumpaa kytt?
    FJR-1300

Lainaa (veppi @ Syys. 06 2010,10:22) kirjoitti
    Kyll, mulle sellainen tuli tuossa keskuun puolessa vliss. Tilasin sen netist muistaakseni 9.3 ja vaihdossa meni FJR-07. Hiton hyv pyr. Mm parhaat jarrut ja luistonesto mit mulla on missn laitteessa aiemminin ollut (mukaan lukien FJR, GS:t, VW-konserni ja Tojot). Hitsin helppo ajella hitaasti ruuhissa, mink huomasin tnkin aamuna pk-seudun ruuhka liikenteess (vrin kytt?). Ajanut olen 5t km josta suurin osa nurkka ja tymatka ajoa, kulutus noin 5l/100km. Lisvarusteita olen asentanut alkuperiset kahvalmpprit (hiton kalliit) ja SW:n GPS ohjaustankoteline.

--Kari
    Onko sulla hopee? Sellainen tuli motarilla ohi tnn jossain Veikkolan tietmiss lntt kohti viiden jlkeen rukkapuku pll.
    Tulihan se koeajettua pari viikkoa takaperin... Samassa yhteydess tuli testattua mys Kottaraisen Adventure 990 ja GS Puimuri ... Adventuresta tehtiin kaupat

Tennari oli ihan kiva, mutta jotenkin kompromissi jostain GS ja Kotarin vlilt...
    Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (xs2jammu @ Syys. 06 2010,18:52) kirjoitti
    Onko sulla hopee? Sellainen tuli motarilla ohi tnn jossain Veikkolan tietmiss lntt kohti viiden jlkeen rukkapuku pll.
    Kyll m siihen aikoihin kotiinpin olin menoss ko vyl pitkin.

--Kari
    BMW R 1200 GSA
    Lainaa (mara55 @ Syys. 06 2010,13:37) kirjoitti
    Kiitos,
    Kuorman kannosta ei oikeestaan tietoa, vain parisataa kilsaa ilman pakaaseja emnnn kanssa matkattu. Ja yksin ajaessa ollut mukana vain viikonloppu varusteet.
    Sek, ett eilen jossain liikennevaloissa vaihdoin S-modeen. Sit kun ei voi vaihtaa muutakun pyrn ollessa pyshdyksiss. Ei se vaikuta paljoakaan kulutukseen onko S- vai T-mode, ajotapa ja alusta varmaan enemmnkin.

--Kari
    BMW R 1200 GSA
    Milts valot vaikuttaa? Riittk teho pimell? On meinaan V-Strommissa parhaat, mit oon prtkiss tavannu, eik huonot valot en kiinnosta, niinku gessussa.
    Ja tosta kantavuudesta --> kyll kai jossain sanotaan max kuorman kilot? Srommissa se on muistaakseni 208kg, eli paljon. Luulis tennarin kantavan hyvin kuormaa, mik on mulle trkeet, ku kyydiss on usein mamma ja monen viikon kamat. Siks kiinnostaa.
    FJR-1300

Lainaa (veppi @ Syys. 07 2010,10:03) kirjoitti
    Lainaa (mara55 @ Syys. 06 2010,13:37) kirjoitti
    Kiitos,
    Kuorman kannosta ei oikeestaan tietoa, vain parisataa kilsaa ilman pakaaseja emnnn kanssa matkattu. Ja yksin ajaessa ollut mukana vain viikonloppu varusteet.
    Sek, ett eilen jossain liikennevaloissa vaihdoin S-modeen. Sit kun ei voi vaihtaa muutakun pyrn ollessa pyshdyksiss. Ei se vaikuta paljoakaan kulutukseen onko S- vai T-mode, ajotapa ja alusta varmaan enemmnkin.

--Kari
    Kyll ainakin siin Teneress mit kvin testaamassa, sai vaihdettua modea viel kuudenkympin vauhdissa.
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
    Lainaa (jyke @ Syys. 08 2010,06:57) kirjoitti
    Kyll ainakin siin Teneress mit kvin testaamassa, sai vaihdettua modea viel kuudenkympin vauhdissa.
    No, niinp taitaakin voida kun kaasu on kiinni, lainaus ohjekirjasta:
    Warning! Do not change the D-mode while the vehicle is moving. Using this switch changes the drive mode to touring mode T or sports mode S. The throttle grip must be completely closed in order to change the drive mode.

--Kari
    BMW R 1200 GSA
  30.  
    Moro,

Kvin kanssa tyypittmss tuon Tennarin ja kiva pyrhn se oli. Voimaa on Gessuun verrattuna enemmn kuin riittvsti ja kivan vrinttmsti tuo kvi.

Hiekkatiell kurvailuakin tuli kokeiltua ja helpohkosti tuolla sai soraa siirretty. Toki tuolla omamassalla saa olla mutkissa hereill.

Yksi asia ji tuossa vaivaamaan, ja se oli tuo tankinpokkaus, joka toimii tuulisuojana. Ainakin minulla (185cm) polvet ottivat kiinni tuohon "pokkaukseen" ja ilmeisesti muillakin oli ottanut, joista lahjakkaat naarmut olivat todisteena. Suojamuoveillahan tuosta selvi, mutta Gessussa ei tuollaista ongelmaa ollut.

Mutta jokatapauksessa ehdottomasti kokeilemisen arvonen pyr

-Ilkka
    BMW F800GS -11
Sivu: 2 / 8:sta EnsimminenEnsimminen 1234 ... ViimeinenViimeinen