Jos jengan pituus riittää, niin ei se harja kriittinen ole, jos ei ole visuaalisesti herkkä. Varsinainen tiivistys tulee paineen puolelle, eli sinne vanteen sisään, jolloin ilmanpainekkin puristaa tiivistettä kiinni.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Riippuu varmaan momentti venttiilin varresta, en kyllä yhteenkään minulla olevaan uskaltaisi 10Nm laittaa, sen verran ohkaisia ovat.
Käytän noissa "sillee sopivasti" momenttia, se on SI-järjestelmässä varmaan jotain 5Nm (ehkä).
Lukitteesta ei ole haittaa, hyötyä voi olla. En ole silti käytttänyt.
Pieni pelko persiissä, onko kansipahvi ehkä mennyt..
Kuinka nopeasti jäähdytysnesteet katoaisi pahvin/ kannen antauduttua?
Muutama viikko/ muutama sata km sitten huomasin että paisari oli tyhjentynyt.
Täytin sen joku desin-pari mitä sinne meni, eikä nyt ole vajonnut pinta ollenkaan (ellei millin vainoharhaisia kuvitelmaa lasketa..).
Pakokaasut haisee omaan ja isän nenään normaalilta, ei löydy vuotoja, öljy normaalin väristä. Kaikki toimii.
Siis pitäisikö edellämainitun ajomäärän jälkeen jo olla havaittavissa nestekatoa jos pahvi olisi palanut? Mitähän ton tutkiminen maksaa liikkeessä?
Mikäs pyörä kyseessä? Yleensäkään oli kyseessä auto tai pyörä nii kansivauriota ei tartte ensimmäisenä pelätä. Todennäkösesti vaan fuskaa jostain nesteitä pikkuhiljaa. Autoista näppärä kattoo paineistamalla järjestelmä kylmänä et mistä vuotaa. Pura katteet veks ja käytät pyörää lämpimäks ja seurailet tiputtaako jostain ja vaikka pahvia tms alle,et näkee jos koneen jäähdyttyä vuotaa jostain.
R1 07
Jaahas... JMH väkästi tallissa kulmaventtiileitä issekseen, ja heti vastusti. Seuraa kysymys.
Sen verran piukka oli sisäänpujottaminen, että ensiksi sain vaivoin pelkän tiivisteen reiästä lävitse niin, että kapea pää pilkisti vanteen sisäpuolelta. Sitten paljon silikonisprayta ja venttiilin runko perään. Tähän asti hyvin, mutta mutta. Tuon vastamutterin sain ainoastaan kunnolla jengalle ja kiristettyä kun laitoin sen nurin perin. Oikein päin laitettaessa siinä on syvennys, johon tiivisteen kapea pää vissiin jotenkin menee, mutta nyt se tiivisteen kapea pää lytättiin vannetta vasten. Käsimomentti, koska 14 mm hylsy, ja ei tietenkään supistinta pienempää momenttiavainta varten. Tiukkaan laitoin, mutta pystyyhän venttiiliä liikuttamaan pyörittämällä.
Rengas makoilee tallin nurkassa, ja katson huomenna onko pitänyt ilmat, ennen kuin jatkan suurprojektia plus viisaita neuvoja täältä.
Onko tämä nyt darwin palkinnon kerjäämistä?
Kuvia.
Näin sen piti tulla.
Tuo pää vannetta vasten.
Laitoinkin tuon pään vannetta vasten.
En tiedä, miksi otin tämän.
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^
Juu toi oli ihan ehdoton, huomasin kanssa. Aluksi koko toimenpide vaikuttu fyysisesti mahdottomalta, mikäli olisi pyrkinyt pujottamaan tuon kumin venttiilin kanssa vanteen läpi.
Tsekkaan illalla tuosta takasesta paineet, ja maanantaina ehtiikin väkästämään etusta. Jos se menee oppikirjan mukaisesti paikalleen taitojen suuresti kehityttä, niin ei auta kuin (m)asentaa takaseen tuo uudelleen, vaikka ilmat pitäisikin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yleensä venttiilien rungot on vaihdettaessa ollut ehjiä. Pari päivää sitten vaihdoin renkaita ehkä 5 vuotta vanhaan YZF125R pyörään ja siinä molemmat venttiilirungot katkesivat käsin vääntämällä ja olivat jäljestä päätellen olleet milloin hyvänsä katkeamassa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Syylärin korkki ei toimi kunnolla?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ja jatkuu. Etuvanteen kanssa kun olin saanut tiivisteen paikallaeen, niin venttiili halkaisi tiivisteen, kahdesti, vaikka oli silmät ja suut täynnä silikonia.
Taitavat olla paskaa, ellei tuossa vanteessa ole jokin tosi eksoottinen venttiilikoko. Nyt on mp-renkaalta kikkareet tilauksessa. Katsotaan. Niin, ja takasen venttiilin käyn kiskaisemassa vittuun.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Toimii.
Kuvan kulmaventtiilejä tilasin neljä (onneksi). Noissa yksi O-rengas venttiilin puolella. Yhdellä O-renkaalla venttiilin runko jäi kantamaan sen verta vanteen harjaa vasten, että ei pitänyt, mutta patenttina otin ylimääräisistä O-renkaat, ja tuplatiivisteellä sain tarpeeksi paksuutta, että pitää.
Talven aikana vois etsiä paksumpia O-renkaita noihin kaapissa oleviin venttiileihin.
Asennus oli sitä yksinkertaisuuden luokkaa, mitä noin yleensäkin odotin, ennen kuin kohtasin Racefoxxin kamppeet
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuli vaihdettua jarruletkut eteen ja siinä ilmatessa huomasin, että aina jarrua painaessa nousi ilmakupla jarrunestesäiliöstä. Mistähän tämä kertoo?
Tuliko letkujen banjopultteihinuudet tiivisteprikat? Saattavat olla yleensä kertakäyttöisiä (ilman kikkailuja) ja alkavat vuotamaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Se ilma löytää itsensä vielä ihan näkymättömästä raosta tai hiushalkeamasta sisään. Suosittelen käyttämään kunnollista alipaine täytintä, helpottaa hommaa kummasti kun mopon nestekanavat on niin pienet ettei painovoima enää toimi.
Lainaus toisesta ketjusta : http://www.moottoripyora.org/keskust...arrujen-ilmaus
Pari vastaavanlaista "hankalaa" tapausta ole saanut ilmattua ns väärinpäin, johonkin isoon ruuttaan tai tippakannuun, jossa on sopiva letku, jarrunestettä ja sitten alakautta nesteet järjestelmään. Täytyy vain pitää huoli siitä että jarrunestesäiliö ei tulvi yli reunojen.
Tolla olen ainakin itse saanut pahimmat ilmausongelmat hoidettua. Ilma kulkee helpommin ylöspäin.
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VF 500F
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda VF 1000F II
Honda CB 750K
Huomannu tuossa kun kylmemmillä keleillä lähtenyt liikkeelle niin ensimmäistä kertaa kun kytkimen päästää saattaa se vingahtaa, johtuisiko kylmistä öljyistä vai jotain kulunut? Lämmettyä ei mitään ongelmaa. Lämmitän toki pyörän johkin 40-50asteeseen ennenkuin lähden edes. Pyörä kawa z800.
Nyt tarvis ketjulaahari väkästää pyörään. 2-2 Akroilla on olemassa kuvan kaltainen OEM osa, jotta ketju ei tule väliputkestä läpi. Nykyisessä pyörässä tätä ei ole, vaan jokin letkuklemmari/ kumi viritys. Tästä virityksestä on nyt elämä loppunut, tai ainakin sitä pitää pyöräyttää/ liikutella hieman, mistä sitten sain idean...
Tuollakin tyylillä voi jatkaa, vaan mistäs taivuttelis jotain hieman kestävämpää, ja miten suojan liimais putkeen kiinni. Onko esimerkiks järkevää tuohota yksi perheen leikkuulaudoista, ja taivutella kuumailmapuhaltimella sopiva pieni pala?
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hei, täällä tietämätön ensimmäisen pyörän omistaja. Mikä öljy falskaa kuva liitteenä...
Kiitoksia![]()