Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
    Lainaa (T-T @ Heinä. 06 2009,00:26) kirjoitti
    Tämän pyörän tarkoitushan oli tulla nimenomaan American/Speedmasterin ja Rocketin väliin ja siihen se istuu kuin nenä otsan alle.

Mitä hintaan tulee...

Japseihin en edes vertaa, koska mulle ne eivät ole vaihtoehto, ei millään pahalla japseja kohtaan...
    No juu, tuohon segmenttiin se kyllä osuu oikein hyvin. Etenkin jos tilanne on se, ettei japseihin koske pitkällä tikullakaan, eikä H-D:tä ole varaa ostaa.

Mulla ei ole mitään keinotekoisia rajoitteita pyörän ostamiselle (kuin yksi ja se on selittämätön Kawasakin hylkiminen). Eli voisin ostaa H-D:n tai Trumpan (Thruxtoneita joskus kattelin sillä silmällä, Rocketti pitäisi koeajaa), mutta voin yhtä hyvin ajaa japanilaisellakin. En silti maksaisi mielestäni huonommasta pyörästä neljäsosaa enemmän, vain merkin tai valmistusmaan takia. Selkeästi paremmasta voisin maksaa tai jos kyseessä olisi jotain mitä muualta ei saa.

Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että tuo TB jää kyllä jalkoihin sekä Yamahan 1900 Midnight Starille, että etenkin Suzukin M1800R Intruderille. Ensin mainitulle ainakin ulkonäöllisesti, ja jälkimmäiselle myös ominaisuuksiltaan. H-D:n Night Rod (ehkä V-Rod) lienee Trumpan Rocketin ohella ainoat vaihtoehdot mulle, mikäli kustomeissa pysyn kun pyörän joskus vaihdan. Tai sitten Yamahan uusi V-Max. Hinta/laatu/ominaisuudet kokonaisuutta miettiessä M1800R on edelleen selvästi paras vaihtoehto.

Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
    "No juu, tuohon segmenttiin se kyllä osuu oikein hyvin. Etenkin jos tilanne on se, ettei japseihin koske pitkällä tikullakaan, eikä H-D:tä ole varaa ostaa."

Japseja mulla on ollut jo prätkäilyharrastukseni alkuaikoina, joten kokemusta niistäkin riittää. Niitä en halua enää lisää.

Siitä onko varaa ostaa HD ei ole kysymys, jos HD:n olisin halunnut olisin sen myös ostanut.

Mun mielestä vaan TB on hyvä ja hieno prätkä, enkä kaipaa siihen mitään ylimääräisiä tai uusia hilavitkuttimia, jätetään ne japanilaisiin....
    Tb:ssä kaikki turha on jätetty pois ja mukana on kaikki mitä moottoripyörässä tarvitseekin olla.

Ja uutuutenahan siinä on nimenomaan tuo mahtava moottori. Muuta uutta ei perinteikkäässä prätkässä juuri tarvitsekkaan olla.

Mutta mielipiteitä on monia ja onneksi myös prätkiä erilaisia, kukin ostakoon omanlaisensa mieltymystensä ja varojensa mukaan..

Turha niistä on sen enempää vääntää.
    T-T
    Lainaa (T-T @ Heinä. 06 2009,13:59) kirjoitti
    Totta turiset. Itseäni vain kiinnosti aihe ajatuksena se, josko seuraavaksi vaihtaisi Thunderbirdiin, mutta asiaa ja pyörää tutkittuani en usko näin käyvän. Tosin jostain syystä muutenkin on katse suunnattuna ehkäpä Moto-Guzzin suuntaan seuraavaksi.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
    Lainaa (harald73 @ Heinä. 03 2009,17:56) kirjoitti
    tykkäsin pyörästä ja ainoastaan palkansaajan pelimerkkien vähyys ja haluttomuus ottaa kovasti velkaa estää hankkimasta tuota.

