Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 233:sta
  1. #1
    Olisiko syytä tehdä pienemmällekin Fasulle oma threadi kun tuonne tonnisen vastaavaan kertyy juttua kovasti. Aika harvassa pyörään liittyvät jutut foorumilla vaikka ilmeisen yleinen ja suosittu malli onkin.

    Keräillään tähän kaikki modaukset, lisävarusteet yms. tuunaukset ja paikat mistä osia löytyy..

    Oma pyörä on keltainen 2002 vuoden malli.

    Takaiskarin vaihto Hagoniin oli paras yksittäinen muutos tähän asti. Ajettavuus mutkatiellä ja radalla parani uskomattoman paljon. Syksyn/talven aikana keulan vakio 0.75 jouset vaihtuu vielä 0.85 jousiin ja öljyt samalla paksuuntuu pykälällä.

    Sliparina on Leovincen hiilikuituinen SBK-rööri.. Ei e-hyväksytty ja varmaan siitä syystä sen sai Stormilta parilla sadalla. Sopii kuitenkin pyörän linjoihin ja väritykseen hienosti ja ovaalimalli parantaa hieman kallistusvaraa oikealle.. Kanttailuun auttaa myös R6R jalkatapit jotka sovittelin paikalleen. Kumiset massiivitapit oli aika järkyttävät..

    Oxfordin kahvalämppärit on olleet mukavat alkukaudesta ja nyt taas syssymmällä.

    Viikko takaperin vaihdoin eteen 14 piikkisen eturattaan ja mukavasti kevenee keula entiseen verrattuna..

    Suunnitelmissa on vaihtaa stongaksi LSL streetbar, teräspunosletkut ja paremmat jarru- ja kytkinkahvat. Bellypan ois hieno mutta kiskovat noista järkyttäviä summia. Pleksiä pitää kokeilla vaihtaa korkeampaan josko sillä saisi viimaa pois kaulan seudulta. Mallia en vaan osaa päättää..

    Lisätään vielä sen verran että pari kautta on nyt tullut tuolla pikkufasulla ajeltua, enkä henno luopua siitä. Tää on vaan 21000km ajettu ja tuttavapiirissä ollut uudesta asti. Tonnisen vääntöä kaipaa välillä, mutta kusiaisen keveys ja ketteryys menee edelle *



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  2. #2
    Pleksi hommasta sen verran, että hommasin korkeamman joka puhalsi sitten kypärän korkeudelle ja meteli oli karmee. Eli ajelin sitten sillä vakiolla joka muistaakseni puhalteli juuri tuohon rinnan/kaulan kohille, oli kumminkin huomattavasti "mukavampi"
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  3. #3
    Lainaa (kane80 @ Syys. 08 2009,14:38) kirjoitti
    Pleksi hommasta sen verran, että hommasin korkeamman joka puhalsi sitten kypärän korkeudelle ja meteli oli karmee.
    Vastaavia juttuja olen lueskellut tuolta maailman foorumeiltakin.. Mahtaiskohan joku pieni spolerimalli toimia parhaiten. MRA:llahan ois se vario-malli jossa säädettävä spoikka.. Ei maailman hienoin mutta jos funktionaalisuus menis tässä edelle..

    Viima pitäis saada osumaan potan yläreunaan.. Pituutta mulla vaivaiset 173cm että ei pitäis olla mahoton tehtävä



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  4. #4
    Lainaa (Earthend @ Syys. 08 2009,14:30) kirjoitti
    Olisiko syytä tehdä pienemmällekin Fasulle oma threadi


    Mulla on kullanvärinen '99, edellisen omistajan toimesta vaihdettu tanko, vilkut, kaatumatatit, eteen teräspunos jarruletkut (vakioissa ei riitä mitta ton tangon kanssa), Devilin slipari ja vanteista "kiillotettu" reunat.

    Jammu ostettaessa

    Ite sitten olen hinkannut vanteita lisää, tankoon löytyi motonetistä kullanväriset päät. Hugger, undertray ja LED-takavalo löytyivät täältä foorumin kautta. Underi on vielä laittamatta, mutta valo näyttää tältä

    Pleksin kanssa samaa ongelmaa, ohjaa ilman juuri kypärän alapuolelle. Tarvis varmaan ottaa kate kokonaan pois...



    XV 535 + DR 650
  5. #5
    Mä aloitin 2002 uudelleen (kevari 90-91) mp harrastuksen juurikin FZS600 pyörällä - ylivuotinen vanhakoppainen sähkönsininen 2001 malli. Hieno vehje ja sopii erinomaisesti aloittelijalle. Pidin pyörästä kovasti ja ajelin tuolloin 10tkm sillä, tehden yhden pidemmänkin reissun. Ajoasento todella mukava jne. Yksi parhaista pienistä peruspyöristä.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  6. #6
    Itse ajelen mustalla 2001 mallilla, mittarissa taitaa mennä kohta 100 000 km rikki ja hyvin puksuttaa, öljyä ei mene lainkaan ja kaikki tehot on tallella. Taitaa olla, että ei ole ihan alkuperäinen mittari paikallaan, katteita maalaillessa vastaan tuli sellaisia yksityiskohtia, että ei tainnut olla ihan kaatamaton aluperin tuo laite.

    Modeista, kaatumatatit pistin kiinni ja uudemman mallin pidempivartiset peilit, valot on myös modattu niin että molemmat valot on lähivaloilla päällä, muuten melko vakiolla mennään. Jarrulevyt menee vaihtoon varmaan ensi kauden jälkeen, mutten ei tarvita muuta kuin kovaa ajoa. Eihän tollaista kannata enää mihinkään vaihtaa, ei siitä mitään rahaa saa

    Jos englanti sujuu, tuolla on erittäin osaavaa porukkaa neuvomassa korjauksissa ja modeissa. http://foc-u.co.uk/new/news.php
  7. #7
    Terve vaan kaikille!


    Vieläkö tänne joukkoon mahtuu? * Olen nyt pari kesää ajellut pikku fasulla vm.00. Ostohetkellä kilsoja oli 11tkm, ja nyt mittarissa tällä hetkellä n.24tkm. Väri on pun/musta. Mukavasti olen päässyt tuolla mopolla tämän *harrastuksen alkuun, ja kun tähän asti kertyneet kilometrikin ovat olleet huolettomia, niin mikäs tässä on päristellessä * *

    Talveksi ei vielä ihmeempiä suunnitelmia ole, jotain pientä ehostusta varmaan.


    Tuolla mallihistoriaa:

    http://www.yamaha-motor.hu/designc....geNum=2

    Tuuninkia muttereiden, pulttien muodossa:

    http://www.tastynuts.com/Product....len_Key


    Oma pyörä



  8. #8
    terve vaan!
    Täältä löytyy -00 mallinen ja 35000 ajettu peli.On eka pyöräni piikkisen jälkeen,eli reilut 20 v.sitten viimeks ajellu ennen tätä kesää.On kyllä hyvä ajaa ja moitteetta toimii,ainoa harmittava piirre on kaasun herkkyys,tulee hyvin ilmi 1 ja 2 vaihteella esim.kaupungissa ajellessa,niin vähän en osaa kaasua lisätä/vähentää etteikö ajosta tulisi nykivää.Edellinen omistaja oli vaihtanut eteen tuon 14 hampaisen,en tiedä onko sillä osansa tuohon käytökseen.
    Niin ja nuo imupuolen kumit pitäis vaihtaa,löysinkin jo täältä siihen hyviä apuja.
  9. #9
    Käykös tähän pienempään Fasuun samat "koiranluut", kun isoveljeen? Maantiesika mainostaa allekirjoituksessaan tuollaista korotussarjaa. Tämä
    Saan kyllä kaverilla teetettyäkin, kunhan tietäis pituuden.



    XV 535 + DR 650
  10. #10
    En tiedä onko apua, mutta löysin arkistoistani osanron tuolle pikkufazerin koiranluulle: 2KT-2217M-00-00. Eli jos saat ongittua tonnifazun ko. osan koodin jostain niin voit verrata. (ja jos muuten tarvetta osa- tai huoltokataloogille niin pistäkää viestiä)

    Itselläni 2003 mallinen ja ~30tkm ajettu, joka tuli ostettua vappuna. 5 tkm tuli kesänä mittariin huolettomasti, takarenkaan puhkeamista lukuunottamatta.

    Talven aikana olisi tarkoitus vaihtaa etukate virheettömään ja mahdollisesti sovitella slipari paikalleen... Saas nähdä ehtiikö.
    FZS600, FZ1S
  11. #11
    Täältä löytyy -99 fasu mustana, ajettu 52tkm.
    On kyllä toiminut todella hyvin. Yksin ajellessa erittäin mukava. Sopii keveänä ja kohtuu matalan hyvin myös naisille.
    Muuten alkuperäiskuntoinen, paitsi pleksi vaihdettu Givin touring pleksiin (paransi tilannetta jonkin verran, tuulen huminat vaimeni ja pahimmat pyörteet lähti) ja lämpökahvat laitettu.
    Ainoa miinus fasussa on kahdestaan ajaessa, takamatkustajan paikka ei ole kovin mukava. Siinä ei viihdy puoltatuntia kauempaa. Tästä syystä harkinnassa pyörän vaihto ensi kesäksi.
    Plussana kohtuullisen pirteä kulku yhdistettynä todella pieneen polttoaineen kulutukseen. Kovallakaan ajolla ei ole päässyt viiteen litraa satasella (ei kyllä ole tullut radalle vietyä) ja pienimmillään tankillinen kaksi päällä ja täydessä matkavarustusessa (kolme takalaukkua täynnä + tankkilaukku) 3,9 l/100km.
    Voi kyllä suositella pyörää, huollettuna antaa huolettomia kilometrejä.
  12. #12
    Takamatkalaiselle helpotusta, saa aika kätevästi (polvikulmaa loivemmaksi), kun tekee/teettää jos ei itsellä ole hitsiä ja porakonetta siihen takajalkatapille vajaan 10 sm pudotuspalan, sopivan kokoisesta rhs tai huonekaluputkesta, muistaakseni n.20*20mm. jonka pituus tuon n.6-8sm ja poraa sen yläpäähän reijän joka tulee pyörän jalkatapin korvakkeeseen ja pultilla kiinni ja sinne toiseen eli alapäähän tehdään sille jalkatapille samanlaiset korvakkeet kuin pyörässä on, toimii kuten alkuperänen jalkatappi on vaan sen putkenmitan n 5-8 sm alempana ja edempänä alkuperästä, ja jos ei halua sitä enää pitää, niin voi laittaa helposti entiselleen, ottaa vaan välistä sen putkenpätkän pois.
    Itsellä meni vajaa tunti noiden tekemisessä suunnittelu mukaan lukien. Helpottaa kummasti matkalaisen oloa!
  13. #13
    Lainaa (jebujee @ Loka. 12 2009,17:46) kirjoitti
    Kovallakaan ajolla ei ole päässyt viiteen litraa satasella (ei kyllä ole tullut radalle vietyä) ja pienimmillään tankillinen kaksi päällä ja täydessä matkavarustusessa (kolme takalaukkua täynnä + tankkilaukku) 3,9 l/100km.
    Voi kyllä suositella pyörää, huollettuna antaa huolettomia kilometrejä.
    Melko pienellä kulutuksella olet päässyt, olen varmaan yrittänyt enemmän, kun minulla keskikulutus on lähes tasan 5 litraa sadalla. Matalin 4.3 l / 100 km ja korkein 5.55 l / 100 km. Radalla en ole käynyt, mutta muuten pyörä on kyllä saanut kyytiä. Kilometrejä on takana lähes 100 000 ja hyvin käy ja kukkuu. Mallina 2001.
  14. #14
    Lainaa (KaunoSaario @ Loka. 11 2009,21:21) kirjoitti
    En tiedä onko apua, mutta löysin arkistoistani osanron tuolle pikkufazerin koiranluulle: 2KT-2217M-00-00. Eli jos saat ongittua tonnifazun ko. osan koodin jostain niin voit verrata. (ja jos muuten tarvetta osa- tai huoltokataloogille niin pistäkää viestiä)

    Itselläni 2003 mallinen ja ~30tkm ajettu, joka tuli ostettua vappuna. 5 tkm tuli kesänä mittariin huolettomasti, takarenkaan puhkeamista lukuunottamatta.

    Talven aikana olisi tarkoitus vaihtaa etukate virheettömään ja mahdollisesti sovitella slipari paikalleen... Saas nähdä ehtiikö.
    Huolto- ja osamanuaalit löytyy kyllä, kiitos kuitenkin. Luulin, että mulla olis ollut kilosenkin, mutta se olikin fzr:n. Netistä löysin tietoa Linkki ja ei se ole sama osa. Tarvii sitten varmaan purkaa omasta ja testailla...
    XV 535 + DR 650
  15. #15
    Mitenkäs on, oletteko sliparin asennuksen jälkeen säätäneet kaasareita tai laittaneet suutinsarjoja? Onko kokemusta meneekö liian laihalle?

    Ääntä pitäisi saada hiukan enemmän, mutta säädätykset ja dynotykset ei houkuttelisi...
    FZS600, FZ1S
  16. #16
    Lainaa (KaunoSaario @ Marras. 24 2009,22:08) kirjoitti
    Mitenkäs on, oletteko sliparin asennuksen jälkeen säätäneet kaasareita tai laittaneet suutinsarjoja? Onko kokemusta meneekö liian laihalle?
    Kuulemma tuo käy vähän paksulla vakiona, eikä pelkän sliparin myötä säätämisen pakkoa ole. Omakin pyörä käy nätisti Leovincen racekannulla. Neulaa ilm. vois nostaa jonkun pykälän verran.. pitäs vaan saada toi oma peli vihdoin penkkiin ja kattella miltä seokset näyttää ja onko tehot tallella.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  17. #17
    Omasta moposta nostin neuloja pykälällä kannun vaihdon jälkeen. Nätisti kävi ja kukkui koko viime kesän. Keväällä meinasin kuitenkin penkkiin viedä ihan vaan mielenkiinnon ja oikean toimivuuden nimissä.

    Earthend, joko hommasit teräspunosjarruletkut? Itse ostin *

    * *tuolta.
  18. #18
    Mulla on -99 mallinen noin 40 tkm ajettu.
    Vakiona mitattiin 84 hp. Pönttö vaihdettu isompaan ja vapaammin virtaavaan hiilikuitupönttöön. Pääsuuttimet vaihdettu viisi yksikköä suuremmiksi, neuloja nostettu, seosruuveja avattu, ilmanputsarikoteloa modattu. Kaasarit synkattiin omatekosella mittarilla. Näiden muutosten jälkeen mitattiin samassa penkissä 91 hp. Pienillä muutoksilla ja vähillä kustannuksilla tuli seitsemän heppaa lisää. ( = pyöräteho )

    Kaasareitten säädöt haettiin kohilleen, ja nyt toimii todella hyvin.
    Kulutus normaaliajossa vakiona oli 5,0 - 5,5 */ 100 km. Nyt menee 5 - 6. Radalla meni vakiona 10 L / 100 ja nyt menee 11 - 12 .



  19. #19
    Lainaa (puikkis @ Marras. 25 2009,22:47) kirjoitti
    Kulutus normaaliajossa vakiona oli 5,0 - 5,5 */ 100 km. Nyt menee 5 - 6. Radalla meni vakiona 10 L / 100 ja nyt menee 11 - 12 .
    Aika janoinen yksilö sulla.. Mulla ei ees SP1 vieny noin paljoa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  20. #20
    Hellou vaan Fazeri tyypit.

    Ostin tossa joululahjaksi itelleni -03 vähän iskua saaneen yksilön, juuri tällähetkellä rungon mittauksessa ja jännityksellä odotetaan mikä on tuomio

    sen verran muutoksia pyörässä löytyy jo mm. renthalin stonga, G&G yläputki tankin nahkasuoja+ laukku ja takalaukkuteline. olen tossa rakennellu syylärin suojat ja uutta etumaskia, maskista tulee vaha fz6n näkönen...
    ajattelin vielä päivittää tota takapäätä ja lyhentää sitä pikkusen ja uudet valot niin eiköhän sit kelpaa

    tämä on tosiaan ensimmäinen pyöräni ja lukemieni perusteella vissiin kelpaa ajella muutaman vuoden
    eniten harmittaa kun tuotiin pyörä kotiin niin oli juuri tullut ensilumet ja ei ole päässyt kokeilemaan, sen verran vain että kone käy vaihteet ja jarrut toimii.
    fzs600 tuleva naku.
  21. #21
    Juu moro vaa. Tosta katteen pleksi/visiiri jutusta ni mul o omas 02 fazeris sellane vähä tulpakuplamainen akkuna. Sen mitä tos kerkesin sen kaa venutelemaan ni ei se ainaka iha suoraa päin näköö puhallellu, et tais se pikkase muuhal sen viiman hönkii. *



    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  22. #22
    Hieno moottoripyörä FZS 600, neljä kesää ajelin ilman sen kummempia ongelmia, normihuolloilla 24tkm. Oli niin hyvä kokemus että pitäydyin samassa sarjassa, tonninen odottelee kevättä
  23. #23
    Lainaa (Earthend @ Marras. 25 2009,13:59) kirjoitti
    Lainaa (KaunoSaario @ Marras. 24 2009,22:08) kirjoitti
    Mitenkäs on, oletteko sliparin asennuksen jälkeen säätäneet kaasareita tai laittaneet suutinsarjoja? Onko kokemusta meneekö liian laihalle?
    Kuulemma tuo käy vähän paksulla vakiona, eikä pelkän sliparin myötä säätämisen pakkoa ole. Omakin pyörä käy nätisti Leovincen racekannulla. Neulaa ilm. vois nostaa jonkun pykälän verran.. pitäs vaan saada toi oma peli vihdoin penkkiin ja kattella miltä seokset näyttää ja onko tehot tallella.
    Ixilin sliparilla ilman säätämistä potkii pihalle 67 kw ja 55 nm, eikä mennä laihalle viellä. Näin omassa -98 yksilössä.

    Talven prokkiksena on mittariston, stongan ja kahvojen vaihto. Stongana on LSL streetbar ja hienosti istuu. Kahvoiksi tulee ISR:n koko jarrupääsylinteri hässäkkä ja kytkin luonnollisesti samaa merkkiä. Jarruletkuiksi tulee Goodridgen tai HEL:in teräspunokset. Orkkis haaroitinmikälie etupään jarruletkuissa heitetään mäkeen ja tilalle tulee kaksi suoraa letkua pääsylinteriltä, molemmalle satulalle oma.

    Orkkis mittaristo ei sopinut suunnitelmiin, niin tilalle tulee koson tai acewellin mittaristo. Samaan aikaan rahatilanteen salliessa tulee etupäähän iskariremppaa öhlärin jousien muodossa.
  24. #24
    Mistä löytyisi sopivasti takaiskareita. Olisi hakusessa säädettävä pumppu ja uusi jousi, mutta ei meinaa löytyä.
    Öhlins löytyi noin 900,- hintaan, mutta mitä muita vaihtoehtoja olisi ja mitä sopivia nettikauppoja?
  25. #25
    Termos,
    Itellä 03 fazeri. Madalluksen jälkeen ajovalojen säätö? Ilmeisesti etukatteen purku ennen kuin pystyy säätään? Onko kokemuksia ettei tuu turhaa työtä tehtyä,voiko niitä yleensä säätää....?
  26. #26
    Lainaa (Mdee @ Huhti. 24 2010,12:23) kirjoitti
    Termos,
    Itellä 03 fazeri. Madalluksen jälkeen ajovalojen säätö? Ilmeisesti etukatteen purku ennen kuin pystyy säätään? Onko kokemuksia ettei tuu turhaa työtä tehtyä,voiko niitä yleensä säätää....?
    Juu kyllä niitä säätää voi, mutta en itse enään muista tarkalleen miten, mutta onnistuu kyllä.
    Piirakan rypyttäjä.
  27. #27
    http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/yamaha.html
  28. #28
    Lainaa (smppa @ Loka. 11 2009,20:35) kirjoitti
    Käykös tähän pienempään Fasuun samat "koiranluut", kun isoveljeen? Maantiesika mainostaa allekirjoituksessaan tuollaista korotussarjaa. Tämä
    Saan kyllä kaverilla teetettyäkin, kunhan tietäis pituuden.
    Äh, itehän ne piti sitten tehdä...
    XV 535 + DR 650
  29. #29
    Morjensta vaan täältäkin päin!

    Tosiaan tuollainen vm.-00, 600 fasu tuli ekaksi pyöräksi hommattua ja eipä voi kyllä ainakaan vielä hirveästi pyörää haukkua. Toki vertailukohtiakaan ei kauheasti vielä ole mutta siltikin...

    Sellaista vaan kun olen yrittänyt metsästää netin ihmeellisestä maailmasta taakse kauhukahvaa ko.laitokseen mutta tähän asti tuloksetta. Tällä hetkellä pyörässä siis paikallaan krominen "takaritsi" joka kyllä joutaisi siitä pois. Hieman ehkä pyörän ulkonäkö samalla muuttuisi sporttisempaan suuntaan. Jos jollakulla tietoa jostakin paikasta mistä saisi samalla muitakin osia fasuun, niin kiitollinen olisin tiedosta. *
  30.  
  31. #30
    Mulla saattaa olla orgis takakahva -00 fasuun, tsekaan illalla kun menen tallille.
    Samalla: jos jotakin kiinnostaa kappan laukkuteline k.o malliin,niin sellainenkin on jäljellä,unohdin heittää sen vappuna roskiin kuten suunnittelin.
    Yksi undertray vois kans olla jäljellä..

    Majailee Espoossa
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen