Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 233:een 233:sta
  1. #211
    Mutta siis radiaalijarruille vai sivustakiinnitettäville, jollaiset kai tos FZR600:ssa kai taitaa olla?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  2. #212
    Radiaalit juu.
  3. #213
    Sivustakiinnitettäväthän sitten liukuu sinne suuntaan minkäpuolen männissä on vähempi kitkaa ja jos siitä kiristää pultit niin se pakottaa levyn vinoon tai sitten ne toisen puolen männät sisään, kumpi sitten antautuu eka..
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  4. #214
    Tuolla keinolla sain ZX9:n satulan suoraan, eikä jarru enää tarrannut.

    Mielestäni satulan ja sen vastinpinnan sovite on sen verran kuitenkin tarkka, etten usko levyn vääntyvän satulan pultteja kiristettäessä. Vinoon satula osaa vasteissaan kuitenkin mennä, koska linjauksen virhe kertautuu satulan matkalla.
  5. #215
    Edellisiä niksejä koitin mutta ei tallissa tuntunut auttavan sekään. Parin pv aikana reilu 200km ajelua auttoi Nyt pyörähtää useamman kierroksen vapaana rengas ilmassa eikä lämmitä kun nimeksi levyjä jos ei jarrua käytä. Korjautui siis melkeen itsestään.. Täytynee seurailla tilannetta. Seuraavaksi ettimään mökäpönttöä. joutuukohan säätöhommiin jos änkkärin vaihtaa ? Plus mitä tälläsessä tulee moinen maksamaan ?
  6. #216
    Terve!
    Alkukesästä myin oman FZS:n, ja talliin jäi ylimääräiseksi mm. takateline(mallia DIY) ja R6:n takaiskari ja Öhlinsin jousi. Nämä voisin myydä. Tämä iskarihan sopii Fasuun pienellä sovittamisella, ja olisi parannus hieman huonoon alkuperäisiskariin. Mukaan tulee "sopivat koiranluut" ja piirustukset yläpään holkkeja varten. Öhlinsin jousi on Alkuperäistä R6:n jousta jäykempi. Iskarin pitäisi sopia myös FZS 1000:een. Eikä tässä vielä kaikki: löytyy myös sovitepala TRX850:stä varten.
    Jos kiinnostaa, ota privalla yhteyttä, niin kerron lisää.
    gas, grass or ass- no one rides for free
  7. #217
    Lainaa Earthend kirjoitti Katso viesti
    Olisiko syytä tehdä pienemmällekin Fasulle oma threadi kun tuonne tonnisen vastaavaan kertyy juttua kovasti. Aika harvassa pyörään liittyvät jutut foorumilla vaikka ilmeisen yleinen ja suosittu malli onkin.

    Keräillään tähän kaikki modaukset, lisävarusteet yms. tuunaukset ja paikat mistä osia löytyy..

    Oma pyörä on keltainen 2002 vuoden malli.

    Takaiskarin vaihto Hagoniin oli paras yksittäinen muutos tähän asti. Ajettavuus mutkatiellä ja radalla parani uskomattoman paljon. Syksyn/talven aikana keulan vakio 0.75 jouset vaihtuu vielä 0.85 jousiin ja öljyt samalla paksuuntuu pykälällä.

    Sliparina on Leovincen hiilikuituinen SBK-rööri.. Ei e-hyväksytty ja varmaan siitä syystä sen sai Stormilta parilla sadalla. Sopii kuitenkin pyörän linjoihin ja väritykseen hienosti ja ovaalimalli parantaa hieman kallistusvaraa oikealle.. Kanttailuun auttaa myös R6R jalkatapit jotka sovittelin paikalleen. Kumiset massiivitapit oli aika järkyttävät..

    Oxfordin kahvalämppärit on olleet mukavat alkukaudesta ja nyt taas syssymmällä.

    Viikko takaperin vaihdoin eteen 14 piikkisen eturattaan ja mukavasti kevenee keula entiseen verrattuna..

    Suunnitelmissa on vaihtaa stongaksi LSL streetbar, teräspunosletkut ja paremmat jarru- ja kytkinkahvat. Bellypan ois hieno mutta kiskovat noista järkyttäviä summia. Pleksiä pitää kokeilla vaihtaa korkeampaan josko sillä saisi viimaa pois kaulan seudulta. Mallia en vaan osaa päättää..

    Lisätään vielä sen verran että pari kautta on nyt tullut tuolla pikkufasulla ajeltua, enkä henno luopua siitä. Tää on vaan 21000km ajettu ja tuttavapiirissä ollut uudesta asti. Tonnisen vääntöä kaipaa välillä, mutta kusiaisen keveys ja ketteryys menee edelle *
    Tässä miettiny että pitää vaihtaa ketjurattaa faseriin ,pitääkö nesteet laskia pois kun eturattaan kotelon aukasee kun siihen koteloon menee nesteletkut
  8. #218
    Nyt sain myös myynti-ilmoituksen tehtyä tuonne pörssin puolelle jossa linkki kuviin. Myynnissä rattaita, tavarateline, Öhlins-jousi R6:een ja koiranluut. Osat tarpeettomia, kun oman Fasun möin viime kesänä.
    Viimeksi muokannut: tmo; 23.03.2016 klo 11:46.
    gas, grass or ass- no one rides for free
  9. #219
    Rallattaako muilla kuis paljon jakoketju? Ittellä ajettu 58 tuhatta ja rallatus kuulostaa kovalta. Tietty ei ole kyl vertailu kohtaa ku vasta ostin. Auttasko sen kiristimen puhistus tai jotai?
  10. #220
    Lainaa Esko101 kirjoitti Katso viesti
    Rallattaako muilla kuis paljon jakoketju? Ittellä ajettu 58 tuhatta ja rallatus kuulostaa kovalta. Tietty ei ole kyl vertailu kohtaa ku vasta ostin. Auttasko sen kiristimen puhistus tai jotai?
    Sadantonnin huoltona omassa vaihdettiin jakoketju.
    Ei se mahdottoman pahaa ääntä silloinkaan pitänyt, älä tee sitä virhettä että vertailet hondan koneen ääniin
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  11. #221
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Sadantonnin huoltona omassa vaihdettiin jakoketju.
    Ei se mahdottoman pahaa ääntä silloinkaan pitänyt, älä tee sitä virhettä että vertailet hondan koneen ääniin
    Mut millon aihetta tehdä asiaan jotai? Kalkattaako se tosipahasti ku ei kiristä enää? Mitä makso ketjun vaihto?
  12. #222
    Lainaa Esko101 kirjoitti Katso viesti
    Mut millon aihetta tehdä asiaan jotai? Kalkattaako se tosipahasti ku ei kiristä enää? Mitä makso ketjun vaihto?
    Ketju maksoi niittilukon kanssa vissiin jotain 60 euroa ja venttiilikopan tiivisteen.
    Jos äänestä epävarmuutta niin yritä kysellä jos asuinpaikalta löytyisi toinen samanlainen niin pääsee vertaamaan ääniä keskenään.
    Noilla kilometreillä ketjun ja kiristimen ei pitäisi olla vielä loppu.
    Pitääkö ketju rallattavaa ääntä tyhjäkäynnillä mutta häviää parin tonnin nurkilla?
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #223
    Lainaa Esko101 kirjoitti Katso viesti
    Rallattaako muilla kuis paljon jakoketju? Ittellä ajettu 58 tuhatta ja rallatus kuulostaa kovalta. Tietty ei ole kyl vertailu kohtaa ku vasta ostin. Auttasko sen kiristimen puhistus tai jotai?
    Itse tuli kans tämmönen pyörä ostettua ja samaa asia pohdin että rallattaako liikaa. Ajettu on reilu 50tkm . No kävin sitten vantaan yamaha centerillä huollon puolella pyytämässä että ehtiikö joku tulla pihalle kuuntelemaan hetken ja ehtihän sieltä.
    Huollon äijän mielestä kuulosti kuitenkin aivan normaalilta tälläisen koneen ääniltä.

    Kiristinhän on jousella toimiva ja se ei pääse löystymään itsestään vaan aina kun kiristin kiristyy pykälän niin se ei siitä enää takaisin päin itsestään tule. Voihan sen kiristimen tietysti ottaa irti ja katsoa onko siinä vielä kiristys varaa, mutta uskoisin että kun sinullakin suunnilleen saman verran on kilometrejä takana niin huolta ei vielä ole ainakaan ketjun kunnon kanssa.
    Jos pyörää on huollossa käytetty niin muistaakseni venttiilien säädössä ainakin mittaavat jakoketjun "venymän".
    Kawasaki VN1500 Classic -96
    Yamaha FZS 600 -03
    Honda CBR 600F -90
  14. #224
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Ketju maksoi niittilukon kanssa vissiin jotain 60 euroa ja venttiilikopan tiivisteen.
    Jos äänestä epävarmuutta niin yritä kysellä jos asuinpaikalta löytyisi toinen samanlainen niin pääsee vertaamaan ääniä keskenään.
    Noilla kilometreillä ketjun ja kiristimen ei pitäisi olla vielä loppu.
    Pitääkö ketju rallattavaa ääntä tyhjäkäynnillä mutta häviää parin tonnin nurkilla?
    Jep. Paljonko piti laitosta kärsiä? Liekkö ollu isohomma ketjun vaihto? Ja joo kyl se minu mielestä hävii se ääni ku vähän kaasua laittaa, vai hävinneekö muun melun sekaan?
  15. #225
    Lainaa Lyijy kirjoitti Katso viesti
    Itse tuli kans tämmönen pyörä ostettua ja samaa asia pohdin että rallattaako liikaa. Ajettu on reilu 50tkm . No kävin sitten vantaan yamaha centerillä huollon puolella pyytämässä että ehtiikö joku tulla pihalle kuuntelemaan hetken ja ehtihän sieltä.
    Huollon äijän mielestä kuulosti kuitenkin aivan normaalilta tälläisen koneen ääniltä.

    Kiristinhän on jousella toimiva ja se ei pääse löystymään itsestään vaan aina kun kiristin kiristyy pykälän niin se ei siitä enää takaisin päin itsestään tule. Voihan sen kiristimen tietysti ottaa irti ja katsoa onko siinä vielä kiristys varaa, mutta uskoisin että kun sinullakin suunnilleen saman verran on kilometrejä takana niin huolta ei vielä ole ainakaan ketjun kunnon kanssa.
    Jos pyörää on huollossa käytetty niin muistaakseni venttiilien säädössä ainakin mittaavat jakoketjun "venymän".

    Onks kokemusta sen kiristimen purkamisesta ym.??
  16. #226
    Lainaa Esko101 kirjoitti Katso viesti
    Onks kokemusta sen kiristimen purkamisesta ym.??
    Se kiristin on kahdella kuusiokolo pultilla kiinni koneessa. Ne kun avaa niin se lähtee vetämällä ulos kolostaan. Sehän on hyvinkin yksinkertainen laite eli kun avaa sen pultin siitä päästä (olisiko ollut 12mm) niin sieltä sisältä paljastuu jousi jonka sisällä on toinen pienempi jousi. Lisäksi jousen molemmissa päissä on pienet kuulalaakerikuulat. Ainut käytännössä mikä siinä kiristimessä voi mennä vikaan on siis se että jousi kuoleentuu/väsyy ja ei jaksa enää työntää/kiristää kiristintä. Kiristimen hinta yamahalta tilattuna on mielestäni kallis reilu 170e. Honda CBR:ään kiristin maksoi hondalta 50e.
    Kun kiristimen ottaa irti niin siitä ainakin näkisi sen, että onko siitä kiristimestä säätö vara loppunut. Se jousihan siis painaa sellaista "mäntää" joka kiristää ketjun. Tässä kuva samanlaisesta kiristimestä kuin minun 2003 vuosimallissa ainakin on. Eli jos tuo mäntä on jo työntynyt niin paljon ulos kuin se pystyy työntymään niin silloin taitaa ketju olla liian venynyt.
    Periaatteessahan tuota pystyisi itsekin kiristämään manuaalisesti jos kiristyspykäliä on vielä jäljellä painamalla mäntää itse pykälän alaspäin, mutta vaarana on silloin, että jos se ei ollutkaan liian löysällä silloin niin sitten se menee liian kireälle ja voi rikkoa koko koneen.



    Suosittelisin kuitenkin, että jos vaan löydät jonkun mp pajan tai vastaavan pyörän niin kävisi näyttämässä/kuuntelemassa onko eroja äänessä.
    Kawasaki VN1500 Classic -96
    Yamaha FZS 600 -03
    Honda CBR 600F -90
  17. #227
    Samaa mieltä mitä Lyijy jo sanoi, lisäyksenä että ketjunkiristin on melkoisen ikävässä paikassakin ihan varoiksi katseluun.
    Kannattanee hommata korjauskäsikirja ennen isompia huoltoja jos pyörä ei ole tullut tutuksi.

    Pelkkä kiristin Näytti olevan jotain 122,55€ ilman rahteja.
    https://www.motorcyclespareparts.eu/...in-348842.aspx
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  18. #228
    Lainaa Lyijy kirjoitti Katso viesti
    Se kiristin on kahdella kuusiokolo pultilla kiinni koneessa. Ne kun avaa niin se lähtee vetämällä ulos kolostaan. Sehän on hyvinkin yksinkertainen laite eli kun avaa sen pultin siitä päästä (olisiko ollut 12mm) niin sieltä sisältä paljastuu jousi jonka sisällä on toinen pienempi jousi. Lisäksi jousen molemmissa päissä on pienet kuulalaakerikuulat. Ainut käytännössä mikä siinä kiristimessä voi mennä vikaan on siis se että jousi kuoleentuu/väsyy ja ei jaksa enää työntää/kiristää kiristintä. Kiristimen hinta yamahalta tilattuna on mielestäni kallis reilu 170e. Honda CBR:ään kiristin maksoi hondalta 50e.
    Kun kiristimen ottaa irti niin siitä ainakin näkisi sen, että onko siitä kiristimestä säätö vara loppunut. Se jousihan siis painaa sellaista "mäntää" joka kiristää ketjun. Tässä kuva samanlaisesta kiristimestä kuin minun 2003 vuosimallissa ainakin on. Eli jos tuo mäntä on jo työntynyt niin paljon ulos kuin se pystyy työntymään niin silloin taitaa ketju olla liian venynyt.
    Periaatteessahan tuota pystyisi itsekin kiristämään manuaalisesti jos kiristyspykäliä on vielä jäljellä painamalla mäntää itse pykälän alaspäin, mutta vaarana on silloin, että jos se ei ollutkaan liian löysällä silloin niin sitten se menee liian kireälle ja voi rikkoa koko koneen.



    Suosittelisin kuitenkin, että jos vaan löydät jonkun mp pajan tai vastaavan pyörän niin kävisi näyttämässä/kuuntelemassa onko eroja äänessä.
    Jeps. Kiitti tiedoista. Pitää varmaan ajella johki huoltoo ja varmistella asia kuntoo
  19. #229
    Jep ei ois tarvista vaihtaa ketjuu mutta ääni häiritsee nii vaihtoon menee. Kiristintä ei kuulemma välttämättä tarvitse vaihtaa.
  20. #230
    Latauksesta kysymys... Ei ehtiny lueskella onko aiheesta keskusteltu aikaisemmin...

    Hain -02 fasun talvisäilytyksestä ja akku oli kuollut.. Mäkistartilla lähti käyntiin, mutta sammui melkeen heti. Uusi geeliakku Biltemasta(mitään muuta paikkaa ei ollut lähistöllä auki mistä sais akun) ja pyörä tulille. Hienosti pelittää.. Kotona sitten mittasin latauksen. Tyhjäkäynnillä ei lataa juurikaan(akkujännite ~12.4V, vähän kun antaa kierroksia, niin alkaa tulemaan oikeannäköistä jännitettä (4krpm ~13.8V). Kysymys kuuluukin, toimiiko oikein? Pikaisella nettiselailulla näyttäis muillakin olevan samantapaista käytöstä ja omassa ajossa ei tälläkään ongelmia tule kun ei tarvi ruuhkissa seistä.
    FZS600 -02
  21. #231
  22. #232
    Lainaa Homebrew kirjoitti Katso viesti
    Latauksesta kysymys... Ei ehtiny lueskella onko aiheesta keskusteltu aikaisemmin...

    Hain -02 fasun talvisäilytyksestä ja akku oli kuollut.. Mäkistartilla lähti käyntiin, mutta sammui melkeen heti. Uusi geeliakku Biltemasta(mitään muuta paikkaa ei ollut lähistöllä auki mistä sais akun) ja pyörä tulille. Hienosti pelittää.. Kotona sitten mittasin latauksen. Tyhjäkäynnillä ei lataa juurikaan(akkujännite ~12.4V, vähän kun antaa kierroksia, niin alkaa tulemaan oikeannäköistä jännitettä (4krpm ~13.8V). Kysymys kuuluukin, toimiiko oikein? Pikaisella nettiselailulla näyttäis muillakin olevan samantapaista käytöstä ja omassa ajossa ei tälläkään ongelmia tule kun ei tarvi ruuhkissa seistä.
    No nyt kun on vähän ajeltu ja akku latautunut, niin lepojännite ~12.7V ja tyhjäkäynnillä pyörii 13V pinnassa. Eiköhän tuo toimi niinkuin pitääkin. Seuraavaksi sitten täristävän etujarrun kimppuun...
    FZS600 -02
  23.  
  24. #233
    Morjens! Ostin neidille tollasen 2002 FZSn ja toinen keulastefa vuotaa. Samalla vaivallahan nuo varmaan huoltaa molemmat.

    Kannattaako tehdä muuta kuin vaihtaa litkut ja stefat? Suosituksia, että mistä nuo kannattaisi tilata? Kannattaako edes tehdä itse vai käytänkö pajalla?

    Lisäksi on pikkupulma, joka ei ajoa haittaa, mutta ärsyttää: Avaimen kun poistaa niin pyörästä nollautuu tripit ja kello. Joku piuha lienee vika paikassa, vinkkejä?

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    KTM 990 SMT -12
    Honda NX 250 -88

    Tarinaa kesäkuun 2017 Euroopan retkestä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678