Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    LT:n radio lopetti pitkään vesisateessa ajellessa kuulumisen, ilmoittaa vain: NO RADIO. Kun radion laittaa päälle, sen valot syttyy heti ja n. 15 sek kuluttua näytölle tulee tuo em. teksti.
    Purin sen irti pyörästä ja paikallinen radiokorjaaja tutkaili värkkiä, mutta ei saanut sitä toimimaan.
    Suihkuteltiin kaikki liittimet kontaktisprayllä, jos vaikka kosteus olisi niihin mennyt, vaikka mitään merkkejä kosteudesta ei ollutkaan, ei liittimissä eikä sisällä toosassa. Kaikki oli ja on näennäisesti kunnossa, mutta ilmeisesti prosessorissa on vikaa. Korjaaja sanoi kamppeen olevan Beckerin tekemä BMW:lle. Suomen BMW kehoitti kääntymään jälleenmyyjiensä puoleen, muutaman soittelin, mutta heillä ei ollut tiedossa sellaista gurua, joka tuon osaisi korjata. Beckerin maahantuoja sanoi ettei heillä ole radioista mitään tietoa, eikä huoltoa ole Suomessa lainkaan.
    Onko kenelläkään tietoa, että joku olisi Suomessa osannut tuon kamppeen korjata???
    Helpoin olisi korjauttaa tuo vanha, tai ostaa jostain toimiva käytetty, mieluummin Suomesta kuin Saksasta. Viimeinen konsti on vätöstää tilalle joku muu radio, jolloin etu- ja takakauko säätimet eivät tietenkään toimisi.
    Uuden hinta on tietenkin asiakasystävällinen BMW-hinta!!!
    Iso pino euroja.
  2. #2
    apuja...NOU RARIO
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #3
    Tuohan on lt:n tyyppivika. Näppäimistö vuotaa piirikortille ja homma on sillä selvä.

    Minkä vuotinen mopo sulla on? Minulla on jäänyt hyllyyn korjauksesta tullut radio vuosimallista 2004. *

    T.Repa

    Edit: Jotenkin muistelen, että sulla edellinen versio, eli tuo radio ei käy 1998...2001 malleihin.

    Korjauksen jälkeen radiota ei ole testattu, koska ehdin myydä LT:n pois ennen kiin radio palasi korjauksesta.



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  4. #4
    Voehan nenä, Minä kirjoittelin tuon viestin, ja lähdin talliin kasaamaan legot. Hättäinen kun oon ja illalla ja huomenna teki mieli ajamaankin, vaikka sitten ilman rariota . Katselin kyllä päälisin puolin tuota radion persiissä olevaa sulketta, että tuolla on sulakekin, mutta empä sitä tarkistanut tarkemmin, kun en uskonut sulakkeen olevan palanut missään tapauksessa, koska radioon tulee valot ja tuo NO RADIO teksti, siis saa se sähköä, mutta siellä siis täytyy olla joku muukin virtalähde, ilmeisesti jonkinlainen muistipiirin pikku patteri, joka antaa tuon tekstin. Eikä taida radiokorjaamokaan tuota sulaketta tarkistanut, koska radiota jättäessäni keskustellessamme, hänkin oli sitä mieltä, ettei se ole sulake vika.
    Pitääpä huomenna purkaa ja kasata uudestaan
    Kiitokset kaikille auttaneille, en ollut viime kesänä tuota ketjua lukenutkaan. Niin tämä on 2001 mallia, kirjoittelenpa huomenna mikä on sulakkeen tarkistuksen tulos.
  5. #5
    Niin, siellä radion persiissä on tosiaan semmoinen erillissulake...
    Aika usein korjaantuu nuo radion mykistymiset myös akun miinusnavan irroittamisella minuutiksi pariksi. Itse olen tuo buuttauksen joutunut tekemään jotain puolenkymmentä kertaa ja tähän mennessä on onnistunut joka kerta.

    Sitten jos ongelma on tuo Repan mainitsema kumisten painonappien halkeilusta johtuva vesivuoto, niin ei tuo akun irroittelu enää auta...

