Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Eli en ole listoilta löytänyt putkia tämän ikäiseen FJR:ään, uudempiin kyllä. Onko kokemusta vaikutuksista (joko Slipari tai koko putki), minkä merkkisiä markkinoilta löytyy? PC:n vaatii kait ilman muuta pariksi.

    Takajousi on vielä toistaiseksi vakio, kireälle säädettynä kantaa kyllä yli 100 kiloisenkin kuskin tavaroineen, mutta vetelyyden tosiaan huomaa reippahammas menos. Onko Öhlins ainoa hyvä vaihtoehto, ja mistä se kannattaa tilata (Saksa?)?

    Kiitos jos etukätehen!
    FJR -02
  2. #2
    Lainaa (Pohojalaanen @ Heinä. 17 2009,18:38) kirjoitti
    Eli en ole listoilta löytänyt putkia tämän ikäiseen FJR:ään, uudempiin kyllä. Onko kokemusta vaikutuksista (joko Slipari tai koko putki), minkä merkkisiä markkinoilta löytyy? PC:n vaatii kait ilman muuta pariksi.

    Takajousi on vielä toistaiseksi vakio, kireälle säädettynä kantaa kyllä yli 100 kiloisenkin kuskin tavaroineen, mutta vetelyyden tosiaan huomaa reippahammas menos. Onko Öhlins ainoa hyvä vaihtoehto, ja mistä se kannattaa tilata (Saksa?)?

    Kiitos jos etukätehen!
    Minkäs ikäinen tuo pyöräsi on?
    Itsellä Leo Vincen sliparit, luulen että samat sliparit menee koko mallisarjaan -01 - -09 malleihin. Oma pyörä on '06 mallia, ja siinä on '03 mallin sliparit.Meni aivan heittämällä paikalleen. Tehoa tuskinpa tulee mitattavasti lisää, mutta maukkaat äänet kyllä tulee.Nyt FJR:kin kuulostaa ihan moottoripyörältä . Niin, ja lisänä Power Commander, tietty.Dynossa penkitetty ja säädetty kohdalleen. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

    Öhlins on kai se paras ja kallein vaihtoehto, käyttäähän mm.myös poliisitkin sitä pyörissään. MJL-huolto Helsingissä myy ja asentaa niitä sopivasti.Kaupan päälle saa myös tätä PK-seudulla harvoin tavattua hyvää asiakaspalvelua...
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
  3. #3
    Lainaa (tiiikeri @ Heinä. 17 2009,21:43) kirjoitti
    Lainaa (Pohojalaanen @ Heinä. 17 2009,18:38) kirjoitti
    Eli en ole listoilta löytänyt putkia tämän ikäiseen FJR:ään, uudempiin kyllä. Onko kokemusta vaikutuksista (joko Slipari tai koko putki), minkä merkkisiä markkinoilta löytyy? PC:n vaatii kait ilman muuta pariksi.

    Takajousi on vielä toistaiseksi vakio, kireälle säädettynä kantaa kyllä yli 100 kiloisenkin kuskin tavaroineen, mutta vetelyyden tosiaan huomaa reippahammas menos. Onko Öhlins ainoa hyvä vaihtoehto, ja mistä se kannattaa tilata (Saksa?)?

    Kiitos jos etukätehen!
    Minkäs ikäinen tuo pyöräsi on?
    Itsellä Leo Vincen sliparit, luulen että samat sliparit menee koko mallisarjaan -01 - -09 malleihin. Oma pyörä on '06 mallia, ja siinä on '03 mallin sliparit.Meni aivan heittämällä paikalleen. Tehoa tuskinpa tulee mitattavasti lisää, mutta maukkaat äänet kyllä tulee.Nyt FJR:kin kuulostaa ihan moottoripyörältä . Niin, ja lisänä Power Commander, tietty.Dynossa penkitetty ja säädetty kohdalleen. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

    Öhlins on kai se paras ja kallein vaihtoehto, käyttäähän mm.myös poliisitkin sitä pyörissään. MJL-huolto Helsingissä myy ja asentaa niitä sopivasti.Kaupan päälle saa myös tätä PK-seudulla harvoin tavattua hyvää asiakaspalvelua...
    Ai sori, Jammu on siis -02, eli vielä vanhempaa versiota. Äänenvaimentimet on kyllä saman näköiset kun uudemmissa, mutta matkustajan rampit jne. poikkeavat hiukan, pitäisi tarkistaa tuttavien pyöristä onko äänenvaimentimen kannakkeet yhteensopivat. Niitä ääniä ja pientä henkistä piristystähän tuolla hakisin...

    Takatolpan pystyn asentamaan itse, joten melkeinpä kattelen sen sieltä mistä halvimmalla saa... En oikeastaan niinkään paljoa vakiotakaan oo moittinut mitä testit antaa ymmärtää, ja kuitenkin sen verran suurilla poltoilla oon kaarteita ajanut että takarenkaan kulutuspintaa on jäljistä päätellen käytetty koko leveydeltä... Mutta huomaahan sen vetelyyden toki.

    Kysyn vielä Vincen slipareista... Muuttuuko äänet leppoista matka-ajoa ajatellen häiritsevän koviksi? Nyt kun MRA:n Varioscreenillä on pyörä saatu "täysin" äänettömäksi ajomelultaan, ei varsinaista möykkää kaipaisi kovin paljoa. Ihannehan olisi, kun meteliä löytyy enemmälti vain kiihdytyksis.
    FJR -02
  4. #4
    Lainaa (Pohojalaanen @ Heinä. 17 2009,23:19) kirjoitti
    Lainaa (tiiikeri @ Heinä. 17 2009,21:43) kirjoitti
    Lainaa (Pohojalaanen @ Heinä. 17 2009,18:38) kirjoitti
    Eli en ole listoilta löytänyt putkia tämän ikäiseen FJR:ään, uudempiin kyllä. Onko kokemusta vaikutuksista (joko Slipari tai koko putki), minkä merkkisiä markkinoilta löytyy? PC:n vaatii kait ilman muuta pariksi.

    Takajousi on vielä toistaiseksi vakio, kireälle säädettynä kantaa kyllä yli 100 kiloisenkin kuskin tavaroineen, mutta vetelyyden tosiaan huomaa reippahammas menos. Onko Öhlins ainoa hyvä vaihtoehto, ja mistä se kannattaa tilata (Saksa?)?

    Kiitos jos etukätehen!
    Minkäs ikäinen tuo pyöräsi on?
    Itsellä Leo Vincen sliparit, luulen että samat sliparit menee koko mallisarjaan -01 - -09 malleihin. Oma pyörä on '06 mallia, ja siinä on '03 mallin sliparit.Meni aivan heittämällä paikalleen. Tehoa tuskinpa tulee mitattavasti lisää, mutta maukkaat äänet kyllä tulee.Nyt FJR:kin kuulostaa ihan moottoripyörältä . Niin, ja lisänä Power Commander, tietty.Dynossa penkitetty ja säädetty kohdalleen. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

    Öhlins on kai se paras ja kallein vaihtoehto, käyttäähän mm.myös poliisitkin sitä pyörissään. MJL-huolto Helsingissä myy ja asentaa niitä sopivasti.Kaupan päälle saa myös tätä PK-seudulla harvoin tavattua hyvää asiakaspalvelua...
    Ai sori, Jammu on siis -02, eli vielä vanhempaa versiota. Äänenvaimentimet on kyllä saman näköiset kun uudemmissa, mutta matkustajan rampit jne. poikkeavat hiukan, pitäisi tarkistaa tuttavien pyöristä onko äänenvaimentimen kannakkeet yhteensopivat. Niitä ääniä ja pientä henkistä piristystähän tuolla hakisin...

    Takatolpan pystyn asentamaan itse, joten melkeinpä kattelen sen sieltä mistä halvimmalla saa... En oikeastaan niinkään paljoa vakiotakaan oo moittinut mitä testit antaa ymmärtää, ja kuitenkin sen verran suurilla poltoilla oon kaarteita ajanut että takarenkaan kulutuspintaa on jäljistä päätellen käytetty koko leveydeltä... Mutta huomaahan sen vetelyyden toki.

    Kysyn vielä Vincen slipareista... Muuttuuko äänet leppoista matka-ajoa ajatellen häiritsevän koviksi? Nyt kun MRA:n Varioscreenillä on pyörä saatu "täysin" äänettömäksi ajomelultaan, ei varsinaista möykkää kaipaisi kovin paljoa. Ihannehan olisi, kun meteliä löytyy enemmälti vain kiihdytyksis.
    Omasta ja kyytiläisen mielestä äänet eivät ole Vincen slipareilla häiritsevän kovat, etenkin kun muistaa pitää nuo db-killerit paikallaan putkissa. Jos ne otat pois, niin meteliä tulee sitten kyllä reilusti enemmän ja mielestäni mölyä on silloin jo liikaa matka-ajoon ja muuhunkin pyörittelyyn.Kannattaa tosiaan tarkistaa, miten nuo sliparit sopii noihin -01 ja -02 malleihin.

    Yks hieman edullisempi paikka hankkia Öhlinsiä ulkomailta on Englannissa oleva www.intobikes.co.uk. Hinnat on hieman Suomen hintoja edullisempia, mutta ei noita Öhlinsejä taida halvalla saada oikein mistään.

    Suosittelen vaihtamaan myös etujouset Öhlinsin jäykempiin jousiin.Itselle laitatin ne MJL-huollossa ja vaihdatin samalla Öhlinsin öljyt myös keulaan.Pyörän keula kantaa nyt kuormaa todella paljon ryhdikkäämmin, eikä niiaa läheskään niin paljon jarrutuksissa.Mielestäni erittäin kannattava investointi!
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
  5. #5
    Lainaa (Pohojalaanen @ Heinä. 17 2009,18:38) kirjoitti
    Eli en ole listoilta löytänyt putkia tämän ikäiseen FJR:ään, uudempiin kyllä. Onko kokemusta vaikutuksista (joko Slipari tai koko putki), minkä merkkisiä markkinoilta löytyy? PC:n vaatii kait ilman muuta pariksi.

    Takajousi on vielä toistaiseksi vakio, kireälle säädettynä kantaa kyllä yli 100 kiloisenkin kuskin tavaroineen, mutta vetelyyden tosiaan huomaa reippahammas menos. Onko Öhlins ainoa hyvä vaihtoehto, ja mistä se kannattaa tilata (Saksa?)?

    Kiitos jos etukätehen!
    Jousi ja iskunvaimennin ei ole sama asia, jos kantaa kuormaa mutta on reippaammassa ajossa vetelä niin iskari on parhaat päivänsä nähnyt, mikäli pumppu on purettavaa mallia niin huoltoon.
  6. #6
    Jep, tunnen kovasti jousen ja iskarin erot, tarkoitin tietysti koko "tolppaa", ja nimenomaan tätä FJR:n moitittua puutetta. Olen koeajellut reippaamaskin vauhdis myös -03 ja -08 -mallin pyörät, ja oon vakuuttunut että se on enää vain ominaisuudesta kiinni, ei viasta eikä säädöistä. Kuormaa kyllä kantaa, mutta yhdistelmän ominaisuudet loppuvat kun on riittävästi vauhtia/painoa. Pientä huolimattomuutta vain termistössä, sama asia kun autoon vaihdellaan kesä- ja talvirenkaita, yleensähän vaihtuu koko pyörät...

    Mutta onko vertailupohjaa muista kun Öhlinsin takapäästä?
    FJR -02
  7. #7
    Ei jaksa uutta topiccia tehdä niin tähän samaan hätään kysyn...

    Itseäni kiinnostaisi tuo Muzzy's:in 4-2-1 putkisto FJR:ään, onko kokemuksia? Ja tiedättekö saako niitä mistään euroopasta tilattua?

    Osaisitteko suositella muita hyviä putkia FJR:ään?
    Jalassa tangat tai pelkät lenkkarit ja aurinko hymyilee!
  8. #8
    Mulla on '03 FJR ja on LeoVince ja PC3 kolmisen vuotta. Takaiskarin vaihdoin pari vuotta sitten WP 4014 fusion'iin ja etujouseksi WP:n lineaarijouset, oisko ollut 10:n jäykkyydellä.
    Parin kesän kokemusten perusteella olen kyllä ollut tyytyväinen; ajo-ominaisuudet ja säätömahdollisuudet kyllä ovat kohdallaan niin radalla, yksin ja raskaalla kuormalla ajettaessa.
    Slipareista vielä sen verran, että LeoVincen noise killerit on helppo laittaa ja ottaa pois. Itse ajelen ilman killereitä.
    Nuo vermeet on kyllä sen verran arvokkaita, että kannattaa hieman googlettaa ja näin euroaikana ehkäpä Ruåttista tai Englannista voipi löytyä halvemmalla.
  9. #9
    Lainaa (Anttoo @ Heinä. 19 2009,23:19) kirjoitti
    Mulla on '03 FJR ja on LeoVince ja PC3 kolmisen vuotta. Takaiskarin vaihdoin pari vuotta sitten WP 4014 fusion'iin ja etujouseksi WP:n lineaarijouset, oisko ollut 10:n jäykkyydellä.
    Parin kesän kokemusten perusteella olen kyllä ollut tyytyväinen; ajo-ominaisuudet ja säätömahdollisuudet kyllä ovat kohdallaan niin radalla, yksin ja raskaalla kuormalla ajettaessa.
    Slipareista vielä sen verran, että LeoVincen noise killerit on helppo laittaa ja ottaa pois. Itse ajelen ilman killereitä.
    Nuo vermeet on kyllä sen verran arvokkaita, että kannattaa hieman googlettaa ja näin euroaikana ehkäpä Ruåttista tai Englannista voipi löytyä halvemmalla.
    Kiitos tiedoista.
    Gustafsson Racingin sivuilta klikkasin WP:n soveltuvuustaulukkoon, ja siellä ei ollut Fusionia lainkaan mainittu FJR:n kohdalla. Sekö on kuitenkin letkulisäsäiliöllä varustettu Fusion? Mistä itse ostit sen?
    FJR -02
  10. #10
    Lainaa (Pohojalaanen @ Heinä. 20 2009,21:01) kirjoitti
    Kiitos tiedoista.
    Gustafsson Racingin sivuilta klikkasin WP:n soveltuvuustaulukkoon, ja siellä ei ollut Fusionia lainkaan mainittu FJR:n kohdalla. Sekö on kuitenkin letkulisäsäiliöllä varustettu Fusion? Mistä itse ostit sen?
    Mulla on siis semmoinen WP, jossa on letkun päässä vain esijännityksen säätönuppi. Kaivoin mukana tulleen manuaalin ja sen mukaan tuotekoodi on 17.27.x7.77/02, mikä sittenkin tarkoittaisi että se on vastaavuusluettelossa 4014 Spin ja lisämerkintä "+PA". No, joka tapauksessa halusin ton letkun esijännityksen säätönuppia varten, että saataisiin nuppi sopivalle kohdalle. Sitä kun joutuu silloin tällöin kiertelemään.
    Täällä Oulussa vein mopon melko tunnetulle huoltofirmalle, Portaankorvalle, ja hän tilasi vehkeet maahantuojalta ja asensi ne pakettihintaan.
  11. #11
    Lainaa (Idle @ Heinä. 19 2009,13:05) kirjoitti
    Ei jaksa uutta topiccia tehdä niin tähän samaan hätään kysyn...

    Itseäni kiinnostaisi tuo Muzzy's:in 4-2-1 putkisto FJR:ään, onko kokemuksia? Ja tiedättekö saako niitä mistään euroopasta tilattua?

    Osaisitteko suositella muita hyviä putkia FJR:ään?
    Muzzyn putkistoista on ollut aika paljon keskustelua FJR forumilla jenkeissä. Putkiston ekassa tuotantoversiossa oli "ongelma", joka leikkasi aika paljon maavaraa kallistuksessa pois. Toinen tuotantoversio (myynnissä nykyisin) on jo parannettu, joskin ei sekään tuon kallistusvaran osalta ole optimaalinen. Muzzy tutkii nyt asiaa, saisiko tuota putkiston rakennetta muutettua, että kallistusvaraa saisi tavalla tai toisella lisää.

    Tuo putkisto on kuulemma aika kovaääninen, jonka vuoksi osa kokeilleesta on palannut takaisin alkuperäiseen putkistoon.Nyt Muzzyltä tosin saa "db-killerin" putkeen, joka auttaa jonkin verran asiaa.

    En tiedä, saako euroopasta mistään, mutta lähettävät Usasta mielellään ja ovat vastanneet ainakin mun sähköpostikyselyihin melko nopeasti.

    Jos haluat lisätietoa, niin käy www.fjrforum.com sivuilla ja laita hakusanaksi Muzzy. Löytyy aika paljon juttua lontooksi.

    Putkistohan on kyllä mielestäni hieno, mutta hankkimista kohdallani rajoittaa kyllä tuon kallistusvaran väheneminen, kun ei sitä normaalilla putkistollakaan ole liikaa !
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
  12. #12
    Ostin 04/ 40tkm ajettuun *FJRään Öhlinssin takaiskarin. Tarjolla oli ABS- ja apsittomat mallit. Otin absilliset tehtaan säädöillä. Samalla vaihdoin etuputkiin öljyt, jotka oli harmaata "vesilirua".
    Pyörä muuttui toiseksi ajettavaksi. Renkaat pysyy tiessä kiinni oli alla kiharaa tai loivempaa heittoa. Muutos maksoi noin tonnin. Kannatti, suosittelen ennen mölyputkien hankintaa.
    Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!
  13. #13
    Hei,

    Minuakin kiinnostaa tämä takapamppuasia. Mistä Öhlins kannattaa tilata? Pyörälläni on ajettu 100tkm ja kyllä Saksan baanalla huomasi viime keväänä miten pelottavaa oli kovassa vauhdissa mutkaan taittaa. Samalla vaihdan eteen öljyt, vai kannattaisiko sinnekin laittaa erilaiset jouset putkien sisään?

    Sliparin laittelen sitten toissijaisena tämän jälkeen, aivan kuten edellä neuvottiin Tosi on, ettei pidemmällä matkalla jaksa hirveetä mökää kuunnella.
    Elämäntapa motoristi.
  14. #14
    Hei ostin 07 fjr:än ja siihen on vaihdettu öhlinssin takaiskari .mikäköhän on alkuperäinen iskarin pituus .epäilyttää että sitä olisi säädetty lyhyemmäksi.
  15.  
  16. #15
    326.5
    Vanha,niin on kuskikin...