Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Onko kenellakaan kokemusta aktiivisesta melunvaimennuksesta? (noise cancellation) Lentokentalla myytiin Sony MDR-NC22 -merkkisia korvanappikuulokkeita, jotka on oikeastaan tarkoitettu musiikin kuunteluun meluisissa paikoissa kuten lentokoneessa. Mainostavat, etta vaimentavat taustaaanta jopa 12 dB. Mahtavatko toimia kyparamelussa?
    ...kuka piru siellä sutii...
  2. #2
    Lainaa (mikajj @ Loka. 06 2009,12:09) kirjoitti
    Onko kenellakaan kokemusta aktiivisesta melunvaimennuksesta? (noise cancellation) Lentokentalla myytiin Sony MDR-NC22 -merkkisia korvanappikuulokkeita, jotka on oikeastaan tarkoitettu musiikin kuunteluun meluisissa paikoissa kuten lentokoneessa. Mainostavat, etta vaimentavat taustaaanta jopa 12 dB. Mahtavatko toimia kyparamelussa?
    Voisitko laittaa linkin ao. kuulokkeille, olen itse todella kiinnostunut asiasta.

    Tuo -12 dB on vaimennuksena varmasti riittävä määrä. Tuo -12 dB tarkoittaa, että äänen teho laskee noin 1/16 osaan alkuperäisestä. Melkoinen vaimennus siis, ja monin paikoin täysin riittävä.

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  3. #3
    Lainaa (mikajj @ Loka. 06 2009,12:09) kirjoitti
    Onko kenellakaan kokemusta aktiivisesta melunvaimennuksesta? (noise cancellation) Lentokentalla myytiin Sony MDR-NC22 -merkkisia korvanappikuulokkeita, jotka on oikeastaan tarkoitettu musiikin kuunteluun meluisissa paikoissa kuten lentokoneessa. Mainostavat, etta vaimentavat taustaaanta jopa 12 dB. Mahtavatko toimia kyparamelussa?
    Mistäs löytyy vastaäänikuuloke joka mahtuu kypärään sisälle? Itsekkin asiaa oon miettinyt, mutta ei mitenkään mahdu extrapömpelit pottaan.
    CBR 1000F -89
  4. #4
    Liekö samat noi cdon:in kuulokkeet?

    -Kuulokkeet-
    ...
  5. #5
    Mulla on juurikin samat napit ollu jo varmaan vuoden-kaks avokonttorissa käytössä. Samoin koneessa on tullut niitä testattua ja hyväksi havaittua.

    Ongelma ainakin meikäläisellä mopokäytössä tulee noiden nappien melko suuresta koosta. Niiden käyttäminen kypärän kanssa kypärähupunkin alla on aina melkoista taiteilua. Sen lisäksi omat tulpat vaimentavat senverran paremmin, että eipä ole juuri Sonyja tullut kokeilun jälkeen käytettyä mopokäytössä.

    Mutta kuten sanottua etenkin konttorilla toimivat mainiosti. Joskus tulee pidettyä vaan nappeja korvissa ilman mitään ulkoista äänilähdettä - vaimentaa mukavasti taustahälyn ja antaa hieman työrauhaa.

    Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  6. #6
    Mulla on philipsin vastamelunapit, ja ne oli kyllä ihan paskat. Myydään

    Testasin kotona, kun heitti virrat päälle jotta vastamelu lähtisi päälle niin musiikki kyllä kuului paremmin - mutta sen takia että äänenvoimakkuus kasvoi. Mutta myös tasainen meteli kuuluu kovempaa kun kokeilin tasaisella siniaallolla.. Humpuukia oli ne.
    Lisäksi painoivat korvia kypärä päässä.

    Luotan ennemi -30db korvatulppiin ja kypäräkuulokkeisiin
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #7
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    On kokemusta, vaan ei napeista.

    Lentokoneessa kun tulee istuttua muutaman kerran pallon ympäri vuodessa niin mulla on Bosen Antinoiset.

    Nehän ei oo nappikuulokkeet eli ei niillä mopoilussa mitään tee.
    Mutta jos vastaavalla tavalla toimivat napit löytää niin hyvä on.

    Ainakin boset toimii lentokoneessa hienosti.

    Nehän suodattaa melua, eli esim puhe niistä kuuluu läpi.
    Veikkaisin että mopoajossa häviäis tuulen humina, mutta mopon äänet kuuluis vaimennettuina.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
  8. #8
    Juurikin nuo Sonyn mallin kuulokkeen omistavana ja Finnairilta aikanaan tuplaplatinan saman vuoden aikana lentäneenä voin kyllä suositella lentokonekäyttöön. Kypärään ne ei minulla mahdu, mutta jos kaivertaisi korvien kohdalta pehmikkeitä pois niin jo vain voisi toimia hyvinkin. Minulla vaan on tuo kypäräpuhelinhässäkkä ja kuulokkeet juuri tuossa kohtaa niin ei viitsi ruveta höyläämään.

    Eli normikypärään ei mahdu. Alkaa painamaan liikaa korvia ja kalloa. On tullut kyllä mieleen että joskus voisi noita viritellä ja kokeilla. Tuo aktiivinen vaimennus olisi aikas kova juttu kun sen saa toimimaan ja miksei osana hyvää intercomia.
    BMW R 1200 ST matkamopo & K2 YZF-R6 ratapeli & Speedfight 3 50cc kauppakassi
  9. #9
    Tässä ketjussa on pitkään ollut hiljaista. Kysyn tässä niin ei tarvitse alkaa uutta.

    Tietääkö kukaan onko markkinoille tullut kypärän kanssa käytettäviksi soveltuvia vastamelunappikuulokkeita? Langallisia tai langattomia? Langattomat useimmat näyttävät sen verran möhköiltä ettei ole ollenkaan varma mahtuuko kypärän kanssa. Aliexpressistä näyttäisi löytyvän langallisia edullisesti ja näyttävät sirommilta. Onko kukaan kokeillut, toimiiko niissä vastamelu ja mahtuuko kypärään?

    Tuulen suhinoita pitää vaimentaa ja tällä hetkellä käytössä ihan vaan earit mutta niihin ei saa liitettyä puhelinta.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  10. #10
    Kliks!!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  11. #11
    Mulla mahtuu avattavaan kypärään Samsung budsit.

    Ja myös Sony 1000xm3. ( näillä en tosin ole ajanut vielä)


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  12. #12
    Pikkuisen käy mielessä miltä korvissa tuntuu kontatessa, jos on kovat ulkonevat napit korvissa. Omat korvat on niin herkät, ettei mitään nappeja oikein voi käyttää.

    https://www.staypro.fi/turvallisuus/...gn=lowerfunnel

    Siinä raha miehelle, joskin aika ulkonevat
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  13. #13
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Mulla mahtuu avattavaan kypärään Samsung budsit.

    Ja myös Sony 1000xm3. ( näillä en tosin ole ajanut vielä)
    Budseissa ei liene vastamelua?

    Miten ne tai sonyt pysyy korvassa kypärää laittaessa tai pois ottaessa?
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  14. #14
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Budseissa ei liene vastamelua?

    Miten ne tai sonyt pysyy korvassa kypärää laittaessa tai pois ottaessa?
    Budseissa ei ole tosiaan vastamelutoimintoa.

    Kypärän kun ottaa pois niin mulla ainakin jostain syystä oikea mokkula irtoaa. Kun siihen tottuu sen saa putoamaan kypärän sisään.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  15. #15
    Onko kokemuksia Peltorin aktiivitulpista? https://www.agripalvelu.fi/3m-peltor...0aAp7KEALw_wcB
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #16
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia Peltorin aktiivitulpista? https://www.agripalvelu.fi/3m-peltor...0aAp7KEALw_wcB
    Mulla on jotkut vastaavat kuulevat korvatulpat, en muista merkkiä, mutta ei ne mopokäytössä oikein vakuuttaneet. Tavalliset tulpat poistavat häiritsevät suhinat lähes kokonaan, mutta noilla kuulevilla tulpilla kaikki kuuluu, ainoastaan vain hiljempaa. Lisäksi perinteiset tulpat ovat mukavammat päässä ja muutenkin käytössä kypärän kanssa.
  17. #17
    jotkut tulppamallit muuten ei aktiivisesti mitään vaimenna, ne on vaan kuten tulpat, mutta sitä vaimennusta voi säätää, eli ulkoisen mikin ja kaiuttimen suhdetta voi säätää, että paljonko ne päästää läpi, ettei tule tulppavaimennusta liikaa. Esim B&O napit on tuollaiset.

    mutta eipä ne kypärään mahtuisi kuitenkaan.

    Itse uskon että tulevaisuudessa vastamelusta tulee niin yleinen, että kalliissa kypäröissä se tulee vakiona. kun se oikeastaan pitäisi rakentaa tehtaalta sinne, että saisi kuppisuojamaisen korvan ympäristön. ja siihen joku ilmakenno jonka voisi pumpata tiiviiksi korvan ympärille.

    myös autoihin se tulee, jossain autossa se jo olikin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #18
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Budseissa ei liene vastamelua?

    Miten ne tai sonyt pysyy korvassa kypärää laittaessa tai pois ottaessa?
    Kypärähuppu on melko toimva, eikä kuulokkeet tipu maahan kypärää poistettaessa.
  19. #19
    Aktiivitulpat voisivat olla hyvät, mutta mun korvaan ei käy kuin valutulppa. Muut alkaa painaa tuskallisesti. Aktiivitulpan pitäisi mulle olla sellainen ettei sitä tarvitse tunkea korvakäytävään juuri lainkaan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    Aktiivitulpat ei ole tulossa pelkästään, tai ollenkaan kypärän sisälle vaan lähinnä töihin missä on jatkuvaa melua, jos ne toimii kypärässä niin sitä voi pitää plussana. IlluH:n viesti laittoi miettimään että soveltuuko ne ollenkaan siihen käyttöön mihin niitä kaavailtiin, ilmeisesti voimistaa taustamelun samalla tavalla kun aktiivinen kuppisuojain?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  21. #21
    Onko passiivista melunvaimennusta se, että jättää ne mökäpöntöt kaupan hyllylle?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #22
    Niinkin vois ajatella, mutta suurin meteli ainakin mulla tulee ilmavirrasta potan ympärillä eikä juurikaan putkista.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  23. #23
    joo monissa pyörissä saa plexillä ääntä pois paljon. Katepyöräthän monesti on yllättävän äänekkäitä verrattuna nakuihin. kate tekee pyörteitä
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #24
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Aktiivitulpat voisivat olla hyvät, mutta mun korvaan ei käy kuin valutulppa. Muut alkaa painaa tuskallisesti. Aktiivitulpan pitäisi mulle olla sellainen ettei sitä tarvitse tunkea korvakäytävään juuri lainkaan.
    Ei tahdo toimia väljällä sovituksella kun melu oikaisee suoraan korviin.
  25. #25
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    joo monissa pyörissä saa plexillä ääntä pois paljon. Katepyöräthän monesti on yllättävän äänekkäitä verrattuna nakuihin. kate tekee pyörteitä
    Kypärä pitää olla tuulessa tai tyynessä, turbulenssi ei ole koskaan hiljainen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  26. #26
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ei tahdo toimia väljällä sovituksella kun melu oikaisee suoraan korviin.
    Siksi juuri olen skeptinen noiden sopivuudesta omaan korvaan. Mut toisaalta vastamelun pitäisi juurikin vaimentaa. Jos tulppa pitää tunkea korvakäytävään niin mitä hyötyä siitä sitten on.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #27
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Siksi juuri olen skeptinen noiden sopivuudesta omaan korvaan. Mut toisaalta vastamelun pitäisi juurikin vaimentaa. Jos tulppa pitää tunkea korvakäytävään niin mitä hyötyä siitä sitten on.
    Siitähän on juuri hyötynä, että tulppa blokkaa avoimen väylän, pienet raot, joista ääni pääsee esteettä korvaan. Vastamelukuulokkeissakin tulee mukana eri kokoisia tulppia, jotta sovitus korvakäytävään on mahdollisimman tiivis ilman ohivuotoa. Ihan selvä ero jos kuuloke on vain löysästi korvassa tai tiiviisti, kun kytkee vastamelun vaimennusta päälle ja pois ilman musiikkia. Äänenlaatukin on tietysti erilainen, basso erityisesti. Kypärää laitettaessa tulppa liikahtaa mitensattuu-asentoon kovin helposti muutenkin. Parhaiten pysyy paikallaan kypärähupun kanssa.
  28. #28
    https://www.indiegogo.com/projects/q...ken=0fd99a4b#/
    Mulla heidän ensimmäinen versio mopoilukäytössä, ovat ihan riittävät mulle. Plussaa kotimaisuudesta
    EX:BMW K1200LT -04
    -V-max 1200 -96
    -Honda xl1000v -99
    -BMW K1200 RS
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  29.  
  30. #29
    Lainaa raulo1 kirjoitti Katso viesti
    https://www.indiegogo.com/projects/q...ken=0fd99a4b#/
    Mulla heidän ensimmäinen versio mopoilukäytössä, ovat ihan riittävät mulle. Plussaa kotimaisuudesta
    Koko on hyvä eikä "turhia" ominaisuuksia. Mutta korvan sisään tuokin työnnetään, muuten kun ei toimi ja pysy.