Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Kieppasi sitten tuossa ZR:n matkamittari 74tkm paremmalle puolelle eli tuli aika tilata huolto. Ikinä en ole moottoripyörääni huollattanut, itse huoltanut kylläkin. Mutta kun tuo on ns. "isohuolto" venasäätöineen (palasäätö), kaasarisynkkauksineen yms, niin...

    No JL-Bike Vantaa kertoili puhelimessa hinnaksi 320e ja huollon ajaksi irtoaisi CBR 600 hintaan 30e. Mitäs muilla? Tuotako tasoa nuo isohuollot oikeasti on?
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #2
    Liian halpaa,vaihda Ducatiin ja vie merkkihuoltoon..
  3. #3
    Juu, näyttää olevan noita punaisen hintalapun tarjouksia.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  4. #4
    Mun vanhaan pyörään tehtiin semi-iso huolto, eli perushuolto + tulpat + jarru- ja syylärinesteet + peräöljyt vaihto. Muistaakseni hinta oli jotain 300e tietämillä. Ei pysty tarkistamaan, kun on myyty kuitteineen tuo peli. Suzuki ja virallinen huolto.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  5. #5
    No mitä tuossa nyt olen myöhemmin nettiä yrittänyt pengoskella, niin Suzukin huollot voivat hyvinkin olla jopa 20-25% edullisempia ja Kawoista tunnutaan huutavan jopa 450e tuosta 24tkm "isohuollosta" Ja mitä huolto-ohjelmaa katselin (minulla on PDF-tiedostoina ZR-7:n huolto-ohjekirjat), niin 24tkm kuuluu etupumppujen öljyvaihdosta lähtien about kaikki mitä kuluvaksi/vanhentuvaksi moottoripyöässä kuvitella saattaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    ^ jos kerta itse haluaa huoltaa, niin juuri nuo isot huollot on ne jotka kannattaa tehdä itse. Niissä sitä aikaa palaa ja se maksaa nykyään. Eihän siinä palasäädössäkään ole mitän ihmeellistä, mitään erikoistyökaluja ei tarvi jne. Mittaat vaan välykset eka ja sen jälkeen käyt jossain liikkeessä vaihtamassa palat sopiviin.

    Älä nyt pahastu (en tarkoita tätä henkilökohtaisesti sinulle) mutta huvittaa mm. tuo katsastus-adressissa oleva teksti kuinka motoristit tietää oman pyörän kuntonsa ja huoltaa sen itse, niin se on paremassa kunnossa kuin ammattilaisen tekemänä... sitten kun pitäis oikeasti tehdä jotain muuta kuin vaihtaa öljyt niin on sormi suussa...
    Monikohan näistä "itse huoltajista" on oikeasti koskaan esim. rasvannut/kiristänyt ohjauslaakeria? Tai vaihtanut keulaöljyjä, rasvannut takahaarukan laakereita/linkkuja...

    Edit: niin, Ducatin kanssa tuollainen huoltotarjous olis suorstaan halpaa



  7. #7
    Lainaa (zpete @ Syys. 11 2009,20:36) kirjoitti
    Älä nyt pahastu (en tarkoita tätä henkilökohtaisesti sinulle) mutta huvittaa mm. tuo katsastus-adressissa oleva teksti kuinka motoristit tietää oman pyörän kuntonsa ja huoltaa sen itse, niin se on paremassa kunnossa kuin ammattilaisen tekemänä... sitten kun pitäis oikeasti tehdä jotain muuta kuin vaihtaa öljyt niin on sormi suussa...
    Tässä mielessä hieman nolona tämän topicin aloitinkin Tekniikka ja tietämys kaikista noista huoltotoimista on itselläni olemassa ynnä nuo huoltomanuskatkin teknisenä tukena hyvine valokuvineen, kaikkine mittausarvoineen ja kiristysmomentteineen. Mutta sitä vain ei "jaksa" laittaa mopoa telakalle ja käyttää sitä vähäistä vapaa-aikaansa sen kanssa pulaamiseen juurikin tälläisessä suuremmassa huollossa. Käytännössä tuo tarkoittaisi varmaaan meinaan melko pitkää ajotaukoa ennen kuin olisi mopo taas ajokunnossa ja koko sen ajan joutuisi työmatkatkin kulkemaan autolla, yäk. Nyt ammattilainen hoitaa saman duunin päivässä, samaan aikaan kun itse olen omassa leipätyössäni. Vieläpä kun homma menee varsin sutjakasti tuon lainamopon kanssa, niin

    Jos kausi olisi päätöksessään, olisi tilanne aivan toinen kun ei olisi tuota painetta saada fillaria takaisin liikenteeseen asap. Tällöin tuotahan tosiaan voisi oikein ajan kansssa panna mopon remonttiin - kuten Reverellekin aikanaan tein itse vähintäänkin yhtä perusteellisen läpikäynnin sen maahantuonnin ja verollepanon välisenä aikana, jo tiedossa olleita veromuutoksia odotellessa => fillari verolle juuri sillä optimaalisimmalla hetkellään kun se oli edullisinta

    Toki tässä tapauksessa kun Kawan iso-huollot on 24tkm välein niin voipi olla ettei ihan vähään aikaan tuota uudelleen tartte teettää - nykyisellään kun kertyy alle 5tkm kaudessa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Mites tuollaisen ilmajäähy kawan huoltovälit oikein on? Ittellä kun oli 750 Zephyr niin pikkuhuolto 5 tkm välein ja isohuolto 10 tkm välein ja lisukkeena keula ja kaasarisynkka muistaakseni 20 tkm välein/joka toinen vuosi.
    Taivas saa odottaa
  9. #9
    ZR:ssä tuohon on tullut 1tkm lisää. Siis 6/12/24tkm, mutta muuten about samaa linjaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Lainaa (HiTec @ Syys. 11 2009,17:55) kirjoitti
    Kieppasi sitten tuossa ZR:n matkamittari 74tkm paremmalle puolelle eli tuli aika tilata huolto. Ikinä en ole moottoripyörääni huollattanut, itse huoltanut kylläkin. Mutta kun tuo on ns. "isohuolto" venasäätöineen (palasäätö), kaasarisynkkauksineen yms, niin...

    No JL-Bike Vantaa kertoili puhelimessa hinnaksi 320e ja huollon ajaksi irtoaisi CBR 600 hintaan 30e. Mitäs muilla? Tuotako tasoa nuo isohuollot oikeasti on?
    Nuo isoihinkin huoltoihin liittyvät toimet ovat kohtuullisen yksinkertaisia tehdä. Sulla ei ilmeisesti ole peukalo ihan keskellä kämmentä, niin teet itse talven aikana. Mukava tehdä pikkuhiljaa jos ylimääräistä aikaa iltaisin esim. yhtään on.

    Venojen säätö, etupumppuhuollot jne. menee kyllä helposti jos vain työkaluja on perustarpeisiin.

    Loppukaneettina: ei kannata maksaa jos pystyy itse tekemään ja kun itse tekee, niin saa semmoisen kuin sattuu tulemaan.. eikäku, itse tehden tietää tasan tarkkaan että on sitten tullut tehtyä vimpan päälle

    - P
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Perkele @ Syys. 11 2009,23:11) kirjoitti
    Sulla ei ilmeisesti ole peukalo ihan keskellä kämmentä, niin teet itse talven aikana. Mukava tehdä pikkuhiljaa jos ylimääräistä aikaa iltaisin esim. yhtään on.
    Pakko osata vähän muutakin kuin vain tankata ja öljyt vaihtaa, talossa kun on 2kpl ranskalaisia autojakin Ja tosiaan talven aikana kun ei pääse enää mopolla tuulettumaan, niin on edes joku pakopaikka autotallissa jossa voi jotain hyödyllistäkin nykertää = juuri hoidella nämä fillarin huollot, tuningit, ym.

    Ja kuten sanoin, juuri nyt ei vain ole aikaa/viitseliäisyyttä noiden venapalojen kanssa alkaa tuhertamaan (naputtaa meinaan jo siihen malliin että varmasti palavaihtotarvetta on), nokka-akselin irrotus, ajoitusmerkit, ketjunkiristimet... Vielä jos padan joutuu tiputtamaan venakopan auki saadakseen (kuten tuossa Reveressä joutui takimmaisen sylinterin vuoksi), niin työmäärä eikun kasvaa

    Talven työlistalle on jo ketju-rataspaketti ja pyörien laakerit ainakin merkattuna, eli ihan täysin toimetonta ei ensitalvesta kumminkaan ole tulossa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08