Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 68:sta
  1. #1
    Mulla on ensimmäinen pyörä jossa on ketjuveto(gs500e)
    Minkä tuo ketju/ratasetti kestää normiajossa.
  2. #2
    Huonosti pidettynä ei montaa tonnia, hyvin pidettynä en pitäs 50 tonnia mahdottomana
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Muutamaan tonniin saa oikeasti raiskata niitä ketjuja huolella, liian kireellä tms. niissä on rasvat uutena jo tiivisteiden sisäpuolella. Kyl ne kestää kun sillontällön rasvailee, eikä pidä liian kireellä.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 07.04.2015 klo 23:03.
    KTM 690SM
  4. #4
    Laatuketju kestää hyvinkin tuon 50t kunhan välillä pesee dieselillä tai polttoöljyllä (ei missään nimessä bensalla, bensa liuottaa ketjun kestovoitelun) ja pitää ketjun rasvassa eikä päästä kuivaksi.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  5. #5
    Suzukin alkuperäis setillä ajoin 24tkm, syy vaihtoon loppuunkulunut eturatas. Takaratas ja ketju näytti kohtuu hyvältä, vaihdoi kuitenkin koko paketin. Ketjut vetää ainakin omassa pyörässäni helposti liian tiukalle. Ketjuja rasvatessa keskiseisontatuella löysää tuntuu olevan paljon, pudottaa pyörän alas ja istuu päälle niin löysät katoaa.
    Suzuki V-Strom 1050XT
  6. #6
    Minkälainen ketju tuossa geeässässä on? Luulis, että tommosessa vähän laiskemmassa laitteessa kestäs aika kauankin.

    Ei se uusiminenkaan aivan älyttömän kallista ole, kunhan ei mene tyhmyyksissään Suomesta niitä ostamaan
  7. #7
    Jostain olin katsovinani et alta satasen se setti.
    Tuohon pyörään oli kuulema hiljan ketjut ja rattaat vaihdettu.
    Tiedä häntä kun ei dokumentteja ole mutta silmämääräisesti
    katsottuna voisi kyllä pitää paikkansa.
  8. #8
    Lainaa (Hilex @ Elo. 01 2009,01:22) kirjoitti
    Mulla on ensimmäinen pyörä jossa on ketjuveto(gs500e)
    Minkä tuo ketju/ratasetti kestää normiajossa.
    ainakin 40tkm ajetut tuntuu toimivan,vanhassa pyörässäni gs 500e
    teflon kuiva voide pitäny liat kauempana,lie sitten niin hyvä kuin öljypohjaiset?
  9. #9
    gsx 1400:n alkuperäiset rattaat ja ketjut menossa vaihtoon. Mittarissa noin 47tkm. Lenkit ei ole jumissa eikä takarataskaan ole kovin kuluneen näköinen. Kiristysvaraakin on vielä. Helinä ja rahina alkaa olla kovanpuoleinen, kun ne ketjun rullat alkaa olla väljiä... Eturattaan kunnosta ei ole tietoa, kun en ole avannut koppaa vielä. Rasvattu on 20tkm jälkeen 300-500km välein ketjuvahalla. noin 35tkm kohdalla ostin scottoilerin ja sen öljyä on kulunut nyt noin 1,5 desiä. Siinä vaiheessa kun laitoin tuon rasvarin, niin ketju oli ihan jumissa ja paskanen. En ollut koskaan puhdistanut ketjua millään muulla kuin laittamalla muutaman kerran kunnolla vaihteistoöljyä. Pyörän ensimmäisten 2otkm rasvauksista ei tietoa. Ketjuja ei kuitenkaan oltu vaihdettu kun sen ostin.
    Ääni scottoilerille!

    -Jarno
  10. #10
    Lainaa (ikiteekkari75 @ Elo. 01 2009,22:01) kirjoitti
    gsx 1400:n alkuperäiset rattaat ja ketjut menossa vaihtoon. Mittarissa noin 47tkm. Lenkit ei ole jumissa eikä takarataskaan ole kovin kuluneen näköinen. Kiristysvaraakin on vielä. Helinä ja rahina alkaa olla kovanpuoleinen, kun ne ketjun rullat alkaa olla väljiä... Eturattaan kunnosta ei ole tietoa, kun en ole avannut koppaa vielä. Rasvattu on 20tkm jälkeen 300-500km välein ketjuvahalla. noin 35tkm kohdalla ostin scottoilerin ja sen öljyä on kulunut nyt noin 1,5 desiä. Siinä vaiheessa kun laitoin tuon rasvarin, niin ketju oli ihan jumissa ja paskanen. En ollut koskaan puhdistanut ketjua millään muulla kuin laittamalla muutaman kerran kunnolla vaihteistoöljyä. Pyörän ensimmäisten 2otkm rasvauksista ei tietoa. Ketjuja ei kuitenkaan oltu vaihdettu kun sen ostin.
    Ääni scottoilerille!

    -Jarno
    Mulla meni GSX 1.4 ketju ja rattaat vaihtoon 39t kohdalla (alkuperäiset), koska vaihdoin välityksiä samalla. Itse ketju ja rattaat olivat vielä muodossaan eikä sen puoleen olisi ollut vaihdon tarvetta. Ketjua olen pessyt kerran pari kesässä ja rasvattu Hondan Pro Oililla noin 500 km välein ja lisäksi sadekeliajon jälkeen. Alkuperäiset romppeet taitaa olla D.I.D:n tekemät osat.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  11. #11
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (Salomono @ Elo. 01 2009,19:14) kirjoitti
    Lainaa (Hilex @ Elo. 01 2009,01:22) kirjoitti
    Mulla on ensimmäinen pyörä jossa on ketjuveto(gs500e)
    Minkä tuo ketju/ratasetti kestää normiajossa.
    ainakin 40tkm ajetut tuntuu toimivan,vanhassa pyörässäni gs 500e
    teflon kuiva voide pitäny liat kauempana,lie sitten niin hyvä kuin öljypohjaiset?
    Jeps ! K4 Busan ekoilla ketjuilla/Rattailla ajoin 25tkm, toisilla muistaakseni 32tkm, ja kaveri jolla moto nykyään ajanee samoilla ketjuilla/Rattailla edelleen. Mä myöskin käytin ainoastaan ja vain Chain Lube Ketju"vahaa" ,ei sotke pätkääkään, eikä niin usein tarvi voiteluu kuin öljyillä. ETENKÄÄN liikaa ei kantsi "vahaa" käyttää .

    Mimman GS 500 -99 mallissa oli orggisketjut, kun ostettiin "Gessu" 18tkm ajettuna, sitten kun myytiin muistaakseni 25tkm ajettuna, ketjut ja rattaat ihan priimakondiksessa etelleen.
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  12. #12
    Gixxerissä ketjut meni vaihtoon 51tkm, öljysin kun muistin 200-1500km välein, koskaan en pessyt, kerran rapsutin suurimmat paskat pois hammasharjalla... Rattaat oli vielä ok, ketju pysyi hyvin hampaissa kiinni, mutta jotkut lenkit alkoivat jumia ja yhden rullan pinta oli kulunut puhki...
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  13. #13
    "kestävä ja laadukas 600-kuutioiseen tarkoitettu ketju on roskistavaraa alle kymppitonnin 1100-kuutioiseen asennettuna... oikealla ketjulla olisi ajanut 40 tuhatta."

    näin luki ketjurataspaketissa jonka hommasin omaan pyörääni taannoin.
    vanhalla (vaparipyörällä, samanlaisella tonnisatasella) oli päästetty 50 tuhatta samoilla kettingeillä ja rattailla eikä niissä mitään kulumajälkiä juurikaan ollut. jos vaan silloin tällöin viittii niitä pestä ja harjata + rasvailla niin kyllä saa ajella itsensä uuvuksiin.
  14. #14
    suzukin alkuperäiset siis 750 f:n ketjut on pyörän heikoin lenkki.Vaikka peset 1-2tkm välein ja öljyät ne n.200 km välein niin n.30tkm on maksimi käyttöikä.eka kiristys oli jossain 3tkm jäkeen ja sitten alkavat venyä ja venyä ja.....
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  15. #15
    Lainaa (suzuki03 @ Elo. 02 2009,19:48) kirjoitti
    suzukin alkuperäiset siis 750 f:n ketjut on pyörän heikoin lenkki.Vaikka peset 1-2tkm välein ja öljyät ne n.200 km välein niin n.30tkm on maksimi käyttöikä.eka kiristys oli jossain 3tkm jäkeen ja sitten alkavat venyä ja venyä ja.....
    Ja tuo sama pätee 600 äffään. Muistaakseni noin 20 tkm pääsin orkkisketjuilla, kun aikaisemmilla pyörillä ajelin 30-40 tkm. Nyt sv alla, saapi nähdä onko yhtä surkeat ketjut tässäkin alkuperäisenä.
    BMW F800GT
  16. #16
    Ostin vähän yli 20000km ajetun 750 äffän ja ihmettelin äänettä, kun siihen oli vaihdettu ketjutrataspaketti. Mietin, että onko pyörää pidetty huolimattomasti tms.
    En ihmettele enää, ominaisuus näköjään *
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  17. #17
    Lainaa (Malmis @ Elo. 03 2009,07:18) kirjoitti
    Ostin vähän yli 20000km ajetun 750 äffän ja ihmettelin äänettä, kun siihen oli vaihdettu ketjutrataspaketti. Mietin, että onko pyörää pidetty huolimattomasti tms.
    En ihmettele enää, ominaisuus näköjään *
    2 vaihteella hitaasti ajaen kuuluu ikään kuin kahnausta,ominaisuus vai v laatikon ääntelyä?
  18. #18
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tässä ajaessani tän kauden ekan lenkin, tuli mulle nyt sellanen olo, että mä heitän vesilintua sillä ohjeella että ketjut ja rattaa vaihdetaan aina settinä. Mulla oli 20 tuhattta ajettu ketjuratassetti, takaratas iha kulumaton ja ketjujakaan ei ole kiristetty kun varmaan kerran, loput on menny renkaiden vahdon yhteydessä. No, eturatas oli selkeesti piikit kaventunut ja kaartunut vähän taaksepäin. Jotain fiilistäkin oli että jalkatapeissa tuntuu jo. Päätin vaihtaa eturattaan vain. Nyt menee kuin sametilla ajais. Tästä lähin mä vaihdan eturattaan aina 10 tai 15 tuhannen välein. Se kun maksaa motonetissä vaan kympin. Mä uskon että just se kulunu eturatas rasittaa myö sitä ketjua.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #19
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tässä ajaessani tän kauden ekan lenkin, tuli mulle nyt sellanen olo, että mä heitän vesilintua sillä ohjeella että ketjut ja rattaa vaihdetaan aina settinä. Mulla oli 20 tuhattta ajettu ketjuratassetti, takaratas iha kulumaton ja ketjujakaan ei ole kiristetty kun varmaan kerran, loput on menny renkaiden vahdon yhteydessä. No, eturatas oli selkeesti piikit kaventunut ja kaartunut vähän taaksepäin. Jotain fiilistäkin oli että jalkatapeissa tuntuu jo. Päätin vaihtaa eturattaan vain. Nyt menee kuin sametilla ajais. Tästä lähin mä vaihdan eturattaan aina 10 tai 15 tuhannen välein. Se kun maksaa motonetissä vaan kympin. Mä uskon että just se kulunu eturatas rasittaa myö sitä ketjua.
    Taitaa toi ketjuratassetti-ohjeistus koskea lähinnä sitä jos vaihdetaan uudet ketjut. Silloin kannattanee vaihtaa ne rattaatkin samalla.

    Aika moni vaihtaa pelkän eturattaan kun ketjut ja takaratas on about elinkaarensa puolivälissä. Eipä siinä nyt montaa euroa häviäkkään jos siitä ei olekkaan apua.
  20. #20
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi on totta, ketjuja en minäkään vaihda ilman rattaita. Jotenkin sitä on okeesti vaan tulkinnut sitä myös "toisin päin". Eturatas pyörii niin paljon enemmän kiekkoja kuin takaratas ja kuluu epäsuhtaisesti ketjuun ja takarattaaseen nähden.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #21
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ketjuilla ajetaan turhaan liian paljon kilsoja. Vaihtoketjuja kun olen mittailu, niin kuluma yli puoli lenkkiä ketjun pituuteen nähden. Ketjulle kun ketjulle 30tkm alkaa olla maksimi. Itse vaihdan eturattaan vuosittain.

    Kun ketjulla ajetaan liian pitkään, nii se alkaa vaikuttaa jo ajo-ominaisuuksiin. Esim. kaarteissa vedolla pientä nykimistä jne.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  22. #22
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ketjuilla ajetaan turhaan liian paljon kilsoja. Vaihtoketjuja kun olen mittailu, niin kuluma yli puoli lenkkiä ketjun pituuteen nähden. Ketjulle kun ketjulle 30tkm alkaa olla maksimi. Itse vaihdan eturattaan vuosittain.

    Kun ketjulla ajetaan liian pitkään, nii se alkaa vaikuttaa jo ajo-ominaisuuksiin. Esim. kaarteissa vedolla pientä nykimistä jne.
    Superdukessa tais ketju kestää n. 40tkm. Gixerissä katkes jossain 16tkm paikkeilla. Ratamopossa samalla 520 ketjulla ajaa 1-2 kautta. Miksi se ketju pitäisi vaihtaa jos se on vielä hyvässä kunnossa? Vähän sama kuin vaihtaisi jarrupalat aina tietyn kilometrimäärän jälkeen vaikka niissä olisi vielä vaikka kuinka paljon pintaa jäljellä.

    Ketjun ja rattaiden ristiin vaihtamisella ei kyllä pitäs olla juurikaan mitään vaikutusta, jos vain rattaat on vielä hyvässä kunnossa. Huonoille rattaille ei uutta ketjua kannata laittaa ja rattaat kannattaa vaihtaa aina kun kulumaa alkaa olemaan reilummin. Hyväkuntoinen ratas myös pidentää ketjun elinikää.
    Superbike #7
  23. #23
    Suzukit (gsx 750, Bandit 1200, gsxr 1100) Söivät ketjupaketteja suunnilleen 25tkm välein. Isona syyllisenä pitäisin 15-piikkistä eturatasta. "Koneenosien suunnittelu" 1000 sivuinen raamattu ei suosittele käytettäväksi alle 16-piikkista ketjupyörää. Suzukin alkuperäisistä ketjuista (RK) on jäänyt paskan maku.

    Speed Triplellä ajettu nyt jotain 48tkm ja alkuperäinen ketju on hyvässä kunnossa. Eturattaan (18-hampainen) voisi jo vaihtaa. Ketjulla ja takarattaalla mennään vielä pitkä tovi. Takarenkaita mennyt kymmenkunta. Ketju on DID VM50, eli ei edes mikään superketju, vaan keskihintainen/halpa perusvitja. Rattaat japsilaiset Sunstarit. Ketjua on putsailtu ja öljytty säännöllisen epäsäännöllisesti ja sateella en ole huvikseni ajellut.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #24
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Superdukessa tais ketju kestää n. 40tkm. Gixerissä katkes jossain 16tkm paikkeilla. Ratamopossa samalla 520 ketjulla ajaa 1-2 kautta. Miksi se ketju pitäisi vaihtaa jos se on vielä hyvässä kunnossa? Vähän sama kuin vaihtaisi jarrupalat aina tietyn kilometrimäärän jälkeen vaikka niissä olisi vielä vaikka kuinka paljon pintaa jäljellä.

    Ketjun ja rattaiden ristiin vaihtamisella ei kyllä pitäs olla juurikaan mitään vaikutusta, jos vain rattaat on vielä hyvässä kunnossa. Huonoille rattaille ei uutta ketjua kannata laittaa ja rattaat kannattaa vaihtaa aina kun kulumaa alkaa olemaan reilummin. Hyväkuntoinen ratas myös pidentää ketjun elinikää.
    Vaihdathan sä öljytkin vaikka niissä ei ole mitään vikaa.
    Horo Elää !
  25. #25
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Vaihdathan sä öljytkin vaikka niissä ei ole mitään vikaa.
    Öljyn kuluminen on aika paljon vaikeampaa määrittää silmämääräisesti, ja kuluneen öljyn aiheuttamat vahingot niin paljon isompia, että mieluummin pelaa vähän varman päälle ratapelissä. Kulkuneuvo onneks syö niin paljon öljyä, ettei niitä tartte vaihtaa kun vaan kaataa koneeseen lisää siinä vaiheessa kun öljykannun kuva ilmestyy kojelautaan.
    Superbike #7
  26. #26
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Öljyn kuluminen on aika paljon vaikeampaa määrittää silmämääräisesti, ja kuluneen öljyn aiheuttamat vahingot niin paljon isompia, että mieluummin pelaa vähän varman päälle ratapelissä. Kulkuneuvo onneks syö niin paljon öljyä, ettei niitä tartte vaihtaa kun vaan kaataa koneeseen lisää siinä vaiheessa kun öljykannun kuva ilmestyy kojelautaan.
    niin,mielummin pelaa varman päälle ja ostaa uudet ketjut+rattaat jos kilsoja on jo paaljon takana.
    Horo Elää !
  27. #27
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    niin,mielummin pelaa varman päälle ja ostaa uudet ketjut+rattaat jos kilsoja on jo paaljon takana.
    Niin mitä se käytetty, mutta hyvässä kunnossa oleva ketju-ratas paketti nyt syö ? Mitä tässä "pelataan varman päälle" ? Vertauksesi moottoriöljyn vaihtoon ontuu melko pahasti.. Huono moottoriöljy kuluttaa moottorin ja vaihdelaatikon sisäisiä pintoja, mutta mitä ne ketjut ja rattaat kuluttaa, vaikka olisikin hieman kuluneet ? Kuluuko renkaat enemmän vai kenties polttimoita palaa tiuhemmin ?
    1199S Panigale
  28. #28
    Oikeastaan mikään ei ole varmaa, ellei kaikkia kuluvia osia vaihdeta uusiin joka talvi. Ja renkaat heti kun niistä lähtee karvat. Jarruosat on turvallisuuden kannalta aivan ensiarvoisessa asemassa, joten on sulaa hulluutta lähteä ajelulle ilman, että vaihtaa sinetöidystä paketista uudet palat alle joka kerta... x)
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  29. #29
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Niin mitä se käytetty, mutta hyvässä kunnossa oleva ketju-ratas paketti nyt syö ? Mitä tässä "pelataan varman päälle" ? Vertauksesi moottoriöljyn vaihtoon ontuu melko pahasti.. Huono moottoriöljy kuluttaa moottorin ja vaihdelaatikon sisäisiä pintoja, mutta mitä ne ketjut ja rattaat kuluttaa, vaikka olisikin hieman kuluneet ? Kuluuko renkaat enemmän vai kenties polttimoita palaa tiuhemmin ?
    saattaa käydä niin kuin allekirjoittaneella,paljon ajetut siistit ketjut napsahtaa poikki 0-100 km/h kiihdytyksessä
    lohkosta pala pois ja vetari otti kipeetä,noh se mopo meni lunastukseen pian.
    Horo Elää !
  30.  
  31. #30
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    saattaa käydä niin kuin allekirjoittaneella,paljon ajetut siistit ketjut napsahtaa poikki 0-100 km/h kiihdytyksessä
    lohkosta pala pois ja vetari otti kipeetä,noh se mopo meni lunastukseen pian.
    Yhtälailla ne uudetkin ketjut voi napsahtaa poikki tai meteoriitti tippua mopon päälle. Mikäli ketjuissa ei ole venymää liikaa tai rattaat liian kuluneet, ei niitä ole oikeasti mitään tarvetta vaihtaa. Vaihdatko pyörönlaakeritkin varmuuden vuoksi 10tkm välein ? Tai mieti jos se 30tkm ajettu jakoketju katkeaa.. mosa jumiin ja takafillari lukkoon. Parasta siis vaihtaa sekin samalla
    1199S Panigale
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen