Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 66:sta
  1. #31
    enpä ole pahemmin maksun vastaanottajalle ilmoitellut vaan olen maksellut mielestäni sopivan summan kerran kuussa eikä ole koskaan ollut ongelmia sen suhteen
  2. #32
    Kaveri sai v##unmoiset sakot ku päin punasia ajo, odotti niin kauan et tuli muistutus ja sit makso euron taas meni pari kk että tuli muistutus ni taas makso euron Muutama vuosi taitaa vielä mennä.. Ei sieltä kuulemma kukaan oo soitellu ku heti maksaa jotain ku muistutuslappu tulee.. Että näin meillä..
    <p>www.riversidekustomday.com</p><p>riversidehobos.blospot.com</p>
  3. #33
    Mä oon saanu 5 ylinopeussakkoa ja aina 6kk:n jälkeen on mennyt ulosottoon liksasta. Viimeisin sakko viime vuoden heinäkuulta. Tulee pari muistutusta, sit pari kirjettä ulosotto heebolta ja sit napsahtaa. Eli kuvio on mulla ollu aina hyvin johdonmukainen...
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  4. #34
    Lainaa (aj@ @ Heinä. 11 2009,10:43) kirjoitti
    Se vaan kannattaa muistaa, ettei homman anneta venyä voudille asti. Siinä on jo niin monta välikättä, että satasesta tulee tonni.
    Kuten joku taisi jo mainitakin, niin tuo ei edes onnistu esim. ylinopeudesta saatujen päväsakkojen suhteen, korkoja ei tule, eikä mene luottotiedot, ennemmin menee muuntorangaistukseksi..
    Eli viimeinen vaihtoehto on: maksatko, vai lähdetkö istumaan.
    Niin, ja viimeisessäkään kohdassa eivät kovin mieluusti laita istumaan, mutta silloin pitää kyllä jo maksaa koko "jäännöserä" kerralla.

    Tuossa kohden ei siis olla varsinaisesti "velkaa" valtiolle, vaan se on rangaistus, ja rangaistukset ei "kasva korkoa", ei sakko eikä vankeustuomiokaan.

    Omalla kohdalla pisin sakon osamaksuaika hieman yli 4 vuotta.
    ZX-10R + ZX-6RR
  5. #35
    Olen jo vuosia maksanut sakot vasta ulosottoon. Janne10r on täsmälleen oikeassa; ei mene luottotiedot eikä tule korkoja jne.

    Homma menee niin, että sakon maksamatta jättämisen jälkeen ensimmäinen "muistutus" tulee oikeusrekisterikeskuksesta muutaman kuukauden-puolen vuoden jälkeen sakon saamisesta, ja tämän jälkeen muutaman kk:n päästä paukahtaa lappu ulosotosta. Siinä kohtaa maksan pienen sakon kerrallaan ja isompaa alan makselemaan osissa.

    Sakot ovat niin kohtuuttomia, että tämä on järkevin tapa. Joutuupahan valtion virkamiehet paiskimaan edes vähän hommia ryöstämiensä rahojen eteen.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #36
    Lainaa (Pannu-Ukko @ Heinä. 14 2009,03:29) kirjoitti
    Kaveri sai v##unmoiset sakot ku päin punasia ajo, odotti niin kauan et tuli muistutus ja sit makso euron * taas meni pari kk että tuli muistutus ni taas makso euron * Muutama vuosi taitaa vielä mennä.. Ei sieltä kuulemma kukaan oo soitellu ku heti maksaa jotain ku muistutuslappu tulee.. Että näin meillä..
    Tämä ei kyllä ainakaan täälläpäin pidä paikkaansa. Jos ulosoton kanssa ei tee diiliä tai maksaa heille mitä sattuu, niin palkasta napsaisevat melko nopeasti. Senkin olen kerran kokeillut. Samoin olen kokeillut tuota kansantarinoissa liikkuvaa "maksa aina euro kun lappu tulee" -kikkaa; ei toimi. Kyllä se ulosottoon menee joka tapauksessa jossain kohtaa.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  7. #37
    Lainaa (Janne10r @ Heinä. 14 2009,04:13) kirjoitti
    Lainaa (aj@ @ Heinä. 11 2009,10:43) kirjoitti
    Se vaan kannattaa muistaa, ettei homman anneta venyä voudille asti. Siinä on jo niin monta välikättä, että satasesta tulee tonni.
    Kuten joku taisi jo mainitakin, niin tuo ei edes onnistu esim. ylinopeudesta saatujen päväsakkojen suhteen, korkoja ei tule, eikä mene luottotiedot, ennemmin menee muuntorangaistukseksi..
    Eli viimeinen vaihtoehto on: maksatko, vai lähdetkö istumaan.
    Niin, ja viimeisessäkään kohdassa eivät kovin mieluusti laita istumaan, mutta silloin pitää kyllä jo maksaa koko "jäännöserä" kerralla.

    Tuossa kohden ei siis olla varsinaisesti "velkaa" valtiolle, vaan se on rangaistus, ja rangaistukset ei "kasva korkoa", ei sakko eikä vankeustuomiokaan.

    Omalla kohdalla pisin sakon osamaksuaika hieman yli 4 vuotta.
    Eivät taida nykyään edes saada muuntaa maksamattomia sakkoja istunnoksi. Siihen muuntoon tuli viime vuoden puolella joku muutos. Tästä en ole 100% varma koskiko se myös maksamattomia sakkoja.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #38
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 14 2009,07:34) kirjoitti
    Eivät taida nykyään edes saada muuntaa maksamattomia sakkoja istunnoksi. Siihen muuntoon tuli viime vuoden puolella joku muutos. Tästä en ole 100% varma koskiko se myös maksamattomia sakkoja.
    Lakimuutos koskee vain ns. rankkareita eli poliisin määräämiä sakkoja. Näin saatiin päivittäin noin 100 köyhää istumasta pois muutoinkin ylitäysistä Suomen vankiloista. Varsinaiset oikeussalisakot sen sijaan muunnatetaan yhä vankeudeksi, jos rahaa ei tuomitulta heru valtion kassaan.

    Hieman mutkikas asia mieltää. Tavallaan muuntorangaistus on loogisesti ottaen varattomien ihmisten lisärangaistus, mutta toisaalta tavoitteellinen köyhä saattaa säästää kivan potin rahaa viettämällä vaikkapa kesälomansa Konnunsuon vessattomassa 5 neliön sellissä ylipaikalla.

    Sinänsä höperö systeemi valtiolle, kun sakon saamattomuuden lisäksi sitten vielä elätetään ihmistä vankilan perunoilla ja kastikkeellakin, ja vielä lämmitetään hieno lukaali valtion laskuun. Tosin työvelvollisuus koskee myös muuntovankeja.

    -hh-
  9. #39
    Tänään sitten tipahti postiluukusta maksumuistutus sakosta, minkä maksoin samana päivänä kun sen sain kesäkuun alussa. Taisi olla liian nopeeta toimintaa kun heti maksoin, mutta no.. siitähän mä sen sakonkin sain *
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  10. #40
    10:llä jaollinen on liian helppoa ja kesyä. Itse laittelin menemääm 11-13 euroa kerrallaan, joskus samana päivänäkin. Ja sitten tietty 1 euro ylimääräistä (kun ei kerran oo euron päälle). Naatin aatoksella että virkamiehet ihmettelee, että prkl jostain on tullut euro liikaa ja se kiertää sen viisi kansliaa lomakkeineen ja leimoineen ja ehkä palautuu palautusten myötä. Tai sitten joku KELMI vetää välistä...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  11. #41
    Sen ainoan ylinopeussakon jonka sain autolla, makselin osissa pois. En ilmoitellut asiasta, posliinisetä Mondeon takapenkillä sanoi että "kuhan 50e kuussa pistät, niin hyvä niin".
  12. #42
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuli sitten ilmoitus että on Sakkoa maksamatta X määrä ja joulukuun alkuun mennessä maksettava tai ulosottoon menee!

    Olen maksellut kerran kuussa pikkusummaa JA olen ensin soittanut sakkolapun numeroon ja sopinut että erissä maksetaan. Ei kuulemma ole merkityksellistä että ovat sopineet. Tässä vaiheessa keskustelin asiasta voimakkaalla ja määrätietoisella äänellä!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #43
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (shyhander @ Marras. 15 2010,12:06) kirjoitti
    Tuli sitten ilmoitus että on Sakkoa maksamatta X määrä ja joulukuun alkuun mennessä maksettava tai ulosottoon menee!

    Olen maksellut kerran kuussa pikkusummaa JA olen ensin soittanut sakkolapun numeroon ja sopinut että erissä maksetaan. Ei kuulemma ole merkityksellistä että ovat sopineet. Tässä vaiheessa keskustelin asiasta voimakkaalla ja määrätietoisella äänellä!
    Eli aivan yhtä tyhjän kanssa koko osissa maksu. Yhtä hyvin olisit voinut olla maksamatta yhtään mitään siihen asti kunnes tulee oikeusrekisterikeskuksesta maksukehotus. Sakkoja kun ei muutenkaan kannata maksaa ennen sen maksukehotuksen saapumista. Se poliisien usein mainostama kahden viikon (vai oliko yhden kuukauden) maksuaika siitä kun lyövät rangaistusvaatimusilmoituksen kouraan on ihan paskapuhetta. Joskin totta puhuen ei se kyllä perintään ensimmäisen oikeusrekisterikeskuksen maksukehotuksenkaan jälkeen vielä mene. Lähettelevät kyllä kiltisti vielä toisenkin jos nyt "unohtuu" maksaa.

    Itseasiassa olihan tää koko kuvio selitetty tuolla edellisellä sivulla vielä paremmin.
  14. #44
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa (Waille @ Marras. 15 2010,14:55) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Marras. 15 2010,12:06) kirjoitti
    Tuli sitten ilmoitus että on Sakkoa maksamatta X määrä ja joulukuun alkuun mennessä maksettava tai ulosottoon menee!

    Olen maksellut kerran kuussa pikkusummaa JA olen ensin soittanut sakkolapun numeroon ja sopinut että erissä maksetaan. Ei kuulemma ole merkityksellistä että ovat sopineet. Tässä vaiheessa keskustelin asiasta voimakkaalla ja määrätietoisella äänellä!
    Eli aivan yhtä tyhjän kanssa koko osissa maksu. Yhtä hyvin olisit voinut olla maksamatta yhtään mitään siihen asti kunnes tulee oikeusrekisterikeskuksesta maksukehotus. Sakkoja kun ei muutenkaan kannata maksaa ennen sen maksukehotuksen saapumista. Se poliisien usein mainostama kahden viikon (vai oliko yhden kuukauden) maksuaika siitä kun lyövät rangaistusvaatimusilmoituksen kouraan on ihan paskapuhetta. Joskin totta puhuen ei se kyllä perintään ensimmäisen oikeusrekisterikeskuksen maksukehotuksenkaan jälkeen vielä mene. Lähettelevät kyllä kiltisti vielä toisenkin jos nyt "unohtuu" maksaa.

    Itseasiassa olihan tää koko kuvio selitetty tuolla edellisellä sivulla vielä paremmin.
    Sepä se, rikesakko ei itseasiassa edes liene lainvoimainen ennen kun siitä on "tehty päätös" jossain virallisemmassa toimistossa kuin maijan takapenkillä. Maksamalla sakon samalla tunnustat jo ennen kun sakko on virallistettu. Itse odottelen aina ainakin sen ensimmäisen maksumuistutuksen jonka jälkeen voi tehdä kirjallisen osamaksusuunnitelman oikeusrekisterikeskukseen (muistaakseni). Kun ko. kirjallinen lirpake on tehty, ei ainakaan itselleni turhia muistutuksia tullut sen 4kk aikana jolloin itkua vääntäen rahat valtiolle pulitin.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  15. #45
    vai onko käytäntö muuttunut jotenkin, omat kokemukset on jo kuiten jo yli kolmen vuoden takaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #46
    näköjään käytäntö muuttunut, kesäkuussa sain sakon, ja kun tuli eka karhuaminen niin maksoin muutaman kympin ja seuraavaksi jo lokakuussa uhattiin ulosotolla,ihme touhua *
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  17. #47
    Lainaa (tl72 @ Marras. 15 2010,17:10) kirjoitti
    näköjään käytäntö muuttunut,ihme touhua *
    Todellakin ihme touhua ensin saadaan sakot. Todennäköisesti aiheesta, jonka jälkeen porataan että onko pakko maksaa.

    Jos saan sakot tekemästäni liikennerikkeestä olen ne aina poraamatta maksanut.
    Sen verran pitää olla selkärankaa, jos tekee rikkeen nauttii myös sen seuraukset.

    Elämä on toisille rankkaa.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  18. #48
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Pandemia @ Marras. 15 2010,19:45) kirjoitti
    Lainaa (tl72 @ Marras. 15 2010,17:10) kirjoitti
    näköjään käytäntö muuttunut,ihme touhua *
    Todellakin ihme touhua ensin saadaan sakot. Todennäköisesti aiheesta, --.
    Sen verran pitää olla selkärankaa, jos tekee rikkeen nauttii myös sen seuraukset. .
    Joo, ei mullakaan mitään sitä vastaan ole jos olisin satanelkytkilsaa *vetänyt sataakahtakymmentäyhtä, mutta kun Sarkolanmäkeä (?) vetää sen puolikilsaa moottorijarrulla alas ja vahingossa millin liikautaa kaasukavaa ennen mäen pohjaa, niin mopo ottaa sen kakskymppiä lisää ja eikös setä odota varsin tarkoitushakuisesti juuri siellä mäenpohjalla ja toinen setä sitten jumppaa tikkarinsa kanssa vastamäenpäällä ylhäällä. Mitään tekemistä millään asennekasvatuksella tai liikenneturvallisuudella sillä ei ollut eikä ole. Edelleen ajan sitä samaa satasta satasen alueella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #49
    Lainaa (Pandemia @ Marras. 15 2010,19:45) kirjoitti
    Elämä on toisille rankkaa.
    Niin on. Joillekin se on kuulemma jopa niin rankkaa, että pitää yrittää asennekasvattaa tuntemattomia aikuisia miehiä internetissä.
  20. #50
    1-0
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  21. #51
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa (Pectusfortuna @ Marras. 15 2010,21:12) kirjoitti
    Lainaa (Pandemia @ Marras. 15 2010,19:45) kirjoitti
    Elämä on toisille rankkaa.
    Niin on. Joillekin se on kuulemma jopa niin rankkaa, että pitää yrittää asennekasvattaa tuntemattomia aikuisia miehiä internetissä.
    Ssshhhh! Ehkä se menee pois jos sitä ei ruokita.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  22. #52
    Parasta olis kun sakko maksettas siinä ja heti. Ihan kaikki, valituslupa mukaan jos tuntee vääryyttä kohdanneensa. Ei luikkis ulkomaalaisetkaan maksamatta pois maasta.
    Honda XL1000VA 2006
  23. #53
    Lainaa (Jouni K @ Marras. 16 2010,06:22) kirjoitti
    Parasta olis kun sakko maksettas siinä ja heti.
    Jep, ja suoraan äärirehelliselle poliisikunnan edustajalle käteisellä ilman kuittia. Tervetuloa Soviet finlandiaan.
    hooondaaa
  24. #54
    Lainaa (MrEre @ Marras. 16 2010,07:15) kirjoitti
    Lainaa (Jouni K @ Marras. 16 2010,06:22) kirjoitti
    Parasta olis kun sakko maksettas siinä ja heti.
    Jep, ja suoraan äärirehelliselle poliisikunnan edustajalle käteisellä ilman kuittia. Tervetuloa Soviet finlandiaan.
    ja maksukyvyttömät/haluttomat saisivat Raipparangaistuksen paikanpäällä tyyliin isku/10e. niin perseaukiset ja muuten niskoittelevat saisivat myös tarvitsemansa opetuksen...



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  25. #55
    ite oon aina maksanu sakot osissa, ja mitään sanktioita ei oo tullu vaikka viimesen erän oon maksanu noin vuosi pika voiton saamisen jälkeen! kerran maksoin vahingossa yhen erän ylimääräistä, ja kappas, yllätyksekseni virkailija soitti jälkeenpäin ja kehu et oon maksanu liikaa ja pitäis saada tilinumero et voivat maksaa takasi!
    vtr1000 f -99
  26. #56
    Osissa minäkin olen maksanut ja aikaisintaan vasta karhukirjeen jälkeen. *Ja viimeiseen erään piruuttaan muutama kymmenen senttiä ylimääräistä. *Eivät palauta, mutta tettää käsityötä, kun viitenumero ei toimi automaattisesti. *Tarkoitus on saada vastinetta sille maksetulle maksulle. Tämä koskee siis vain ylinopeussakkoja. *Niitä on kertynyt 38 vuoden aikana 8 kpl.
  27. #57
    1800e sakkoa ja 1kk päästä tuli maksukehotus niin maksoin osan ja taas 1kk päästä tuli lappu että loppusumma ulosottoon menossa.

    eli tolle summalle maksuaika oli reilu 2kk *

    maksukehotuksessa saajana oli oikeusministeriö
    mutta toisessa lapussa saajana oli ulosottovirasto ??
    melko hätästä touhua *



    bandit 1200N
  28. #58
    Nykyään tarvitsee täyttää maksuaikahakemus karhukirjeen saamisen jälkeen. Ennen onnistui kun maksoi itsenäisesti kerta kuukauteen.

    Löytyy tuolta: Maksuaikahakemus

    Eli tälläinen lomake: Lomake

    Jakaa sakon 12 osaan ja postittaa hakemuksen. (Yli vuoden maksuaikoja ei hyväksytä). Jos summa ei mene tasan niin laittavat viimeisen erän automaattisesti kohdalleen.

    Itse täytin lapun viimeksi kuukausi sitten. Vastine tuli viikossa ja
    kuukausieriksi tuli 11x40e ja 1x36e.
  29. #59
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Golo @ Marras. 17 2010,00:37) kirjoitti
    Nykyään tarvitsee täyttää maksuaikahakemus karhukirjeen saamisen jälkeen. Ennen onnistui kun maksoi itsenäisesti kerta kuukauteen.

    Löytyy tuolta: Maksuaikahakemus

    Eli tälläinen lomake: Lomake

    Jakaa sakon 12 osaan ja postittaa hakemuksen. (Yli vuoden maksuaikoja ei hyväksytä). Jos summa ei mene tasan niin laittavat viimeisen erän automaattisesti kohdalleen.

    Itse täytin lapun viimeksi kuukausi sitten. Vastine tuli viikossa ja
    kuukausieriksi tuli 11x40e ja 1x36e.
    Tarviiko tohon hyvätki syyt? Menisköhän läpi jos hakis maksuaikaa perus 115 euron opiskelijasakkoon.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Waille @ Marras. 17 2010,01:19) kirjoitti
    Lainaa (Golo @ Marras. 17 2010,00:37) kirjoitti
    Nykyään tarvitsee täyttää maksuaikahakemus karhukirjeen saamisen jälkeen. Ennen onnistui kun maksoi itsenäisesti kerta kuukauteen.

    Löytyy tuolta: Maksuaikahakemus

    Eli tälläinen lomake: Lomake

    Jakaa sakon 12 osaan ja postittaa hakemuksen. (Yli vuoden maksuaikoja ei hyväksytä). Jos summa ei mene tasan niin laittavat viimeisen erän automaattisesti kohdalleen.

    Itse täytin lapun viimeksi kuukausi sitten. Vastine tuli viikossa ja
    kuukausieriksi tuli 11x40e ja 1x36e.
    Tarviiko tohon hyvätki syyt? Menisköhän läpi jos hakis maksuaikaa perus 115 euron opiskelijasakkoon.
    En tiedä meneekö 12 osaan, mutta ainakin 3-4 osaan luulisi menevän. Ei se mitään ihmeellistä perustelua tarvitse. Kirjoitin ettei ole varaa maksaa yli 40e kuukaudessa, että sain maksimi takaisinmaksuajan...
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen