Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Heips... Olen tälle kesälle aloitteleva motoristi. Minulla on Honda Shadow VT600:nen ja kyselisin muiden kokemuksia kannaattaako siihen hommata pleksiä.. Aikasta kovasti tuo tuuli esim. motarilla riepottaa... Olen kyllä kuullut että vääränlainen pleksi vaan saattaa pahentaa tilannetta..
    Eli jos niin millainen ois hyvä.. Kertokaapa noviisille kokemuksianne...
  2. #2
    Itse ostin Honda Supermagnaan 41cm korkean (etuvalon aukosta mitattuna) Givin yleismallisen pleksin. Huomattavasti rauhoitti maantieajoa, kun ilmavirta ei tutisuttanut kroppaa mutta nyt ilmavirta osui juuri kypärän "otsaan" tutisuttaen voimakkaasti päätä, edes liikennemerkeistä en saanut tolkkua. *

    En tiedä pitäisikö tuo olla matalampi vai korkeampi? Useita asentojakin kokeilin mutta en saanut mieleisekseni virtauksia.
    Omat kokeilut rajoittuivat vain 50km.iin, ja olenkin sitten tuulettanut roppaa ilman pleksiä. *

    Sopivalla määrällä euroja myyn tuon uudenveroisen pleksin...
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  3. #3
    Moe.. ei mua vielä 50 kilsan vauhdissa se tuuli haittaa mut reilu 80 jo puistauttaa. Toisaalta se sit kyllä jo reilun satasen vauhdissa tuntuu paremmmalta..
  4. #4
    Moro
    On ihan totta mitä Siipimutteri sanoo. Tänä kesänä aloitin mopoilun juurikin Shadow 600:lla jossa pleksi on ollut alusta alkaen paikoillaan.
    Puigin vastaava minulla. Eipä ole tosiaan sellaista säätöä vielä löytyny ettei turbulenssi pudistais päätä. Mulla pahimmillaan tuolla yli 90 vauhdeissa. Siihen saakka ihan siedettävä ajettava. Ilman plexiä en tosiaan ole edes kyllä kokeillu, ettei silleen vertailu kohtaa ole tuulen repimisen suhteen.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  5. #5
    03 ostin 750 Shadowiv ja ekan kesän ajoin sellasen iiison parvekelasin kanssa.
    Sitten nakkasin sen nurkkaan ja jo rupes meno maittamaan. Taipuu paljon paremmin mutkiin, säästyy soppaakin eikä sateella tartte tihrustella paskasen ja pisaroita täynnä olevan klasin läpitte.
    Semmonenkin mukava piirre ilmeni pleksin poiston jälkeen, että kaikki äänet kypärässä hiljenivät sekä epämääräinen päähän kohdistuva ravistelu katosi.... eli ei enään ikuna ikkunoita mopoon. Olen kohta kiertänyt tämän Shadowin mittariin 100000 kilsaa, joten kuvittelisin kokemuksen riittävän......
  6. #6
    Lainaa (kulkijan varjo @ Elo. 05 2009,23:43) kirjoitti
    Olen kohta kiertänyt tämän Shadowin mittariin 100000 kilsaa, joten kuvittelisin kokemuksen riittävän......
    750 shadowilla yli 100 000 . Hitto oot kyllä mestari!! * * * * * * * * * * *

    Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Osta se pleksi, joko tarvike lasi, tai originaali, on se kyllä sen arvoinen. Kyllä se vaan aluksi sitä tuulta plokkaa sen verta, että se kannattaa ostaa. Jos et sitä myöhemmin tarvitse(kun olet tarpeeksi kokenut custom kuski), saat sen kyllä myytyä pienellä tappiolla. Tai pistät sen talteen, ja käytät myöhemmin.
    -Heikki-
    FXDB -07
  7. #7
    [QUOTE= (heo @ Elo. 06 2009,00:59)]
    Lainaa kulkijan varjo,Elo. 05 2009,23:43 kirjoitti
    Jos et sitä myöhemmin tarvitse(kun olet tarpeeksi kokenut custom kuski), saat sen kyllä myytyä pienellä tappiolla. Tai pistät sen talteen, ja käytät myöhemmin.
    Niinpä, itsekin ensimmäistä kautta ajelleena (kustomilla) voin sanoa, että aluksi 80km/h tuntui maksimilta.... sitten 100km/h... tässä vaiheessa, kun 9600km:a harjoiteltu, niin 180km/h alkoi tuntua pelottavalta (suljetulla alueella tietty). No tuokin riippuu paljolti tuuliolosuhteista....



    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  8. #8
    Itsehän nappasin ensitöikseni pöpötistä pleksin pois. Aluksi meni hetki tottua tuuleen ja kovempaan kypärämeluun, mutta eipä tuota ole tullut takaisin ruuvattua. Ehkä ainoastaan sateella sitä joskus kaipailee.
  9.  
  10. #9
    Itse ajelen lyhyet pätkät ilman pleksiä, mutta reissuun pistän sen aina ja varmasti paikoilleen. Pitäis vaan kokeilla jotain muuta mallia. Nyt on Givin valtava purje ja siinä ei ole säätöjä tarpeeksi. Eli kallistusmahdollisuudet rajoittuu pahasti kun korkeussäädössä muuttuu myös kallistuskulma.

    Tuo vaikuttaa mulle liian isolta eli turbulenssi tulee juuri kypärän kohdalle. Huonoimmasssa kohdassa pyörä on lähes ajokelvoton, repii kypärää todella lujaa puolelta toiselle, ihan kuin joku käyttäis takapenkillä kypärää bongorumpuna. Meteli on myös korvia huumaava. Aikani kun tuota siirteli, se asettui joten kuten siedettävään asentoon, mutta kypärämelu on edelleen valtava, ilman tulppia ei tarvi ajatella ajavansa mihinkään, mutta pahimmat puhurit ja ravistelut jäi pois. Nyt menee satanen matkavauhtina nätisti, ilman pleksia ei mitenkään.

    Jos vaan saat joltain koeajolle niin kokeile ehdottomasti ensin miltä se vaikuttaa ja osta sellainen jossa on kallistusäätöä myös siellä pleksin puolella. Se mahdollistaa sen että voit säätää sitä paljon monipuolisemmin. Jos päädyt tankoon kiinnitettävään malliin niin se antaa mahdollisuuden säätää korkeutta, etäisyyttä ja kallistusta toisistaan riippumatta. Jopa tosi pieni ja huomaamaton voi olla tosi hyvä ratkaisu tuulen suhteen. Nuo isot taas saa pyörän näyttämään vanhan ajan pappatunturilta plekseineen olematta kuitenkaan toimivia mukavuuden suhteen. Toki vain kokeilemalla selviää.

    Pyöränä siis Honda vf750c -97 johon on vaihdettu leveämpi tanko ja totuttelukilsoja non 40 000 takana.