Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Myynnissä näkyy olevan saman vuosimallin kaasutin ja ruiskuversioita.Kumpi parempi? Miksi? Onko merkitystä kumpi? Kyse vuosimallien 2003-2008 laitteista.
  2. #2
    Makuasia. H-D:hen tulee aina saamaan varaosia tai parempia after-market osia eli kyllä ruiskunkin uskaltaa ostaa. Ensimmäiset ruiskut eivät kuulemma olleet niin hyviä kuin uudemmat ja alihankkija vaihtui varmaankin 2003 tienoilla. Itsellä on 2005 V-Rod ja 2007 Ultra. V-Rodissa on Powercommander ja sillä olen sen säätänyt persetuntumalla. Ultraan vaihdoin koko ruiskun 58 mm runkoiseksi (alkuperäinen oli 50 mm) ja Daytona twintecin elektroniikan, jossa on 2:lla lambdalla takaisinkytketty säätö eli säätyy pääosin ajamalla. Sytkäennakon kanssa tappelin aikani kun nakutuksenestoa ei tuossa ole.
    Mutta isokin kone toimii erinomaisesti esim. Mikunin kaasarilla. itsellä oli aikoinaan 124 S&S kone ja siinä 48 mm Mikuni, joka oli helppo säätää myös ajamalla. Neulaa, pääsuutinta ja pikkualueen suutinta siinä vaihtelin ja hyvä tuli. Pienempiin koneisiin rittää 42 mm tai 45 mm kaasari. Keihinkin on ihan hyvä.
    Oma valinta olisi kuitenkin ruisku.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  3. #3
    Omassa ruisku ja sama kone kuin samanikäsissä (ja vanhemmissa) muissa Harrikoissa. Ruiskun toimintaan olin tyytyväinen jo ennen T-Maxin(samantyyppinen tsydeemi kuin tuossa mikkoylin mainitsemassa Daytona Twintecissa) asennusta. Nyt olen erittäin tyytyväinen! HD:n kaasarikoneita monet pitkään harrastaneet kehuvat, sen säätöjen ja ongelmien ratkaisujen helppouden vuoksi, mutta kyllä mä itse silti ruiskun toimivuuteen luotan. Myös seuraavaa Harrikkaani valitessani. Tosin en silti kaasarikonetta hylkää, jos sopiva sellainen pyörä vastaan tulisi...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  4.  
  5. #4
    Mulla on kaikissa harrikoissa ollut kaasari, ruiskukokemukset on tosta buellista. Toimivuus on ok molemmissa, d-i-y -miehelle kaasari on tietty helpompi ja halvempi säätää... Ruisku taas toisaalta säätää itse itsensä tiettyyn pisteeseen asti, mutta loppujen lopuksi yleensä tarvitaa joku suht' hinnakas lisäkikkare tai race ecm. Vähän arveluttaa myös ruiskuun liittyvän elektroniikan määrä sekä "ylimääräiset" osat kuten esim. bensapumppu eli sit kun pyörä alkaa tulemaan sopivaan ikään, löytyy enemmän korjauskohteita (potentiaalisesti arvokkaita sellaisia).

    Mutta aika näyttää, jollei buellin ruisku aiheuta ongelmia seuraavan kymmeneen vuoteen niin ehkäpä mäkin olen myyty Toistaiseksi kuitenkin luotan enemmän kaasariin...