Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    jospa ois kerrankin reipas ja lataisi kaikki mopo, ja muutkin kuvat varmuuden vuoksi nettiin. ennenkuin kone sattuu tilttaamaan.
    mites, mikä ois hyvä sivusto?
    onko jollain sivustolla mahdollista tehdä "alakansioita" jotta vois lajitella kuvat ensin vuosikansioihin,ja näiden alle sitten omiin tapauskohtaisiin??
    tietty ei olisi pahitteeksi jos samalle sivustolle pystyisi myös latailemaan videoklippejä..



  2. #2
    Kuvat.fi on toimiva saitti. Meillä on bändin kanssa 50gb:n maksullinen setti, joka oli jotain 24€/vuosi.

    Suosittelen. Ilmaiskäytöstä ei tietoa.

    BTW, jos pelkäät, että kone tilttaa ja kuvat menee, suosittelen jotain muuta varmuuskopiointia kuin netti.... (My opinion)
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  3. #3
  4. #4
    Mites ulkonen kovalevy? Mulla on semmoselle varuiksi kopioitu aina kaikki dokumentit kotikoneelta.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  5. #5
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2009,08:16) kirjoitti
    Mites ulkonen kovalevy? Mulla on semmoselle varuiksi kopioitu aina kaikki dokumentit kotikoneelta.
    Ulkoinen kovalevy on loistava Mut entäpä jos sekin tilttaa

    Itselläni on kuvat kotikoneella ja sit myös siirretty picasaan, gmail@ kautta saa hoidettua kaikki

    Näitä asioita kannattaa miettiä ennenkuin kone oikeasti tilttaa

    Avopuolisolla tilttasi juuri läppäri ja sinne jäi niin pirusti tärkeitä kansioita

    Onneksi kaveri osasi repiä kovalevyn pois ja saatiin siirrettyä tiedot kotikoneelle
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  6. #6
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2009,08:16) kirjoitti
    Mites ulkonen kovalevy? Mulla on semmoselle varuiksi kopioitu aina kaikki dokumentit kotikoneelta.
    ...ja ulkoinen kovalevy on tietysti eri palotilassa, jos vaikka sattuu kämppä palamaan

    Varmuuskopio käytössä loppuu kyllä tila hetkessä useimmista kuvapalveluista. En sitten tiedä millaisia nuo ihan varmuuskopiopalveluita tarjoavat nettipalvelut ovat.

    Kuvat.fi on ollut hyvä kuvapalveluna, voin suositella.
    xxx
  7. #7
    Lainaa (Juhis @ Marras. 10 2009,23:35) kirjoitti
    mites, mikä ois hyvä sivusto?
    onko jollain sivustolla mahdollista tehdä "alakansioita" jotta vois lajitella kuvat ensin vuosikansioihin,ja näiden alle sitten omiin tapauskohtaisiin??
    tietty ei olisi pahitteeksi jos samalle sivustolle pystyisi myös latailemaan videoklippejä..
    http://www.kuvat.fi/ominaisuudet.php
    xxx
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    GMail itsessään on loistava varmuuskopioiden pitopaikka, sieltä mä olen hakenut takaisin muutaman joskus ammoin meilatun kuvan jota ei sitten enää omalla koneella syystä tai toisesta ollutkaan.

    Jos haluaa kuvia myös katsella niin Picasa, Photobucket ja muut toimii, mulla myös kameravalmistajan tarjoamaa tilaa netissä, tuli Canonin mukana.

    Mulla on tällä hetkellä Photobucketissa 9 alikansiota ja yksi mihin kuvat menevät kännykästä suoraan, ollut ihan toimiva systeemi.
    Tilaa taitaa olla 500mb tossa ilmaisessa, maksullisessa sitten enemmän.



    Dirty Nasty Furriner
  9. #9
    Näiden ehdotusten lisäksi kannattaa harkita levylle polttamista.
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ja parhaista kannattaa toki teettää kunnon paperikuvat varsinkin jos niitä meinaa kavereille näytellä.
    Kaverille kun tuli 60v täyteen niin teetin yhden kuvan kankaalle missä se lojuu Electran päällä, olisi pitänyt värejä korostaa ennen tilauksen lähetystä mutta hyvä siitä tuli noinkin, kehystyksineen satasen mälli.
    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    kiitoksia, taidan laittaa kuvat tonne kuvablokiin.
    juu tietty mulla on kaiki kuvat myös cd:eillä, mut vanhimmat rupee olemaan jo n. 10v vanhoja,ja huomasin niitä selaillessani että jotkut kuvat ei vaan aukea enään??? *
    joten, poltan kaikki uusille levyille, ja vielä kopion kopiot netin syövereihin..



  12. #12
    Lainaa (tkard @ Marras. 11 2009,09:20) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2009,08:16) kirjoitti
    Mites ulkonen kovalevy? Mulla on semmoselle varuiksi kopioitu aina kaikki dokumentit kotikoneelta.
    Ulkoinen kovalevy on loistava Mut entäpä jos sekin tilttaa

    Itselläni on kuvat kotikoneella ja sit myös siirretty picasaan, gmail@ kautta saa hoidettua kaikki

    Näitä asioita kannattaa miettiä ennenkuin kone oikeasti tilttaa

    Avopuolisolla tilttasi juuri läppäri ja sinne jäi niin pirusti tärkeitä kansioita

    Onneksi kaveri osasi repiä kovalevyn pois ja saatiin siirrettyä tiedot kotikoneelle
    Kannattaa olla semmone ulkonen kovalevy tai filuboxi missä on peiliraid-ominaisuus. Käytännössä kyseessä siis esim kaksi 500G kovalevyä, jotka näkyvät tietokoneessa yhtenä 500G levynä. Ja kun kyseiselle 500G asemalle jotain kuvia tallettaa, niin kuva menee identtisenä automaattisesti fyysisesti kahdelle eri kovalevylle. Ja jos jompi kumpi fyysisistä levyistä poksahtaa, niin kyseinen levy vaihdetaan, ja filut peilataan uudelle levylle, ja taas mennään, niin kauan että jompi kumpi levyistä poksahtaa.

    Tossa esimerkkejä: http://www.verkkokauppa.com/main.ph....t=price
    (ja klikkaa Hae)

    Ja jos haluaa pelata varman päälle, niin voihan aina joka vuosi toisen levyistä vaihtaa, jolloin käytännössä edes jomman kumman levyn poksahtamisen todennäköisyys on olematon.

    Ulkonen 500G (peiliraidi) maksaa jonku 125e.
    Ja yksittäiset 500G levyt tällä hetkellä 50e.
    Eli jos vuosittain vaihtaa yhen levyn, mikä sinänsä on hätävarjelun liioittelua, ja laskee kustannukset vaikka viidelle vuodelle, niin hinnaksi tulee 5e/kk.

    Toki jos haluaa vielä varmemman päälle pelata, niin voi ostaa semmosen filuboxin missä on fyysisesti esim neljä 500G levyä, jotka on raidissa, ja siis näkyy tietokoneelle vain yhtenä 500G levynä. Tällöin tallennettaessa kuva tuolle 500G levyasemalle, se kopioituu automaattisesti fyysisesti neljälle eri levylle.


    Vaimokkeen läppärille kannattaa asentaa joku pikkusofta (tulee useimmiten tommosen raidiboxin mukana), joka vertaa esim läppärin kuvakansion filuja, ja ulkosen 500G aseman filuja, ja jos läppäriltä löytyy sellasia kuvia mitä ei vielä ole tallennettu 500G asemalle, niin ne automaattisesti kopioidaan sinne.
    Sama tietty voidaan tehdä mille tahansa kansioille ja tiedostoille.
    Ts automaattivarmennus.


    Myös aika monessa "tavallisessa" PC-tietokoneessa on raid-tuki.
    Eli ostaa kaks levyy, tunkee ne koneen sisään, piuhat kiinni, tod näk ehkä biossista joutuu konffiin päälle, ja sen jälkeen esim wintoosan omalla disk managementilla osioimaan ja formatoimaan levyn.
    Eli vaatii perusnörttitaidot, ei mitää ihmeellisempiä skillejä.

    Sen jälkeen näkyy ihan samalla tavalla yks 500G levy jolle voi kuvat tallettaa, ja kuva menee fyysisesti kahdelle eri levylle. Ja jos jompikumpi levy poksahtaa, niin levy vaihdetaan, ja painetaan peilausnappii, ja taas mentiin.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #13
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Johonkin valokuvien tallentamiseen raid-pakka on hieman kuin ampuisi hyttystä haulikolla...

    Kotikäyttöön voisi harkita vaikka;
    Nebulan back-up palvelua.
    Dirty Nasty Furriner
  14. #14
    Lainaa (Staga @ Marras. 13 2009,16:19) kirjoitti
    Johonkin valokuvien tallentamiseen raid-pakka on hieman kuin ampuisi hyttystä haulikolla...

    Kotikäyttöön voisi harkita vaikka;
    Nebulan back-up palvelua.
    Voithan sinä olla tyhmä, ja ampua itseäsi haulikolla... *

    Mutta miksi muiden pitäisi olla yhtä tyhmiä...??

    Mainitsemasi nebulan palvelu:
    5G 4e /kk (=~1 000 kuvaa)
    15G 10e /kk (=~3 000 kuvaa)
    50G 50e /kk (=~10 000 kuvaa)
    100G 90e /kk (=~20 000 kuvaa)

    Mainitsemani ulkoinen kiintolevy raid-ominaisuudella + vuosittainen hätävarjelun liioittelu:
    500G 5e /kk (=~100 000 kuvaa)

    Tosin jos ei liioitella hätävarjelua, niin:
    500G 2e /kk


    Ja se vähä mitä olen eri alojen foorumeita lukenut, niin tällä hetkellä varsinkin dikidikikuvien varastointiin helpoin, halvin, varmin ja vaivattomin tapa on nimenomaan tuollainen ulkoinen kovalevy jossa peiliraid.
    Eli ei ole pelkästään minun mielipide, vaan suuren enemmistön mielipide.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #15
    Lainaa (Juhis @ Marras. 13 2009,10:24) kirjoitti
    vanhimmat rupee olemaan jo n. 10v vanhoja,ja huomasin niitä selaillessani että jotkut kuvat ei vaan aukea enään??? *
    onko jollain tietoa saisiko noita "rikkinäisiä" kuvia jollain konstilla kikkailtua auki?
    siis samalla cdllä on suurinosa toimivia,mut sit tietyt kuvat ei vaan aukea.
    ja kuitenkin kuvan tiedot näkyy kun vie hiiren kuvan päälle..
  16. #16
    Lainaa (Juhis @ Marras. 14 2009,17:27) kirjoitti
    Lainaa (Juhis @ Marras. 13 2009,10:24) kirjoitti
    vanhimmat rupee olemaan jo n. 10v vanhoja,ja huomasin niitä selaillessani että jotkut kuvat ei vaan aukea enään??? *
    onko jollain tietoa saisiko noita "rikkinäisiä" kuvia jollain konstilla kikkailtua auki?
    siis samalla cdllä on suurinosa toimivia,mut sit tietyt kuvat ei vaan aukea.
    ja kuitenkin kuvan tiedot näkyy kun vie hiiren kuvan päälle..
    Johtuupi siitä että ne kuvan tiedot on tavallaan erillisenä tiedostona ja sitten taas se itse kuva erillisenä tiedostona.

    Ceedeeasemissakin on eroja, joten kokeilu jossain toisessa asemassa vois auttaa.

    Tai sitten testata jollain cd-rom file recovery -softalla:
    http://www.google.fi/search?....e=utf-8

    Ja sitten tietysti www.ibas.fi ,jos oikein vituttaa.
    Se hyvä puoli tommosessa kuva-cd:ssä on että se on "yksinkertainen" palauttaa="halpaa" koska filut on peräkanaa levyllä. Eikä silleen että yhen kuvan osia voi olla ympäriämpäri levyä, jolloin kuvien palauttaminen olisi palapeli=kallista.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #17
    Lainaa (scuuba @ Marras. 13 2009,16:04) kirjoitti
    Toki jos haluaa vielä varmemman päälle pelata, niin voi ostaa semmosen filuboxin missä on fyysisesti esim neljä 500G levyä, jotka on raidissa, ja siis näkyy tietokoneelle vain yhtenä 500G levynä. Tällöin tallennettaessa kuva tuolle 500G levyasemalle, se kopioituu automaattisesti fyysisesti neljälle eri levylle.
    Kahden levy peili on raid1 ja näkyy tosiaan 500 Gigasena koneelle esimerkissäsi olevalla levykoolla mutta jos niputetaan 4 tuollaista levyä yhteen niin se on raid5 jonka tapauksessa 1 levy menee pariteettitarkistukseen -> koneelle näkyy 1,5 Teraa.
    Nus-nus *
    R1
  18. #18
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (scuuba @ Marras. 13 2009,17:32) kirjoitti
    Mainitsemani ulkoinen kiintolevy raid-ominaisuudella + vuosittainen hätävarjelun liioittelu:
    500G 5e /kk (=~100 000 kuvaa)

    Tosin jos ei liioitella hätävarjelua, niin:
    500G 2e /kk


    Ja se vähä mitä olen eri alojen foorumeita lukenut, niin tällä hetkellä varsinkin dikidikikuvien varastointiin helpoin, halvin, varmin ja vaivattomin tapa on nimenomaan tuollainen ulkoinen kovalevy jossa peiliraid.
    Eli ei ole pelkästään minun mielipide, vaan suuren enemmistön mielipide.
    Mistäs noin edukkaasti saa ulkoisen peilaavan ?
    5 eur/kk olis 60€/vuosi, voisikin hakea tollaisen heti ensi viikolla.

    Buffalon 1TB peilaava maksaa joku 130€.
    Dirty Nasty Furriner
  19. #19
    Tässäkin aiheessa tietysti suuri näkemysero sillä kuvaako itse paljon ja millä kalustolla. Jos oman pokkarin 2GB muistikortti täyttyy kerran kahdessa kuukaudessa ja niistäkin otoksista 25% säilötään on se luokkaa 250MB/kk, jolloin tuollainen nettibackup toimii varmaan ihan hyvin. Mutta jos itse kuvaa paljon ja kalusto järeämpää, niin vaikka yksi .Org ratapäivä tuottaa gigoittain kuvia, jolloin nämä nettibackupit taitaa tulla hyvinkin kalliiksi. Silloin varmaan tämä ulkoinen kovelevy jäänee ainoaksi hyväksi vaihtoehdoksi.

    Jos ulkoinen kovalevy on vain backup, niin silloin en näkisi raidsuojausta kovinkaan fiksuna. Mutta jos ulkoinen kovalevy on se pääasiallinen säilytyspaikka, niin raidsuojaus kuullostaa hyvin fiksulta.

    Itse olen miettinyt laittaa tällaisen setupin:
    - Primääri säilytys ulkoisella raidsuojatulla kovalevyllä
    - Backup kopio esim. 1kk välein yksittäiselle erilliselle ulkoiselle kovalevylle*, jonka vien vaikka äitini taloon säilöön
    - Samoille levyille ja backupille sitten myös mm. musiikkikirjasto

    Eipähän pitäisi hukkua kaikki historia vaikka kämppä palaisi. Valokuvat on kuitekin sellaista materiaalia jota ei millään rahalla saa ostettua takaisin, jos palavat kämpän mukana.

    * tämän voi tietysti toteuttaa myös vain ottamalla toinen raidlevy pois ja laittamalla toinen levy tilalle.
    xxx
  20. #20
    Lainaa (scuuba @ Marras. 13 2009,16:04) kirjoitti
    Ja jos haluaa pelata varman päälle, niin voihan aina joka vuosi toisen levyistä vaihtaa, jolloin käytännössä edes jomman kumman levyn poksahtamisen todennäköisyys on olematon.
    Hankinta vaiheessa kannattaa ostaa kaksi eri valmistajan levyä siihen purkkiin. Jos hankkii kaksi ihan identtistä levyä, niin suurempi todennäköisyys, että molemmat levyt hajoavat lähellä toisiaan. Tällöin en uskoisi, että tarvitsee lähteä levyjä vaihtamaan ennen kuin hajoaa/on hajoamassa.

    Ja vaikka raid olisikin, niin se ei korvaa backupia. Jos tulee vaikka tiedostojärjestelmän looginen korruptio tai käyttäjän kämmi deletoinnissa, niin sinne meni.
    xxx
  21. #21
    Lainaa (slaideri @ Marras. 14 2009,19:41) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Marras. 13 2009,16:04) kirjoitti
    Toki jos haluaa vielä varmemman päälle pelata, niin voi ostaa semmosen filuboxin missä on fyysisesti esim neljä 500G levyä, jotka on raidissa, ja siis näkyy tietokoneelle vain yhtenä 500G levynä. Tällöin tallennettaessa kuva tuolle 500G levyasemalle, se kopioituu automaattisesti fyysisesti neljälle eri levylle.
    Kahden levy peili on raid1 ja näkyy tosiaan 500 Gigasena koneelle esimerkissäsi olevalla levykoolla mutta jos niputetaan 4 tuollaista levyä yhteen niin se on raid5 jonka tapauksessa 1 levy menee pariteettitarkistukseen -> koneelle näkyy 1,5 Teraa.
    Nus-nus *
    Sä unohdat RAID 1E:n. Siin voi pistää vaikka neljä levyy peilinä. Joten koneelle näkyy vain se 500G. Nus nus. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #22
    Lainaa (Staga @ Marras. 14 2009,20:13) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Marras. 13 2009,17:32) kirjoitti
    Mainitsemani ulkoinen kiintolevy raid-ominaisuudella + vuosittainen hätävarjelun liioittelu:
    500G 5e /kk (=~100 000 kuvaa)

    Tosin jos ei liioitella hätävarjelua, niin:
    500G 2e /kk


    Ja se vähä mitä olen eri alojen foorumeita lukenut, niin tällä hetkellä varsinkin dikidikikuvien varastointiin helpoin, halvin, varmin ja vaivattomin tapa on nimenomaan tuollainen ulkoinen kovalevy jossa peiliraid.
    Eli ei ole pelkästään minun mielipide, vaan suuren enemmistön mielipide.
    Mistäs noin edukkaasti saa ulkoisen peilaavan ?
    5 eur/kk olis 60e/vuosi, voisikin hakea tollaisen heti ensi viikolla.

    Buffalon 1TB peilaava maksaa joku 130e.
    Voi voi kun sä nyt vituksissas teet pahoja virheitä.

    Ensinnäkin, mähän tarjosin tossa 2e/kk, mikä on vaan 24e/vuosi!

    Ja toisekseen, peilaavana toi sun ehdottama buffalo on vain 500G.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #23
    Lainaa (Streethawk @ Marras. 15 2009,09:09) kirjoitti
    Itse olen miettinyt laittaa tällaisen setupin:
    - Primääri säilytys ulkoisella raidsuojatulla kovalevyllä
    - Backup kopio esim. 1kk välein yksittäiselle erilliselle ulkoiselle kovalevylle*, jonka vien vaikka äitini taloon säilöön
    - Samoille levyille ja backupille sitten myös mm. musiikkikirjasto

    Eipähän pitäisi hukkua kaikki historia vaikka kämppä palaisi. Valokuvat on kuitekin sellaista materiaalia jota ei millään rahalla saa ostettua takaisin, jos palavat kämpän mukana.

    * tämän voi tietysti toteuttaa myös vain ottamalla toinen raidlevy pois ja laittamalla toinen levy tilalle.
    Jos mutsillas on netti, niin sähän voit pistää sinne jonku simppelin kaupasta saatavan raidiboxin jossa filupalvelin on valmiina. Ja pystyt tuuppaamaan tavaraa sinne netin yli.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #24
    Lainaa (Streethawk @ Marras. 15 2009,09:21) kirjoitti
    Ja vaikka raid olisikin, niin se ei korvaa backupia. Jos tulee vaikka tiedostojärjestelmän looginen korruptio tai käyttäjän kämmi deletoinnissa, niin sinne meni.
    Looginen korruptio on pahempi. Mut käyttäjäkämmin deletoinnissa pystyy "helposti" palauttamaan. Kuvathan on edelleen levyllä jäljellä, jos vaan ei kirjoittele mitään siihen levyyn. Palauttamiseen riittää mikä tahansa perus palautussofta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #25
    Lainaa (scuuba @ Marras. 15 2009,23:22) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Marras. 15 2009,09:09) kirjoitti
    Itse olen miettinyt laittaa tällaisen setupin:
    - Primääri säilytys ulkoisella raidsuojatulla kovalevyllä
    - Backup kopio esim. 1kk välein yksittäiselle erilliselle ulkoiselle kovalevylle*, jonka vien vaikka äitini taloon säilöön
    - Samoille levyille ja backupille sitten myös mm. musiikkikirjasto

    Eipähän pitäisi hukkua kaikki historia vaikka kämppä palaisi. Valokuvat on kuitekin sellaista materiaalia jota ei millään rahalla saa ostettua takaisin, jos palavat kämpän mukana.

    * tämän voi tietysti toteuttaa myös vain ottamalla toinen raidlevy pois ja laittamalla toinen levy tilalle.
    Jos mutsillas on netti, niin sähän voit pistää sinne jonku simppelin kaupasta saatavan raidiboxin jossa filupalvelin on valmiina. Ja pystyt tuuppaamaan tavaraa sinne netin yli.
    Tämä on yksi vaihtoehto myös. Mutta silloinkin mutsin puolella riittää yksi ulkoinen kovalevy, kun on vain kopio.
    xxx
  26. #26
    Lainaa (scuuba @ Marras. 15 2009,23:25) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Marras. 15 2009,09:21) kirjoitti
    Ja vaikka raid olisikin, niin se ei korvaa backupia. Jos tulee vaikka tiedostojärjestelmän looginen korruptio tai käyttäjän kämmi deletoinnissa, niin sinne meni.
    Looginen korruptio on pahempi. Mut käyttäjäkämmin deletoinnissa pystyy "helposti" palauttamaan. Kuvathan on edelleen levyllä jäljellä, jos vaan ei kirjoittele mitään siihen levyyn. Palauttamiseen riittää mikä tahansa perus palautussofta.
    Joo deletoinnin peruminen on "helppoa", jos sen huomaa heti. Ongelma syntyykin siitä, kun deletointi on tapahtunut huomaamatta ja asian huomaa vaikka vasta kuukausien kuluttua.
    xxx
  27. #27
    Jos erityisest kuvien varmuuskopiointia haluat niin http://skydrive.live.com/ lupaa 25 Gt ilmaista tilaa. Tuonne minäkin olen kuvani varmuuskopioinut. Vaikka mökki palaisi niin kuvat ovat saatavissa takaisin.
  28.  
  29. #28
    Itsellä on kanssa muutama sata gigaa tavaraa, mitkä pitäisi pitää turvassa jälkipolville.
    Tuollaista raidxydeemiä olen harkinnut, mutta nyt virkaa hoitaa 3 ulkoista kovalevyä.
    Viimeisin hankinta on tämä, kun rupesi vituttamaan nuo ylimääräiset usbi ja virtajohdot.
    Itse en ole edes harkinnutkaan mitään "verkon yli" kopiointia. Meinaan noita irtolevyjä ostaa kerran kahdessa kuukaudessa, jos hintaa vertaa kaupallisiïn palveluihin.
    Esim. kuvien jakoon on paremipiakin paikkoja netti pullollaan.
    Mitäs sitten kun haluaa lopettaa sopimuksen vaikkapa 10 vuoden kuluttua? Montako teraa tavaraa sieltä täytyy hakea talteen. Tuo varmuuskopiointi palvelu on hieno bisnes sitä tarjoaville... Annat pikkusormen, niin se vie koko käden...
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!