Sivu: 35 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 1357:sta
  1. #1021
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Niinpä taitaa olla. Eli kun nesteet osuu tuon yläosaan, piiri sulkeutuu ja pyörästä sammuu virta?
    Onko tuollainen joku jälkiasennus juttu, vai onko vakiona joissain vehkeissä, missä on.....?
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  2. #1022
    Vakiona aika monessa (kaikissa nykyaikaisissa?) kurapyörässä paitsi kisavehkeissä, voi löytyä myös katupyöristä. Sijaitsee usein rungossa vaihteiston yläpuolella, tuollainen kuvan kaltainen puolikkaan norttiaskin kokoinen musta boxi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #1023
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rane58 kirjoitti Katso viesti
    Onko tuollainen joku jälkiasennus juttu, vai onko vakiona joissain vehkeissä, missä on.....?
    Hyvin monessa, koska tän vuosituhannen pyörät ei enään sammu itsekseen kyljeltään.

    Ai mistäkö tiedän?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  4. #1024
    Voikohan sen vaan nyppää liittimestä irti, niin olis yks mahdollinen sähkövika vähemmän
  5. #1025
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Voikohan sen vaan nyppää liittimestä irti, niin olis yks mahdollinen sähkövika vähemmän
    Joo ota pois vaan, ei sillä mitään tee.



    Tossa tuommoinen opettavainen video viime vuodelta. Rikki meni tuossa kampiakseli, 3 veiviä.

    Edit. En siis tiennyt että mokoma anturi ei toiminut pyörässä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  6. #1026
    Hyi! Taidan jättää paikalleen
  7. #1027
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Tossa oli roppakaupalla paskaa tuuria kun rikko kaasukahvan ja jumitti sen, ei se olis menny jos tyhjäkäynnillä olis käyny.

    Mutta joo.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  8. #1028
    Ainakin busassa on vastaava vakiona, kaverilla loppui matkanteko Italiassa kun anturin kannake murtui ja järjestelmä tulkitsi pyörän kaatuneeksi.
    FJR -17
  9. #1029
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kaatuma anturi?
    Se
    (3 johtoa niin vaikuttaa mallilta mitä ei voi ihan suoraan poistaa)
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  10. #1030
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Kiitoksia tiedoista, vanhakin oppii uutta....
    -Tiennyt tuollaista olevan ollenkaan...
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  11. #1031
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Uä-pesuri irroittaa pinttymät ja hapettumat kaasarin niistä paikoista minne valo ei juurikaan paista. Tehokas pesuaineliuos, kuuma vesi ja tunniksi pesuriin. Pienet kaasareille sopivat uä-pesurit maksaa 50-100€ ja maksaa aikanaan ittensä takaisin, on näppäriä myös moneen muuhun käyttöön kuten ampumaurheilussa jälleenladattavien hylsyjen pesuun jos on isompi pesuri.
    Löytyykö valmista keittokirjaa pesuaineille, kun valmistetaan puhtaita kaasareita, alustanosia jne? Oikeastaan mitä tahansa lientä, paitsi bensaa tai eetteriä sisätiloissa voisi laitteella kiihottaa. Materiaaleista alumiini, teräs ja messinki voidaan erottaa omiin pesusatseihin.

    Joku suosittelee ruokasoodaa, joku etikkaa, suolaa, sitruunahappoa, valtuutettua uä-pesuainetta, astianpesuainetta, liuotinpesuainetta, konetiskiainetta, dieseliä ja melkein mitä tahansa. Laitoin kokeeksi koneen kirkumaan 55 asteessa, säiliössä vettä ja hiukan painepesurin pesuainetta (kun ei muuta ollut). Kyllä kaasarista aika hyvä tuli, ja pesutankin pohjalle syntyi melko mukava liejukerros. Tuo siis sen jälkeen, kun olin ensin mekaanisesti yrittänyt sitä putsailla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #1032
    ^Oman kokemuksen mukaan nuo mainitsemasi (kotikaapeista löytyvät) aineet kaikki ovat hyviä tiettyyn osaan puhdistusprosessia. Itse olen yhteen ja samaan osaan vuoron perään käytellyt eri aineita, ja lopputulos on ollut hyvä. Metodina on ollut "kokeillaas nyt tätäkin ainetta". Aikaa ja vaivaa tietty vähän vaatii (kun saman osan pesee eri aineilla), mutta sen olen laskenut harrasteneisuuden piikkiin.

    Mikä laite sinulle väriseviä ultraääniä tuottaa?
    .
  13. #1033
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mikä laite sinulle väriseviä ultraääniä tuottaa?
    Sellainen kiinalainen, 3.2 litran kiinalaistankki rosterista, lämpötilansäädöllä. Timcon tarralla. Samanlainen kuin tuo:

    https://www.virtasenkauppa.fi/ultraa...-l-timco-39939

    Periaatteessa tankkiin voi laittaa mitä tahansa nestettä ja sille maustetta; jonkinlaisia riskejä sisältyy alumiini- ja magnesiumosien kestävyyteen. Se on ikävää, jos kaasari on muuttunut liejuksi käsittelyssä.
    Messinki (suuttimet) ja rauta- ja muoviosat varmaan kestävät mitä tahansa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #1034
    Katselin hiukan ultraäänipesunesteiden käyttöturvallisuustiedotteita. Emäksiset pesuaineet näyttivät olevan dinatriummetasilikaattia ja kaliumhydroksidia, eli suomeksi sanottuna mitä tahansa pesunestettä tai -pulveria jonka pH on yli 7.

    Happamuutta taas saa oman maun mukaan etikalla tai sitruunahapolla. Sitruunahappo näytti maksavan Puuilossa parikymppiä ämpärillinen, vaikka oli elintarvikelaatua. Teollisuustuotetta saisi ehkä jostain halvemmalla.

    Nyt pitäisi vain keksiä, paljonko mausteita liemeen laitetaan. Varmintahan se olisi laittaa niin paljon, että varmasti tulee puhdasta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  15. #1035
    Muistelen että alumiiini ei tykkää vahvoista emäksistä (natrium- ja kaliumhydroksidi). Hapan ei pääse syövyttämään kun pintaan muodostuu aluminioksidikalvo. Hyvä tarkistaa etukäteen ettei niinsanotusti mene lapsi pesuveden mukana.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #1036
    Sitruunahappo on hyvää moneen puhdistukseen. Sitä löytää maatalouskaupan eläinrehu osastolta 5kg purkissa muutamalla kympillä.

    Emäksisenä pesuaineena raskaan kaluston/teollisuuspesuaineite kuten Telimax tai vastaava, Motox sitruunapohjainen liuotinpesuaine toimii myös. Näillä vahvasti emäksisillä aineilla ei kannata pestä anodisoituja osia ettei värit lähde, käyttöliuoksen PH pitää olla alle 10, mielummin jossain PH8 paikkeilla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #1037
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Muistelen että alumiiini ei tykkää vahvoista emäksistä (natrium- ja kaliumhydroksidi). Hapan ei pääse syövyttämään kun pintaan muodostuu aluminioksidikalvo. Hyvä tarkistaa etukäteen ettei niinsanotusti mene lapsi pesuveden mukana.
    Juu hienosti porisee anodisointi irti jarrukahvoista jne kun upottaa putkireiskaan
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  18. #1038
    No ei välttämättä ihan jäykällä hydroksidilla kannata putsailla, vaikka lika lähteekin.

    Mp-osien putsaukseen tarkoitetut kaupalliset uä-litkut näyttävät olevan lievästi emäksisiä tai happamia käyttötarkoituksesta riippuen. Vastaavaan pääsee, kun lurauttaa kodin putkimiestä, andya, sitruunahappoa, konetiskiainetta tms ehkä korkillisen altaaseen.

    https://www.crest-ultrasonics.com/ul...-carb-cleaner/

    Vaikea kuvitella, että millään järkevällä seostuksella saisi prätkän osia rikki; nehän kestävät elämää ja kemikaaleja ihan kohtuudella. Mutta, kokeilemallahan se selviää. Lupaan jättää jumalattoman ripityksen v-palstalle, jos onnistun jollain seoksella tuhoamaan jonkun prätkän osan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #1039
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Lupaan jättää jumalattoman ripityksen v-palstalle, jos onnistun jollain seoksella tuhoamaan jonkun prätkän osan.
    Älä suotta ujostele, vilpitön vahingonilo -"mitä mä sanoin"- on parasta viihdettä kaamoksen aikana
    Kylätason kurapyöräilijä.
  20. #1040
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    No ei välttämättä ihan jäykällä hydroksidilla kannata putsailla, vaikka lika lähteekin.
    Ihan puhdasta lipeää löytyy rautakaupoista ym viemärirae-nimellä. Nuo kodin putkimiehet ovat kesyä tavaraa. Muutaman kunnolla pohjaan poltetun rosterikattilan olen elvyttänyt lipeällä. Kuumaa vettä pohjalle ja sirottelee vähä lipeärakeita ja puolen tunnin päästä saa kaataa palaneen lätkän pois kuin letun teflonpannulta. Muuten ei olisi lähtenyt kuin hiekkapuhaltamalla tai sorvaamalla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #1041
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ihan puhdasta lipeää löytyy rautakaupoista ym viemärirae-nimellä. Nuo kodin putkimiehet ovat kesyä tavaraa. Muutaman kunnolla pohjaan poltetun rosterikattilan olen elvyttänyt lipeällä. Kuumaa vettä pohjalle ja sirottelee vähä lipeärakeita ja puolen tunnin päästä saa kaataa palaneen lätkän pois kuin letun teflonpannulta. Muuten ei olisi lähtenyt kuin hiekkapuhaltamalla tai sorvaamalla.
    Rauta ja rosteri ei ole emäksistä moinaankaan. Mullakin on noita rakeita, kaliumhydroksididia näyttävät olevan. Hyvin puhdistuu hajulukko kun heittää muutamat rakeet ja kiehuvaa vettä perään. Alumiinista pitäisin kaukana.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  22. #1042
    Minulla tuollaista ja ehtaa natriumhydroksidia on.

    https://www.tokmanni.fi/viemarirae-1-kg-6419652123465

    Alumiinille tosiaan käyttökohde on eloksoinnin poisto. Muuten ei pidä viedä lähellekään. Syövyttää lihaakin erittäin tehokkaasti, joten käsineen ei pidä mennä näpelöimään.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  23. #1043
    Mistä saa pakoputken donitsi-tiivisteitä mitoilla? Pitäisi tulla n 42.3 mm tai 1 2/3-tuuman putken ympärille. Ulkomitat saa olla melkein mitä vaan, kun hyllystä löytyy tuubillinen tulikittiä...
    Saatanat eivät suostu myymään tiivisteitä mitoilla, vaan pitäisi keksiä joku pyörämerkki. Missä pyörässä tai autossa olisi tuollainen putki? Tai jos ei löydy, niin olisiko hyviä ideoita tiivisteen tekemiseen? Lasikuidusta tai teräsverkosta rinkula ja kittiä perään?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #1044
    Joskus kävin Vantaan Stormilta hakemassa mittojen kanssa, myyjä haki laatikon tiskille missä oli eri kokoisia donitseja.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  25. #1045
    Sitten vielä pahempi: Mistä löytyy pakosarjan tiivistettä, eli alumiini/kupari/grafiitti tms levyä, josta leikkaisi sopivan? Motonetissa on joskus ollut klingerit tai jotain tiivistepaperia jolle lupasivat 400 astetta mutta ei haittaisi, vaikka kestäisi enemmänkin.
    Ennen oli helppoa kun pystyi ostamaan ämpärillisen asbestia ja sillä korjasi mitä vain.

    Teollisuudessa kyllä olisi, muttei varaosaliikkeissä?

    https://www.klinger.fi/fi/tuote/tiiv...klinger-milam/

    Näköjään jenkkejä hemmotellaan tässäkin asiassa. Saa valita, minkä väristä pakosarjan tiivistemateriaalia ostaa:

    https://www.holley.com/brands/mr_gas...sket_material/
    Viimeksi muokannut: vetomies; 05.10.2019 klo 19:49.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  26. #1046
    Kuparilevyä löytyy vaikka tuolta ellei ole amista tai levyfirmaa nurkissa https://www.slojd-detaljer.fi/tuotte...uparilevy-2714

    Joskus tehty 0.5-1mm levystä (pakosarjan ja kannen) tiivisteitä, muotoilun jälkeen löijaus että menee pehmeäksi, sen jälkeen puhdistus teräsvillalla tai karhunkielellä ja suihkaus kupari sprayta pintoihin ennen asennusta https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000...-Gasket-331-ml
    Kylätason kurapyöräilijä.
  27. #1047
    Mistä löytyisi 0,2 mm-0,3 mm paksuista titaanilevyä eli olisi tarvetta esim. 400 mm leveälle ja 2000-2500 mm pitkälle siivulle? Sinällään ei liity mopoiluun, mutta voisinhan mennä syyskotailemaan mopedilla tuosta tehdyllä rullapiipulla.
  28. #1048
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Mistä löytyisi 0,2 mm-0,3 mm paksuista titaanilevyä eli olisi tarvetta esim. 400 mm leveälle ja 2000-2500 mm pitkälle siivulle? Sinällään ei liity mopoiluun, mutta voisinhan mennä syyskotailemaan mopedilla tuosta tehdyllä rullapiipulla.
    Kiinasta ja sloveniasta. "Titanium foil" hakusanaksi ja ebayhin. Noin leveitä ja pitkiä on kyllä huonosti tarjolla, mutta joskus voi tärpätä. Suomesta voi olla aika turha etsiä, en ainakaan ole törmännyt, vaikka monenlaista titaania olen käsitellyt.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #1049
    ^Kiitoksia vinkistä! Jostain noita kuulema saa, Alilta olen etsinyt mutta ei oo onnannut (ihme kyllä sillä siellähän on kaikkea). Täytyy tutkailla ebayta ja amazonia. Savotalta saa toimivan rullapiipun satkulla, mutta olisi tarkoitus pusertaa painosta vielä 0,5 kg pois. https://finn-savotta.fi/products/hawu-rullapiippu-2000/ PS Kiinnostaisi myös titaanista tehty koottava kamina. (Valmiina toki myös löytyy).
  30.  
  31. #1050
    Hyvää joulua Gents and Gurls!

    Tähän vuodenaikaan sopii tietysti pakoputkikysymys.

    Triumph 955 (3-1) pakokäyrän ulostuloputki on 37 tai 41 mm paksuinen.
    Uusi äänenvaimennin on kuitenkin 51 mm sisäänmenolla.

    Oon rakentamassa uutta väliputkea ja sen johdosta on herännyt muutama kysymys:
    - Vetäisenkö väliputken 37/41 mm paksuisena änkälle asti ja siinä suurennan sen 51:seen?
    - Suurennanko heti 37/41 mm pakokäyrästön ulostulon jälkeen 51:seen ja siitä änkälle?
    - Rälläköinkö 37/41:n pois ja suurennan heti kättelyssä sen 51:seen? Eli pakokäyrät pysyy vakiona, mutta yhtyy uudestaan isompaan putkeen.

    Muutamia faktoja, mitä oon selvitellyt.
    - Alkukäyriin on hienoja laskukaavoja niiden mitoittamiseen, joten vakiot toimivat mun katuvehkeessä mainiosti!
    - Ohuemmassa putkessa pakokaasujen nopeus on suurempi ja isommassa putkessa hitaampi.
    - Jos putki on liian iso, niin pakokaasut rupeavat poukkoilemaan ja aiheuttavat turbulenssia ja saattavat haitata pakokaasujen ulosvirtausta.

    Sit lisää kyssäreitä:
    - Ohuemman putken kun liittää isompaan, niin pakokaasujen vauhti isompaan mentäessä hidastuu. Onko 37/41 -> 51 sen verran pieni steppi, että ei aiheuta häiriöitä?
    - Jos vetäisen vanhan 37/41 mm:n pois ja hitsaan 51:n heti alusta alkaen menemään, niin vaikuttaako tämä ala- ja keskialueeseen? Ymmärtääkseni ylhäällä pitäisi toimia paremmin. Onko liitoksessa jotain sopivaa suppilon astekulmaa, mitä suositellaan käytettäväksi?

    Autopuolella sanovat, että mun triumphin tehoille race-pakoputken halkaisija pitäisi olla 2" tai jopa 2½"

    Tällanen suora änkkä on tallissa ja koitan tuon pistää kiinni. Jos ei mökää über-paljon, ni ilman killereitä koitan mennä.


    Lopuksi koko vehe menee tietty dynoon säädettäväksi. Kone on vakio, paitti jyrkät imu- ja pakonokat on vaihdettu kiinni.

    Tämmönen on pakokäyrä. Tuon loppuosan oon rälläköinyt pois jo aikoja sitten, kun viimeksi modasin putkea. On enää pieni nysä tuossa yhdyskohdassa jäljellä.
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 22.12.2019 klo 17:45.
    Braaaaap
Sivu: 35 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen