Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Viikonloppuna tuli fjr taloon ja kuten ennakkoon oli tiedossa vakiopleksin vaihto pitäs suorittaa tai esim. lisäpalaa asentaa pleksia reunaan. Kypärämelu putos ihan eri tasolle (pleksi ylhäällä), kun painoi päätä vähän alas/eteenpäin 5cm riitti muuttamaan olosuhteet todella erilaiseksi. Mitä kokemuksia muilla fjr kuskeilla on erilaisista malleista, ootteko tilannut jostain netistä uusia pleksejä, yamahan oma on n. 270€, joten ei viittis kokeilla, tosin ulkonäöllisesti tuo räystäs malli ei oikein innosta. Mittaa tällä kuskilla on 183cm
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  2. #2
    Mika vuosimalli? Niissa on eroja. Katso Riflen valikoimista. Itsellani tuo Tuning Block Kit. Auttoi paljon jo vakiolla plexilla.

    Hakua kun kayttaa loytaa aiheesta jotain.



    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  3. #3
    jups malli unohtui -07 uudemmalla rungolla siis. kiitos vinkistä käyn tutkimassa.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  4. #4
    2005-mallin vakiopleksi ainakin on todella meluisa. Vakioputkilla moottorin ääntä ei edes kuulu kypärämelun takaa. Edes korvatulpat eivät tätä melua poista. Yläasennossa meno on toki hiljaista, kunhan vain kumartuu kokonaan pleksin taakse, mutta henkilökohtaisesti en voi sietää pleksin läpi tihrustelua.

    Kesällä tuli koemielessä otettua koko pleksi kokonaan pois, kypärämelu väheni merkittävästi ja ensi kaudeksi onkin tarkoitus sahata vakiopleksiä lyhyemmäksi. Kokonaan ilman pleksiä meno oli liian tuulista moottorietienopeuksissa eikä pyörän ulkonäkökään ilman pleksiä ainakaan parantunut.

    Tai sitten valitsen helpon reitin ja tilaan Cee Baileysin pienen sportshieldin.
    Ceebaileys

    Eli oma johtopäätökseni: jos hiljaista kyytiä haluaa, FJR:n aerodynamiikalla pleksin on oltava joko todella iso tai sitten todella pieni.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  5. #5
    Lainaa (Sami@Vespa @ Loka. 13 2009,11:29) kirjoitti
    Eli oma johtopäätökseni: jos hiljaista kyytiä haluaa, FJR:n aerodynamiikalla pleksin on oltava joko todella iso tai sitten todella pieni.
    Samankaltaisia havaintoja. Tuo edellisessa viestissa linkittamani tuning block auttaa paljon koska se laskee ilmaa plexin ali ja tata kautta vahentaa pyorteilya/melua.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  6. #6
    Uusi FJR hankittiin 2008. Koeajo vakiopleksillä, kova meteli. Kauppaan sisällytettiin Yamahan oma korkeampi pleksi ja sillä reissattiin kesä 2008. Oma pituus 189. Korkeampi toimii siedettävästi, mutta huomasin että olisi ihan sentistä kiinni että loputkin melut häviäisivät kypärän päältä. Keväällä 2009 hankin Laminar-Lip lisäpleksin ja tähän ratkaisuun olen tyytyväinen. Pleksiä ei tarvitse nostaa yläasentoon eikä missään vaiheessa (paitsi pysäköidessä) tarvitse katsella maisemia pleksin läpi. Hiukka arvellutti, että kuinka se tarrakiinniitteisenä pysyy kiinni kovemmassa vauhdissa, mutta Saksan autobaana osoitti epäilyt turhiksi.
  7. #7
    Säädettävään MRA:han olen ollut erittäin tyytyväinen, lämpimillä keleillä saa laskettua riittävän alas (erill säätö) ja täysin ylhäällä ihan ok.
  8. #8
    Hankin ensimmäiseen FJRääni ( 2002 ) Ceebaileysin 100 mm korkeamman ja 50 mm alkuperäistä leveämmän plexin ja pyörän uusimisen yhteydessä ( 2007 ) tilasin samanlaisen. Toimii todella hyvin.
    Laiska, mutta päättäväinen.
  9. #9
    MRA vario screen toimii mielestäni tosi hyvin 185 cm kuljettajalla
    eikä tee kyytiläisellekkään ikäviä pyörteitä.
  10. #10
    Lainaa (toivo65 @ Loka. 15 2009,20:24) kirjoitti
    MRA vario screen toimii mielestäni tosi hyvin 185 cm kuljettajalla
    eikä tee kyytiläisellekkään ikäviä pyörteitä.
    Juu - mulla kanssa MRA vario, toimii paljon paremmin kuin vakio.
    Tuon saa tarvittaessa niin ylös, ettei kohise just yhtään ja toisaalta helteellä niin alas että ei tartte hikoilla... ainakaan ajossa.
    Yömaha FJR - hirmuinen matkapeli
  11. #11
    Kiitos kommenteista ! Pitää vähän pohtia vielä mikä olisi paras ratkaisu itselle, eilen kävin vielä 200 km lenkin testailemassa ja ilmeisesti riittää jos ilman suuntaa pleksin yläasennossa saa vähän ylöspäin silloin, kun suojaa kylmällä/sateelta tarvitsee, sinällään pyörteily nyt ei nyt kovasti haitannut, mutta tuo meteli..
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  12. #12
    Tais olla tuolla aiemmissa keskusteluissa jo, mut mulla on ollut 4 ajokautta CalSci:n pleksi Clicks. Siinähän ideana on ne reiät, joiden tehtävänä on tappaa pleksin ja kuskin väliin syntyvä pyörre. Medium koko riittää tämmöiselle 176cm kuskille, että yläasennossa pleksin läpi pitää katsoa. Hiljaisin asento on hieman ala-asennosta ylös. Ja todella hiljainen.
  13. #13
    Onhan siihen pleksejä saatavilla yhtä jos toista. Saisvat ihan niinku tehtaalla jo suunnitella vaihtoplexin jos kuski väh. yli 185sm. Itse oon 195sm ja orggisplexi on mulle lähinnä "ulkonäkö" kysymys. (siis pyörässä, heh)
    Minun tapauksessa plexiä (yläreunaa) olis pitänyt nostaa 15sm.
    En hommannut... kuunnellaan sitten vihellystä korvissa. Ko. isommanplexin hankinnan jälkeen fiilis kun ajais pappatunturilla sen korkean muovin takana. *
  14. #14
    Tuttava muutti säätöpalan korkeammaksi pyörteilyn takia. Toimii ajossa paremmin. Muistaakseni leikkasi itse pleksistä lisäpalan
    Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
  15. #15
    Kaksiosainen pleksi on ehdoton. Stormilta löytyi. -05 malliin. Kypärän värinät ja tärinät loppuivat siihen.
  16. #16
    Pari erilaista, oikeasti hyvin toimivaa ja siistikuntoista touringplexiä 06-10 FJR:iin myytävänä palstan "varaosat" -osiossa...Ja hinta ei sit ole ihan tuo Yammun varaosatiskin hinta...
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
  17. #17
    Minullakin olisi joutavana 07 FJR:ään sopiva korkea pleksi. Tilasin sen jenkkilästä enkä ehtinyt edes paikalleen laittaa kun piti mopo vaihtaa. Merkkiä en enää jaksa muistaa. Maksoi veroineen 250e. Satasella voi hakea pois. Sijaitsee Hesassa.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  18. #18
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 14 2010,11:35) kirjoitti
    Minullakin olisi joutavana 07 FJR:ään sopiva korkea pleksi. Tilasin sen jenkkilästä enkä ehtinyt edes paikalleen laittaa kun piti mopo vaihtaa. Merkkiä en enää jaksa muistaa. Maksoi veroineen 250e. Satasella voi hakea pois. Sijaitsee Hesassa.
    Olen laitellut parikin kertaa meiliä, voisin lunastella plexiä pois jos vaan onpi enää tallella...

    Pistä inboxiin dataa asiasta =)

    Ouza
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  19. #19
    Lainaa (ouza @ Maalis. 23 2010,08:55) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 14 2010,11:35) kirjoitti
    Minullakin olisi joutavana 07 FJR:ään sopiva korkea pleksi. Tilasin sen jenkkilästä enkä ehtinyt edes paikalleen laittaa kun piti mopo vaihtaa. Merkkiä en enää jaksa muistaa. Maksoi veroineen 250e. Satasella voi hakea pois. Sijaitsee Hesassa.
    Olen laitellut parikin kertaa meiliä, voisin lunastella plexiä pois jos vaan onpi enää tallella...

    Pistä inboxiin dataa asiasta =)

    Ouza
    Voivoi.... kun eilen möin sen!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  20.  
  21. #20
    asia ok =)
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter