Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 147:sta
  1. #61
    Lainaa (Hannula @ Marras. 09 2009,21:21) kirjoitti
    Missing feature.
    Niin mä tiesin sen kyllä.

    Tekniikan syyttäminen tänäpänä on vain laiskuutta. Kyllä mä mutkun rauta ei taivu *

    Kaiketi alustan uudistus on tulossa jossain tässä jossain välissä niin työkalutkin paranee? *



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  2. #62
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Vihdin Matti @ Marras. 09 2009,16:17) kirjoitti
    Ok ja kiitos vastauksesta. Pitää siis tässä jonain iltana raapustella tuommoinen ohje.
    Jään odottamaan mielenkiinnolla, tosin termi "raapustella" ei nyt kauheata luottamusta herätä ennakkoon, mutta yllätä minut ;)

    Mallissani ylläpidolle tuotava ohje on täysin valmis ja siinä on mietitty kaikki ongelmatilanteetkin valmiiksi aina käyttäjähallinnasta moderaattoreiden (mahdollisen) yhteiden linjan valvomiseksi / pitämiseksi - jos tällaista on siis suunnittelussa.

    Mutta ei muutakuin ohjetta pykäämään.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #63
    Lainaa (Jassu @ Marras. 10 2009,09:02) kirjoitti
    Mallissani ylläpidolle tuotava ohje on täysin valmis ja siinä on mietitty kaikki ongelmatilanteetkin valmiiksi aina käyttäjähallinnasta moderaattoreiden (mahdollisen) yhteiden linjan valvomiseksi / pitämiseksi - jos tällaista on siis suunnittelussa.

    Mutta ei muutakuin ohjetta pykäämään.
    No enhän mä nyt tuommoista osaa tehdä. Eihän nyt piruvie Suomen Laissakaan ole pystytty moiseen, vaan uusia ennakkotapauksia pukkaa aina.

    Moderaattori olkoon siis edelleen tuomari, syyttäjä, puolustusasianajaja ja lautamiehistö ihan itsekseen ja koitan vain lähinnä raapustaa semmoiset "nuijanheilutus ohjeet foorumin moderaattoreille."
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  4. #64
    Lainaa (Vihdin Matti @ Marras. 10 2009,11:31) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Marras. 10 2009,09:02) kirjoitti
    Mallissani ylläpidolle tuotava ohje on täysin valmis ja siinä on mietitty kaikki ongelmatilanteetkin valmiiksi aina käyttäjähallinnasta moderaattoreiden (mahdollisen) yhteiden linjan valvomiseksi / pitämiseksi - jos tällaista on siis suunnittelussa.

    Mutta ei muutakuin ohjetta pykäämään.
    No enhän mä nyt tuommoista osaa tehdä. Eihän nyt piruvie Suomen Laissakaan ole pystytty moiseen, vaan uusia ennakkotapauksia pukkaa aina.

    Moderaattori olkoon siis edelleen tuomari, syyttäjä, puolustusasianajaja ja lautamiehistö ihan itsekseen ja koitan vain lähinnä raapustaa semmoiset "nuijanheilutus ohjeet foorumin moderaattoreille."
    alkuperäinen idea olikin sellainen, ettei kenenkään tarvitsisi moista väsätä yksistään, niinku tuolla Jassun viestissä aiemmin mainittiinkin.

    Palloa tarjottiin ryhmän vetäjälle.

    Viestissä mainittiin pari nicciä..toiseen tuli vastaus..

    entäs tää toinen?

    omasta mielestäni erittäin sopiva. ollut suhteellisen pitkään tällä foorumilla eli tuntee tapoja, taustoja ja muutenkin varmasti oikein pätevä vetämään tuollaista ryhmää.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  5. #65
    Ja Vihdin Matin modeopas on lähetetty ylläpidon mailiin. Ottakee, tai jättäkee.

    Matti.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  6. #66
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Vihdin Matti @ Marras. 10 2009,17:16) kirjoitti
    Ja Vihdin Matin modeopas on lähetetty ylläpidon mailiin. Ottakee, tai jättäkee.
    Kun olet sitä niin mainostanut niin laitetaan se nyt julkikin, vaikka on mielestäni osittain aika sanahelinää:

    Lainaa kirjoitti
    Moderointi opas.

    1. Vältä moderoimasta, kovasti päihtyneenä.

    2. Siivotessasi ketjua, poistamalla siitä viestejä, niin kirjoita siivouksesi päätteeksi pieni ilmoitus ketjuun toimistasi. Esim. "Ketjusta siivottu asiaan kuulumattomia viestejä." tai "Ketjusta siivottu henkilökohtaisuudet. Muistakaa netiketti!" tms. Vain pieni muodollinen ilmoitus suorittamistasi toimenpiteistä riittää.

    3. Lukittaessasi ketjun, niin kirjoita ketjun viimeiseksi viestiksi ilmoitus toimistasi. Esim. "Ketju lukittu turhana." tai "Ketjun sisältö on käsitelty loppuun." tms. Vain pieni muodollinen ilmoitus suorittamistasi toimenpiteistä riittää.

    4. Jakaessasi bannia ketjuun osallistuneille, niin kirjoita jälleen ketjuun pieni ilmoitus toimistasi. Esim. "Nimimerkille xxxxx määrätty bannia xxx - ajaksi, foorumin sääntöjen rikkomisen vuoksi. Pykälät xx." tms. Vain pieni muodollinen ilmoitus suorittamistasi toimenpiteistä riittää.

    5. Kun olet epävarma ketjun moderointitarpeesta, niin kysy suljetulla ylläpitoaluulla muiden ylläpidon jäsenten mielipidettä asiaan.

    6. Luo itsellesi uusi sähköpostitili, jollekin ilmaiselle palveluntarjoajalle esim. gmail, yahoo, hotmail ym. Lisää foorumin signatureesi tämä luomasi sähöpostitilin osoite ja kehoita ihmisiä lähestymään, moderointiisi liittyvissä asioissa, tähän osoitteeseen. Esim. "Moderointiini liittyvissä asioissa, älä lähetä yksityisviestiä, vaan lähetä mailia osoitteeseen xxxx." Tämä on tietenkin vapaaehtoista, mutta näin toimien voit pitää ylläpidollisiin toimiin liittyvät viestit poissa foorumin privaboksistasi.

    7. Pyri olemaan rohkea, moderointityössäsi, mutta pyri myöskin pitämään mahdollisimman objektiivinen kanta suorittaessasi toimenpiteitä.

    Teveisin. Matti Vihdistä.
    Kannatan ehdotuksesta kohtia 1,3 ja 7. Kohdasta 4 todetaan että foorumilta bannataan vuosittain ehkä 1 tai 2 käyttäjää, joten tuon kirjaaminen "ohjeisiin" on aika turhaa - tähän asti bannit ovat olleet permanentteja poikkeuksetta.

    Kohta 6: Se että modet alkaisivat pitää jotain mailiosoitetta minne voisi noita kyselyitä modauksista laittaa, johtaisi siihen ettei kukaan mitään muuta enää ehtisi tekemäänkään, kun aina se joka kokee että oma hengentuotos on poistettu vaatii selvitystä kaltoinkohdeltuna.

    Jos aukottoman modausohjeen tekeminen olisi ollut puolentunnin homma, oli se tehty varmaan jo vuosia sitten ;)
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #67
    Tossa Vihdin Masan ideassa on pari hyvää täkyä, noin arvopohja, julkisuus ja yksinkertaisuus. Olisi tietysti hyvä, että moderaattoreille olisi yksikertaiset ohjeet ja henkilöllä itsellään neutraali suhtautuminen käsiteltäviin asioihin.

    Pääsääntöisesti näin onkin, muutamaa opettavaista moderaattoria lukuunottamatta.

    Jos näitäkin kirjoitettuja tekstejä lukee hivenen rivien väleistä, täytyy sanoa, että joidenkin moderoinnin edustajien kannattaisi karsia vähän henkilökohtaista ylpeyttään. Nähtävissä on myös hivenen pilkkaa ja ylimielisyyttä. Mitkään niistä eivät ole kovinkaan rakentavia asenteita juuri missään. Noh, ehkä virkamiehille. En aio kohtia yksilöidä, ehkä jokaisen kannattaisi pohtia niitä enemmän hengellään kuin järjellään.

    Olen lähes varma, että jossakin vaiheessa tämäkin "yhteiskunta" päätyy samaan tilaan kuin muut "yhteiskunnat", byrokratian tilaan. Aina ennen siitä tietysti voisi kysyä arvokysymyksiä, onko yhdistys ihmisiä varten vai ihmiset yhdistystä... Tai, että onko hallinto kansaa varten, kansan toteuttamana ja kansan valitsemana...

    En oikeastaan tiedä, miksi minun piti puuttua tähänkin asiaan? Ehkä halusin hivenen myötäelää Vihdin Mattia, Tupperia ja Kospelia.

    Vttu! ei oikein kiinnosta mikään. on vielä pitkä aika.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  8. #68
    Lainaa (Jassu @ Marras. 10 2009,22:22) kirjoitti
    Lainaa (Vihdin Matti @ Marras. 10 2009,17:16) kirjoitti
    Ja Vihdin Matin modeopas on lähetetty ylläpidon mailiin. Ottakee, tai jättäkee.
    Kun olet sitä niin mainostanut niin laitetaan se nyt julkikin, vaikka on mielestäni osittain aika sanahelinää:

    Lainaa kirjoitti
    Moderointi opas.

    1. Vältä moderoimasta, kovasti päihtyneenä.

    2. Siivotessasi ketjua, poistamalla siitä viestejä, niin kirjoita siivouksesi päätteeksi pieni ilmoitus ketjuun toimistasi. Esim. "Ketjusta siivottu asiaan kuulumattomia viestejä." tai "Ketjusta siivottu henkilökohtaisuudet. Muistakaa netiketti!" tms. Vain pieni muodollinen ilmoitus suorittamistasi toimenpiteistä riittää.

    3. Lukittaessasi ketjun, niin kirjoita ketjun viimeiseksi viestiksi ilmoitus toimistasi. Esim. "Ketju lukittu turhana." tai "Ketjun sisältö on käsitelty loppuun." tms. Vain pieni muodollinen ilmoitus suorittamistasi toimenpiteistä riittää.

    4. Jakaessasi bannia ketjuun osallistuneille, niin kirjoita jälleen ketjuun pieni ilmoitus toimistasi. Esim. "Nimimerkille xxxxx määrätty bannia xxx - ajaksi, foorumin sääntöjen rikkomisen vuoksi. Pykälät xx." tms. Vain pieni muodollinen ilmoitus suorittamistasi toimenpiteistä riittää.

    5. Kun olet epävarma ketjun moderointitarpeesta, niin kysy suljetulla ylläpitoaluulla muiden ylläpidon jäsenten mielipidettä asiaan.

    6. Luo itsellesi uusi sähköpostitili, jollekin ilmaiselle palveluntarjoajalle esim. gmail, yahoo, hotmail ym. Lisää foorumin signatureesi tämä luomasi sähöpostitilin osoite ja kehoita ihmisiä lähestymään, moderointiisi liittyvissä asioissa, tähän osoitteeseen. Esim. "Moderointiini liittyvissä asioissa, älä lähetä yksityisviestiä, vaan lähetä mailia osoitteeseen xxxx." Tämä on tietenkin vapaaehtoista, mutta näin toimien voit pitää ylläpidollisiin toimiin liittyvät viestit poissa foorumin privaboksistasi.

    7. Pyri olemaan rohkea, moderointityössäsi, mutta pyri myöskin pitämään mahdollisimman objektiivinen kanta suorittaessasi toimenpiteitä.

    Teveisin. Matti Vihdistä.
    Kannatan ehdotuksesta kohtia 1,3 ja 7. Kohdasta 4 todetaan että foorumilta bannataan vuosittain ehkä 1 tai 2 käyttäjää, joten tuon kirjaaminen "ohjeisiin" on aika turhaa - tähän asti bannit ovat olleet permanentteja poikkeuksetta.

    Kohta 6: Se että modet alkaisivat pitää jotain mailiosoitetta minne voisi noita kyselyitä modauksista laittaa, johtaisi siihen ettei kukaan mitään muuta enää ehtisi tekemäänkään, kun aina se joka kokee että oma hengentuotos on poistettu vaatii selvitystä kaltoinkohdeltuna.

    Jos aukottoman modausohjeen tekeminen olisi ollut puolentunnin homma, oli se tehty varmaan jo vuosia sitten ;)
    No juu. Se on vain katsos semmoisen simppelin ja yhtenäisen linjan peräänkuulutus, nuo tekemäni moderointiohjeet.

    Ei asia mielestäni tuon monimutkaisempi ole. Nuo ohjeet ovat helppo muistaa ja jos foorumin jokainen mode, moderoisi noiden ohjeiden mukaan, niin foorumin käyttäjille näkyisi tämä selkeä linja ja foorumin moderointi toimisi mielestäni paremmin, kuin miten se nykyisellään toimii.

    Puhumme nyt kumminkin niin eri asioista. Sinä puhut aukottomasta moderointiohjeesta ja minä puhun vain yleisen moderointilinjan selkeyttämisestä.

    Toivotan siis onnea ja menestystä aukottoman moderointiohjeen laatimiselle!

    Itse olen nyt niin mielipiteeni, kuin parannusehdotukseni tuonut esille niin hyvin kuin vain osaan ja niiltä osilta foorumin moderoinnista mihin kaipaisin itse parannusta, joten miettikäähän työ, niin minä menen kaljalle.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  9. #69
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Vihdin Matti @ Marras. 11 2009,10:23) kirjoitti
    Itse olen nyt niin mielipiteeni, kuin parannusehdotukseni tuonut esille niin hyvin kuin vain osaan ja niiltä osilta foorumin moderoinnista mihin kaipaisin itse parannusta, joten miettikäähän työ, niin minä menen kaljalle.
    Kaljalle meno on aina hyvä vaihtoehto

    Laitoin tuon tekstin julki ja kommentoin oman henkilökohtaisen mielipiteeni siihen. Muut voivat toki kertoa omat ajatuksensa.

    Nyt kuitenkin mielestäni kansa on enemmänkin peräänkuuluttanut sellaista tarkkaa ohjeistusta, eikä yleistä luonnosta - käsitykseni mukaan on haluttu juurikin pois siitä että moderaattoreilla olisi laajaa harkintavaltaa.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  10. #70
    Ei harkintavallassa mitään pahaa ole, kunhan se on arvoneutraalia. Suurimmat riidat täällä on saatu aikaiseksi ns. arvokeskustelujen vinoista moderoinneista. Arvokeskustelu on tietysti aihe, jossa ei varsinaisesti ole rationaalisen oikeaa mielipidettä.

    Mielestäni rationaalisen moderaattorin tulisi em. keskustelusta jäävätä itsensä jos kokee, että pitää osallistua keskusteluun JA tuntee, että pitää poistaa "virheelliset" viestit.

    Joidenkin moderaattorien "ammattietiikan" kyseenalaistan vahvasti. Toisia taas kiitän neutraaliudesta.

    Noin arvoista yleisesti, niin näkisin, että moottoripyöräilijät ovat perinteisesti olleet individualismin ja vapaamielisyyden etulinjassa läpi historian. Joissan määrin anarkia on sopinut myös kuvaan. Farisealaisuutta on perinteisesti hävetty syvästi, kuten myös fakki-idiotismia. En kuitenkaan usko, että joukossa on ollut aiemmin kovin sääntöpedantteja "normi-ihmisiä". Näyttää, että liikenneturvan kantama propaganda on niittänyt satoa ja opettajamainen asenne on levinnyt myös osittain moderointiin.

    En näe em. kehitystä kovin suotavana. Pääsääntöisesti emme voi juuri (arvo)opettaa ketään, mutta omaan käyttäytymiseemme voimme vaikuttaa. Meidän tulisi myös antaa tilaa ihmisille löytääkseen omat arvonsa. Meidän ei tarvitse hyväksyä kaikkia mielipiteitä, ei edes ymmärtää.

    Yleisesti ihmisiä alistetaan eri johtamisjärjestelmissä "kirjoittamalla ohje". Sillä ja aasikoulutuksella tapetaan kaikki yritteliäisyys, vastuunotto ja vastuunkanto. Mitä kompleksisempi ohje, sen suurempi valta keskushallinnolla ja sen tyhmemmät osallistujat. Sitäkö tässä haetaan?

    Olen vahvasti sitä mieltä, että Vihdin Masan teksti kannattaa noteerata reilun pelin arvo-ohjeena.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  11. #71
    Lainaa (Jassu @ Marras. 11 2009,10:26) kirjoitti
    Lainaa (Vihdin Matti @ Marras. 11 2009,10:23) kirjoitti
    Itse olen nyt niin mielipiteeni, kuin parannusehdotukseni tuonut esille niin hyvin kuin vain osaan ja niiltä osilta foorumin moderoinnista mihin kaipaisin itse parannusta, joten miettikäähän työ, niin minä menen kaljalle.
    Kaljalle meno on aina hyvä vaihtoehto *

    Laitoin tuon tekstin julki ja kommentoin oman henkilökohtaisen mielipiteeni siihen. Muut voivat toki kertoa omat ajatuksensa.

    Nyt kuitenkin mielestäni kansa on enemmänkin peräänkuuluttanut sellaista tarkkaa ohjeistusta, eikä yleistä luonnosta - käsitykseni mukaan on haluttu juurikin pois siitä että moderaattoreilla olisi laajaa harkintavaltaa.
    Kalja hörppästy, sapuskan kera. Oli hyvvöö!

    Niin tuota ja juu. Elikkäs moderaattoreiden laajasta harkintavallasta olisi ollut enimmäkseen sitä hämminkiä?

    Pitäähän se nyt meikäläisen mielestä moderaattorilla laaja valta olla.

    Katsoppas se juoni tuon mun modeohjeen pienten ilmoitusten takana on juurikin tämä. Kun kaikki moderaattorit kirjoittavat ketjun perään sen pienen ilmoituksen puuhistaan, niin tällöin kaikki käyttäjät näkevät, että kuka moderaattoreista on puuhastellut.

    Tällöin aktiivikäyttäjät näkevät myöskin ajanmittaan, että ketkä moderaattoreista tekevät hommiaan aktiivisesti ja ketkä ei. Näin näkee myös ylläpito ja se voi sitten potkia toimettomat modet pois viroistaan ja värvätä uusia.

    Tuo moderaattorien harkintavaltakin kulminoituu noihin pieniin ilmoituksiin. Tarkoitan, että jos joku tietty mode saa jatkuvasti moitteita hommistaan, usealta eri käyttäjältä ja pitkän ajan mittaan, niin tällöin pitää pohtia että onko kyseinen mode sopiva hommaansa, vai onko käyttäjät väärässä.

    Semmoista moderaattoria ei ole olemassakaan, joka ei joskus tekisi virhearviointia, tai kuka ei ikinä saisi yhtään kyselyä hommastaan, mutta uskokaa pois. Nuo pienet ilmoitukset, mitkä modeohjeessani mainitsen. Ne ovat iso hyöty ajanmittaan ja oikeastaan kaiken A ja O, liittyen foorumin käyttömukavuuteen.

    Ja mitä tulee tuohon säköpostin luomiseen, valituksia varten, niin huikatkaa vain. Minä voin luoda semmoisen ja jokainen mode voi pistää sen meikäläisen luoman osoitteen siguunsa, valituksia varten.

    Kyllä mä voin niihin muutamaan kyselyyn sitten vastata, sillä foorumin sääntöpykälällä mitä kirjoitus on rikkonut, jollei itse moderaattorin aika siihen riitä. Ei niitä kuulkaa nyt niin paljoa tule.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  12. #72
    vaikka aukoton moderointiohje saattaakin olla utopistinen haave niin kyllä mielestäni siihen kannattaisi ainakin pyrkiä.
    Aukkoja varmasti ilmenee,mutta juuri tätä varten tälläinen ryhmä olisi hyvä olla. Paikkailemassa huteja ja seuraamalla yleistä keskustelun tasoa ja suuntausta.
    Nyky mallissa mode joutuu liian usein toimimaan omien arvojen mukaisesti.helpompaa olisi perustella toimiaan kun taustalla olisi selkeät ohjeet.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  13. #73
    tuo matin esittämä malli ei kauttaaltaan huono ole,mutta...
    se jotta jokainen mode toimisi oman harkintansa mukaan siellä täällä velvoitettuna perustelemaan omaa arvomailmaansa,aika kohtuutonta sanoisin..oma arvomailma jokaisen oma asia.sitä ei tarvitse muille perustella eikä tuputtaa.
    Pieniä onnistumisen mahkua olisi jos osiot olisi jaettu.tietyt modet valvoisivat tiettyjä osioita.silloin tulisi moden tyyli nopsaan tutuksi ja osio joko näivettyisi tai toimisi mainiosti.
    Samaten nuo bannit ja varoitukset,valitukset..en nyt olisi antamassa sitä valtaa yhdelle ja samalle.kolme,neljä näkisi asian huomattavasti laajaalaisemmin ja henlilökohtaisuuksilta vältyttäisiin.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  14. #74
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 11 2009,12:46) kirjoitti
    Pieniä onnistumisen mahkua olisi jos osiot olisi jaettu.tietyt modet valvoisivat tiettyjä osioita.silloin tulisi moden tyyli nopsaan tutuksi ja osio joko näivettyisi tai toimisi mainiosti.
    Niin, no mites tää pitäis hoitaa niin että esim moden viikon mittainen loma ei (tai vaikka parin päivän poissaolo) ei vaikuta moderointiin? Jos moderaattoreita otettaisiin useampi osioon miten jaettaisiin vastuunjako ja vahdittaisiin että kaikki tekevät prikulleen saman ohjeen mukaan duunia? Miten pystyttäisiin pitämään linja sellaisena että kaikissa osioissa olisi sama linjaus? jos modeja olisi useampia miten hoidettaisiin käyttäjäoikeuksien hallinta? Tässä esimerkkejä vaan ihan muutamasta ongelmatilanteesta, näitä voisi listata rivitolkulla

    Kaikki on mahdollista aukottomalla ohjeella. Mahdotonta? Sen päätätte te käyttäjät Mun ehdotus oli se että näitä puolivalmiita ideoita ei heiteltäisi enää viidettä vuotta peräjälkeen märehdittäväksi vaan perustaisitte jonkinlaisen tiimin, joka sitten vaikka parin kuukauden pohdinnan jälkeen esittää täydellisen ohjeituksensa valmiina
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  15. #75
    Ja mistäs lähtien politiikasta puhuminen on kiellettyä ollut orgissa? Avasin keskustelun Muutos 2011 -liikkeen sivuista ja topicci katosi muutamassa minuutissa?

    Yritin etsiä orgin säännöistä kohtaa "politiikasta ei saa puhua", mutta ei löytynyt?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  16. #76
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2009,13:01) kirjoitti
    Ja mistäs lähtien politiikasta puhuminen on kiellettyä ollut orgissa? Avasin keskustelun Muutos 2011 -liikkeen sivuista ja topicci katosi muutamassa minuutissa.
    Politiittisesta mainonnasta pidettiin joskus ihan galluppikin täällä kun tarjolla oli ihan rahaa vaalimainosbanneria vastaan - tulos oli aika murskaava sen puolesta että moista ei tänne haluttu.

    Politiikka on yksi sellainen asia mitä ei ole täällä koskaan hyvällä katsottu, sekun ei liity moottoripyöräilyyn juuri mitenkään. Vaikka itsekin olen tuon mainitsemasi puolueen kanssa samoilla linjoilla en alkaisi täällä aiheesta keskustelemaan - sitä varten on varmaan sopivampiakin foorumeita.

    Arkoja aiheita ovat muutenkin yleisesti politiikka, uskonto, kielikysymykset jne - kaikki aiheita josta hyvinkin mielelläni myös itse vääntäisin, mutta tehdään se jossain muualla kuin täällä Nämä aiheet myös kovin vähän liittyvät moottoripyöräilyyn.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  17. #77
    No voidaanko tämä kirjata sääntöihin? Että politiikka, uskonto ym yhteiskunnalliset kysymykset ovat kiellettyjä?

    Äkkiseltään tulee nimittäin sellainen vaikutelma että ko. puheenaiheet ovat kiellettyjä, jos sattuu olemaan vääränlainen näkemys asioista?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  18. #78
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2009,13:11) kirjoitti
    No voidaanko tämä kirjata sääntöihin? Että politiikka, uskonto ym yhteiskunnalliset kysymykset ovat kiellettyjä?

    Äkkiseltään tulee nimittäin sellainen vaikutelma että ko. puheenaiheet ovat kiellettyjä, jos sattuu olemaan vääränlainen näkemys asioista?
    En tiedä kuka tuon viestin on poistanut, enkä näe tarvetta kaivaakaan sitä tietoa - mutta kuten sanoin vaikka itsekin pidän tuota agendaa ainakin osittain ihan toimivana, niin olisin itsekin antanut ketjulle vauhtia.

    Nämä kaikki tällaiset asiat voisivat olla moderointiohjeessa mainittu - nyt vaan hophop sitä työryhmää perustamaan
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  19. #79
    Jäsen Terhi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Sep 2005
    Tuusula
    Lainaa (Anatooli @ Marras. 11 2009,11:00) kirjoitti
    Mielestäni rationaalisen moderaattorin tulisi em. keskustelusta jäävätä itsensä jos kokee, että pitää osallistua keskusteluun JA tuntee, että pitää poistaa "virheelliset" viestit.
    Kuten jo moneen kertaan todettu, näin toimitaan.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  20. #80
    No itsekin kyllä yhdyn näkemykseen että poliittinen mainonta pysyköön poissa tältä foorumilta, ja myönnän että avaukseni vaikutti mainostamiselta, vaikken sitä niin tietoisesti ajatellutkaan.

    Olen kuitenkin sitä mieltä, että paskanjauhantaan mahtuu mainioisti keskustelua yhteiskunnallisista asioista ja politiikasta. Tälläkin foorumilla näen asian niin, että pitää olla erinomaisen hyvät perusteet, että kirjoittamisen aihepiiriä (siis sananvapautta) rajoitetaan.

    Eli: Suora poliittinen mainostaminen kiellettyä, mutta asioista saa keskustella ja tuoda omia näkemyksiään esille.

    Ja ei, en ole väsäämässä moderointiohjetta, mutta en näe silti itseäni esteelliseksi esittämään näkemyksiäni.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  21. #81
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2009,13:19) kirjoitti
    Olen kuitenkin sitä mieltä, että paskanjauhantaan mahtuu mainioisti keskustelua yhteiskunnallisista asioista ja politiikasta. Tälläkin foorumilla näen asian niin, että pitää olla erinomaisen hyvät perusteet, että kirjoittamisen aihepiiriä (siis sananvapautta) rajoitetaan.
    Niin, miksi se on paskanjauhanta jos sinnekin saa kirjoittaa vain tiukkaa faktaa moottoripyorista? Silloinhan se joutaa turhana poistaa tai otsikko muuttaa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  22. #82
    eli ryhmää kasaan vain.
    Kokoonpano jokseenki tälläinen
    ryhmän vetäjä,vailla mielipiteitä joka kasaisi 5-8 foorumilaisen ideoista/keskustelusta toimintamallin hyväksyttäväksi/hylättäväksi.
    ryhmään tarvittaisiin mukaan pari toimivaa modea esittämään näkemyksiään jo suunittelu vaihees.ja vielä tarvetta olisi jäsenelle joka hallitsisi tuon teknisen puolen eli tollanen 10 hengen ryhmä parinkuukauden pakertelun jälkeen varmasti olisi olemassa jonkinmoinen selkeä malli koskien moderointia,toimintapaa varoitusten ja mahdollisten bannien suhteen.
    Tämä ryhmä voisi olla pysyvä väliporras käyttäjien ja moderoinnin välillä.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  23. #83
    Kannattaa niitä ohjeita tehdessä myös pitää erillään menettelyä koskevat ja sisältöä koskevat säännöt. Vihdin Matti tuolla edellä antoi menettelyä koskevia sääntöehdotuksia ja heti perään kaipaili yhtenäistä linjaa modetoimintaan.

    Yhtenäinen linja lienee enemmänkin sisällöllinen kuin menettelyllinen seikka. Vai onko? Riittääkö kaikille, jos mielivaltainen modertointi tehdään avoimesti? Mitä jää puuttumaan, jos asiallinen neutraali modelinja vedetään vapaamuotoisesti?

    Muoto ilman sisältöä lienee aivan turhanaikaista puuhastelua. Miten ohjeistetaan sisällön valvonta (sitähän moderointi kai perimmältään on)? Minkälainen on hyväksyttävä sisältö ja missä kulkee ns. lehden linja, mitä moderaattoreiden on noudatettava? Kuka sen määrittelee? Joku työryhmä? Menipä demokraattiseksi...
  24. #84
    Muutamalla muulla foorumilla pyörivänä olen huomannut ainakin sen että kun kaikki ovat omalla nimellään alkaa turha sose häipyä sivuilta.Ja niissä on silti hupi-ja avoimen jutustelun alueet joissa voi jauhaa mitä mieleen juolahtaa poislukien politiikka.Siitä keskustelu karkaa aina käsistä niinkuin pärekaton kulotus.Näillä foorumeilla ei kuuleman mukaan tarvi juuri siivoilla.
    Eikö noiden poistettujen merkiksi voisi läntätä vaikka tuollaisen hymiötyylisen lätkän,muutaman erilaisen joista selviää noin periaatteessa miksi on poistettu ja kuka poisti.Ei kai tämä nyt mitään rakettitiedettä ole? Jos sovitaan ettei valitusoikeutta ole niin silloin ei ole.Kunhan vaan kaikki osaavat pelisäännöt,modeja myöden.
    Jos taas poistellaan siksi ettei viesti anna mitään uutta niin täältä voi poistaa 90% koko puurosta.
  25. #85
    Minusta modet vois pitää ns. asia-sivut asia-sellaisina *
    Moni kamukin sanonut, että päätti täältä kysäistä jotain ihan mopoon(kin) liittyvää, niin jo lähes kolmas vastaus oli silkkaa v-tuilua *

    Onhan tämä kait maan suurin MP-sivu ja moni olettaa täältä saavansa myös vastauksen "mopo-ongelmiinsa"...
    (muuhun sontaan/p-jauhantaan en ota kantaa...liikaa siivottavaa *)
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  26. #86

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (Köpi @ Loka. 04 2009,13:49) kirjoitti
    Lopuksi, livenä tavanneiden kesken on jutustelu netissäkin hieman erilaista...nimettömänä/kasvottomana puskasta huutelu on niin helppoa...
    Eikö sulla ole vielä mun facebook osoitetta?

    Ja asiaan.

    Nuo politiikat ja iltalehtien väännöt ovat asiallisia topikkeja vaikka niissä sitä vääntöä syntyykin, samoin syntyy vääntöä pesuaineesta ja geelisatulan hinnastakin.
    Noissa jutuissa tulee väännöstä huolimatta vastaan erilaisia ja samankaltaisia ihmisiä ja paremminhan noita ajokavereita tai muita kavereita löytää kuin jos puhuttaisiin vain kasvotonta ja tasapaksua yhtämieltäkaikesta.

    Ja aika hyvinhän tämä moderointi nyt pelaa,välillä tulee omituisia poistoja ja välillä annetaan palautetta.Vuorovaikutus toimii eikä tällä hetkellä ole havaittavissa mitään erityisen herkkää sormea.
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  27. #87
    Ajatellaanpa tuollaista tavallista jalkapallo-ottelua. Siinä on yksi mode, jolla on yksi pilli ja kaksi pahvilappua. Siihen pilliin puhalletaan ja niitä lappuja näytetään. Siinä menettelysäännöt ja kaikki ymmärtää. Valitusoikeutta ei ole.

    Kuka tekee pelin? No ne pelaajat tietenkin. Peli jatkuu niin kauan juuri sellaisena, kuin pelaajat haluaa aina siihen asti, kun joku tekee virheen. Sitten vihelletään ja joskus heilutellaan myös lappuja.

    Milloin homma vörkkii? Kai parhaiten silloin, kun peli jatkuu omalla painollaan ja selvät virheet vihelletään, mutta tuomari ei puutu itse peliin.

    Silloin homma ei vörki, kun tuomari sotkeutuu peliin ja pelaajat jokaista herkkähipiäistä pikku ronaldoa myöten käyvät penäämässä perusteluja ja kertomansa mielipiteensä tuomarilinjasta aina, kun nurmessa kieriskelyltään ehtivät.

    Tulin vähän kesken tähän debattiin, joten en ihan ole perillä, mitä kaikkea on jo käsitelty. Kaiketi on kuitenkin selvää, että sisällöllinen ehdoton raja on laki, hyvä tapa ja netiketti. Sitten tulee harmaampi alue eli etniset, uskonnolliset ja poliittiset avautumiset. Liikennepolitiikka poislukien. Sen jälkeen olisi jo enemmän liikkumavaraa mitä tulee joutavaan hölinään tai yleisen pähkäilyyn hammasrattaan toimintaperiaatteesta. Minkäänlaiseen tarveharkintaa tarpeellinen/tarpeeton mielipide tms. ei pidä mennä. Jopa Hondaa saisi kehua, vaikka aihetta ei yleensä ole.

    Moderaattori voisi sitten viheltää pohjalta "käsi ja sikapaitsio pidetään". Tyly poisto vaan eikä mitään perusteluja. Ei ole mitään syytä mennä tällaisessa ompeluseurassa siihen, että jokaista kuullaan ennen ja jälkeen toimenpidettä ja sen jälkeen vielä paijataan.

    Minä en näe, miten tämä nykyinen moderaattorilinja voisi vaarantaa tämän sivuston olemassaolon. Moderoinnin parantamisehdotuksena ehdotankin, että moderaattoreille annetaan selvä ohje siitä, että pitää moderoida hyvin ja oikeudenmukaisesti kas näin:

    1. Koska Moderaattorilla on Jumalan käsky tuomita oikein, niin on hänen kaikin voimin pyrkiminen tietämään mikä oikeus on. Ja sentähden ne ovat vaarassa ja tekevät ilmeisesti väärin, jotka lähettävät Moderaatoreiksi sellaisia, joilla ei ole ymmärrystä.

    2. Samoin tulee Moderaattorin myös ajatella, että niinkuin hänellä itsellään on toisen sana hallussa, niin myös kansalla, jota hänen on tuomitseminen, on sana hallussa.

    3. Samoin hänen myös tulee muistaa Moderaattorin viran olevan asetetun yhteiseksi hyödyksi eikä Moderaattorin omaksi hyödyksi.

    4. .Orgin tapaohjeet ei ole annettu bannauksen, vaan oikeuden tähden, yhteiselle kansalle eduksi ja hyödyksi, eikä perusteettomaksi turvan tukkimiseksi, vahingoksi ja turmioksi. Mitä synnillä saadaan, se murheella menetetään.

    5. Joka ei tätä tahdo uskoa, hän saapi kokemuksesta sen kyllä havaita.

    6. Moderaattorin pitää tarkasti tuntea laki, jonka mukaan hänen tulee tuomita, sillä laki pitää hänellä olla ohjeena.

    7. Kaikki lait pitää olla sellaiset, että ne ovat yhteiseksi hyödyksi, ja sentähden, kun laki tulee vahingolliseksi, ei se enään ole laki, vaan vääryys, ja on hylättävä.

    8. Hyvä ja älykäs Moderaattori on parempi kuin jokin yleinen linja, sillä hän voipi asetella kaikki kohtuuden mukaan. Mutta missä paha ja väärä Moderaattori on, siinä ei auta mikään linja mitään, sillä hän vääntää ja vääristelee sitä oman mielensä mukaan.

    9. Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, se ei saata olla modelinjakaan; sen kohtuuden tähden, joka moderoinnissa on, se hyväksytään.

    10. Kaikkea bannausta on älyllä käytettävä, sillä suurin oikeus on suurin vääryys, ja oikeudessa pitää olla armo mukana.

    11. Ei moderaattorin tarvitse hyväksyä kaikkea, mitä ei ole ehditty erikseen kieltää, sillä ei kukaan jaksa kaikkia rikoksia luetella.

    12. Moderaattori ottakoon kaikessa vaarin siitä, mikä saitin tarkoitus on; muutoin sitä käytetään väärin ja väännetään toisaalle kuin sen alkuperäinen mieli oli.

    13. Yhteisen kansan hyöty on paras modelinja; ja sentähden mikä havaitaan yhteiselle kansalle hyödylliseksi, se pidettäköön modelinjana, vaikka älämölöä siitäkin syntyy.

    14. Paha tapa älköön ketään auttako, se on: ei kukaan voi asiaansa sillä auttaa, että sanoo monta olevan, jotka tekevät samoin kuin hän on tehnyt, koska sen, mitä hän kirjoittanut on, havaitaan olevan paskaa.
  28. #88
    Wau! Tuossa hra1150 on tehnyt ansiokasta työtä.

    Hienosti keksityt moderointiohjeet! Kieli on vähän vanhahtavaa, mutta ei se mitään. Kieli poskessa kai kirjoitettu...

    Kyllä jos/kun nuo ohjeet sisäistää voi olla moderaattorina piiiitkään.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  29. #89
    tolle täytyy hattua nostaa!
    Upeeta hra 1150
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  30.  
  31. #90
    Varkaissa kävin, en ole kuin melkein noin fiksu. Ks. Olaus Petri 1493-1552.
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen