Katso äänestykset tulokset: 2 ajattelutapatesti: Kuka on vastuussa - minun liikenneturvallisuudestani?

Äänestäjät
158. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Minä itse

    35 22,15%
  • 2. Pääosin minä itse, osittain muut tielläliikkujat

    92 58,23%
  • 3. Tasan yhteisvastuullisesti itse ja muut tielläliikkujat

    23 14,56%
  • 4. Pääosin muut tielläliikkujat, osin minä itse

    3 1,90%
  • 5. Muut tielläliikkujat

    2 1,27%
  • 6. Joku muut, kuten viranomaiset

    3 1,90%
Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Lue tästäkin äänestyksestä ensin tämä ohje!

    Äänestä vasta sitten.

    Ole rehellinen itsellesi!
    Tässä äänestyksessä et voi pettää ketään muuta kuin itseäsi.


    Haluan tehdä kaksi osaisen kyselyn käytännön toimintavan ja teoreettisen ajattelutavanvälisen eron selvittelyyn.

    Vastaa tähän kyselyyn ajatellen sitä, miten teoriassa ajattelet ja ymmärrät oman ja toisten tielläliikkujien vastuun sinun turvallisuuteesi liikenteessä. Siis miten ymmärrät asian nyt kahvipöydän ääressä rauhoittuneena, ilman mitään liikenteen stressiä.

    Eli: kuka todellisuudessa voi olla vastuussa minun liikenneturvallisuudestani?

    Yritä nyt karsia mielestäsi se, miten toimit käytännön liikennetilanteissa ja minkä arvomaailman ohjaamana.

    Kyselyiden tarkoituksena ei ole ampua ketään osapuolta jalkaan tai muuallekaan. Ei edes henkisesti.

    Haluan vain katsoa, saadaanko täällä motoristien foorumissa eroa käytännön toimintaa ohjaavan ja teoreettisen vastuun välille. Toivon itse, että eroa ei synny.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  2. #2
    Hyvä kysymyksen asettelu!

    Sehän on tietysti 2, kuten elämässä ylipäätään. Voisin jopa sanoa, että mitä suurempi oman vastuun kokema, sen suurempi henkilökohtaisen onnellisuuden aste.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  3. #3
    kakkoseen meni..
    melko pitkälle jokainen itse vastaa turvallisuudestaan ja samalla muittenkin...

    sitte on nää vääräs paikas väärään aikaan ja mitään ei ehdi tehdä..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  4. #4
    Vastasin 1. vaihtoehto, sillä periaatteella olen pysynyt toistaiseksi elävien kirjoissa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  5. #5
    Vastasin 2, ei siinä paljon tehtävissä itellä ole jos joku esim. takaa ajaa päälle.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  6. #6
    Voihan sitä jossakin abstraktissa ajatusleikissä ottaa vastuun vaikka koko maailmankaikkeudesta jollakin täysin teoreettisella tasolla. Käytäntö ja elävä elämä sitten erikseen.

    ETA: Itse asiassa mitä enemmän asiaa mietin, sitä huonommin hahmotan mitä tuossa oikein itse asiassa kysytään. Yritän varmaan ajatella liian monimutkaisesti. Ehkä se kysymyksen tuleva toinen osa selventää.



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  7. #7

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Ykköseen meni,loput riippuu tuurista jota on vain kahenlaista
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Kannattaa miettiä myös muiden tielläliikkujien kannalta; vastaanko osaltani myös heidän turvallisuudestaan vai onko jokainen vastuussa vain itsestään.
    Dirty Nasty Furriner
  9. #9
    Lainaa (Staga @ Syys. 24 2009,02:02) kirjoitti
    Kannattaa miettiä myös muiden tielläliikkujien kannalta; vastaanko osaltani myös heidän turvallisuudestaan vai onko jokainen vastuussa vain itsestään.
    Hyvä kysymys. Piti hetken oikein miettiä miten vastais. Eiköhän me moottoripyörällä ajavat oteta melko hyvin huomioon myös muut tielläliikkujat. Jos ei muusta syystä, niin siitä, että aina sattuu kun kolahtaa. Vastasin kohtaan yksi.

    Ps. Päästin sentään tällä kertaa seitsemänteen vastaukseen, ennenkuin hypättiin asetetun kysymyksen viereen kertomatta mitä mieltä itse on. *



    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  10. #10
    Lainaa (Tympeysmies @ Syys. 23 2009,23:59) kirjoitti
    Voihan sitä jossakin abstraktissa ajatusleikissä ottaa vastuun vaikka koko maailmankaikkeudesta jollakin täysin teoreettisella tasolla. Käytäntö ja elävä elämä sitten erikseen.

    ETA: Itse asiassa mitä enemmän asiaa mietin, sitä huonommin hahmotan mitä tuossa oikein itse asiassa kysytään. Yritän varmaan ajatella liian monimutkaisesti. Ehkä se kysymyksen tuleva toinen osa selventää. *
    Se toinen osa kysymystäni on ollut jo pitkään auki.
    Se on vain jäänyt huomaamatta. On itseasiassa numeroitu 1:llä.

    En väitäkään kysymyksen asettelua helpoksi. Ei elämän valinnat helppoja varmasti olekaan. Ja nimenomaan tätä pohdintaa haluan jokaisen tekevän.

    Eli:
    Nyt on kyse vain sinun omasta turvallisuudesta. Kuka vastaa siitä?

    Autoinko vai sekoitinko vain lisää?
    ps. ehkä tähänkään kysymykseen ei ole olemassakaan yhtä oikeaa vastausta.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  11. #11
    Lainaa (2jorma2 @ Syys. 24 2009,03:51) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Syys. 24 2009,02:02) kirjoitti
    Kannattaa miettiä myös muiden tielläliikkujien kannalta; vastaanko osaltani myös heidän turvallisuudestaan vai onko jokainen vastuussa vain itsestään.
    Hyvä kysymys. Piti hetken oikein miettiä miten vastais. Eiköhän me moottoripyörällä ajavat oteta melko hyvin huomioon myös muut tielläliikkujat. Jos ei muusta syystä, niin siitä, että aina sattuu kun kolahtaa. Vastasin kohtaan yksi.

    Ps. Päästin sentään tällä kertaa seitsemänteen vastaukseen, ennenkuin hypättiin asetetun kysymyksen viereen kertomatta mitä mieltä itse on. *
    Tässä mennään kysymyssarjani kolmanteen osaan. Erittäin olennainen perusajatus. Keiden kaikkien turvallisuudesta minä vastaan. Se on eri asia, kuin kuka vastaa minun turvallisuudesta.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  12. #12
    Lainaa (sarkka @ Syys. 24 2009,06:18) kirjoitti
    Se toinen osa kysymystäni on ollut jo pitkään auki.
    Se on vain jäänyt huomaamatta. On itseasiassa numeroitu 1:llä.
    Joo, olen puusilmä netinkäyttäjä.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  13.  
  14. #13
    Mitä tässä kyselyssä on palkintona?
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-