Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Onkos porukoilla minkä verran kokemuksia Kawan 900 Customista? Iski vähän jalat eellä tauti.
    Taivas saa odottaa
  2. #2
    Pelkkää hyvää kerrottavaa, toinen kesä menossa ko. pyörällä.
  3. #3
    Itellä classic joka eturengasta ja jalkatappeja vaille sama laite. Oikeastaan kaipaan vaan isomman koneen vahvaa alavääntöä. Vaikka kyllähän tämä kulkee ihan hyvin. Onhan tässäkin noin 80 newtonia vääntöä. Muuten äärimmäisen mukava peli. Mukava ajaa, miellyttävä matkustaa, nätti katella, sopii kaupunkiin ja matkalle. www.boening.de sivulta hyviä "tuunausvinkkejä"
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  4. #4
    Onkos ketään häirinny tankinalla olevan venttiilin naksunta ilmeisesti jokin saaste laitteen venttiili kun ilmaputkia useampia siihen menee,naksunta kuuluu ajaessakin aina kun kaasua hellää ja lisää,onkohan ominaisuus vai tyyppivika,pitänee tyhjäkäyntiä koventaa kun hiljensin niin oire alkoi kiusata enempi,saapi varmaan tankin kautta vielä kaikupohjaa,onko ketään havainnu samaa...?
  5. #5
    Lainaa (JARIK @ Kesä. 24 2009,21:13) kirjoitti
    Onkos ketään häirinny tankinalla olevan venttiilin naksunta ilmeisesti jokin saaste laitteen venttiili kun ilmaputkia useampia siihen menee,naksunta kuuluu ajaessakin aina kun kaasua hellää ja lisää,onkohan ominaisuus vai tyyppivika,pitänee tyhjäkäyntiä koventaa kun hiljensin niin oire alkoi kiusata enempi,saapi varmaan tankin kautta vielä kaikupohjaa,onko ketään havainnu samaa...?
    Olisko jokin Rele,löpönsäätöön?
  6. #6
    Liikkeessä sanoivat kuunneltuaan olevan ominaisuus ei vika,ilmapumpun venttiili ilmeisesti,näitä saastelaitteita.
    Venttiili reagoi kaasunkäyttöön tosi herkästi,siinähän se tankinalla ilmaputsarin puolella oleva pieni musta mötikkä johon 3 letkua menee sekä pari johtoa liittimeen,tuntee kyllä toiminnan käsin hyvin jos kuulo heikko , saisi olla vähän enempi mökää noissa vakio putkissa niin ei kaikki terävät napsutukset kuuluis korviin ....
  7. #7
    Lainaa (Kartza68 @ Kesä. 06 2009,12:31) kirjoitti
    Pelkkää hyvää kerrottavaa, toinen kesä menossa ko. pyörällä.
    Joo. Sama juttu, toinen kesä menossa ja hyväksi pyörä havaittu.
    Ainoa miinuspuoli on aika miedot äänet.
    Eli vaihtoon menee pakoputket vielä tänä kesänä. *
    Vaikka sitten Visaa vinguttamalla.
  8. #8
    Lainaa (Aikka @ Heinä. 02 2009,19:01) kirjoitti
    Lainaa (Kartza68 @ Kesä. 06 2009,12:31) kirjoitti
    Pelkkää hyvää kerrottavaa, toinen kesä menossa ko. pyörällä.
    Joo. Sama juttu, toinen kesä menossa ja hyväksi pyörä havaittu.
    Ainoa miinuspuoli on aika miedot äänet.
    Eli vaihtoon menee pakoputket vielä tänä kesänä. *
    Vaikka sitten Visaa vinguttamalla.
    Ne miedot äänet saa helposti parannettua. Itse toimin seuraavasti: Bauhausista 60cm pitkä 12mm poranterä ja sillä pakoputken päästä pari reikää kahteen vastaantulevaan väliseinään. Jos tämä vielä ei riitä niin päätylaippojen popniitit auki ja kromikuoren sisällä olevan äänenvaimentimen päätyyn muutama reikä niin johan jytisee ja ampuu moottorijarrutuksessa. Eikä maksa kuin poranterän hinnan. Tässä tapauksessa noin 10e maksoi tuo terä.
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  9. #9
    Vaikuttiko mitenkään koneen käytökseen/tehojen laskua tms.?
    Onko väliä miten reiät sijoittaa?Ruiskuhan säätyy jonkinverran itestään rikkaammalle jos tarvis,säätö alue vain hyvin kapea.
  10. #10
    Lainaa (JARIK @ Heinä. 09 2009,20:13) kirjoitti
    Vaikuttiko mitenkään koneen käytökseen/tehojen laskua tms.?
    Onko väliä miten reiät sijoittaa?Ruiskuhan säätyy jonkinverran itestään rikkaammalle jos tarvis,säätö alue vain hyvin kapea.
    En huomannut mitään vaikutusta moottorin tehoon tai tehottomuuteen. Ja jos jotakin vaikutusta on johonkin suuntaan niin se on yhden tai kahden hevosvoiman luokkaa. Reikien paikkaa en ihmetellyt sen paremmin kunhan roiskaisin.
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  11. #11
    Moe! En itse lähtis porailee putkiin reikiä koska virtaukset muuttuvat melkoisesti. Pyörä voi käydä ja kukkua ihan hyvin mut ei välttämättä tee koneelle hyvää. Itse vaihdoin omaan mopoon (vn 2000) talven aikana cobran putken ja powercommanderin. Tän jälkeen pyörä penkitettäväksi ja säädöt kohdalleen, tehoa ja ääntä tuli mukavasti lisää ja nyt mennään eteenpäin isolla väännöllä!
  12. #12
    Lainaa (ISO VÄINÖ @ Heinä. 12 2009,22:06) kirjoitti
    Moe! En itse lähtis porailee putkiin reikiä koska virtaukset muuttuvat melkoisesti. Pyörä voi käydä ja kukkua ihan hyvin mut ei välttämättä tee koneelle hyvää. Itse vaihdoin omaan mopoon (vn 2000) talven aikana cobran putken ja powercommanderin. Tän jälkeen pyörä penkitettäväksi ja säädöt kohdalleen, tehoa ja ääntä tuli mukavasti lisää ja nyt mennään eteenpäin isolla väännöllä!
    tästähän on kahta (tai useampaa) koulukuntaa...

    Yhdet on sitä mieltä että pyörä kannattaa säädättää vaikkei olisi putkiin koskenut, toiset on sitä mieltä ettei pyörää tarvi säätää vaikka olisi tarvikeputkiin vaihtanut ja kolmannet sitten sitä mieltä että putket vaatii seurakseen aina uuden ilmanputsarin, isommat suuttimet, powercommanderin eikä mitään netistä imuroitua yleiskarttaa vaan kunnon dynossa säätö.

    Minun perstuntumani sanoo että tuo kawa joka minulla on toimii aivan moitteettomasti noilla minun räpellyksilläni. Veto on puhdasta ihan alhaalta ja kiertää iloisesti ja käy nätisti. Toisen perstuntuma sanoo toista mutta tässä taitaa olla vähän sama kuin makuasioissa eli perstuntuma-asioista ei voi kiistellä. Tosin tätä putkien avartamista on tehty kautta maailma sivun ja onkohan yksikään alle 100t km ajettu kone sen takia paukahtanut? En tiedä. En usko.

    Jos siis haluaa tonnin maksaa paremmista äänistä niin antaa mennä vaan. Tehoonhan noilla turboa pienemmillä virityksillä ei hirveästi ole vaikutusta.
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  13. #13
    Lainaa (juhani_palmu @ Heinä. 13 2009,15:33) kirjoitti
    Lainaa (ISO VÄINÖ @ Heinä. 12 2009,22:06) kirjoitti
    Moe! En itse lähtis porailee putkiin reikiä koska virtaukset muuttuvat melkoisesti. Pyörä voi käydä ja kukkua ihan hyvin mut ei välttämättä tee koneelle hyvää. Itse vaihdoin omaan mopoon (vn 2000) talven aikana cobran putken ja powercommanderin. Tän jälkeen pyörä penkitettäväksi ja säädöt kohdalleen, tehoa ja ääntä tuli mukavasti lisää ja nyt mennään eteenpäin isolla väännöllä!
    Jos siis haluaa tonnin maksaa paremmista äänistä niin antaa mennä vaan.
    Se on vain niin, että kun se katsastus ilmeisesti on mopoillekin tulossa, niin se tonni uusista möykkäputkista on pieni raha verrattuna siihen, että joutuisi ostamaan uudet hiljaiset torvet raiskattujen ei niin äänekkäiden tilalle
  14. #14
    Lainaa (juhani_palmu @ Heinä. 13 2009,15:33) kirjoitti
    Lainaa (ISO VÄINÖ @ Heinä. 12 2009,22:06) kirjoitti
    Moe! En itse lähtis porailee putkiin reikiä koska virtaukset muuttuvat melkoisesti. Pyörä voi käydä ja kukkua ihan hyvin mut ei välttämättä tee koneelle hyvää. Itse vaihdoin omaan mopoon (vn 2000) talven aikana cobran putken ja powercommanderin. Tän jälkeen pyörä penkitettäväksi ja säädöt kohdalleen, tehoa ja ääntä tuli mukavasti lisää ja nyt mennään eteenpäin isolla väännöllä!
    tästähän on kahta (tai useampaa) koulukuntaa...

    Yhdet on sitä mieltä että pyörä kannattaa säädättää vaikkei olisi putkiin koskenut, toiset on sitä mieltä ettei pyörää tarvi säätää vaikka olisi tarvikeputkiin vaihtanut ja kolmannet sitten sitä mieltä että putket vaatii seurakseen aina uuden ilmanputsarin, isommat suuttimet, powercommanderin eikä mitään netistä imuroitua yleiskarttaa vaan kunnon dynossa säätö.

    Minun perstuntumani sanoo että tuo kawa joka minulla on toimii aivan moitteettomasti noilla minun räpellyksilläni. Veto on puhdasta ihan alhaalta ja kiertää iloisesti ja käy nätisti. Toisen perstuntuma sanoo toista mutta tässä taitaa olla vähän sama kuin makuasioissa eli perstuntuma-asioista ei voi kiistellä. Tosin tätä putkien avartamista on tehty kautta maailma sivun ja onkohan yksikään alle 100t km ajettu kone sen takia paukahtanut? En tiedä. En usko.

    Jos siis haluaa tonnin maksaa paremmista äänistä niin antaa mennä vaan. Tehoonhan noilla turboa pienemmillä virityksillä ei hirveästi ole vaikutusta.
    Terve Terve, joo kyl se juttu on ihan noin että mikä oikee ja mikä väärin niin juttuja on varmaan yhtä paljon kun mopon omistajia. Mulle kävi kuitenkin näin, vaihdettiin Cobran putket ja powercmonnander tän jälkeen mopo Dynojet penkkiin. Tehdas (esite) lupaus oli 96 hv ja vääntö 166 Nm "muistaakseni". Penkityksen jälkeen 114,5 hv ja 196,2 Nm.
  15. #15
    Isossa koneessa on aina suurempi vaikutus kun vaikka putkia roplataan. Johonkin jo tehtaalla melko kireäksi viritettyyn 600cc kyykkyyn saa putkilla ehkä sen 5-10 heppaa joten tulee melko kalliit hevosvoimat ja pieni prosentuaalinen korotus.

    Autoissa taas jos vaikka uuteen V8 koneiseen mustangiin vaihtaa avarammat putket niin tehot saattaa nousta 40-50 hevosta.

    Itse haen vain parempia ääniä. Tuosta 900cc tuhnuväiskistä ei kovaa menijää saa tekemälläkään. Seuraavan taidan ostaa vähän tehokkaamman. Edellinen pyörä oli ST2 ducati ja se oli samankokoisella moottorilla ja kutakuinkin samoilla väännöillä ihan erilainen kulkija. Keulakin nousi vaan kaasua antamalla. Tietysti tuo väiski taitaa painaa melkein 100kg enemmän mutta pisteet kawalle siitä miten laiskan koneen on saanut 900 kuutioisesta. Ihan nätisti kylläkin käy nyt. Ducatissa oli kyllä paremmat äänetkin...

    Ja sitten jos minulla vielä tuo pyörä on kun katsastukset ehkä joskus tulee niin pulloharjaa vaan putkeen niin johan on hiljainen katsastuksen ajan.
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  16. #16
    Lainaa (juhani_palmu @ Heinä. 15 2009,10:36) kirjoitti
    Isossa koneessa on aina suurempi vaikutus kun vaikka putkia roplataan. Johonkin jo tehtaalla melko kireäksi viritettyyn 600cc kyykkyyn saa putkilla ehkä sen 5-10 heppaa joten tulee melko kalliit hevosvoimat ja pieni prosentuaalinen korotus.

    Autoissa taas jos vaikka uuteen V8 koneiseen mustangiin vaihtaa avarammat putket niin tehot saattaa nousta 40-50 hevosta.

    Itse haen vain parempia ääniä. Tuosta 900cc tuhnuväiskistä ei kovaa menijää saa tekemälläkään. Seuraavan taidan ostaa vähän tehokkaamman. Edellinen pyörä oli ST2 ducati ja se oli samankokoisella moottorilla ja kutakuinkin samoilla väännöillä ihan erilainen kulkija. Keulakin nousi vaan kaasua antamalla. Tietysti tuo väiski taitaa painaa melkein 100kg enemmän mutta pisteet kawalle siitä miten laiskan koneen on saanut 900 kuutioisesta. Ihan nätisti kylläkin käy nyt. Ducatissa oli kyllä paremmat äänetkin...

    Ja sitten jos minulla vielä tuo pyörä on kun katsastukset ehkä joskus tulee niin pulloharjaa vaan putkeen niin johan on hiljainen katsastuksen ajan.
    Taitaa olla nuo saastepäästörajat mitkä tekee nykypyöristä "elottomia", noihin kuutioihin nähden...
  17. #17
    Ei se isoväinökään (vn 2000) mikään erityisen vääntöhirmu ole vaikka lukemista niin voisi päätellä

    Kierroksia kun antaa rajoittimelle asti niin kyllä tapahtuu
  18. #18
    Lainaa (juhani_palmu @ Heinä. 15 2009,10:36) kirjoitti
    Itse haen vain parempia ääniä. Tuosta 900cc tuhnuväiskistä ei kovaa menijää saa tekemälläkään. Seuraavan taidan ostaa vähän tehokkaamman. Edellinen pyörä oli ST2 ducati ja se oli samankokoisella moottorilla ja kutakuinkin samoilla väännöillä ihan erilainen kulkija. Keulakin nousi vaan kaasua antamalla. Tietysti tuo väiski taitaa painaa melkein 100kg enemmän mutta pisteet kawalle siitä miten laiskan koneen on saanut 900 kuutioisesta. Ihan nätisti kylläkin käy nyt. Ducatissa oli kyllä paremmat äänetkin...
    Ei taida olla kokemusta paljoo keskikokoisista customeista ja niiden tehoista,voin sanoa että väiskin kone on aivan loistava noissa 750-1100cc kokoisten luokassa,onneksi on olemassa vaihtoehtoja kunkin tarpeeseen ja mitä ominaisuuksia sitten pyörässä arvostaa....
  19. #19
    Lainaa (JARIK @ Heinä. 17 2009,14:54) kirjoitti
    Lainaa (juhani_palmu @ Heinä. 15 2009,10:36) kirjoitti
    Itse haen vain parempia ääniä. Tuosta 900cc tuhnuväiskistä ei kovaa menijää saa tekemälläkään. Seuraavan taidan ostaa vähän tehokkaamman. Edellinen pyörä oli ST2 ducati ja se oli samankokoisella moottorilla ja kutakuinkin samoilla väännöillä ihan erilainen kulkija. Keulakin nousi vaan kaasua antamalla. Tietysti tuo väiski taitaa painaa melkein 100kg enemmän mutta pisteet kawalle siitä miten laiskan koneen on saanut 900 kuutioisesta. Ihan nätisti kylläkin käy nyt. Ducatissa oli kyllä paremmat äänetkin...
    Ei taida olla kokemusta paljoo keskikokoisista customeista ja niiden tehoista,voin sanoa että väiskin kone on aivan loistava noissa 750-1100cc kokoisten luokassa,onneksi on olemassa vaihtoehtoja kunkin tarpeeseen ja mitä ominaisuuksia sitten pyörässä arvostaa....
    On sitä vuosien saatossa tullut parilla customillakin ajettua. Yammun 535 viragolla, Hondan VT 600 ja 750 shadowilla, bemarin 1200 customilla, Vanhalla 1000cc HD:lla, Suzukin 1400 intruderilla. Että näistä vähintään viikonlopun verran ajokokemusta vuosien varrelta.

    Ehkä tuo paino tekee sen että ducati ja jopa kawan er6n (joista nyt tuoreimmat vertailevat ajokokemukset) ovat tuntuneet melkolailla äkäisemmiltä laitteilta. Ei sen puoleen, ei customia urheilullisen moottorin takia osteta. Tosin tuon omani kohdalla aloin epäillä että se on jotenkin kuristettu...

    Onko muuten jotakin paikkaa josta näkisi tuon suoritusarvoja. Siis kiihtyvyys ja huippunopeus. Voisi omaa verrata niihin.
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  20. #20
    Tuommoisesta osoitteesta löytyy specsejä ainakin isompaan Väinöön (varttimaili, huippunopeus), miks sitten ei tuohon pikkuiseenkin: http://www.motorcyclespecs.co.za/
  21. #21
    Lainaa (juhani_palmu @ Heinä. 13 2009,15:33) kirjoitti
    tästähän on kahta (tai useampaa) koulukuntaa...

    Yhdet on sitä mieltä että pyörä kannattaa säädättää vaikkei olisi putkiin koskenut, toiset on sitä mieltä ettei pyörää tarvi säätää vaikka olisi tarvikeputkiin vaihtanut ja kolmannet sitten sitä mieltä että putket vaatii seurakseen aina uuden ilmanputsarin, isommat suuttimet, powercommanderin eikä mitään netistä imuroitua yleiskarttaa vaan kunnon dynossa säätö.
    Joo, niin on. Mutta jos sinä muutaman reijän tuonne putken päähän porailet, niin ei sillä paine siellä vaimentimen etupuolella muutu mitenkään.

    Vasta sitten jos laitat ihan kokonaan aukinaiset putket (orava juoksee läpi) ja moottorissa on imu- ja pakoventtiileillä paljon yhtäaikaista aukioloaikaa, voi ehkä jossain tapauksessa tarvita rikastaa seosta. Muuten ei. HD:issa ei esimerksi ole oikeastaan yhtään tai täysi nolla tätä venttilien overlappia, niin vaikka siellä ei kannen jälkeen olisi kuin 10 cm rööri, niin ei ne polttamattomat seokset karkaa ulos.

    Yleensä säätöä tarvitaan vasta kun puututaan imupuolelle, eli vaihdetaan putsari tai vapaavirtaussuodatin. Ei niinkään pakopuolen muutoksissa.

    Ja kaasarikoneissa ei tarvita muuta kuin pari shimmilevyä kaasarin neulan alle lisää niin se on siinä. Osat maksaa euron, mutta työtä on sitten kaasarien määrän mukaan.

    Spruuttakoneissa sitten tarvitaan enemmän vaivaa jos imupuolta muuttaa. Yksi halpa konsti on sama minkä tein HD:hen ja hyvin on toiminut. Osat maksaa euron. Eli 2/3 jännitteenjakaja Lambda-anturilta tulevaan johtoon. Tämä alentaa Lambdan antamaa jännitettä 1/3:n, jolloin seos rikastuu noin yhdellä, esim 14,7 -> 13.8. Eli hiujataan pyörän vakio-ECU:a antamaan rikkaampaa seosta.

    Voisi toimia VN900:ssakin. Jos siinä on liittimet lambdan johdossa, niin tuosta voi tehdä irrotettavan välijohdon, niin on sitten helppo ottaa pois jos tarvitsee.

    Tietysti kauppias haluaa myydä koko tarvikehyllyn ja powercommaderit ja penkitystä kun haluaa vaan vähän singerin ääntä kovemmat soundit, eikä siinä mitään onhan se PC ihan hyvä peli.

    Tosin monta asiaa saa tehtyä ihan muutamalla eurollakin.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  22. #22
    Mistä muuten tietää että on liian laihalla tai rikkaalla? Itse olen liian lihava enkä tarpeeksi rikas.

    Jotenkin olen ajatellut että kun pyörä ampuu aina välillä (eli mikäli oikein olen ymmärtänyt että palamatonta bensaa menee pakoputkeen) niin ei se ainakaan kovin laihalla voi olla. Kaikki siis melkolailla OK vissiin.
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  23. #23
    Lainaa (juhani_palmu @ Heinä. 29 2009,09:06) kirjoitti
    Mistä muuten tietää että on liian laihalla tai rikkaalla? Itse olen liian lihava enkä tarpeeksi rikas.

    Jotenkin olen ajatellut että kun pyörä ampuu aina välillä (eli mikäli oikein olen ymmärtänyt että palamatonta bensaa menee pakoputkeen) niin ei se ainakaan kovin laihalla voi olla. Kaikki siis melkolailla OK vissiin.
    Penkissä käynti kertoo oikean tilanteen. Tai onhan niitä Colortune-tulppiakin olemassa jos halvemmalla haluaa päästä. Ne ei vaan kerro koko totuutta eli mikä on A/F koko kierrosalueella. Seoksista ja niitten säätämisestä on muuten juttua vaikka kuinka tällä ja tekniikka-foorumilla, hakua käyttämällä selviää.

    Moottorijarrussa putkessa paukuttelu taitaa kertoa enempi laihasta seoksesta. Etenkin jos KLEENi-systeemit on vielä paikallaan niin se vaan pahentaa tilannetta.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  24.  
  25. #24
    Jonkun verran menee nyt off topic mutta ajelkaapas 22.8 puumalaan, tapahtumana joka vuotinen Volcanalia.
    Mukaan hyväksytään niin viritetyt kuin virittämättömätkin kawasakit
    VULCAN: in Roman religion, god of fire, particularly in its destructive aspects as volcanoes or conflagrations. His worship was very ancient, and at Rome he had his own priest (flamen). His chief festival, the Volcanalia, was held on August 23 and was marked by a rite of unknown significance: the heads of Roman families?