Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Minkäslaisia nuo pikkupulut on isoilla teillä ajettaessa? Sen vähän mitä täällä on aiheesta ollut puhetta, ne todetaan äkkinäisiksi ja huonoiksi ajaa. Mutta minkälaista käytöstä niiltä pitäisi odottaa. Ei kai se ny 120 vauhdissa alta meinaa karata?

    Yleensäkin nuo tuomitaan päälle satasen vauhteihin ikäviksi ajaa. Varmaan näin, se tuuliohjain kun on lähinnä kosmeettinen. Mitenkä kuskin koko vaikuttaa, ite olen 176 pitkä, joten vähemmän tuo tuuli ottaa, kun ei tuota varttakaan ole vastukseksi *


    Sanokaas omistajat kokemuksianne?
  2. #2
    Lainaa (Tuomio @ Kesä. 15 2009,22:18) kirjoitti
    Minkäslaisia nuo pikkupulut on isoilla teillä ajettaessa? Sen vähän mitä täällä on aiheesta ollut puhetta, ne todetaan äkkinäisiksi ja huonoiksi ajaa. Mutta minkälaista käytöstä niiltä pitäisi odottaa. Ei kai se ny 120 vauhdissa alta meinaa karata?

    Yleensäkin nuo tuomitaan päälle satasen vauhteihin ikäviksi ajaa. Varmaan näin, se tuuliohjain kun on lähinnä kosmeettinen. Mitenkä kuskin koko vaikuttaa, ite olen 176 pitkä, joten vähemmän tuo tuuli ottaa, kun ei tuota varttakaan ole vastukseksi *


    Sanokaas omistajat kokemuksianne?
    En tiedä miten olet ajatellut pyörän karkaavan alta, mut ei multa ainakaan xb9r ole karannut eikä edes yrittänyt, toki en ole tainnut yli 200 ajaa (ja tämäkin tietenkin suljetulla alueelle jne). Musta bulu on vähän rasittava ajaa alle 120, ainakin r:n ajoasento ottaa pirusti ranteisiin tälläselle apehangeriin tottuneelle ellei vastatuulesta saa yhtään tukea. Tuuli alkaa "ottamaan kiinni" tossa 160 kieppeillä, mut sit voi laskeutua makaamaan tankin päälle ja taas mentiin. Toki Lightningin ja sen rinnakkaismallien käsittely voi sit olla toinen juttu, siihen en osaa ottaa kantaa.

    Kaipa bulu johonkin verrattuna on äkkinäinen ja huono ajaa, mut ainakin mun mielestä buell on todella makea käsiteltävä. Tosin mulla on vertailukohtana vain harrikat viimosen 12 vuoden ajalta...
  3. #3
    No xb12s:llä on ihan vielä ok ajaa motarilla. En usko että millään kattamattomalla pärrällä on yhtään sen mukavampaa. Akselivälihän on sama kuin xb9:sissä. Kyllä ne hyrrävoimat sen vehkeen pitää pystyssä ja raiteellaan, että älä turhaan sitä pohdi.
    Ite oon vaan kuullu, että toi pienempi bulu on vähän turhan kesy. Kattosit mieluumin tota xb12s:ää. Rupee olee Nettimotossaki ihan jo kohtuu edullisia. Ei loppuis tehot ja vääntö heti kesken. Käy ainaki testaa, niin varmaan päädyt isompaan.
    buell xb12s -> ktm superduke
  4. #4
    Ekaa pyörää tässä haeskelen, niin sillä näitä kyselen. Intterneetistä kun lukemalla oppii, että ovat kovin nopeita reagoimaan ohjaukseen (no ihmekös 21 asteen kulmalla..). Se voi amatöörille tulla pannut jos rupeaa mopo vikuroimaan ja kuski hermoilemaan vauhdissa. Tähän astiset kokemukset kun on vaan autokoulun er-6n ajosta. Sitä on haukuttu tuuliherkäksi ja vaeltelevaksi, mitä se onkin mielestäni. Jos pulunen on samanlainen niin eipä kamalasti hotsita hankkia sellaista.

    Muutoin oli kyllä menoa, kun nuorena ekaa kertaa kuuli pulusen. Sitten sen hetken kuluttua näkikin. Sitten tuli istahdettua selkään, ja ai ai kun oli kaikki sopivasti kohdallaan... ny ois piirua vaille lupakin ajella, mut se Oman Kullan hankinta on näemmä osoittaunut hankalemmaksi kun luulinkaan!

    Jos ei tarttis ylläpitokuluja miettiä ja olis kaikki maaliman rahat ostaa, niin 900 monsteri tulis saman tien. Mutta ne kuivakytkin perkeleet kun ei oo mitään edukkaimpia ylläpitää *
  5. #5
    Kyllä tuohon Buellin pystyyn keulaan aika nopeasti tottuu. Mulle kyllä kelpaisi vähän loivempikin. Aluksi se tuntuu kyllä oudolta, varsinkin jos on ajellut pitemmillä ja matalammilla vehkeillä.

    Pitkää matkaa ajettaessa Lightning on yllättävänkin mukava. Tällaisella vanhemmalla miehellä alkaa ainoastaan polvet juimia 300 km:n jälkeen jalkojen kippura -asennon takia.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  6. #6
    Itse juuri viime kesänä ensimmäiseksi pyöräksi xb12ss:n hankkineena voin varmaan muutaman sanan sanoa.

    Alkuunhan tietenkin erottuu äkillinen tehonlisäys autokoulun pyöriin nähden, mutta sen jälkeen kun siihen tottuu, niin on helppo hallittava. Itse ainakin pääosin kaupungissa ajelevana olen tuohon ketteryyteen tykästynyt, mutta kyllä se viime kesänä pidemmälläkin reissulla ihan mainiosti meni. Ei ainakaan vielä ole mitään pahaa sanottavaa pyörästä, mutta eipä toisaalta hirveää ajokokemustakaan muista pyöristä ole.

    Noilla motareilla on vielä 120-130km/h nopeudet mukavia ajaa, mutta ei kyllä siitä enempää.

    Jos tuntuu että tulee jotain muuta mitä haluaisit tietää, niin vaikka yv:llä tai yritän varmaan myös tätäkin keskustelua seurata.
    Buell XB12Ss
  7. #7
    Itse itseäni lainaten: "Muutoin oli kyllä menoa, kun nuorena ekaa kertaa kuuli pulusen. Sitten sen hetken kuluttua näkikin. "

    Pari tuntia sitten mentiin (jyväskylässä) ruokakaupalle niin sama toistui. Turjotin autossa liikennevaloissa ja ensin kuului ääni, sitten näkyi jo siluetti... Seppälästä päin se päästeli keskustaan. Tumman puhuva se oli. Lyhyellä perälläkin vielä. (tähän sitten se päätä rattiin lyövä hymiö).

    Voi kurjuus. Kylläpä tahtoisi pyörän selkään.
  8. #8
    Liennee samanmoinen kulkine ohjastaa kuin tuo allekirjoituksen kakstoistanenkin. 207km huiput Saksan motarilla. Sit tuli kierroksenrajottaja vastaan. Kahdesti kokeilin, eikä enempää mene.

    Siinä vauhdissa sanoisin olevan jo tekemisen meininki Buelilla.

    Suomen nopeuksissa se kulkee vallan mainiosti. Isompien kyykkyjen jälkeen saattaa tuntua ehkä hieman vapisevalta satasen vauhdissa, mutta sitä se onkin. Naantalintiellä kun on saariston päässä vähän heittoja ja mäkiä, tahtoo etunen olla kevyt... IMO se tuo väriä ajoon. Nypyltä keula hieman ilmassa sopivassa vauhdissa. *

    Kaupungissa vertaansa vailla ketteryytensä takia. Loistopaija ainakin minulle...

    Käy kuitenkin reilulla koeajolenkillä, ettei tule sitten pettymyksiä...
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  9. #9
    "...Käy kuitenkin reilulla koeajolenkillä, ettei tule sitten pettymyksiä..."

    Ehdottomasti. Kunhan sen lupalapun jallitan taskuuni, niin suuntaan lähimmän kauppaa käyvän yksilön pakeille ja testaan.
  10. #10
    Mukava pyörä ajella vääntöä piisaa ja taipuu ketterästi mutkissa ja ei niin perinteinen mopo kun japsikyykyt
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  11. #11
    Mulla oli ekana pyöränä xb12scg, parissa vuodessa kurvailin 32000. Tehokkaampi olisi vaan saanut olla. Kaksi Iron Butt ajoa sillä tein yms.
    Oli kiva peli kyllä.
  12. #12
    Lainaa (Tuomio @ Kesä. 17 2009,11:58) kirjoitti
    Ekaa pyörää tässä haeskelen, niin sillä näitä kyselen. Intterneetistä kun lukemalla oppii, että ovat kovin nopeita reagoimaan ohjaukseen (no ihmekös 21 asteen kulmalla..). Se voi amatöörille tulla pannut jos rupeaa mopo vikuroimaan ja kuski hermoilemaan vauhdissa.
    Ihan kaikkea ei kannata usko mitä netistä lukee, mäkin vähän pelkäsin tank slapperia alkuun, meinasin jo ostaa ohjausiskarinkin vaikken ollut ajanut metriäkään pyörällä...Mut hukkaan olisi menneet nekin rahat, pyörä ei ole antanut mitään merkkiä moisesta. Olen _intternetistä_ lueskellut et yleensä bulussa släpperi/tärinä menee väärin säädetyn jousituksen tai löysän ohjauslaakerin piikkiin.

    Lainaa kirjoitti
    Jos ei tarttis ylläpitokuluja miettiä ja olis kaikki maaliman rahat ostaa, niin 900 monsteri tulis saman tien. Mutta ne kuivakytkin perkeleet kun ei oo mitään edukkaimpia ylläpitää *
    En tiedä millaiset ylläpitokulut monsterissa on, mut ei bulunkaan ylöspito ilmaista ole.
  13. #13
    Äkkikeskustelun pohjalta ducseissa voi mennä kytkin vaihtoon jo 20tkm kohdalla ja pelkät osat on sen 4-500eur. Vaihto kuulemma ei ole vaikeaa, mutta kuitenkin. Nokkahihnat tarkastus/vaihto 12 tkm välein, tosin ne ei ole kalliit (50-70 euroa) ja itse vaihtokin sujuu.

    Kumeihin ja öljyihin ja sen sellaisiin ei kannata mennä, koska niitä menee tasaisesti missä tahansa mopossa.

    Pulusissa taitaa kalleinta olla tuo vetohiha, joka sekään ei taida ebayn kautta olla kuin 170 euroa. Siitäpä tuli mieleeni, että käykö tuohon 2003 malliin noitten uudempien hihnapyörät? Meinaan kun ne tietääkseni ovat huomattavasti kestävämpiä.

    Viksu ostais jonkun kawan zetan, mutta kun ne on vähän sellasia transformers -mopoja joiden persoona on hyvin lähellä euroshopper vissyä...
  14. #14
    Lainaa (Tuomio @ Kesä. 19 2009,18:23) kirjoitti
    Äkkikeskustelun pohjalta ducseissa voi mennä kytkin vaihtoon jo 20tkm kohdalla ja pelkät osat on sen 4-500eur. Vaihto kuulemma ei ole vaikeaa, mutta kuitenkin. Nokkahihnat tarkastus/vaihto 12 tkm välein, tosin ne ei ole kalliit (50-70 euroa) ja itse vaihtokin sujuu.
    Mulla vuotaa takapytyn alatiiviste, korjauksen kustannusarvio tonni, koska vaihtoa varten kone on irrotettava rungosta. Eikä varmaankaan ole ainoa tapaus, tuo nimenomainen kohta on ollut herkkä vuotamaan harrikan evo-myllyissä "aina".

    Lainaa kirjoitti
    Pulusissa taitaa kalleinta olla tuo vetohiha, joka sekään ei taida ebayn kautta olla kuin 170 euroa. Siitäpä tuli mieleeni, että käykö tuohon 2003 malliin noitten uudempien hihnapyörät? Meinaan kun ne tietääkseni ovat huomattavasti kestävämpiä.
    Kyllä ne tuoreemmat hihnapyörät pulttaantuu suoraan kiinni, samalla pitää vaihtaa muistaakseni ainakin remmisuojat (jos niitä haluaa käyttää) ja oliskohan myös kiristäjä myös ollut vaihdettavien listalla. Badwebistä löytyy juttua vaihdosta.
  15. #15
    terve!

    kyllä sillä ysillä pystyy reissua tekemään. kävin itte viime kesänä espanjassa saksan tsekin itävallan italian ja ranskan kautta. 8000km tuli noin suunnillleen ajettua ja hyvin meni. matkavauhti oli noin 170km tunnissa moottoriteillä ja pienemmillä teillä vähä vähemmän mutta pärjää kyllä. tankkilaukkua vaan matkustajan paikalle ja menoksi.
  16. #16
    Oma pyörä huollossa ja sain (taas) Buellin lainaks siksi aikaa. Malli on XB12s ja kyllä täytyy sanoa, että on tuo vaan niin perkeleen hauska laite! Ajoasento on mulle pikkasen ahdas, mutta luultavasti tuohon tottuis nopeesti. Motarivauhdissa pyörä on vakaa, vaikka tuntuu hurjalta kattoa etuhaarukkaa, joka sukeltaa juur silmien alta pystysuoraan alas. Jos mulla olis tuommonen vaihtaisin siihen ehkä pikkasen korkeemman tangon tai sitte risereihin korotuspalat. Edellisellä kerralla mulla oli lainassa toinen 12satanen. En muista mallia, mutta siinä oli sellaset hölmöt "numerolaatat" sivuilla. Tuossa oli kuitenkin mulle sopivampi ajoasento. Tosin tällä S-mallillakin pärjää aivan varmasti pitkilläkin motarisiirtymillä, jos pitää vauhdin laillisena.

    Kiihtyvyys on aivan riittävä ja koneessa on julmaa potkua alakierroksilta saakka. Pyörä tuntuu yllyttävän ohituksiin ja ajonopeus kasvaa välillä ihan huomaamatta...tuo tietty voi johtua siitäkin, että kun vauhti kasvaa, niin paine käsiltä kevenee. Vaihteisto pelaa hienosti ja etujarrun teho on käsittämätön...no okei, mä olen tottunut St Bobin heikkoon etujarruun, mutta on se silti helvetin tehokas ja jarrun annostelu helppoa. Jalkatapit ovat liukkaat. Mulla oli Oxtarin touring-saappaat jalassa ja jalat lipsahteli tuon tuosta tapeilta. Kaipasin tappeihin jotain kumipäällystettä. Tosin tääkin saattaa olla ihan tottumiskysymys, eli pidin ehkä jalkoja liiaksi tappien kärjissä.

    Varmasti oivallinen valinta ensipyöräksikin! Helppo ja jumalattoman ketterä, olematta kuitenkaan oikukas. Sitte ku kasvan isoksi ja musta tulee sikaäveriäs, ostan uuden Road Kingin ja tommosen Bulun yhtenä pakettina!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  17. #17
    Lainaa (Tuomio @ Kesä. 19 2009,18:23) kirjoitti
    Äkkikeskustelun pohjalta ducseissa voi mennä kytkin vaihtoon jo 20tkm kohdalla ja pelkät osat on sen 4-500eur. Vaihto kuulemma ei ole vaikeaa, mutta kuitenkin. Nokkahihnat tarkastus/vaihto 12 tkm välein, tosin ne ei ole kalliit (50-70 euroa) ja itse vaihtokin sujuu.

    Kumeihin ja öljyihin ja sen sellaisiin ei kannata mennä, koska niitä menee tasaisesti missä tahansa mopossa.

    Pulusissa taitaa kalleinta olla tuo vetohiha, joka sekään ei taida ebayn kautta olla kuin 170 euroa. Siitäpä tuli mieleeni, että käykö tuohon 2003 malliin noitten uudempien hihnapyörät? Meinaan kun ne tietääkseni ovat huomattavasti kestävämpiä.

    Viksu ostais jonkun kawan zetan, mutta kun ne on vähän sellasia transformers -mopoja joiden persoona on hyvin lähellä euroshopper vissyä...
    Ei mulla enää duksua ole kun vaihdoin pois mutta korjataan nyt kuitenkin uskomukset että pysytään asiassa .Kytkin VOI todellakin revittämällä ja luistattamalla mennä vaihtoon 20 t kohdalla, tod näk vasta noin neljässä kympissä normi käytöllä ja levyjen hinta on noin 150-200, ei 400-500. Hihnojen tarkastus 10t välein, ja uudemmissa kai 12t välein. Vaihto on ajankohtainen 20/24 t.n välein.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  18.  
  19. #18
    Lainaa (jorim @ Heinä. 01 2009,14:22) kirjoitti
    Lainaa (Tuomio @ Kesä. 19 2009,18:23) kirjoitti
    Äkkikeskustelun pohjalta ducseissa voi mennä kytkin vaihtoon jo 20tkm kohdalla ja pelkät osat on sen 4-500eur. Vaihto kuulemma ei ole vaikeaa, mutta kuitenkin. Nokkahihnat tarkastus/vaihto 12 tkm välein, tosin ne ei ole kalliit (50-70 euroa) ja itse vaihtokin sujuu.

    Kumeihin ja öljyihin ja sen sellaisiin ei kannata mennä, koska niitä menee tasaisesti missä tahansa mopossa.

    Pulusissa taitaa kalleinta olla tuo vetohiha, joka sekään ei taida ebayn kautta olla kuin 170 euroa. Siitäpä tuli mieleeni, että käykö tuohon 2003 malliin noitten uudempien hihnapyörät? Meinaan kun ne tietääkseni ovat huomattavasti kestävämpiä.

    Viksu ostais jonkun kawan zetan, mutta kun ne on vähän sellasia transformers -mopoja joiden persoona on hyvin lähellä euroshopper vissyä...
    Ei mulla enää duksua ole kun vaihdoin pois mutta korjataan nyt kuitenkin uskomukset että pysytään asiassa .Kytkin VOI todellakin revittämällä ja luistattamalla mennä vaihtoon 20 t *kohdalla, tod näk vasta noin neljässä kympissä normi käytöllä ja levyjen hinta on noin 150-200, ei 400-500. Hihnojen tarkastus 10t välein, ja uudemmissa kai 12t välein. Vaihto on ajankohtainen 20/24 t.n välein.
    (peukku) Kiitos nasevasta tietoiskusta. Minähän siis olen alkava mopoilija, tiedän noista tasan sen verran että tiedän etten tiedä niistä mitään.

    I Stand Corrected, siis.