Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    nyt mittarissa 97000km. Mun ajamana on tullut 30000km.

    Rupesin tossa miettimään että mitä sitä talvella tekisi enkä oikein keksinyt muuta kuin tulppien vaihdon.

    Venat säätyy hydraulisesti mutta joko ne nyt olisi vaihtokunnossa? Mitä hyötyä tosta voisi olla, haittahan olisi vaan rahallinen.

    Mitä muuta, nokkaketjut, kiristimet...

    Nesteitä nyt täytyy juoksuttaa, syylari, jarru ja iskarit. Niin ja delvacit ja jarrupalat kanssa.

    Osia olen ostellut tuolta:
    Cronwall
    Onko parempia paikkoja tiedossa jollain?
    Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
    Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
  2. #2
    Onko se 1500 cc ja onko siinä muovinen öljypumpun hamppi niinku tuossa vn 1500 Classicissa? Jos on, niin vaihda se. Itsellä just kone auki, kun hamppi hajos. Ei onneksi muuta hajonnu. Osia ootellu kohta 3 viikkoa..
  3. #3
    Nokkaketjun kiristimien jouset siihen on vaihdettu muistaakseni noin 65000 km kohdalla. Jos nyt kyseessä on sama pyörä (villi arvaus)
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  4. #4
    On se sama pyörä. *

    Hvetin hyvin on mopo pelannut, aina ekalla käyntiin etc.. Ainoat ongelmat on ollut käyttäjän tekemiä kun on unohtunut kiristää pultit puolessa välissä kesää ja niitä on putoillut maantielle
    Alkuviikon Saimaan kierroksen jälkeen molemmat putket oli takaa irti. Tossa on nyt suorat putket eli kiinnitys on vaan pytyn kyljessä ja takana. Äänet melkein hävettää.

    Tota hamppi homaa pitää tutkia, ei mitään tietoa tässä vaiheessa, kiitos vinkistä.
    Juu ja on 1500cc



    Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
    Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
  5. #5
    Uteliaana kysyn.
    Miten pyöränlaakerit, kun nyt olet ajanut jo 90 000?
    Onko koskaan vaihdettu?
    Etupumput, oletko aukonut?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  6. #6
    Laakerit vaikuttaa ihan oklta. Pöytälaatikossa on uudet mutta en ole vielä ryhtynyt vaihtamaan kun tuntuu ettei syytä ole. Sama juttu ohjauslaakerin kanssa.

    Etupumppujakaan en ole aukonut, tästä epäilen että kun ensi talvena auon niin voi tulla iso muutos ominaisuuksiin, ehkä. Joskus käy niinkin että kun auon huoltaakseni niin hetken päästä tarttee ostaa uutta tilalle

    Onko Cutella kokemusta vai onko sama juttu kun mulla että alkaa arveluttaa kun "mitään ei tartte tehrä"


    Pyörä on Basicin vanha, eikä se ole kertonut vaihtaneensa kuin noin ketjukiristimen jouset.

    Nyt meni muuten nopeusmittarin vaijeri poikki, uusi löytyi Stromilta 19€.
    Lopun alkua?
    Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
    Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
  7. #7
    Nopeusmittarin vaijerit on kulutustavaraa, niitä kuluu noin 15tkm välein.
    Etupään öljyt tuli kerran vaihdettua kun mittarissa oli jotain 30tkm, tuskin on sen jälkeen vaihdettu. Ei siihen tarvinnut juuri mitään tehdä, pelas niin hienosti. Perushuoltoja, eli nesteen vaihtoja ja sen sellaisia.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  8. #8
    VN 1500. Mikä on öljypumpun hamppi? *Onko se motin pohjalta löytyvä pitkänomainen sihti?

    Nimim. tavallinen hamppi
  9. #9
    Se on öljypumpun hammasratas. Alkuperäinen on muovinen, joka hajoaa. Ja jotta sen saa vaihdettua, pitää koko kone purkaa, ellei sitten tilaa sitä amerikan äijän tekemää hammasratasta, jonka saa paikalleen ottamalla pelkän kytkimen puolen sivuposken irti. Itse tilasin oikean ja käytin koneen auki. Torstaina sain uuden, joka on metallia ja pyörä jälleen kasassa.

    Eli hamppi tarkoittaa myös hammasratasta..
  10. #10
    Milläs öljyillä olette ajellu tollasia km määriä isolla väinöllä?Ei mitään delvac mainoksia mielellään.Omassa ollut motul 5100 ja nyt hondan gn4 10w-40,ei ainaskaan huonommaksi menny noilla hondan litkuilla,taitaa vaihtua nuo jatkossakin,tuskin vaikutusta koneen kestoon onko osasynt. tai mineraalit?Kawasakihan taitaa suositella shellin öljyjä,tuo vsx tekisi mieli vielä kokeilla,onko kokemuksia?
  11. #11
    Sori, en nyt voi mainita millä öljyllä nykyään ajellaan. Taitaa tulla liian suuri väittely jos kerron.
    Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
    Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
  12. #12
    Jep, mulla tuli just eilen ison väinön mittariin 80000Km. Öljyn nimeä ei voi tietty mainita, mutta kun kyseiseen vaihdoin niin öljyn kulutus aleni aavistuksen. Tosin vuotavan kardaanin stefan vaihto vaikutti öljynkulutukseen huomattavasti enemmän.
  13.  
  14. #13
    Lainaa (Mika66 @ Syys. 10 2009,05:15) kirjoitti
    Jep, mulla tuli just eilen ison väinön mittariin 80000Km. Öljyn nimeä ei voi tietty mainita, mutta kun kyseiseen vaihdoin niin öljyn kulutus aleni aavistuksen. Tosin vuotavan kardaanin stefan vaihto vaikutti öljynkulutukseen huomattavasti enemmän.
    Mulla oli ensimmäistä kertaa delvacit, kun hajos se hammasratas ja yks hydraulinen nostaja oli jumissa. Tulevaisuudessa sitten joku muu öljy.