Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 54:een 54:sta
  1. #31
    Kiitosta,

    jotain tollasta nettikuvasäilöä mä epäilinkin mut kun ei oo nettisivuja eikä muutenkaan mikään it-guru niin en osannut...

    alla nyt pari kuvaa, toivottavasti...





    sen verran pitää vielä kommentoida et kytkin vetelee todennäköisesti loppusuoraansa, koska täysillä kiihdytettäessä ilman kaasusta helppaamista kierrokset pysyy hetken ylhäällä kunnes kytkin mäjähtää kunnolla kiinni, tämä siis kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa ja siitä eteenpäin... normaaliajossa ei huomaa kyllä mitään, eikä silloin jos on aikaa päästä vähän kahvasta kun vaihtaa, voi olla että pitäisi opetella...
    BLADE 1K
  2. #32
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Siinähän ne on nätisti kuvat esillä... Näyttäis olevan Contin RoadAttackit alla, mites on toimineet?
    Dirty Nasty Furriner
  3. #33
    Lainaa (Staga @ Tammi. 19 2010,01:56) kirjoitti
    Siinähän ne on nätisti kuvat esillä... Näyttäis olevan Contin RoadAttackit alla, mites on toimineet?
    On tosiaan ensimmäinen moottoripyörä jolla ajelen joten en osaa kauheasti renkaita kehua tai haukkua mutta en ole ainakaan huomannut mitään erikoista suuntaan eikä toiseen, kilsoja ajettu se reipas 6000 koska ostettaessa oli melkein käyttämättömät. Voisin ostaa samanlaiset kun se aika tulee. Takarengas on kulunut tosi tasaisesti, ei siis vain keskeltä vaikka en kylkiä ole varmaan paljon kallistuksilla kuluttanut... mahtaako tässä olla eri seos keskellä joka kuluu vähän hitaammin. Eturenkaassa on pieniä laikkuja kuvioiden ympäristössä, kulunut siis hivenen epätasaisemmin, voikohan tämä johtua rengaspaineista. Eturengas luultavasti vuotaa hieman joten speksattu 2,5baria ei välttämättä ole aina ollut. Voiko kulumisesta päätellä yli- tai alipainetta?
    BLADE 1K
  4. #34
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    RoadAttackit on perusrenkaat ja yhdestä seoksesta tehdyt; RaceAttackeissa taisi olla jotain lämpökäsittelyjä joilla on muokattu renkaan keskiosaa/kylkiä.
    Laikut voivat tosiaan johtua vääristä paineista; Vifferissä eteen 2,5 ja taakse 2,9 pitäisi olla kohdillaan.
    Vuotoa kannattaa ensin etsiä venttiilistä, saippuavettä päälle ja katsomaan vuotaako, jos niin sisus on helppo vaihtaa.
    Dirty Nasty Furriner
  5. #35
    Hieno pyörä! Hankin itselleni -93 mallin loppukesästä ja sitä on tässä vähän tuunailtu.



    Sellainen ongelma Vifferissä on, mihin en ole löytänyt ratkaisua: Pienessä, alle 60 vauhdissa pyörä "yliohjautuu" niin, että tankoa on tosissaan painettava vastaan. Tunne on sama, kun eturenkaassa olisi liian pieni ilmanpaine. Olen yritellyt säätää jousitusta, mutta se ei tunnu auttavan. Olisiko kellään ideaa, mitä kokeilla seuraavaksi?



    Honda VFR 750F -93
  6. #36
    Lainaa (make56 @ Loka. 16 2010,20:35) kirjoitti
    Sellainen ongelma Vifferissä on, mihin en ole löytänyt ratkaisua: Pienessä, alle 60 vauhdissa pyörä "yliohjautuu" niin, että tankoa on tosissaan painettava vastaan. Tunne on sama, kun eturenkaassa olisi liian pieni ilmanpaine. Olen yritellyt säätää jousitusta, mutta se ei tunnu auttavan. Olisiko kellään ideaa, mitä kokeilla seuraavaksi?
    Onko eturengas vakio kokoinen?

    Edellisessä pyörässä kokeilin pykälää leveämpää eturengasta ja teki juuri tuon.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  7. #37
    Lainaa kirjoitti
    Sellainen ongelma Vifferissä on, mihin en ole löytänyt ratkaisua: Pienessä, alle 60 vauhdissa pyörä "yliohjautuu" niin, että tankoa on tosissaan painettava vastaan. Tunne on sama, kun eturenkaassa olisi liian pieni ilmanpaine. Olen yritellyt säätää jousitusta, mutta se ei tunnu auttavan. Olisiko kellään ideaa, mitä kokeilla seuraavaksi?
    Kuvasta ei kunnolla näe, mutta onko etuputket oikealla korkeudella T-paloihin nähden? Muistaakseni putken yläpäässä olevan uran kuuluisi olla samassa tasossa kuin kahvan kiinnityksen yläpinta...
  8. #38
    Eturengas on vakio, mutta takana on 10mm vakiota leveämpi (180/55 kun vakio on 175/60). Etuputket pitäisi olla oikealla korkeudella kun lukkorengas urassa on clip-onia vasten.

    Etujousitus kyllä tuntuu vähän löysältä, josko jouset ovat kuoleentuneet ja siksi keula on liian alhaalla. Pitänee talven aikana kokeilla uusilla jousilla.



    Honda VFR 750F -93
  9. #39
    Komeita pelejä. Ite ostin toukokuun lopulla -92:n, vähän rytätyn, ja kesän mittaan tuli päästeltyä vähän vajaa 16000 kilsaa. Renkaina michelinin pilotroad2:set. Taidan satsata samoihin ensi keväänä, kas kun niissä on vielä pintaakin, mutta (nyt jo) kuluneet hieman epätasaisiksi...

    Mites toi "tourinki"pleksi toimii 175 pitkällä kuskilla, paukkuuko tuuli suoraan kypärään?
  10. #40
    MRA Vario Touring pleksi toimii paremiin kuin ostettaessa ollut MRA Touring, sillä nyt irtosiiveke mahdollistaa ilmavirran "säätämisen". Viileillä ilmoilla voi ajaa lippa yläasennossa, jolloin itsellä (170cm) tuuli osuu kypärän yläreunaan. Sateella noin puoliväliasennossa tuuli pyyhkii vesipisarat hyvin visiiriltä ja kuumilla ilmoilla voi laitta ihan ala-asenttoon, jolloin kypärän tuuletus taas viilentää hyvin. Suosittelen!
    Honda VFR 750F -93
  11. #41
    Lainaa (Staga @ Joulu. 30 2009,21:40) kirjoitti




    Ei oo Euroversioissa maileja mittarissa missään muodossa.
    On muuten hieno kuva!
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  12. #42
    Parit kuvat vielä tuosta threadin alussa postaamastani VFR:stä jonka kanssa lähtee nyt 4. kesä menemään.





    -10-11 talvella maalailtiin, asenneltiin 4-2-1 Galassetti putkisto hiilarivaimentimella, hiilari paneeleita ympäri pyörää, matalempi pleksi, vannenauhat yms yms. pikkuhilpettä.
    Honda VFR750F
  13. #43
    Olen tässä kevään aikana mahdollisesti ostamassa 750 vfr:ää. Kyselisin teiltä mikä on realistinen kauppahinta noista 90-luvun alun ja 80-luvun vfr:istä n80tkm ajetuista. Tietysti kunnosta ja kulutus osista riippuu myös pitkälti. Miten paljon ilmaa noissa nettimoton hinnoissa on ? . Toinen vaihtoehto mitä olen kaavaillut on 600cbr. Osaako vfr miehet kertoa miten pärjää kusiaiselle sepolle suoritus kyvyssä käytännössä esim 0-100 ? Entä onko vfr:llä matka-ajossa realistista päästä alle 5litran satasella kulutukseen "rauhallisella" ajotyylillä? . Mitä kannattaa huomioida kun lähtee vfr:iä kattomaan osto mielessä? Tyyppivikoja ?
  14. #44
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Olen tässä kevään aikana mahdollisesti ostamassa 750 vfr:ää. Kyselisin teiltä mikä on realistinen kauppahinta noista 90-luvun alun ja 80-luvun vfr:istä n80tkm ajetuista. Tietysti kunnosta ja kulutus osista riippuu myös pitkälti. Miten paljon ilmaa noissa nettimoton hinnoissa on ? . Toinen vaihtoehto mitä olen kaavaillut on 600cbr. Osaako vfr miehet kertoa miten pärjää kusiaiselle sepolle suoritus kyvyssä käytännössä esim 0-100 ? Entä onko vfr:llä matka-ajossa realistista päästä alle 5litran satasella kulutukseen "rauhallisella" ajotyylillä? . Mitä kannattaa huomioida kun lähtee vfr:iä kattomaan osto mielessä? Tyyppivikoja ?
    VFR on aika paljon painavampi kuin CBR, joten vaikka tehoja on jotakuinkin saman verran, niin CBR on vikkelämpi. Matka-ajossa taas VFR vääntää mukavammin alakierroksilla, joten ei paljon tarvitse vaihteita selailla. Itselläni (-93 VFR) kulutus normaaliajolla pyörii 6,5 litran paikkeilla, tuskin paljon pienemmällä pääsee.

    Tyyppivikana VFR:ssä on latausssäädin, joka on niin kuumassa paikassa oikean sivukatteen alla, että minullakin on jo toinen menossa. Olen viritellyt siihen nyt tuulettimen josko se vähän auttaisi. Jos säädin on kärähtänyt, se joko ei lataa ollenkaan tai pahempana vaihtoehtona käräyttää laturin ja säätimen välisen johtosarjan. Säätimen testaaminen on helppoa tavallisella yleismittarilla mittaamalla akun napojen välinen jännite tyhjäkäynnillä ja n 5000 kierroksella. Jännitteet pitäisi olla 12,5 V ja max 14 V kierroksilla.
    Honda VFR 750F -93
  15. #45
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Olen tässä kevään aikana mahdollisesti ostamassa 750 vfr:ää. Kyselisin teiltä mikä on realistinen kauppahinta noista 90-luvun alun ja 80-luvun vfr:istä n80tkm ajetuista. Tietysti kunnosta ja kulutus osista riippuu myös pitkälti. Miten paljon ilmaa noissa nettimoton hinnoissa on ? . Toinen vaihtoehto mitä olen kaavaillut on 600cbr. Osaako vfr miehet kertoa miten pärjää kusiaiselle sepolle suoritus kyvyssä käytännössä esim 0-100 ? Entä onko vfr:llä matka-ajossa realistista päästä alle 5litran satasella kulutukseen "rauhallisella" ajotyylillä? . Mitä kannattaa huomioida kun lähtee vfr:iä kattomaan osto mielessä? Tyyppivikoja ?
    Oma -96 VFR tässä kahden kesän kokemuksella on tullut todettua aika pieni ruokaiseksi. Tankki 20L? ja sillä pääsee helposti 400km eikä merkkivalo syty vielä...ja tuo tulee ihan normaalissa käytössä työmatkaa 18km suuntaansa sekalaista maaseutu ajelua jne jne jne...kuorman ja matkustajan vaikutusta ei tosin ole tiedossa.
    Honda ST1300A -02
    Honda VFR 750 F -96
    Suzuki GT125-x4 -84
  16. #46
    Tervehdys,uusi motoristi ja foorumilainen kyselee vm-93 Vfr 750F:stä semmoista että miten tuo polttoainehana pitäisi olla oikeassa asennossa?
    Liikerata tuntuu oudolta,missä "kahvan" kapea kärki pitäisi olla?
    Honda Vfr 750F Vm-93
  17. #47
    Lainaa moilanen88 kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys,uusi motoristi ja foorumilainen kyselee vm-93 Vfr 750F:stä semmoista että miten tuo polttoainehana pitäisi olla oikeassa asennossa?
    Liikerata tuntuu oudolta,missä "kahvan" kapea kärki pitäisi olla?
    "kahvan" kärjen osottaessa eteenpäin on hana auki, oikealle osottaessa hana on kiinni ja alas päin varatankilla.

    -IP
  18. #48
    Sepä tässä onkin,kahvan kärki osoittaa alaspäin eikä saa käännettyä kuin vähän matkaa myötäpäivään vaakatasoon.toiseen suuntaan ei tunnu menevän ollenkaan
    Honda Vfr 750F Vm-93
  19. #49
    Bensahana ja vaijereiden alapäät näkyy vasemmalta puolelta, kun ottaa penkin pois. Hanan alumiinisessa "pyörässä" oleva nuoli näyttää normaalissa asennossa alas ja varatankilla ylös.
    Honda VFR750F -93
  20. #50
    Menköön samaan ketjuun kun kerran malli osuu just eikä melkein....

    Akku turvoksissa, eikä käy ilman apuvirtaa. Epäilisin lataussäädintä. Onko muita (pahempia) vaihtoehtoja?

    (Jäi ajot kesken ekan kerran... )
  21. #51
    Minä olen sen verran tuore VFR:n omistaja, että ei ole henkilökohtaista kokemusta lataussäätimen hajoamisesta, mutta kyllä tuo oireiden mukaan siltä vaikuttaa. Jännitteensäädin voi hajota kahdella tavalla, eli joko lopettaa lataamisen kokonaan, jolloin akku tyhjenee pikkuhiljaa, tai alkaa lataamaan liian suurella jännitteellä keittäen akun ja mahdollisesti polttaen polttimoita yms.
    Honda VFR750F -93
  22. #52
    Oireet olisi ihan samat kuin edellisellä kerralla kolme vuotta sitten. Täytynee hakea uusi säädin ja akku. Sittenpähän sen näkee. Aattelin (pelkäsin) jotta olisi laturivika kyseessä. Mutta kun en tiedä oireileeko laturi muuten kuin sillä ettei se lataa. Tuskin se akkua kiehauttaa?
  23. #53
    Lainaa airfax kirjoitti Katso viesti
    Menköön samaan ketjuun kun kerran malli osuu just eikä melkein....
    Akku turvoksissa, eikä käy ilman apuvirtaa. Epäilisin lataussäädintä. Onko muita (pahempia) vaihtoehtoja?
    (Jäi ajot kesken ekan kerran... )
    Itse ymmärrän hyvin vähän tekniikan päälle ja etenkään sähköstä en tiedä mitään.Tälläinen vikakaavio (pdf-tiedosto) kuitenkin sattui löytymään koneelta linkkinä kun ajattelin että voi joskus tarvita, jännitteensäätimet tuntuu VFR:ssä menevän aina ennemmin tai myöhemmin.

    Laitatin omaan (750FV) uuden säätimen ja jykevämmän johdotuksen amerikkalaisesta Wire my bikesta josta löytyy VFR-malleihin sekä yleisesti pyöriin sähköosia ja -lisukkeita. Suosittelen tuota lämpimästi, osat tuli nopeasti perille ja meni suoraan vanhojen tilalle (osat 1990-1997 R/R jännitteensäädin ja 1990-1997 VFRness johdot).

    Tavaroiden hinta n. 130e oli minusta pieni mielenrauhasta ja olen 20tkm ajanut ilman sähköongelmia. Vielä jos jonkinlaisen näytön jännitteen seuraamiseen saisi aikaiseksi laittaa mittaristoon niin pystyisi ennakoimaan ongelmat ennen osien rikkoontumista. Pitemmillä reissuilla olen aina pitänyt ylimääräiseksi jäänyttä, jäähdytysrivatonta originaali-säädintä mukana jos sen vaihdolla matkaa pystyisi vielä jatkamaan.
  24.  
  25. #54
    Jännitteensäädinhän se oli mennyt. Uusi semmoinen ja uusi akku (mallia biltema) ja taas mennään.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12