Tarjouksen pyysin ja kun Sakke kovasti oli sitä mieltä, ettei voi hyvittää niin hyvin vanhasta mopedista kun on alkup. ketjut ja rattaat.
    Kiitokset Sakelle, säästi minulle melkoisen tukun rahaa.
    No miksi sitten pyytää tarjouksen kun kerran tietää ettei kauppoja tule kuitenkaan vaikka hyvittäisi kuinka paljon, paitsi jos kauppias olisi isosti väliä maksanut niin jo vain mietintämyssy lämpenemään, tai ehkäpä The aromipesä kypsyttäisi mielen kaupantekokuntoon, lompsaa tuskin sekään lihottaisi!
    Ihan vaan esimerkkinä tämä otos omista ristiriidoistasi, toisia syyttelet mielinmäärin jos vähänkään erehtyy olemaan erimieltä kuin sun omat ja tunnetut ehdottomat mieli(puoliset)piteet.
    Tyyli on vapaa, mutta pakollinen!
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 06 2009,17:20) kirjoitti
    Lainaa (T-T @ Heinä. 06 2009,13:59) kirjoitti
    Totta turiset. Itseäni vain kiinnosti aihe ajatuksena se, josko seuraavaksi vaihtaisi Thunderbirdiin, mutta asiaa ja pyörää tutkittuani en usko näin käyvän. Tosin jostain syystä muutenkin on katse suunnattuna ehkäpä Moto-Guzzin suuntaan seuraavaksi. *
    Guzzithan on mageita pelejä...sellaisen voisi joskus itsellekki vielä hommata...saa nähdä
    T-T
    Lainaa (Union Jack @ Heinä. 08 2009,23:53) kirjoitti
    tykkäsin pyörästä ja ainoastaan palkansaajan pelimerkkien vähyys ja haluttomuus ottaa kovasti velkaa estää hankkimasta tuota.

Tarjouksen pyysin ja kun Sakke kovasti oli sitä mieltä, ettei voi hyvittää niin hyvin vanhasta mopedista kun on alkup. ketjut ja rattaat.
    Kiitokset Sakelle, säästi minulle melkoisen tukun rahaa.
    No miksi sitten pyytää tarjouksen kun kerran tietää ettei kauppoja tule kuitenkaan vaikka hyvittäisi kuinka paljon, paitsi jos kauppias olisi isosti väliä maksanut niin jo vain mietintämyssy lämpenemään, tai ehkäpä The aromipesä kypsyttäisi mielen kaupantekokuntoon, lompsaa tuskin sekään lihottaisi!
    Ihan vaan esimerkkinä tämä otos omista ristiriidoistasi, toisia syyttelet mielinmäärin jos vähänkään erehtyy olemaan erimieltä kuin sun omat ja tunnetut ehdottomat mieli(puoliset)piteet.
    Alle 16 viestiä vuodessa ja mun kirjoitukset toimii näin tehokkaasti. Taidan olla parempi tässä kuin luulinkaan. No, parempi silti lopettaa kaltaistesi perässähiihtäjien provoaminen, jos maltan.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
    Lainaa (mikakoo @ Heinä. 04 2009,23:33) kirjoitti
    No tää versio ei ainakaan rebeliltä näytä *
    Noi putket on kyl hirveet heti vaihtoon,josin tai akran räniiin nii jot sit olis paljon parempi ja huggeri,bellypan,undertail,ducktail,cocktail vielä ni vot.
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 03 2009,22:32) kirjoitti
    Onkos tää nyt se ISO paralleltwin? Jos niin miten vertautuu 1900 Yamaha Midnight Stariin tai esim. M1800R suzukiin?
    Joo-o, taitaa se olla se ISO.

Kävin koeistumassa ja verrattuna Suzukin M1800R:ään tuntui pieneltä, kapealta ja heppoiselta mopolta.
    Ajattelin käydä jossain välissä ajamassa, jonka jälkeen saatan raportoida lisää sillain vertailumielessä.

Hinta tossa ei kyllä ole mitenkään kilapilukykyinen ja ainakin Tampereen myyntipisteessä esitetään hintalapussa todella harhaanjohtavasti.
    - Kenobiitti
    *XT660RR
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 06 2009,00:07) kirjoitti
    ei kai tuo uutena voi maksaa enempää kuin n. 15te? Vai voiko?
    Tätä mäkin kuvittelin ja yllätyin kun hintalapussa luki, jotta 15290 pidin sitä kohtuullisena.

Mutta...Mitä vitt...siihen tulee vieläpäälle yli 4000 veroja?!?
    Olin kyllä siinä käsityksessä, että suomessa hinnat pitää ilmoittaa veroineen.

Yhteishinta yli 19500 on tosta kyllä jo liikaa!
    - Kenobiitti
    *XT660RR
    Lainaa (Kenobiitti @ Heinä. 06 2009,00:07) kirjoitti
    Tätä mäkin kuvittelin ja yllätyin kun hintalapussa luki, jotta 15290 pidin sitä kohtuullisena.

Mutta...Mitä vitt...siihen tulee vieläpäälle yli 4000 veroja?!?
    Olin kyllä siinä käsityksessä, että suomessa hinnat pitää ilmoittaa veroineen.

Yhteishinta yli 19500 on tosta kyllä jo liikaa!
    Kannattaapi tutustua uuteen autoverohelvettiin, jos tämä tuntuu omituiselta käytännöltä. Vero kun määrätään vasta kun vehjes on ostettu/myyty, joten sitä ei voida myyntihintaan sisältää..

Omalla asialla jo vuodesta 1978
    Lainaa (harald73 @ Heinä. 04 2009,08:50) kirjoitti
    Lainaa (Myrskylintu @ Heinä. 04 2009,00:40) kirjoitti
    Tässähän tuntuu selvästi olevan käsillä käänteinen tilanne sanonnasta; Ei nimi miestä (moottoripyörää) pahenna, ellei mies (moottoripyörä) nimeä. Kovasti on vaikea joillekin myöntää, että tämä se nyt on Thunderbird nykyisin ja sillä selvä.
    Ai?
    Kyllä.

(No, olisiko parempi, että pysytte siellä omalla foorumilla, josta minä pysyn ylläpidon mieliksi poissa ja jätätte tilaa näille mielipiteille, joille moista ei löytynyt teidän foorumilta. r.i.p.)
    Ehdoitan seuraavaa... Jos Harald ja kenen kanssa sitten ikinä onkaan (ei tietääkseni minun, ylläpitoa hoitaa TMCF:n foorumilla 4 henkilöä) palkokasvin osasen imaissut sieraimeen, selvittäisitte vaikka YVnä jollette kerran missään kasvotusten näe...
    Allekirjoittaneen löytää turusta keskiviikkoisin jokirannasta...
    F = dp / dt
    Juu, en minäkään ole tietääkseni hernettä nenään vedättänyt. Juuri siksi Haraldin vastausta ihmettelinkin.
    Taidan vetää tussilla pyörän sivuposkesta T:n vaikka B:ksi, niin ei tule kenellekään paha mieli, ei edes mulle tai Haraldille

Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
    Lainaa (SpeedFour @ Heinä. 12 2009,19:03) kirjoitti
    Vero kun määrätään vasta kun vehjes on ostettu/myyty, joten sitä ei voida myyntihintaan sisältää..
    Jos näin on, niin kyllä mennään kuluttajan kannalta taas pahasti kohti keskiaikaa.

Itse itselleni korjaten.
    Hommahan menee niin, että se veron määrä on hinnassa eriteltävä, mutta ei niin, että hinta ilmoitetaan ilman veroa.

Tässä tapauksessa hintalapussa pitäsi isolla lukea n. 19500 Juuora ja sen alla sitten pienellä
    Pyörän hinnan osuus kokonaisuudesta: 15290
    Veron osuus: YLI 4000

- Kenobiitti
    *XT660RR
    Onkos tää nyt se ISO paralleltwin? Jos niin miten vertautuu 1900 Yamaha Midnight Stariin tai esim. M1800R suzukiin?
    Nuo ovat käsittääkseni v-twinejä, eikä siis rinnakkaistwini joka t-birdissä on...
    Lainaa (trumpetisti @ Elo. 09 2009,17:35) kirjoitti
    Nuo ovat käsittääkseni v-twinejä, eikä siis rinnakkaistwini joka t-birdissä on...
    Se ei varmaankaan tarkoita sitä, etteikö pyöriä voisi keskenään verrata, jos ne on samaan tarkoitukseen tehty?

Kai RSV4:ää ja R1:stä voi verrata keskenään, tai Daytona 675:sta ja GSX-R600:sta?

Vai mitä meinaat?
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Todella siisti peli, hyvännäköinen. Hyvä ajettavuus, suorituskyky ja kuullosti House of bikes:in asentamilla huiluilla(?) uskomattoman hyvältä. Jos tuosta vielä vielä kruiseria parantaa, on ameriikan ja japanian pojilla paljon työnsarkaa.

No ei kaikki hyvää, kun mittaristo on sijoitettu tankin päälle siten, ettei sitä ajaessa näe, ellei erikseen katso. Noilla voimavaroilla joskus olisi hyvä katsoakin. Kiekkakelloa en huomannut koko koeajon aikana kertaakaan, nopeuden sentään, kun erikseen katsoi.

Se mikä tuli selväksi tänään on se, ettei R3 kuulu enää seuraavaksi hankittavien listalla, sinne kärkeen.
    Mielessä käynyt siirtyä cruiseri maailmaan ja juutuupista on Thunderbird testejä/arvosteluja tullut katseltua.

Minkäslaisia käytännön kokemuksia pyörästä porukalle on tullut vuosien varrella?

Tyyppivikoja ei ilmeisesti suuremmin pyörässä ole, jostain luin kitinää/vinkunaa pitävästä vetohihnasta ja MAP anturin letkujen irtoamisista mutta mitään normaali kulumisesta kummempaa ei liene tiedossa?

Mikä mahtaa olla näissä vetohihnan vaihtoväli km/v? Mistäpäin alkuperäisiä varaosia kannattaa tilailla?

World of triumphista jo mielenkiinnosta lisäkilkkeiltä katselin ja aikamonen lisävarusteen saatavuus oli "unavailable" eli ei saatavilla. Mallihan on käsittääkseni poistunut tuotannosta saastehommien takia eli melkein ebaysta joutunee tilailemaan jos meinaa jotain ekstraa pyörään hankkia?

Koeajollehan se on lähdettävä ja se on kyllä yleensä tiennyt ukkelin ja rahanmenoa

Kiitoksia vastauksista. Ajellaan!
    Toinen tuollainen menossa. Nyt 1700cc (pyörä ollut alunperin 1600cc). Mitään suurempia ongelmia ei ole ollut kummassakaan. En halua lisähimmeleitä omaani. Sitä varten on LT -malli. Sissybar on vaimon takia, kun en ole häntäkään ajatellut vaihtaa. Tämähän valittiin muistaakseni 2010 vuoden parhaaksi custom/cruiser pyöräksi maailmassa ja täytyy sanoa, että suoraan tehtaalta ajettavuus on erinomainen.

Trumpan omat pitkät ns. TOR -putket. Katalysaattori siirretty autotalliin. K&N -ilmansuodatin ja penkin alta turha tiiviste pois estämästä ilman saantia. Lambdat poistettu ja tulpattu sekä päälle näille muutoksille sopiva softa ECU:n. Avot, kulkupuoli ja äänet kohillaan. Siinäpä mun pyörän muutokset.

Tämä malli ehti olla markkinoilla sen verran vähän aikaa, että lisävarusteiden ja modausten määrä markkinoilla on melko vähäinen. Tarjontaa pyöristä ei myöskään hirveästi ole. Vakuuttaminen halpaa (esim. omani osakaskolla n. 160€/vuosi). Tämähän on jo vakiona niin nätti, ettei ole tarvinnut modailla.

Kuva tältä kesältä.

IMG20240521171539.jpg
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
    Siitä se cruiseri kuume siitä vaan pikkuhiljaa nousee kun lukee vastauksia.

Oletkos harald73 vetohihnaa joutunut vaihtamaan?

Entäs kehtaako tuolla mutkapätkille lähteä vai raapivatko jalkatapit asvalttia jatkuvasti?

Paljonkos tankillisella suurinpiirtein ajelee?

Pitemmällä matkalla puutuuko esim hanuri, kipeytyykö selkä, väsyykö kädet tms? Tämähän on kyllä pitkälti ajajasta kiinni.

Kyllä se on koejolla käväistävä.
    CB 125T-80 > Freccia C12R-90 > GPZ 500R-85 > GS 450-82 > GPz 750-83 > GPZ 500S-88 > RF900R-95 > DL650-04 > Thunderbird 900 Sport-98 > VFR 800 VTEC-04 > BT 1100-04 > GSF 650-08 > ST4s-04 > DL650-10
  20.  
    En ole hihnaa joutunut vaihtamaan, en edes mulla aikoinaan olleeseen -90 malliseen Harrikkaan eli kestäviä ovat, kun pitää tehdassuojat paikallaan. Moni kokee nämä rumaksi, ottaa pois ja sitten ei tarvita kuin yksi kivi hihnan ja hihnapyörän väliin ja pääseekin hihnaa vaihtamaan. Mun mielestä ketju kuluu nopeammin.

Mutkapätkillehän tuo nyt ei varsinaisesti ole suunniteltu, mutta on lajinsa edustajana sielläkin parhaasta päästä. Kävin aikoinaan koeajamassa Victoryn, joka raapi jo risteyksissä, mutkapätkistä puhumattakaan.

Toi mun nyt on kaukana vakiosta, mutta sillä tietokone ilmoittaa täydellä tankilla n. 310km. Tänä suvena olen ajanut n. 280km ennen kuin poikkesin tankkaamaan.

Nuo puutumiset ja väsymiset on niin yksilöllisiä, etten ota niihin kantaa. Olen huomannut, että kun ikää tulee lisää, puutuu esim. hanuri vähemmän kuin ennen (tai sitten siitä on tunto pois jo valmiiksi). Tällainen kruiseri ilman tuulilasia ei missään tapauksessa ole paras mahdollinen matkapyörä, ei ainakaan sen jälkeen kun ajoin BMW K1600GTL:llä Espanjasta koti-Suomeen.

Suosittelen koeajoa vilpittömästi. Muista kuitenkin, että olet ostamassa pyörää itsellesi ja omat mieltymykset, tykkäämiset tai tykkäämättömyydet ratkaisee, ei se mitä kaveri sanoo tai opastaa. Mulle toi on pyörä, jonka haluan omistaa. Viime vuonna en ajanut sillä metriäkään, mutta silti en siitä luovu.
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12