Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Olen päissäni miestiskellyt bulun uhkeiden orgisvilkkujen korvaamista minivilkuilla, mutta hommaa on jarruttanut oma kokemattomuus sähkön ihmeellisestä maailmasta. Eli toimisko 1w *ledivilkut "heittämällä" vai pitääkö johdotukseen lisätä vastuksia tai jotain mystisiä bokseja kuten h-d:n kanssa joutuu ymmärtääkseni tekemään?
  2. #2
    Joutuu, muuten tulee ns. Disco Inferno.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  3. #3
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 31 2009,14:15) kirjoitti
    Joutuu, muuten tulee ns. Disco Inferno.
    Stroboefektiä pelkäsinkin... Joten taidanpa elellä orgisvilkkujen kanssa.
  4. #4
    Ei se vastusten kolvaaminen mikää ihmehomma oo... Kyllä sen vaikka opettelee, että pääsee eroon niistä postilaatikoista *
    Muistaakseni 10 ohmin vastukset piisaa...



    Antaa raudan hieroo,ei sillä järkee oo...
  5. #5
    mitää vastuksia kannata laitella (sanoo sähkäri). hajet biltemasta kympillä elektronisen vilkkureleen nii se on siinä
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  6. #6
    En tunne bulun sielua, mutta ainakin tuoreemmissa Honda mopoissa vilkkurele on ympätty mittariston sisuksiin...
    Siksi ehdottelin vastuksia
    Antaa raudan hieroo,ei sillä järkee oo...
  7. #7
    Lainaa (s&s @ Heinä. 31 2009,11:45) kirjoitti
    Olen päissäni miestiskellyt bulun uhkeiden orgisvilkkujen korvaamista minivilkuilla, mutta hommaa on jarruttanut oma kokemattomuus sähkön ihmeellisestä maailmasta. Eli toimisko 1w *ledivilkut "heittämällä" vai pitääkö johdotukseen lisätä vastuksia tai jotain mystisiä bokseja kuten h-d:n kanssa joutuu ymmärtääkseni tekemään?
    Ei tarvii mitään boxeja tai vastuksia ihan normi minivilkut vaihdoin ja hyvin toimii
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  8. #8
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,17:21) kirjoitti
    Ei tarvii mitään boxeja tai vastuksia ihan normi minivilkut vaihdoin ja hyvin toimii *
    No tämä tieto helpottaa pähkäilyä...

    Mitkä vilkut sulla on ja muistatko monenko watin polttimot? Itse katselin biltsun mustia 1w miniledivilkkuja, kellermanien hinnalla saa kopallisen... Mutta tietty jos joku merkki on toimivaksi todettu, niin yhdet sellaiset olis paremmat kuin kopallinen shaitteja *
  9. #9
    Noi mun 12v 6w *tossa yhden diilerin linkki
    Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut. *



    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  10. #10
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,17:50) kirjoitti
    Noi mun 12v 6w *tossa yhden diilerin linkki
    Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut. *
    Ok, nuohan näyttävät ihan mallikkailta. Ovatko nuo ihan normipolttimolla? Ilmeisesti toi 6w riittää releelle eivätkä ole hinnallakaan pilattu, joten tuossa voisi olla mullekin vilkut...
  11. #11
    Lainaa (s&s @ Heinä. 31 2009,18:09) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,17:50) kirjoitti
    Noi mun 12v 6w *tossa yhden diilerin linkki
    Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut. *
    Ok, nuohan näyttävät ihan mallikkailta. Ovatko nuo ihan normipolttimolla? Ilmeisesti toi 6w riittää releelle eivätkä ole hinnallakaan pilattu, joten tuossa voisi olla mullekin vilkut...
    Noihin vilkkuihin ei vaihdella polttimoita kun hajoo nii vilkut vaihtoon veikkaisin että kestää aika hyvin noi lamput noissa.
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  12. #12
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,20:50) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Heinä. 31 2009,18:09) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,17:50) kirjoitti
    Noi mun 12v 6w *tossa yhden diilerin linkki
    Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut. *
    Ok, nuohan näyttävät ihan mallikkailta. Ovatko nuo ihan normipolttimolla? Ilmeisesti toi 6w riittää releelle eivätkä ole hinnallakaan pilattu, joten tuossa voisi olla mullekin vilkut...
    Noihin vilkkuihin ei vaihdella polttimoita kun hajoo nii vilkut vaihtoon veikkaisin että kestää aika hyvin noi lamput noissa.
    No pitää kassastaa, ensi talvena menee vanhat muovit uusiksi, josko siinä samalla vilkutkin vähän seksikkäämpiin... Ja hinta kun ei ole paha niin kaipa sitä voi vaihtaa vilkunkin jos ongelmia tulee.
  13. #13
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,20:50) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Heinä. 31 2009,18:09) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,17:50) kirjoitti
    Noi mun 12v 6w *tossa yhden diilerin linkki
    Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut. *
    Ok, nuohan näyttävät ihan mallikkailta. Ovatko nuo ihan normipolttimolla? Ilmeisesti toi 6w riittää releelle eivätkä ole hinnallakaan pilattu, joten tuossa voisi olla mullekin vilkut...
    Noihin vilkkuihin ei vaihdella polttimoita kun hajoo nii vilkut vaihtoon veikkaisin että kestää aika hyvin noi lamput noissa.
    Kyllä niihin saa vaihdettua hehkut ja vie aikaa n. 30sek
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  14. #14
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 01 2009,23:29) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,20:50) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Heinä. 31 2009,18:09) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,17:50) kirjoitti
    Noi mun 12v 6w *tossa yhden diilerin linkki
    Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut. *
    Ok, nuohan näyttävät ihan mallikkailta. Ovatko nuo ihan normipolttimolla? Ilmeisesti toi 6w riittää releelle eivätkä ole hinnallakaan pilattu, joten tuossa voisi olla mullekin vilkut...
    Noihin vilkkuihin ei vaihdella polttimoita kun hajoo nii vilkut vaihtoon veikkaisin että kestää aika hyvin noi lamput noissa.
    Kyllä niihin saa vaihdettua hehkut ja vie aikaa n. 30sek
    Oot aika seppä jos noihin kyseisiin *vilkkuihin polttimot vaihdat




    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  15. #15
    Lainaa (Wave @ Elo. 02 2009,02:08) kirjoitti
    Oot aika seppä jos noihin kyseisiin *vilkkuihin polttimot vaihdat
    Kiitos kohteliaisuudesta mut niin mie olenkin

    Mut otat talttapää meisselillä vain tuon lasin pois ja vaihat hehun... Helppoa eikö? Ja ne on ihan oikeasti vaihdettavat ja tiedän ku itellä opn tuossa kotarissa samanlaiset..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  16. #16
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 02 2009,10:39) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Elo. 02 2009,02:08) kirjoitti
    Oot aika seppä jos noihin kyseisiin *vilkkuihin polttimot vaihdat
    Kiitos kohteliaisuudesta mut niin mie olenkin *

    Mut otat talttapää meisselillä vain tuon lasin pois ja vaihat hehun... Helppoa eikö? Ja ne on ihan oikeasti vaihdettavat ja tiedän ku itellä opn tuossa kotarissa samanlaiset..
    Heh joo kattelin kyl ton vilkun lasin ja rungon väliä siihe saa kyllä ruuvarin väliin mut ei kehdannu rupee vääntelee auki kun on ihan uudet noi vilkut mut kyl tohon jotain sika silikoonia saa laittaa väliin jos sen aukoo voi muuten olla vilkut huurussa *



    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  17. #17
    Lainaa (Wave @ Elo. 02 2009,12:52) kirjoitti
    Heh joo kattelin kyl ton vilkun lasin ja rungon väliä siihe saa kyllä ruuvarin väliin mut ei kehdannu rupee vääntelee auki kun on ihan uudet noi vilkut mut kyl tohon jotain sika silikoonia saa laittaa väliin jos sen aukoo voi muuten olla vilkut huurussa *
    Saanko mie olla edelleen erimieltä? Ainakaan minulla ei ole vilkut huurussa vaikka molemmat on käytetty auki :P

    Tietenkään ei kannata turhaan avata jos tarvetta ei ole..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  18. #18
    Mub Bobissa eivät riittäneet yllä mainitun kaltaiset 6w halogeenivilkut. Piti laittaa eteen minivilkut missä 21w polttimot, jotta vilkkuvat normaalisti, eivätkä sytytä vikavaloa mittariin. Onhan noita ihan pieniäkin tarvikevilkkuja, joissa on normipolttimot. Eivät tietenkään yhtä siroja ole kuin led-vilkut...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  19. #19
    Tsekkasin tänään noita bulusen orgisvilkkuja ja jos ymmärsin oikein, niissä on 10w polttimot, luultavasti sen vuoksi 6w riittää vilkkureleelle. BT:ssä taitaa orgispolttimot olla 21w?



  20. #20
    Lainaa (s&s @ Elo. 02 2009,17:04) kirjoitti
    Tsekkasin tänään noita bulusen orgisvilkkuja ja jos ymmärsin oikein, niissä on 10w polttimot, luultavasti sen vuoksi 6w riittää vilkkureleelle. BT:ssä taitaa orgispolttimot olla 21w?
    No sit varmasti watit piisaa, juu! Bobissa on tosiaan 21w orggis-vilkut.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  21. #21
    Lainaa (Wave @ Heinä. 31 2009,17:50) kirjoitti
    Noi mun 12v 6w *tossa yhden diilerin linkki
    Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen
    Pitää vielä kysyä et oliko asennus ihan plug&play vai pitikö katkoa johtoja?
  22. #22
    Lainaa (foxterrier @ Heinä. 31 2009,16:35) kirjoitti
    mitää vastuksia kannata laitella (sanoo sähkäri). hajet biltemasta kympillä elektronisen vilkkureleen nii se on siinä
    Ei ole releetkään kovin tuttuja, biltsun kuvastoa vilkaisin niin onko tuo amazonin rele siis sopiva? Eli ilman varoitustoimintoa = ei piittaa wateista?
  23. #23
    Amazonin releellä tarkoitat tämmöistä? Toi on juurikin semmonen jossa kaks liitintä (ts. ainostaan pätkii läpimenevää virtaa) ja vilkkujen vastus vaikuttaa vilkuntatiheyteen.

    Mun mielstä ei oo kummonekaan homma laskeskella ja asentaa sopivan kokoiset vastukset uusien vilkkujen rinnalle jotta kuorma vastais entistä, täältä orgistakin löytää ohjeet kun hakee. Mutta jos haluaa tehdä vielä helpomminn niin on olemassa semmosia bokseja jotka eivät välitä kuormasta ts. mitkä vilkut tahansa toimii. Mutta hintavia.

    Bilteman vastaavasta tuotteesta en ole tietoinen. Tämä puolestaan mitoitettu sopimaan led-vilkuille, mutta ei taas normivilkuille ts. ei ei ole tunnoton kuormalle?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #24
    Lainaa (TIJ @ Elo. 06 2009,12:39) kirjoitti
    Amazonin releellä tarkoitat tämmöistä? Toi on juurikin semmonen jossa kaks liitintä (ts. ainostaan pätkii läpimenevää virtaa) ja vilkkujen vastus vaikuttaa vilkuntatiheyteen.

    Mun mielstä ei oo kummonekaan homma laskeskella ja asentaa sopivan kokoiset vastukset uusien vilkkujen rinnalle jotta kuorma vastais entistä, täältä orgistakin löytää ohjeet kun hakee. Mutta jos haluaa tehdä vielä helpomminn niin on olemassa semmosia bokseja jotka eivät välitä kuormasta ts. mitkä vilkut tahansa toimii. Mutta hintavia.

    Bilteman vastaavasta tuotteesta en ole tietoinen. Tämä puolestaan mitoitettu sopimaan led-vilkuille, mutta ei taas normivilkuille ts. ei ei ole tunnoton kuormalle?
    Ok, kiitti selvennyksistä.

    Fireboltissa toi vilkkurele on etumaskin alla suht' helpossa paikassa, joten sen vaihtaminen sujuu (ainakin multa) näppärämmin kuin vastusten kolvailu...
  25. #25
    Huomasin vasta nyt tämänkin ketjun, joten pääsen päätäni aukomaan hieman myöhässä. XB-12S -05:n laitoin minivilkut. Ledisellaiset. Kaksi erilaista led-vilkkurelettä poltin asennuksessa.

    Ekan vein Mätänetiin takasin, luullessani sen olleen jo alunperinkin viallinen. Toisen jätin viemättä, kun tajusin itse rikkoneeni molemmat. *

    Mulla ei ainakaan samanlaisesta releen kannasta huolimatta johdotukset olleet vastaavia. Tahtoo sanoa, ettei plus, miinus ja vilkulle menevät olleet vastaavasti, kuin Mätänetin releessä. Paloi pari sulakettakin koettaessa vaihtaa kertaalleen johtojen paikkaa liittimessä.

    Luovutin, hain Stormilta ledivilkuille tarkoitettuja vastuksia, jotka eivät tarvitse kolvausta ja asensin etuscreenin alle piiloon. Mukana paketissa vastus ja kaksi apicoliitintä, jotka sopii vastuksen päihin.

    Tämä tarina vaan siksi, että uskon Tulipallossa olevan samanlaisesti vilkkurele ja jos ei kerralla toimi, tiedät, missä saattaa piillä vika.

    Omat vilkut hain Biker Pointista ja ne ovat ne kaikkein pienimmät markkinoilla olevat E4-hyväksytyt kuuden ledin sellaiset...

    Niin ja turhille vittuilijoille, omaan sähköalan koulutuksen ja olen touhunnut värkkien kanssa aiemminkin... *
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  26. #26
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (JinX @ Elo. 07 2009,11:03) kirjoitti
    Huomasin vasta nyt tämänkin ketjun, joten pääsen päätäni aukomaan hieman myöhässä. XB-12S -05:n laitoin minivilkut. Ledisellaiset. Kaksi erilaista led-vilkkurelettä poltin asennuksessa.

    Ekan vein Mätänetiin takasin, luullessani sen olleen jo alunperinkin viallinen. Toisen jätin viemättä, kun tajusin itse rikkoneeni molemmat. *

    Mulla ei ainakaan samanlaisesta releen kannasta huolimatta johdotukset olleet vastaavia. Tahtoo sanoa, ettei plus, miinus ja vilkulle menevät olleet vastaavasti, kuin Mätänetin releessä. Paloi pari sulakettakin koettaessa vaihtaa kertaalleen johtojen paikkaa liittimessä.

    Luovutin, hain Stormilta ledivilkuille tarkoitettuja vastuksia, jotka eivät tarvitse kolvausta ja asensin etuscreenin alle piiloon. Mukana paketissa vastus ja kaksi apicoliitintä, jotka sopii vastuksen päihin.

    Tämä tarina vaan siksi, että uskon Tulipallossa olevan samanlaisesti vilkkurele ja jos ei kerralla toimi, tiedät, missä saattaa piillä vika.

    Omat vilkut hain Biker Pointista ja ne ovat ne kaikkein pienimmät markkinoilla olevat E4-hyväksytyt kuuden ledin sellaiset...

    Niin ja turhille vittuilijoille, omaan sähköalan koulutuksen ja olen touhunnut värkkien kanssa aiemminkin... *
    Juu "Niitä turhii vittuilijoita on AINA" . * * *Mut tosi on, jos "vakio" Harleyn sähköjärestelmä, niin eiköös niissä aina joko 10 tai 12W lamput, eli hyvinkin saattaa skulata minivilkut ilman vastuksia ??

    Mä taas vakion V-Rodin perseen, eli minivilkut haneen ja orggigset takas. Natsimallissa polttimot 21W, eli minivilkkujen johdoissa oli vastukset ja meni vilkut vastuksineen ja jotain muuta hilpettä 30 equlla frendille. Noi mulla olleet minivilkut oli kyllä niiin umpiliitoksiset, että hajoottamati ei onnistu purku. * *



    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  27. #27
    Pitää tässä nyt arpoa miten homman hoitaisi, nuo 6w normipolttimollisetkin olis kyllä ihan buenot, mut toisaalta tekis mieli laittaa samantien ledit. Ainakin american sport bikeltä saa badwebin mukaan buluun ledeille "varmasti" sopivaa relettä...
  28. #28
    Haha, ei hevletti. Mulla on takana Kellermannin micro 1000 -minivilkut 6w halogeenilla, ja niiden lisäksi asennettu nuo tehovastukset. Tämä oli vilkut myyneen liikkeen ohjeistus (Buell-spesialisteja; www.twinmotorcycles.nl). Testasin huvikseen ottaa vastukset pelistä pois. Tulos? Ei mitään muutosta, vilkuttaa niinkuin pitääkin. Turhaa työtä näköjään tullut tehtyä noiden vastuksien kanssa.

    Onko tietoa tarvitseeko noita vastuksia jos vaihdan MYÖS etuvilkut tuollaisiksi 6w minivilkuiksi? Tehoeroa yhteensä siis siinä tapauksessa 8w.



    Buell XB12Ss
  29.  
  30. #29
    Lainaa (toivjan @ Elo. 08 2009,14:24) kirjoitti
    Onko tietoa tarvitseeko noita vastuksia jos vaihdan MYÖS etuvilkut tuollaisiksi 6w minivilkuiksi? Tehoeroa yhteensä siis siinä tapauksessa 8w.
    Mulla toimi normaalisti, kun oli pelkät etuvilkut vaihdettuna, noin ihan niinkuin testimielessä. Uskoisin sun tarvitsevan vastukset jatkossa. Ne on aika helppo piilotella sinne penkin alle.
    <span style='font-size:6pt;line-height:100%'>(mikäli ei oo jut sihen asentanu hälytintä...)</span>
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)