Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 211:sta
  1. #181
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Olin jo soittemassa aiemmin, mutta kun tässä on ollut kaikenlaista säätämistä. Tänään kävi sitten niin, että TDM vaihtui vähän ajettuun 1050 Tikruun, joten pleksin hankinta TDM:ään ei ole enemmälti tarpeen. Kiitos enivei.
    Tikruhan on oiva laite, mutta nyt kiinnostaisi mikä sai sut vaihtamaan näin nopeasti TDM:n pois. Vertaisin lähinnä omiin tuntemuksiini miksi päätin luopua omastani.
    Mua rupes jostain syystä pännimään se TDM:n kone tai paremminkin sen ominaisuudet eli alavääntö ei ollut se mitä halusin vaikka tein ilmansuodatinkotelon modauksen sekä lisäksi toi pleksin kanssa taistelu oli toinen joka ärsytti.

    Toisaalta olen kaivannut sen selkeää hyvää ajoasentoa ja hyvää tavarankuljetuskykyä.
  2. #182
    Vastauksia on monta, eikä mikään niistä ole tyhjentävä.

    Mulla on ollut toistakymmentä erilaista pyörää, toki vain yksi kerrallaan viime vuosikymmeninä. Keväällä olin jotenkin väsähtänyt ja vanha pataraudasta valmistettu 1150GSA alkoi tuntua aikansa eläneeltä jutulta. Hyvien lehti yms. kirjoitusten perusteella sitten päätin "downshiftata" uuteen TDM:ään ja ajella sillä vanhuudenpäivien ratoksi. Olin kuitenkin jo tottunut BMW:n nollatoleranssiin mitä tulee ajettavuuteen ja raudan käyttäytymiseen. Muutos oli liian suuri. Pitkälti tunnekysymys ja jossain takana kuitenkin ehkä koko ajan väijyi ajatus pyörästä, joka näkyy, kuuluu ja lähtee. Minulla ei ole koskaan ollut aikomustakaan enää koskaan vaihtaa pyörää; tällä kertaa tuli sellainen olo, että TDM ei ole se vehje, jolla hankkiudun hautaan. TDM on hyvä pyörä, mutta se vaan jäi pieneksi heti. Olisi pitänyt muistaa heti alkujaan, että japanilaiset moottoripyörät eivät mulle sovi. Niitä TDM:n jarruja jään kyllä kaipaaman.

    Trumppa on valmistettu kauttaaltaan paremmista osista kuin TDM ja sen moottori, alusta sekä ajettavuus on selkeästi enemmän ja parempaa. Tämä on vain karu totuus. Nyt kun sain oikein hyvän tarjouksen lähes minttikuntoisesta käytetystä Tikrusta, asia tuli heti valmiiksi. Osaltaan päätökseen vaikutti myös ergonomia ja se mainitsemasi pleksi. Eikä ne 114 hevosta, 100 Nm vääntöä ja triplen murina ihan kylmäksi jättäneet. TDM oli kaiketi eräänlainen iloinen syrjähyppy, joka nyt sai onnellisen päätöksen (toivottavasti).

    Ja, jos Jammu et kerro kellekään, rakas vaimoni sanoi keväällä, kun puksutin ensi kertaa TDM:n kotipihaan: "likkojen pyörä, ei yhtään sun juttu". Toisin sanoen, mulla oli toistaiseksi voimassa oleva pysyvä ostolupa!!!
  3. #183
    TDM:n jarrut olivat todella ne jota itsekkin kaipaan.

    Ymmärrän hyvin pointtisi, itse jäin tavallaan TDM:n vangiksi kun en halunnut ottaa ihan kauheasti takkiin vaihtohinnoissa. Kun ostin sen toukokuussa 2007 niin sen hinta oli 14995 euroa ja seuraavana keväänä eräs Tampereella toimiva liike harmaa toi niitä maahan ja pudotti uuden hinnan 12800 euroon joten otin heti alkuunsa jo reilusti takapakki arvon säilymisen kannalta ensimmäisenä vuotena.

    No mulla on aina ollut enempi tai vähempi näitä ns. marginaalipyöriä kuten nykyinen 1000 GTS tai se viime vuotinen 850 TRX.
  4. #184
    Hyvvee iltaa.

    Kaitpa tämä mennee samalla esittäytymisenä...

    On tullut hankittua TDM, mallia 3VD, värin perusteella -92, rek. -93.
    Hankinta tuli suoritettua jo viime syksynä kun ennen kolmatta selkäleikkausta oli pikku pelko halvaantumisesta.

    Ajoasento oli kriteerinä, mallia pysty. Ostohetkellä en enää kyennyt nostamaan vekotinta jalalta ilman kyyneleitä.
    Mutta ml. tämän ketjun jorinat ym. Carpe TDM, luotto tulevaisuuteen oli vahva. Ja piti kutinsa.

    Nyt on viikossa tullut 500km täyteen. Kylmäähän siellä vielä on, mut edellisestä omasta moposta ehti vierähtää jo 20v, joten hyllyllä on muutama ajamaton kilometri.

    Toistaiseksi jarrut ovat yllättäneet siltikin positiivisesti, voimaa on, ketterämpi kuin odotin, kuluttaa runsaasti.
    Viimeinen saattaa johtua ruosteenpoistoharjoittelusta

    Kaiken puolin mahtava vekotin.
  5. #185
    Tuli hankittua TDM vm.2004 ja mukavan tuntunen peli noin pienellä 150km kokemuksella. Jos jollakulla tarvetta madallettuun Geelisatulaan niin vaihto normikorkuiseen onnais mun kanssa tai jos nurkista löytyypi orkkis satula ylijäämäisenä niin saa tarjota
  6. #186
    Lainaa jakihei kirjoitti Katso viesti
    Tuli hankittua TDM vm.2004 ja mukavan tuntunen peli noin pienellä 150km kokemuksella. Jos jollakulla tarvetta madallettuun Geelisatulaan niin vaihto normikorkuiseen onnais mun kanssa tai jos nurkista löytyypi orkkis satula ylijäämäisenä niin saa tarjota
    Pistin sulle yv:n jakkarasta
  7. #187
    Lainaa hp10a10 kirjoitti Katso viesti

    Pistin sulle yv:n jakkarasta
    Ok. Vastattu
    Kaupat satulasta sovittu joten ei enää tarvetta.
    Viimeksi muokannut: jakihei; 12.05.2013 klo 23:25.
  8. #188
    Nonnii, reippaan 2tkm kuukausivauhdilla kertyy ajoa TDM:ällä

    Kulutus (n.7.3l/100km) ja melko rohee käynti < 2500rpm pistää miettimään että onko haitta ranteessa vai neulaputkissa mutta menee kuitenkin syksyyn ennen kun malttaa remontteerata.

    Sellainen erikoisempi tapaus kävi että kun poikkesin Nakkilassa alan liikkeessä, oli 3 TDM:ää samassa pihassa.
    Yks tosin oli pakun takaluukussa, mutta kuitenkin
  9. #189
    Mahdoikko olla samana päivänä Nakkilassa kun mä - tosin afrikkalaisella. En nähnyt kyllä kuin 2 TDM:ää. Yksi myyjän ja yksi muu.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  10. #190
    Tämä kuuluu osittain tänne...
    Eli alakerrassa on -89 Super Tenere projekti johon on pultattu 900 TDM kone.

    Laitoin jo tuonna ostoilmoituksiin, mutta: Jos jollain on ylimääräsenä etupäälle varsinaiselta isolta johtosarjalta menevä johtosarja ja/tai imuilman lämpöanturi niin olisin kiinnostunut.
    Honda CBR 600 -89
    Kawasaki EN 500
    Suzuki VS 750 Intruder -87
    Suzuki VS 1400 Intruder -97
    Yamaha YZF 1000R -00
    Suzuki VS 750 Intruder -88
    Suzuki 1300 Hayabusa
    Yamaha XTZ 900 Projekti
  11. #191
    Onko se kaikkine ruiskuineen kiinni siinä ? Oisko kuvia ?
  12. #192

    Tossa joku huono, pitää ottaa lisää kun saa kamoja kohdilleen että sieltä näkee jotain yksityiskohtiakin.
    Ja koska toi ei kuitenkaan näy kunnolla niin tässä linkki samaan kuvaan
    Honda CBR 600 -89
    Kawasaki EN 500
    Suzuki VS 750 Intruder -87
    Suzuki VS 1400 Intruder -97
    Yamaha YZF 1000R -00
    Suzuki VS 750 Intruder -88
    Suzuki 1300 Hayabusa
    Yamaha XTZ 900 Projekti
  13. #193
    Miten toi ketjulinja menee yhteen, eiks tää TDM:n kone oo vähän leveempi jollen väärin muista. Haluu nähdä sitten valmiina ainakin kuvan siitä ja kuulla miltä se tuntuu. Itte oon aina välillä haaveillu tommosesta projektista.
  14. #194
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Miten toi ketjulinja menee yhteen, eiks tää TDM:n kone oo vähän leveempi jollen väärin muista. Haluu nähdä sitten valmiina ainakin kuvan siitä ja kuulla miltä se tuntuu. Itte oon aina välillä haaveillu tommosesta projektista.
    Oikein arvattu. Seuraavan ohjelmassa onkin sen eturattaan takana olevan holkin ulosveto, sitten se ja cbr 1000rr eturatas ammattikoululle sorvattavaksi.Taakse tulee, jos en väärin muista, fzr 750 ratas parilla prikalla ulospäin vietynä. Ketjut vaihtuu 530 leveiksi niin ei sovi vakio takarataskaan.
    Honda CBR 600 -89
    Kawasaki EN 500
    Suzuki VS 750 Intruder -87
    Suzuki VS 1400 Intruder -97
    Yamaha YZF 1000R -00
    Suzuki VS 750 Intruder -88
    Suzuki 1300 Hayabusa
    Yamaha XTZ 900 Projekti
  15. #195
    Laitoin kuvat yhteen kansioon niin kiinnostuneiden on helpompi seurata.

    Projektikuvat

    Ketjut on nyt paikallaan, koitan vaikka huomenna saada lisäkuvia tuosta.

    Hommaan tuli pieniä mutkia kun wanhat pakosarjan pinnapultit ei ylettänyt ja uusia vaihtaessa onnistuin lohkaisemaan niiden kiinnityskorvakkeet. No, kone pois ja lenkki hitsaajan kautta.

    Homma alkaa olla nipussa, sähköt pääosin paikallaan mutta etupäälle vedän vielä kokonaan uudet sähköt. Seuraavaksi polttoainelinjat kuntoon, ruisku kun vaatii tuon pumpun jonka ylijäämälle tarvitaan paluu jne, änkkäri paikalleen, nesteet sisään, kokeilu että sähköt toimii ja sitten vois koittaa tuota tulille ennen kun kasailee enemmälti katteita.

    Muutakin on tullut mieleen ja lista kasvaa koko ajan, mutta ajattelin kokeilla käyntiin ensin ihan minimi muutoksilla ennen kun teen lisää vikoja tuonne.
    Honda CBR 600 -89
    Kawasaki EN 500
    Suzuki VS 750 Intruder -87
    Suzuki VS 1400 Intruder -97
    Yamaha YZF 1000R -00
    Suzuki VS 750 Intruder -88
    Suzuki 1300 Hayabusa
    Yamaha XTZ 900 Projekti
  16. #196
    Edellisen viestin linkissä nyt kuvia myös ketjulinjasta valmiina, sekä työstetystä eturattaasta ja sen akseliholkista muiden ohella.
    Honda CBR 600 -89
    Kawasaki EN 500
    Suzuki VS 750 Intruder -87
    Suzuki VS 1400 Intruder -97
    Yamaha YZF 1000R -00
    Suzuki VS 750 Intruder -88
    Suzuki 1300 Hayabusa
    Yamaha XTZ 900 Projekti
  17. #197
    Ihan uteliaisuudesta pyörää kohtaan:
    Kuinkas tuolla pärjäilee kuoppaisilla hiekkateillä?
    Pohjaako jousitus kovin helposti?
    ...olettaen tietysti että jousitus on kunnossa
    Eihän tuolla missään traktoripoluilla kyllä ajella,mutta luulis vielä kohtuu huonot soratiet menevän suht kivuttomasti
    Varjossa viihtyjä ;)
  18. #198
    Lainaa Jaaman kirjoitti Katso viesti
    Ihan uteliaisuudesta pyörää kohtaan:
    Kuinkas tuolla pärjäilee kuoppaisilla hiekkateillä?
    Pohjaako jousitus kovin helposti?
    ...olettaen tietysti että jousitus on kunnossa
    Eihän tuolla missään traktoripoluilla kyllä ajella,mutta luulis vielä kohtuu huonot soratiet menevän suht kivuttomasti
    Kyllä tuolla tuntuu matka taittuvan. Pari kertaa yllättäen 140 vauhtia tuossa vanhalla Ehikin ek:lla. Yhdessä tönnäässä ainakin mennään pätkän matkaa ilmassa noissa vauhdissa.
    Honda CBR 600 -89
    Kawasaki EN 500
    Suzuki VS 750 Intruder -87
    Suzuki VS 1400 Intruder -97
    Yamaha YZF 1000R -00
    Suzuki VS 750 Intruder -88
    Suzuki 1300 Hayabusa
    Yamaha XTZ 900 Projekti
  19. #199
    Hiiop. Uusi TDM omistaja ilmoittautuu. Edelliden omistajan sanoin "ruma, mutta toimii" Pientä huoltoa pitäisi tehdä kun ehtii/jaksaa/on rahaa. Etujarrut kaipaa uudet palat, etuparkki ei pala, sivupaneelit kadonneet, öljysäiliö tihkuttaa(uusi valmiina) ja pientä nypytystä tasakaasulla, mutta ihan soiva peli. Se moottorin luonne on aivan upea! Ja tuntuu ketterältä kokoisekseen.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  20. #200
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Hiiop. Uusi TDM omistaja ilmoittautuu. Edelliden omistajan sanoin "ruma, mutta toimii" Pientä huoltoa pitäisi tehdä kun ehtii/jaksaa/on rahaa. Etujarrut kaipaa uudet palat, etuparkki ei pala, sivupaneelit kadonneet, öljysäiliö tihkuttaa(uusi valmiina) ja pientä nypytystä tasakaasulla, mutta ihan soiva peli. Se moottorin luonne on aivan upea! Ja tuntuu ketterältä kokoisekseen.
    Onnea, on hyvä valinta. Paljonko tolla on menty kilometrejä ?
  21. #201
    Vanha ketju, mutta laitetaas tähän lisää kun tuli tänään tehtyä taas kaupat 900 TDM:stä. Siitä olikin jo keväällä 10 vuotta kun pois ja nyt ostin samanlaisen -07:n jolla mittarissa 38000km.
    Nyt varrotaan lumien sulamista että saan ajettua sen kotiin Granista.
  22. #202
    TRX850 -96
    XT500 -80
  23. #203
    Mulla oli kans aikoinaan TDM900, seuraavana vuonna verot putos ja sen olis saanu 3-4k halvemmalla.

    Mut mitäpä siitä, tykkäsin kyllä pyörästä.

    Kattokaas https://youtu.be/YFaMfMR39KE
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  24. #204
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli kans aikoinaan TDM900, seuraavana vuonna verot putos ja sen olis saanu 3-4k halvemmalla.

    Mut mitäpä siitä, tykkäsin kyllä pyörästä.

    Kattokaas https://youtu.be/YFaMfMR39KE
    Tota perässä roikkumista oon itekkin ihmetellyt ja monasti vielä joutuvat siivä perässä polttaan jarruvaloja. Itelleki ku on tota ikää jo kertynyt niin malttaa hyvin ajaa 50-100 metrin päässä edellä menevästä ja siihen kun laittaa hyvän musiikin soimaan niin menee matka paljon lepposemmin hermoja raatelematta.

    Sitten tohon videoon , niin noinhan toi homma menee, paitsi että en oo ottanut absin anturi irti vaan antanut olla tuossa levyssä aina kiinni.
  25. #205


    No onhan meitä! Piti laittaa itellekin TDM. Jos pääsis pientä reissua tekemään ens kesänä.

    Geelipenkki, ledivalot, keskituki, laukut ym. Kevättä odotellessa
  26. #206
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti


    No onhan meitä! Piti laittaa itellekin TDM. Jos pääsis pientä reissua tekemään ens kesänä.

    Geelipenkki, ledivalot, keskituki, laukut ym. Kevättä odotellessa
    Mä tykkään tän vanhemman mallin etupäästä, se on jotenkin räyhäkkäämpi. Pitäiskö alkaa suunnitelee katteiden vaihtoa kun en halua kuitenkaan luopua tästä ysisatasen koneesta.
  27. #207
    Yes, 10 vuoden erossa olon jälkeen on nyt palattu TDM kantaan kun hain tammikuussa osatmani pyörän tänään kotiin. Ekat 80 kilsaa ajettu ja en muistanutkaan kuin rytkyttävä se oli, mutta toisaalta myös helppo ja kevyt ajettava.
  28. #208
    Mikähän mahtaa olla TDM850 probleema, kun noin viikon, tai pitemmän seisonnan jälkeen lähtee nihkeästi käyntiin? Edellisenä päivänä jos on ajellut, niin lähtee oikein nätisti, mutta viikon jälkeen sää pyöritellä startilla oikeasti aika pitkään, eikä kestä kaasua yhtään.

    Bensapumppuko?
  29. #209
    Joo, miten tuossa menee huolloissa venttiilien säätöväli ja entä nokkaketjun? Ekaa kertaa moinen 900 härpäke alla ja yllättävän hyväkäytöksinen ja hauska peli. Juuri sisään ajettu 80tkm. Ei kuulu naputteluja eikä rallatteluja.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  30.  
  31. #210
    Lainaa panu.. kirjoitti Katso viesti
    Joo, miten tuossa menee huolloissa venttiilien säätöväli ja entä nokkaketjun? Ekaa kertaa moinen 900 härpäke alla ja yllättävän hyväkäytöksinen ja hauska peli. Juuri sisään ajettu 80tkm. Ei kuulu naputteluja eikä rallatteluja.
    40tkm välein on iso huolto ja siinä on venojen välystarkastukset - säädöt ja kokemuksesta voin sanoa etttä tuossa 80tkm kohdalla se kannattaa tarkistaa. Nokkaketju vaihdetaan tarpeen vaatiessa jos alkaa kuulua häiritsevää rallattelua.
Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen