Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Arain Viperin tuhottuani olen miettinyt uuden kypärän ostoa. 2006 vuoden testien mukaan Arai suoriutui turvallisuuskokeista parhaiten, etenkin jos kova isku kohdistui toisen kerran kypärään. Ensimmäisen iskun ottivat kaikki testatut kypärät arvojen mukaan vastaan.

    Ratapärräilyssä kaatumisia tulee aina sillion tällöin, joten en mielelläni sijoittaisi enää 800€ kypärään. Turvallisuudesta en kuitenkaan haluaisi tinkiä.


    Nyt sitten hyviä ehdotuksia hyvästä ja turvallisesta kypärästä:
    1. Merkki ja malli ?
    2. Mistä saa ja mihin hintaan?
    3. Perustelut!?
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  2. #2
    Pitäydy vaan Araissa. Saa sitä jo 300€.
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  3. #3
    HJC HQ-1 on pärjänny testeissä hyvin. Ainakin siinä brittien omassa sharp testissä tuli täydet pinnat. Ite on tuota tullut testattua ihan käytännössäkin ja kun pää pysyi ehjänä, hankin tilalle uuden samanlaisen.. Powerbikesta tottakai.

    Oleellista kypärän mallin valinnassa lienee sen sopivuus omaan päähän.. Mulle ei esim Arai sovi..

    SHARP



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  4. #4
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mä kun vanhan kypäräni (X-Lite X801RR) rikoin ja totesin toimivaksi, hain Stormilta mallistosta seuraavan alaspäin, X701:n. Ylivuotisia malleja irtosi alle kolmensadan. On kevyt ja hyvin tuuletettu, ja mielestäni kypäränä ehdottomasti paremmin hintansa väärtti kuin X801RR tai X802
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  5. #5
    Itselläni kokemuksia Arain RX-7 Corsairista, AGV XR-2:sta, Suomysta, X-Liten 801-RR ja 802-RR:stä sekä Shoein XR-1000:sta. Hyllyssä enää 801-RR, 802-RR, Arai ja Suomy. Suomy vain siksi kun on Capirex -replica, joita ei montaa ole maailmaan tehty, eli ihan vaan koristeena.

    Noista sopivin päähäni on Arai, mutta se on aika meluisa sekä toki myös hintava.

    AGV:n ja X-Liten 801-RR ovat hiljaisia ja ihan mielyttäviä myös päässä. 802-RR on ehkä toisiksi parhaiten päähän sopiva, mutta tuuletukset on sitä luokkaa että ei pää pääse kyllä kuumenemaan liikoja ja se jos mikä on rata-ajossa, ainakin mulle, tärkeää. Suomya en enää päähäni pistä, kun puristelee sieltä sun täältä ihan oudosti.

    X-Litejä myy Storm-Motor ja hinnat on kohtuulliset sekä värimaailma mun makuun.

    Mä suosittelisin tuota 802-RR:ää, siis kun / jos haluaa ostaa hinta / laatusuhteeltaan sellaisen järki kypärän.

    Ja nämä mielipiteet perustuu täysin omiin kokemuksiin. Meillä kaikilla kun on eri malliset pääkopat niin kannattaa käydä jossain kokeilemassa että mikä istuu päähän ja kuinka hyvin. Se ratkaisee eniten kypärän sopivuutta jne.

    Ja kun kattelee noita GP / WSBK / WSS kuskeja niin aika monella näyttää olevan Nolan Groupin pottia päässä, eli Nolan tai X-Lite.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  6. #6
    SHOEI XR-1000, perus värillä -> halpa
    - kivahko vauhdeissakin (+250 ilman pleksin suojaa alkaa kyl jo inasen riepottaa, mut siihen asti ok)
    - tiukoissa kurveissakin näkee aikahyvin yläreunasta ulos tuloon...
    - tääkin tuulettuu ihan hyvin (syyskeleillä liikaakin)



    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  7. #7
    Shark RSR2. Pärjännyt testeissä, mm. Sharp. Kevyt (hiilikuitukomposiitti) ja kestävän oloinen, en ole vielä kaatunut sen kanssa. 3 millin visiiri jonka saa vaihdettua muutamassa sekunissa. Kuumalla hyvä tuuletus jota voi säätää ettei päätä palele kylmälläkään.

    Näyttää olevan aika monen kuskin päässä Motogp:ssä ja Superbikessa, esim. Corser ja Di Meglio. Vaikka näissä taitaa raha ratkaista enemmän.

    Oman ostin messuilta 250e Hanxilta ja tammikuussa myivät tuohon hintaan nettikaupassaan. Nyt näyttäis olevan 469-565.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  8. #8
    Kiitoksia kaikille palautteesta. Janin esille ottamat tuuletusasiat ovat itsellänikin olleet mielessä. Lisäksi tuon Arain kova lähtöhinta (jos joutuu uusimaan useamminkin, niin sapettaa maksella) on hieman askarruttanut. Toki Arain mallit tuntuvat sopivan omaan päähäni loistavasti.

    Nyt on aika selkeä mielikuva mitä kypäriä lähden sovittelemaan, katsotaan sitten mikä malli päähän ilmestyy
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  9. #9
    Suosittelen X-Liten 701:stä,hyvä tuuletus,mukava päässä ja ei vatkaa kovemmissakaan vauhdeissa.

    Stormilla tarjouksessa 289€.
    -09 Z750
  10. #10
    Mä kans tärväsin joskus n. 800 euron Arain (mallia ei muista). Ja tilalle ostin M2R:n GP1:n, joka tuntui ainakin mun päässä samalta kun se Arai. Suomessa noita saa ainakin Tokimotosta, hinta mielestäni kestettävissä.
    bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla

    ¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
  11. #11
    Minusta mikä tahansa merkki/malli kunnollisista kuitukypäristä voi olla se "paras". Nimittäin mun mielestä tärkeintä on se, että erityisesti radalla käytettävä kypärä istuu tiukasti päähän, se merkki siinä kypärässä ei suojele yhtään mitään... Esim. mun päähän Shoei ja Arai ei oikein istu: jos ne mahtuu päähän sitten ne on myös turhan väljiä.

    Itse olen käyttänyt nyt Marushin halpiskypäriä ja käytän jatkossakin kun istuvat napakasti mun nuppiin. Koeponnistuskin tuli tehtyä Motoparkissa, yli satasen vauhdista pää edellä asfalttiin...

    Tämä on vain mun mielipide joten en lähde kenenkään kanssa tästä enempää vääntämään...
  12. #12
    Sellanen plussa tuli muuten mieleen tuosta X-Litestä että ainakin viimeksi kun kyselin niin oli hyllykamana 5 mm välein eri paksuisia poskipaloja noihin 801-RR ja 802-RR -malleihin. Niillä kun saa kummasti paikattua kypärän istuvuutta paremmaksi.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  13. #13
    Tollaista ainakin kävisin testaamassa päähäni, jos budjetti ei ota vastaan: Linkki

    e: Ja siis väritystä en tässä tarkoita.



    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  14. #14
    Nostetaan vanha ketju ylös, koska aihe nousi ajankohtaiseksi vanhan HJC IS-17:n mentyä "epäkuntoon". Arain edullisemman pään pottia olen hieman alustavasti katsellut, mutta mikä on paras kauppa päästä niitä hypistelemään? Kymenlaaksossa ei ilmeisesti missään, mutta entä Lahti tai pääkaupunkiseutu? HJC tuntui olevan aina vähän silmillä, vaikka oli kooltaan ihan napakka, ja se ei rata-ajossa ollut kovin miellyttävä ominaisuus.
  15. #15
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Nostetaan vanha ketju ylös, koska aihe nousi ajankohtaiseksi vanhan HJC IS-17:n mentyä "epäkuntoon". Arain edullisemman pään pottia olen hieman alustavasti katsellut, mutta mikä on paras kauppa päästä niitä hypistelemään? Kymenlaaksossa ei ilmeisesti missään, mutta entä Lahti tai pääkaupunkiseutu? HJC tuntui olevan aina vähän silmillä, vaikka oli kooltaan ihan napakka, ja se ei rata-ajossa ollut kovin miellyttävä ominaisuus.
    pääkaupunkiseudulla
    HJC malleja ollut aika hyvin biketeam ja arai bikeworld
    molemissa muitakin merkkejä noiden lähetyvillä myös muita kauppoja missä muita merkejä
    esim storm kokeile myös shubert sr2, s2 sport,
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  16. #16
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Nostetaan vanha ketju ylös, koska aihe nousi ajankohtaiseksi vanhan HJC IS-17:n mentyä "epäkuntoon". Arain edullisemman pään pottia olen hieman alustavasti katsellut, mutta mikä on paras kauppa päästä niitä hypistelemään? Kymenlaaksossa ei ilmeisesti missään, mutta entä Lahti tai pääkaupunkiseutu? HJC tuntui olevan aina vähän silmillä, vaikka oli kooltaan ihan napakka, ja se ei rata-ajossa ollut kovin miellyttävä ominaisuus.
    Jos HJC sopii päähän, niin käy kokeilemassa tuota X-Liteä. Itselläni #3 menossa ja tykännyt paljon.

    Lahdesta/Vantaalta löytyy Stormin liike.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  17. #17
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Nostetaan vanha ketju ylös, koska aihe nousi ajankohtaiseksi vanhan HJC IS-17:n mentyä "epäkuntoon". Arain edullisemman pään pottia olen hieman alustavasti katsellut, mutta mikä on paras kauppa päästä niitä hypistelemään? Kymenlaaksossa ei ilmeisesti missään, mutta entä Lahti tai pääkaupunkiseutu? HJC tuntui olevan aina vähän silmillä, vaikka oli kooltaan ihan napakka, ja se ei rata-ajossa ollut kovin miellyttävä ominaisuus.
    Ainakin X-Liten X802RR:ssä on visiiriaukko huomattavasti ylempänä kuin HJC RPHA11 -potassa. Itsellä molemmat käytössä ja istuvat päähän kivasti, mutta tuo X-Lite on kyllä laadukkaamman oloinen ja näkyvyys ulos kypärästä rata-ajossa parempi. Nythän tuosta X-litesta on jo se 803 malli, lienee edellistä parempi, mutta en ole itse ajanut.
    Superbike #7
  18. #18
    Itse ostin viime viikolla AGV Corsa R:n, voin suositella kyllä. Kevyt, hyvä aero ja taitaa olla about markkinoiden laajin näkökenttä? Ei tuota ongelmia heittää kypärän leukaosaa tankkiin kiinni ja eteen näkee vielä hyvin.
    1199S Panigale
  19. #19
    Taitaa olla parasta hurauttaa tuohon Vantaalle kun nuo kaupat noin lähekkäin näyttävät olevan ja käydä sovittelemassa noita yllämainittuja vaihtoehtoja. Onko noissa yleensä tinkivaraa, vai mennäänkö ihan tiukasti hyllyhinnoilla?
  20. #20
    Jos pään muoto on hieman kapeempaa sorttia niin suosittelen Ls2 FF323 Arrow kypärää. Rata-ajoon suunniteltu kypärä, todella iso visiiri ja kevyt. Ei ole hinnallakaan pilattu 200-400e väristä riippuen. Vaihtovisiirit on muutaman kympin luokkaa. Ainakin Vantaan Yamaha Centerillä oli jossain vaiheessa myynnissä. Kadulle tämä kypärä on melko meluisa. Mulla on toisena kypärää hjc rpha11 ja nyt kun on tuota Ls2 käyttänyt niin tuntuu onnettoman pieneltä tuo näkökenttä tuossa HJC:ss.
    Suzuki GSX-R600 2011
  21. #21
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Jos pään muoto on hieman kapeempaa sorttia niin suosittelen Ls2 FF323 Arrow kypärää. Rata-ajoon suunniteltu kypärä, todella iso visiiri ja kevyt. Ei ole hinnallakaan pilattu 200-400e väristä riippuen. Vaihtovisiirit on muutaman kympin luokkaa. Ainakin Vantaan Yamaha Centerillä oli jossain vaiheessa myynnissä. Kadulle tämä kypärä on melko meluisa. Mulla on toisena kypärää hjc rpha11 ja nyt kun on tuota Ls2 käyttänyt niin tuntuu onnettoman pieneltä tuo näkökenttä tuossa HJC:ss.
    Voi olla, että olen ennemminkin pieni pyöreäpäinen poika, mutta pidetään tämäkin vaihtoehto miekessä. ;)
  22. #22
    Kannattaa myös hiukan vertailla hintoja. Itse tilasin tuolta www.motoin.de

    Laitoin tilauksen sisään maanantai aamuna, perjantai aamuna oli uusi kypärä kädessä ja edulliseen hintaan.
    1199S Panigale
  23. #23
    AGV Corsa jos vaan kuuppaan sopii.
    Suzuki GSXR 600 L1
  24. #24
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla parasta hurauttaa tuohon Vantaalle kun nuo kaupat noin lähekkäin näyttävät olevan ja käydä sovittelemassa noita yllämainittuja vaihtoehtoja. Onko noissa yleensä tinkivaraa, vai mennäänkö ihan tiukasti hyllyhinnoilla?
    Ainkin tuolla bikeworldisa on ja stormilla on paikan päällä kysymällä saanut hinta alas

    jos merkiäkin saa suositella niin schubert sr1 on hyvin hommansa hoitanut käytännön kokeela todettu,
    sekin että koot mene hiukan eri jaolla niin jos joku tuntu että välikoko olis juuri sopiva
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  25. #25
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Ainkin tuolla bikeworldisa on ja stormilla on paikan päällä kysymällä saanut hinta alas

    jos merkiäkin saa suositella niin schubert sr1 on hyvin hommansa hoitanut käytännön kokeela todettu,
    sekin että koot mene hiukan eri jaolla niin jos joku tuntu että välikoko olis juuri sopiva
    Joo, hyvä tietää, ettei hinnat ihan kiveen ole hakattu, soittokamppeissa yleensä on vähän tinkaamalla päässyt niin lähelle postimyyntihintoja, että on hyvillä mielin voinut ostaa ihan kaupastakin.

    Eipä tuota Schubertia varmaan olisi tullut edes ajateltua ilman tätä keskustelua, jotenkin aina ajatellut niitä sellaisina touringämpäreinä.
  26. #26
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Jos pään muoto on hieman kapeempaa sorttia niin suosittelen Ls2 FF323 Arrow kypärää. Rata-ajoon suunniteltu kypärä, todella iso visiiri ja kevyt. Ei ole hinnallakaan pilattu 200-400e väristä riippuen. Vaihtovisiirit on muutaman kympin luokkaa. Ainakin Vantaan Yamaha Centerillä oli jossain vaiheessa myynnissä. Kadulle tämä kypärä on melko meluisa. Mulla on toisena kypärää hjc rpha11 ja nyt kun on tuota Ls2 käyttänyt niin tuntuu onnettoman pieneltä tuo näkökenttä tuossa HJC:ss.
    Mulla on kans tuo LS2 arrow radalla, ok hintainen, kevyt ja hyvä näkökenttä.
    Yamaha R6 2005 ratavehje
    Honda VFR 800 FI 2001
  27. #27
    Lainaa tomppa82 kirjoitti Katso viesti
    AGV Corsa jos vaan kuuppaan sopii.
    Mistä AGV:ta kannattaa lähteä etsimään? Pikainen googletus ei anna ihan hirveästi infoa.
  28. #28
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Mistä AGV:ta kannattaa lähteä etsimään? Pikainen googletus ei anna ihan hirveästi infoa.
    Fcmotolta ite hommasin. Suomessa oli pykälää halvempia malleja messuilla, joita sovitin. Corsaa ei missään ollut silloin hyllyssä.

    Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
    Suzuki GSXR 600 L1
  29. #29
    Lainaa tomppa82 kirjoitti Katso viesti
    Fcmotolta ite hommasin. Suomessa oli pykälää halvempia malleja messuilla, joita sovitin. Corsaa ei missään ollut silloin hyllyssä.

    Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
    Joo, K5:sta näyttäis jossain sentään hyllyssä olevan, mutta aika huonosti niitäkin.
  30.  
  31. #30
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Joo, hyvä tietää, ettei hinnat ihan kiveen ole hakattu, soittokamppeissa yleensä on vähän tinkaamalla päässyt niin lähelle postimyyntihintoja, että on hyvillä mielin voinut ostaa ihan kaupastakin.

    Eipä tuota Schubertia varmaan olisi tullut edes ajateltua ilman tätä keskustelua, jotenkin aina ajatellut niitä sellaisina touringämpäreinä.
    Jos netti kauppoja niin tuoltakin https://www.helmetcity.co.uk/ katsoa

    näyttää olevan joku tarjous tuosta alle 1.5kg touringämpäristä
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen