Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 33:sta
    Arain Viperin tuhottuani olen miettinyt uuden kyprn ostoa. 2006 vuoden testien mukaan Arai suoriutui turvallisuuskokeista parhaiten, etenkin jos kova isku kohdistui toisen kerran kyprn. Ensimmisen iskun ottivat kaikki testatut kyprt arvojen mukaan vastaan.

Rataprrilyss kaatumisia tulee aina sillion tllin, joten en mielellni sijoittaisi en 800 kyprn. Turvallisuudesta en kuitenkaan haluaisi tinki.

Nyt sitten hyvi ehdotuksia hyvst ja turvallisesta kyprst:
    1. Merkki ja malli ?
    2. Mist saa ja mihin hintaan?
    3. Perustelut!?
    tlt net mit milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
    Pitydy vaan Araissa. Saa sit jo 300.
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
    HJC HQ-1 on prjnny testeiss hyvin. Ainakin siin brittien omassa sharp testiss tuli tydet pinnat. Ite on tuota tullut testattua ihan kytnnsskin ja kun p pysyi ehjn, hankin tilalle uuden samanlaisen.. Powerbikesta tottakai.

Oleellista kyprn mallin valinnassa lienee sen sopivuus omaan phn.. Mulle ei esim Arai sovi..

SHARP

Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jsen
    M kun vanhan kyprni (X-Lite X801RR) rikoin ja totesin toimivaksi, hain Stormilta mallistosta seuraavan alaspin, X701:n. Ylivuotisia malleja irtosi alle kolmensadan. On kevyt ja hyvin tuuletettu, ja mielestni kyprn ehdottomasti paremmin hintansa vrtti kuin X801RR tai X802
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Honda RS250R * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
    Itsellni kokemuksia Arain RX-7 Corsairista, AGV XR-2:sta, Suomysta, X-Liten 801-RR ja 802-RR:st sek Shoein XR-1000:sta. Hyllyss en 801-RR, 802-RR, Arai ja Suomy. Suomy vain siksi kun on Capirex -replica, joita ei montaa ole maailmaan tehty, eli ihan vaan koristeena.

Noista sopivin phni on Arai, mutta se on aika meluisa sek toki mys hintava.

AGV:n ja X-Liten 801-RR ovat hiljaisia ja ihan mielyttvi mys pss. 802-RR on ehk toisiksi parhaiten phn sopiva, mutta tuuletukset on sit luokkaa ett ei p pse kyll kuumenemaan liikoja ja se jos mik on rata-ajossa, ainakin mulle, trke. Suomya en en phni pist, kun puristelee sielt sun tlt ihan oudosti.

X-Litej myy Storm-Motor ja hinnat on kohtuulliset sek vrimaailma mun makuun.

M suosittelisin tuota 802-RR:, siis kun / jos haluaa ostaa hinta / laatusuhteeltaan sellaisen jrki kyprn.

Ja nm mielipiteet perustuu tysin omiin kokemuksiin. Meill kaikilla kun on eri malliset pkopat niin kannattaa kyd jossain kokeilemassa ett mik istuu phn ja kuinka hyvin. Se ratkaisee eniten kyprn sopivuutta jne.

Ja kun kattelee noita GP / WSBK / WSS kuskeja niin aika monella nytt olevan Nolan Groupin pottia pss, eli Nolan tai X-Lite.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpin hetkin poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua kytt, jos oot jo ojassa....
    SHOEI XR-1000, perus vrill -> halpa
    - kivahko vauhdeissakin (+250 ilman pleksin suojaa alkaa kyl jo inasen riepottaa, mut siihen asti ok)
    - tiukoissa kurveissakin nkee aikahyvin ylreunasta ulos tuloon...
    - tkin tuulettuu ihan hyvin (syyskeleill liikaakin)

- Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
    Shark RSR2. Prjnnyt testeiss, mm. Sharp. Kevyt (hiilikuitukomposiitti) ja kestvn oloinen, en ole viel kaatunut sen kanssa. 3 millin visiiri jonka saa vaihdettua muutamassa sekunissa. Kuumalla hyv tuuletus jota voi st ettei pt palele kylmllkn.

Nytt olevan aika monen kuskin pss Motogp:ss ja Superbikessa, esim. Corser ja Di Meglio. Vaikka niss taitaa raha ratkaista enemmn.

Oman ostin messuilta 250e Hanxilta ja tammikuussa myivt tuohon hintaan nettikaupassaan. Nyt nyttis olevan 469-565.
    Sormi vliss! Aaarggh, sormi vliss!
    Kiitoksia kaikille palautteesta. Janin esille ottamat tuuletusasiat ovat itsellnikin olleet mieless. Lisksi tuon Arain kova lhthinta (jos joutuu uusimaan useamminkin, niin sapettaa maksella) on hieman askarruttanut. Toki Arain mallit tuntuvat sopivan omaan phni loistavasti.

Nyt on aika selke mielikuva mit kypri lhden sovittelemaan, katsotaan sitten mik malli phn ilmestyy
    tlt net mit milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
    Suosittelen X-Liten 701:st,hyv tuuletus,mukava pss ja ei vatkaa kovemmissakaan vauhdeissa.

Stormilla tarjouksessa 289.
    -09 Z750
    M kans trvsin joskus n. 800 euron Arain (mallia ei muista). Ja tilalle ostin M2R:n GP1:n, joka tuntui ainakin mun pss samalta kun se Arai. Suomessa noita saa ainakin Tokimotosta, hinta mielestni kestettviss.
    bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla

ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elm...
    Minusta mik tahansa merkki/malli kunnollisista kuitukyprist voi olla se "paras". Nimittin mun mielest trkeint on se, ett erityisesti radalla kytettv kypr istuu tiukasti phn, se merkki siin kyprss ei suojele yhtn mitn... Esim. mun phn Shoei ja Arai ei oikein istu: jos ne mahtuu phn sitten ne on mys turhan vlji.

Itse olen kyttnyt nyt Marushin halpiskypri ja kytn jatkossakin kun istuvat napakasti mun nuppiin. Koeponnistuskin tuli tehty Motoparkissa, yli satasen vauhdista p edell asfalttiin...

Tm on vain mun mielipide joten en lhde kenenkn kanssa tst enemp vntmn...
    Sellanen plussa tuli muuten mieleen tuosta X-Litest ett ainakin viimeksi kun kyselin niin oli hyllykamana 5 mm vlein eri paksuisia poskipaloja noihin 801-RR ja 802-RR -malleihin. Niill kun saa kummasti paikattua kyprn istuvuutta paremmaksi.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpin hetkin poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua kytt, jos oot jo ojassa....
    Tollaista ainakin kvisin testaamassa phni, jos budjetti ei ota vastaan: Linkki

e: Ja siis vrityst en tss tarkoita.

Bensa haisee hyvlle ja vauhti tuntuu kivalle
    Nostetaan vanha ketju yls, koska aihe nousi ajankohtaiseksi vanhan HJC IS-17:n menty "epkuntoon". Arain edullisemman pn pottia olen hieman alustavasti katsellut, mutta mik on paras kauppa pst niit hypistelemn? Kymenlaaksossa ei ilmeisesti missn, mutta ent Lahti tai pkaupunkiseutu? HJC tuntui olevan aina vhn silmill, vaikka oli kooltaan ihan napakka, ja se ei rata-ajossa ollut kovin miellyttv ominaisuus.
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Nostetaan vanha ketju yls, koska aihe nousi ajankohtaiseksi vanhan HJC IS-17:n menty "epkuntoon". Arain edullisemman pn pottia olen hieman alustavasti katsellut, mutta mik on paras kauppa pst niit hypistelemn? Kymenlaaksossa ei ilmeisesti missn, mutta ent Lahti tai pkaupunkiseutu? HJC tuntui olevan aina vhn silmill, vaikka oli kooltaan ihan napakka, ja se ei rata-ajossa ollut kovin miellyttv ominaisuus.
    pkaupunkiseudulla
    HJC malleja ollut aika hyvin biketeam ja arai bikeworld
    molemissa muitakin merkkej noiden lhetyvill mys muita kauppoja miss muita merkej
    esim storm kokeile mys shubert sr2, s2 sport,
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
    Jos HJC sopii phn, niin ky kokeilemassa tuota X-Lite. Itsellni #3 menossa ja tyknnyt paljon.

Lahdesta/Vantaalta lytyy Stormin liike.
    joku paali valmis kikseri
    Ainakin X-Liten X802RR:ss on visiiriaukko huomattavasti ylempn kuin HJC RPHA11 -potassa. Itsell molemmat kytss ja istuvat phn kivasti, mutta tuo X-Lite on kyll laadukkaamman oloinen ja nkyvyys ulos kyprst rata-ajossa parempi. Nythn tuosta X-litesta on jo se 803 malli, lienee edellist parempi, mutta en ole itse ajanut.
    Superbike #7
    Itse ostin viime viikolla AGV Corsa R:n, voin suositella kyll. Kevyt, hyv aero ja taitaa olla about markkinoiden laajin nkkentt? Ei tuota ongelmia heitt kyprn leukaosaa tankkiin kiinni ja eteen nkee viel hyvin.
    Ducati 1098 "Racing Evo"
    Taitaa olla parasta hurauttaa tuohon Vantaalle kun nuo kaupat noin lhekkin nyttvt olevan ja kyd sovittelemassa noita yllmainittuja vaihtoehtoja. Onko noissa yleens tinkivaraa, vai mennnk ihan tiukasti hyllyhinnoilla?
    Jos pn muoto on hieman kapeempaa sorttia niin suosittelen Ls2 FF323 Arrow kypr. Rata-ajoon suunniteltu kypr, todella iso visiiri ja kevyt. Ei ole hinnallakaan pilattu 200-400e vrist riippuen. Vaihtovisiirit on muutaman kympin luokkaa. Ainakin Vantaan Yamaha Centerill oli jossain vaiheessa myynniss. Kadulle tm kypr on melko meluisa. Mulla on toisena kypr hjc rpha11 ja nyt kun on tuota Ls2 kyttnyt niin tuntuu onnettoman pienelt tuo nkkentt tuossa HJC:ss.
    Suzuki GSX-R600 2011
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Jos pn muoto on hieman kapeempaa sorttia niin suosittelen Ls2 FF323 Arrow kypr. Rata-ajoon suunniteltu kypr, todella iso visiiri ja kevyt. Ei ole hinnallakaan pilattu 200-400e vrist riippuen. Vaihtovisiirit on muutaman kympin luokkaa. Ainakin Vantaan Yamaha Centerill oli jossain vaiheessa myynniss. Kadulle tm kypr on melko meluisa. Mulla on toisena kypr hjc rpha11 ja nyt kun on tuota Ls2 kyttnyt niin tuntuu onnettoman pienelt tuo nkkentt tuossa HJC:ss.
    Voi olla, ett olen ennemminkin pieni pyrepinen poika, mutta pidetn tmkin vaihtoehto miekess. ;)
    Kannattaa mys hiukan vertailla hintoja. Itse tilasin tuolta www.motoin.de

Laitoin tilauksen sisn maanantai aamuna, perjantai aamuna oli uusi kypr kdess ja edulliseen hintaan.
    Ducati 1098 "Racing Evo"
    AGV Corsa jos vaan kuuppaan sopii.
    Suzuki GSXR 600 L1
    Taitaa olla parasta hurauttaa tuohon Vantaalle kun nuo kaupat noin lhekkin nyttvt olevan ja kyd sovittelemassa noita yllmainittuja vaihtoehtoja. Onko noissa yleens tinkivaraa, vai mennnk ihan tiukasti hyllyhinnoilla?
    Ainkin tuolla bikeworldisa on ja stormilla on paikan pll kysymll saanut hinta alas

jos merkikin saa suositella niin schubert sr1 on hyvin hommansa hoitanut kytnnn kokeela todettu,
    sekin ett koot mene hiukan eri jaolla niin jos joku tuntu ett vlikoko olis juuri sopiva
    2013Joensuu 2X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Ainkin tuolla bikeworldisa on ja stormilla on paikan pll kysymll saanut hinta alas

jos merkikin saa suositella niin schubert sr1 on hyvin hommansa hoitanut kytnnn kokeela todettu,
    sekin ett koot mene hiukan eri jaolla niin jos joku tuntu ett vlikoko olis juuri sopiva
    Joo, hyv tiet, ettei hinnat ihan kiveen ole hakattu, soittokamppeissa yleens on vhn tinkaamalla pssyt niin lhelle postimyyntihintoja, ett on hyvill mielin voinut ostaa ihan kaupastakin.

Eip tuota Schubertia varmaan olisi tullut edes ajateltua ilman tt keskustelua, jotenkin aina ajatellut niit sellaisina touringmprein.
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Mulla on kans tuo LS2 arrow radalla, ok hintainen, kevyt ja hyv nkkentt.
    Yamaha R6 2005 ratavehje
    Honda VFR 800 FI 2001
    Lainaa tomppa82 kirjoitti Katso viesti
    AGV Corsa jos vaan kuuppaan sopii.
    Mist AGV:ta kannattaa lhte etsimn? Pikainen googletus ei anna ihan hirvesti infoa.
    Mist AGV:ta kannattaa lhte etsimn? Pikainen googletus ei anna ihan hirvesti infoa.
    Fcmotolta ite hommasin. Suomessa oli pykl halvempia malleja messuilla, joita sovitin. Corsaa ei missn ollut silloin hyllyss.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
    Suzuki GSXR 600 L1
    Lainaa tomppa82 kirjoitti Katso viesti
    Fcmotolta ite hommasin. Suomessa oli pykl halvempia malleja messuilla, joita sovitin. Corsaa ei missn ollut silloin hyllyss.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
    Joo, K5:sta nyttis jossain sentn hyllyss olevan, mutta aika huonosti niitkin.
  30.  
    Joo, hyv tiet, ettei hinnat ihan kiveen ole hakattu, soittokamppeissa yleens on vhn tinkaamalla pssyt niin lhelle postimyyntihintoja, ett on hyvill mielin voinut ostaa ihan kaupastakin.

Eip tuota Schubertia varmaan olisi tullut edes ajateltua ilman tt keskustelua, jotenkin aina ajatellut niit sellaisina touringmprein.
    Jos netti kauppoja niin tuoltakin https://www.helmetcity.co.uk/ katsoa

nytt olevan joku tarjous tuosta alle 1.5kg touringmprist
    2013Joensuu 2X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen