Paljonkos ukot on ajanu bulun hihnal ja paljonko maksaa vaihto?
ja kysees olis ihan h-d kone
Ennyt ihan sata varma ole, mut eiköhän Buelilla ihan saman päästele kuin, esim. Rodilla ?? Muistaakseni 70.000km oli se vaihto väli SUOSITUS ?? Korjatkaa jos olen väärässä. Sohvelilla, oli mun Espanjan kamu ajanut jo 100.000km samalla Hihnalla ja teki vielä sillä muistaakseni 9.000km Nordkap / Super Rally reisun Alicanten provinssista . Mutta toki eriasia, kuin RODeissa, eri tehot repii hihnaa, mutta toisaalta sohveli painavampi. Huu Nous.(Laivuri @ Elo. 01 2009,22:11) kirjoitti
![]()
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
Riippuu buellista ja remmistä... XB:t on ilmeisesti herkempiä katkomaan remmejä kuin putkirunkoiset, esim. tossa mun '03:ssa on remminvaihtoväli laitettu huolto-ohjelmaan 24000 kilsan kohdalle. Tosin tuo '03:n alkuperäinen remmi on kuuluisa katkeamisalttiudestaan, '04 remmiä ja hihnapyöriä parannettiin ja niiden pitäisi kestää paremmin mut silti ulkomaan foorumeilta saa melko usein lukea katkenneista remmeistä suht' vähäisillä kilsoilla.
Mä tilasin itselleni vararemmin tallin ylisille, maksoi jenkeistä hommattuna n. 170 erkkiä. Vaihdon ajattelin hoitaa itse, ei toi mikään amerikan temppu ole.
Kaverilla meni Fireboltista 10 tonnin kohdilla hihna poikki voinu olla maanantai kappale se hihna.Mistä tilasit jenkkilästä sen sun hihnas mites muuten tullin kanssa nappasko paketin haltuunsa ja pyyteli ALV maksuja tosta.(s&s @ Elo. 02 2009,11:22) kirjoitti
![]()
Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
Velipojalta katkes just toissapäivänä, oli kestäny 18tkm ja uus maksoi 340 € netto.
Tilasin American Sports Bikeltä, halvemmallakin kuulemma saa mut tilasin samalle kertaa n. $500 edestä muuta kamaa...(Wave @ Elo. 02 2009,12:48) kirjoitti
Tulliin meni, mulla menee melki kaikki jenkkipaketit tullin kautta mut ostopaikkaa arpoessa yleensä lasken heti alkuun jo tullin ja alvin mukaan kuluihin, niin ei tule yllätyksenä.
Se '03 hihna on tosiaankin aika lailla heikompi kuin 2004 eteenpäin. Eikä noissa uusissa hihnoissa ainakaan huoltokirjan mukaan varsinaista vaihtoväliä ole. Omallani on päästetty nyt vajaa 18000km.
Jos/kun 03-hihna katkeaa, kannattaa melkeinpä harkita 04-muutosta. Vaatii uudet hihnapyörät ja uuden jämäkemmän hihnan.
Jos ajelee ilman niitä hihnasuojia niin hihnapyörän ja hihnan väliin lentävä moska syö hihnaa varmasti nopeampaa.
Buell XB12Ss
Itsekin mietin tota '04=> hihnapyörämuutosta, mutta se on aika kallis operaatio. '03:eenkin myydään parempaa belttiä, eli aina ostaessa kannattaa tsekata, että kyseessä on päivitetty osanumero. Lisäksi laitoin FS:n jousikuormitetun kiristimen, myös sen pitäisi osaltaan tehdä remmin elämä helpommaksi.(toivjan @ Elo. 02 2009,14:27) kirjoitti
Mutta katsotaan kauanko remmi kestää, pyörässä näyttäisi olevan kiinni päivitetty beltti, joten varmaankin ainakin yksi mennyt poikki edellisellä omistajalla...
Juu ! Täytyy vähä päivittää tota RODI Hihnahommelia, eli siis Buelista en tiedä, mutta V-ROD ei huoltokirja tunne edes mitään määräaikasta vaihtovälii. Eli JOKA huollossa Hihnan kunto tsegataan, ja vaihetaan VAIN tarvittaessa. Toki uusi pitää laittaa jos katkiaa, mutta kuulemma harvinaista RODI:ssa On aika hyvin suojattu hihna.(raikuli @ Elo. 01 2009,23:16) kirjoitti
Yleisimmin kuullemma vaihtuu jossain 50tkm - 150tkm välissä . Aikas laaja skaala ja joku jopa ajanut yli 200tkm orkkishihnalla, mene ja tiedä onko vaan Hyhyä ??
mut täähän ei nyt Bueliin liity mitenkään, eli sorry.![]()
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
Uudemmissa buelleissa hihnanvaihtoväli oli silloin kun se menee poikki, muistaakseni.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Viimeistään silloin. 1125 R:ssä eka vaihtoväli oli n.16500. Ja tässä piti olla joku uus hieno vahvistettu hihna!(sakuc @ Elo. 10 2009,16:04) kirjoitti
wee tee äff, mun entisessä CityXssä oli 24+tkm rullattu ja hihna oli uudenveronen, mikä vitun vaihtoväli![]()
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Täältä löytyy jotain juttua belteistä ja niiden parannuksista:
http://www.buell.com/en_us....008.pdf
Sivu 30. Olis hauska tietää, mitä nuo flex ja mishandling -testit pitivät sisällään.
Tossakaan ei kyllä kerrota, onko esim. '03:n parannetulla beltillä vielä joku vaihtoväli. Pitäisköhän vaan vaihtaa kettinkiin sit kun remmi antaa periksi....
Noissa XBn hinoissa on suuri kielto että niitä ei saa missään nimessä vääntää voimalla rattaiden päälle.
Kiertoliike hihnan mukaisesti ilmeisesti murtaa jotain hihnan sisällä ja katkeaa helposti sen jälkeen, siksipä ohjeet sanookin että löysälle hihna eka akseli tiputtamalla ja sit idler pulley irti, tällä varmistetaan ilmeisesti se ettei kierteisvoimat rasita sitä..
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Mulla on se käsitys että jenkkilässä tehdastakuu korvaa jos hihna katkeaa takuun aikana, edellyttäen että orggis hihnasuojat on paikallaan. Ei taida tulla kuuloonkaan täällä pohjolassa?![]()
Ei kuulu ei. Onneksi sentään jostain sellaisen hihnan löysivät. Mitään muita osia ei näy eikä kuulu. Ne sentään menevät takuuseen.(ths @ Elo. 11 2009,23:34) kirjoitti
Mitäs osia sulla on menos vaihtoon? Mul vaihdettiin just kytkimeen uutta osaa takuuseen rupes nesteet tuleen ulos kytkinkopan "juoru" reiästä.
Samaa vikaa löytyy kytkimestä. Takavilkku lakkas toimimasta ja jarruletku pitäis vaihtaa. Toi kytkin olis varmaan tullutkin kuntoon, jäi vaan niin vähän varotusaikaa kun huolto oli jo tilattu.(ths @ Elo. 13 2009,12:55) kirjoitti
Jarruletkua on varrottu koko kesä. Siitä on tulossa takasinkutsu, muttei euroopassa ole vielä yhtään letkua. Tai näin mulle kerrottiin.
Vilkun kanssa en ole pitänyt mitään suurta kiirettä. Laitoin tilalle minivilkut a´la motonet.
Ei mitenkään suuresti Sumekon touhu vakuuta, kun normaaleita huolto-osiakaan ei ilmesty. Ei tullu venttiilinvälyksiä katottua kun ei ollu uusia tiivisteitä.
Kannattaa vaihdattaa se koko kytkin koppa B malliin eli -09 malliin pitäis ol parempi kuin se vanha koppa. On kyl surkeet jossei oo ees määräaikaishuollon osia hyllys.
^
Jep niin on. Keväällä yritin ostaa ilmanputsaria, eipä löytynyt koko suomenmaasta. Joten tilasin Lontoosta halvemmalla, tuli alta viikon...Taitaapi olla niin marginaalimerkki että ei kiinnosta pitää edes kulutusosia hyllyssä. Oli tosin Stormiltakin loppu mikä on nyt ymmärrettävää.
Ulysseksestä meni hihna alle 16000 KM. Kyseisessä huollossa SGN:llä kehtotettiin heti vaihtamaan hihna vaikka se ei ollut poikki. Hihna oli kulunut tasaisesti ns. että kankaat oli pykälien pohjalta tulleet näkyville, myös selvää venymistä oli havaittavissa. Koska pyörässä oli vielä takuuta jäljellä, kyselin eikö tämä ole selvä takuuasia ? Sitten seurasi hieman outo juttu. Kehottivat ottamaan takuupäällikköön yhteyttä ja tämä sitten kertoi että takuu ei korvaa, koska hihna ei ole poikki. Hänen mielestään hihnaa ei olisi tarvinnut vaihtaa ensinkäänEn kuitenkaan seurannut kyseisen tyypin neuvoa vaan vaihdatin hihnan (tosin omalla kustannuksella)...pikkusen jäi paha maku suuhun.
Eli opetus:
olisi pitäny pihalla vetäista parit wheeliet ja stoppiet niin sitte olis saanu hihnan poikki ja takuuseen![]()
Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil
Aika sopivaan aikaan vaihdatit jos käytössä on räväkämpi ajotyyli. Oman kokemuksen mukaan hihnat ovat aika tasalaatuisia. Menossa on neljäs uusi remmi ja xb12r:n *mittarissa on +70kkm. Siinä 20kkm paikkeilla on kaksi mennyt poikki. Kotiin on tultu sitten varahihnalla, mitä täytyy raahata mukana aina pidemmillä reissuilla.
Taitaa olla marginaalimerkki muuallakin. Italiaankin tilasivat osat Belgiasta. Ei ollut edes sitä hihnaa hyllyssä.
Edelläkävijä kohtaa aina kaikki vaikeudet, vain jäljittelijät voivat menestyä.
Jos oikeasti meinaa bululla ajella pitkään,niin miksi ette harkitsisi ketjuvetoiseksi vaihtamista.Ei ole mikään mahdoton swapi ja luotettavuus kasvaa hurjasti.Tiedän pari kaveria jotka ko.muutoksen on tehnyt ja takaisin ei vaihtaisi.Itsekin aion talvella muuttaa fxr:rän ketjuvetoiseksi.Kyllä se kuule niin on että ketjut kuuluu moottoripyörään ja kumminauha kalsareihin![]()
Hihnavedossakin on puolensa. Se on täysin huoltovapaa eikä sotke takavannetta.(mix @ Syys. 25 2009,17:33) kirjoitti
buell xb12s -> ktm superduke
Kun ei ole tottunut tuon ketjun kanssa touhuamaan, muuten kuin jossain "metsäkoneessa", tuntuu siihen vaihtaminen melkoiselta takaiskulta. Toisaalta hihnavedon ylläpito koettelee lompsaa, varsinkin siinä vaiheessa kun joutuu vaihtamaan hihnapyöiä. Mitähän varten se etumainenkin on tehty niin pehmeästä valuraudasta, että siitä moralla vuolee lastuja? Kun takimmainen tuntuu kestävän paremmin vaihdoin eteenkin alumiinisen tarvikkeen. Kuinkahan kestänee tuo.
Edelläkävijä kohtaa aina kaikki vaikeudet, vain jäljittelijät voivat menestyä.