    C-A-D muistaakseni joutui hommaamaan uuden radion -99 malliseensa, käsitin, että uusi radio oli jo CD-soittimellinen vanhan kasettidekin sijaan.
    Myös Rovaniemen Matiaksella oli radionsa kanssa pitkät taistelut alkukesällä, akkua irroiteltiin ja pyörää purettiin, mutta eiköhän se kuntoon tullut. Soitapa miehelle vielä huomenna (to) niin saat hänet kiinni ennekuin lähetään Ameriikan raitille...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Joo. Ration vaihtelin pari vuotta sitten. Hinta oli tosiaan tuo Jowin'in mainostama asiakasystävällinen 600 - 700 €rkkiä. Onneksi olen jo tarkan hinnan unohtanut. * Samalla tuo ratio päivittyi uudemmaksi, CD'lliseksi. Jos nyt aivan oikein/väärin muistan, niin tuo uudemmman mallin ratio sopii kyllä vanhempaankin... Testaamallahan tuo selviää jos Repalta tuo myyntiin joutaa.

    Kolmas vaihtoehtohan on vaihtaa tuo Bemarin alkuperäinen ratio sopivaan aftermarket-vekottimeen. Tuo radiohan luojan kiitos on kuitenkin standardi-kokoa. Tietty johtoja joutunee hieman ihmettelemään ja kaukosäädöt rakentamaan uudelleen, mutta saattaahan tuossa säästää aika monta satasta. Saksassa oli joku verkkokauppias, joka mainosteli Bemarin alkuperäisen radion paikalle asennettavaan radioon kauko-ohjaimia ja jopa integraatiota alkuperäisiin LT:n kauko-ohjaimiin oikean ration kanssa.

    Topssahan tuo linkkikin on:

    AKE-Linkki

    Edit: Lisätty puuttuva linkki...



    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Myyntiinhän tuo joutaa. Noista vuosimallieroista vielä. Taisin mainita aiemmin ne väärin. 1998...2003 malleissa on radiossa näyttö, 2004 alkaen näyttö on nopeusmittarin yhteydessä.

    Niistä painonappien kumeista. Tuon radion purin mopostani, kun kilometrejä oli 10000 ja näytössä "no radio". Vaikka mitenpäin katselee, niin nappien kumit näyttävät ehjiltä, mutta piirikortilta näki, että yhden nappulan kohdalta on vettä tullut tupaan. Eli jostakin ne napit vaan on vuotaneet.

    Ostin toisen radion ja lähetin tuon korjattavaksi.

    T. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  8. #8
    Eipä herännyt tämä radio henkiin, se sulake radion persiissä oli ehjä, vaihdoin sen vaikka ei siinä vanhassakaan ollut mitään vikaa. Purin myös sekä radion että käyttönappien alla olevat piirilevyt esille ja tutkin niita isonnuslasien kanssa, mutta ei siellä näkyvää vikaa löytynyt.
    Harmittava takaisku, mutta pitää toivoa, että tämä minun pyörän rario niitä myöhäisherännäisiä, ja virkoais vaikka seuraavassa vesisateessa, kun saa kylmää vettä niskaansa. *
    Pitänee alkaa hieromaan kauppoja Repan kanssa, jos vain se uudempi toosa passais tämän vanhemman tilalle.
  9. #9
    Yksi mahdollisuus olis myös että lähetät sen ration mulle ja vähän tutkin sitä.

    About yli 20v noitten kanssa ammatikseni touhunnut, joten voisin koklata saanko mitään selville.

    Jos kiinnostaa niin pistä yv.tä.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  10. #10
    Lainaa (jowin @ Elo. 27 2009,22:34) kirjoitti
    Eipä herännyt tämä radio henkiin, se sulake radion persiissä oli ehjä, vaihdoin sen vaikka ei siinä vanhassakaan ollut mitään vikaa. Purin myös sekä radion että käyttönappien alla olevat piirilevyt esille ja tutkin niita isonnuslasien kanssa, mutta ei siellä näkyvää vikaa löytynyt.
    Harmittava takaisku, mutta pitää toivoa, että tämä minun pyörän rario niitä myöhäisherännäisiä, ja virkoais vaikka seuraavassa vesisateessa, kun saa kylmää vettä niskaansa. *
    Pitänee alkaa hieromaan kauppoja Repan kanssa, jos vain se uudempi toosa passais tämän vanhemman tilalle.
    Tuo vesi on käsittääkseni ollut yleisin vika näissä. Eikä siinä suurennuslasia paljon tarvita, valumajäljet erottuvat kyllä piirikortilla helposti.

    Saatko kuvaa piirikortin pohjasta/radion pohjasta. Näkisi onko liitin samanlainen kuin uudemmassa. Kun en muista.

    Ainakin sen nauhurin liittimet olivat ihan erilaiset kuin cd-soittimen, joten kummeksun joitakin kommentteja cd-soittimen asennusmahdollisuudesta nauhurin tilalle. Mutta tämä kommenttihan ei liittynyt itse radioon mitenkään. Ja toki tiedän nauhureita korvatun cd-soittimella. Mutta millainen tuo operaatio oikein on? Ei se ainakaan heittämällä pitäisi mennä.

    T. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  11. #11
    Laitoin jo illalla taas nippuun, mutta kun puran uudestaan nappailen muutaman kuvan ja lähetän. Lähinnähän siinä olisi tärkeää, että ohjaustangossa olevan ja samalla siis myös repsikan säätimien ja kaiuttimien liittimet olisivat käypäset. Ja tietenkin käyttönapit tankin päällä. Näyttö ei ole oleellinen mutta helpottaa aseman haussa, kun noissa yleensä joutuu asettamaan aseman manuaalihaulla, kun automaatti tarjoaa mitä sattuu. Soittimilla ei ole merkitystä, kasettia en ole koskaan käyttänytkään ja CD-vaihtajankin korvasin Ipodilla.
    Jos alkaisi jotain tarvikekampetta siihen sovittamaan, hankaluuksia olisi paljon enemmän. Tosin kaiuttimille lähteviin voisi vaihtaa vanhasta tuon BMW-liittimen, ja jostain aux-liitännästä syöttää sisään Ipodin soittimeksi, ja käyttää niitä Tankkilokeroa aukaisemalla?
  12. #12
    Minkäänlaisia valumajälkiä ei piirilevyillä ollut, olivat kyllä niin siistit ja puhtaat, ettei olisi uskonut niiden olleen jo kahdeksanvuotta *kyydissä.
    Ainoastaan FM- ja AM-nappien keskimmäisen jalan juotoksessa levyn alapinnalla oli isonnuslaseilla katsottuna pieni hapettuma, mutta ei kuitenkaan katki väylästä.
    Nappeja en uskaltanut alkaa irrottelemaan, ja siellä napin allahan piirilevyn yläpinnassa tietenkin voi olla piilossa muitakin vikoja.
  13. #13
    Kerronpa kuulumiset "No radio" rintamalta. Löysin Saksasta Nurnbergin BMW:ltä eBayn kautta uuden radion, ja vielä uskomattomaan hintaan 199 euroa, kun Saksassakin ovh on n. 620 euroa. Radio on aivan uusi, ja varaosanumerokin on sama, kuin vanhassa. Vaikeutena oli, että he eivät saaneet myydä radiota Saksan ulkopuolelle, eivätkä suostuneet sitä myöskään lähettämään minnekään ulkomaille, ilmeisesti jonkinlaiset piirimyyntiehdot sanelevat sen. Eikä se myynti -ilmoituskaan näkynyt kuin Saksan eBayssa.
    Joten järjestin noudon sieltä, tuttu rekkafirma vei kuorman Itävaltaan, ja palatessa koukkasi Nurnbergin keskustan kautta ja haki paypalin kautta maksetun rarion.
    Heti se alkoi soimaan kun liittimet kytki. Ainoa, mikä ei toimi, on ipod/cd. Radio ja nauhuri pelaavat, mutta kun cc/cd napista pitäisi ensimmäisellä painalluksella tulla nauhuri, ja se tulee, mutta toisella painalluksella ei tulekaan cd, vaan radio takaisin?? En viitsi enää tuon takia ruuvata radiota esille ja tutkia kytkentöjä radion persiistä, vaan katson, kun on ilmanputsarin vaihtoaika, niin samalla katsoo tuonkin. CD-vaihtaja siinä piuhan nokassa kyllä vaihtaa kaikki levyt läpi, mutta ääni ei tule, eikä ala pyörittää jotain cd:tä. Ihmetellään myöhemmin lisää..
  14. #14
    Höh, et sitten laittanutkaan sitä mankkaa mulle tutkittavaksi.

    Mä laiton kyllä sulle yksärillä tiedot, tulikohan ne koskaan edes perille?
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  15. #15
    Sitä radiota tutki täällä Torniossa kaksi radioseppää ja Ruotsissa yksi, ja kaikki joutui nostamaan kädet pystyyn. Olin myös yhteydessä Saksaan kaveriin nimeltä Harald Herden, joka kuullostaa olevan Saksassa ainoa jolla on sellaiset pelivälineet, että saa nuo Beckerit herätettyä henkiin. Hän neuvoi yhden "kotikonstin", jolla se voisi virota, ja jos ei, niin lähettää hänelle. Ei vironnut, mutta en lähettänytkään, kun pelkät rahdit edestakaisin olisivat maksaneet enemmän kuin tuo uusi.
    Lähetän sen Jarska sinullekin ihmeteltäväksi, laitan privana aikataulua.
    Tuntuu kyllä käsittämättömältä, että ettei tuota laitosta osaisi kukaan muu herättää henkiin kuin Beckkerin tehdas tai tuo Herden. Saksassa jotku olivat lähettänet radion suoraan tehtaalle, ja saaneet sen jollain alle satasella kunnossa takaisin, ilmeisesti siellä tarvii vain panna piuhat kiinnii, pari klikkausta hiirellä ja uusi ohjelma on sisällä.
    Mutta tuo Nurnbergin tarjous oli sellainen, mistä ei voinut kieltäytyä, ainakin pyörässä on nyt radio, ja jos tuon vanhan saa joku kuntoon, ilmeisesti sillekin tarvitsijoita löytyy.



  16. #16
    Lainaa (jowin @ Loka. 13 2009,22:29) kirjoitti
    Sitä radiota tutki täällä Torniossa kaksi radioseppää ja Ruotsissa yksi, ja kaikki joutui nostamaan kädet pystyyn. Olin myös yhteydessä Saksaan kaveriin nimeltä Harald Herden, joka kuullostaa olevan Saksassa ainoa jolla on sellaiset pelivälineet, että saa nuo Beckerit herätettyä henkiin. Hän neuvoi yhden "kotikonstin", jolla se voisi virota, ja jos ei, niin lähettää hänelle. Ei vironnut, mutta en lähettänytkään, kun pelkät rahdit edestakaisin olisivat maksaneet enemmän kuin tuo uusi.
    Lähetän sen Jarska sinullekin ihmeteltäväksi, laitan privana aikataulua.
    Tuntuu kyllä käsittämättömältä, että ettei tuota laitosta osaisi kukaan muu herättää henkiin kuin Beckkerin tehdas tai tuo Herden. Saksassa jotku olivat lähettänet radion suoraan tehtaalle, ja saaneet sen jollain alle satasella kunnossa takaisin, ilmeisesti siellä tarvii vain panna piuhat kiinnii, pari klikkausta hiirellä ja uusi ohjelma on sisällä.
    Mutta tuo Nurnbergin tarjous oli sellainen, mistä ei voinut kieltäytyä, ainakin pyörässä on nyt radio, ja jos tuon vanhan saa joku kuntoon, ilmeisesti sillekin tarvitsijoita löytyy.
    Ok, voihan se olla etten minäkään sille mitään pysty, mut kiva kokeilla varsinkin nyt kun sulla ei varmaankaan ole sillä kiirettä takaisin?
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  17. #17
    Ourait, eli jowin laittoi mulle ton radion ja vettähän se oli saanut sisäänsä melkoisesti "ohjainliittimen" juuresta.

    Putsailin isopropanolilla piirilevyn, juottelin hapettuneet juotokset/katkokset.

    Mulla ei tähän hätään ole LT:tä ja soppeleita kaapeleita jotta pääsisin kokeileen toimiiko.

    Laitan sen piakkoin takaisin omistajalle ja mielenkiinnolla kuuntelen heräskö henkiin.


    Edit: Mää nyt kyllä ihmettelen et purkiko nuot edelliset pajat tuota palasiksi ollenkaan vai miten ihmeessä eivät huomanneet hapettumia?



    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  18. #18
    Nyt toimii, kiitos Jarskalle . Täytyypä taas todeta, että onpa eroa ammattimiehellä ja "ammattimiehellä".
    Käyn maanantaina esittämässä Jarskankin heittämän kysymyksen, mitä te itseasiassa sille ratiolle teitte???
    Nyt siis toimii radio, nauhuri ja CD, iPod täytyy käynnistää korvanappiliitin kiinnitettynä, ja sen jälkeen vasta voi liittää pyörän järjestelmään. Vika lienee iPodin adapterissa, sen jälkeen kun sen on saanut soimaan pyörässä, tottelee se komentoja selausta ja volyymiä ohjaustangon säätimestäkin. Sama pitää toistaa, jos välillä käyttää radiopuolella.
    Joten minulla on nyt yksi ylimääräinen LT:n radio...vai pitäiskö säilyttää vararadiona, kun on varalaakerit perään, ja jollakin varaperä ja jollakin toisella varaabsiyksikkö .
  19. #19
    Kappas vaan, hyvä että pelaa taas.


    Edit: Pienenä vinkkinä LT-kuskeille, kun puratte irti sen mankan joskus, niin tiivistäkää jollain sieltä pärsiistä se mankka, sieltä varsinkin minne tulee se pienenpi neliön mallinen "ohjainliitin".

    Tosta nyt näki miten herkästi vesi pääsee siitä mankan peltikuorien välistä ja piirilevylle.



    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  20. #20
    Lainaa (jowin @ Loka. 24 2009,13:20) kirjoitti
    Joten minulla on nyt yksi ylimääräinen LT:n radio...vai pitäiskö säilyttää vararadiona, kun on varalaakerit perään, ja jollakin varaperä ja jollakin toisella varaabsiyksikkö .
    Jowwin..


    ...he hee... joo ja mullaki oli silloin siellä Ränssissä kokonainen "vara-ältee" jos muistat...
  21. #21
    Kohtahan me saadaan vara-BMW kasaan. Mulla on hyllyssä

    - ilmansuodin (halvalla tuokin tuli saatua joltakulta Bemarinsa myyneeltä)
    - öljynsuodin (noitahan pitää hyllyssä olla)
    - tulpat (halvalla kun sain, niin pakko ostaa)
    - venttiilikopan tiiviste (halvalla kun sain, niin pakko ostaa)
    - kaasuvaijerit (odottaa vaihtoa)
    - peruutusvaihteen liikeanturi (turhaan hankin - vika muualla)
    - bensatankin korkki (tuhottuani alkuperäisestä lukon)
    - jarrupalasarja (jonka jostain halvalla sain )
    - takalaukun kaiuttimet, jotka vaihdoin LAVAn "marine-" kaiuttimiin.
    - "siipien" suojamuovit, kun kromatut joltakulta ostin
    - (oikeanpuoleiset) Ohjaustangon katemuovit, kun kaasuvaijerisarjan mukana tuli uudelleenmuotoillut

    ja kaiken kruununa

    - ABSII hydrauliyksikkö, joka ehkä toimii, ehkä ei. Pyörässä en saanut tuota putsattua / huollettua toimivaksi, joten tuli sitten hankittua kokonaan uusi. Nyt on tehty vanhallekin ABSDuktio kaikkien taiteen sääntöjen mukaan - suattaa toimia, suattaa olla toimimatta.... Ainakin siinä on sähkömoottori, joka naukaisee sopivassa käytössä varmaan parin sadan watin teholla ja siirtää suunnitellusti jonkin osan toiseen paikkaan aika nopeasti... Mitähän käyttöä tuollekin keksisi? Vinssi? Heittoistuin!? *

    - Ai niin. On hyllyssä yksi kasetti-radiokin, jonka vaihdoin heti uutena CD-malliseen....

    Tätä pyörää jos vielä monta vuotta pitää, niin talliin ei muuta mahdukaan kuin varaosia!



    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Lainaa (jowin @ Elo. 26 2009,18:17) kirjoitti
    LT:n radio lopetti pitkään vesisateessa ajellessa kuulumisen, ilmoittaa vain: NO RADIO. Kun radion laittaa päälle, sen valot syttyy heti ja n. 15 sek kuluttua näytölle tulee tuo em. teksti.
    Purin sen irti pyörästä ja paikallinen radiokorjaaja tutkaili värkkiä, mutta ei saanut sitä toimimaan.
    Suihkuteltiin kaikki liittimet kontaktisprayllä, jos vaikka kosteus olisi niihin mennyt, vaikka mitään merkkejä kosteudesta ei ollutkaan, ei liittimissä eikä sisällä toosassa. Kaikki oli ja on näennäisesti kunnossa, mutta ilmeisesti prosessorissa on vikaa. Korjaaja sanoi kamppeen olevan Beckerin tekemä BMW:lle. Suomen BMW kehoitti kääntymään jälleenmyyjiensä puoleen, muutaman soittelin, mutta heillä ei ollut tiedossa sellaista gurua, joka tuon osaisi korjata. Beckerin maahantuoja sanoi ettei heillä ole radioista mitään tietoa, eikä huoltoa ole Suomessa lainkaan.
    Onko kenelläkään tietoa, että joku olisi Suomessa osannut tuon kamppeen korjata???
    Helpoin olisi korjauttaa tuo vanha, tai ostaa jostain toimiva käytetty, mieluummin Suomesta kuin Saksasta. Viimeinen konsti on vätöstää tilalle joku muu radio, jolloin etu- ja takakauko säätimet eivät tietenkään toimisi.
    Uuden hinta on tietenkin asiakasystävällinen BMW-hinta!!!
    Iso pino euroja.
    Mulla -06:ssa ollut sellaista ongelmaa että vasemman puoleiset kaiuttimet toimivat satunnaisesti. Kylmänä yleensä toimivat hetken aikaa, mutta menevät sitten pimeäksi jonkun minuutin kuluttua. Purin radion irti ja tarkistin liittimet ja ne näyttäis silmämääräisesti kuin uusilta. Onko hyviä ehdotuksia?
  23. #23
    Lainaa (R a u t a p e r s e @ Tammi. 03 2012,19:25) kirjoitti
    Mulla -06:ssa ollut sellaista ongelmaa että vasemman puoleiset kaiuttimet toimivat satunnaisesti. Kylmänä yleensä toimivat hetken aikaa, mutta menevät sitten pimeäksi jonkun minuutin kuluttua. Purin radion irti ja tarkistin liittimet ja ne näyttäis silmämääräisesti kuin uusilta. Onko hyviä ehdotuksia?
    Tyyppivika Pääteaste menossa. Noita tarinoita kertoen identtisistä ongelmista on jenkki-foorumi tulvillaan. Tuntuvat kaikki päättyvän syntymä-susi-radion vaihtoon.
    <p>2002-2014</p>
  24. #24
    Lainaa (R a u t a p e r s e @ Tammi. 03 2012,19:25) kirjoitti
    Lainaa (jowin @ Elo. 26 2009,18:17) kirjoitti
    LT:n radio lopetti pitkään vesisateessa ajellessa kuulumisen, ilmoittaa vain: NO RADIO. Kun radion laittaa päälle, sen valot syttyy heti ja n. 15 sek kuluttua näytölle tulee tuo em. teksti.
    Purin sen irti pyörästä ja paikallinen radiokorjaaja tutkaili värkkiä, mutta ei saanut sitä toimimaan.
    Suihkuteltiin kaikki liittimet kontaktisprayllä, jos vaikka kosteus olisi niihin mennyt, vaikka mitään merkkejä kosteudesta ei ollutkaan, ei liittimissä eikä sisällä toosassa. Kaikki oli ja on näennäisesti kunnossa, mutta ilmeisesti prosessorissa on vikaa. Korjaaja sanoi kamppeen olevan Beckerin tekemä BMW:lle. Suomen BMW kehoitti kääntymään jälleenmyyjiensä puoleen, muutaman soittelin, mutta heillä ei ollut tiedossa sellaista gurua, joka tuon osaisi korjata. Beckerin maahantuoja sanoi ettei heillä ole radioista mitään tietoa, eikä huoltoa ole Suomessa lainkaan.
    Onko kenelläkään tietoa, että joku olisi Suomessa osannut tuon kamppeen korjata???
    Helpoin olisi korjauttaa tuo vanha, tai ostaa jostain toimiva käytetty, mieluummin Suomesta kuin Saksasta. Viimeinen konsti on vätöstää tilalle joku muu radio, jolloin etu- ja takakauko säätimet eivät tietenkään toimisi.
    Uuden hinta on tietenkin asiakasystävällinen BMW-hinta!!!
    Iso pino euroja.
    Mulla -06:ssa ollut sellaista ongelmaa että vasemman puoleiset kaiuttimet toimivat satunnaisesti. Kylmänä yleensä toimivat hetken aikaa, mutta menevät sitten pimeäksi jonkun minuutin kuluttua. Purin radion irti ja tarkistin liittimet ja ne näyttäis silmämääräisesti kuin uusilta. Onko hyviä ehdotuksia?
    Tarkoitatko, että vasemmat kajarit sekä edestä että takaa pimenevät?

    Silloin nimittäin vika on ilmeisimmin radiossa.

    Kurkistelin kytkentäkaaviota, ja sen mukaan vasemmat etu- ja takakajarit yhtyvät vasta radion liittimellä. Välillä on toki useitakin liittimiä, kuten etukajareille siinä radiorauskun vasemmalla puolella yksi niistä kolmesta. Takakajareiden eka liitin on radiorauskulta taaksepäin lähtevä iso kierrettävä pyöreä ja seuraava on sitten siellä takapenkin alla oleva samanlainen. Jos siis molemmat vasemman puoleiset pimenee voisiko olla rdion pääteastevika? En ole mikään radiospesialisti, mutta tämmöisestä olen kuullut viisampien joskus höpisevän.
    Toisaalta olen joskus kyllä kuullut sellaistakin, että etukajareille olisi (mahdollisesti) oma pääteaste ja takakajareille omansa, mutta tuossa saatan sekoittaa asiat...
    Joka tapauksessa siellä radiossa (vahvistimessa) on pääteaste-niminen härveli, jonka yskiminen saattaa aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Onko pääteasteiden hommat jaettu oikea-vasen vai etu-taka -jaolla, osaavat radioviisammat oikaista...
    Myös viisaammat osaisivat kertoa, voiko niistä kajarien liittimistä yleismittarilla mitata (radion päälläollessa) jotain jännitettä tms, jolloin voisit verrata ehjän oikean puolen arvoja tähän vasemman puoleiseen.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  25. #25
    Tsekkasitkos muuten myös kaiuttimien liittimet, siis ne itse kartoiden viereiset liittimet ? Oli itellä 1999 mallisessa samaa "vikaa" ja korjaantui kun niitä hioin ja laitoin "pro-sprayta" liittimiin.
  26. #26
    Lainaa (pozo izquierdo @ Tammi. 03 2012,22:19) kirjoitti
    Tarkoitatko, että vasemmat kajarit sekä edestä että takaa pimenevät?

    Silloin nimittäin vika on ilmeisimmin radiossa.

    Kurkistelin kytkentäkaaviota, ja sen mukaan vasemmat etu- ja takakajarit yhtyvät vasta radion liittimellä. Välillä on toki useitakin liittimiä, kuten etukajareille siinä radiorauskun vasemmalla puolella yksi niistä kolmesta. Takakajareiden eka liitin on radiorauskulta taaksepäin lähtevä iso kierrettävä pyöreä ja seuraava on sitten siellä takapenkin alla oleva samanlainen. Jos siis molemmat vasemman puoleiset pimenee voisiko olla rdion pääteastevika? En ole mikään radiospesialisti, mutta tämmöisestä olen kuullut viisampien joskus höpisevän.
    Toisaalta olen joskus kyllä kuullut sellaistakin, että etukajareille olisi (mahdollisesti) oma pääteaste ja takakajareille omansa, mutta tuossa saatan sekoittaa asiat...
    Joka tapauksessa siellä radiossa (vahvistimessa) on pääteaste-niminen härveli, jonka yskiminen saattaa aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Onko pääteasteiden hommat jaettu oikea-vasen vai etu-taka -jaolla, osaavat radioviisammat oikaista...
    Myös viisaammat osaisivat kertoa, voiko niistä kajarien liittimistä yleismittarilla mitata (radion päälläollessa) jotain jännitettä tms, jolloin voisit verrata ehjän oikean puolen arvoja tähän vasemman puoleiseen.

    t. pozo

    Joo, nimenomaan molemmat vasurit pimenevät. Eivät välttämättä samanaikaisesti eli välillä toinen saattaa hetken jopa toimiakin. Kajarin mykistyttyä ainakin takaa kuuluu myös pientä kohinaa kun laittaa korvan lähelle ja oikein tarkaan kuuntelee. Liittimiä irroittelemalla näytti siltä että yksi niistä kolmesta liittimestä menee etupään ohjausnamikoille, yksi etukajareille ja paksuin nippu sitten taakse. Ämyreitä en ole purkanut, mutta ainakin nuo em. näkyvissä olevat liittimet vaikuttavat hyväkuntoisilta.

    Jenkeissä ainakin yksi paja mainostaa kyseisiä värkkejä korjailevansa, mutta saattaa äkkiä tulla hintoihinsa ja vielä ilman takuuta http://www.beckerautosound.com/Service.html
  27. #27
    Eiköhän tuo Jarska osaisi ne päätekivetkin vaihtaa.

    Edit: Suomennos: kuullostaa ihan siltä, että pääteasteen kondensaattori olisi hyytynyt. Kotistereoista tuttu vika. Pennin bulkkiosa, jonka näppärä asiansa osaava henkilö osaa vaihtaa.



  28. #28
    Joo, nyt vasta hokasin tän ketjun kun yksäri tuli perille...tais se ttdriverkin asiasta mainita mut unohdin,sorry.

    Mä voin tutkiskella Rautaperseen mankkaa, annan yksärillä tietoo minne voit lähettää.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  29. #29
    2005 mallista hävisi vasemmista kajareista äänet viime kesänä, nyt purin mankan pois ja kasasin takaisin ja tarkistin liittimet silmämääräisesti, ei auttanut. Löytyikö Rautaperseen ongelmaan ratkaisu?
  30.  
  31. #30
    Lainaa Jimi2011 kirjoitti Katso viesti
    2005 mallista hävisi vasemmista kajareista äänet viime kesänä, nyt purin mankan pois ja kasasin takaisin ja tarkistin liittimet silmämääräisesti, ei auttanut. Löytyikö Rautaperseen ongelmaan ratkaisu?
    Jarska varmaan kommentoi tuohon tapaukseen. Yleisenä kommenttina: Täähän on LT:n perusvikoja. Toi Beckerin radio on rehellisesti sanottuna aika surkea. Kuuluvuus on huono ja päätevahvistimet paukahtelevat. Ainoa lisäarvo alkuperäisen korjaamisesta tai korvaamisesta uudella samanlaisella (+700 jöröä tjsp) on se, että alkuperäiset hallintalaitteet ja näyttö toimivat. Itse olin TYPERÄ ja korvasin hajonneen radion uudella samanlaisella. Tänään en miettisi sekuntiakaan. Uusi kunnollinen autoradio tilalle - mielellään sellainen, johon saa jonkinlaisen langallisen kaukosäätimen - sekään ei olisi ehdoton vaatimus. Mieluummin kunnollinen autoradio tuon alkuperäisen kompromissin tilalle ja tarvittaessa operoisin sitä vaikka aina avaamalla hanskalokeron. No jokainen tavallaan.

    Kerhon foorumilla muuten kaveri on juuri korvaamassa rikkoontunutta Sonyn radiolla (kauko-ohjaimineen).
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen