Puolitoista vuotta FZS600 omistaja ja tyytyväinen ollut, tällä rullattu 41tkm. Akku, tulpat, ölpät ja suodattimet näin ens alkuun vaihdettu ja uusi takarengas tässä viikon aikana. Vielä olisi mielessä mikäli vaihtaisi ketjut uusiin kun tuntuu että nuilla on hyvä tovi ajettu.
Onkohan kellään ollut oman Fazun kanssa samanlaista ongelmaa. Eli kävi pyörä juur Snellmannilla Porvoossa huollossa ja siinä vaihdettiin ilman putsari, tulpat, öljyt+suodin ja jarrunesteet. Keväällä ostin pyörän jolloin kävin läpi normaalit kohteet ja myös öljyn kun helppo tarkistaa koska tikku. Tänään pesin pyörän ja katsoin onko ölpät kunnossa, n.200km ajettu öljynvaihdon jälkeen ja ökjy oli haalean keltaista kuin kuuluu mutta haisi vähän bensalle.
Onko tämä kuinka normaalia vai pitääkö huolestua, mitään ongelmiiin viittaavaa ei ole ilmennyt kyllä. Kuitissa lukee että käytetty Liqui Molya 10w-40.
Niin ja pyörä on 600 Fasu 2004 malli, kilometrejä 36tkm.
Ja ei ole sininen![]()
Ei kuulu haista bensalle eikä pinnan kuulu nousta.
Ilmeisesti neulaventtiilistä pääsee bensaa läpi joten kaasareissa varmaan tutkittavaa.
Vaatinee vähintään neulaventtiilin vaihdon tai neulaventtiilin ympärillä olevan muovirungon o-renkaan vaihdon,se minne koho kiinnittyy tapin kanssa.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Kiitoskia vastauksesta mutta eikö tuossa mallissa ole jo ruisku? Vai onko ruiskussa samoja osia kuin kaasareissa?
Ihmettelin vain vian ajankohtaa kun oli juuri huollossa eikö ollut kuullemma mitään erikoista missään ja nyt jo näin.
Olisiko joku huohotin löetku mahdollisesti tukossa tai puristuksissa huollon jälkeen.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Jos se öljy on maitokahvin väristä, niin siinä on mahdolisesti menneet vedet ja öljyt sekaisin. Bensan lisääminen öljyn joukkoon ei muuta öljyä vaaleaksi. Ei ainakaan ennen muuttanut, nykyisistä viinabensoista en ole ihan varma.
Lisäksi öljyn joukkoon joutunut bensa haihtuu pois öljystä, moottorilla ajettaessa jopa nopeasti.
Luftwaffella oli Toisessa Maailmansodassa hävittäjille sellainen kylmäkäynnistysproseduuri, että moottoriöljyn joukkoon kaadettiin aina pöntöllinen bensaa, joka notkeutti sen pakkasessa ja haihtui nopeasti pois moottorin käydessä. Onko nesteen pinta laskenut syylärissä/paisarissa?
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Ei ole menneet vedet ja öljyt sekaisin, muutoin kaikki näyttää ok:lta mutta vieno bensan haju hämää.
Tikun mukaan ei ole pinta noussu. Öljy tuntuu ihan normaalilta, väri ja voitelevuus sormissa ihan normaali. Voisiko olla normaalia, tuokin tippa minkä laskin sormelle haisi ensin vienosti bensalle mutta haju hävisi nopeasti.
Minkälaista ajoa on ollut viimeaikoina? Jos ihan lyhyttä pätkää eikä oo kerenny kunnolla lämmetä niin kyllä voi hieman bensaa olla seassa.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Joo siitä se todennäköisimmin johtuu. Seuraavankerran kun ajelet pidemmän matkan nii haistele uuestaan![]()
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Onko ehdotuksia missä vika? Mopo käynnistyy ainoastaan siten, että puhaltaa kaasareista tuleviin ylivuoto putkiin. Tämän jälkeen käy hetken, n. 3 sekuntia, kunnes sammuu. Vaikuttaa siltä ettei saisi bensaa..
Kaasarit pesty yms., imukurkut uusittu, tulpat vaihdettu, bensapumppu ja suodatin vaihdettu... Tankki ei kylläkään ole paikoillaan ja bensaa laitettu suppilolla bensaletkuun.
<p>VTR 1000 SP1, TL1000r -98, GSX-R 1000 k3 exät: H2 SX, ZX12r -03, Hayabusa L01, Hayabusa K9, Hayabusa K8, GSX-R 1000 k6, GSX-R 1000 k3, ZX9R -01, GSX-R 1100 -92, GSX-R 750 -91, GPZ500s, TZR125</p>
Kuulostaa siltä että bensan saannissa on ongelmaa. Kaasarin toimintaperiaate on se että kohokammiossa (myös luistin kalvon toisella puolella) vallitsee ilmakehän paine ja imukurkussa imutahdin aikana alempi paine jolloin bensaa suihkuaa suuttimista imukanavaan. Nuo putket usein on ennenkaikkea kaasarin "paineistamista" varten ja usein ne menee ilmanputsariin tai niissä on oma suodatin. Niihin kun puhaltaa niin paine kaasarissa nousee ja se työntää bensaa sitten vähän tukkeutuneidenkin suuttimien läpi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Otapa aluksi pumpun jälkeinen letku irti ja varmista, että pumppu antaa bensaa 'kunnolla'.
Otin kaasarit uudelleen pöydälle. Näyttäisi siltä, että tyhjäkäynti suutin tai mikä lieneekään on tukossa jokaisesta kaasarista. Tai ko. suutinta pitkin ei ainakaan bensa uimurin puolelta pääse ylös nousemaan.
Liitteessä kuva ko. suuttimesta, punaisella ympäröity.
<p>VTR 1000 SP1, TL1000r -98, GSX-R 1000 k3 exät: H2 SX, ZX12r -03, Hayabusa L01, Hayabusa K9, Hayabusa K8, GSX-R 1000 k6, GSX-R 1000 k3, ZX9R -01, GSX-R 1100 -92, GSX-R 750 -91, GPZ500s, TZR125</p>
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Heips!
Uusi yammulainen ilmoittautuu tänne ja pyytää apuja, ostin keväällä fzs600:n josta edellinen omistaja oli rakennellut nakua, tai aloittanut, itse maalautin tankin ja takalokarin maalarilla, tein perus suodattimet, tulpat ja öljyn vaihdot sekä vaihdoin keulan öljyt ja stefat, nyt kuitenkin kun laitoin pyörää tulille alkoi se samantien sylkemään bensaa ulos vasemman puolen kaasarien ylivuotoletkusta, tai oletan sen olevan ylivuotoletku. Eli kaasarissa 1-2 sekä 3-4 väleillä on n.30-40cm letkut ja tämä 1-2 kaasareiden välissä oleva alkaa heti koneen käydessä sylkemään bensaa ulos, kone ei myöskään pysy käynnissä ilman että annan hieman lisää kaassua, heti kun päästän irti sammuu...
Kaasarin puhdistin ja tarkistin neulat, ei tukoksia mielestäni, puhdistin kuitenkin myös, kohot liikkuvat normaalisti.
Itseltäni on ideat täysin loppu, kone kävi iloisesti 2kk sitten kun ostin, nyt ei...mitähän olen mahtanut rikkoa?
Joudut varmaan ostamaan ykkös tai kakkos kaasarin uuden neulan ja istukan. Tai sitten koho jotenkin jumissa ja ei sulje bensan tuloa.
<p>VTR 1000 SP1, TL1000r -98, GSX-R 1000 k3 exät: H2 SX, ZX12r -03, Hayabusa L01, Hayabusa K9, Hayabusa K8, GSX-R 1000 k6, GSX-R 1000 k3, ZX9R -01, GSX-R 1100 -92, GSX-R 750 -91, GPZ500s, TZR125</p>
Ongelma voi toki olla myös tuossa neulan istukan o-renkaassa, jos se on sellaista kumilaatua joka tuppaa kuivana kutistumaan. Oire ei välttämättä haittaa pyörässä joka on jatkuvassa käytössä, mutta tulee esiin juuri jonkun remppaseisokin aikana tai talven jälkeen.