Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 85:sta
  1. #1
    Moro, näin laman aikanahan sitä tulee keskittyä sijoittamaan rahansa mahdollisimman järkeviin hankintoihin, eli moottoripyörä on ykkösenä listalla. Reilun kolmen vuoden tauon jälkeen olisin siis hyppäämässä puikkoihin ja Millehän se olisi kiikarissa. Jonkin verran kuitenkin mietityttää muutamatkin seikat.
    Vaihtoehtoina siis tällä hetkellä Mille (Tuonokaan ei ole poissuljettu missään nimessä) ja Suzuki SV:t kummassakin koossa. Pienempää SV:tä olen koeajanut ja vaikutti kyllä ihan mukavalta, Milleä olen koeajanut kolmisen vuotta sitten, kyseinen vuosimalli taisi olla 2002 eli vanhemman sarjan pyörä kyseessä ja mieleen jäi lähinnä yllättävän hyvä käsiteltävyys niinkin isoksi pyöräksi, koska itse olen melko höyhensarjalainen. Mistä päästäänkin itse asiaan eli: aika monesta suusta, ja myös tältä foorumilta olen kuullut Millen olevan ajettavuuden puolesta pidempien kuskien mieleen, mutta entäs hobittiosasto? Tosiaan kun etenkään kaupungissa ajamisesta ei ole kokemusta juurikaan, eikä mittaa itsellä ole edes 180cm.
    Hieman vähempitehoiset Suzukit ovat harkinnassa siksi, ettei vaan tulisi haukattua liian isoa palaa kerralla tosiaan kun taukoa pyöräilystä on hieman.
    Rata-ajo on alkanut myös kiinnostaa erityisesti ajotaitojen parantamisen vuoksi mutta siihen kuulemma koukahtaa melko helposti.. Pitäisikö tätä ottaa jotenkin huomioon pyörää valitessa vai onko sillä niin väliä millä sinne ensimmäisenä kesänä menee päristelemään ja opettelemaan?
    Eli siis summa summarum: onko noin muutaman vuoden tauon jälkeen järkevää harkita Milleä/Tuonoa rientoihinsa? Hintaahan noilla on toki enemmän kun Suzukeilla muttamutta.. Ainahan sitä rahaa jostain löytyy. Ja tosiaan, millaisia pyöriä nuo ovat pidemmän päälle tällaiselle 177cm pitkälle häiskälle?
    Kirjoitin tämän tälle alueelle koska nuo Apriliat ovat tällä hetkellä siellä listan kärkipäässä ja kaikenlainen lisäinfo on todella tervetullutta!
  2. #2
    Jos Mille kiinnostaa niin ei muuta kuin ostamaan. Pääkopasta kiinni miten sitä tehoa käytetään...
    Ja koeajo on taas valttia tässäkin
    563+
  3. #3
    Aika pieniä jätkiä olen nähnyt RSVn puikoissa. Lyhempiä kun minä, itsehän olen 180cm eikä mitään ongelmia.

    Ratahommista sen verran, että kyllä siellä voi mennä alkuun vaikka matkalehmällä, mutta onhan RSV tolkuttoman hyvä ainakin meikäläisen taitoihin nähden.

    Lopulta vielä, varo ylihinnoiteltuja Millejä. Kun ottaa huomioon että uuden '08 RSV1000R:n saa 12990 euroon, käytettyjen pyynnit on usein aika kovia.



    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  4. #4
    Nykyään löytyy tallista -03 rsv ja on ehdottomasti parhaimmasta päästä pyöriä mitä olen koskaan ajanut. Mittani ovat 175cm/73kg eikä niin mitään ongelmaa hallita tuota, istuinkorkeus on melko suuri mutta ei ole muodostunut ongelmaksi. Radalla kyseinen vehje on aika peto, ominaisuudet riittävät varmasti minulle koko loppuiäksi.

    Olen myös omistanut -99 ja -02 pikkusv:t, ihan hyvä aloittelupyörä. Kuutioihin ja moottorityyppiin nähden ihan hyvin potkua mutta ratapyörä se ei ole. Siitä oikeastaan sain kipinän kunnon raaseriin kun radalle tuota suzukia ei ole tehty.
    Aprilia RSV Mille R Colin Edwards -03
    Ducati 748R -00
    Ducati 900 SS -92
    Ducati Monster 1000Sie -04
  5. #5
    Siitä löytyisi tuono -> http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=822764

    Tältä foorumilta taitas löytyä parikin tuonoa oman lisäksi myynnissä, tommy_b ja puolikas

    Hauska ja helppo pelihän se on ajella! Kaasukädellähän sitä saa tehoa rajoitettua.. Ja radallakin on tullut pari kertaa käytyä. Suorilla se vähän jää jälkeen mutta muuten kyllä taittuu.
    Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
  6. #6
    Juuh mulla oli ennen milleä SV650S -02 tykkäsin pyörästä.
    Jousituksen kun päivitti niin 180cm/90kg kuskille sopi mainiosti.

    Nyt toista kesää on ollut -02 RSVR ja tykkään vielä enemmän.
    V2 on se maaginen juttu. Toki tossa R versiossa on Öhlinsiä ja sitä ei ole tarvinnut modata. Mille ainakin vanhakoppanen on aika korkea rungoltaan, joten ei varmaan ole paras lyhyelle kuiskille, mutta 180cm kokoluokassa aivan mainio. Vaikka on kyykky niin ajo asento on aika tilava ja käy vähemmän ranteille kun SV650S.

    A to Z Aprilioista tuolla -suosittelen



    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  7. #7
    Lainaa (Jussi M @ Elo. 16 2009,00:46) kirjoitti
    Mille ainakin vanhakoppanen on aika korkea rungoltaan, joten ei varmaan ole paras lyhyelle kuiskille, mutta 180cm kokoluokassa aivan mainio. Vaikka on kyykky niin ajo asento on aika tilava ja käy vähemmän ranteille kun SV650S.
    Alustaa saa korkeus säädettyä aika hyvin. Mulla oli polvet koukussa ensimmäisen omistajan jäljiltä tuonossa, kun jalat laitto maahan.

    Olen ite 178 ja nostin alustaa muutaman sentin ja nyt pelittää hienosti. Pelivaraa on kuitenkin puoleen jos toiseen aika hyvin!
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  8. #8
    Mulla oli tuollainen vanhemman mallinen mille itellä. Mittaa on kuskille suotu 175 ja itse pidin penkin ja ohjaustangon väliä aika pitkänä. Ei ollut mun mieleinen pyörä ajoasennoltaan.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  9. #9
    Tässä hyvä laite My Webpage Toimii harjoittelussa ja radalla.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  10. #10
    Jees kiitoksia kommenteista ja tarjouksista * ! Luultavasti tuleva pyörä tuodaan Saksasta, kun siellä yksi kaveri asustaa ja on luvannut alustavasti hieman scoutata minkälaista on tarjonta. Lomareissun yhteydessä pitää käydä siellä itsekin koeajelemassa ja ihmettelemässä. Pitänee koittaa saada vähän vertailupohjaa noista uudemmista sekä vanhemmista, jos niissä vaikka huomais jotain eroa?
    Aikamoista hajontaa tuntuisi olevan hinnoittelussa kyllä kun esim. nettimotosta kattelee. Vaan onneksi ei ole kiire kun itse saan tuon rahotuspuolen kuntoon aikasintaan vuoden loppuun mennessä.
    Mites muut vaihtoehdot, jos SV:itä ei oteta lukuun? Vai feidaisko vaan suoriltaan ja alkais keskittyä Aprilia-osastoon niin säästyy kauheelta vaivalta ja hintavertailulta.
  11. #11
    Kaverilla oli -04 Mille ratakäytössä ja vehje toimi kuin kello. Tuon perusteella voisi uskoa, että Mille olisi suhteellisen luotettava myös katukäytössä.

    Tehoja Millessä tuntui olevan ihan mukavasti, sillä itelläni oli tuolloin alla -96 mallinen 750R Suitsa ja samaa tahtia rataa kierrettiin.

    Millellä en ajanut kuin kerran vuonna 2006 ja silloin itselläni oli jo alla 1000R Suitsa.
    Tonnisen jälkeen Mille tuntui melkosen voimattomalta ja tvinien paljon mainostetusta väännöstä ei voinut puhua mitään, plassuhan mille tonniseen verrattuna oli. MUTTA ajoin Milleä radalla jossa vääntö ei niin hyvin esille pääse.

    Sittemmin kaveri otti pyöränsä katukäyttöön, mutta vanha mies kun jo on, niin osti sitten pelin jolla pystyy ajelemaan selkä suorassa...

    Millen kun ostat, niin saat melko luotettavan ja tehokkaan pyörän jossa ominaisuudet ja hinta ovat kohdillaan.
    Ja eikun kaupoille!
  12. #12
    Lainaa (samuelsson @ Elo. 17 2009,09:08) kirjoitti
    Mites muut vaihtoehdot, jos SV:itä ei oteta lukuun? Vai feidaisko vaan suoriltaan ja alkais keskittyä Aprilia-osastoon niin säästyy kauheelta vaivalta ja hintavertailulta.
    SV varmaan on ihan pätevä pyörä myöskin, mutta imho saat paremman alustan omaavan sekä aavistuksen tehokkaamman motin rsv:n kanssa. rsv ei siis kaihda sitä rata-ajoakaan ominaisuuksien puolesta.
  13. #13
    Lainaa (Eroz @ Elo. 15 2009,13:58) kirjoitti
    Kun ottaa huomioon että uuden '08 RSV1000R:n saa 12990 euroon, käytettyjen pyynnit on usein aika kovia.
    Hmm. Mistä moisia saa tuohon hintaan?
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  14. #14
    EE-Speedillä näkys olevan '08 RSV 1000 R 12990e. Plus toimituskulut 600e.
  15. #15
    Nettimoton kautta en löytänyt ainakaan EE-Speediltä tai Tampereen Autocenteriltä enää RSV R:ä. MotoBrosilla on yksi, mutta sen hinta on 13 490e + 600e tk. Vähän (RSV4:n koeajon jälkeen) on alkanut himottamaan RSV R ja juuri tuo uudempi korimalli, jota en ole itse asiassa edes ajanut. Vanhemmasta mallista olen ajanut sekä tavallisen, että R:n (ja Tuonon, sekä Falcon ja Futuran ts. koko malliston aikoinaan..).



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  16. #16
    Lainaa (samuelsson @ Elo. 26 2009,11:38) kirjoitti
    EE-Speedillä näkys olevan '08 RSV 1000 R 12990e. Plus toimituskulut 600e.
    Juu ja sitten ei enää tarvii kuin putket, välitykset ja PC:n + *säädön,sillä -07 ja uudempia ei voi ajaa" ollenkaan" ilman ko. modeja . Ja nyt rahaa onkin jo palanut n.15 000. Ja juuri nämä modit on tehty moneen käytettynä myynnissä olevaan, joka tietenkin vaikuttaa hintapyyntiin.



    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  17. #17
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,19:17) kirjoitti
    Lainaa (samuelsson @ Elo. 26 2009,11:38) kirjoitti
    EE-Speedillä näkys olevan '08 RSV 1000 R 12990e. Plus toimituskulut 600e.
    Juu ja sitten ei enää tarvii kuin putket, välitykset ja PC:n + *säädön,sillä -07 ja uudempia ei voi ajaa" ollenkaan" ilman ko. modeja . Ja nyt rahaa onkin jo palanut n.15 000. Ja juuri nämä modit on tehty moneen käytettynä myynnissä olevaan, joka tietenkin vaikuttaa hintapyyntiin.
    Mikäs noissa vakiona on ongelmana? *

    Edit: Ja onko muuten ns. matkamittarin nollautuminen yhä ongelma näissä uudemmissakin Milleissä?



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  18. #18
    Ite olen vähän alle 170 ja ajelen tonnisella Suzuki Sv:llä, vähän kun olisi rungossa lisää pituutta, niin olisi passeli. Nytkin tulee hyvin toimeen ja varsinkin jos joku hyppää tarakalle, niin ylettää molemmat jalat liikennevaloissa maahan.

    btw pyöräni on myynnissä, mikäli kiinnostaa *
  19. #19
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 26 2009,19:37) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,19:17) kirjoitti
    Lainaa (samuelsson @ Elo. 26 2009,11:38) kirjoitti
    EE-Speedillä näkys olevan '08 RSV 1000 R 12990e. Plus toimituskulut 600e.
    Juu ja sitten ei enää tarvii kuin putket, välitykset ja PC:n + *säädön,sillä -07 ja uudempia ei voi ajaa" ollenkaan" ilman ko. modeja . Ja nyt rahaa onkin jo palanut n.15 000. Ja juuri nämä modit on tehty moneen käytettynä myynnissä olevaan, joka tietenkin vaikuttaa hintapyyntiin.
    Mikäs noissa vakiona on ongelmana? *

    Edit: Ja onko muuten ns. matkamittarin nollautuminen yhä ongelma näissä uudemmissakin Milleissä?
    Lamba säätää vakiona tosiaankin laihalle ja Map2 ei onnistu korjaamaan kaikkia nypytyksiä vaikka lambdan ohittaakin. Ja tuon eron huomaa parhaiten kun ajaa Map2 vehkeen ja sen jälkeen PC-3 vehkeen, niin on se ero helposti huomattavissa. Ei ainakaan -07 mittari temppuile kuten esim. -04 joissa myös päivitetty mittari kiukutteli(ei voinut huoltovaloa nollata eikä kelloa säätää)
    Ja jos Apriliaan päädyt niin ehdottomasti "Uusikoppainen" eli RSV -04 alk. Tuono -06 alk. Ero on HUIMA vanhempiin . Uudemman eduksi tietenkin. Ja aja myös SV, niin huomaat miksi Aprilia on niin maukas!!



    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  20. #20
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,20:04) kirjoitti
    Ja jos Apriliaan päädyt niin ehdottomasti "Uusikoppainen" eli RSV -04 alk. Ero on HUIMA vanhempiin . Uudemman eduksi tietenkin. Ja aja myös SV, niin huomaat miksi Aprilia on niin maukas!!
    Joo, näillä näkymin jos tulee Aprilia, niin tulee 07-09 RSV R. Rupesi vaan nyt epäilyttämään, kun ei huvittaisi ruveta PC ja putkiostoksille heti. Kuten mainitsin olen ajanut vanhan Millen molemmat versiot ja uuden RSV4:n, mutta tuo 04-09 on jostain syystä jäänyt ajamatta.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  21. #21
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 26 2009,21:17) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,20:04) kirjoitti
    Ja jos Apriliaan päädyt niin ehdottomasti "Uusikoppainen" eli RSV -04 alk. Ero on HUIMA vanhempiin . Uudemman eduksi tietenkin. Ja aja myös SV, niin huomaat miksi Aprilia on niin maukas!!
    Joo, näillä näkymin jos tulee Aprilia, niin tulee 07-09 RSV R. Rupesi vaan nyt epäilyttämään, kun ei huvittaisi ruveta PC ja putkiostoksille heti. Kuten mainitsin olen ajanut vanhan Millen molemmat versiot ja uuden RSV4:n, mutta tuo 04-09 on jostain syystä jäänyt ajamatta.
    Kylä sliparien vaihdolla ja map2:llakin alkuun pääseen. Kevyesti alle tonnin juttu riippuen tietty slipareista. Eturattaatkaan ei paljon maksa jos heittää sen piikkiä pienemmän eteen ja kattoo, miltä tuntuu. Ite olen tuoreempaa Tuonoa testannut ja itellä siis tuo vanhempi versio. Ero ei ole huima mutta toki eroa on. Tunnistaa kyllä samanoloiseksi pyörät. Uudempi on vaan vähän ketterämpi. Pätee varmaan RSVR:ään kans...Ite fanitan sattuneista syistä vanhempaa vuosikertaa
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  22. #22
    Tuonoista ostaisin mieluiten sen pronssin 03-04 (?) mallin. Se kun on niistä nätein ja koeajosta jäi oikein hyvä maku. Pitää nyt vielä miettiä lähdenkö koeajamaan RSV R:ää.. Ajamallahan se selviäisi, että pystyykö olemaan slipareitta lainkaan.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  23. #23
    Ensi vuodelle mahdollisesti tuleva uusi Tuono RSV4:n koneella saattaisi olla aika mielenkiintoinen laitos:
    http://www.apriliaforum.com/forums/s...d.php?t=180112
    ZH2 2020
  24. #24
    Lainaa (Attitude @ Elo. 27 2009,11:41) kirjoitti
    Ensi vuodelle mahdollisesti tuleva uusi Tuono RSV4:n koneella saattaisi olla aika mielenkiintoinen laitos:
    http://www.apriliaforum.com/forums/s...d.php?t=180112
    Kylläpä näyttää hyvältä Tuono
    Lahjattomat treenaa
  25. #25
    V4 vaan on - minun mielestäni - sieluttomampi voimanlähde kuin V2.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  26. #26
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,19:17) kirjoitti
    -07 ja uudempia ei voi ajaa" ollenkaan" ilman ko. modeja .
    Täytyy sanoa, että lainausmerkeistä huolimatta tämä on hiukan raju kommentti. Vakiota juuri ajaneena sanoisin, että ainoa todellinen ongelma on liikkeelle lähdössä paikaltaan. Muuten ei nyi, eikä pauku menee tasaisesti ja kunhan pitää kierroksia vähintään sen 3000rpm ei ole mitään suurempia ongelmia. Eli voi hyvin ajaa täysin modaamatta.

    Uskon toki sen, että paranee vielä paljon modauksilla.

    Kuten toisessa ketjussa kirjoitin on mulle suurin ongelma polvikulmassa. Pitäisi saada tappeja vähän alaspäin. Tietääkö kukaan saako valmista settiä jostain? Millähän hakusanalla tuota englanniksi alkaisi hakea?
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  27. #27
    Lainaa (Juikka @ Elo. 27 2009,11:59) kirjoitti
    Lainaa (Attitude @ Elo. 27 2009,11:41) kirjoitti
    Ensi vuodelle mahdollisesti tuleva uusi Tuono RSV4:n koneella saattaisi olla aika mielenkiintoinen laitos:
    http://www.apriliaforum.com/forums/s...d.php?t=180112
    Kylläpä näyttää hyvältä Tuono
    Kyllä on jo sen verran hyvännäköinen, että jos ensi vuonna on vaihto ajankohtainen on tuono ihan varteenotettava vaihtoehto... Tykkään
    Suzuki SV1000s '03 - V for Power
    Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
  28. #28
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 31 2009,19:40) kirjoitti
    Kuten toisessa ketjussa kirjoitin on mulle suurin ongelma polvikulmassa. Pitäisi saada tappeja vähän alaspäin. Tietääkö kukaan saako valmista settiä jostain? Millähän hakusanalla tuota englanniksi alkaisi hakea?
    Klak
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  29. #29
    Kiitos, löysin tuon vahingossa itsekin jo.

    http://www.af1racing.com/store/Scrip...?idproduct=946

    Tuo käsittääkseni ajaisi asian myös alaspäin, toisin kuin monet muut, jotka vain nostavat ratakäyttöön. Aika vähän laskisi, mutta saattaisihan tuo riittää.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  30.  
  31. #30
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 31 2009,19:40) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Elo. 26 2009,19:17) kirjoitti
    -07 ja uudempia ei voi ajaa" ollenkaan" ilman ko. modeja .
    Täytyy sanoa, että lainausmerkeistä huolimatta tämä on hiukan raju kommentti. Vakiota juuri ajaneena sanoisin, että ainoa todellinen ongelma on liikkeelle lähdössä paikaltaan. Muuten ei nyi, eikä pauku menee tasaisesti ja kunhan pitää kierroksia vähintään sen 3000rpm ei ole mitään suurempia ongelmia. Eli voi hyvin ajaa täysin modaamatta.

    Uskon toki sen, että paranee vielä paljon modauksilla.

    Kuten toisessa ketjussa kirjoitin on mulle suurin ongelma polvikulmassa. Pitäisi saada tappeja vähän alaspäin. Tietääkö kukaan saako valmista settiä jostain? Millähän hakusanalla tuota englanniksi alkaisi hakea?
    Voi varmaankin ajaa modaamatta, ajaahan jotkut jopa vakiolla ..:llakin ja muka on hyvä vehje. Mutta nyt kun olet ajanut vakion , niin kokeile laite jossa on putki ja välitykset vaihdettu sekä PC säädettynä kiihdytyspumpun kera. Sitten vasta tiedät miten "huono" se vakiona on. Jo pelkästään tyhjäkäynnin Co-arvo on vakiossa niin kaukana V-2 moottorin vaatimasta arvosta joten kaasuun vastaavuus ei todellakaan ole hyvä. 1 ja2 sylinteriset varsinkin tykkää että pohjalla on vahva seos ja kiihd.pumpulla saadaan rikasta seosta kaasua avatessa. Kokeile itse ja huomaa ero varsinkin tyhjäkäynti-4000 kierrosta alueella.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen