Katso äänestykset tulokset: ICE Underseat /ICE tiedot penkin alla -

Äänestäjät
142. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Laittaisin numerot penkkini ale

    78 54,93%
  • En halua numeroita penkkini alle

    43 30,28%
  • Työni puolesta näkisin et tämä olisi hyvä

    1 0,70%
  • Työni puolesta tämä ei minua auttaisi

    3 2,11%
  • Mulle ikinä mitään satu, tarra olisi lisäpainoa vaan

    17 11,97%
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Goofy S @ Kesä. 09 2009,23:33) kirjoitti
    Nuorena poikana, joskus 70-80- luvulla oli muotia merkata veriryhmä kypärään.
    Esim. Arh+
    Silloin pidettiin myös SOS-ranneketta.

    Muutama jäsen tässä topiikissa aiemmin jo kritisoikin sitä että satulan "alus", muut "jemmapaikat" tai taskussa oleva lompakko eivät välttämättä ole "takuuvarmoja paikkoja".

    Eikös varmin olisi pitää homma yksinkertaisena.
    Merkinnät pottaan ja ranteeseen.
    Pitemmälle jos historiaan mennään, niin veriryhmän voisi tatuoida myös kainaloon...

    Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  2. #32
    Eh..

    Ajattelin tuossa, että olen jo liian vanha suistumaan tieltä yksinäni ja jos taasen joku päättää teilata mut muutenvain, niin siinä tapauksessa on muitakin sitten paikalla hoitamassa tarvittavan hoidon, joten jätän itse tämän homman sikseen..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  3. #33
    Jep ehtii omaiset kattomaa raatoa penkalle.... nice
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  4. #34
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Aihetta ei viel unohdettu
    Joskus lähiomaisen kiinni saaminen voi olla hankalaakin.
    Viranomaisilta kesti n.10t ennen kuin saivat tiedon perille.
    Nykyisin ihmisillä työsuhde puhelimia ja eletään paljon avoparisuhteessa.
    Kypärään tämä tieto olisi ilmeisesti paras laittaa.

    Keskustelua aiheesta olisi kumminkin jokaisen hyvä käydä vaikkei tietoja mihinkään kirjoittelisi. Tietäisi ainakin ne tutut ajokaverit mihin soittaa jos onnettomuus sattuu tienpäällä
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  5. #35
    Mitäs jos liikuskellaan vaikka työajoa autolla ja joku ajaa päälle? Tai kävellään kaupungilla ja joku ajaa päälle? En ole koskaan huomannut että jollain olis kypärä ja mopon penkki mukana, varsikin jos muut ajokamppeet on jossain työpaikalla esim.
    Jos poliisi löytää raadon jostan, niin lompakonhan ne ettii henkkareiden toivossa. Jos laittaisin ice- tietoja jonnekin, niin kyllä ne lompakossa olisi, siinä missä ajokorttikin. Se on kuitenkin aina mukana, ajettiin sitte mopolla tai autolla tai lentokoneella.
    Näillä mennää!
  6. #36
    puhelimesta ne ensimmäisenä kattoo ICE:t.. jos menee puhelin paskaks niin sitten menee.
    <span style='color:red'>Vaaraaaiheuttava ajotapa MP:llä. Ajoi 3MP:n ryhmässä vaarallisilla sivuttaismarginaaleilla nostaen eturengasta ja liikennevaloihin tullessa myös takarengasta siten, että MP ei ollut enään hallittavissa -GYY-</span>
  7. #37
    ICE ajatuksena on hyvä asia hoitohenkilökunnalle sairaalassa, mutta ei tosiaankaan nsihoito (=ambulanssi) ala onnettomuuspaikalla soittelemaan kenellkään, eikä se edes ole tarpeen siinä tilanteessa. Tietoja tarvitaan vasta sairaalassa jossa potilaan tehohoito alkaa ja mahd leikkaushoito, joilloin esin allergia ja lääkitystiedot ovat tarpeellisia ellei jopa välttämättömiä. Sairaalassa on riittävästi hlökuntaa soittelemaan. Ja sairaalan se penkki EI tule mukaan. Myöskään amb ei ala penkkiä irrottelemaan onnettomuuspaikalla = ei tartte.

    Joten virallisena suosituksena on ICE-tietojen pitäminen kännykässä tai taskussa esim laminoituna. Tila vie vähemmän kuin pankkikortti.

    Gnome
  8. #38
    Lainaa (Juutana @ Kesä. 10 2009,01:12) kirjoitti
    Lainaa (Goofy S @ Kesä. 09 2009,23:33) kirjoitti
    Nuorena poikana, joskus 70-80- luvulla oli muotia merkata veriryhmä kypärään.
    Esim. Arh+
    Silloin pidettiin myös SOS-ranneketta.

    Muutama jäsen tässä topiikissa aiemmin jo kritisoikin sitä että satulan "alus", muut "jemmapaikat" tai taskussa oleva lompakko eivät välttämättä ole "takuuvarmoja paikkoja".

    Eikös varmin olisi pitää homma yksinkertaisena.
    Merkinnät pottaan ja ranteeseen.
    Pitemmälle jos historiaan mennään, niin veriryhmän voisi tatuoida myös kainaloon...

    Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus.
    "Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus. "

    Tällainen kpistus ON jo olemassa. SOS-ranneke/ketju. Saapi osta apteekista/SPR:n kaupasta. Siinä o kaikki tiedot tulen/vedenpitävääs nätissä paketissa ja inakin tuo rnneketju ei ihan hevillä katkea (kokemusta on). Minulla tuo ranneke kulke aina mukana reissusa niin kotimaassa kuin ulkomailla. Siitä löytyy KAIKKI tarpeelliset tiedot.

    Gnome
  9. #39
    En näe mitään hyötyä siittä että soittelevat sairaalasta pitkin poikin, soittelen sitten itse kun kerkiän tai muussa tapauksessa löytävät lompakosta elinluovutuskortin
  10. #40
    Kuvittelisin ton penkin alla olevan hyvä paikka, kun luulis että ne joutuu sen nyppään auki lippa tilanteen jälkeen jotta saavat akun navat irti(?)
    ex - Honda CBR 600F '07
    ex - Honda CBR 600rr '08
    nyk - Suzuki GSX-R 750 '08
  11. #41
    ideaa kannatetaan tarrat jakoon kerhojen kautta ja myyntiin vaikka prätkä liikkeisiin
    FLSTSC
  12. #42
    Tämä ketju on aika vanha, mutta nostetaan näkyville...

    ICE-tunnus kypärään ja tiedot kypärän vuoren alle. Ko. tarroja ja tietokortteja oli MP-messuilla 2014 69:llä jo myynnissä. Voisi olla hyvä tuote myös ORG!:lle. Penkin alla on liian hankalasti löydettävissä ja kypärän ne etsivät joka tapauksessa, jos ei enää päässä kiinni.
    Suzuki SFV 650 Gladius vm 2009 2013-
    Kawasaki ER-5 vm 2004 "Kaveri" 2012-2012
  13. #43
  14. #44
    Eiköhän lompakko ole kypärän sisuskaluja parempi paikka mitä lähdetään tutkimaan jos potilas halutaan tunnistaa, se on kai jokaisella kuitenkin ajellessa mukana?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  15. #45
    Ainakin minulla lompakko kulkee aina miehen mukana, ei tankkilaukussa tai vastaavassa.
    Miula on shuupertin kotelossa (siinä leuan kohalla ulkopuolella) veriryhmä kunnon vetomiehen tyyliin
    Mitäs numeroita siihen pitäs laittaa? Työpaikan numero, että hoitsu voi soittaa pomolle, että raato ei ehdi sunnuntain yövuoroon...
  16. #46
    Itse ostin myös MP14-messuilta 69:n osastolta tuon ICE-läpyskän kypärään. Eli kypärän ulkopuolelle, oikealle sivulle, tulee näkyvälle paikalle n. 2x 2 cm kokoinen tarra, jossa lukee "Medical card inside, ICE". Ja sitten kypärän sisäpuolelle pehmusteisiin pujotellaan tuo Medical Card, mihin rustaillaan nimi, hetu, zip-code, kansalaisuus, lähiomainen ja hänen puh.nro, ja toiselle puolelle korttia allergiat, sairaudet, lääkitys, verenohennus ja sairaala. Maksoi yhden euron.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  17. #47
    Mun penkki on ruuvilla kiinni ja sen alla on vain foliota ja putket, kuolenko nyt yksin...
  18. #48
    ICE tunnuksen voi laittaa myös puhelimeen, eli sen läheisimmän nimeen lisäät ICE
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  19. #49
    Kontakti-, sairaus- ja lääketiedot lompakkoon. ICE kännyyn, auttaa muissakin tilanteissa = unohtaa kondomiautomaatin päälle raflan vessassa. Silloin ei tosin voi pitää avauskoodia.

    Vaikka veriryhmä olisi tatuoituna kyynärtaipeeseen, hätäpotilaalle annetaan kaikille sopivaa plasmaa/verta suoneen.

    Elinluovutuskortti kaikkein tärkein. Jos oma matka katkeaa äkillisesti, voi pelastaa elinluovutusjonossa riutuvan hengen. Kortti lompsaan ja lähipiirille tieto että elimet jakoon. Mustaa juttua, mutta totta.

    Omista varaosista kelpaa enään ehkä verkkokalvot, muissa merkittävää kulumaa - ehkä varoittavaksi oppimateriaaliksi ja leikelteväksi patologian kurssille lääkikseen.
    - It is now, future shortens every day -
  20. #50
    Itseasiassa nykyään elinluovutuskortti on tyhjän kanssa. Kuka vaan kuolee, häneltä otetaan kyllä kelvolliset osat talteen, ellei ole elinluovutuskieltoa. Se laki muuttui tuossa jokunen vuosi sitten.

    Mulla on myös Samsung SIII:ssa ICE-kontaktit. Ne pystyy laittamaan puhelimeen silviissii, vaikka puhelimessa on lukitus päällä, voi soittaa "emergency call:n", eli kun lisää ne parin tärkeimmän ihmisen kontaktit sinne, ni niille voi soittaa vaikka on lukitus tosiaan päällä.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  21.  
  22. #51
    puhelimessa löytyy ice-kohta. penkin alle en laita numeroita. ei sitä penkkiöä kuitenkaan revitä irti jos ei akkua tarvi irrottaa jos akuutti tilanne päällä.

    ja hoitoon vievät sairaalaan ja siellä sitten henkilötietojen mukaan toimivat, kunhan hoidolta ehtivät. jos suomalainen ja nimi tiedetään ja kenties hetukin, niin koneella pitäisi kyllä omaistentiedot olla. ja löytyyhän ne muistakin tietokannoista viranomaisilta.

    tuo lukituksen päältä soittaminenhan on kätevä myös niille, jotka aina kännissä hukkaa pin-koodin muistikapasiteetin ulkopuolelle, voi soittaa aina martalle että tuu avaan ovi kun avaimetkin hukassa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12