Katso äänestykset tulokset: 1: toimintatapatesti: Kuka on vastuussa - minun liikenneturvallisuudestani?

Äänestäjät
102. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Minä itse

    19 18,63%
  • 2. Pääosin minä itse, osittain muut tielläliikkujat

    62 60,78%
  • 3. Tasan yhteisvastuullisesti itse ja muut tielläliikkujat

    13 12,75%
  • 4. Pääosin muut tielläliikkujat, osin minä itse

    4 3,92%
  • 5. Muut tielläliikkujat

    1 0,98%
  • 6. Joku muut, kuten viranomaiset

    3 2,94%
Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Lue tästäkin äänestyksestä ensin tämä ohje!

    Äänestä vasta sitten.

    Ole rehellinen itsellesi!
    Tässä äänestyksessä et voi pettää ketään muuta kuin itseäsi.


    Haluan tehdä kaksi osaisen kyselyn käytännön toimintavan ja teoreettisen ajattelutavanvälisen eron selvittelyyn.

    Vastaa tähän kyselyyn ajatellen mahdollisimman rehellisesti käytännön ajotilanteita ja omaa toimintaasi. Käytännön suhtautumistasi liikenteeseen ja omaan vastuuseesi.

    Eli: miten minä todellisuudessa liikenteessä liikkuessa ajattelen oman vastuuni omasta turvallisuudestani suhteessa muiden liikkujien vastuuseen minun turvallisuudestani.

    Yritä nyt karsia mielestäsi se, miten sen mielestäsi pitäisi olla ja miten sinä tiedät, että sinun pitäisi ajatella. Nämä haluan vastaukseksi eri äänestykseen. Näiden kahden äänestyksen tulosta haluan vertailla.

    Kyselyiden tarkoituksena ei ole ampua ketään osapuolta jalkaan tai muuallekaan. Ei edes henkisesti.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  2.  
  3. #2
    katohan tääl oli tääkin..nyt hiukan selkes ajatu...

    olikin vaikea, mutta vastasin kakkoseen...

    koska oma vastuuni riippuu myös siitä millaisiin tilanteisiin joudun muitten tekemisten johdosta....joudunko joustamaan säännöissä..
    kuvitteellinen tilanne..auto sivutieltä eteen..vastaantulevaa liikennettä..ainoa väistämismahdollisuus losauttaa kaseikkoon tai yrittää mahtua välistä toivoen et vastaantulijat väistää hieman..
    tot näk koetan välistä..ja vaaranna samalla muitten liikkujien turvallisuutta..

    ymmärsinköhän oikein kymysyksen..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-