Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tuonne alkaa tulemaan juttua enempi ja vähempi Sporan uudelleen syntymisestä...
    WBR projekti 2009...

    Laitetaan nyt tähänkin hieman tietoa tulevista... USD + radiaali, monojousitus, 17" vanteet, köykämiini osia, putket pornosti, koneeseen ehkä happea lisää... Painoa ales... Hiilikuitua... Runkomuutoksia...
  2. #2
    Mielenkiintoinen projekti.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  3. #3
    Lainaa (JMN @ Loka. 26 2009,12:56) kirjoitti
    Mielenkiintoinen projekti. *
    Todellakin ja jotain samansuuntaista on itselläkin ollut haaveissa. Näin BSH-lehdessä Sportin, joka oli Flat-Track-tyyliin rakennettu, mutta kutakuinkin perinteisellä kilpuri-lookilla. Erikoiseksi tuon teki sen, että siinä oli käytetty aidon kilpurin kromi-molybdeeni runkoa. Painoa pyörällä oli ajovalmiina n.190kg ja kun takapyörälle tuli tehoa runsaat 100heppaa, on varmasti kulkupuolta ihan kivasti. Tuommonen runko on vaan käsittääkseni tuhottoman kallis...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  4. #4
    en nähnyt flat track -henkeen rakenteilla olevaa raitiovaunua


    sori, oli pakko. mutta hyvältä vaikuttaa. käys laittaan tonnekin finnbikers.fi -foorumille juttua kuinka rojekti etenee. siellä on paljon erilaista juttua samasta aiheesta joten tarjoaa rakentelijoille mm. inspiraatioita.

    äläkä vaan puhu sporasta siellä, se on stadissa ratikka.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  5. #5
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No itseasiassa ei ole.. Sporalla ja Spåralla on eroa, tiedoksi sinne hämeeseen
    Dirty Nasty Furriner
  6. #6
    Lainaa (Staga @ Loka. 26 2009,13:45) kirjoitti
    No itseasiassa ei ole.. Sporalla ja Spåralla on eroa, tiedoksi sinne hämeeseen
    no jos kävisit selvittämässä tuon myöskin noille helsingin herroille finnbikersin foorumilla.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  7. #7
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ei mun tartte, jos Espoolaiset ja Helsingin maalaiskunnan asukkaat haluaa sanoa Spåraa Sporaksi niin siitä vaan, ei oo multa pois
    Dirty Nasty Furriner
  8. #8
    Kyllähän mielessä on käynyt koko rungon uusiminen ei sentään croMoly:stä, mutta suomalaisesta suurlujuus teräksestä jolla saisi kanssa hyvin painon säästöä. Se jää kuitenkin tekemättä puutteellisten taivutus vehkeiden vuoksi. Swingiin kuitenkin ajattelin kokeilla käyttää parempaa terästä kuin tuo Hooreen alkuperäinen on... onhan kuitenkin osa swingin painosta sitä jousittamatonta painoa. Katsotaan nyt sitten miten tuo lopullisesti muotoontuu. Hieman esim. Dup performancen sivuilta tullut seurattua samoin kuin myös RSD ollut tien näyttäjänä ja vaikuttajana tähän projektiin. Muistan kun hain tuon kamppeen ja ekan kerran ajoin sillä... mietein monta kertaa ettei näin huonosti ajettavaa vehjettä ole tosissaan voitu tehdä. Nyt pitäisi sitten saada siitä oikella tavalla ajettava... ei kuten se menneen kesän oli
  9. #9
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Kaverit pentuina tunkivat mopoihin Honda CB125T:n ja mantsa Ancillottin koneita, saisiko jonkun Nipponin alurunkoon duunattua Sporsterin konetta? Siinähän tulisi monoperä & swingi pumppuineen samalla laskulla...
    Dirty Nasty Furriner
  10. #10
    joskus näin jossakin netin syövereissä Spondonin raamin jossakin FXR:ssä. melkonen kapine oli se. kaipa ne tekee rungon mihinkä vaan kun taaloja tahi puntia latoo tiskiin riittävästi.

    suomessa on kromimolyrunkoinen chopperi ja semmosella riittävän isolla tarvikekoneella vieläpä. runko tais painaa lehtijutun perusteella kymmenisen kiloa swingin kanssa. hiilikuitua oli nää "peltiosatkin".. kopterissa jonkin vuoden takaa oli juttua..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  11. #11
    Lainaa (JaZZo @ Loka. 26 2009,22:53) kirjoitti
    joskus näin jossakin netin syövereissä Spondonin raamin jossakin FXR:ssä. melkonen kapine oli se. kaipa ne tekee rungon mihinkä vaan kun taaloja tahi puntia latoo tiskiin riittävästi.

    suomessa on kromimolyrunkoinen chopperi ja semmosella riittävän isolla tarvikekoneella vieläpä. runko tais painaa lehtijutun perusteella kymmenisen kiloa swingin kanssa. hiilikuitua oli nää "peltiosatkin".. kopterissa jonkin vuoden takaa oli juttua..
    Jepu jep... Kopterissa ollut juttua joskus siitä kamppeesta.. Painoa alle 200 kiloa. Ei nyt sentään tämän talven aikana aleta tekemään koko runkoa itse... Jos nyt swingin tekisi itse ja tarvittavat runko muutokset vain.
  12. #12


    tuolta inspiraatiota?->
    http://www.mulemotorcycles.net
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  13. #13
    Painokoneet seis, rälläkät hyllyyn, hitsikoneesta virrat pois ja kaasupullot kiinni....
    Pientä haistelua ja tutkiskelua noin ilmapiiri mielessä kotosalla ja otetaampa hommat alusta... Tässä vaiheessa ei vielä oltu ehditty onneksi tekemään mitään suurempaa muutosta jota olisi ollut työläämpi alkaa tekemään uudestaan...
    Siis muutamme hieman suunnitelmaa ja kerromme siitä jahka homma aprovattu managementissa...
  14.  
  15. #14
    No niin... hommat taas etenee... tankkia hieman liimailin ja ensiviikolla tallille tupsahtaa Böllin swinki... ei siis tarvii sitä tehdä ja samalla ratkeaa ölppä säiliön sijoitus probleemat