Tyhmä kyselee taas. Kuuluu sellainen pienehkö "klok"-ääni, kun päästää kaasun irti ykkösellä tai kakkosella. Kuuluu jostain päin etupäätä. Onko jollakin tavalla sidoksissa tuohon sähköiseen kaasuun?
Siis kuulu aina kun kaasu menee kokonaan kiinni.
Viimeksi muokannut: Peck4; 07.09.2017 klo 19:36.
Yamaha MT-07
Kotarit pitää kaikenlaisia ääniä.
Jos se kulkee nätisti niin en ois huolissani.
Aina mutkia matkassa.
Millaisia patentteja olette tehneet tuohon väliin?
LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI
GEN2
ER5
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tässä tällainen vähän nakumpi Duke
45B75292-B7FF-4420-94C4-B72EC2E1286B.jpg
9F893EF2-C796-4BF0-94DB-C1EE7D1656EB.jpg
FXSB & ZX10R
https://www.storm-motor.fi/osat/moot...e-107-280-306/
Tuollaisen kilpitelineen tilasin. Onko kellään kokemuksia moisesta?
Pitäs kuun lopussa laittaa Duke ajoon. Samalla varailla aika takaisinkutsuhuoltoon ABS-piuhojen takia. Samalla kattoo huollon setä, saisko temppuilevan mittariston takuuna vaihtoon.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yamaha MT-07
Itsekin tuollaisia hakenut, surffailun lopputuloksena tuollaisen tilaus https://www.ebay.com/itm/183085797155
Kallishan tuo on mutta tykkäsin.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eivät taida korvata mittarista mitään. Itse kun kyselin niin 15tkm on kuulema raja korvauksille ja silloinkin vain 20%.
Miten oireilee? Jos vain led pätkii niin avaa mittaristo ja katso että näyttö on kunnolla kiinni piirilevyssä kun sitä ei ole juotettu vaan on kuumaliimalla kiinni. Putsaus ja näyttö paikoilleen ja kuumaliimaa silleen että pysyy jos sama vika mikä mulla oli.
LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI
GEN2
ER5
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Homma on helppo.
Umpio pois ja se on kuudella ruuvilla.
Mittaristosta liitin irti ja sitten jos en väärin muista niin kolmella ruuvilla mittaristo mopossa kiinni mutta saatto olla neljälläkin.
Sen jälkeen mittariston pohjasta ruuvit auki ja olikohan 4. Tuon homman jälkeen mittariston saakin jo avattua. Nyt kun on auki niin irroita rundimittarin viisari vetämällä se pois paikoiltaan. Seuraava homma on ottaa sitten se näytön taulukkomuovi pois ja se on led näytössä jollan teipillä kiinni että irroita varovasti että näyttö ei irtoa samalla ellei oli jo ironnut. Mun mittaristossa oli 1 tippa sitä kuumaliimaa näytön vasemmassa yläkulmassa ja sen neppasin pois. Nyt lähteekin jo näyttö irti. Suorista kaikki 7 miljoonaa jalkaa ja suihkuttele kontaktispreyllä pinnit ja ne liittimet mihin pinnit menee. Sitten led takaisin paikoilleen ja liittimen päälle kuumaliimaa järkevästi. Loput onkin sama takaperin paitsi se näytön taulukko kun se pysyy paikoillaan ilman teippaustakin.
Kait tuosta sepustuksesta jokin selvän saa
LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI
GEN2
ER5
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tuli muuten vielä mieleen että SMT:ssä sama mittari ja siinä se pätki mulla siintä syystä että mittarin liittimeen oli päässyt vettä.
LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI
GEN2
ER5
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
https://youtu.be/ixZQIPb5AC8
Tuollainen löytyi vielä avuksi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yamaha MT-07
Te jotka Motorexia laitatte koneeseen, niin 10w-50 vai 10w-60 ollut parempi? Vai onko eroa? Käyttääkö kukaan Motulin vastaavaa?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yamaha MT-07
Vois pyörää alkaa taas kaivelee esiin. Takaisinkutsu kirjettä tuli koskien "Brembon etujarrun pääsylinterin männän vaihtoa"...
Minkä ikänen? Minä laittelin kyssärin LA racingille ja omissa dukeissa ei kuulemma kutsua ole
LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI
GEN2
ER5
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Eikös ohjekirjassa ole tiukasti sanottu, että ainoa sallittu öljy on Motorex Cross Power 10W-60? Ainakin omassa endurossa näin on. Millään muulla öljyllä maailmassa ei ole KTM LC4-luokitusta. Ei edes Motorex 10W-50:llä.
Se että Husqvarnassa on sama moottori ja heidän suositus/ tehtaan soppari on Bel Ray, ei kuulu tähän
1.6L öljytilavuudella ei varmaan ole suurtakaan järkeä yrittää ajaa 10tkm vaihtovälillä, vaikka tehdas niin sallisikin. Pakko ollut laittaa sellainen, koska testeissä saa miinuspisteitä jos tiheä huoltoväli. Maailmalla useimmat huollattavat liikkeessä ja tulee kalliiksi käyttää vähän väliä, varsinkin jos matkaa merkkiliikkeeseen.
Kotisepät sitten tekevät mitä tekevät. Joku 2000-4000km on noilla nettipalstoilla aika normaali öljynvaihtoväli.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Mitä oireita tuli?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Nettikahlailun tuloksena törmäsin johonkin jenkkisivustoon, missä olivat tehneet öljyanalyysin tuolle Motorexin kultaakin kalliimmalle eliksiirille. 10W60 ei kuulemma ole oikeastaan 60, vaan lähempänä 50 kuumana. Se ei myöskään pidä viskositeettiaan erityisen hyvin. Kotarissa on huhun mukaan hopeapinnoitteiset laakerit, eikä öljyssä saa siksi olla sinkkiä, koska sinkki syövyttää hopean. Analyysin mukaan Motorexissa on sinkkiä ihan yhtä paljon kuin muissakin mopoöljyissä, eikä oljystä löytynyt minkäänlaista jälkeä hopeasta.
Tiedä näistä sitten. Hyvin harva maailmalla käyttää mitääön muuta öljyö kuin Motorexia. Itsellä on hyllyssä muita öljyjä ja niillä meinasin mennä tälläkin kikottimella. Eikä täältäpäin Motorexia edes saa.
Viimeksi muokannut: B12; 28.04.2018 klo 14:14.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Motulin 15w60 300 off road on paras öljy kyseiselle koneelle.
Duke 690 on iso yksmukinen.
iso mäntä jossa lyhyt helma.
moottorijarrulla isoilla kierroksilla männän yläpuolella ei ole paljon painetta vaan kampiakseli veivaa mäntää ylös ja alas.
Tällöin mäntä "heiluu" hiukan ja polttoainetta pääsee pieniä määriä männänrenkaiden ohi moottoriöljyn joukkoon ja toisinpäin öljyä päsee pieniä määriä koneeseen ja se öljy palaa pois.
Siksi Kotarin isot yksmukiset polttaa/juo suht paljon öljyä,
Se bensa mikä pääsee öljyn joukkoon on se suurempi ongelma koska se ohentaa öljyä ja huonontaa sen kykyä voidella. Myöskin se ohentunut öljy pääsee helpommin livahtamaan männänrenkaiden ohi ja näin öljyä palaa enemmän ja nopeammin.
Toi Motulin 15W60 off road on hiukan "paksumpaa" kun Motorex 10w ja tuo kyseinen Motul on suunniteltu niin että se kestää hiukan bensaa joukkoon ilman että menee pilalle
Se on suunniteltu juuri siten koska korkeaviritteisissa krossipyörissä on sama ongelma että tapahtuu tuota "läpivuotoa" öljy v.s. bessa männänrenkaiden ohi.
Krossifillareissa öljyn vaihtoväli on myös suht tiheä.
KTM Duke 690 pyörässä Motul kestää pidempään mutta silti vaihtaisin öljyt 5000-7500km välein en 10000km
Älä anna sen "off road" osan nimessä hämätä.
Se on vaan ominaisuuksiltaan parempaa kun tuo Motorex joka on KTM:n suosituss ja yhteistyökumppani.
Motonetistä löytyy tuota Motulia tosin pienissä litran pulloissa vaan.
Kyllä se kone Motorexillakin toimii mutta jos ajelee hiukankin reippaammin niin toi 10000km huoltoväli öljyille on liian pitkä.
Viimeksi muokannut: Wiwwee; 28.04.2018 klo 14:58.
Aina mutkia matkassa.
Ois muuten Arrowin X-Kone täysputkisto titaanisella vaimentimella myynnissä KTM duke 690 pyörrän vuosimalli 2012 tai uudempi.
Putki on uusi.
Hiukan liian äänekäs omaan makuun.
En tiedä miksi mutta uusimmassa Dukessa (2016 eteenpäin) kaikki putkistot meluaa enemmän.
Itsellä ollut KTM Duke 690 vuosimallia 2012, 2014 ja nyt 2016 ja samalla Akran putkella 2016 meluaa enemmän kuin 2014.
2012 mallisessa mulla oli Akran slip on ja Frescon suora väliputki katalysaattorin tilalla ja äänet oli itseä miellyttävät.
Kokeilin uusimpaan Remuksen kokoputkistoa ensin.
Nyt Arrowia.
Molemmat vähän liian äänekkäitä joten tyydyn vaan slipariin, vaikka kokoputkistolla pyärästä lähti yli 5 kg painoa veraattuna alkuperäisiin putkiin Akran Titaani sliparilla.
Keveyden ja ulkonäön lisäksi Arrowin kokoputkella R mallin dukessa varsin muikea "maavara"
Mahdollisuus ostaa myös pelkkä Arrowin alkuputkisto ja pidän vaimentimen.
Uusi Arrow
edellinen Remus
2012 Akra + Fresco
Aina mutkia matkassa.