Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Kuinkahan tota D.I.D:n (ROTHEWALD) ketjutyökalua käytetään? Mukana tuli käyttöohje, mutta ei toi saksa ole hallussa. Tarviiko uusia ketjuja niitatessa vetää kenties johonkin momenttiin?!?
    Onkohan jostain ladattavissa ohjetta suomeksi tai englanniksi?

    Tilasin Louisilta kun edullisesti sain ja oli tarvis uusia ketjut/rattaat... Hintaa kertyi postikuluineen 44,90€. Satuin kattoo Louisin sivuja just sopivaan aikaan kun oli just tiputettu hintaa... =)
    Oli näköjään nostettu hinta takaisin, kun kävin nyt kattoo...
  2. #2
    Niittaus vaiheessa pulttia kiristettäessä tulee vastaan kohta jolloin vastus kasvaa selvästi.
    Siihen olen lopettanut kiristämisen, lopputuloksena ohjeen mukainen niitin pää.
    Hyvin on ketjut toiminut noin niitattuna.

    Tuossahan taisi olla kolme "asentoa", ohjeessa kuvineen.

    Ketjun katkaisu.
    Uuden lukon kasaus.
    Ja lopuksi niittaus.

    Hirveästi ei kielitaitoa tarvinnut kun kuvista katseli...
  3. #3
    Yhdessä ketjunkatkaisutyökalussa tuli mukana näppärä lisäpalikka oikean "kireyden" toteamiseksi. Pieni kiintoavaimen näköinen väline, jossa hahlo jolla pystyi mittaamaan onko niitattu tarpeeksi/liikaa. Erittäin simppeli ja toimiva ratkaisu.
  4. #4
    Itse olen vetänyt Gixxerin remppamanuskan ohjeella, joka sanoo että DID530 niitattu pää on valmis kun se on levinnyt 5,50-5,80mm kokoon. Kaipa toi on pari kymppää leveämpi kuin neitseellinen niitti.

    Jos ei oo vielä tuntumaa tuohon työkaluun niin kannattaa kiristää pienissä erissä ja mitata välillä. Tai hommata yksi lukkolenkki harjoittelukappaleeksi. Ei tarvii älyttömiä voimia että se lenkki tulee painettua liian tiukkaan ja nahistaa.
  5. #5
    Lainaa (Seikkailu_R @ Marras. 08 2009,14:19) kirjoitti
    Niittaus vaiheessa pulttia kiristettäessä tulee vastaan kohta jolloin vastus kasvaa selvästi.
    +1


    niin ja kannattaa muistaa laittaa ne o-renkaat ja rasvat ennen niittausta
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  6. #6
    Kantsii varmaan mitata alkuperäisen lenkin leveys esim tyontömitalla,tekee sitten saman levyisen siitä jatkolenkistä,toki niitinpään riittävä muotoutuminen pitää tarkistaa myöskin.
  7. #7
    Hei, skannatkaapa joku tuo käyttöohje ja pistäkää mulle. Omassa kun oli mukana jonkun minkälie retkikeittimen manuaali.
  8. #8
    Linkki

    Tuolta klikkaa "User Guide" niin pääset lataamaan/tulostamaan PDF:n

    edit: aika hyvä ajoitus?



    K750 -61
  9. #9
    Lainaa (sandman72 @ Marras. 14 2009,01:16) kirjoitti
    Hei, skannatkaapa joku tuo käyttöohje ja pistäkää mulle. Omassa kun oli mukana jonkun minkälie retkikeittimen manuaali.
    Löytyy PDF muodossa vaikka Louisin sivuilta.

    Täältä...
  10. #10
  11. #11
    Ei ole kenenkään silmiin sattunut lontoonkielistä versiota Rothewaldin manuskasta?

    -hh-
  12. #12
    tuossahan tuo linkki on ylempänä...
    K750 -61
  13. #13
    Lainaa (wille- @ Tammi. 06 2010,15:09) kirjoitti
    tuossahan tuo linkki on ylempänä...
    höh.... sokea mikä sokea... tattis ja haaparouskus yms....

    -hh-
  14. #14
    Ei kellään olisi lainata työkalua päiväksi espoo/kouvola. Stormilla hinta 115e jäi hyllyyn. Täytyisi did zvxmx 530 niitata.
    XX 06
  15. #15
    Mulla olis toi, itseasiassa ne molemmat, töissä Espoossa/Leppävaara.
    FJR -17
  16. #16
    Mikä taika noissa D.I.D ZVM-X ja VX ketjuissa on kun motonet myy originaalin lisäksi tarviketta, mutta;

    Ei sovellu 525/530ZVM-X- ja 525/530VX-ketjuille, näissä käytettävä alkuperäistä D.I.D-työkalua, Motonet-tuotenumero 80-3036
    Näyttää kuitenkin ihan samalta kuin tämä originaali

    Jos Pirkanmaalta joku haluaa lainata (kesällä) työkalua rahaa/juomaa vastaan niin olisin kiitollinen. En ole vielä edes ketjuja tilannut, mutta jompi kumpi noista se joka tapauksessa on.
  17. #17
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mikä taika noissa D.I.D ZVM-X ja VX ketjuissa on kun motonet myy originaalin lisäksi tarviketta, mutta;



    Näyttää kuitenkin ihan samalta kuin tämä originaali

    Jos Pirkanmaalta joku haluaa lainata (kesällä) työkalua rahaa/juomaa vastaan niin olisin kiitollinen. En ole vielä edes ketjuja tilannut, mutta jompi kumpi noista se joka tapauksessa on.
    Itse olen Bilteman ja 24MX:n ketjutyökalulla katkaissut ja niitannut niin DID:n kuin RK:n ketjuja ilman ongelmia.

    Näyttää tältä:

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #18
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mikä taika noissa D.I.D ZVM-X ja VX ketjuissa on kun motonet myy originaalin lisäksi tarviketta, mutta;



    Näyttää kuitenkin ihan samalta kuin tämä originaali

    Jos Pirkanmaalta joku haluaa lainata (kesällä) työkalua rahaa/juomaa vastaan niin olisin kiitollinen. En ole vielä edes ketjuja tilannut, mutta jompi kumpi noista se joka tapauksessa on.
    Yv

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
  19. #19
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Jos Pirkanmaalta joku haluaa lainata (kesällä) työkalua rahaa/juomaa vastaan niin olisin kiitollinen. En ole vielä edes ketjuja tilannut, mutta jompi kumpi noista se joka tapauksessa on.
    Multa löytyy tuo IsoDee. En ole käyttänyt sen jälkeen kun oli lainassa viime vuonna, mutta pitäisi olla ok.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  20. #20
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Mulla olis toi, itseasiassa ne molemmat, töissä Espoossa/Leppävaara.
    Jättikiitokset lainasta! Ei ole koskaan ollut ketjunvaihto näin helppoa oikeasti!
    XX 06
  21. #21
    Moro,

    Mulla olis D.I.D 530 xv ketjut odottamassa asentamista Yamahaan ja niittaustyökalua olisin vailla.
    Olisko jollain mahdollisuutta vuokrata sopivaa työkalua Porin seudulla? Pääsis taas
    ex. Suzuki pv50 -92
    ex. Suzuki S1 -93
    ex. Suzuki GSX-f 750 -99
    ex. Suzuki SV 1000s -06
    Yamaha FZ1-S -08
    Tunturi pappa -74
  22. #22
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mikä taika noissa D.I.D ZVM-X ja VX ketjuissa on kun motonet myy originaalin lisäksi tarviketta, mutta;



    Näyttää kuitenkin ihan samalta kuin tämä originaali

    Jos Pirkanmaalta joku haluaa lainata (kesällä) työkalua rahaa/juomaa vastaan niin olisin kiitollinen. En ole vielä edes ketjuja tilannut, mutta jompi kumpi noista se joka tapauksessa on.
    Mä hommasin aikanaan tuon motonetin halvemman niittarin. Ensimmäinen huomio oli, että niittauspää oli sen verran pehmeä, että yhden niittaussession jälkeen hommasin DID:n niittauspään, mikä myös tuohon sopi. Ajattelin, että tällä mennään sitten kivasti. Kunnes kuudes ketju oli työnalla, niin tuon halvan niittarin runko antautui, niittari jumissa ketjun ymprillä ja sormi suussa. Ulosvetäjällä sai painetua paketin nippuun ja purettua asetelma. Piti vielä kerran yrittää ja todeta, että sama toistui. Tottakai koko niittaus epäonnistui ja piti tilata uusi lukkopala ja ostaa se kalliimpi DID:n orkkis niittari

    Eli varauksella 530 ketjuille. Muutama menee varmasti, mutta ei sovellu urakointiin.
  23. #23
    Kunnollinen ruuvipenkki, pari mutteria ja pajavasara, job done. Toimii ihan kaikilla ketjuilla😁
  24. #24
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Kunnollinen ruuvipenkki, pari mutteria ja pajavasara, job done. Toimii ihan kaikilla ketjuilla
    Vaikea sinne renkaan ja ketjun väliin on ruuvipenkkiä sovitella, saati sitten, että pystyisi työskennellä pajavasaran kanssa. Irtoketjun kanssa kyllä toimii.
    Busa-05, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
  25. #25
    Paikallaan ollessa kaksi vasaraa joista toinen on painavampi, pari mutteria ja lukkopihdit. Noilla saa liitoksen tehtyä jos ei ole puristinta käytössä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  26. #26
    Rautakanki on kätsä isomman vasaran tilalla jos saa kaverin pitämään paikallaan. Mauseria suosin myös, sillä mittailen että lenkki jää oikeaan leveyteen ja niitin pää on varmasti levennyt.
  27. #27
    Lainaa Jonee kirjoitti Katso viesti
    Vaikea sinne renkaan ja ketjun väliin on ruuvipenkkiä sovitella, saati sitten, että pystyisi työskennellä pajavasaran kanssa. Irtoketjun kanssa kyllä toimii.
    Ei ole kyllä mitään renkaita paikallaan kun ketjua vaihtelen, mutta saahan sen vaikeastikin tehdä. Joka tapauksessa vaihdon yhteydessä tulee putsattua kaikki ja joutuu pallukan irrottaa kuitenkin rattaan vaihdolle.
  28. #28
    Mulla on ne molemmat työkalut, ja vuodesta 2009 FJR....
    FJR -17
  29. #29
    Tämmöinen on ollut hyvin toimiva
    https://www.afam.com/en/chain-access...riveting-tool/

    Käyttö ohjeet
    https://www.afam.com/wp-content/uplo...P3-2017-EN.pdf
    sopinee muhinkin

    ketjuthan voi niitatta monilla tavoin riipuen siitä mitä on käytetävissä,
    vaikka valmiiksi pöydällä ja sitten vaan ottaa takaharukan etupään rungosta irti,
    siinä samalla on hyvä tarkista/voidella sen"laakerointi"
    yksi tärkeimpiä huolto kohteitta,
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  30.  
  31. #30
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Miten musta tuntuu siltä että kohta on tollanen ite tehtynä työkaluteräksestä ja karkaistuna
    Kylätason kurapyöräilijä.