Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 66:sta
  1. #31
    Jossain vaiheessa pidin navin imukupilla kiinnitettynä pleksiin, kunnes ohipaahtavan rekan ajoviima irrotti laitteen. Mielessäni kuvittelin vain laitteen pyörivän tien laitaa, mutta hämmästykseni oli suuri, kun vauhdin pysäytettyäni löysin navin stongan ja mittariston välistä. Nykyisin siis navi on kiinnitettynä tarpeettomaan mittariin ja varmistettu vielä narulla; toinen pää kiinnitettynä telineeseen, toinen stongaan.

    Tuo pleksiin kiinnitys on suhteellisen epävarma, koska ilmeisesti kaikki pleksit ovat enemmän tai vähemmän taivutettuja, ja tällöin imukuppi kiinnitys on hiukan epävarma.
    Aikuinen nainen nexusti
  2. #32
    Laiton omaani navin näin, itse olen tyytyväinen.

    Suzuki GSX-R 1100W
  3. #33
    Lainaa (lehtijussi @ Huhti. 30 2010,23:14) kirjoitti
    Lainaa (elokuu @ Huhti. 27 2010,22:23) kirjoitti
    En tahtoisi moittia, enkä tunne Burgmanin ajoasentoa hyvin, mutta eikö tuo navi ole hieman liian matalalla?
    No juu, oikeassa olit. Umpipotta päässä joutuu kurkkimaan pahasti alaspäin.

    Katsoo ny miten sen sais tyylikkäästi nostettua ylöspäin..
    Muistan kun sovittelin aikoinaan navin paikkaa, niin hieman hävetti shotsit jalassa ja kypärä päässä kekkuloida rivarin pihalla. Sain kuitenkin sen hyvälle korkeudelle. Omani on vieläkin ylempänä kuin Wild kongarin. Navi peittää tuon Hondan merkkivalorivin, mutta eihän siellä mitään tärkeää olekkaan. TomTom'in mukana tuli RAM'in kiinnitysjalka ja sen kanssa sain navin hyvin sarvien väliin vasempaan reunaan.
  4. #34
    No tällain sain laiteltua:


    Tässä likkailemalla pari kuvaa lisää, gepsittä ja kuulokkeiden liitäntä: http://jkl.kuvat.fi/kuvat/Suzuki%20B...%20400/074.JPG

    Moon ny tyytyväinen.
    Forward taapertamista - as early as -62

    *Xciting 500Ri*
  5. #35
    Jep. Silloin se on OK, jos se on asennettu itselle sopivalle korkeudelle. Kenenkään muun ei tarvitsekkaan olla tyytyväinen *
    Suzuki GSX-R 1100W
  6. #36
    Lainaa (Wild kongari @ Touko. 01 2010,22:39) kirjoitti
    Jep. Silloin se on OK, jos se on asennettu itselle sopivalle korkeudelle. Kenenkään muun ei tarvitsekkaan olla tyytyväinen *
    Hehee, rivien välistä voi lukea että välirautaviritys on ehkä hieman "karkeahko"..
    Kaiken näköistä tossa koittelin, mutta kun en halunnut noita tangon päälysteitä enempää reijitellä niin päädyin kuvan mukaiseen viritykseen.
    Gepsi näkyy ja se on pääasia..
    Forward taapertamista - as early as -62

    *Xciting 500Ri*
  7. #37
    Lainaa (lehtijussi @ Touko. 02 2010,01:23) kirjoitti
    Lainaa (Wild kongari @ Touko. 01 2010,22:39) kirjoitti
    Jep. Silloin se on OK, jos se on asennettu itselle sopivalle korkeudelle. Kenenkään muun ei tarvitsekkaan olla tyytyväinen *
    Hehee, rivien välistä voi lukea että välirautaviritys on ehkä hieman "karkeahko"..
    Kaiken näköistä tossa koittelin, mutta kun en halunnut noita tangon päälysteitä enempää reijitellä niin päädyin kuvan mukaiseen viritykseen.
    Gepsi näkyy ja se on pääasia..
    Ei tuo tosiaan pahalta näytä. Korkeus näyttäisi olevan juuri sellainen, kun mittareita katsoo niin naviakin voi samalla silmäillä.

    Itselläni oli omaani sovitellessa mielessä myös, että saan navin hiukan suojaan sarvien väliin.
    Suzuki GSX-R 1100W
  8. #38
    Tilailin talvella digitaalisen volttimittarin neljällä piuhalla. Kahdella piuhalla se saa virtansa (esim ryöstäen joltain parkkivalolta tms) ja toiset kaksi piuhaa laitetaan mitattavaan kohteeseen, kuten akkuun. Tällä mallilla voi siis mitata suoraan akusta voltit ilman häviöitä ja siten että mittari käynnistyy vasta virta-avain on asennossa.

    No en oikein löytänyt järkevää paikkaa mihin sen lopulta olisin asentanut, joten se on vielä asentamatta.

    Lopulta tilasin yksi ledisen volttimittarin, joka on toteutettu kameleonttiledillä. Vilkkuminen ja värit punainen, oranssi, vihreä indikoivat akun volttimääriä / laturin työntämää latausjännitettä. Tuollainen 1 ledi on helppo asentaa mihin vain, mutta nyt kun rupesin miettimään, niin siinähän on nyt sitten ne 2 piuhaa vain. Eli suoraan akkuun tuota ei voi laittaa tai palaa jatkuvasti. Releratkaisua ei jaksa ruveta tekemään.

    Mites jos ottaisi vaan mittauksen suoraan joltain parkkivalon johdoilta tai virtalukolta tms... tuleeko siinä huomattavia häviöitä?

    Onko muut askarrelleet volttimittaria maxiskootteriinsa?
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  9. #39
    Islannin tulivuoren, kreikan talouden ja ties minkä takia euron arvo laskee paraikaa kuin lehmän häntä. Tämän vuoksi pistin tilaukseen itselleni vielä uuden vakio-etuvariaattorin vielä kun sen tilaamisesta ulkomailta on hyötyä.

    Sitten on vaihdettu koko etu-variaattori, taka-variaattori ja kytkinpuoli kokonaan.

    Voi keskittyä vain ajamiseen (sen kuin uskoisi. Aina haluaa säätää vähän jotain)
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  10. #40
    Maxi kymcoon tänään huolto 6000 km , aikaa meni 2 tuntia , a´55€
    , huoltokirjan mukaan , öljyt , ilmansuodatin , vaihtoon , tarkastuksia , öljyämisiä yms , nyt öljynvaihtoon oli käytetty tuo aika , ilmansuodatinta (ei ainakaan laskutettu) ei ole vaihdettu , puhdistin itse kun ei läpi mennyt valoakaan , , *minkälainen mahtaa olla huoltoliikkeen käyttämä ohje määräaikaishuollosta kun se eroaa omassa huoltokirjassa olevasta ohjeesta noin paljon ? , olenko vain ns. "hyväuskoinen hölmö " lue asiakas ,kun en saa itse hyvin pitämääni ajolaitteeseen laadullista huoltoa? onko Kymcon huoltopisteet jotenkin jaettu kaupunkeihin siten että jos vain joku sattuis ottamaan , luultavasti Kymco maxeja vaan on niin vähän liikkeellä ettei huotopisteellä ole kokemusta ja roiskaistaan nyt joku huolto että asiakas saa leiman vihkoon ja on tyytyväinen,,,
  11. #41
    Ostin talvella Hgistä Piaggio Xevo 400 joka "oli" huollettu Bike World Espoossa ja ainakaan ei oltu pesty/puhdistettu ilman suodatinta, kaikki 11000 km ilmamäärä mennyt läpi ettei oltu sitä huollettu vaikka oli ko. firman leima paperissa. En ole saanut vielä heitä puhelimella kiinni. Samoin epäilen ettei ole vari hihnaakaan vaihdettu. Ainoastaan leima ja sottuinen nimi paperilla.
    Suzuki Intruder M1500 2012
  12. #42
    Lainaa (Wild kongari @ Maalis. 22 2010,19:17) kirjoitti
    Löysinkin mielestäni kokeilemisen arvoisen tuulisuojan, joka on Giwin uusinta uutta eli AF214. Perustelin itselleni sen tarpeellisuutta säädettävyydellä, sen korkeutta voi säätää: oman kokonsa, varustuksen, matkan ja sään mukaan. Lisäksi leveyttäkin on reilusti enemmän mitä alkuperäisessä, eli kädet ovat hyvässä suojassa.

    Toki siitä löytyy negatiivistakin, mutta niistä sitten enemmän, kunhan tässä pääsee testaamaan.
    Joko kilometrejä on kertynyt kokemuksista kommentoitavaksi asti? Itse katselin myös tuota plexiä, josko se oikeasti toimisi. Kaikkina kolmena kesän hellepäivänä sen saisi laskea alimpaan asentoon ja siten muuten nostaa ylös. Mutta ohjaako se ilmavirran mainostetulla tavalla?
  13. #43
    Oun tässä laittelemisessa vasta alkutaipaleella (siis mitä on ehtinyt värkätä), mutta jotain pientä olen Burgeriini laitellut; pleksi matalammaksi, takapää "sileäksi" (pitkä roiskis pois), toinen etulokari (muistaakseni 1000:en CBR:n?) ja Hatamoton tehoputki. Mutta rojekti jatkuu kun aika antaa myöden. *
    MaLe;pientä burgeri piristystä.
  14. #44
    Lainaa (MaLe @ Kesä. 01 2010,20:37) kirjoitti
    jotain pientä olen Burgeriini laitellut; pleksi matalammaksi, takapää "sileäksi" (pitkä roiskis pois)
    Itse taasen lisäsin sileästä kumimatosta noin 10-13cm pitkän lisä-roiskeläpän. Kyllästyin ainaiseen takaboxin pesemiseen. Kurat lensi nätisti takaboxille. Kerran kaveri ajoi autolla perässä ja sanoi että komiasti pitkälle lensi kurat kaaressa. Lisäroiskeläpän jälkeen ei ole tarvinnut pestä paikkoja.

    Toiset ei aja sateella, mutta itselläni tuo skootteri korvaa auton täysin kesäaikaan. Työmatkatkin säästä riippumatta.

    Makuasia sano koira kun ...
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  15. #45
    No niin laitan hiukan kokemuksiani tuosta Giwin AF214 wind shieldistä.

    Alkuperäiseen verrattuna se antaa suojaa reilusti enemmän, niin käsille kuin kasvoillekin. Minulle paras asetus on alin ja siinä se on ollut siitä lähtien, kun sitä testailin. Alimmassa asennossa näen selkä suorana katteen ylitse noin 15 metrin päähän. Sateeltakin se pitää kuivana jo pienellä nopeudella.

    Kävimme 9-10.6 Helsingissä ja ajelin koko matkan visiiri auki, eikä tuuli haitannut. Sääkin oli melkein hellelukemissa. Kyytiläinenkään ei valittanut ilmavirrasta, vaikka kokemuksia on suuremmista ja suojaavimmista katteista. Harmi, kun ei ollut aikaa jäädä vielä pariksi päiväksi, jotta olisi saanut ajella paraatissa joukon jatkona.

    Olen tässä pelkästään kehunut Giviä, mutta uskalla varovasti kertoa myös negaa. Huomasin testatessani, että nostettaessa säätö ylimpään asentoon lisääntyy noste, joka tuntuu selässä. Arvelisin ilmiön olevan samantyyppinen, kuin Givin vanhemmalla kiinteällä versiolla, mutta en voi sanoa mitään varmaa, koska en ole muuta kuin lukenut vanhemman version kokemuksista.

    Uskallan suositella AF214 versiota Silwer Wing kuskeille, jotka ovat n. 170 tai lyhyempiä.

    Minua pidemmät jos harkitsette Givin hankintaa, niin laittakaa privaa ehkä tiemme kohtaavat, jotta voitte itse testata.
    Suzuki GSX-R 1100W
  16. #46
    Tuossa se on pöydällä, J Costan variaattori. Pikkupulju Italiasta veloitti 190,00 euroa kuljetuksineen ja hetki sitten ovikello soi ja se saapui. Harmi vain, että sain 18k huollon vasta heinäkuun ekalle viikolle. Odottavan aika on pitkä!
    Aikuinen nainen nexusti
  17. #47
    Lainaa (Trinity @ Kesä. 22 2010,11:58) kirjoitti
    Tuossa se on pöydällä, J Costan variaattori. Pikkupulju Italiasta veloitti 190,00 euroa kuljetuksineen ja hetki sitten ovikello soi ja se saapui. Harmi vain, että sain 18k huollon vasta heinäkuun ekalle viikolle. Odottavan aika on pitkä!
    Heitä paikalleen ja hämmästy
    toivottavasti sinun versiosi on jo uutta sarjaa jossa on harmaa teräksinen kello johon nupit painautuvat. Eikä mustaa rautaa. Mustan kanssa on ollut ongelmia maailmalla. On väärin muotoiltu, jonka huomaa vasta 1000km jälkeen. Ja osalla on "kello" jopa haljennut ajossa.

    Uusi teräksinen kestää ja on uudempaa evoluutiota.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  18. #48
    Voihan p***a! Raudalta tuo minusta näyttää....mitähän ne ongelmat ovat olleet? Täytyy vissiin sitten säilyttää vanha variaattori varaosana ja toivoa, ettei mitään ongelmallista ilmene kesäkeikalla. Enpä olisi tuota ennakkoon arvannut, olisin voinut sitten valita Costan sijasta Polinin. *
    Aikuinen nainen nexusti
  19. #49
    Älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Niissä kaikissa ei ole ollut ongelmia. Joidenkin tiettyjen skootterimallien costa malleissa. Olisiko ollut 250cc vespaan menevissä ja 400cc burgereissa.

    Suosittelen katsomaan ensimmäiset 2000km osia noin 500km välein. Otat kuvat osista joka puolelta ennen asennusta siten että vaikka päivän sanomalehden päiväys näkyy taustalla. Mikäli ongelmia tulee, niin yhteyttä myyjään. Itse ostin Italiasta costani carpimoto nettikaupasta. Itselläkin tuli ongelmia. Ja kun sain uudet uuden evoluution osat, en jaksanut enää testata. Myin pois. Mutta niistä uusista teräksisistä ei ole saanut lukea pahaa sanaa.

    Toivottavasti et ostanut carpimotosta? Itse otin ensiksi yhteyttä suoraan costan tehtaalle kysyäkseni onko tässä valmistusvirhe. Sanoivat että joo vanhaa evoluutiota. Että myyjäliikkeen kautta takuuvaihtoon. Ja kun kerroin myyjäliikkeen sanoi costan poika että jaahas. Kyseinen pulju ei kuulemma vastaa reklamointiposteihin. On kuulemma hankala kauppa.

    Costan poika sitten lopulta suostui lähettämään uuden osan minulle takuuna suoraan. Tähän lienee auttanut se että ostin heiltä suoraan talvella muutaman setin liukutappeja. Jotka muuten on heiltä suoraan halvempia kuin nettikaupoissa. Ja tuli alta viikoss.

    Lukaisehan tuo aloittamani costa keskustelu ja sen ekan postauksen englanninkielisiä keskusteluja. Niiden takaa löytyy muistaakseni myös juttuja noista ongelmista.

    Tarkkailee sitä varoa aluksi. Ei välttämättä mene miksikään sinun nexuksessasi. Tai voit kysyä suoraan jos costalla on se uusi teräksinen bell tarjota sinun costa malliisi. Paketin kyljessä on mallinumero. Ei välttämättä maksa se bell kuin muutaman kympin posteineen ja saat mielenrauhaa.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  20. #50
    Itsehän laitoin costan myyntiin ennen kun huomasin oman costani ongelman. Se väärin muotoiltu musta bell kulutti sitä alumiinista "rullakuppia" reunoillaan. Vasta ostajan löydyttyä revin sen irti maxistani ja huomasin sen. Sitten tehtiin lopulta kaupat niistä uusista osista. Ostajakin oli tyytyväinen. Hän asensi sen mönkijäänsä jossa oli sama moottori kuin maxissani oli.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  21. #51
    Ebayn kautta ostin ja kaupan nimi oli Borrozino Moto. Alle viikon tuli tuokin kotiin. Asennus tulee 18k yhteydessä. Itse olen aika öö tuollaisten toimenpiteiden kanssa.
    Aikuinen nainen nexusti
  22. #52
    No kuule sitten jos et itse pysty tarkkailemaan säännöllisin välein, niin pistä tarkistaen onko siihen uusi se osa tehty vai onko omasi viimeisintä evoluutiota.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  23. #53
    Piaggio Masterin "kellon" kanssa on ollut halkeamisongelmia, se uudempi rosterista tehty taitaa toimia. Siitä on aikaa kun näitä luin modernvespa.com:ssa (Fuoco/MP3 500) joten luulisi että eivät vanhoja lähetä enää maailmalle. Magneetilla voisi kuitenkin kokeilla kuinka hyvin tarttuu, jos on mustaksi maalattu. Jos kello on jätetty kiiltäväksi niin se taitaa olla rosteria.

    PS tuli muuten laitettu tollaista: http://www.youtube.com/watch?v=0SOGx1QoFM4
    Yks sylinteri on paras, enemmän on turhaa, vähemmän on polkupyörä

    Piaggio Beverly 500
  24. #54
    Jos se Trinityn "kello" näyttää raudalle, niin silloin se on jo OK, eli uudempaa mallia. Vanha ja kehnompi oli ymmärtääkseni maalattu ulkopinnaltaan mustaksi (korroosiosuojana).
  25. #55
    Kelloa ei ole maalattu mustaksi vaan se on sellaista pöymäistä tuo musta väri ja sen alta kirkkaan värinen. Siis, voinen lakata pidättämästä hengitystäni?

    Lainaa kirjoitti
    PS tuli muuten laitettu tollaista: http://www.youtube.com/watch?v=0SOGx1QoFM4
    Mulla on muuten aivan samanlainen! Osasiko A-J suositella, että jollain toisellakin on LeoVince?



    Aikuinen nainen nexusti
  26. #56
    Lainaa (Trinity @ Kesä. 28 2010,12:29) kirjoitti
    Osasiko A-J suositella, että jollain toisellakin on LeoVince?
    En paljon kuuntele A-J:n suosituksia, varsinkin skootteriasioissa. Tapaa naama mennä miinukselle kun heiltä jää osinkoa tulematta, varsinkin rengasasioissa.



    Yks sylinteri on paras, enemmän on turhaa, vähemmän on polkupyörä

    Piaggio Beverly 500
  27. #57
    Lainaa (jk_single @ Kesä. 28 2010,12:57) kirjoitti
    Lainaa (Trinity @ Kesä. 28 2010,12:29) kirjoitti
    Osasiko A-J suositella, että jollain toisellakin on LeoVince?
    En paljon kuuntele A-J:n suosituksia, varsinkin skootteriasioissa. Tapaa naama mennä miinukselle kun heiltä jää osinkoa tulematta, varsinkin rengasasioissa.
    No, kuinkas muuten olet skodeasi laittanut. Olen siinä mielessä pelkkänä korvana, kun Piaggio ja Nexus ovat pääosin identtiset ja sitä myöden toiselle kelvolliset tuunaukset ovat myös toiselle sopivia.
    Aikuinen nainen nexusti
  28. #58
    Ei minulla ole moottorille tehty kuin Dr Pulley variaattoripainot ja mainittu mölyputki katuuskottavuuden takia .

    En tarkoittanut moittia Aj-baikkia pajana, varmaan on parhaimmasta päästä jo siellä teettää töitä, mutta johtajan asenne nettikauppoja vastaan on "aika kielteinen", tyliin "pöytälaatikkofirmoja jotka vievät heiltä leivän pöydältä, eikä maksa veroja" jne. Mutta kun muoviosa hollannista maksaa puolet ja renkaita saa saksasta etu+taka halvemmalla kuin paikalliselta takarengas niin annan kapitalismin puhua.

    Tuo J Costa on varmaan parasta mitä pystyy tälle moottorille laittamaan, ja olisin ehkä itsekin tilannut sellaisen mutta kun nettipalstoilla on liikkunut juttuja ensin siitä takakellosta sitten keskilaakerin kulumisesta. Beverlyssä joutuu niin monta muoviosaa purkamaan ennenkuin variaattori on kädessä niin en viitsi ottaa sitä riskiä 30% parannuksen takia (DR Pulley painot tekevät kuulemma 70% J Costan parannuksesta, tiedä häntä ) Ehkä ensi kesänä, tai sitten Polini
    Yks sylinteri on paras, enemmän on turhaa, vähemmän on polkupyörä

    Piaggio Beverly 500
  29. #59
    Toisaalta ymmärrettävääkin....

    Missä olet sitten laitattanut renkaat vanteille? <Jostain olen lukenut, että pienellä riskillä saa ulkomailta renkaita tilata. Joskus on tullut vanhoilla päiväyksillä tilaajalle, jolloin renkaan laatu tuoreeseen verrattuna on huomattavan heikentynyt. Tosin viidakkorummut aika nopeasti viestivät tällaisista firmoista, jotka myyvät vanhaa tavaraa, vaikkakin isoilla alennuksilla.
    Aikuinen nainen nexusti
  30.  
  31. #60
    Itse laitoin vanteille (saa katsoa peiliin jos narmuuntuu ), ja johtaja itse pitkin hampain tasapainotti, (alkuperäis)renkaita valittaen jne, että se raha jää ainakin minulta tulevaisuudessa saamatta.

    Ei ollut päiväyksissä silloin sanomista, tuosta tilattu http://www.mynetmoto.com/motorra....en.html
    Yks sylinteri on paras, enemmän on turhaa, vähemmän on polkupyörä

    Piaggio Beverly 500
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen