Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Joskus aikaisemmin joku kirjoitti foorumilla, että satamassa oli kysytty valtakirjaa, kun oli ollut haltijana. Eli onko tarpeen hankkia valtakirja (jos omistajana on rahoitusyhtiö) ja kysytäänköä sitä satamassa, jos olet menossa TallinSiljalla Saksaan?
  2. #2
    Luulen että jos autolla jonka omistaa rahoitusyhtiö ja matkustaa suomen ulkopuolelle niin täytyy olla, en toki varma ole. Mutta luulisi omistajan haluavan tietää mihin omaisuutta viedään.
    Jos et tiedä mitä tehdä, näytä edes huolestuneelta.

    CBR 600f
  3. #3
    Ei ole koskaan kysytty, mutta esim sakotus- tai onnettomuustilanteessa saattaa tulla ongelmia jos nimeäsi ei löydy rekisteriotteesta. "maastavientiluvan"; vai mikä se nyt oli, saa yleensä ilmaiseksi rahoitusyhtiöltä.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  4. #4
    Lainaa (Siipiveikko @ Kesä. 29 2009,14:43) kirjoitti
    Ei ole koskaan kysytty, mutta esim sakotus- tai onnettomuustilanteessa saattaa tulla ongelmia jos nimeäsi ei löydy rekisteriotteesta. "maastavientiluvan"; vai mikä se nyt oli, saa yleensä ilmaiseksi rahoitusyhtiöltä.
    Edellyttä että maksut on maksettu..... sama myös ns green cardin kanssa.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  5. #5
    Itse autorahoitusalalla työskentelevänä uskon, että faktat aika hyvin hallussa.

    Maastavientiluvan tarvitset auton omistajalta, jos lähdet pohjoismaita pidemmälle. Eli Tanskaan vielä pääset, mutta Saksan rajalla voivat kysellä maastavientilupaa sekä Green Cardia. GC on vahvistus siitä, että vakuutus on voimassa ajoneuvossa. Tämän saat joko tilaamalla sen vakuutusyhtiön nettisivuilta tai käymällä vakuutusyhtiön konttorilla sen hakemassa.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  6. #6
    Maastavientilupa tarvitaan aina jos vie rajan yli osamaksulla ostetun auton, leasing auton tai muuten vaan ei omassa omistuksessa olevan auton. Haltijana oleminen ei riitä.
    Vaikka lupaa ei rajalla kysyttäisikään, sitä voidaan kysyä ulkomailla esim poliisin toimesta.
    ZX10-R


    "What we do in life, echoes in eternity"

    -Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife-

    "And I will have my vengeance, in this life or the next"
  7. #7
    Tuossa just Transitille hoidin paperit kun kaverit lainasi sen nestehakureissulle Etelä-Suomeen (SAV-rahoitus omistajana ja minä haltijana rekisteriotteessa):
    1. SAV-rahoitukselta maastavientilupa, 10€ ja parissa päivässä tuli.
    2. Itseltäni sitten vielä kaverille valtakirja auton käyttöön, maastavientiin ja hallintaan Suomessa ja Virossa, jonka mallin kopioin käytännössä maastavientiluvasta. Autoliitto myy valmiita pohjia.

    Ainoa mitä koko matkana todellisuudessa kysyttiin, oli Tallinnasta takaisin lähtiessä auton rekisteriote. Mutta virallisesti kaikki pitää olla. GC:tä ei ollut, vaikka sekin pitäisi.
    Lisäksi oikein tarkkoja kun ollaan niin FIN-merkki puuttui autosta, rekisterikilvessä kun tuossa sitä ei ole.

    Eli tarvittavat:
    1. Omistajan maastavientilupa (sen saa vain haltijalle, ei kolmannelle osapuolelle)
    2. Haltijan valtakirja jos haltija ei ole mukana.
    3. Green Card (ei pakko mutta onnettumuustilanteessa helpottaa)
    4. FIN-merkki autossa (tarra tai uudemmissa EU-kilvissä)



    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  8. #8
    Lainaa (Siipiveikko @ Kesä. 29 2009,14:43) kirjoitti
    Ei ole koskaan kysytty, mutta esim sakotus- tai onnettomuustilanteessa saattaa tulla ongelmia jos nimeäsi ei löydy rekisteriotteesta. "maastavientiluvan"; vai mikä se nyt oli, saa yleensä ilmaiseksi rahoitusyhtiöltä.
    Itselleni tuli tilanne vastaan viimekesänä kun oli menossa viikonlopuksi Pärnuun. Osa pyörästä oli rahoitusyhtiön omaisuutta ja Suomen rajojen ulkopuolelle vientiin tarvittiin omistajan lupalappu. Käyttämäni rahoitusyhtiön kohdalla se lupalappu olisi maksanut 50€ mikä olisi ollut 30% lisä matkakustannuksiin eli lunastin pyörän omaksi ja silloin pelkkä greencard riitti.

    Eipä noita papereita kukaan matkan aikana kysellyt, mutta siltä varalta jos jotain sattuu ...
    ex VFR 1200F 2010
  9. #9
    Lainaa (YKa @ Kesä. 29 2009,17:24) kirjoitti
    Lainaa (Siipiveikko @ Kesä. 29 2009,14:43) kirjoitti
    Ei ole koskaan kysytty, mutta esim sakotus- tai onnettomuustilanteessa saattaa tulla ongelmia jos nimeäsi ei löydy rekisteriotteesta. "maastavientiluvan"; vai mikä se nyt oli, saa yleensä ilmaiseksi rahoitusyhtiöltä.
    Itselleni tuli tilanne vastaan viimekesänä kun oli menossa viikonlopuksi Pärnuun. Osa pyörästä oli rahoitusyhtiön omaisuutta ja Suomen rajojen ulkopuolelle vientiin tarvittiin omistajan lupalappu. Käyttämäni rahoitusyhtiön kohdalla se lupalappu olisi maksanut 50€ mikä olisi ollut 30% lisä matkakustannuksiin eli lunastin pyörän omaksi * ja silloin pelkkä greencard riitti.

    Eipä noita papereita kukaan matkan aikana kysellyt, mutta siltä varalta jos jotain sattuu ...
    Melko kallista. Mulla oli räärää aikanaan ge-moneyn rahoituksella, ja sieltä sai lupalapun ilmaiseksi. Ei sitä kyllä kysytty Viroon mentäessäkään, mutta olipahan paperit kondiksessa varmuudenvuoksi...
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  10. #10
    Lainaa (Siipiveikko @ Kesä. 29 2009,17:32) kirjoitti
    Melko kallista. Mulla oli räärää aikanaan ge-moneyn rahoituksella, ja sieltä sai lupalapun ilmaiseksi. Ei sitä kyllä kysytty Viroon mentäessäkään, mutta olipahan paperit kondiksessa varmuudenvuoksi...
    Aika jännä homma nimittäin samaisesta ge money yhtiöstä minäkin tuota lappua kyselin. Soittelin heidän puhelinpalveluun ja siellä tyttö pyysi toimittamaan heille vakuutusyhtiöltä jonkun paperin (en muista mistä todistuksesta oli kyse) ja sen jälkeen he voisivat parissa päivässä toimittaa lupalapu a' 50€. Minäkin oletin että kyseessä olisi ilmainen lupa ja siksi paloi käämi ja maksoin oman pankin avustuksella loppusumman. Nyttemmin olen saanut pankinkin maksettua ulos eli pyörä on vihdoin oma
    ex VFR 1200F 2010
  11.  
  12. #11
    Mutta yrittäkääpä saada aikaiseksi toistaiseksi liikenteestä poisto jos auto on rahoitusyhtiön nimissä,ei onnistu ainkaan santanderilla.Juju on siinä,että pitäisi olla molemmat osat rekisteriotteesta kun sen tekee konttorilla ja eihän rahoitusyhtiö niitä anna.Nimim.ei koskaan enää. No,nyt se kotilo on oma ja maksettu ja poistettu liikenteestä kesäksi.



    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c