Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 79:sta
  1. #31
    Juuri palattu viikon Alppireissulta ja testailtu Nokia E71 navigointia. Ennen reissua ladattu OVI-kartat puhelimeen. Tuloksena se, että navigointi ei toiminut missään vaiheessa. Yritin navigointia niin Munchenin keskustassa kuin Alpeillakin ja koskaan en saanut sijaintia selville. Kokeilin eri asetuksilla, mutta tuloksetta. Aavistelin tätä jo ennen reissua ja paperikartat oli mukana. Datasiirto ei siis ollut päällä missään vaiheessa. En tiedä oliko joku asetus vielä pielessä, mutta ei tarvitse enää luottaa Noksun "ilmaiseen" navigointiin ulkomailla.
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  2. #32
    Lainaa (Lates @ Kesä. 27 2010,14:59) kirjoitti
    Juuri palattu viikon Alppireissulta ja testailtu Nokia E71 navigointia. Ennen reissua ladattu OVI-kartat puhelimeen. Tuloksena se, että navigointi ei toiminut missään vaiheessa. Yritin navigointia niin Munchenin keskustassa kuin Alpeillakin ja koskaan en saanut sijaintia selville. Kokeilin eri asetuksilla, mutta tuloksetta. Aavistelin tätä jo ennen reissua ja paperikartat oli mukana. Datasiirto ei siis ollut päällä missään vaiheessa. En tiedä oliko joku asetus vielä pielessä, mutta ei tarvitse enää luottaa Noksun "ilmaiseen" navigointiin ulkomailla.
    tänään tulin reissulta ja kuinka ollakkaan navigoin onnistuneesti Noksun 5800:lla munshenissa hotelliin ja hyvin pelasi. Ja alppien eteläpuolella käytin sitä trakkerina ja hyvin piirsi reitin talteen.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  3. #33
    Täällä on pelkästään positiivisia kokemuksia Ovi mapsin käytöstä. Luurina on Nokia N86 8mp. Viime keväänä ajoin autolla Suomesta Macedoniaan. Reitti: Suomi, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Unkari, Serbia ja Macedonia. Latasin kartat etukäteen puhelimeen ja kytkin A-GPS:n pois käytöstä. Aina löydettiin perille ja hotellejakin ihan kiitettävästi. Ilman A-GPS:sää signaalin löytäminen kesti minuutista 5 minuuttiin liikkeessä ja paikallaan hieman nopeammin. Kartat olivat selkeät ja helppolukuiset ja ilmainen navigointi toimi mielestäni täysin riittävästi. En ainakaan itse kaivannut ns.autonavigaattoria. Jalan liikkuessa esim. Sofiassa löysimme mielenkiintoisia paikkoja navigaattorin avulla.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  4. #34
    Reilu viikko Norjassa vuoristoisella alueella ja nokian X6 oli gepsinä.
    Toimi älyttömän hyvin ja jopa monissa tunneleissa pysyi kartalla, mitä vähän ihmettelin. Pitkissä tunneleissa sanoi pari kertaa, että gps-signaali kadotettu, ei muuta. Koko matkan aikana en käyttänyt a-gps:ää.
    Pan European 1300
  5. #35
    Lainaa (-Harza- @ Elo. 13 2009,10:26) kirjoitti
    Omat kokemukseni ovat pelkästään positiivisia, mutta Norjan vuoristossa en tosin ole ajellut. Viime kesänä kolmen viikon Keski-Euroopan reissu hoitui N95:llä (sisäinen GPS, A-GPS ei käytössä) ja tänä kesänä kävimme Etelä-Kroatiassa E51:n ja LD-4W:n ohjaamina (ilman A-GPS:ää). Signaali ei kadonnut Alpeilla eikä muuallakaan.
    Luoko muiden N95.set kuin nopeasti yhteyden sateliitteihin? Mulla kerstää ikuisuuden 5-10 min ja välillä ei saa yhdistettyä ollenkaan. Ollut tosi heikkoa tuo... uudesta asti. Luulin et ominaisuus ja kiroilin vaan * Puhelinsoftat on uusimmat.



  6. #36
    Lainaa (Joke @ Elo. 13 2009,09:49) kirjoitti
    Meni kesän Norjanreissulla sen verran hermot noihin Nokian navigointi-puhelimiin, että piti oikeen kirjoittaa topicci. Olen jo useamman vuoden navigoinut mp-käytössä puhelimilla, mutta pelkästään Suomessa. Toimii yleensä kun junan vessa, Helsingin keskustassa kadottaa välillä signaalia. Tänä kesänä lähdettiin Norjaan pariksi viikoksi, ja yllätys olikin melkoinen, kun puhelimen sisäisen GPS:n herkkyys ei riittänytkään vuoristoisissa olosuhteissa. Mukana oli kaksi puhelinta, 6220 Classic ja 6210 Navigator, molemmat yhtä epäherkkiä. Lisäksi Nokia Maps 2.0 kävi hakemassa puolen tunnin välein uuden A-GPS filen (paikannustiedosto), joka teki datasiirtomaksua parinkympin verran! Jos A-GPS:n otti pois päältä niin laite ei pysynyt kartalla sitä vähääkään! Onneksi oli hyvät paperikartat mukana!

    Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia Nokialaisten kanssa?

    Suomeen päästyä ostin halvan autonavin, lisää juttua Garagessa, kliks
    Alkukesästä 2010 viikko norjassa, mukana nokian 5800xprs sekä erillinen bluetooth gps-mokkula.
    Puhelimen oma gps on ihan paska, mutta erillisellä mokkulalla toimi hyvin.

    2009 reissulla samanlaiset kokemukset kuin sinullakin, onneksi oli autonavi ja kartat mukana. Sempä takia ostinkin sitten erillisen gps-mokkulan. Radallakin toimii huomattavasti paremmin race chronon kanssa.

    Ei jääny moitittavaa tuosta ovi maps:sta kuin leirintäalueiden puuttuminen hakuvalikoista.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  7. #37
    Lainaa (Lates @ Kesä. 27 2010,14:59) kirjoitti
    Juuri palattu viikon Alppireissulta ja testailtu Nokia E71 navigointia. Ennen reissua ladattu OVI-kartat puhelimeen. Tuloksena se, että navigointi ei toiminut missään vaiheessa. Yritin navigointia niin Munchenin keskustassa kuin Alpeillakin ja koskaan en saanut sijaintia selville. Kokeilin eri asetuksilla, mutta tuloksetta. Aavistelin tätä jo ennen reissua ja paperikartat oli mukana. Datasiirto ei siis ollut päällä missään vaiheessa. En tiedä oliko joku asetus vielä pielessä, mutta ei tarvitse enää luottaa Noksun "ilmaiseen" navigointiin ulkomailla.
    Toimiiko taivasalla? Mulla toimii heikosti kun autossa on lämpöä heijastava tuulilasi lämmitysvastuksilla. Ei toimi kyllä oikein mikään gepsi ilman ulkoantennia/sivulasiantennia

    Just joo mistähän sain päähäni että olet autoillut alpeilla Kyllä mulla e71 toimi ainakin kaupungissa ilman agps



    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  8. #38
    N97 minillä on menty "heittämällä" Hampurin hotelliin. Pariisissa sen avulla käveltiin nähtävyydeltä toiselle. Ei moittimista.

    A-GPS pois käytöstä ulkomailla=kestää kauemmin löytää satelliitit, mutta kun löytää niin samalla tavalla navigointi toimii...
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  9. #39
    Mulla on E71 ja siinä Ovi Maps. Olen ladannut tarvitsemani kartat (Suomi, Saksa) sinne etukäteen.

    Täältä ja muualta lukemani perusteella luulin, että sen jälkeen voin käyttää sitä offline-tilassa, ja silti paikkojen haut jne toimisi. Nyt olen huomannut, että offline-tilassa vain osa Suomen kadunnimistä löytyy, osa ei. Kun vaihdan online-tilaan, kaikki löytyy.

    Tämä ei Suomessa varmaan ongelma, mutta jos käyttäsin tota Saksassa, online-tilassa ilmeisesti alkaisi tulla mukavasti datasiirtomaksuja.

    Onko muilla ollut samaa ilmiötä ja onko tiedossa jotain fiksiä tuohon?

    Ja toinen kysymys: pystyykö E71:een lataamaan Ovi Mapsin tai muuta kautta valmiita reittejä?

    Olen yrittänyt saada siirrettyä sinne Garminin gpx-tiedostoja. Sain selville sen verran, että GPSBabel-softalla sain gpx:t muunnettua E71:n ymmärtämään lmx-muotoon (toivottavasti muistin tiedostopäätteet oikein). Lmx-tiedoston saa siirrettyä sitten kännyyn, ja siitä saa kohteet yksitellen katsottua kartalta, mutta se ei ole reitti, ainoastaan lista kohteita. Miten ne saisi sinne reitteinä?

    No pistetään kolmaskin: koska ei jaksa pelleillä tuon E71:n kanssa, eikä huvittaisi sijoittaa useaa satasta mp-navigaattoriin, olen etsinyt halpaa autonavigaattoria, jossa olisi 3,5mm kuulokeliitäntä ja johon voisi ladata yleisimpiä reittiformaatteja (Garminin gpx ja TomTomin itn). Ei meinaa löytyä kuulokeliitännällisiä, ehdotuksia?

    Vai täyttäisikö Garmin Mobile XT E71:een ladattuna nuo kriteerit?

    E: lisätty neljäs kysymys *



    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  10. #40
    Minulla on suomipuhelimena kanssa tuo E71 ja Saksassa käytin navigaattoria justiin reilun viikon ajan satunnaisesti kaupungin keskustassa etsiessäni paikkoja jalkamiehenä. Saksan kartan olin ladannut etukäteen ja käytin offline-tilassa. Sitten jossain välissä tuli saunalahden tekstiviesti, että joku dataturvaraja on täynnä, joku 60-80 euroa. Jossain välissä tuo on mennyt verkkoon, enkä ole asiaa huomannut. Hyvä, että tuommoinen dataraja on olemassa, vaikken mielestäni sitä ole pyytänytkään. En kyllä ymmärrä, että mitä se verkolla tekee, jos kartat on etukäteen koneessa. Käytin kyllä hakua jonkin verran.

    Sinänsä ihan hyvä mielestäni tuo Nokian navigaattori. Täytyy vaan tutkia tarkemmin, miten tuo verkkoyhteys menee itsestään päälle, vai onko siinä jokin bugi.
    Dixi et animam levavi
  11. #41
    Lainaa (hesekie1 @ Elo. 25 2010,21:58) kirjoitti
    No pistetään kolmaskin: koska ei jaksa pelleillä tuon E71:n kanssa, eikä huvittaisi sijoittaa useaa satasta mp-navigaattoriin, olen etsinyt halpaa autonavigaattoria, jossa olisi 3,5mm kuulokeliitäntä ja johon voisi ladata yleisimpiä reittiformaatteja (Garminin gpx ja TomTomin itn). Ei meinaa löytyä kuulokeliitännällisiä, ehdotuksia?
    ite oon katellu Beckeri crocodilea tai noita edullisempia perusmalleja juurikin tuon 3.5mm liitännän ja ämpärisoittimen takia:

    Becker pixmanian listoilla

    kokemusta noista laitteista ei oo.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  12. #42
    Lainaa (hesekie1 @ Elo. 25 2010,21:58) kirjoitti
    Ja toinen kysymys: pystyykö E71:een lataamaan Ovi Mapsin tai muuta kautta valmiita reittejä?
    Ovi Mapsissa teet reitin ja tallennat. Sitten puhelimen Navigaattorista sykronoit ovi-tilin kanssa.

    Varoitus vaan, että se reitti ei välttämättä toimi. Kesälomareissulle(Suomessa) olin tehnyt reitin pikkuteitä pitkin, mutta Navi ei seurannut sitä reittiä vaan oli koko ajan kääntymässä johonkin. Ilmeisesti missaisi jonkun reittipisteen. Taas vissiin käyttäjässä vika..



    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  13. #43
    harmi että se toinen kotimainen menehtyi ennenaikaisesti.
  14. #44
    Kesällä kävimme Barcelonassa ja koko reissu tehtiin E90 opastamana. Hyvin toimi, ainoana miinuksena mieleen jäi karttojen päivityksien puuttuminen espanjan osalta ts. siellä on valtava buumi korvata risteykset liikenneympyröillä ja siellä tapahtui " kommunikaatio" virheitä. Jopa kaupungissa pienillä kaduilla korkeiden talojen välissä yhteys toimi. Mulla oli kaikkien maiden kartat tallennettuina, eli käytin vain sisäistä gps.
    Varadero -03
    Suzuki gs1000g -80
    MB 190E -90
    Puch Maxi -78
  15. #45
    Lainaa (mikko2 @ Maalis. 28 2010,19:05) kirjoitti
    Lainaa (Wild kongari @ Maalis. 28 2010,18:29) kirjoitti
    Lainaa (mikko2 @ Maalis. 28 2010,17:58) kirjoitti
    Lainaa (Ampparix @ Maalis. 28 2010,17:22) kirjoitti
    Nokian navigaattorilla ajelin toissakesän ihan vaan Ruotsissa vajaan viikon. Helvatun helvattu, lasku oli navigoinnin osalta 200 eskoa!!
    Niin siis tarkoitat varmaankin sitä dataliikennettä mitä tuo Maps ja muut appikset käytti sen viikon aikana?

    Moisen estämiseksi kannattaa ladata tarvitsemansa kartat puhelimeen jo ennen reissua PC:ltä, valita pelkkä GPS käyttöön A-GPS:n sijaan sekä laittaa kaikki datan käyttöä vaativat asetukset (traffic info, synkka jne) manuaalille.

    Br, Mikko
    Mutta eikös tuo Nokian uusin "ilmainen" kartasto tarvitse datasiirtoa ainakin, jos etsii osoitetta navigointia varten.
    Ei vaan off-line search on myös tuettu. Vaatinee kuitenkin sen, että ko alueen kartat on siis etukäteen ladattu puhelimeen.

    Br, Mikko
    Latasin kartat N95:seen ja se ei todellakaan löydä yhtään mitään offlinenä. Tai no, kaupungin sijainnin löytää, mutta ruutu näkyy vain harmaana siinä ympärillä. Onlinenä hakee katutiedot yms. siihen. Tätä saa tosin korjattua niin, että hakee Ovi karttasivulla netissä sen kaupungin, merkkaa suosikkeihin ja sitten synkkaa puhelimen kanssa. Sen jälkeen katutiedot löytyy. Eli jos tietää etukäteen minne on menossa, niin paikanpäällä voi sitten katsella sitä karttaa.

    Reitin voi suunnitella netissä ja siirtää puhelimeen, mutta itselläni ainakin karttasovellus kaatuu siinä vaiheessa kun se alkaa laskemaan sitä reittiä.

    GPS:n yhdistämiseen vinkkinä, että laittakaa se puhelin johonkin metalliselle alustalle. Esim auton katolla GPS löytyy suht pikaisesti. Tässä tietysti vaarana unohtaa se luuri sinne liikkeelle lähdettäessä.



    KTM 990 Adventure
  16. #46
    Yllättävän paljon noi vaihtelee, aiemmat mallit mitä kokeilin, oli aikalailla *
    -Olen siis ennen työni puolesta saanut niitä koekäyttöön...Nyt kun piti hankkia ihan omalla rahalla luuri, niin 5230 perus-kosketusnäyttö toimii yllättävänkin hyvin. Saa fiksin sisätiloissakin, ja nopeesti vielä.
    Koekäytössä ollut e7:kin, joka toimii hyvin sekin, paitsi ettei ääntä saa ohjattua handsfreehen. Tai sitten en osaa...tai viitsi.
    Mut sinänsä noi pysyy kartalla kyllä ja tossa 5230:ssa hintalaatusuhdekin kohdallaan. Ja luurin mukana tuli jopa telinekin, minkä pikku askartelulla sai mopoonkin *
    Veturi
  17. #47
    Lainaa (Banned @ Kesä. 20 2011,13:01) kirjoitti
    Latasin kartat N95:seen ja se ei todellakaan löydä yhtään mitään offlinenä. Tai no, kaupungin sijainnin löytää, mutta ruutu näkyy vain harmaana siinä ympärillä.
    Tuo Ovi Mapsin offline haku on todellakin hieman kummallinen, esim. jos olen kartalla zoomautuneena pk-seudulle niin se ei löydä kotiosoitetta Vaasasta.
    Jos taas zoomaan ulos tai siirrän kartta niin että se on edes hieman "tontilla" niin löytyy heti *
  18. #48
    Lainaa rauman kirjoitti Katso viesti
    N97 minillä on menty "heittämällä" Hampurin hotelliin. Pariisissa sen avulla käveltiin nähtävyydeltä toiselle. Ei moittimista.

    A-GPS pois käytöstä ulkomailla=kestää kauemmin löytää satelliitit, mutta kun löytää niin samalla tavalla navigointi toimii...
    Tarkennetaan vähän. A-GPS ei nopeuta fixiä, se vaan kolmiomittaa tolpista summittaisen sijainnin. Itselläni käytössä on htc Desire ja roisketiivis kotelo tangossa. Kokemuksia Vain suomesta jossa googelin navigointi toiminut kun junan vessa
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  19. #49
    Applen 3gs:llä ja naviconin softalla Madeiran ajelut sujuivat mallkikkaasti. Jopa tunneleista ulostullessa päästiin parissa sekunnissa taas kartalle. Kotimaassa en muuta ole käyttänyt en mopolla enkä autolla.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  20. #50
    Mites noi kännykkänavigoinnit toimii taskusta? Ajatuksena, että pitäis puhelinta ajon aikana taskussa ja ottais ajo-ohjeet bluetoothilla kypäräpuhelimeen.
    Puhelimen vaihtokin olisi edessä, joten mielipiteitä: Android ja navisofta vai Nokia Nokian Kartat-ohjelmalla?
  21. #51
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Tarkennetaan vähän. A-GPS ei nopeuta fixiä, se vaan kolmiomittaa tolpista summittaisen sijainnin. Itselläni käytössä on htc Desire ja roisketiivis kotelo tangossa. Kokemuksia Vain suomesta jossa googelin navigointi toiminut kun junan vessa
    Millä sait Googlen navigoinnin pelaamaan? Roottauksen kautta turastelemalla?

    edit: Itse itselleni vastaten: Eipä se näköjään roottia vaadikaan: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1007132
    Viimeksi muokannut: parrukeisari; 11.01.2012 klo 19:03.
    Savosta tulossa, helevettiin mänössä.
    K5 GSX-R 600
  22. #52
    Lainaa parrukeisari kirjoitti Katso viesti
    Millä sait Googlen navigoinnin pelaamaan? Roottauksen kautta turastelemalla?

    edit: Itse itselleni vastaten: Eipä se näköjään roottia vaadikaan: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1007132
    Jep BRUT modi käyttöön Ääni opasteet tosin on niin kauheet että niitä ei kyllä voi käyttää
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  23. #53
    iPhone 4 ja TomTom Europe on toiminut todella hyvin! Testattu Suomi - Ruotsi - Saksa - Ranska -reissulla.
  24. #54
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Mites noi kännykkänavigoinnit toimii taskusta? Ajatuksena, että pitäis puhelinta ajon aikana taskussa ja ottais ajo-ohjeet bluetoothilla kypäräpuhelimeen.
    Puhelimen vaihtokin olisi edessä, joten mielipiteitä: Android ja navisofta vai Nokia Nokian Kartat-ohjelmalla?
    Navigoinnista en tiedä kun en ole ihmeemmin käyttänyt, mutta Nokia 5800 oli Rukan rintataskussa kun ajoin Perugiasta Trentoon ja trakkerin mukaan oli puhelin GPS-signaalissa kiinni koko matkan.
    Trentossa alkoi sataa ja rankasti, joten laiton kännyn muovipussiin ja paidan rintataskuun vai oliko se puvun povitaskuun ja signaali alkoi jo karkailemaan. Tosin vain siinä pahimman sateen kohdalla jolloin ajelin kiertotietä jonkun kukkulan rinteillä. Sitten kun sade jo vähän hellitti ja maasto oli tasaisempaa niin puhelin nappasi kaikki GPS-signaalit kiinni.

    Eli riippuu varmaan puhelimesta, taskusta, maastosta ja säästä, että toimiiko vai ei.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  25. #55
    Viime kesänä tuli pyöräreissuilla käytettyä Nokian E7:n navigaattoria aika paljon. Sama vekotin oli tammikuussa suunnistusapuna parin viikon ajan Floridassa autolla liikkuessa. Ei valittamista.
  26. #56
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Jep BRUT modi käyttöön Ääni opasteet tosin on niin kauheet että niitä ei kyllä voi käyttää
    oletko tätä käyttänyt eli meneekö rahat hukkaan? https://market.android.com/details?i...=search_result
  27. #57
    Onko kukaan testannut tätä -> http://www.sygic.com/en/android Feature-listan mukaan olisi aika kattavat ominaisuudet.
    https://reissu.org
  28. #58
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan testannut tätä -> http://www.sygic.com/en/android Feature-listan mukaan olisi aika kattavat ominaisuudet.
    On käytössä ja toimii hyvin, joka kerta perille opastanut kun tarvittu ja ominaisuuksia riittää, suositella voi.
  29. #59
    iPhone4S omistajia? Kiinnostaisi tietää miten glonass kattaa tuolla pohjoisemmassa. Paperikarttaa en kyllä jättäisi reissusta vaikka miten ois hieno navi.
    990 SM -08
  30.  
  31. #60
    Lainaa Lates kirjoitti Katso viesti
    Juuri palattu viikon Alppireissulta ja testailtu Nokia E71 navigointia. Ennen reissua ladattu OVI-kartat puhelimeen. Tuloksena se, että navigointi ei toiminut missään vaiheessa. Yritin navigointia niin Munchenin keskustassa kuin Alpeillakin ja koskaan en saanut sijaintia selville. Kokeilin eri asetuksilla, mutta tuloksetta. Aavistelin tätä jo ennen reissua ja paperikartat oli mukana. Datasiirto ei siis ollut päällä missään vaiheessa. En tiedä oliko joku asetus vielä pielessä, mutta ei tarvitse enää luottaa Noksun "ilmaiseen" navigointiin ulkomailla.
    Mulla oli ihan vastaavanlaisia kokemuksia Intiassa puolitoista vuotta sitten. Pyörällä ei siellä tullut ajeltua, mutta ympäri maata tuli koitettua navigointia junassa ja keskustoissa. Kertaakaan en saanut sijaintia. Kävin itsekin katselemassa asetuksia ja odottelin ties miten pitkään, mutta ei vaan toiminut.

    Kartat olin ladannut etukäteen, enkä käyttänyt A-GPS:ää. Puhelimena N97 mini.
    Tuo on kyllä joskus toiminu Suomessakin vähän huonosti, eikä aina ole löytänyt edes taivasalla sijaintia. Toisinaan taas toimii hyvin.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen