Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Oikean käden kyynärvarsi, kyynärpää ja joskus ranne puutuvat/tikkuilevat ihan lyhyelläkin matkalla, voisko ohjaustanko olla hitusen vinossa vaikka katsomalla ei huomaisikaan..? Mikä muu voisi olla syynä? Kokemuksia?

    Pyöränä Honda CBF 600 S -04
  2. #2
    - Etunen kulunut
    - Etunen epätasapainossa
    - ymymym...

    Mulla loppu tärinä kun laitoin uuden eturenkaan. Nyt tämä rengas on 20 000 km ajettu ja tärinää on taas havaittavissa.

    Kohta vaihdan uuteen renkaaseen ja tärinän melko varmasti loppuu
  3. #3
    Itse olen uuden pyöräni kanssa pähkäillyt samaa ongelmaa. Ilmeisesti pitäisi olla hiukan suorempi tanko, jottei ranne jäisi hivenen vinoon. Tietenkin omassa pyörässä v-kakkonen tärisee jonkun verran, että senkin takia käsi voi hiukan puutua.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  4. #4
    Miten lie niska/hartiat kunnossa , hierojalle ehkä asiaa ?
    Itsellä tenniskyynärpää tai jännetuppi tulehdus aiheuttaa samaa oiretta . Kokeile ajaa sillai ettet nojaa painoa yhtään tangolle .Voihan se tietty pyörässäkin olla vika .
  5. #5
    Jännität käsiä?
    Annat kyynärpään "roikkua" eli kädet ja hartiat rentoina
    tai sitten takki on hitusen liian pieni, puristaa kainalon yläpuolelta?
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  6. #6
    Tai sinulla on niskaongelma,hermo hieman likistynyt kaularangan alueella.Poikkea hierojalla tai fysiolla,ne osaa auttaa..
  7. #7
    Itselläni on samanlainen pyörä ja puutumista esiintyi pidemmillä matkoilla ohuilla hanskoilla ajaessa, paksummilla ei ollenkaan. Maantieajossa moottorin kierrokset ovat juuri pahimmillaan ja tuovat pyörään tärinää, mikä välittyy käsiin ajoasennon ollessa liian etukeno. Itse pääsin käsien puutumisesta eroon laskemalla satulaa alemmaksi ja kääntämällä tankoa hiukan lähemmäksi. Lisäksi vielä kun ketjujen vaihto oli ajankohtainen nyt keväällä, vaihdoin takarattaan kaksi piikkiä pienemmäksi, jolloin moottorin kierrokset ja samalla värinät laski maantieajossa. Täytyy muistaa vain, että mittarivirhe putosi nollaan.
  8. #8
    Tutkituta itses!

    Se vika on ehkä ennemmin niskassasi kuin pyörässäsi. Mulla on valuvika niskassa ja puutuu molemmat kädet epäsäännöllisesti. Vikahan on perinnöllinen, broidilla on JO titaaniniska. Harmi, koska olen teknisesti ottaen orpo, en voi haastaa valuvian aiheuttaneita oikeuteen.

    Ps. Aattele! Ei tartte päivittää fillaria puutumisen takia, mikä heikkous!
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  9. #9
    Mul puutuu oikee käsi! nahat päällä ja pelkkä t-paita alla, niin on käsi turrana! jotai vähä paksumpaa alle nii ei mittää onkelmii!
    Takki painaa jotai hermoo olkapään tienoilla!
    Pyöräst ei ainakaa johu! puutuu kyykyllä ja nakullakin!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  10. #10
    Mulla puutuu kans oikee käsi hyvin nopeesti. Nahat on päällä ja alla yleensä t-paita. Mistäköhän mahtaa johtua?
    Pyöräni on Honda 600 RR -08. Olen testannut ZX-6R ja sen ohjaimissa ei tullut puutumista. Auttaisiko ongelmaan esim. pehmeämmät/paksummat kahvakumit vai mikä avuksi?
    Suzuki GSX-R 1000 -07 ja rataraaseri GSX-R 750 -08
  11. #11
    Lainaa (grande @ Kesä. 30 2009,17:55) kirjoitti
    Itselläni on samanlainen pyörä ja puutumista esiintyi pidemmillä matkoilla ohuilla hanskoilla ajaessa, paksummilla ei ollenkaan. Maantieajossa moottorin kierrokset ovat juuri pahimmillaan ja tuovat pyörään tärinää, mikä välittyy käsiin ajoasennon ollessa liian etukeno. Itse pääsin käsien puutumisesta eroon laskemalla satulaa alemmaksi ja kääntämällä tankoa hiukan lähemmäksi. Lisäksi vielä kun ketjujen vaihto oli ajankohtainen nyt keväällä, vaihdoin takarattaan kaksi piikkiä pienemmäksi, jolloin moottorin kierrokset ja samalla värinät laski maantieajossa. Täytyy muistaa vain, että mittarivirhe putosi nollaan.
    kahvan lämppäreitä hankkiessani, tilalle tuli hieman paksummat tupet alkuperäisten tilalle, niistä on helpompi pitää kiinni, kädet ei rasitu niin kuin ennen. vähän sama asia kuin paksummilla hanskoilla ajo, mutta toimii myös ohuemmilla hanskoilla.

    tankoa olen myös nostanut raiseilla 18mm, mikä myös on vaikuttanut ajoasentoon, sekä jalkatappeja laskenu pari-kolme senttiä.

    noiden lisäksi käytössä on se pieni muovinen rannetuki, jolla joskus lepuutan kättä.

    pieniä muutoksia, mutta eron huomaa kuiten.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #12
    Olisko sillä, että kyseessä on just kaasukäsi, mitään tekemistä asiaan... ?!?

    Ensmäisenä tulee mieleen hellätä otetta vähän stongasta ja rentouttaa hartiat.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  13. #13
    Mulla puutuu myös räpylät, syytän tärinää.. Pidemmän ajelun tai ratapäivän jälkeen on seuraavat pari päivää käsi/kädet turtanat. Ei oo kivaa. Paksummat kahvatupit nyt kokeilussa, biltemasta custom-kahvatupit. Otin vaan "kromi"osat irti Vähän heikkenee tatsi kun tuppi paksunee
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #14
    Throttle rocker!! Mulla puutui oikea kämmen, pyöränä XX, korotettu stonga ei siihen tuonut helpotusta, muuten kyllä auttoi. Tuo muoviläpyskä toi ratkaisevan avun matka-ajoon. Kaupungissa sen saa käännettyä pois tieltä jos haittaa.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  15. #15
    Itselläni puutui aiemmin kädet (erityisesti kaasukäsi)
    n.100-200 km ajon jälkeen. Todettiin rannakanavan
    oireyhtymä (canalis carpi) eli hermoradat oli puristuksissa
    ranteen kohdalta. Kummatkin kädet leikattiin, eikä sen
    jälkeen ole ollut mitään ongelmia.



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  16. #16
    Lainaa (Midas @ Kesä. 30 2009,16:46) kirjoitti
    Itse olen uuden pyöräni kanssa pähkäillyt samaa ongelmaa. Ilmeisesti pitäisi olla hiukan suorempi tanko, jottei ranne jäisi hivenen vinoon. Tietenkin omassa pyörässä v-kakkonen tärisee jonkun verran, että senkin takia käsi voi hiukan puutua.
    Ei se taida sitä olla, kun teki mulle eilen saman jo muutamalla kilsalla. Se vissiin jostain syystä täryyttää sitä oikeata kahvaa enempi.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  17. #17
    Itse olen ranneongelmista päässyt eroon pyörän päällä jumppaamalla. Koittaa vaihdella asentoa. Painaa välillä jalkatappeja vasten niin, että saa painon pois käsistä. Välillä seistään jalkatapeilla. Välillä voi kaasuttaa ihan sormen kärjillä... Noita voi keksiä itse lisää.

    Kaikista parasta on tosin kyllä niin mutkikas tie, että selkä kastuu. Ei puudu paikat. Ikävä kyllä niin kippuraiset tiet on harvassa. Navigaattori auttaa löytämään mutkateille. Pitkät suorat siirtymät on myrkkyä fysiikalle ja psyykkeelle.

    Kun joku paikka pääsee kipeytymään kunnolla, niin sietokyky pienenee koko ajan. Jo lyhyet matkat tekevät olosta tuskallisen. Jos ei ole selvää fyysistä vaivaa, niin tietoinen pyörän päällä jumppaaminen auttaa.



    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  18. #18
    Tänk juu kaikille kommenteista, pitää kokeilla.. no ei ehkä tuota ranteiden leikkausta ihan heti!
  19. #19
    Lainaa (Tuppisuu @ Kesä. 30 2009,21:13) kirjoitti
    Mulla puutuu kans oikee käsi hyvin nopeesti. Nahat on päällä ja alla yleensä t-paita. Mistäköhän mahtaa johtua?
    Pyöräni on Honda 600 RR -08. Olen testannut ZX-6R ja sen ohjaimissa ei tullut puutumista. Auttaisiko ongelmaan esim. pehmeämmät/paksummat kahvakumit vai mikä avuksi?
    En usko että tupit auttanee asiaan vaikka miten vaihtaisi.
    Mulla oli sama ongelma, mutta ei ole enää käynti hierojalla auttoi. kuten varmasti monella , myös minulla tämä samainen kaasukäsi on myös hiirikäsi. Käsi siis ihan tukossa.

    Hieroja hieroi kädestä ja hartioista lukot pois ja jo auttoi.
    Kun ei jännitä hartioita ja tukee vartaloaan vatsalihaksilla ei
    roiku käsien varassa niin paketti on kunnossa ja on vielä helpompi ajaakin.
    <p>~ Pilvisenäkin päivänä aurinko paistaa, kaikki eivät sitä vain huomaa ~</p><p>Nykyinen: ei pyörää tällä hetkellä , aijemmat:Honda CB1000R -10, GSX-R 750 K2, CBR-600f -00</p>
  20. #20
    Ittellä nuo murheet helpotti vakionopeudensäätimen myötä...
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  21. #21
    Lainaa (mpe @ Heinä. 06 2009,14:40) kirjoitti
    Ittellä nuo murheet helpotti vakionopeudensäätimen myötä...
    +1
  22. #22
    Köyhän miehen vakionopeudensäädin Throttlemeister auttaa myös kummasti oikean käden puutumisiin.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  23. #23
    Lainaa (CB 1000R @ Kesä. 30 2009,20:04) kirjoitti
    Mul puutuu oikee käsi! nahat päällä ja pelkkä t-paita alla, niin on käsi turrana! jotai vähä paksumpaa alle nii ei mittää onkelmii!
    Takki painaa jotai hermoo olkapään tienoilla!
    Pyöräst ei ainakaa johu! puutuu kyykyllä ja nakullakin!
    Ajoviima sattuu juuri tuonne olkapääsi seutuville sellaiseen kohtaan, että puutuminen on tosiasia.

    Voi olla sitten niinkin, että takin olkapää ja suojat aiheuttavat kireyttä, minkä seurauksena puutuminen alkaa.

    Korkeampi stonga saattaa tuoda avun.

    Lainaa (Tuppisuu @ Kesä. 30 2009,21:13) kirjoitti
    Mulla puutuu kans oikee käsi hyvin nopeesti. Nahat on päällä ja alla yleensä t-paita. Mistäköhän mahtaa johtua?
    Pyöräni on Honda 600 RR -08. Olen testannut ZX-6R ja sen ohjaimissa ei tullut puutumista. Auttaisiko ongelmaan esim. pehmeämmät/paksummat kahvakumit vai mikä avuksi?
    Kokeile korkeampaa pleksiä.

    Ittellä auttoi tuo.
    Pyörä VFR vm 2004.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  24. #24
    Lainaa (KariFi @ Heinä. 06 2009,15:10) kirjoitti
    Köyhän miehen vakionopeudensäädin Throttlemeister auttaa myös kummasti oikean käden puutumisiin.
    Onkos köyhälle olemassa muita vaihtoehtoja... Siis sellaisia joilla vois vaikka hirttää kaasun jotennii näppärästi?
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  25. #25
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 17 2009,22:16) kirjoitti
    Onkos köyhälle olemassa muita vaihtoehtoja... Siis sellaisia joilla vois vaikka hirttää kaasun jotennii näppärästi? *
    Taa kylla on hyva laite jos matkaa ajaa,voi niinkuin ranteella silleen painaa kaasua rasittamatta kuitenkaan sita, ja voi pitaa sormet *vapaana*Jos joku haluaa niin saa hakea pois.Nummelasta /Vihdista.
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
  26. #26
    Hermoratatutkimus kertoi oikean käden kyynärpäässä olevan ahtauma joka aiheuttaa hermojen jumiutumista ja käden puutumista, mulla ei auta ku puukko. (tosin mulla pistelee nukkuessakin käsi jos hiukankin väärässä asennossa). Leikkaukseen kun ajokelit loppuu, nyt on vaan kestettävä..
  27. #27
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 17 2009,22:16) kirjoitti
    Onkos köyhälle olemassa muita vaihtoehtoja... Siis sellaisia joilla vois vaikka hirttää kaasun jotennii näppärästi? *
    Tota mekin ollaan porukois mietitty, et oisko joku näppärä keino "lukita" se kaffa jollain vipstaakilla tiettyyn asentoon eli siis köyhän miehen/naisen cruise...
    Eipä oo viel kukaan "pelle peloton" keksiny mitään hyvää ratkaisua *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  28. #28
    On, ihan sellaisella kengännauhalla jossa on pikalukitus, se tankopainon ja kahvan väliin ja kiristys, kahva ei lukitu, eli paniikkitilanteessa saa käännettyä pois, mutta puristaa sen verran että kaasu jää haluttuun asentoon.
  29. #29
    Tässä on käytetty kumiköyttä, ajaa saman asian.
  30.  
  31. #30
    ^^^ Mun mopossa ei ainakaan ole tollasta rakoa kaffan ja painon välissä *
    Se paino on ruuvattu kaffan sisään, joten eipä toimi meikäläisellä *höh*....
    Lisää hyviä ideoita vastaanotetaan *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen