Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 85:een 85:sta
  1. #61
    Lainaa (vepe @ Syys. 07 2009,09:39) kirjoitti
    Lainaa (mikkom @ Syys. 07 2009,07:53) kirjoitti
    Vaatiikos Map2:sta vakioon palauttaminen muuta kuin käynnin huollossa, josta se Axone-masiina löytyy? Mitä oon apriliaforumista lueskellu noita sliparivääntöjä joissa pähkäillään voiko Map2:a käyttää vakioputkilla tai vaihtoehtosesti vakiokarttaa slipareilla, niin semmonen kuva jäänyt että vakiosta Map2:een vaihto veisi noin puol tuntia. Luulisi äkkiseltään toiseen suuntaan toimivan samoin.
    Axonen lisäksi tarvii Co-mittarin jonka saa käyriin kiinni. Co tulisi säätää aina kun Mappia vaihtaa. Map1 ja sliparit niin kyllä paukkuu aina kun kaasua hiukankin löysää, Lambda pitää laihalla tasakaasuajossa. Map2 ja vakioputket pelaa jo hiukan paremmin mutta aika sekaisin on seokset. Tuonossa oli Map2 ja vakioputket (Virtasalmi asetus) PC:llä korjailtiin pääsääntöisesti etuseen lisää ja takasesta pois luokkaa 10-25 numeroa. Helpoin vaihtoehto on kun pidät Map1:sen, ohitat Lambdan ja laitat PC:n. Palautuu vakioksi helposti ja Co-arvokin on ennallaan kun ruuveihin ei ole koskettu. Kannattaa säädättää PC sellaisessa paikassa jossa mittaavat seoksen käyristä.
    Mulla on ekan omistajan jäljiltä kuulemma Map2 jo laitettu. Mietiskelin vaan tuota PC-kuvioo jos tuleekin pakottava tarve testata vakioasetuksia.
    YZF600R -> RSV1000R
  2. #62
    Vielä kun tietäisi varmaksi, että mikä map tuossa on nyt (veikkaan kyllä map1)... Heittäkääs tietoa tai villejä arvauksia miten toimisi lievästi avarretut originaalivaimentimet (katit paikoillaan) + map1. Lähinnä siis haen sitä, että uskaltaako avartaa lainkaan vai meneekö heti liian laihalle. En usko, että tuossa mikään muu paranisi kuin äänet, mutta kunhan ei huononisikaan, niin tuota voisi harkita. Jos ei olisi tuota katsastuspakkopeikkoa, niin ei tarttis niin paljoa arpoa.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  3. #63
    Lainaa (vepe @ Syys. 07 2009,09:39) kirjoitti
    Helpoin vaihtoehto on kun pidät Map1:sen, ohitat Lambdan ja laitat PC:n. Palautuu vakioksi helposti ja Co-arvokin on ennallaan kun ruuveihin ei ole koskettu. Kannattaa säädättää PC sellaisessa paikassa jossa mittaavat seoksen käyristä.
    Tämä oli hyvä vinkki mikäli PC:n ja sliparien ostoon päädyn. Kiitos.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  4. #64
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 07 2009,17:10) kirjoitti
    Vielä kun tietäisi varmaksi, että mikä map tuossa on nyt (veikkaan kyllä map1)... Heittäkääs tietoa tai villejä arvauksia miten toimisi lievästi avarretut originaalivaimentimet (katit paikoillaan) + map1. Lähinnä siis haen sitä, että uskaltaako avartaa lainkaan vai meneekö heti liian laihalle. En usko, että tuossa mikään muu paranisi kuin äänet, mutta kunhan ei huononisikaan, niin tuota voisi harkita. Jos ei olisi tuota katsastuspakkopeikkoa, niin ei tarttis niin paljoa arpoa.
    Ei se varmaankaan liian laihalle mene putkia avartamalla. Eihän se lambdakaan "liian" laihalle säädä . Se säätää lähinnä tasakaasulla alemmilla kierroksilla, ja kun kaasu lyödään kiinni niin silloin paukkuu laihan seoksen vuoksi. Tosiaankin tuolla modilla paranee tod.näk. vain äänet, eli hyvä syy tehdä se. Mutta PC:llä laite saadaan toimimaan myös osakaasulla.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  5. #65
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 07 2009,17:10) kirjoitti
    Jos ei olisi tuota katsastuspakkopeikkoa, niin ei tarttis niin paljoa arpoa.
    Hommaa e-hyväksytty slipari ja sille muutoskatsastus, niin sitten ei pitäis olla mitään sanomista
    ZH2 2020
  6. #66
    Jolleivat ala mittaamaan päästöjäkin...
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  7. #67
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 07 2009,20:57) kirjoitti
    Jolleivat ala mittaamaan päästöjäkin...
    Onhan niitä katillisiakin versioita nykyään...Jos katsastukseen tosin mennään niin ite laitan vakioputken tilalle ellen sitten luovu koko harrastuksesta...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  8. #68
    Lainaa (mikkokoo @ Syys. 07 2009,22:46) kirjoitti
    Onhan niitä katillisiakin versioita nykyään...Jos katsastukseen tosin mennään niin ite laitan vakioputken tilalle ellen sitten luovu koko harrastuksesta...
    Juu ja esim. Mivv:llä se tulee lisänä väliputkeen, että voi ottaa pois tarvittaessa

    Mutta itsellä on tuo orgis äänärin modaus hitsausta vailla, sisälle tuli tupla reikä putket...
  9. #69
    Allekirjoittaneella olisi ratkaisu säätöongelmiin. PC3
    Honda CBR 1000RR SC57
  10. #70
    Lainaa (kassu4 @ Syys. 09 2009,11:51) kirjoitti
    Allekirjoittaneella olisi ratkaisu säätöongelmiin. PC3
    Sun kanssa olen varmaan sp:n välityksellä tuosta paketista keskustellutkin. Vähän edelleen kahden vaiheilla ja joka tapauksessa täytyy odottaa tilipäivään asti.

    Mites muuten rengastus? Alla olevat ensiasennus Dunlopit on ihan OK, mutta mites jatkossa? Toimiiko Misukan Pilot Road 2ct tuossa katuajossa riittävän hyvin? On kokemusta noista TRX:n alla ja hinta/laatu/kestävyys/pito suhde on erinomainen.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  11. #71
    Mä oon pärjänny kaikkien katu-uskottavuuslakien vastasilla tourinki-Z6:silla. Mitään supersport-kumeja en raaskinut laittaa kun radalle en kehtaa shikaaniks lähtee ja kakspäälläkin "joutuu" ajelemaan. Edellisen omistajan jäljiltä alla oli kantikkaat Supercorsat tms. enkä omassa ajossa oo mitään erityisempiä pitoeroja huomannu, varmaan liian laiska kaasukäsi tai jotain.
    YZF600R -> RSV1000R
  12. #72
    Misukat mä joka tapauksessa tuohon seuraavaksi ostan, kun saan niitä + vaihdon sopivasti. (Ikävä kyllä vanhaan pyörään ei Michelin tehnyt sopivia kumeja.) Se on nyt vain auki, että mitkä Misukat, mutta varmaan sitten Road 2ct:t.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  13. #73
    Jos muuten Pirellit kelpaa, niin niitäkin löytyis sarja uusia varastosta ;) linkki
    Honda CBR 1000RR SC57
  14. #74
    Nuo Dunlopit on vielä kuin uudet, että oletan tarvitsevani renkaita vasta joskus 2010 kesällä. Eli ei tarvetta toistaiseksi.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  15. #75
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 09 2009,23:03) kirjoitti
    Misukat mä joka tapauksessa tuohon seuraavaksi ostan, kun saan niitä + vaihdon sopivasti. (Ikävä kyllä vanhaan pyörään ei Michelin tehnyt sopivia kumeja.) Se on nyt vain auki, että mitkä Misukat, mutta varmaan sitten Road 2ct:t.
    Älä pilaa hyvää Roadeilla... Power 2Ct:t oli itellä '03:ssa ja hyväksi havaittu sekä pitkälle pääsi (vissiin 6+tkm).

    Sellanen juttu vielä että 190/50 kumeja oli kolme eri kappaletta mulla, nyt kun on 180/55 niin tuntuu ihan eri pyörältä - kääntyy kuin ajatus ja meno on vielä miellyttävämpää. Saahan tuosta ylimääräisestä sentistä leveyttä toki sekä ulkonäkö- että jatkebonukset. *



    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  16. #76
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Eroz @ Syys. 10 2009,22:36) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 09 2009,23:03) kirjoitti
    Misukat mä joka tapauksessa tuohon seuraavaksi ostan, kun saan niitä + vaihdon sopivasti. (Ikävä kyllä vanhaan pyörään ei Michelin tehnyt sopivia kumeja.) Se on nyt vain auki, että mitkä Misukat, mutta varmaan sitten Road 2ct:t.
    Älä pilaa hyvää Roadeilla... Power 2Ct:t oli itellä '03:ssa ja hyväksi havaittu sekä pitkälle pääsi (vissiin 6+tkm).

    Sellanen juttu vielä että 190/50 kumeja oli kolme eri kappaletta mulla, nyt kun on 180/55 niin tuntuu ihan eri pyörältä - kääntyy kuin ajatus ja meno on vielä miellyttävämpää. Saahan tuosta ylimääräisestä sentistä leveyttä toki sekä ulkonäkö- että jatkebonukset. *
    Kuinkas 190/55-profiili sopisi? Olisi leveyttä, mutta korkeampi profiili, jolloin kääntyy herkemmin.
    Superbike #7
  17. #77
    Lainaa (Eroz @ Syys. 10 2009,22:36) kirjoitti
    Älä pilaa hyvää Roadeilla... Power 2Ct:t oli itellä '03:ssa ja hyväksi havaittu sekä pitkälle pääsi (vissiin 6+tkm).

    Sellanen juttu vielä että 190/50 kumeja oli kolme eri kappaletta mulla, nyt kun on 180/55 niin tuntuu ihan eri pyörältä...
    Niin noh. Katotaan nyt, mutta ei mun ajossa ole toistaiseksi loppunut pito missään tilanteessa Roadeillakaan. Ei ole tainnut olla edes lähellä ja radalle tuskin uskaltaudun, kun haluaisin kokeilla sitä ensin ihan yksikseen ja sellaista tilaisuutta tuskin tulee. RSV R on muuten 1. mun moottoripyöristä, jossa on liuta erilaisia sopivia rengaskokoja otteessa. * En nyt muista niitä ulkoa, mutta olisko ollut 3 eri kokoa taa ja 2 eteen.

    Sliparit + PC III + O2 + välitys proggis on edelleen pähkäilyvaiheessa. Periaatteessa tiedossa olisi koko setti suht sopuhintaan... (Siis eri paikoista, osin käytettyinä.)

    Edit: 6tkm on aika hemmetin vähän. Roadeilla kun kuitenkin helposti tuplaa tuon matkan.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  18. #78
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 11 2009,00:11) kirjoitti
    Lainaa (Eroz @ Syys. 10 2009,22:36) kirjoitti
    Älä pilaa hyvää Roadeilla... Power 2Ct:t oli itellä '03:ssa ja hyväksi havaittu sekä pitkälle pääsi (vissiin 6+tkm).

    Sellanen juttu vielä että 190/50 kumeja oli kolme eri kappaletta mulla, nyt kun on 180/55 niin tuntuu ihan eri pyörältä...
    Niin noh. Katotaan nyt, mutta ei mun ajossa ole toistaiseksi loppunut pito missään tilanteessa Roadeillakaan. Ei ole tainnut olla edes lähellä ja radalle tuskin uskaltaudun, kun haluaisin kokeilla sitä ensin ihan yksikseen ja sellaista tilaisuutta tuskin tulee. RSV R on muuten 1. mun moottoripyöristä, jossa on liuta erilaisia sopivia rengaskokoja otteessa. * En nyt muista niitä ulkoa, mutta olisko ollut 3 eri kokoa taa ja 2 eteen.

    Sliparit + PC III + O2 + välitys proggis on edelleen pähkäilyvaiheessa. Periaatteessa tiedossa olisi koko setti suht sopuhintaan... (Siis eri paikoista, osin käytettyinä.)

    Edit: 6tkm on aika hemmetin vähän. Roadeilla kun kuitenkin helposti tuplaa tuon matkan.
    Niinhän se on aika vähän, etusella nyt pääsee tuplasti tuon mutta alkavat kulua kanteille mistä on seurannut mielenkiintoisia tilanteita - pari kertaa T-risteykseen jarruttaessa tuollainen kulunut etunen mennyt kävelyvauhdista lukkoon, ehkäpä hieman soran avittamana mutta turhan helposti kuitenkin.

    Takasella tuollainen 6tkm on mielestäni jo ihan passeli määrä, tuossa vaiheessa alkaa kumi kuin kumi olla kulunut sen malliseksi että takanen hakee uria ikävästi ja pyörä hakee ja seilaa hiukkasen kun takasen keskikohta on kulunut litteäksi.

    Vielä rata-aihetta sivuten kannattaa ihan ennakkoluulottomasti mennä orgin päiville ja siihen koulutusryhmään, meininki on rentoa eikä ole väliä onko vauhtia vai ei, kunhan vaan päässä ajatus liikkuu. Ihan suosittelen oman nautintosi takia, tosin vaarana on se että vapaa-ajat ja rahat alkavat haihtua kuin tuhka tuuleen...
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  19. #79
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 11 2009,00:11) kirjoitti
    Lainaa (Eroz @ Syys. 10 2009,22:36) kirjoitti
    Älä pilaa hyvää Roadeilla... Power 2Ct:t oli itellä '03:ssa ja hyväksi havaittu sekä pitkälle pääsi (vissiin 6+tkm).

    Sellanen juttu vielä että 190/50 kumeja oli kolme eri kappaletta mulla, nyt kun on 180/55 niin tuntuu ihan eri pyörältä...
    Niin noh. Katotaan nyt, mutta ei mun ajossa ole toistaiseksi loppunut pito missään tilanteessa Roadeillakaan. Ei ole tainnut olla edes lähellä ja radalle tuskin uskaltaudun, kun haluaisin kokeilla sitä ensin ihan yksikseen ja sellaista tilaisuutta tuskin tulee. RSV R on muuten 1. mun moottoripyöristä, jossa on liuta erilaisia sopivia rengaskokoja otteessa. * En nyt muista niitä ulkoa, mutta olisko ollut 3 eri kokoa taa ja 2 eteen.

    Sliparit + PC III + O2 + välitys proggis on edelleen pähkäilyvaiheessa. Periaatteessa tiedossa olisi koko setti suht sopuhintaan... (Siis eri paikoista, osin käytettyinä.)

    Edit: 6tkm on aika hemmetin vähän. Roadeilla kun kuitenkin helposti tuplaa tuon matkan.
    Kyllähän noissa roadeissa pitoa perus katuajeluun riittäkin, mutta ajossa huomaat kyllä eron jos laitat pehmeämpää ja parempi profiilista alle. Usko pois... Siitä ne rengaskulut alkavat kasvamaan kun nautiskelu kyykkymopoilusta alkaa...

    Ps. Racetekit tuonossa olivat ainakin täydellisen hyvät ja tunnokkaat ajaa.

    Pss. Pirun hieno pyörä tuo mille.
    Supermoto
  20. #80
    15/41 rattaat kävin tänään tilaamassa. Tai eturatasta olisi ollut hyllyssä, mutta takarattaan tulemiseen voi mennä kuukausikin. 42 olisi ollut hyllytavaraa, mutta ketjujen riittäminen ei ilmeisesti ihan varmaa ja muutenkaan en kaipaa hirveän suurta muutosta, joten odottelen mieluummin. Etenkin kun kausi on loppupuolella. Jotain n. 70e ja vaihto toisessa paikassa 40e. Ei paha.

    Tänään ajelemassa taas sellainen n. 170km kaverin kanssa, enkä ole kyllä vakuuttunut edelleenkään noiden muiden viriosien välttämättömyydestä. Hemmetin hienosti menee mutkatiellä - sain kuluteltua n. 1cm pois edellisen omistajan chicken stripeja takaa * vielä on kyllä reilusti jäljellä. *

    Kaverin ZZR1400 tuli kokeiltua. Aika hieno laite sekin. Pystympi kuin Hayabusa, voimaa samalla tavalla. Jokseenkin sivistyneempi kuin Aprilia...

    Edit: Gearcommanderilla äsken leikin ja mun makuuni tuo 15/44 on kyllä ainakin paperilla liian tiheä. Itse asiassa 15/41 näytti kaikkein sopivimmilta mun tarkoitusperiini.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  21. #81
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,19:17) kirjoitti
    ...sillä -07 ja uudempia ei voi ajaa" ollenkaan" ilman ko. modeja.
    Palaisin vielä tähän. Onko tosiaan niin, että 2006 asti Apriliat oli säädetty paremmin tehtaalta lähteissä jo ja sitten 2007 vuosimallista alkaen jokin muuttui? Näkeekö jostain otteen merkinnöistä tms. kumpaan kategoriaan pyörä kuuluu? Nimittäin tuo oman väritys on joko 06 tai 07 (vaikka 08 vasta onkin ensirekisteröity). Vai näkeekö pyörästä itsestään sen? Ainakin äänenvaimentimet on ihan uusissa erilaiset kuin omassa.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  22. #82
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 14 2009,17:36) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,19:17) kirjoitti
    ...sillä -07 ja uudempia ei voi ajaa" ollenkaan" ilman ko. modeja.
    Palaisin vielä tähän. Onko tosiaan niin, että 2006 asti Apriliat oli säädetty paremmin tehtaalta lähteissä jo ja sitten 2007 vuosimallista alkaen jokin muuttui? Näkeekö jostain otteen merkinnöistä tms. kumpaan kategoriaan pyörä kuuluu? Nimittäin tuo oman väritys on joko 06 tai 07 (vaikka 08 vasta onkin ensirekisteröity). Vai näkeekö pyörästä itsestään sen? Ainakin äänenvaimentimet on ihan uusissa erilaiset kuin omassa.
    RSV:ssä nuo oireet alkaa jo 2004 vuosimallista , ja Tuonossa 2006 vuodesta(eli molemmissa ns. uusikoppainen) Nämä uudemmat on säädetty "paremmin" jotta maailma pelastuisi. Ja tuskin nuo päästönormit tuosta ainakaan väljentyy
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  23. #83
    2006 on jo päivitetty versio. Muistaakseni ainakin ohjelmaa, venttiilejä ja ramair on muutettu v 2005 verrattuna. 2007 mallissa on sliponit hieman eri näköiset, ei muita muutoksia.

    Itsellä on 2006. Mielestäni sillä pystyi ajamaan ihan vakionakin... Sliparit ja map2 auttoivat kyllä paljon asiaa. PC paransi edelliseen verrattuna 4-6000 alueella. En ole penkittäny pyörää ilman Pc:tä, joten tarkkoja muutoksia en tiedä. Pc:llä vääntö on kuitenkin 4-10000 alueella kokoajan noin 90 % maksimista.

    Käsitykseni mukaan map2 on pakko kytkeä joka tapauksessa ennen pc:n laittoa, jotta lamda jää pois pelistä. Minulla ei ole ainakaan mitään O2 (?)
  24. #84
    Lainaa (tim @ Syys. 14 2009,21:31) kirjoitti
    Käsitykseni mukaan map2 on pakko kytkeä joka tapauksessa ennen pc:n laittoa, jotta lamda jää pois pelistä. Minulla ei ole ainakaan mitään O2 (?)
    Varmaankin, mikäli ei hommaa erillistä O2 disabloijaa.

    Jeps, eli sliparien muoto on varmaan ainoita muutoksia väritysten ohella 06-09. Kiitoksia taas vastanneille infosta. Ehdin jo innostua.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  25.  
  26. #85
    Jostain (britti-Bike?) muistelen että nimenomaan tuossa -07 olisi tullut muutoksia moottoriin/moottorinohjaukseen tms.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123