No persana. Ite laskeskelin jollain netistä löytyneellä excelillä että huiput tulee vastaan jo 240 km/h 15-42 välityksillä ja 190/50 renkaalla. Tuo GC kuitenkin väittäisi että pitäisi mennä 262 km/h. Nyt harmittaa etten käynyt kokeilemassa![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Jos speedohealerillä laittaa mittarin näyttämään oikein (gps:ää vastaan) 100 km/h tunnissa nopeudella niin siitähän on helppo katsoa sitten paljonko kone tuossa nopeudessa kiertää ja laskea paljonko vauhtia on 10000 rpm:llä. Tuo nopeusmittaus on aika lineaarinen joten paljon ei pitäisi tulla kovemmassakaan vauhdissa lisää virhettä (vähän keskipakovoima muuttaa renkaan halkaisijaa ja välitys vähän siten pitenee).
Tai toisinpäin. Ajaa 5000 rpm:ää (niin tarkkaan kun kiekkamittarista kykenee katsomaan) ja kertoo sitten noin saadun nopeuden kahdella. Siinä vauhti 10000 rpm:llä.
Katsoin joskus Powercommaderin ja läppärin avulla että kiekkamittari näyttäisi olevan SP:ssä aika tarkka.
Perkule, vieläkin on mielessä miltä SP kuulosti viime viikolla kun uusi omistaja poistui sen kanssa pihasta !
- JuhaV
PS. En koskaan kokeillut suoralla mitä SP oikein kulkee, mutta speedohealerin huippunopeusmuistiin jäi Motoparkissa parhaillaan 236 km/h. Välitykset 15-42. Tuo vauhti tuli 5. vaihteella.
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Olisi ihan liian yksinkertaista käyttää omaa päätään ja suorittaa moisia laskutoimenpiteitä. Paljon fiksumpaa kaivella netistä erinäisiä laskureita että ohjelmia ja luottaa sitten niihin *
No, tuo Juha V:n yksinkertainen laskutoimituskin sanoo että näillä välityksillä pitäisi päästä se ~260 km/h
Näin ajatellen tuo 15-42 välitys on aikalailla kohdallaan tähän pyörään, jos ei näemmä pitemmillä välityksillä saavuteta sen kummempia huippunopeuksia järkevillä matkoilla voiman loppuessa kesken.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
kirjoitti
Se olin mää.. *
Tulin aikaisin (= ~11:00) ja ajattelin, että ehtisi vetää enemmänkin kuin yhden vedon, mutta totesin elämän pitkän jonon nähtyäni ekalta vedolta ja välikahvilta tullessa, että "tää tais olla tässä". Pistin Hondan parkkiin ja kävin moikkaamassa tuttuja. ~15:30 lähdin kohtaamaan sateen Kuhmoisissa.
Mulla oli 5hz GPS-mokkula mukana ja Race Chrono, joten sain dataakin aiheesta. Rauhallisella lähdöllä 252 km/h 16/40 väleillä. Vehje on vakio Akran slipareita lukuunottamatta. Nelosella nappas rajottimelle, kuten on huomattavissa. Tästä dataan.
Tuohon paukkumiseen - mullakin rytisee aika reippaasti kun vedon jälkeen vapauttaa kaasun. Noh, PAIRin poistoa ja PC:n asennusta odotellessa. Hiukka tuntuu et kävis laihalla keskellä ja ihan yläpäässä. Nautitaan nyt kesästä ensin. Tavoitteeksi vois ottaa ton 260 km/h rikkomisen. Riittää rc51:lle. *
Se on JuhaV sun vanha VeTuRi päässy hyvään ja rakastavaan kotiin, nyt jo mutkateitä ja hymyn täyttämiä kilometrejä alla liki 500 *kirjoitti
Joka reissulla pyörään vaan rakastuu enemmän ja enemmän *![]()
![]()
![]()
![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Motoparkissa tuli tänään oltua ja kun tämän ketjun lukaisin, niin piti käydä tallissa painamassa speedohealerin nappia, antoi myös 236, samat välitykset, samalla vaihteella.
Mutta mittariin pyörä ei kyllä ottanut mielestäni moista lukemaa ennen pitkän suoran jarrua, vitosella oli kierroksia 9xxxx. Ajan seuraten Acumen minirundaria jossa vaihtovalo on ohjelmoitu 9900 rpm ja punainen valo 9000 rpm, joka syttyi ennen jarrua, muttei vaihtovalo. No dynon mukaan mun yksilön rajoitin lyö jo 9850 rpm, joten mihin tässä sitten oikein luottaa.... , varsinkin kun kierrosluvun rajoitinta ei voi nostaa orkkisboxissa millään kalikalla, nopeusrajoitintahan näissä ei ole ( näistä lienee vain euro- ja usaversiot, ei japsi max 180 kmh ).
Mutta kuitenkin pyörä lauloi ihan tarpeeksi kuskin kanttiin ja taitoihin nähden !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
On muuten samperin komee SP2 ttaljalla!!
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
kirjoitti
Kiitos. Edellisen omistajan kaatumisen paikkailut jatkuu edelleen, ei mitään pahaa tosin. Oikea puoli pitäisi teippailla uudelleen, kun pahimmat hankaumat on jo saatu paikkamaalattua. Uuden orkkissivukatteen ostokin on käynyt mielessä - katsotaan nyt miellyttääkö fixailun lopputulos. Sittenhän se olis kuin pakasta vedetty.kirjoitti
Tosin tekis mieli rakennella tommonen Colin Edwards Laguna Seca '02 - replica, mutta noi kopiokatteet joko sopii, tai sitten ei. Eihän kenelläkään ole kokemusta rc51:n Kiinankatteista, mitä ebayssa on kaupan? Vähän on kahdenlaista mielipidettä ollut esillä, riippuen pärrästä.
Noi kiinankatteet kiinnostaa muakin, racekatteita en jostain syystä halua, vaikka kymmenisen ratapäivää tulee tällekin vuodelle.
Mä voisin lähteä ns. katekimppaan, jos halukkaita löytyy, koska yksien rahti on luokkaa 150 euroa, itse katteet on luokkaa 250 euroa.
http://www.sttforum.com/sttforum/viewtopic.php?t=5005
Toi edition katteista on sitten "varattu" mulle !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tuo ois aika maukas. Taustakuvana itekin aikansa tuijotellut tätä tyttöstä(tttalja @ Heinä. 01 2009,10:32) kirjoitti
Speedzillan foorumeilla on joitakin RC51:sen rakentelukuvia noiden kiinankatteiden kanssa ja kai ne on ihan kohtuullisen OK saaneet niitä istutettua paikoilleenkin. Työtä vaan jonkun verran, mutta hintalaatusuhde on vissiin ihan pätevä. Mutta jos katsot tarkemmin noiden <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fairing-for-Honda-VTR-RVT-1000R-RC51-RC-51-R-C-SP1-SP2_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a12
Q7c66Q3a2Q7c39Q3a1Q7c72Q3a1205Q7c240Q3a1318Q7c301Q 3a0Q7c293Q3a2Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q
2ec0Q2em14QQhashZitem33535734fbQQitemZ220441556219 QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">kiinankatteiden Colin Edwards -versioita</a>, niin sen teippaukset/maalaukset ovat aika tökerot. Ovat vähän sinnepäin samanlaiset.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Mitä te niitä Kiinankatteita katselette kuin voitte hommata Kangasalalaisia kunnon lasikuituisia (by Sebimoto)
Kliks linkki
Kevlarvahvisteita ja kaikkee.
Kuvia *: http://my.opera.com/v2tre/albums/show.dml?id=689867
Nyt on uusi pyörä ostettu, joten vähääkään järjellisiä tarjouksia noista katteista ja/tai koneesta kuunnellaan naama vakavana.
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Haettuhan ne jo olis ja kone kanssa, jos vaan yhtään olis irtorahaa noin paljon...![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Lähinnä noita top-gp:n kauppaamia katteita olen katsellut, joissa näköjään on oikein etuvalojen kiinnikkeetkin valmiina, eli ei tarttis tehdä nippusidevirityksiäainakaan noiden osalta. Nuo vaikuttais eniten oikean tapaisilta perää lukuunottamatta, jonka voi kyllä teippailla lähemmäs totuutta. Noh, empivää haaveiluahan tämä on...
Pikku perfektionistina varmaan tosiaan tilailen jossain välissä Silverin Daavidilta sen oikean orkkiskatteen. Originaali tarrasarja maksaa Suomessa tohon katteeseen ~240 € *, sama sarja Silverillä 150 € toimituksineen ja koko sivukate ~340 € toimitettuna. Ihanan halpaa... Tosin ei toi mun SP-2:kaan valmiiksi ryvettynä ihan kalleimmasta päästä ollut. *
Edit: Tietty vielä tärkeämpää olis tilata Durbahnilta noi syylärien ilmanohjaimet. Kuumana päivänä toi mutkateiden astetta nopeampi ajelu synnyttää mukavasti lämpöä.
Joo, vaimon käskin pötköttämään tallin lattialle ja kuvan nappasin *(bombertore @ Heinä. 01 2009,14:26) kirjoitti
. Ei taida kyllä olla kotimainen mimmi laisinkaan
Noi top-gp:n katteet näyttää tosiaan aika OK:lta, lukuunottamatta tota perää. Onks kukaan muuten kysellyt että tuleeko yhtään halvemmaksi jos kimppatilailee?
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Jotkut on kuulemma saaneet kysymällä astetta halvemmalla. Tosin, pari isoa pakettia toiselta laidalta maailmaa tuppaa maksamaan. Tuohon vielä tullin lisät päälle.kirjoitti
Sori, lupaan olla tämän jälkeen enää mainostamatta, mutta kun noihin kiinalaisiin MUOVIkatteisiin ynnää postikulut, tullit ja alvit, niin ollaan semmoisissa hinnoissa että täältä löytyy LASIKUITU/KEVLAR-katteet ja paketissa on mukana asennusvalmista tankki pumppuineen korkkeineen (ja samassa värissa katteiden kanssa) ja valotkin on valmiiksi katteissa kiinni *
Pannaan kaupan päälle vielä asennuspalvelu.
Aja pyöräs talliini niin vaihdetaan siihen vaatteet ja eikun uusissa vaatteissa ulos. Aikaa menee alle 1/2 päivää.
- JuhaV
EDIT : Unohdin mainita että tankki on puolillaan bensaa !
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
No katteista vähän muuhunkin,
Mikäs on ero SP1 ja SP2 ecujen toiminnoilla, koska esim. eri commanderia tarjoavat moisiin.
Läppärungot aiheuttavat eroja bensapuolelle, se on selvä, mutta kytkentäkaavioista en löytänyt eroja kuin SP2:sen tuplaflektien releestä.
Onko jokin anturi / -rit sellaisia, mitkä pitää päivittää ?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Mainosta vaan Juha, kyllä meistä vielä joku pehmenee (tämä ei siis ollut tarjous)![]()
![]()
![]()
Heh, no ne kamat meni jo kaikki ! Kiitos kaikille kiinnostuneille ja erityisesti ostajille.(msandell @ Heinä. 02 2009,15:50) kirjoitti
Tuohon mikan:in PC kysymykseen: SP1:ssä ja SP2:ssa on siis eri ruiskurungot. Tämä tarkoittaa sitä että ECU:ssa pitää olla erilaiset kartat. Nuo SP:n ECU:t kun eivät itsessään ole uudelleen ohjelmoitavia.
Kun itse ostin PC:n niin siinä oli valmiiksi sisällä SP1:selle tarkoitettu "vakiokartta", joka ei siis ollut nollia täynnä oleva nollakartta.
Melkein tuntuisi siltä, että jos ne ruiskurunkojen liittimet ovat molemmissa laitteissa samanlaiset niin ei niissä PC:ssäkään ole muuta eroa kuin se että ne SP1:n ja SP2:n "vakiokartat" ovat erilaisia. Tuostahan selviää sillä että tuuppaa sinne toisen kartan sisälle.
Mutta mutta, minulla on aavistuksenomainen mielikuva siitä että ne ruiskurunkojen liittimet eivät olisi ihan samanlaiset ? Tuo lienee se avainkysymys.
Terv. JuhaV
PS. Siirryn tästä kohtapuoleen häiriköimään pääsääntöisesti muihin threadeihin, mutta pitäkää täällä SP-lippua korkealla !
Se on se pyörä joka minut opetti ajamaan (sen vähän mitä nyt vieläkään osaan).
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Kuten todettua, Gearing commander on harvoin täysin tarkka, esim. renkaan kulumisesta ja eri rengasmerkkien hivenen erilaisista profiileista johtuen. Tarkkuutta tosin parantaa, jos jaksaa mitata takarenkaan ympärysmitan ja syöttää sen GC:iin. Kuitenkin tarkkuuteen vaikuttaa silloinkin esim. vedossa käytetty rengaspaine. Pikku sutiminenkin on lisäksi mahdollista todellisessa vedossa. Kokeilemalla siis selviää parhaiten ja tarkimmat tulokset antaa vain VBoxin tapainen laite...
Ei kannata asentaa semmoista ns. jousilukkoa vaan ihan niitattava lukko. Niitä saa mopoliikkeistä erimerkkisiin ketjuihin sopivia. Olen itse niitannut sekä pistepuikolla/jämäkällä vasaralla että ko. tarkoitukseen valmistetulla työkalulla. Katot vaan että niitin pää vähän leviää eikä jää jumimaan. Tönärillä voi mittailla sitä niitattavan kohdan leveyttä ja verrata "kiinteään" ketjun osaan.
Jaahas.. Taas tarvittaisiin viisaita vinkkejä.. Öljynvaihdon tuloksena radalla välivapaita ei ole hetkeen ilmennyt, mutta tänään ahvenistolta kotia hollolaan ajellessani kaksi välivapaata tuli löydettyä. Toinen ohituksen jälkeen kun heitin viitosta silmään hukkui kaikki. Himmailin ja yritin tarjota kuutosta/viitosta tupaan, niin sieltä kolahtikin kakkonen päälle??? En oikein ymmärrä miten nuo välivapaat edes on mahdollisia. Myös toinen vastaava välivapaa löytyi mutta kolahti itsekseen päälle hetki vedon loppumisen jälkeen.
Onko siis 30tkm ajettu HRC laatikkoni menossa vääjäämättä rikki, vai onko tämäkin öljy hapantunut... (motul)
Honda VTR SP2
itse olen ajanut 15-42 valityksilla(190/55 takarengas) 264kmh Gps nopeutta. Sillon tuli rajoittaja vastaan. Kiihtyminen menee loppussa tuskaisen hitaaksi. Joten 270kmh voi olla tiukkaa saada todellista vaikka olisi miten pitka suora. Riippuu tietysti kuskista ja miten hyvin saa itsensa pleksin taakse piiloon.(bombertore @ Heinä. 03 2009,06:42) kirjoitti
Tänään PowerBiken ratapäivillä Alastarossa oli myös nopeusmittaus, matkana noin 600 metriä.
Pyörä otti vauhtia tutkaan 230 kmh moisessa pyrähdyksessä, speedoHealerin muistiin jäi 232 kmh !
Rata-ajokin sujui oikein mallikkaasti jäykennetyllä jousituksella, takarengaskin lopetti pinnan "repeilyn".
Hyvä loman lopetus, huomenna töihin.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Itellä välit nykysellään 16/42, 190/55-renkaalla, noilla huiput tuli joskus kokeiltua 265km/h, kierrokset jo punaisella, olis vielä kiihtynyt hieman, mutta loppu matka kesken. Lukema siis Speedo healerilla kalibroidulla vakiomittarilla.
Itellä muutama kesä sitten vakiovälityksellä varttimaili taittui parhaimmillaan 10,98/204km/h Alastarossa.
Hassua vakiovälityksissä oli, että kolmonen ei juuri riitä varttimailiin, vaan rajoitin pätkäisee juuri ennen viivaa. Nykyisillä väleillä täytyy kokeilla vielä aikaa loppukesän kiihdytyspäivillä.
Välivapaita löytyy yleensä kevyellä vaihtamisella, eli voimaa suoritukseen. Öljynä mulla on Castrolin R4. Kerran koneessa kävi Hondan omat öljyt, mutta en eroa huomannut.![]()
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Löytyikö välivapaita Hondan omillakin öljyillä vielä lähellä vaihtoa? Kuten tuossa jo aiemmin kerroin, niin edellinen Honda oli ihan hemmetin tarkka siitä mitä öljyä koneessa on. GN4:lla ei koskaan ollut välivapaita, mutta kaikilla muilla kokeilemillani merkeillä niitä alkoi pari tonnia vaihdon jälkeen ilmenemään. Valvoline oli pahin, siinä ei runnominenkaan auttanut.(JPA @ Heinä. 07 2009,16:55) kirjoitti
SP:ssä ei välivapaita ole ilmennyt, mutta en ole edellisen pyörän takia uskaltanutkaan käyttää muuta kuin Hondan omaa öljyä.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
GN4:lla muutaman kerran ahveniston pääsuoran jälkeen kun pienempää tuuppas ni vaihde mietti hetken mennäkkö sisään vaiko ei. Ja kerran löyty se välivapaa ja mutka pitkäksi ja rengasvallia hipoen pyörän sain pysähtymään..(absum @ Heinä. 07 2009,22:54) kirjoitti
Mutta nyt ajatellen nämä johtuvat varmasti liian löysästä vaihtamisesta.
Öljyksi laitan varmaankin GN4 seuraavan kerran kun se kerta on huokeetakin, niin ja ölpät olen vaihtanut 3tkm välein.
Palailen aiheen tiimoilta mikäli tapahtuu jotakin kamalaa vaihteistossa![]()
Honda VTR SP2
Onko kukaan foorumin tyypeistä vielä modannut ykkostä vaihtamalla kakkosen swingin tilalle? Ulkomaan foorumit sanoo että kakkosen swingi olisi kevyempi että tukevampi kuin ykkösen, mutta ei istu heittämällä kuitenkaan.
Sattuneesta syystä tuli eteen tarve vaihtaa swingi ja Durbahn myy ainakin sovitekalikkaa swingin kiinnityksiin, mutta tuleeko niiden lisäksi muutakin eteen kuin sliparien sopimattomuus? Jarrut vissiin käy, vanteet, yms?
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)