Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Vähän meinaa kylmänä aivastella sekä sammahdella valoissa , joten olisko ketään ystävällistä Lahden alueella tai lähettyvillä jotta saataisiin tps sensori kuitattua vai nollattua ja samalla pieni oppitunti kädettömälle , tietokoneen yhdistämisessä mopoon/ohjelman käyttö. Kokoonpanona openairbox , racebox , Tfi ja Hsa xb12R:ssä -04.
    Ducati streetfighter v4s , barracuda 397hemi
  2. #2
    Moro,

    toi ei ole mikään amerikan temppu, jos sulla on ohjelma ja piuha olemassa... Tässä ohje:

    First select the Gauges screen and connect to the ECM.
    On the front left of the engine, between the airscoop and the engine is the Idle adjust screw, which simply adjusts the butterfly in the injector to allow air through for tickover. Adjust this screw until the throttle % drops to 0. Keep winding the screw out a bit further and hold the throttle closed with light clockwise pressure on the throttle grip.
    Select the Functions tab on ECM Spy and select TPS Reset.[1]
    Wind in the idle adjust screw until the TPS is set to approx 4.6 degrees or 5.1% This should be approximately correct for tick over.
    That's all there is to resetting the TPS! Start the bike and check tick over is ok, adjust the idle to get a steady tick over.

    Sama löytyy ecmspyn tuning guidesta. Tuo 4,6 astetta / 5,1 % riittää koneen käynnistykseen mut ainakin mulla jättää tyhjäkäynnin liian alas eli sitten vaan ruuvaat koneen käydessä tyhjäkäynnin 1050-1150 välille.

    R:ssä ecun liitin on etukatteen alla, vasemmalla puolella, sen suojana pitäisi olla kumitulppa. Tulppa irti, piuha kiinni, käynnistä ecmspy, pyörästä virrat päälle ja tappokatkaisin starttiasentoon (niin että bensapumppu naukaisee), sit ecmspystä options => communications => autodetect, niin yhteyden pitäisi muodostua. Tyhjäkäyntikaapelin säätöruuvi löytyy vasemmalta (edestä katsoen oikealla) ilmaskuupin vierestä, kaapeli aika ylhäällä runkoputkeen nippusiteellä kiinnitettynä.



  3. #3
    Juu kiitoksia vaan selvennyksestä. Välikaapeli tilattu ja bulusta haeskelin sitä vastakappaletta vähän aikaa ennen kuin löysin sen
    Ducati streetfighter v4s , barracuda 397hemi
  4. #4
    Muista asentaa tietokoneelle myös ajuri... Ohje löytyy samasta paikasta kuin ecmspyn asennusohje.

    Mulla ecmspyssä on sellainen ominaisuus, että se heittää välillä timeouttia yhteydelle, mutta yhteyden saa avattua uudelleen painamalla avain-nappia. Tekee tätä satunnaisesti, esim. datalogatessa yhteys kyllä pysyy päällä. Ominaisuus tuli kun laitoin race ecm:n mopoon.
  5. #5
    Lainaa (suska1100 @ Kesä. 10 2009,16:39) kirjoitti
    Vähän meinaa kylmänä aivastella sekä sammahdella valoissa , joten olisko ketään ystävällistä Lahden alueella tai lähettyvillä jotta saataisiin tps sensori kuitattua vai nollattua ja samalla pieni oppitunti kädettömälle , tietokoneen yhdistämisessä mopoon/ohjelman käyttö. Kokoonpanona openairbox , racebox , Tfi ja Hsa xb12R:ssä -04.
    Jos pistäydyt Helsingissä mopon kanssa niin voi sen TPs resetoida ja antaa muutaman vinkin ton kanssa tuunaamiseen.
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  6. #6
    Jos sulla on jotain näppäriä vinkkejä mitä ecmspyllä kannattaa kokeilla, niin mäkin olisin kiinnostunut... Itse olen vasta aloittelemassa tutustumista ja arpomassa et miten tuon kanssa etenisi, olen tsekannut loggaamisen ja MLV:n + analyzerin käytön mutten ole edelleenkään päättänyt et miten hommassa etenisi.
  7. #7
    Jos pistäydyt Helsingissä mopon kanssa niin voi sen TPs resetoida ja antaa muutaman vinkin ton kanssa tuunaamiseen.[/QUOTE]
    Pitää ilmoitella jos Helsinkiin ajelen . Tps resetointi jymähti 2.4% ja ei pudonnut alaspäin vaikka lisää ruuvailin , jumissa?, nostin takas ylös jotta voi ajella.
    Ducati streetfighter v4s , barracuda 397hemi
  8. #8
    Lainaa (suska1100 @ Kesä. 15 2009,14:59) kirjoitti
    Jos pistäydyt Helsingissä mopon kanssa niin voi sen TPs resetoida ja antaa muutaman vinkin ton kanssa tuunaamiseen.
    Pitää ilmoitella jos Helsinkiin ajelen . Tps resetointi jymähti 2.4% ja ei pudonnut alaspäin vaikka lisää ruuvailin , jumissa?, nostin takas ylös jotta voi ajella. [/QUOTE]
    Kun olet ruuvannut sen niin alas kuin se menee, niin sit pitäis tehdä resetti... Mulla oli jotain pari astetta pielessä ecm:n vaihdon jälkeen. Jos sulla on vaeltanut tohon "itsestään" niin aika paljon on toi tps sit elää itsestäänkin.
  9. #9
    Laittoivat sitten lapunluukulle tuolla ecmspyn sivustolla eipä saa enää softaa imutella voi olla hyvällä tuurilla
    jossain koneessa toi asennnus paketti olis vielä itellä talella.



    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  10. #10
    Lainaa (Wave @ Kesä. 15 2009,16:34) kirjoitti
    Laittoivat sitten lapunluukulle tuolla ecmspyn sivustolla eipä saa enää softaa imutella voi olla hyvällä tuurilla
    jossain koneessa toi asennnus paketti olis vielä itellä talella.
    Huomasin saman... Mutta paketti näyttäis löytyvän ainakin xoptin sivujen kautta, varmaan muualtakin.



  11. #11
    Joo saas nähdä kauan Xoptilla toi on jaossa joutuhan se poistelemaan ne kaikki orginelli ja race eprom filut sivultaan
    oli ilmeisesti Ameriikan Harley gonahtanut.
    Factory stock and race files are Property of Buell.
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  12. #12
    Lainaa (Wave @ Kesä. 16 2009,00:30) kirjoitti
    Joo saas nähdä kauan Xoptilla toi on jaossa joutuhan se poistelemaan ne kaikki orginelli ja race eprom filut sivultaan
    oli ilmeisesti Ameriikan Harley gonahtanut.
    Factory stock and race files are Property of Buell.
    Joo, varmaan joutuu poistamaan, ecmpyn sivuilla näytti olevan ilmoitus: "ANY DISTRIBUTION OR HOSTING OF OUR SOFTWARE ON OTHER SERVERS IS PROHIBITED! "
  13. #13
    Lainaa (s&s @ Kesä. 16 2009,10:47) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Kesä. 16 2009,00:30) kirjoitti
    Joo saas nähdä kauan Xoptilla toi on jaossa joutuhan se poistelemaan ne kaikki orginelli ja race eprom filut sivultaan
    oli ilmeisesti Ameriikan Harley gonahtanut.
    Factory stock and race files are Property of Buell.
    Joo, varmaan joutuu poistamaan, ecmpyn sivuilla näytti olevan ilmoitus: "ANY DISTRIBUTION OR HOSTING OF OUR SOFTWARE ON OTHER SERVERS IS PROHIBITED! "
    Tästä johtuen nyt kaikki joukolla lataamaan sen ecmspyn tuolta xoptilta kun vielä voi. Ja sitten varmaan talteen.
    Buell XB12Ss
  14. #14
    Lainaa (toivjan @ Kesä. 19 2009,19:23) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Kesä. 16 2009,10:47) kirjoitti
    Lainaa (Wave @ Kesä. 16 2009,00:30) kirjoitti
    Joo saas nähdä kauan Xoptilla toi on jaossa joutuhan se poistelemaan ne kaikki orginelli ja race eprom filut sivultaan
    oli ilmeisesti Ameriikan Harley gonahtanut.
    Factory stock and race files are Property of Buell.
    Joo, varmaan joutuu poistamaan, ecmpyn sivuilla näytti olevan ilmoitus: "ANY DISTRIBUTION OR HOSTING OF OUR SOFTWARE ON OTHER SERVERS IS PROHIBITED! "
    Tästä johtuen nyt kaikki joukolla lataamaan sen ecmspyn tuolta xoptilta kun vielä voi. Ja sitten varmaan talteen.
    Niinhän siinä kävi kun veikkasin olivat käskeneet poistamaan ton ecmspy xoptin sivuilta.
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  15. #15
    No nyt on xoptikin lyönyt lapun luukulle! Piuha tulossa juurikin xoptilta, ja miniläppäri hankittuna loggailemista ja tuunausta varten. Ja nyt tämä.
    Buell XB12Ss
  16. #16
    Multa ainakin löytyy tuo EcmSpysetup kovalevyltä jos joku tarvitsee.

    Petri
  17. #17
    Lainaa (toivjan @ Kesä. 30 2009,12:48) kirjoitti
    No nyt on xoptikin lyönyt lapun luukulle! Piuha tulossa juurikin xoptilta, ja miniläppäri hankittuna loggailemista ja tuunausta varten. Ja nyt tämä. *
    Ei se tuunaus mitään tähtitiedettä ole aika simppeli on se megalog viever ohjelma millä tota EmcSpy dataa analysoidaan ja muokataan jos vaan engalanti o hallussa ni kyllä tolla tuloksia saa.
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  18. #18
    Lainaa (Wave @ Kesä. 30 2009,16:31) kirjoitti
    Lainaa (toivjan @ Kesä. 30 2009,12:48) kirjoitti
    No nyt on xoptikin lyönyt lapun luukulle! Piuha tulossa juurikin xoptilta, ja miniläppäri hankittuna loggailemista ja tuunausta varten. Ja nyt tämä. *
    Ei se tuunaus mitään tähtitiedettä ole aika simppeli on se megalog viever ohjelma millä tota EmcSpy dataa analysoidaan ja muokataan jos vaan engalanti o hallussa ni kyllä tolla tuloksia saa. *
    Karttojen paranteluhan onnistuu MegaLogViewerillä automaagisesti, suurin homma on ajaa tarpeeksi loggausajoja kiihdyttäen tasaisesti eri kaasuasennoilla että saa dadaa mahdollisimman moneen soluun. Mä olen jonkunverran loggaillut ja tutkinut MLV:n karttoja ja aika kovia muutoksiahan se alkuun ehdottaa...

    Mut maalaisjärjellä ajateltuna vähän arveluttaa et jos keskialueen saa kohdalleen (niinkuin usein varmaan ensiksi saa) ja AFV liikkuu 100% kieppeillä niin miten käy ylärekisterissä... Eli löytyiskö näkemystä tilanteeseen kun bulussa on AFV tällä hetkellä luokkaa 120%, joten jos saan closed loopin satkun kieppeille, meneekö open loop 4000=> laihaksi? Vai onko niin että open loopillakin ecm kuitenkin lukee o2-sensoria ja osaa antaa tarvittaessa lisää kakkua?
  19. #19
    Itse sain juuri tuon kaapelin ja tarkistin huvikseni tuon AFV:n pienen ajolenkin päätteeksi. Oletin että se on pitkästi yli 100%, kun kerran on sekä putki että ilmansuodatin vaihdettu kuitenkaan bensansyöttöön koskematta. No, AFV tuon lenkin jälkeen oli 98%. Jotenkin kummastuttaa, eikö noilla ko. muutoksilla koneen pitäisi mennä laihalle eikä rikkaalle...

    Enivei, huomenna olis tarkoitus ajaa ekat loggausajot, ajattelin heti kokeilla TÄTÄ konstia, vaikuttaisi ihan pätevältä menetelmältä.
    Buell XB12Ss
  20. #20
    Lainaa (s&s @ Heinä. 02 2009,08:30) kirjoitti
    Mä olen jonkunverran loggaillut ja tutkinut MLV:n karttoja ja aika kovia muutoksiahan se alkuun ehdottaa...
    Oletko ottanut tuon MLV:n ehdottamia karttoja sellaisenaan käyttöön vai oletko viilannut niitä vielä itse lisää?


    edit:
    laitetaas tälläinen linkki tänne, melko hyvä opas tähän ecmspy:n liittyen.
    http://www.musclecross.com/forum/viewtopic.php?id=194



    Buell XB12Ss
  21. #21
    Lainaa (toivjan @ Heinä. 02 2009,23:46) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Heinä. 02 2009,08:30) kirjoitti
    Mä olen jonkunverran loggaillut ja tutkinut MLV:n karttoja ja aika kovia muutoksiahan se alkuun ehdottaa...
    Oletko ottanut tuon MLV:n ehdottamia karttoja sellaisenaan käyttöön vai oletko viilannut niitä vielä itse lisää?


    edit:
    laitetaas tälläinen linkki tänne, melko hyvä opas tähän ecmspy:n liittyen.
    http://www.musclecross.com/forum/viewtopic.php?id=194
    En ole vielä polttanut karttoja ollenkaan ecm:lle, olen vaan ajellut loggausajoja ja tarkastellut millaisia muutoksia MLV ehdottaa (osittain siksi, etten ollut päättänyt mitkä palikat mopoon laitan). Suurimmat muutokset tulevat tuohon keskialueelle (luultavasti johtuen siitä että sieltä on eniten dadaa), joten mua tosiaan vähän arveluttaa se, että miten käy open loopin jos saan closed loopin kuntoon, ajelen kuitenkin aika paljon open loopilla 4500+ kierroksilla. Toki MLV ehdottaa lisää kakkua myös ylös (jonnekin jopa yli 255), mutta kaikkien TPS/RPM-solujen loggaaminen ylärekisterissä on aika hankalaa maantiellä...

    Vaihdoin eilen 2007+ sisemmän ilmanputsarikopan (muut palikat remus revolution, race-filtteri ja race ecm), pitää antaa ecm:n säätää itsensä tuolle ja ajaa sitten vielä lisää loggausajoja ja tsekata mitä MLV ehdottaa.

    Musclecrossin ohjeet olen lueskellut, samoin buelletinboardin, ukbegin ja badwebin.
  22. #22
    Lainaa (s&s @ Heinä. 03 2009,08:00) kirjoitti
    Musclecrossin ohjeet olen lueskellut, samoin buelletinboardin, ukbegin ja badwebin.
    Jep, ihan vaan siltä varalta jos joku ei ole tuota nähnyt.
    Buell XB12Ss
  23. #23
    Mulla toi AFV arvo pysyy 100-105 välissä ei o ton Xoptin eprommin jälkeen vatkannu sen enempää kun vertain mitä se oli tosta muuttanut esim Race ecuun verrattuna niin ainakin Oxygen sensor jännitteitä se on muutellut suuremmix ja tosta other maps kohdasta melkeen jokaisessa kohdassa on eri arvoja kun tossa orgineeli race kalikassa.
    Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori
  24.  
  25. #24
    Lainaa (Wave @ Heinä. 03 2009,18:36) kirjoitti
    Mulla toi AFV arvo pysyy 100-105 välissä ei o ton Xoptin eprommin jälkeen vatkannu sen enempää kun vertain mitä se oli tosta muuttanut esim Race ecuun verrattuna niin ainakin Oxygen sensor jännitteitä se on muutellut suuremmix ja tosta other maps kohdasta melkeen jokaisessa kohdassa on eri arvoja kun tossa orgineeli race kalikassa. *
    Mä lueskelin tosta o2-anturin jännitteiden muuttamisesta, äkkiseltään se vaikuttaisi aika pätevältä tavalta rikastaa seosta... Ainakin '03 xb9:n race ecm on aika erikoinen syöttökartoiltaan, se on monelta kohtaa laihemmalla kuin std-kartat, pistää vähän ihmettelemään jos race ecm on kuitenkin säädetty vapaavirtausputsarille ja hengittävälle putkelle.

    Sadan kilsan koeajon jälkeen tuo '07+ inner airbox vaikuttaa pätevämmältä kuin ultimate airbox, imuäänet eivät ole läheskään yhtä kovat ja silti ilmaa riittää. Mulla oli välissä kiinni orgis umpinainen airbox ja sen kanssa pyörä tuntui tosi tukkoiselta, vaikka jotkut väittävät että umpiboksin pitäisi toimia jopa paremmin kuin avonaisen. Pitää käydä vielä kokeilemassa huiput kun ehtii, jos kulkee tarpeeksi niin vois alkaa taas loggaamaan ihan tositarkoituksella...

    Olin alkukesästä yhteydessä xoptiin, mutten silloin vielä ollut päättänyt mitä mopolle teen... Ja nyt näyttäisi että xopti on laittanut lapun luukulle ecmspyn jakelun lopettamisen myötä, ainakaan webikaupasta ei enää löydy mahdollisuutta ostaa säätöpalvelua.