Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 80:sta
  1. #31
    Tuota nahat päällä liukua näkee joka kerta ratakisoissa ja sehän näyttää sujuvan ihan mallikkaasti. Äijät pyrkii heti pyörän selkään takaisin jos vähänkin tekniikka toimii. En vaan lähtisi kokeilemaan liukuja tekstiileissä, luistaa tai ei.

    Hinnathan Rukalla on kai nämä:

    Lancelot takki/housut 999€/899€
    Merlin takki/housut 1199€/999€

    Hein Gericke siis

    takki/housut 699€/599€
  2. #32
    Juu en minä tällä kokemuksella tietenkään lähde kiistelemään siitä, mikä liukuu paremmin kuin kuka. Meinasin vaan, että noita väitteitä nyt saa lukea vähän kaikenlasia, suuntaan jos toiseenkin. Mutta siltä varalta, että tuollainen liukutesti joskus on edessä, minä ainakin tykkäisin jos kamppeen suojaavuudesta olisi ihan oikeaa tietoakin.

    Aiheesta sen verran, että minun mielestäni nuo hinnat ovat, anteeksi vain, aivan järjettömiä. Varsinkin, kun tuollaisen käsitellyn nahan todellisesta suojaavuudesta onnettomuustilanteessa ei ole mitään tietoa.
  3. #33
    Lainaa (Tryphon @ Syys. 17 2009,15:02) kirjoitti
    Aiheesta sen verran, että minun mielestäni nuo hinnat ovat, anteeksi vain, aivan järjettömiä. Varsinkin, kun tuollaisen käsitellyn nahan todellisesta suojaavuudesta onnettomuustilanteessa ei ole mitään tietoa.
    MCN-lehti uutisoi hiljakkoin (http://www.motorcyclenews.com/MCN/Pr...?&R=EPI-117532), että Valentino Rossi on ajanut jo jonkin aikaa Dainesen vedenpitävä nahka/gtx ajopuku päällä. Ehkäpä sen hinta on vielä huimasti korkeampi, mikä on toinen juttu, mutta konseptina sitä näköjään aletaan käyttää myös aivan vaativimmalla tasollakin.
  4. #34
    Kannatta myös muistaa(jos ei ole kokemusta Coresta) että kun sataa ja hikoilet,kastut sisäpuolelta ihan samallalailla kuin millä muulla kalvolla tahansa.Sama koskee kylmää puolta kun kosteus jäätyy kankaan ulkopintaan ja tekee siitä hikipussin. Liikuntaan,tapahtui se pyörällä tai kelkalla tai muuten jossa tulee hiki,kaikki kalvot ovat samaa soopaa.Kastut sisältä.Normioloissa core on kyllä hyvä,mutta muitakin toimivia kalvoja on jo tänä päivänä.
  5. #35
    Lainaa (rellonen @ Syys. 17 2009,15:31) kirjoitti
    Kannatta myös muistaa(jos ei ole kokemusta Coresta) että kun sataa ja hikoilet,kastut sisäpuolelta ihan samallalailla kuin millä muulla kalvolla tahansa.Sama koskee kylmää puolta kun kosteus jäätyy kankaan ulkopintaan ja tekee siitä hikipussin. Liikuntaan,tapahtui se pyörällä tai kelkalla tai muuten jossa tulee hiki,kaikki kalvot ovat samaa soopaa.Kastut sisältä.Normioloissa core on kyllä hyvä,mutta muitakin toimivia kalvoja on jo tänä päivänä.
    Tuotanoin, sateella en ole yleensä hikoillut, enkä kylmällä kelillä. Siis moottoripyörän satulassa gorepuvussa. Tuolloin kunnon kalvopuku on parhaimmillaan, kun hikoilu on vähäistä. Ja niissä kalvoissa on eroa, jos kerran jossakin puvussa hikoaa mainituilla keleillä!

    Jos sitten puhutaan hikiliikunnasta (juoksu, hiihto tms), niin siinä ei mikään kalvo pelaa riittävän hyvin.
  6. #36
    Jaaha,mihinkäs se kalvo sen hien haihduttaa kun sateella on ulkopuolella ainakin yhtä kosteaa kuin sisäpuolella? Ja mulle tuo pieni hikoaminen kesän sateella sorapätkillä ei ole mitenkään outoa,ja ajelen pyörällä ympäri vuoden joten välillä on oikein pakkastakin.
    *Mä puhun nyt kokemuksesta vuosien ajalta enkä mutu-jutuista.

    edit. ja nyt puhutaan juurikin Rukan puvusta...



  7. #37
    Lancelot on ok, paitsi hinnaltaan.
    ... jotain piti muistaa
  8. #38
    Mulla on Ixsin Inari&Turku yhdistelmä. Paksua mutta pehmeää nahkaa, oikeista kohdin perforoitu, hyvät suojat ja vedenpitävä kalvo. Hengittää ihan riittävästi. Nahka tuntuu olevan lähtökohtaisesti verattomasti parempi materiaali kuin tixtex. Hyvä puku, maksaa 700 Suomessa kaupassa.

    Hoitona olen käyttänyt Tarjoustalon purkkirasvaa. Ei mitään ongelmaa, kun laittaa maltilla. Miten vuorina oleva kalvo voi ottaa itseensä, jos sivelen nahkaan rasvaa ja rasva nahkaan imeytyy? Nuo Tex-sprayt ja muut ihmeet saattaa olla samasta osastosta kuin kypärien pintajännitys. Kauppa käy.

    Miinukset: puku on painava ja nahkaan pukeutuminen on aina hieman vaivalloisempaa kuin rättiin.
  9. #39
    Pähkinyt tuollaisen vedenpitävän nahkapuvun hankkimista..ja luultavasti meneekin hankintaan.Asia mikä itseä on kovasti mietityttänyt on juuri tuo nahan hoitaminen kun se on yhdistetty kalvoon.. Kalvon pesussa on omat kommervenkkinsä kun siihen yhdisteään toinen materiaali jossa hiukan toisenlaiset kuviot.. Onko yhdistelmä jo lähellä mahdotonta kompromissia ?
    Käyttäjien kokemuksia.. olisi kiva kuulla.

    Ps.. gore tuotemerkillä myydyt kalvot..eivät ole mitn ylikylän tavaraa,tosin parhaiten tuotteistettuja ja markkinoituja. Merkistä saat maksaa vastineeksi saat kyllä tiettyjen kriteerien rajoissa toimivan tuotteen..jossa takuu pelaa.. Yhtä hyvin joskus jopa paremmin toimivia kalvoja löytyy tänä päivänä maailmalta... useammalla merkillä. Tuon goren *varmuuden ja takuun toimivuuden takia.. sitä tulee suosittua.
    varsinkin joa hankinnan kohteen hinta huitelee yli 1000,00 ekua
    liikkuva shikaani
  10. #40
    Lainaa (Arwidson @ Syys. 18 2009,10:21) kirjoitti
    Pähkinyt tuollaisen vedenpitävän nahkapuvun hankkimista..ja luultavasti meneekin hankintaan.Asia mikä itseä on kovasti mietityttänyt on juuri tuo nahan hoitaminen kun se on yhdistetty kalvoon.. Kalvon pesussa on omat kommervenkkinsä kun siihen yhdisteään toinen materiaali jossa hiukan toisenlaiset kuviot.. Onko yhdistelmä jo lähellä mahdotonta kompromissia ?
    Käyttäjien kokemuksia.. olisi kiva kuulla.
    Uusia tuotteitahan nämä on ja ei mullakaan ole kuin 5 kk kokemusta. Toistaiseksi on riittänyt pelkkä rätillä pyyhkäisy ja sitten hikisimpinä päivinä olen pistänyt puvun ulos tuulettumaan. Nahka on kyllä aivan siisti ja ei haise ainakaan minun nenään. En todellakaan aio pestä tai käsitellä nahkaa tai sisävuorta mitenkään kauden loputtuakaan. Enemmän vaivaa ja hajua oli niissä vanhoissa tex-goreissa ja nahkatakissa kuin tässä.
  11. #41
    Lainaa (Anttoo @ Syys. 18 2009,11:52) kirjoitti
    Uusia tuotteitahan nämä on ja ei mullakaan ole kuin 5 kk kokemusta. Toistaiseksi on riittänyt pelkkä rätillä pyyhkäisy ja sitten hikisimpinä päivinä olen pistänyt puvun ulos tuulettumaan. Nahka on kyllä aivan siisti ja ei haise ainakaan minun nenään. En todellakaan aio pestä tai käsitellä nahkaa tai sisävuorta mitenkään kauden loputtuakaan. Enemmän vaivaa ja hajua oli niissä vanhoissa tex-goreissa ja nahkatakissa kuin tässä.
    Joo, niinhän ne kaikki uutena, mutta joskus se kunnon pesutarve tulee. Noin kalliita kamppeita kun ei kannata heittää pois pelkän haisemisen takia. Aika nopean hajustuksen voi saada hankittua keväällä kun maajussit ajelevat pelloilleen, ja samalla vähän tiellekin, kaikenlaista. Märkä tie ja vähän liikenteen nostattamaa vesisumua, niin avot.

    Uskoisin kyllä, että koko hoidon voi oikeasti pestä miedolla pesuaineella, esim laimealla nahkasaippualla, upotuspesuna. Ja hangata ulkopinnan siinä samalla pehmeällä sienellä. Ei tuo voi tukkia kalvon reikiä sen kummemmin kuin tekstiilipohjaisten gorekamppeiden konepesukaan.
  12. #42
    Lainaa (hra1150 @ Syys. 17 2009,20:56) kirjoitti
    Mulla on Ixsin Inari&Turku yhdistelmä. Paksua mutta pehmeää nahkaa, oikeista kohdin perforoitu, hyvät suojat ja vedenpitävä kalvo. Hengittää ihan riittävästi. Nahka tuntuu olevan lähtökohtaisesti verattomasti parempi materiaali kuin tixtex. Hyvä puku, maksaa 700 Suomessa kaupassa.
    Millainen tuo IXS:n puku on kastuttuaan? Itsellä kun ei mitään kokemuksia kalvollisista nahoista ole. Voisi ainakin kuvitella, ettei nahka kastuttuaan ole erityisen lämmin (tai nopea kuivumaan), oli sen ja ihon välissä sitten kalvo tahi ei. Siinä suhteessa tuo Gore-texin ratkaisu vaikuttaa fiksummalta, eikös siinä itse nahkakin ollut jollakin tavalla käsitelty vettähylkiväksi?

    Toinen joka noissa kalvovuorilla varustetuissa nahoissa arveluttaa, on istuvuus. Nahkapuvun paras ominaisuus kun on sen venyvyys ja mukautuvuus, niin mitenkäs nuo kalvot, venyvätkö ne mukana? Jos kalvon takia joutuu ottamaan leikkaukseltaan väljemmän puvun, niin sittenhän se ei juuri tekstiileistä eroa ainakaan suojien paikallaanpysymisen kannalta.

    Tosin minähän en Turku-nimisiä housuja jalkaani pistä

    Edit: kirotusvihreitä



  13. #43
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 18 2009,12:34) kirjoitti
    Uskoisin kyllä, että koko hoidon voi oikeasti pestä miedolla pesuaineella, esim laimealla nahkasaippualla, upotuspesuna. Ja hangata ulkopinnan siinä samalla pehmeällä sienellä. Ei tuo voi tukkia kalvon reikiä sen kummemmin kuin tekstiilipohjaisten gorekamppeiden konepesukaan.
    Samaa mieltä. Ja ainahan voi pistää vermeet ylle, mennä suihkuun ja harjata sienellä. Sisävuoreen voi suihkuttaa vaikka Detrian Natural Killeriä, jos pelkää upotuspesua.
  14. #44
    "1199€/999€."
    Tuon hintaiset vermeet kun pistää pilalle.. väärällä pesulla se voi hiukkasen ottaa pattiin... *
    Olisi mielenkiintoista kuulla valmistajan suositukset.. pesusta ja nahanhoidosta..koskien kyseistä pukua. Pari kertaa olen suomalaisen valmistajan kääntynyt ja melkoista ei osaa sanoa on tullut vastaukseksi. Tosin toinen otti asiasta selvää ja laittoi selkeät ja hyvät ohjeet... Kai se on vilelä *katseltava mitä kokemuksia ja kommervenkkejä asian tiimoilta tulee ilmi.. tai sitten ei. ja ostettava moinen verme...
    liikkuva shikaani
  15. #45
    Lainaa (Tryphon @ Syys. 18 2009,12:52) kirjoitti
    Millainen tuo IXS:n puku on kastuttuaan? Itsellä kun ei mitään kokemuksia kalvollisista nahoista ole. Voisi ainakin kuvitella, ettei nahka kastuttuaan ole erityisen lämmin (tai nopea kuivumaan), oli sen ja ihon välissä sitten kalvo tahi ei. Siinä suhteessa tuo Gore-texin ratkaisu vaikuttaa fiksummalta, eikös siinä itse nahkakin ollut jollakin tavalla käsitelty vettähylkiväksi?

    Toinen joka noissa kalvovuorilla varustetuissa nahoissa arveluttaa, on istuvuus. Nahkapuvun paras ominaisuus kun on sen venyvyys ja mukautuvuus, niin mitenkäs nuo kalvot, venyvätkö ne mukana? Jos kalvon takia joutuu ottamaan leikkaukseltaan väljemmän puvun, niin sittenhän se ei juuri tekstiileistä eroa ainakaan suojien paikallaanpysymisen kannalta.
    Nahka/gore-laminaatissa päällimmäisenä oleva nahka on kyllästetty ja sitoo itseensä korkeintaan noin 10% painostaan vettä. Nahan paino siis lisääntyy 10% täysin 'vettyneenä', mikä ei ole paljon. Pesuaineella tehdyn pesun jälkeen nahka pitää kyllästää uudelleen, jotta tilanne säilyisi.

    Tuollaisen laminaatin väitetään muokkaantuvan päällä, mutta ainakaan vastaavan rakenteen omaavat hanskat eivät muokkaannu yhtä hyvin kuin pelkästään nahkaiset. Mutta mitään väljää pukua ei tarvitse eikä kannata ostaa. Riippuu tietysti kropan mitoista miten hyvin tuollaisen saa istumaan. En nyt kuitenkaan menisi ostamaan mitään yltiötiukkaakaan siinä toivossa, että kyllä se venyy.
  16. #46
    Lainaa (hra1150 @ Syys. 17 2009,20:56) kirjoitti
    Mulla on Ixsin Inari&Turku yhdistelmä. Paksua mutta pehmeää nahkaa, oikeista kohdin perforoitu, hyvät suojat ja vedenpitävä kalvo. Hengittää ihan riittävästi. Nahka tuntuu olevan lähtökohtaisesti verattomasti parempi materiaali kuin tixtex. Hyvä puku, maksaa 700 Suomessa kaupassa.

    Hoitona olen käyttänyt Tarjoustalon purkkirasvaa. Ei mitään ongelmaa, kun laittaa maltilla. Miten vuorina oleva kalvo voi ottaa itseensä, jos sivelen nahkaan rasvaa ja rasva nahkaan imeytyy? Nuo Tex-sprayt ja muut ihmeet saattaa olla samasta osastosta kuin kypärien pintajännitys. Kauppa käy.

    Miinukset: puku on painava ja nahkaan pukeutuminen on aina hieman vaivalloisempaa kuin rättiin.
    Onkos tuossa puvussa kalvo laminoitu nahkaan vai onko se sisävuoressa? On harkinnassa ostaa pelkkä takki ja tuo voisi olla hyvä vaihtoehto.
  17. #47
    Lainaa (Arwidson @ Syys. 18 2009,10:21) kirjoitti
    Pähkinyt tuollaisen vedenpitävän nahkapuvun hankkimista..ja luultavasti meneekin hankintaan.Asia mikä itseä on kovasti mietityttänyt on juuri tuo nahan hoitaminen kun se on yhdistetty kalvoon.. Kalvon pesussa on omat kommervenkkinsä kun siihen yhdisteään toinen materiaali jossa hiukan toisenlaiset kuviot.. Onko yhdistelmä jo lähellä mahdotonta kompromissia ?
    Käyttäjien kokemuksia.. olisi kiva kuulla.
    Mulla on tosta lancelot-rotsista vain viime kesän kokemus ja itse olen hoitanut pinttyneimpien itikoiden putsauksen käymällä rotsi päällä suihkussa. Mitään aineita en ole pintaan laittanut, koska nahka ei ainakaan vielä sellaista vaadi. Hajuhaittaa en ole huomannut, joko hajuaisti on heikentynyt tai sitten vaan hikoilen ajaessa vähemmän kuin muut *
  18. #48
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 18 2009,14:10) kirjoitti
    Tuollaisen laminaatin väitetään muokkaantuvan päällä, mutta ainakaan vastaavan rakenteen omaavat hanskat eivät muokkaannu yhtä hyvin kuin pelkästään nahkaiset. Mutta mitään väljää pukua ei tarvitse eikä kannata ostaa. Riippuu tietysti kropan mitoista miten hyvin tuollaisen saa istumaan. En nyt kuitenkaan menisi ostamaan mitään yltiötiukkaakaan siinä toivossa, että kyllä se venyy.
    Mulle toi lancelot koossa 54 oli hartioista aivan st*nan tiukka alkuun, mutta nyt se on sopiva eli mun kokemuksen mukaan se kyllä muokkaantuu. Kaupassa aioin jo ostaa 56:n rotsin, mutta siinä olisi vyötärö ollut jo sitä luokkaa et olisi ollut pakko aloittaa kunnon bisse & makkarakuuri vyötärön täyttämiseksi...
  19. #49
    Lainaa (rellonen @ Syys. 18 2009,16:11) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Syys. 17 2009,20:56) kirjoitti
    Mulla on Ixsin Inari&Turku yhdistelmä. Paksua mutta pehmeää nahkaa, oikeista kohdin perforoitu, hyvät suojat ja vedenpitävä kalvo. Hengittää ihan riittävästi. Nahka tuntuu olevan lähtökohtaisesti verattomasti parempi materiaali kuin tixtex. Hyvä puku, maksaa 700 Suomessa kaupassa.

    Hoitona olen käyttänyt Tarjoustalon purkkirasvaa. Ei mitään ongelmaa, kun laittaa maltilla. Miten vuorina oleva kalvo voi ottaa itseensä, jos sivelen nahkaan rasvaa ja rasva nahkaan imeytyy? Nuo Tex-sprayt ja muut ihmeet saattaa olla samasta osastosta kuin kypärien pintajännitys. Kauppa käy.

    Miinukset: puku on painava ja nahkaan pukeutuminen on aina hieman vaivalloisempaa kuin rättiin.
    Onkos tuossa puvussa kalvo laminoitu nahkaan vai onko se sisävuoressa? On harkinnassa ostaa pelkkä takki ja tuo voisi olla hyvä vaihtoehto.
    Faktoja:

    - ei ole laminoitu nahkaan (kävin vasitella katsomassa).
    - mun tapauksessa kyseessä on "aikuiseen makuun" leikattu nahkapuku, mikä pitää riittävästi vettä. Toisin sanoen aika istuvaksi leikattu nahka, mutta lompakko ja kännykkä sopii taskuihin (2 kuivaa + 2 muuta, tilavat).
    - edessä on pitkät pystyvetskarit, jotka ovat tosi hyvät helteellä.
    - kyynäröissä ja hartioilla on hyvät suojat, selässä foami, mutta taskuun sopii kunnollinenkin (mulla on vain Sas-tec).
    - tehdas ehdottaa, että kyllästä hyvin eikä ajaa yli 4 h yhtämittaisessa sateessa. Tehdas myös ilmoittaa, että puku on hyvä ennen käyttöön ottoa huolella käsitellä Aineella (miel. A.C.M.E.) Kyseessä on siis laadukas nahkapuku, jossa on kalvovuori.
    - viime kesänä ajoin yhteen tapporankkasateeseen ja totesin, että kauluksesta tuli vettä hieman läpi ja että puku alkoi kastuttuaan tuntua samalla tavalla yleiskostealta kuin tixtex.
    - puku imee rankkasateessa (= autot on pysänny, Sinä vielä ajat) vettä aivan saatanistisesti. Kuivuminen on tavallista nahan kuivumista eli kylppärissä hitaasti, päällä nopsemmin. Jokainen lintu painaa kilon, kolibrikin, jos sillä on laamaliivi yllä (Tajakka ja Tabletit, *-76)
    - ei nahkapuku koskaan mikään erikoisen lämmin ole, pitää laittaa vaatetta kanssa. Ei ole ollut vaikea rasti.
    - palasin nahkaan, koska vanhemmiten ihmistä alkaa pelottaa, että kadottaa menetetyn nuoruuden. Turvallisuuskysymys, tixtex-kauppiaalta ei tulla peräämään tuotevastuuta.
    - Inari/Turku kai muistaakseni, oli myös jossain ketjussa aiemmin, ellei Rico ole poistanut, pärjäili hyvin saksalaisessa testissä, missä oli mukana myös Rukkaa, Halvaa ja Beemeriä. Kehuja tuli toimivuudesta ja istuvuudesta. Moitteita muistaakseni painosta.
    - Käy sovittamassa, kannattaa vrt. hinta/laatu



  20. #50
    Hyvä tietää kokemukset,kiitos vastauksesta.Epäilin juuri tuota että jos vesi pääsee nahan ja kalvon väliin alkaa tulla vesisäiliö kuten goressakin missä kalvoa ei ole laminoitu päällyskankaaseen.Joka tapauksessa käyn katsomassa ja sovittelemassa.
  21. #51
    Vesisäiliö? Vaikka olen aika tunteeton säävarauksille, luulen, että en aja kelissä, jossa nahkan läpi satanut vesi alkaa hölskyä vuorissa.

    edit: oma pulmansa on takin kaulus: sitä ei oikein mitenkään saa tiiviiksi. Itse olen tukkinut Buffolla, joka pitää isomman tulvan hetken aikaa loitonna.



  22. #52
    Huomasin tos et Dainesella on kans gore nahkat ja on halvemmat kuin Rukan. Siel yks käyttäjä kehuu noit Dainesen vermeitä ja oli kokeillu myös mm Rukkaa.

    Dainese Verbier
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  23. #53
    Lainaa (J@ck @ Syys. 14 2009,09:39) kirjoitti
    Lainaa (Bear @ Syys. 13 2009,22:51) kirjoitti
    Muuten ollut hintansa arvoinen mutta ainoa mikä ihmetyttää että väri (musta) on alkanut haalistua. Täytyy kysellä onko normaalia.
    Taitaa olla samat oireet kuin minunkin puvussa. Jos katsot tarkkaan, niin musta muuttuu punertavaksi.

    Takin sain jo viime syksynä takuuseen ko. syystä, housuissa ei vielä silloin näkynyt mitään muutoksia. Nyt on sitte housutkin punamustat.
    Vaan hätäkös tässä, takuu pelaa ja uudet tulee tilalle. Ajokauden loppuun *kuitenkin noita pidän, saanpahan ensi kesäksi taas uudet housut. Näin kun jatkuu, niin uusissa kamppeissa pysyy pitkälle tulevaisuuteen *
    Viimeisen kunnon kastumisen jälkeen alkoi punertaa vielä enemmän. Myyjäliikkeen mukaan tuttu juttu ja takuuseen pitäisi mennä. Rukalla kuulemma ollut jossain erässä tämä ongelma.

    Jos pitää paikkansa voi olla että joudut ajamaan toisella takillasi pitempään *

    off topic joo



    Ajaminen on tärkeintä
  24. #54
    Lainaa (Askemux @ Syys. 18 2009,22:23) kirjoitti
    Huomasin tos et Dainesella on kans gore nahkat ja on halvemmat kuin Rukan. Siel yks käyttäjä kehuu noit Dainesen vermeitä ja oli kokeillu myös mm Rukkaa.

    Dainese Verbier
    Joo, onhan näitä muillakin valmistajilla. Tuo Dainesen tuote on siitä poikkeava, että ulkopuoli näyttäisi olevan kokonaan nahkaa, hyvä. Ja siis goretex laminoitu siihen. Kaulus on aika korkea, mikä voi olla hyvä...tai huono, jos se hankaa. Tuossa yksi esittely siitä:
    http://hellforleathermagazine.com/2009....ex.html

    Täytyy yrittää päästä tuokin tsekkaamaan Saksan reissulla, samalla kuin Hein Gericke.

    Paljon on kiinni mallin istuvuudesta itselle ja siinä ei Dainese yleensä ole onnistunut, pitäisi olla aika tasapaksu ja ainakin pieniharteinen.
  25. #55
    Joo, muillakin on. Itsellä ollut jo neljä vuotta ajossa joka kelissä Halvarssonsin core-nahkatakki.

    Siinä oli suunnitteluvirhe ostaessa, jonka korjasin ompeluttamalla vetoketjun päälle nahkaisen suojuksen joka kiinnittyy karhun tarralla. Muuten pelasi tosin hienosti. Tuo sama takki muuten on nyt muistaakseni Jofama-merkillä ja siinä on ko. vetoketjun suojaus jo valmiina.

    Nyt kun olen sillä ajanut neljä vuotta ja pessyt sen pyykinpesukoneessa joka vuosi noin kolme-neljä kertaa, niin alkaa vuotaa pikkuhiljaa pitkään kovassa kaatosateesssa ajaessa vasemmasta kainalosta. Eli siellä on joku pieni reikä core-kalvossa.

    Eli varsin laadukkaita ja kestäviä ovat muutkin.
    Pientäkään epäilystä ei ole siitä, etteikö Rukka olisi vieläkin laadukkaampi. Olenkin sitä jo muutaman kerran käynyt sovittamassa ja se on seuraava ajotakkini.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  26. #56
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 18 2009,12:34) kirjoitti
    Lainaa (Anttoo @ Syys. 18 2009,11:52) kirjoitti
    Uusia tuotteitahan nämä on ja ei mullakaan ole kuin 5 kk kokemusta. Toistaiseksi on riittänyt pelkkä rätillä pyyhkäisy ja sitten hikisimpinä päivinä olen pistänyt puvun ulos tuulettumaan. Nahka on kyllä aivan siisti ja ei haise ainakaan minun nenään. En todellakaan aio pestä tai käsitellä nahkaa tai sisävuorta mitenkään kauden loputtuakaan. Enemmän vaivaa ja hajua oli niissä vanhoissa tex-goreissa ja nahkatakissa kuin tässä.
    Joo, niinhän ne kaikki uutena, mutta joskus se kunnon pesutarve tulee. Noin kalliita kamppeita kun ei kannata heittää pois pelkän haisemisen takia. Aika nopean hajustuksen voi saada hankittua keväällä kun maajussit ajelevat pelloilleen, ja samalla vähän tiellekin, kaikenlaista. Märkä tie ja vähän liikenteen nostattamaa vesisumua, niin avot.

    Uskoisin kyllä, että koko hoidon voi oikeasti pestä miedolla pesuaineella, esim laimealla nahkasaippualla, upotuspesuna. Ja hangata ulkopinnan siinä samalla pehmeällä sienellä. Ei tuo voi tukkia kalvon reikiä sen kummemmin kuin tekstiilipohjaisten gorekamppeiden konepesukaan.
    Eli itse pessyt Core-nahkat pyykkikoneessa, jossa erillinen käsinpesuohjelma. Siinä ei pyöritä ympäri, vaan kelluttelee.

    Pesuaineena käytän silkinpesuainetta, se on öljypohjainen.
    Pesun jälkeen aina raikas ja puhdas, kunnes taas radalla hikoilen sen läpi asti...
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  27. #57
    Lainaa (sarkka @ Syys. 28 2009,20:05) kirjoitti
    Joo, muillakin on. Itsellä ollut jo neljä vuotta ajossa joka kelissä Halvarssonsin core-nahkatakki.
    Tuo merkki ei valmista näitä nahka/gore-laminaatteja (eikä edes Gore-Tex tuotteita, niillä on Dryway), joista nyt puhutaan. Tai jotkut puhuu kyllä välillä muistakin.

    Halvarssonilla kalvo on irrallaan, ei nahkaa kiinni laminoitu. Siinä on huomattava ero käytännössä. Eli laminoitu kampe ei vety painavaksi, vaan muistuttaa sadetakkia, melkein kaikki vesi lähtee ravistamalla. Erona hengittävyys.



  28. #58
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 29 2009,13:54) kirjoitti
    Lainaa (sarkka @ Syys. 28 2009,20:05) kirjoitti
    Joo, muillakin on. Itsellä ollut jo neljä vuotta ajossa joka kelissä Halvarssonsin core-nahkatakki.
    Tuo merkki ei valmista näitä nahka/gore-laminaatteja (eikä edes Gore-Tex tuotteita, niillä on Dryway), joista nyt puhutaan. Tai jotkut puhuu kyllä välillä muistakin.

    Halvarssonilla kalvo on irrallaan, ei nahkaa kiinni laminoitu. Siinä on huomattava ero käytännössä. Eli laminoitu kampe ei vety painavaksi, vaan muistuttaa sadetakkia, melkein kaikki vesi lähtee ravistamalla. Erona hengittävyys.
    ok, yksi hyvä syy lisää ostaa seuraavaksi tuo Rukan takki.
    Käy vielä samoihin housuketjuihinkin.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  29. #59
    Tosta joustavuudesta vielä... ainakin Rukka Merlin on käytössä mukautunut. Ja muuten ostin takin kokoa 52 ja housut 50, ne sai kyllä tilaamalla. Oli niin, että sovittaessa 50:n takin hihat oli hieman lyhyet ja 52:n housut taas isot. 52 takki oli ehkä hieman väljä, mutta nyt syksyllä kun laittoi siihen kuuluvan irtovuoren, niin on just passeli. Tänäänkin ajellessa alle riitti pelkkä Svalan kerrasto, ja hyvin riitti. Niin ja piti myös laittaa se Merlinin irtokaulus, sitä en kesällä yleensä laittanut.
  30.  
  31. #60
    Kävin sitten Saksan reissulla tutkimassa Rukan kanssa kilpailevaa, mutta halvempaa Hein Gericken nahkapukua, johon laitoin linkkiä aiemmin. Tuote (takki ja housut) on Rukan kanssa hyvin samankaltainen, myös mitoitukseltaan. Itselle (182/87, harteita löytyy) meni kokoa 52 olevat kamppeet. 54 koon takissa oli lantiolla ja ehkä muuallakin turhaa löysyyttä, 54 housuja en sovittanut . 52 takki oli kyllä napakka, mutta jos vähänkin antaa periksi käytössä, niin on justiin.

    Suojat oli pienen puoleiset, mutta mukavat, takin selässäkin telttapatjaa tukevampi suoja. Hihat ja varsinkin lahkeet hyvinkin riittävän pitkät. Nahassa on vähemmän perforointia ja hyvät lämpövuoret löytyy. Asiallinen viimeistely.

    HG käyttää vetoketjuna sitä samaa kevyempää kaliiberia kuin Dainese ja Alpinestars, mitä pidän miinuspuolena.

    En ostanut kampetta vielä, kun on puoli vuotta aikaa ajokauteen. Koot on tiedossa ja netti pelaa, jos tuohon päätyy.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen